Test AMD FX-8370E: konečně i CPU s lepší spotřebou pro AM3+
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Test AMD FX-8370E: konečně i CPU s lepší spotřebou pro AM3+

Test AMD FX-8370E: konečně i CPU s lepší spotřebou pro AM3+ | Kapitola 3

Michal Šimonek

Michal Šimonek

9. 9. 2014 03:00 53

Seznam kapitol

1. Krátký úvod a teorie ve slajdech 2. Procesor 3. Testovací sestava a přehled všech testů 4. Měření výkonu CPU: paměťový subsystém a výpočty 5. Testy CPU: výpočty a komplexní výkon 6. Měření výkonu CPU: rendering a komprese
7. Měření výkonu CPU: šifrování, foto, video, 3D Mark 8. Herní testy 9. Provozní vlastnosti a teploty 10. Přetaktování CPU 11. Závěrečné zhodnocení

I když se AMD v současnosti soustředí především na APU, i v segmentu velkých procesorů pro AM3+ občas uvede nové modely, aby příznivcům výkonných CPU ukrátilo čekání na novou architekturu. Nový 95W model FX-8370E je po šílených 225W procesorech nanejvýš příjemnou změnou a tak se hodí i pro upgrade starších mašin.

Reklama

Procesorová řada Vishera je už omletá od A po Z, proto dnes asi polovinu testů vynecháme a změříme pouze ty nejpodstatnější. Postupně doměřuji zbylé procesory, aby grafy časem obsahovaly už všechny procesory, které mi prošly rukama a nebo které stále vlastním.

Testovací sestava

Testovací sestavu tvořila postarší základní deska Asus Crosshair V Formula. I se starým BIOSem byl procesor rozpoznán bez potíží a mohl jsem nainstalovat čerstvý operační systém Windows 7 SP1. Osadil jsem paměti GSkill RipjawsX a nastavil je na frekvenci 1866 MHz s cl9. Grafická karta je znovu Asus Radeon R9 270X DCII. SSD tvořil 120GB Seagate. Celou sestavu jsem chladil all-in-onem od AMD, což je jen přeznačený Antec Kuhler 920. Sestavu krmil masivní 1200W zdroj Corsair AX1200, který se sotva mohl ohřát.

Test AMD FX-8370E: konečně i CPU s lepší spotřebou pro AM3+
i Zdroj: PCTuning.cz

U sestavy s vodníkem je vhodné ofukovat VRM (pokud nemáte výkonnější tower, který by vzduch vyfukoval na oblast napájení), a to hlavně při přetaktování. Mějte na paměti, že veškeré procesory náročné na proudový příděl skrz VRM je třeba dochlazovat. Ať už je to postarší Nehalem a nebo monstrózní Gulftown či Sandy Bridge-E. Vyplatí se to i u obyčejných Sandy Bridge. Pouze Haswell do 1150 patice se jeví skutečně nenáročný i při přetaktování.

Test AMD FX-8370E: konečně i CPU s lepší spotřebou pro AM3+
i Zdroj: PCTuning.cz

Zbylé sestavy byly osazeny stejnou grafickou kartou a nebo byla použitá jen integrovaná, zdroj identický, paměti nastavené dle nativní specifikace paměťových řadičů procesorů. SSD byl buď HyperX a nebo Seagate dle sestavy.

Pro výsledky měření posloužily následující benchmarky:

  • Aida 64 3.x.x - čtení/zápis/kopírování (propustnost pamětí)
  • SuperPI 4M -výpočet Ludolfova čísla na 4 milióny desetinných míst (jednovlákno v x87)
  • wprime 1024M (náročný multijádrový výpočetní test algoritmu Newtonovou metodou)
  • y-cruncher výpočet na 500M míst (snad nejmodernější metoda výpočtu Ludolfova čísla)
  • MaxxPI 32M - další multivláknový výpočet Ludolfova čísla
  • Fritz chess benchmark (náročný vícevláknový test simulující šachové tahy)
  • Cinebench R10 - jednovláknový výkon
  • Cinebench R11.5 (simulace renderu předdefinované scény, velmi zatěžuje komplexně CPU)
  • Cinebench R15 (nejnovější render test dle přednastavené scény, zatěžuje komplexně CPU)
  • Truecrypt 7.1a, test šifrování s podporou AES instrukcí (výsledek AES Twofish 500MB)
  • AIDA 64 3.x.x, integrovaný podtest Hash, využívá SHA1 hash alogritmus, umí využít i AVX
  • Winrar 4.2 integrovaný test výkonu komprese dat
  • 7-zip, test komprese i dekomprese
  • 3D Mark 11 (výsledek Physics podtestu pro CPU jádra)
  • x264 FHD benchmark (moderní, multivláknový test s převodem videa dokonce v 1080P)
  • Sigma Photo Pro, převod fotografií vysokoformátových x3f formátu na jpeg vysoké kvality

Grafické podtesty pro změření výkonu grafického čipu:

  • Far Cry 2, DX10, nastavení 1920×1080, bez AA, high fyzika, very high kvalita zobrazení
  • World in conflict, DX10, nastavení 1920×1080, 2× AA, bez AF, detaily na maximu
  • Bioshock Infinite, DX11, nastavení 1920×1080, detaily střední
  • Tomb Raider, DX11, nastavení 1920×1080, detaily střední, bez AA/AF
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama