Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Neutrácejte zbytečně – výkonem stačí levnější DDR3 paměti
Neutrácejte zbytečně – výkonem stačí levnější DDR3 paměti
autor: Tomáš Šulc , publikováno 9.8.2011
Neutrácejte zbytečně – výkonem stačí levnější DDR3 paměti

Na rychlejším procesoru poběží kratší dobu výpočty, na lepší grafice pojedou rychleji hry a s větším množstvím RAM můžete pracovat ve více programech současně. Přemýšleli jste ale nad tím, jaký je přínos operační paměti s vyšší frekvencí a lepším časováním? Jasno v tom má málokdo, proto jsme vše důkladně proměřili a máme pro vás zajímavé výsledky.


Neutrácejte zbytečně – výkonem stačí levnější DDR3 paměti

Dnešní test v zásadě potvrdil to, co patrně tuší každý trochu více znalý uživatel. Připlácet za výkonnější paměti je pro drtivou většinu uživatelů naprosto zbytečné a bohatě si vystačíte s levnými pamětmi s frekvencí 1333 MHz při časování CL9. Ty vám nabídnou v průměru jen o čtyři až pět procent nižší výkon než nejrychlejší avšak několikanásobně dražší moduly.

Pokud si přesto chcete připlatit (třeba jen kvůli esteticky pěkným hliníkovým rozvaděčům tepla, které v budoucnu vylepší hodnotu pamětí při dalším prodeji), bohatě postačí paměti s efektivní frekvencí 1600 MHz a základním časováním CL9, které jsou o procento výkonnější. U těchto pamětí se příplatek pohybuje jen okolo dvou až tří se korun, což je ještě v rozumných mezích, přičemž oba typy pamětí můžete snadno přetaktovat a tím si o nějaké to procento pomoci. Kupovat ještě výkonnější paměti má smysl opravdu jen v případech, kdy chcete přetaktovat svůj procesor s kapalným dusíkem a zaútočit na světový rekord v počítaní Ludolfova čísla.

Neutrácejte zbytečně – výkonem stačí levnější DDR3 paměti

Doslova zbytečností je investice do výkonnějších pamětí pro hráče. Výkon vašeho počítače ve hrách je totiž nejvíce závislý na grafické kartě (a hned po ní na procesoru), ve všech čtyřech testovaných hrách a jednom benchmarku jsem s výkonnějšími paměťmi nenaměřil žádné rozdíly a bohatě dostačovala základní konfigurace 1066 MHz s časováním CL9 při 2T.

Kde naopak rozdíly patrné byly, jsou programy zpracovávající velké množství dat. Mezi takové patří hlavně komprimace dat či videa (WinRar, Media Coder a podobné). Pro běžného uživatele však v zásadě jde o jedinou oblast, kde rozdíl opravdu pozná.

Neutrácejte zbytečně – výkonem stačí levnější DDR3 paměti

Závěr z našeho měření je tedy zřejmý: kupovat výkonnější operační paměti typu DDR3 než 1600 MHz s časováním CL9 je pro drtivou většinu uživatelů zbytečné, potenciál vyšší propustnosti stěží poznáte. Peníze ušetřené za koupi rychlejších pamětí raději dejte do vyšší kapacity (například pokud se rozhodujete mezi 8 GB pomalejší a 4 GB rychlejší RAM) či lepší grafické karty / procesoru, jejich přínos ve hrách a při náročné práci opravdu poznáte.

Poděkování

Za zapůjčení operačních pamětí Kingston HyperX T1 KHX1866C9D3T1K2/4GX, děkujeme společnosti Kingston.

Neutrácejte zbytečně – výkonem stačí levnější DDR3 paměti



Tagy: operacni pameti  ram  ddr3  kingston  vliv na vykon pocitace  casovani  latence  odezva  test  recenze  review  benchmark  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
9.8.2011 05:39:35   95.85.240.xxx 3080
Co se týče rychlosti pamětí, máte naprostou pravdu, vyšší rychlosti se až na pár speciálních aplikací nevyplatí (pokud tedy nemáte Llano). Ale nesouhlasím s tím, jak říkáte, že 4 GB stačí a 8 GB se kupuje jen proto, že je to tak levné.
Dneska stojí 16 GB (4x4) 2100,- s daní. A když si je pořídíte, možná budete překvapeni, jak moc je to znát. 64 bitové Win7 je opravdu intenzivně začnou používat jako diskovou cache a tak, když třeba dáte konvertovat nějaké video víceprůchodově, nestačíte se divit, jak moc to dokáže urychlit ty další průchody.
Hry nehraju, ale divil bych se, kdyby u nich nebyl výsledek podobný. Jistě, FPS to nepřidá, ale při načítání by to znát být mělo.
Dokonce se mi zdá, že 16 GB paměti má větší vliv na rychlost celého počítače, než SSD disk, který používám jako systémový.
9.8.2011 06:07:39   217.198.112.xxx 1507
Tak si to SSD zase z PC na chvilku vyhod a uvidis ten propad v rychlosti a vykonnosti..
9.8.2011 07:57:01   85.70.64.xxx 1027
Ve hrách je to taky znát, ale jenom ve hrátch typu STALKER kde se furt v dálce načítá další prostor tak tam je to znát, ale mnohem víc tomu pomuže SSD a nechat virtuální paměť na SSD.
13.8.2011 02:07:47   86.1.48.xxx 25
V dobe ked vysli DD-3jky bol to samozrejme lakavy marketingovy tah pre end userov .
Ludia uvideli vyssie cislo ako 2 a us s otvorenou pusou si vraveli : to musim mat
bola to hlupost , zbytocnost (v tej dobe)
nebololo nad DDR 1066
ale elektronika sa vyvija velmi rychlo
aj ddr2 1066 boli drahe ked vysli...
ale zamienat ich za ddr3 v tom case bola hlupost.. nebolo nad ddr2 1066 este dnes su velmi dobree..
ale vyvoj ide dalej a ceny starych komponentov klesaju aj na ddr3kach .. nic nevydrzi vecne ...
Ale mojich 8GB DDR2 800 SODIMM v laptope drzia a fachaju stale.. a som nane moc hrdy skoda ze nevysli SODIMM-ky 1066
15.4.2014 12:49:14   83.69.40.xxx 03
2100,- s daní? Kde prosím. Na CZC nejlevnější kit 4x4 je za 34xx. Dokážu si ale představit noname o 500 levnější. Podle mě je ideální dnes koupit 2x8 a později dalších 2x8, pokud bude potřeba. Osobně mám rád vypnut pagefile. PSP ani jiné aplikace nekrafaly.
20.8.2015 19:38:15   82.99.186.xxx 01
vypnuti swap file nedoporucuji. Ono mi pc nespadne casto, ale tak 3x do roka se to stane. Kdyz je pagefile na disku, tak pri spusteni office soubory obnovim, kdyz je na ram, tak neobnovim nic. (Samozrejme se ted bavim o variante pagefile zaply na ramdisku - ono pokud pagefile uplne vypnu tak se vzdy najde neco co kvuli tomu vubec nejde spustit)
9.8.2011 06:06:40   217.198.112.xxx 384
"Potenciál 8 GB paměti v dnešní době sice využije málokdo"

Pokud mate zapnute swapovani, uzivatel si normalne vystaci i se 2 GB. Ale pokud mate 4 GB a vypnete swapovani, pomerne dost casto vam bude system hlasit nedostatek pameti, zejmena v kombinaci Chrome, ktery si (pravda, se spoustou otevrenych zalozek, asi kolem 15-20) zabral pres 2,5 GB pameti!!
9.8.2011 07:12:56   194.213.50.xxx 200
Myslíš, že když se podíváš do správce úloh a uvidíš vytížení paměti procesy, tak zbytek paměti je volný? :-) Ve výpisu obsazení jsou jen běžící procesy. Je to jako z diskem, když proces skončí, tak v paměti zůstane a až se přepíše, tak z paměti zmizí. Celou paměť smažeš vypnutím. A praktický příklad? Zkus si někdy projít skokově film třeba tak po dvou minutách, chvilkama se kouknout na některé scény a pak soubor s filmem někde zkopírovat. Uvidíš ten rozdíl, když něco zůstane v paměti nebo kopíruješ surově z disku. Moderní operační systémy umí využívat paměť velmi dobře.
9.8.2011 09:04:46   91.127.145.xxx 300
tak ja už som sa stretol aj hrami a aplikáciami, ktoré pagefile vyslovene vyžadovali aj keď nedokázali využiť ani len 3GB RAM ...
9.8.2011 10:55:16   85.70.64.xxx 267
takovejch programů je tolik že je nesmysl pagefile vypínat
15.8.2011 12:38:48   94.230.152.xxx 33
můj firefox (updated) si klidně při více otevřenejch panelech řekne taky o 2,5GB ram... strašný... a takový APB (hra) je na 4GB ram nehratelný..
23.8.2012 11:53:43   83.208.147.xxx 20
Mám 4 roky staré PC, mimo GPU, RAM (4GB), a zdroje se nic neměnilo, systém mám 32bit (bohužel když nahodím 64 tak nefunguje grafika), a APB hraju na cca 60FPS. Když se podíváš do grafů, tak zjistíš že RAM na hry nemá ani tak moc velký vliv.
9.8.2011 06:31:47   194.228.123.xxx 431
Velmi zajímavý testík. Budete stejný dělat i pro platformu AMD? Co si pamatuji, tak AMD bylo výkonově na pamětech vždy závislejší než INTEL...
9.8.2011 07:32:22   85.13.126.xxx 114
také bych chtěl vidět testy pamětí s AMD. Jak jsem četl výše, že je poznat rozdíl např. mezi 4-8GB RAM, tak musím souhlasit. Měl jsme dlouhou dobu 4GB a pak se mi nějak do rukou dostaly další 4GB a je to neskutečný rozdíl. dneska je systém se hrou a Chromem běžně na 4.1GB využité paměti, takže tam rozhodně není zbytečná a je to mnohem svižnější i ve hrách
9.8.2011 07:55:10   85.70.64.xxx 1033
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2011 08:08:50   62.168.56.xxx 271
Doporučoval bych stejný test provést s platformou AMD Llano/Zacate. Předpokládám, že by rychlost pamětí mohla mít znatelný vliv na výkon integrovaných grafických čipů.
11.8.2011 08:32:18   188.120.195.xxx 133
Přesně tak, u integrované grafiky se rychlost RAM projeví. Že autor úplně pominul tento vzrůstající segment trhu (dnes většina notebooků/netbooků a díky AMD APU budou přibývat i v desktop segmentu) a své výsledky generalizuje na veškerá PC, vidím jako hodně velkou chybu!
9.8.2011 08:23:45   91.127.145.xxx 274
včera som písal v novinkách, že je jedno či má človek 800MHz alebo 1600MHz RAM-ky, výkon v hrách to nezvýši ... kopec ľudí naklikalo mínusy a jeden odvážlivec dokonca tvrdil, že to rozhodne vplyv na hry má a že tých 800MHz navyše môže priniesť aj 10% výkonu ... ono aj prinieslo, ale len v benchmarkoch ... jediný reálny prínos vyššej frekvencie RAM je vo WinRAR-e a v konvertovaní videa ...
9.8.2011 10:54:13   85.70.64.xxx 714
Frekvence RAM NEmá na hry žádnej vliv, sám jsem to testoval, když jsem měl desku která měla DDR2 i DDR3 a maopak s DDR3 jsem měl horší výsledky.
9.8.2011 13:35:19   178.41.140.xxx 721
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2011 14:39:28   85.70.64.xxx 515
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2011 13:28:02   178.41.140.xxx 111
A to ti nestači ? sak bechmarky su zaklad !
9.8.2011 09:11:13   90.180.158.xxx 36
Rád bych měl 8GB v pc, ale sloty mi fungují jen 2 (další 2 ne, netuším proč) a nemůžu zapojovat ty paměti, které mají ten chladič na sobě nebo co to je (ten plech) protože tam tomu zavazí chladič procesoru, a tak lze zapojovat jen ty, které jsou vyloženě jen pcb deska tzn. dost omezený výběr mám
9.8.2011 10:25:25   89.103.110.xxx 140
Když se mi do rukou dostala sada 8GB RAM, které jsem přidal ke svým 4GB, vytvořil jsem si ramdisk a hodil na něj pagefile a tempy. Pro ostatní mvyužití zbylo těch 8 GB a věřte mi, posun k lepšímu je velmi výrazný. PS: nemám SSD disk.
9.8.2011 10:37:23   194.228.220.xxx 122
Ve Frtizu je 8 logickych procesoru a ty uvadena i2500K nema !!
9.8.2011 10:58:09   84.16.102.xxx 471
za tohle vas vyrobci pameti zmrskaj
9.8.2011 12:05:25   212.5.197.xxx 1010
niky79 napsal:

Pokud mate zapnute swapovani, uzivatel si normalne vystaci i se 2 GB. Ale pokud mate 4 GB a vypnete swapovani, pomerne dost casto vam bude system hlasit nedostatek pameti, zejmena v kombinaci Chrome, ktery si (pravda, se spoustou otevrenych zalozek, asi kolem 15-20) zabral pres 2,5 GB pameti!!


ja mam 4GB RAM, vypnuty swap a este nikdy mi system nezahlasil nedostatok pameti.
Kupovat si kopu RAM kvoli Chrome fakt nemusim
9.8.2011 14:35:46   85.70.64.xxx 64
Zkuste něco vyrenderovat v Cinemě 4D a hned se celej počítač sekne a zamrzne.
9.8.2011 19:22:53   46.254.70.xxx 20
njn nenarocnymu uzivateli pravda 4GB stacej nemluve o tom, ze kupa lidi ma stale 32bit wokna
9.8.2011 19:31:27   91.127.145.xxx 23
aj na 32bit OS sa dá využiť viac ako 4GB RAM ...
9.8.2011 19:34:38   46.254.70.xxx 25
jop.. linux stim problem nema.. jen wokna ti vyuzijou 3,2GB a ze zbytku asi leda udelat RAM disk
9.8.2011 20:13:37   85.70.64.xxx 621
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2011 22:23:27   91.127.145.xxx 115
Mám Win7 32bit a využívam 6GB RAM ... stačí ti na to patchnutý kernel ... a povedz mi aké výhody mi teraz poskytuje 64bit oproti 32bit??? Z tvojich komentov je jasné, že PC je pre teba španielska dedina ... Linux označiť ako "systém dobrý len na internet" - ty si mal mať nick PINDALA ...
10.8.2011 07:58:21   85.70.64.xxx 218
Doporučuju přečíst si tenhle příspěvek z jedný diskuze (je dlouhej).

Hlavní problém Linuxu je, že Linux neexistuje a nikdy neexistoval. Existuje jen obrovské množství roztříštěných a navzájem zcela jiných a nekompatibilních distribucí.

Tudíž na přechod z Windows na Mac, nebo jiný systém je nutno si zvykat. Ale Linux lidem připravuje neustálé zvykání si na různé odnože Linuxu a i v rámci jedné distribuce se člověk v průběhu času dočká leččehos. Jediná obrana je zvládnout Linux z low level úrovně – a to se samozřejmě od běžných uživatelů očekávat nedá.

Sám jsem vyrostl dřív na unixu, a to v době než existovalo vůbec Windows. Nemám problémy s unixem, ale Linux je nejbordelóznější unix co jsem kdy poznal a nemám ho moc rád. V zásadě jsem si na jeho roztříštěnost, nulové záruky co tam bude fungovat (a co bude zítra či kdykoli si někdo nahoře usmyslí po opci bude odstraněno). Kromě toho experimenty ála KDE 4 a GNOME 3 – to je vysloveně byla sabotáž pro nervy.

Takže pokud mluvím o unixu, líbí se mi BSD.

Linuxu chybějí standardy a záruky. Nikdy nevíte co bude v Linuxu za knihovny, systém, podporu a další – a neví to ani programátoři, kteří jsou to nuceni ochcávat třeba tak, že si staticky zbytečně přibalí do binárky úplně vše kromě Linux kernelu.

Linuxu chybí jednotnost aspoň do malé míry. Já jako dlouholetý programátor a analytik, navíc s mnoha lety zkušeností s unixy, se s tím poperu. Ale jakýkoli člověk běžného typu je Linuxem držen ve střehu neustálých změn.

Žádný Linux není dnes připraven na to, že jede naprosto vše bez úpravy konfiguráků. Windows i Mac lze zvládnout na běžném hw z grafického rozhraní a jeho správa je poměrně jednoduchá. Linux nikoli. Navíc vše se mění. Pokud někdo z běžných uživatelů používá úspěšně Linux, je to proto, že za zády má věřícího linuxáka, který stráví a zadarmo člověku udělá administrační práce ve velmi vysoké ceně kdyby se to mělo platit.

Zvládnutí Linuxu bez odborníka za zády je věcí na několik let. Zvládnutí Windows nebo Mac OS je záležitostí doby podstatně kratší. Linux je navíc velmi náchylný na to, že vznikne problémek, který vyžaduje low level zásah do konfiguráků či dokonce nastudování manuálu pro lewl level konfiguraci – za tím stojí podle mě 99,9% odmítnutí Linuxu pokud to někdo zkusil.

Zkrátka Linux je nedodělaný a nedotažený po uživatelské stránce, protože namísto dotažení vznikají nové a nové distribuce a ty staré zase zanikají.

Také je nemožné napsat příručku pro Linuxu pro běžné lidi. V okamžiku, kdy jí autor dopíše už je k ničemu, protože půlka věcí bude jinak a za další rok možná distribuce pro kterou autor psal skončí, či udělá pořádnou reformu, takže kniha se může zahodit. I to je za malých rozšířením Linuxu.

Linux je perfektní systém pro programátory, nebo pro systémáky, nebo pro výrobce hw. Pro běžný desktop se hodí minimálně – na to vyžaduje obrovské penzum znalostí – o několik řádů převyšující Windows, Mac OS a idalší systémů.

Znovu říkám, s Linuxem nemám problémy a unix znám jako vlastní boty. Ale ten linuxový bordel už mě nebaví. Raději dávám přednost jiným unixům.
10.8.2011 10:10:20   46.254.70.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.8.2011 14:45:17   62.209.192.xxx 43
LOL pidalo asi jsi nepochopil o co v tom prispevku jde, protoze tam je jasne vysvetleny ze to neni pro BFU (zrejme ty) ale pro lidi kteri se o to zajimaji a neztrati se v novejsich verzich linuxu
11.8.2011 17:26:53   85.70.64.xxx 62
Dobře, uznávam že tuhle diskuzi o linuxu jsem vyvolal já, tak toho necháme, nechci se hádat. Jenom jsem chtěl reagovat na univerzální radu některejch linuxáků: "Dej si tam linux."
15.8.2011 12:12:53   83.69.56.xxx 50
tak proč mi nové Ubuntu hlásí, že mám jen 3GB paměti, když jsou osazeny 4GB? Ptám se jen ze zvědavosti - testovat či nastavovat nic nehodlám. Linux mám jako nouzovku na flashdisku, protože čekám na SSD (notebook byl dodán bez HDD) a pak tam poběží W7x64.
9.8.2011 12:13:42   88.101.59.xxx 50
Mers napsal:
Rád bych měl 8GB v pc, ale sloty mi fungují jen 2 (další 2 ne, netuším proč) a nemůžu zapojovat ty paměti, které mají ten chladič na sobě nebo co to je (ten plech) protože tam tomu zavazí chladič procesoru, a tak lze zapojovat jen ty, které jsou vyloženě jen pcb deska tzn. dost omezený výběr mám
Reklamace desky kvuli nefunkcnim slotum ;) Pokud opravdu nefunguji (zkus je zapojit jen samotne)...
9.8.2011 12:23:26   95.105.250.xxx 32
Frekvence RAM NEmá na hry žádnej vliv, sám jsem to testoval, když jsem měl desku která měla DDR2 i DDR3 a maopak s DDR3 jsem měl horší výsledky.

Ale má,teda aspon na AMD platforme.Nepridá to sice FPS ani body v benchmarkoch ale zato je obraz plynulejší v náročných scénach pod vsynch alebo pri zapnutí nejakého vylepšenia v ovládačoch.Na Intel SB som nameral len velmi malé zvýšenie FPS ale ten má rychlejší pametový radič.No a pri prechode z DDR2 na DDR3 na Phenome 955 bolo dost poznat ten rozdiel ale nemá zmysel vysoká freq.ram a zlé časovanie.
9.8.2011 14:37:48   85.70.64.xxx 67
Ano u AMD je paměťovej řadič rychlejší, na tomhle by měl Intel zapracovat, na AMDčkách byly RAMky vždycky rychlejší.
9.8.2011 19:13:48   91.127.145.xxx 32
no to snáď nemyslíš vážne ...
9.8.2011 19:23:40   46.254.70.xxx 02
sry ale je to uplne obracene
9.8.2011 20:10:29   85.70.64.xxx 43
Já jsem Intelista, ale u AMD jsem vždycky naměřil u RAM lepší výsledky, nevim čim to je, ale je to tak.
9.8.2011 21:17:31   91.127.145.xxx 08
záleží aj na tom akú architektúru porovnávaš ... ak 10 rokov starý Intel a súčasné AMD, tak sa tým tvojím výsledok ani nečudujem
9.8.2011 13:09:16   85.71.98.xxx 03
Nevím nevím , ale 4GB KIT DDR3 2133MHz CL9
s XMP profily, s chladiči s měděným jádrem se mi nezdá nějak zbytečně předražený...
9.8.2011 13:10:17   85.71.98.xxx 01
1350,- Kč
9.8.2011 19:18:48   91.127.145.xxx 60
no to je podľa mňa viac než dosť predražené ... za tú cenu, ktorú si napísal si môžem kúpiť 8GB kit 1333/1600MHz ... viac RAM sa zíde viac ako vyššia priepustnosť ...
9.8.2011 13:15:59   194.79.55.xxx 10
Určitě v článku měli být 8G paměti. To porovnání by mělo větší hodnotu než srovnání frekvencí. Snad někdy příště. SIM
PS: nenarazil jste někdo na článek který se zabývá velikostí RAMky a vlivu na Wokna7 (32/64) a programy (photoshop 32/64, hry atd.).
9.8.2011 13:19:39   90.180.142.xxx 40
Moc dekuji redaktorovi konecne v tom mam jasno moc pekny test ted uz vim jake RAM si mam koupit do noveho PC
9.8.2011 13:48:27   15.195.185.xxx 55
niky79 napsal:
"Potenciál 8 GB paměti v dnešní době sice využije málokdo"

Pokud mate zapnute swapovani, uzivatel si normalne vystaci i se 2 GB. Ale pokud mate 4 GB a vypnete swapovani, pomerne dost casto vam bude system hlasit nedostatek pameti, zejmena v kombinaci Chrome, ktery si (pravda, se spoustou otevrenych zalozek, asi kolem 15-20) zabral pres 2,5 GB pameti!!


20 zaloziek je spousta?

mam otvoreny firefox so 173 tabmi (teraz som ich pocital, tolko som ich ani necakal) a stve ma, ze mi reaguje dost pomaly, zerie 1,5 GB pamate (peak mem usage podla taskmgr 1,452,672 K)

na notebooku som upgradol minuly tyzden na 16 GB RAM a tiez som trochu riesil aku frekvenciu zvolit, ked som videl tie ceny rychlejsich a popozeral vykonnostne rozdiely medzi nimi, ostal som pri 1333 MHz so-ddr3 kingstonoch [najlacnejsich, s dozivotnou zarukou]

zaujimave je, ze win7 dokaze vyuzit zvysnu nepouzitu kapacitu pamate na svoju cache (FREE kleslo az k nule, aj ked USAGE bolo len okolo 4 GB povedzme)
samozrejme, ked je treba dalsiu pamat pre aplikacie, cache sa priebezne uvolni

>> když proces skončí, tak v paměti zůstane a až se přepíše, tak z paměti zmizí

ako som uz spominal, zvysnu pamat prave nepouzivanu aplikaciami pouziva OS ako svoju cache.

ze by ostala pamat "zahltena" skoncenymi procesmi - o tom som este nepocul.
10.8.2011 14:49:31   85.70.64.xxx 56
20 panelů se mi ještě nashromáždit nikdy nepodařilo, pokud jsem se o to nesnažil. To ten prohlížeč máš puštěnej tejden v kuse a niky neklikáš na takový to červený tlačítko tam nahoře v pravo?
10.8.2011 14:50:20   85.70.64.xxx 711
Těch 173 je opravdu extrém, to si muže žrát klidně 100 GB RAM a je to jedno protože tolik tabů nikdo otevřenejch nemá.
9.8.2011 15:12:03   195.91.109.xxx 40
Toto všetko neplatí pri procesoroch AMD Fusion tak je priepustnosť pamete hlavne pri použití GPU kľúčová taký AMD A8 3850 oc by pri tých 2133Mhz ramkach fičal....
9.8.2011 16:41:17   178.17.1.xxx 110
To je sice pravda, ale za rozdíl mezi GB RAM 2133 a 1333 a A8-3850 a Athlon 645 si mohu koupit HD6770, možná i HD6850 a pak je výkon někde úplně jinde. K Fusionu kupovat drahé RAM je nesmysl
9.8.2011 22:03:00   78.45.38.xxx 50
Mers napsal:
Rád bych měl 8GB v pc, ale sloty mi fungují jen 2 (další 2 ne, netuším proč) a nemůžu zapojovat ty paměti, které mají ten chladič na sobě nebo co to je (ten plech) protože tam tomu zavazí chladič procesoru, a tak lze zapojovat jen ty, které jsou vyloženě jen pcb deska tzn. dost omezený výběr mám

pokud máš platformu Intel Core i3/5/7 socket LGA 1156,tak se ani nedivím že ti to nejde když osadíš dva moduly DUAL blíš k procesoru,tak EE nepojedou ale dál od CPU ano Když osadíš všechny sloty tj 4 moduly,tak to taky pojede JE TO PAMĚŤOVÍM ŘADIČEM V PROCESORU I já to tak mám u Core i5 750 a desky MSI P55-GD80
9.8.2011 22:04:31   78.45.38.xxx 20
PS: teď mám 4x 2GB RAM...
10.8.2011 13:15:58   165.72.200.xxx 40
No jo, ale to by musel aspon otevrit manual k desce...
10.8.2011 14:45:48   85.70.64.xxx 12
Něco podobnýho mi dělal muj starej PC, kde byl čipset P865 a Celereon D. Taky to byla jedna z mála desek co měla 4 sloty, oni asi dobře věděli proč tam pozdějc dávali jenom 2.
10.8.2011 15:53:09   89.111.96.xxx 70
Myslím, že z diskuse vyplývá jasný poznatek.
Nejen já bych zase po čase rád viděl test vlivu velikosti RAM na chování systému a programů.
Moc bych se za takový testík přimlouval
10.8.2011 16:21:59   88.103.220.xxx 30
Takový článek jsem si již poměrně dlouho chtěl přečíst a trochu více si to objasnit.
Autorovi děkuji.
18.8.2011 08:49:00   91.127.231.xxx 513
Tento test ma dost nasral..Vsetko je nadherne..super..mam Asus pro67,intel2600K,ram 2x2 2000Mhz kingston,nvidia 570..Pri frekvenci 1333 Mhz mi Battlefield 2 BC zacal pravidel sekat ..Tak som sa vratil spat na 2000 Mhz a problem zmizol..Treba si veci aj vyskusat a nielen slepo citat a verit recenzii!!!!
21.8.2011 13:00:59   84.42.164.xxx 60
hmm , pro mě první článek na pct po letech co za něco stojí , to co se děje v kategorii grafik a procesrorů je odporný
24.6.2013 07:33:56   213.226.250.xxx 015
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

113 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 54.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.