Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti AMD E-350 Zacate proti Intelu Atom D525 s ION 2
AMD E-350 Zacate proti Intelu Atom D525 s ION 2
autor: Z. Obermaier , publikováno 18.2.2011
AMD E-350 Zacate proti Intelu Atom D525 s ION 2

Minulý týden jsme si představili dlouho očekávanou platformu AMD Brazos s procesorem Zacate E-350 a integrovanou grafikou Radeon HD 6310. Dnes proti ní postavíme konkurenční platformu Nvidia ION 2 s procesorem Intel Atom. Hodnotit budeme herní a aplikační výkon, přehrávání médií a podíváme se i na spotřebu.


AMD E-350 Zacate proti Intelu Atom D525 s ION 2

Výkon Zacate vs. Atom

Pokud srovnáme procesor AMD E-350 s výkonem procesoru Intel Atom D525, je to v průměru hodně vyrovnané. V některých single-thread operacích samozřejmě vítězí procesor AMD, jež má pro tyto úkoly lepší výbavu. Naopak v operacích, kde se uplatní více jader, získal Atom téměř vždy navrch. Průměrně jde o hodně vyrovnaná řešení. Pokud ale uvážíme, že tento Atom je na trhu už téměř rok, AMD ho v podstatě jen dohnalo. Zde mohli uživatelé čekat zkrátka více a mohou být i zklamaní, přeci jen by to chtělo krapet jasnější vítězství pro novinku. Srovnání výkonu platforem jako celku je snadné, Intel Atom s čipem Nvidia ION 2 zvládá akcelerovat enkódování videa skrze GPU, zvládá bez potíží přehrávat i flash 1080p. Ani jednu věc konkurenční platforma Brazos nedokáže. Stejně jí dělá problém přehrát nejnáročnější HD video, což opět ION 2 zvládne solidně. Herní výkon je také vzácně vyrovnaný. I když jsou obě řešení použitelná jen pro opravdu hodně staré hry, výkon obou je průměrně hodně podobný. Ostatně podívejte se do výsledků sami, jednou zvítězí ION 2 a podruhé je to naopak.

Vlastnosti

Zde je těžké zcela adekvátně soudit, jelikož většina provozních vlastností záleží hlavně na výrobci desky. Pokud ale přistoupíme k hodnocení dle našich desek, bude závěr tento: Teploty jsou i přes pouze pasivní chlazení naprosto skvělé a chladič na obou deskách byl po celou dobu opravdu jen vlažný nebo akceptovatelně zahřátý. V zavřené skříni budou teploty určitě vyšší, aktivně chladit ale jistě nebudete muset ani tam. Pokud poměříme spotřebu obou řešení za stejných podmínek, řekne si platforma Atom o 3 W více v klidu a o 5 W v zátěži. To není nijak zásadní rozdíl, jde opět o hodně vyrovnané hodnoty. Problém obou řešení je v nedostatečné aplikaci úsporných funkcí – procesor Zacate sice snižuje svou frekvenci na polovinu (včetně napětí), na spotřebě se to ale kupodivu nijak neprojevuje. Intel Atom neaplikuje žádnou úspornou funkci, jeho frekvence a napětí jsou stále za všech okolností konstantní. Frekvenci snižuje pouze grafické jádro, je tomu tak u obou platforem.

Vhodnost jako HTPC

Zde je situace téměř jasná, ovšem zdá se tak jen na první pohled. Nvidia ION 2 je na trhu dlouho a její schopnosti jsou mnohem dále než u jádra Radeon HD 6310. Sice nedokáže přímo ve Windows přehrát i nejnáročnější videa nativně, pomocí vhodné aplikace už je to ale hračka a přehraje bez potíží naprosto vše, co IONu předhodíte. Stejně je to s podporou akcelerace HD flash, tu ION 2 zvládá na jedničku. Může se to hodit i pro různé flashové hry. Také možnost zapojit jádra CUDA do převodu videí (třeba z YouTube do iPodu) se může někomu hodit. V tomto směru je na tom Brazos znatelně hůře, nejnáročnější HD video zkrátka nepřehraje zatím vůbec a flash mu dělá také vážné problémy. Nemožnost akcelerovat enkódování videa skrze GPU je také škoda. Pro platformu AMD ale hovoří jedno velké pro – mnohem lepší plynulost práce a ovládání Windows. Na platformě Atom není uživatelská zkušenost úplně dobrá, celý systém se jakoby cuká, laguje a stále se na něco čeká. U AMD jde pod Windows vše naprosto plynule a skvěle. Tohle je například pro mne důležitější než horší akcelerace flash.

Srovnání desek

AMD E-350 Zacate proti Intelu Atom D525 s ION 2

Základní desku Asus E35M1-M Pro hodnotím jako hodně slušnou, kvalitní provedení a konektorová výbava zaručuje všestranné využití. I v této cenové hladině se na desku vešly USB 3.0 porty a Firewire, také SATA portů je dostatek. Pro firemní použití hovoří paralelní a sériový port včetně dvojice PCI slotů. Jelikož jde o desku, která není primárně určena do HTPC, ale do kanceláře, postrádá nějaké lepší funkce usnadňující právě práci s médii. Za tuto cenu je ale tato testovaná deska skvělým základem "budgetového" kancelářského počítače.

Druhá dnes testovaná deska Asus AT5IONT-I je sice vhodnější do HTPC, má ale mnohem horší výbavu. SATA portů je málo, chybí Firewire a více USB konektorů. Vůči první desce jde o pomyslného "chudého příbuzného". Pokud ale oželíte výše zmíněná negativa a smíříte se s SO-DIMM paměťmi, poslouží vám deska jako základ HTPC dokonale.

Subjektivní názor

Pokud byste se mě zeptali, jakou platformu obecně zvolit do pracovního PC za pár korun, bude to jednoznačně AMD Brazos. Odezva systému a rychlost práce pod Windows mne nadchla a nikomu nedoporučím v tomto segmentu už nic jiného. Pokud máte vedle sebe tuto platformu a Intel Atom, je rozdíl hodně patrný. Na AMD jsem pracoval s fotografiemi, brouzdal na webu a dělal recenzi s lehkostí výkonného stolního desktopu. Na druhém systému jsem stále stále na něco čekal i načítání stránek na webu trvalo déle, otevření vícero oken už dávalo procesoru jasně zabrat. Zde mi vůbec nevadí, že není možná akcelerace enkódování videa, tento systém je pro tento druh počítače lepší.

Pokud se ale zaměříme na HTPC, zde se karta obrací. Spotřeba obou řešení je podobná, lepší výbavu pro přehrávání médií má ale Intel Atom a zejména čip Nvidia ION 2. Na jeho možnosti akcelerace flash a HD videí zkrátka konkurence zdaleka nedosáhne. Neříkám, že se to s dalšími ovladači a softwarem nemůže zlepšit. Spíše počítám, že ano. Ale v tuto chvíli je zkrátka ION 2 vhodnější volba. I když mne na této platformě hodně mrzí ta pomalejší odezva systému, pro HTPC určené jako centrum zábavy v obývacím pokoji to snad nebude až tak vadit.

AMD E-350 Zacate proti Intelu Atom D525 s ION 2

AMD E-350 Zacate proti Intelu Atom D525 s ION 2

Za půjčení platformy Brazos děkujeme AMD, duhou platformu poskytl Asus CZ



Tagy: AMD  Brazos  Zacate  Nvidia  ION  ION2  Intel  Atom  procesor  netbook  HTPC  recenze  test  srovnání  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
18.2.2011 04:59:51   78.110.211.xxx 554
Děkuji za vyčerpávající srovnání. Musím vás pochválit za to, že jste se snažil alespoň některé námitky z minulé recenze akceptovat a že to dokonce přineslo kýžený výsledek (přehrávání v jiných přehrávačích). Pořád tam ale zůstává pár věcí, které mně osobně vadí. Například absolutně nechápu použití 2+1 GB paměti. Většina lidí si tuto recenzi čte právě proto, že se zajímají o úsporné řešení na počítač, který poběží prakticky pořád, a vy se naopak snažíte, aby to "žralo" co nejvíc. :-)
Kamenovat vás za pojem vteřina už asi nemá cenu. Když se to nepodařilo vašim učitelům na fyziku z vás vymlátit, já s tím už asi nic neudělám.
18.2.2011 06:22:30   93.99.22.xxx 170
přesně tak několik dobrých úprav z minule proběhlo, ale ještě jednu kapitolu by to chtělo přidat - 1RAM modul, zdroj (EC není zdroj - minimálně Seasonic 350W F3, nebo lépe Enermax 87+) a především snížení napětí pak to bude dokonalé
18.2.2011 08:05:27   212.5.197.xxx 81
ja mam este jednu pripomienku k spotrebe pameti 5-6W na modul a celkovo 10W. To je prehnana spotreba. Realna 2-3W, maximalne 5W pri tych 2000MHz a 1,65V ale v tej doske urcite nesli pamete na 2000MHz a 1,65V.
18.2.2011 14:55:49   62.168.39.xxx 10
ono tomu odpovídá i "neexistující" snížení spotřeby při podtaktování u AMD. To totiž napovídá, že samotný procesor se na spotřebě podílí tak neznatelně, že se to na celkovém odběru prakticky nedá poznat.
20.2.2011 20:50:46   62.169.185.xxx 01
presne to ma pri čítaní spomenutej časti tiež napadlo...konkrétne sa jedná o 1,8W na modul pri pamätiach Kingston DDR3 1600Mhz http://www.valueram.com/datasheets/KHX1600C9AD3K2_4G.pdf. tých 5-6W bolo zrejme ešte za čias SDRAM či DDRAM, ale každou ďalšou generáciou sa to zlepšuje.
20.2.2011 21:00:26   62.169.185.xxx 01
Ja to premeriam na 96W zdroji k miniITX skrinke a na 500W zdroji 87+, hneď ako bude doska s E350 dostupná.
18.2.2011 05:05:23   89.31.42.xxx 1436
ano, ion měl na začátku problem s akcelerací flashe... jenomže to nebyl problem ionu ale flash playeru kterej v tý době akceleraci skrz grafickou kartu prostě neuměl a nebo jenom občas. Každopádně článek potvrdil to co jsem očekával... ion+atom vede a to i na vzdory tomu jak všechno u fusion v procesorový části vylepšili a přitom to nedosahne ani na in order procesor jako je atom. No a to nemluvim vůbec o spotřebě kdy atom může i když bez grafickýho jádra spotřebovat v Z verzích opravdu minimum.
18.2.2011 07:31:55   83.69.52.xxx 95
Hezká recenze , ale rád bych se zeptal proč autor nevyzkoušel také přehrávač Splash Lite ve kterém je hodně snadné sledovat HD video přes GPU , zaškrtne se jedno políčko a je to

ION2 – Mohl by mně někdo napsat jaké HDMI obsahuje ION2 ? mam tu ION a ten má jen 1.1 nebo 1.2 takže jsem musel zakoupit do slotu VGA ATI s HDMI 1.3 abych dostal HD Zvuk do mého A/V Reciveru. Děkuji
18.2.2011 08:02:54   212.197.6.xxx 274
Slušná práca, aj keď s miernym náznakom preferovania Intel a Ionu :-). Niekde to cítiť, že jeho prednosti sú vyzdvihované viac a negatíva mierne retušované. Ale vcelku dá sa.

V kladoch AMD E-350 mi chýba napr.výrazne menšia limitácia výkonu pripojenej GPU v porovnaní Intel+Ion. A to výrazne v prospech AMD E-350.

U oboch riešení, by som to, že majú len 4x PCI-e liniek nepovažoval za zápor,vzhľadom na to, že asi nie sú limitujúcim faktorom.

"U AMD jde pod Windows vše naprosto plynule a skvěle. Tohle je například pro mne důležitější než horší akcelerace flash" - toto považujem za skutočné prínosný záver testu, ktorý ma zaujímal. Lebo toto, je pre mňa to hlavné, aby mi to pekne plynule šlapalo a mohol som v pohodičke pracovať.
18.2.2011 08:49:29   62.168.66.xxx 80
Dakujem za test funkcionality DXVA v MPHC.
18.2.2011 09:07:16   85.248.47.xxx 144
Dakujem za super porovnanie, ja by som len nezvelicoval tie problemy s akceleraciou HD... ono s novym Flashom to pride a taktiez full HD youtube 1080 je tak pre srandu asi, nepoznam nikoho v okoli, komu by to nesekalo koli limitacii pripojenia k internetu, HD youtube ma este cas a dovtedy sa to vyriesi, 720p mi staci a aj musi stacit, lebo nestiha mi net a koli tomu si asi nebudem priplacat za vyssiu rychlost.... Ostatne formaty co bezny clovek pouziva zvlada super a hlavne oproti Atomu to je raketa v beznom pouzivani.... , ak niekto napise, ze ATOM a E-350 su porovnatelne vykonne tak to mozno v nejakych testoch, realne je AMD omnoho lepsie, Atom je brzda PC, taktiez nato, ze Ion2 je vlastne desktopova grafika nalepena na dosku a ma aj vlastne pamete tak nicmoc vysledok, AMD grafika iba zdiela ramky s procesorom cez jednokanalovy radic a vysledok rovnaky... Taktiez ocakavam, ze este pridu aj vyssie taktovane napr. E-370 na 1,8 GHz ... a dalsia vec cena, nikdy nemoze byt Ion2+Atom lacnejsi, ba naopak, o dost drahsie a horsie riesenie...
18.2.2011 10:21:25   193.165.2.xxx 64
Tak si to video nech načíst Nebo se třeba na filmy z netu taky díváš realtime? Ne, nejdřív si je stáhneš (nebo koupíš).
18.2.2011 11:58:16   85.248.47.xxx 45
no jasne, budem si pesnicky pustat tak, ze si ich budem nechavat nacitavat a potom pustat, heh, youtube chcem samozrejme realtime, kliknem a ides.... inac sa mozeme vratit na stromy. Neporovnavaj youtube a stahovanie filmov.... a aj film by som si dam realtime velmi rad.... esteze si fejsbuk nemusim predcitavat, no mozno HD fejsbuk budem musiet
18.2.2011 14:14:04   193.165.2.xxx 43
Jaký je rozdíl mezi klipem a filmem? Pouze délka.
18.2.2011 09:10:34   195.49.188.xxx 90
Citace:
Zde bych ještě chtěl oznámit, že jsme nezapomněli ani na třetího hráče
v tomto segmentu - společnost VIA. I když jsou její desky většinou hodně drahé, máme objednanou jednu s nejnovějším procesorem Via Nano X2 na frekvenci 1,8 GHz. Uvidíme pro zajímavost, jak si stojí dnes v mini-počítačích i tato společnost. Pokud deska dorazí včas, setkáte se s třetí a závěrečnou částí našeho seriálu o těchto řešeních již příští týden.
Že by Vám VIA tiež zaslala predprodukčný vzorok VIA EPIA M900 Mini-ITX s VIA Nano X2 a all-in-one čipsetom VIA VX900 MSP
18.2.2011 09:22:07   212.11.119.xxx 00
co mas za desku?
ion ma mit hdmi 1.3a
http://www.amazon.com/Zotac-IONITX-90-Watt-Intel-Motherboard/dp/B002 BA5IHC
18.2.2011 09:55:59   93.91.156.xxx 12
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=A330ION , tak tohle mam ale nepovedlo se mě dostat po HDMI zvuk do reciveru HD zvuk , povedlo se mě to až s ATI HD5450 kterou tam teď mam , ale pokud by to šlo tak bych ji rád vyndal a měl raději ten ION
18.2.2011 10:07:23   94.113.53.xxx 150
trochu zamrzí chybějící hry stylu COD, Crysis. Přeci jen je všeobecně známo, že jak HAWX i Lost Planet je jednoznačně optimalizován pro nVidie .
I multivýkon není vždy na straně IONu- např. Cinebench, kde i v 11-ckové verzi, která je excelentně optimalizovaná, dokáže dvoujádro Zacate porazit 4 vlákna nejsilnějšího ATOMu !
18.2.2011 10:39:14   46.135.164.xxx 32
taita napsal:
Děkuji za vyčerpávající srovnání. Musím vás pochválit za to, že jste se snažil alespoň některé námitky z minulé recenze akceptovat a že to dokonce přineslo kýžený výsledek (přehrávání v jiných přehrávačích). Pořád tam ale zůstává pár věcí, které mně osobně vadí. Například absolutně nechápu použití 2+1 GB paměti. Většina lidí si tuto recenzi čte právě proto, že se zajímají o úsporné řešení na počítač, který poběží prakticky pořád, a vy se naopak snažíte, aby to "žralo" co nejvíc. :-)
Kamenovat vás za pojem vteřina už asi nemá cenu. Když se to nepodařilo vašim učitelům na fyziku z vás vymlátit, já s tím už asi nic neudělám.


3GB pameti jsem pouzil aby byly podminky srovnatelne, druha deska ma 2GB a grafika vlastni pamet, prvni deska m 3GB a z 1GB si ukousne grafika ... v obou pripadech ma system k dispozici kolem 2GB ...
18.2.2011 10:41:19   46.135.164.xxx 32
PcBuh napsal:
Hezká recenze , ale rád bych se zeptal proč autor nevyzkoušel také přehrávač Splash Lite ve kterém je hodně snadné sledovat HD video přes GPU , zaškrtne se jedno políčko a je to

ION2 – Mohl by mně někdo napsat jaké HDMI obsahuje ION2 ? mam tu ION a ten má jen 1.1 nebo 1.2 takže jsem musel zakoupit do slotu VGA ATI s HDMI 1.3 abych dostal HD Zvuk do mého A/V Reciveru. Děkuji


Ti bych take mohl vyzkouset milion dalsich, vyzkousel jsem ty nejdulezitejsi a nejpouzivanejsi ... VLC a MPC HC, Power DVD a Media Player ve windows, myslim ze ION2 ma HDMI 1.3 bez "a" ale nejsem si uplne jist
18.2.2011 10:46:07   46.135.164.xxx 62
flanker napsal:
trochu zamrzí chybějící hry stylu COD, Crysis. Přeci jen je všeobecně známo, že jak HAWX i Lost Planet je jednoznačně optimalizován pro nVidie .
I multivýkon není vždy na straně IONu- např. Cinebench, kde i v 11-ckové verzi, která je excelentně optimalizovaná, dokáže dvoujádro Zacate porazit 4 vlákna nejsilnějšího ATOMu !


Crysis se mi nepodarilo na Brazos vubec spustit, chtel jsem ho tam dat ... ale vzdycky hra spadla, at jsem priradil jadru i 1GB pameti, nejela ani v DX9 ani v DX10
18.2.2011 10:59:59   178.41.105.xxx 60
"Nejprve jsem vyzkoušel na YouTube video v rozlišení 720p, jednalo se o jakýsi trailer na zvláštní film o upírech (Eclipse)." ROFL
18.2.2011 11:09:44   62.84.144.xxx 141
Atom může v syntetických testech předvádět cokoli. Problém je v tom, že práce na něm v Windows je příšerná. I opravdu velmi staré Pentium M 1.73GHz s jedním jádrem rozhýbe Win 7 podstatně lépe a to i s pouhým 1GB RAM.
Procesory v tomto segmentu bude asi těžko někdo provozovat na stanici s požadavkem na převody videa nebo hraní her, lépe řečeno s požadavkem na výkon. Rozhodně ale bude chtít aby se systém choval svižně a to zatím Windows 7 chovají prakticky na čemkoli, jen ne na Atomu.
18.2.2011 11:38:33   78.24.12.xxx 1213
Obě dvě tyhle platformy jsou naprosto patetický. Nvidia a její vnucování se ala dedikovaná grafika na takovymhle boardu (ano ION2 je dedikovaná grafika, jen naletovaná na boardu) + Atom kterej má výkon na jádro jako Pentium 3 kolem 1ghz. Tohle kombo a jak to žere. + Zacate od kterýho jsem čekal že to bude hodně podtaktovaná okuchaná podvoltovaná K10 pro malou spotřebu, ale ono to má výkon na takt horší jak K7 a je to jen o chlup lepší jak Atom a žere to jak low-end desktop PC. Takovejhle idle má CoreI3 na 3ghz, load když jí undervoltnu taky stejnej, až na to že pak budu mít 8x takovej výkon za stejnou cenu, stejnou spotřebu a i ten flash 1080p to dá plně SW cestou levou zadní. Opravdu nevim co tyhle platformy jsou krom rejžáku na peníze.
18.2.2011 12:06:08   85.248.47.xxx 102
Trocha prehnane, no pravdive.... ja som cakal IDLE jednoty W, ved so starym Intel E3400 a doskou s G41 a HDMI dostanem rovnaku spotrebu a vykon je absolutne neporovnatelny..... a neriesim nic, vsetko facha ako po masle.... a aj cena lepsia, co uz je na zamyslenie..... presne ako vravis.... a ked pridu dvojjadra 32n sandy bridge tak cakam este lepsi vykon a nizsiu spotrebu ako v tej kombinacii E3400/G41. Ten procesor AMD E350 sa este da, no Atom je tragedia sama o sebe a ten Ion je cudzopasnik na Atome.
18.2.2011 12:23:29   62.84.144.xxx 75
Tyhle platformy jsou o ceně. Ono za 2800 človek dostane komplet platformu, dokoupí paměti a disk a je hotovo. Čili v podstatě si za 5 tisíc pořídí celou sestavu.
Ono tohle se nemusí používat pouze pro HTPC a domácí úložiště a tak podobně. Ono se to dá použít i jako pracovní stanice v kanceláři, kde nikdy neběží nic jinýho jako Office plus přes Citrix spuštěný firemní IS. Spotřebu to má nízkou, nároky na chlazení minimální, cena je nízká. V této oblasti bez problémů stačí výkon i stařičké K8, jde jen o to, aby se systém choval svižně.
Samozřejmě, že jakékoli Core i3 bude mít lepší výkon, ale zase bude samotné stát stejně jako celá tato platforma. Ne všude je potřeba namakaný dvoujádro s HT.
18.2.2011 12:37:23   85.248.47.xxx 91
Heh, nevychadza mi ta cena lepsia... Alza: Doska Intel - 36 euro, s HDMI cca 44 euro, procesor dvojjadro E3400 - 43 euro, pamete 2GB - 26 euro, disk 500GB - 37 euro. Spocitame, cca 143 euro mam cely komp, spolu je to menej ako samotna ta doska Ion bez pameti, disku.... vykon milionkrat vyssi, spotreba rovnaka, cca 33W IDLE..... Atom+Ion2 je predrazena sracka, do kancelarie upla hlupost aj aj do HTPC kto chce a vie, posklada si lepsie.... a kedze je spotreba rovnaka, je hlupost sa vyhovarat na chcladenie, hlucnost, troska sa pohrat a aj E3400 ide pasivne vpohode...
18.2.2011 13:37:44   217.197.156.xxx 81
Taky jsem cekal mnohem vic, Athlon X2@+-2GHz 1.0V + 780G je vykonem uplne jina liga se stejnou spotrebou a nizsi cenou
18.2.2011 13:39:05   217.73.19.xxx 23
Tak si tam nejako zabudol priratat graficku kartu a itx dosku za 44E urcite nekupis Takze taka sracka to nie je. Aj ked ja osobne by som uvital nejaku dosku ION2 a nejakym ULV intelom.
18.2.2011 14:12:36   85.248.47.xxx 60
Grafika s HDMI je na doske a procesor softverovo prehra vsetko a je to mATX, cu uplne staci a su na to aj male srinky... nepisom len tak zo srandy, viem o com pisem.... http://www.alza.sk/msi-g41m-p34-d157580.htm
18.2.2011 13:13:15   89.111.73.xxx 81
Tak jsem myslel, že konečně pošlu svoje HTPC CORE Duo do důchodu a asi si budu muset ještě počkat na další generaci mrňousků. Od HTPC hlavně potřebuji formátovou univerzálnost a výpočetní schopnost tyto formáty plynule přehrát. Tyto testované platformy to 100% neumožňují. Je mi úplně jedno jestli video akceleruje skrze CPU nebo GPU, potřebuji ho prostě přehrát plynule a to v jakémkoliv software.
18.2.2011 13:39:41   95.103.62.xxx 50
Mam tuto dosku doma ASUS E35M1-M PRO prave som poskladal HTPC a mme ide demo bez seknutia a bez vypadku zvuku.Hned ako ho znova zapojim nahram video a poslem odkaz na stiahnutie.
18.2.2011 16:22:55   95.103.62.xxx 00
Odkaz na video povodne malo 450Mhz 720p takze som ho osekal.
http://www.edisk.cz/stahni/79274/video-2011-02-18-14-48-15.AVI_32.3 8MB.html
18.2.2011 16:24:10   95.103.62.xxx 00
450Mb nie Mhz
18.2.2011 14:40:19   195.113.40.xxx 03
kapa napsal:
Trocha prehnane, no pravdive.... ja som cakal IDLE jednoty W, ved so starym Intel E3400 a doskou s G41 a HDMI dostanem rovnaku spotrebu a vykon je absolutne neporovnatelny..... a neriesim nic, vsetko facha ako po masle.... a aj cena lepsia, co uz je na zamyslenie..... presne ako vravis.... a ked pridu dvojjadra 32n sandy bridge tak cakam este lepsi vykon a nizsiu spotrebu ako v tej kombinacii E3400/G41. Ten procesor AMD E350 sa este da, no Atom je tragedia sama o sebe a ten Ion je cudzopasnik na Atome.


Jasny ja to vsechno beru tohel ale k LCD televizi chci jedine a to ABSOLUTNE TICHEHTPC. Dokazu s nejakou klasickou deskoua klasickym procesorem to uchladit pasivne a napajet pico PSU zdrojem ? dejte mi tip a prestanu uvazovat o Atomu/AMd fusion.
18.2.2011 14:58:00   217.197.156.xxx 20
libovolne nezrave CPU s rucne snizenym napetim... kdyz mu das 1V tak staci minimum proudeni vzduchu (ale to potrebuje i E350 - topi uplne stejne)
18.2.2011 19:02:08   85.248.47.xxx 21
Uz som ti dal typ, mas to vyssie, Doska G41 s HDMI cca 44euro....Intel E3400 - 43 euro a nezapojis ventilator a je to...., neboj, neprehrejes to, odskusane, spotreba idle cca 33W, prehravanie cca 55W, zdroj pohodicka akykolvek, ved podobnu spotrebu maju aj tie dosky takze pohoda ale vykon je uplne niekde inde... Samzrejme to ide aj s AMD, len spotreby budu mozno o 5W vyssie.... Vyskusaj a uvidis http://www.xbitlabs.com/images/cpu/celeron-e3300/power-3.png
18.2.2011 15:02:04   178.17.94.xxx 53
nejvetsí problém amd je bohuzel v tom ze neumí udelat poradne ovladace. delaji dobre grafiky ale ovladace k nim nestoji za nic
18.2.2011 23:43:57   89.103.110.xxx 23
Já myslím, že je to očekávatelné. Vytvoří hardware a software optimalizují podle reálných responzí uživatelů. Z mého pohledu jde o metodu průkopníka a podporuju je v tom.
Mimoto např. s DX 11 si to odedřeli sami a Nvidia si pak ohřála polívku u optimalizované technologie (před tím se drželi DX9, aby náhodou něco "nepokazili").
18.2.2011 15:12:01   195.113.40.xxx 10
440bx napsal:
libovolne nezrave CPU s rucne snizenym napetim... kdyz mu das 1V tak staci minimum proudeni vzduchu (ale to potrebuje i E350 - topi uplne stejne)
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=86096 )
Premyslel jsem o podtaktovanem Athlonu X2 240e , ale ten je cca 1300 Kc, deska cca 1000 KC a chladic schopny uchladit pasivne nevim, hadam cca 500 Kc. To by bylo cca 2800 KC vcelku, za ten vyssi vykon bych to dal, ale jeste nejaky schopny picoPSU zdroj, ktery to utahne.
Ve skrini bych pak chtel jen jeden pomalu bezici 12 cm vetrak, ktery by vse ofukoval.
Tak mi nahod konkretni desku a CPU ( jejichz kombinace pujde podtaktovat pri snizenem napeti ) a chladic ( schopny to uchladit pasivne ), tak aby to vyslo na tech cca 2600 Kc, co stoji ten AMD fusion ( cena zde >
18.2.2011 16:00:52   217.197.156.xxx 10
Semprona 2GHz podvoltovaneho na 1V jsem chladil pasivne hlinikovou kostkou z BOX chladice, cca 5cm od neho se sotva prevaloval 12cm fan ve zdroji (vzduch odsaval, nefoukal na neho!). Procak mel max 55 stupnu po nekolika hodinach zateze... Po vymene za X2 245e @ 2.2Ghz 1V se zvedla spotreba ze 41/48 (idle/burn) cca o 10W (s 330W zdrojem). Pasivne se mi to nechce riskovat, tak jsem tam nechal box vetrak na 1100otacek. Stejne budu muset poresit jinou bednu, ta soucasna je dost debilni a nechtelo se mi tam na par dni dratovat nejaky tichy nexus.
21.2.2011 08:48:05   62.169.185.xxx 00
mám v pláne to skusiť na miniITX doske od asusu s Phenom X4 a Phenom X6 podtaktovaných na 1.6ghz...kedysi s Athlonom X2 3800+ 35W sa mi to podarilo na 1Ghz a 0,9V...spotreba celej zostavy bola 30W v idle a pri záťazi stupla myslím o 9W (doska BIOSTAR 780G a zdroj Fortron 300PNR, bežný 7200 disk WD).
18.2.2011 17:21:47   94.112.146.xxx 11
Mám ION2 a zatím se mi ještě nepodařilo v žádném přehrávači pustit např. video HOME 2009 úplně plynule (jde zejména o scény, kde je zabraná velká plocha). Mohl by mi autor prozradit, co všechno nastavoval a jaké ovladače použil? Já používám MPC-HC, akcelerace GPU běží, ale obraz je v některých pasážích neplynulý. Díky
24.2.2011 20:23:28   94.113.119.xxx 00
Mám desku asus at5iont-i s D525 a ION2. A přehrávání i Samsung oceanic v pohode. bez jediného seknutí. tenhle konkrétní komp je využíván jako HTPC s W7 32 prof a ani v nich jsem nezpozoroval udavane sekání systému při práci.

Ovladace z Nvidia.com 266.58

pokud budou nějaké dotazy klidně je rád zodpovím...
18.2.2011 20:12:45   93.153.6.xxx 21
moc rád bych viděl tu 480tku vyfocenou na tý desce
18.2.2011 21:00:15   62.245.101.xxx 90
Pokud nekoho zajima recenze s adekvatnim zdrojem tak spotreba je IDLE 18W coz je obrovsky rozdil:
http://www.silentpcreview.com/article1167-page5.html
I muj pretaktovany Athlon X2 ma v idle spotebu pod 40W na starem 350W fortronu vcetne 3,5" 7,2K rpm HDD.
Dnes uz se navic skrine s 50-100W zdrojem se u nas daji koupit za ~1000,-.
Az na ten EC zdroj moc pekne recenze DIKY!
18.2.2011 23:47:49   89.103.110.xxx 30
Co se týče výkonu Brazosu, tak si myslím, že do segmentu vpluli správně. AMD založil základ, který reálně srovnal k současné konkurenci a vytvořil si odrazový můstek do budoucna.
Btw. možnost taktování mi připadá v této kategorii irelevantní, takže bych to necpal ani do závěrečných kladů/záporů,
19.2.2011 16:59:52   89.24.135.xxx 130
Spotřeba platformy AMD Fusion je poloviční oproti Intel Atom + Ion2. Zotac vyrábí jinak shodná PC založené na obou platformách: Zbox HD AD03 (s AMD E-350) a Zbox HD-ID34 (s Intel Atom D525 + Ion2). V redakci HotHardware porovnali spotřebu obou:

Zbox HD AD03 (s AMD E-350) - spotřeba v klidu 13W, v zátěži 23W,
Zbox HD-ID34 (s Intel Atom D525 + Ion2) - spotřeba v klidu 25W, v zátěži 45W

viz http://hothardware.com/Reviews/AMD-Fusion-Hits-Re tail-Zotac-and-Gigabyte-E350s-Tested/?page=8

Optimalizované verze software pro AMD Fusion jsou teprve vydávány. Například CyberLink vydala přede dvěma dny update PowerDVD, PowerDirector, MediaShow and MediaEspresso s optimalizací pro AMD Fusion.

viz http://www.cyberlink.com/eng/press_room/view_2735.html
19.2.2011 17:45:30   90.176.77.xxx 00
Jo, to by lecos vysvetlovalo a davalo by to i cele smysl... Diky za info
20.2.2011 08:31:11   109.235.1.xxx 41
Testy provádíte na čistém systému? Nedovedu si totiž představit win bez antiviru, firewallu a ostatních bezpečnostních programů. Je to malá zátěž, ale může ovlivnit přehrávání videa. HD video přehráváte jen z HDD? Jaký vliv má DRM ochrana při přehrávání HD videa z blu-rey? Zvládne dekódovat a přehrávat hd video ze satelitu? Např. koupím dvb-s2 satelitní kartu a k tomu cryptoworks modul + přístupovou kartu. A co podpora linuxu? Přehrávání videa apod? Co podpora raid? Tohle všechno by mne zajímalo při stavbě HTPC. Chtělo by to více praktických testů. Jinak je to moc hezký článek.
20.2.2011 09:52:53   95.105.184.xxx 20
ja si pockam na llano 32nm, a to dam do htp-cka do obyvacky.
20.2.2011 14:13:18   195.113.40.xxx 10
půjde bez problémů přehrávat 3D filmy z tohot počítače po připojení přes HDMI k 3D TV ? ( Samsung PS50C680 ) http://3d-televize.heureka.cz/samsung-ps50c680/

U specifikace TV je HDMI verze 1.4, ale u specifikací počítačů ( ale i běžných GK ) není verze HDMi uváděna, předpokládám ,že ale bude 1.3. Půjde tedy 3D film spouštet v počítači, nebo jen přímo v TV ( z USB HDD )?
23.2.2011 12:37:53   213.81.156.xxx 00
Mna zaujima jedna vec, ktoru neviem presne vycitat, a to je vhodnost takejto zostavy na server pre torrenty, hovorme o 3TB na externych diskoch cez usb, pri 100mbit linke kde je nahaschovanych cca 200 torrentov.. ako by sa to chovalo v tomto pripade?
24.2.2011 20:27:12   94.113.119.xxx 00
chystám se koupit Nvidia 3D vision - jak ho budu mít otestuji a podám info
24.2.2011 15:34:53   213.195.234.xxx 00
drysoft napsal:
Mna zaujima jedna vec, ktoru neviem presne vycitat, a to je vhodnost takejto zostavy na server pre torrenty, hovorme o 3TB na externych diskoch cez usb, pri 100mbit linke kde je nahaschovanych cca 200 torrentov.. ako by sa to chovalo v tomto pripade?


Já nějak nechápu k čemu by to bylo dobrý ? Koupíš malou desku se spotřeboou o pár wattů nižší než normální nízkožeroucí procesor a připojíš k ní jeden nebo dva externí disky v boxech /takže další ztráty v jejich trafech/ a bude žrát to ve výsledku a zabírat místo stejně jak normální miniatx pc včetně disků ..plus to bude pomalejší -hlavně ty disky přes usb a 100mbit linka je blbost.
25.2.2011 14:24:12   85.70.175.xxx 00
Nevim jestli zrovna NVDIA 3D vison je stejna technika jako u 3D televizi Samsung, myslim ze ne, ze potrebujes spec. smasungacke bryle, NSVIDA je spis na monitory, ne ?
26.2.2011 14:07:21   81.201.62.xxx 00
Nvision je kompatibilni s 3D ready od samsungu/mitsubishi. nebo se da pouzit samsung SSG 1000 ktery ma i emiter pro 3D ready, ten se bohuzel do cech nedovazel.
7.3.2011 22:11:09   94.112.146.xxx 00
Samsung oceanic jde naprosto bez problémů i mě. Ale záběr na větší plochu (typicky led, moře, zasněžené hory, dav lidí na koncertě) u jakéhokoliv typu videa (ať už s hw akcelerací nebo bez) je problém. Ne, že by se na to nedalo koukat, ale je to nepříjemné a ne úplně plynulé. Ovladače mám stejné, je možné že to bude nějakým kodekem, ale kdykoliv jsem nainstaloval nějaký pack, tak jsem to ještě zhoršil...

Sasula napsal:
Mám desku asus at5iont-i s D525 a ION2. A přehrávání i Samsung oceanic v pohode. bez jediného seknutí. tenhle konkrétní komp je využíván jako HTPC s W7 32 prof a ani v nich jsem nezpozoroval udavane sekání systému při práci.

Ovladace z Nvidia.com 266.58

pokud budou nějaké dotazy klidně je rád zodpovím...
10.3.2011 10:18:45   195.113.82.xxx 00
mě osobně se zatím žádný film nesekal. ani na Full HD. v 3Dmark 06 v základním nastavení 2525bodů, po přetaktování grafiky (jádro a shadery) 2835 bodů.

za týden na tom zkusím i stříhání Videa, tak potom dám info
14.9.2012 15:06:14   89.176.72.xxx 00
Pomocí jakého programu jste CPU přetaktoval? setfsb nejde a bios je ořezaný!!!!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

83 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 31.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.