Hlavní stránka Hardware PC sestavy FOX Cult X2 - sestava od lišky
FOX Cult X2 - sestava od lišky
autor: Štefek Petr , publikováno 11.9.2006
Seznam kapitol
1. Úvod
2. Vnitřní uspořádání
3. Přetaktování a výkon systému
4. Zkušenosti a závěr ...

Společnost Fox Computers si v našich končinách vydobyla solidní renomé, za které bojují především povedené sestavy pro široké spektrum uživatelů. Fox Cult X2 je sestavou založenou na nejnovějším procesoru Intel Core 2 Duo, který se společnosti opravdu povedl. Dále zde najdeme špičkovou grafickou kartu GeForce 7950GX2 a nadstandardní diskový subsystém.


Sestava Fox Cult X2 mě docela příjemně překvapila a i přes menší nedostatky bylo její používání příjemné. Zvolený procesor Intel Core 2 Duo je pravděpodobně nejlepší volbou vzhledem ke svým možnostem a ceně. Bezostyšně pokukuje po výkonové pozici Athlonu 64 FX-62 i bez přetaktování, což je opravdu vynikající výsledek. Možnosti přetaktování jsou opravdu divoké, což dokazuje článek na našem webu, kde se podařilo tento procesor stabilně provozovat na celých 3.6GHz s patřičným nárůstem výkonu (původně 2.4GHz).

Poněkud rozporuplně na mě zapůsobily disky WD Raptor zapojené do raidu, které přes byly přes svůj nesporný velmi vysoký výkon docela hlučné, což mi občas vadilo. Pravděpodobně by pomohlo nějaké odhlučnění v samotné počítačové skříni, ale to již ponechám na uvážení výrobce.  Diskový subsystém byl jinak rozdělen dobře. Dva 150GB Raptory v raidu obsluhovaly systém a třetí pevný disk 320GB se staral o virtuální paměť systému Windows XP a zároveň sloužil jako úložiště dat.

Provedení celé sestavy bylo kvalitní a kupodivu byla sestava i dobře odladěna, což se týká především nastavení BIOSu základní desky. Základní deska s čipsetem nForce 4 SLI Intel Edition byla pro mě trošku zklamáním, neboť jsem očekával kvalitu v podobě čipsetů Intel 965P či 975X. Světe div se výrobce během testu vyřadil tyto desky z této sestavy a bude stavět výhradně na čipsetech Intel, což je  na velkou pochvalu. Jednak tyto desky nabízejí větší výkon a jednak mají lepší vlastnosti pro přetaktování. Pochvalu můžeme dát i výběru paměťových modulů, které pracují s velmi dobrým časováním.

Grafický subsystém v podobě GeForce 7950GX2  byl vzhledem k volbě ostatních komponent adekvátní a poskytuje za ještě rozumné peníze opravdu špičkový výkon. Pokud neholdujete nVidii, pak vám jistě výrobce vyhoví alternativním řešením. Na GeForce 7950GX2 mi vadí pouze jediná věc, a to samotné chladiče, neboť karta je v podstatě jednoslotovým SLI řešením, kde jsou spojeny můstkem dva plošné spoje se dvěma čipy G71, což vyžaduje 2 chladiče, které vzhledem ke koncepci celé karty nemohou být rozměrné, a proto jsou logicky i poněkud hlučnější. Opravdu extrémní alternativa spočívá v instalaci vodního bloku speciálně vyráběného pro karty GeForce 7950GX2.

Výtku mám k ocelové skříni Centurion, která systému nesluší. Raději bych sestavu osazenu v nějakém povedeném modelu společnosti Thermaltake či Silverstone. Pokud zvážím všechna pro a proti, mohu sestavu s klidným srdcem doporučit všem hráčům nebo zájemcům o nový výkonný počítač, který nějaký ten pátek pod vaším stolem vydrží. Cena byla stanovena na 67 000 bez DPH, což je vzhledem k vybraným komponentům cena adekvátní.

FOX Cult X2 - sestava od lišky

Sestavu zapůjčila do testu společnost  Fox Computers



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
11.9.2006 10:26:30   81.90.168.xxx 5139
Aniz bych docetl cele autorovo hodnoceni dosel jsem ke stejnym zaverum ... desku je nutno vymenit alespon za Asus P5W DH a hlavne je nutno zcela zmenit koncepci skrini, kterou FOX pouziva ... pro takhle nabuseny system je tahle skrin trochu neadekvátní..., to chce Lian-Li...
11.9.2006 11:57:42   213.29.14.xxx 4138
Souhlasím s tím že tato skřín je pěknej s..t!Kdyby tam dali např.Thermaltake Kandalf VA9000,nebo Thermaltake Armor VA8000,vypadalo by to mnohem líp!
18.4.2007 13:23:41   80.78.144.xxx 1919
Abyste se vsichni s tech Thermaltakeu nepo ja tu skrin doma mam a nemuzu si ztezovat.Paradne vyresena skrin ktera nema stupidni dvere atd.
18.4.2007 13:35:45   80.78.144.xxx 2119
Abyste se vsichni s tech Thermaltakeu nepo ja tu skrin doma mam a nemuzu si ztezovat.Paradne vyresena skrin ktera nema stupidni dvere atd.
11.9.2006 11:01:14   82.117.130.xxx 45151
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.9.2006 11:14:29   194.108.132.xxx 7240
Ja si opravdu myslim, ze LG jsou jedny nejlepsich vypalovacek vubec...viz. cetne recenze.
11.9.2006 13:27:32   82.117.130.xxx 107110
no LG spis nejprodavanejsi ne....co se tyce technologii a kvality zapisu tak se LG nemuze treba takovymu NECu s Active Optimum Power Control rovnat..ale co hlavne ze to stoji par kacek,na papire to vypada dobre a tak si to koupi tuna looseru coz je videt na tom jak mi tady klikaj na "blabol"
11.9.2006 16:10:07   83.208.162.xxx 3633
Možná ještě lepší volba bude/je: SH-W163A DVD/RW 16x16x8x6x48x32x, SATA. Střeva od LG obal od SAMSUNGu. SATA za cenu IDE...
11.9.2006 18:18:22   88.101.44.xxx 4436
to ste asi jeste nepozna znacku Pioneer
12.9.2006 18:27:27   83.208.162.xxx 3436
hm... spis je nasi dodavatele neumej a tak sem ji nemel sanci voprubovat ;o)
18.4.2007 13:24:27   80.78.144.xxx 2118
U Foxu pouzivaji hlavuvzdycky to mi ver
11.9.2006 11:09:03   213.220.195.xxx 3531
Píše se tu, že disky WD 150GB v raidu jsou hlučné. Jak je na tom ten 320 GB disk s hlučností?
11.9.2006 11:13:38   194.108.132.xxx 4231
320GB nejde v porovnani s raptory vubec slyset.
11.9.2006 11:17:49   86.49.73.xxx 3736
"Tři pevné disky nad sebou již vyžadují, aby se pozornost soustředila také na jejich chlazení, které v našem případě zajišťuje 12cm vtažný větrák umístěný přesně za disky."

Pokud se nemylim, tak skrin cm centurion 5 disponuje pouze 80mm intake vetrakem.
11.9.2006 11:20:27   194.108.132.xxx 3632
Je to tak opravim...dekuji.
14.9.2006 12:56:49   81.19.4.xxx 3431
Ještě bych reagoval na tohle:
"Disky jsou poměrně hlučné, takže by případný zájemce o tiché PC mohl na jejich chroustáním horovat. Vše se dá vyřešit odhlučňovacími pakety pro pevné disky, které již dneska naleznete v sortimentech mnoha firem. Při hodnocení hluku je třeba vzít v úvahu, že se jedná o nejvýkonnější disky na trhu zapojené do raidu." ........ do spodních 3,5" pozic myslím žádné slušné odhlučňovací pakety pro pevné disky neexistují a stěhovat je nahoru do 5,25" je pro tři disky sebevražda .....nehledě na to, že tam skoro není místo. Tak nevím :-(
11.9.2006 11:22:04   217.144.26.xxx 3931
ak som dobre počítal, tak ak by sa táto zostava kúpila po komponentoch vyšlo by to na 62 tisíc S DPH! takže by sa ušetrilo 10tis. Takže nevidím dôvod k nákupu tejto zostavy (i keď súhlasím, že čo do výberu komponentov je skvelá)...
11.9.2006 11:23:38   217.144.26.xxx 3335
oprava: nie 10 ale 17 tis. by sa ušetrilo...
11.9.2006 11:25:17   194.108.132.xxx 3730
Je nutné vzít do úvahu legální Windows XP a hlavně servis. I když souhlasím, že pro zkušeného harcovníka je lepší nakoupit komponenty.
11.9.2006 11:37:31   217.144.26.xxx 3931
Za 17tis. by som mal tých woken niekoľko a servis ? - ak by v kompe niečo odišlo musel by som ťahať do servisu celý komp, takto by som vzal iba chybnú komponentu a opraviť/vymeniť to musia tak či tak. Ale áno, chápem že sú tu ľudia ktorý počítačom nerozumejú a kľudne nechajú obchodníkov zarábať na ich nevedomosti / hlúposti / alebo lenosti ?
11.9.2006 11:53:30   81.90.168.xxx 3832
Zda se mi ze se mylite, cvicne jsem si stejnou sestavu sestavil take a me vychazi ze STEJNA sestava vcetne Softu stoji u beznych prodejcu - 69 000 s DPH. Tudiz me vychazi rozdil ceny FOX a ceny po komponentech ...necelych 8000Kc a to jsem nepocital ani spotrebni material, instalaci, montaz a podobne ...takze me cena az tak premrstena neprijde.
11.9.2006 13:30:49   217.144.26.xxx 6839
No ja som po prepočítaní pod 10tis. nedostal (možno tie 2k tvorí soft ktorý aj tak málo kto využije)... A za 8tis. by som mohol mať solídny kancelársky počítač... A ako čítam váš príspevok všimol som, ži ste napísal "me cena AZ TAK premrstena neprijde" - takže aj podla Vás je cena premrstena peace
11.9.2006 11:45:13   62.40.95.xxx 5232
dalsi sponzorsky clanek? :-)

no ono by se usetrilo vice kdyby bylu rozumneji zvolene komponenty (misto gx2 radeji x1950xtx/x1900xtx a urcite by stacil 1 raptor)

ostuda je predevsim deska, intelovske desky pro c2d uz jsou a pribyvaji kazdym dnem tak nevim proc tam tlaci nf4.
ty hdd byly v raidu 1 nebo 0?
proc srovnavate s fx radou amd kdyz za +-2x nizsi cenu je stejny nonfx procesor? taky jsem nikde nevidel srovnani kde by byl ten nejdrazsi c2d (ktery se prodava tak casto jako asi fx rada) - jen tim matete lidi kteri se v tom neorientuji...
11.9.2006 11:49:23   217.144.26.xxx 5931
hej, s tým Raptorom a GK máš pravdu ... takže len ďaľší dôvod prečo nekupovať
11.9.2006 12:04:43   194.108.132.xxx 4837
To jsou nesmyslne vytky...pokud chcete setrit, tak si proste vybirejte podle sveho. Nikdo vam nenuti dva raptory do systemu ani GeForce 7950GX...kdyz zvolite X1900XTX usetrite 3 tisice, coz se mi nezda jako vyhra vzhledem k cene cele sestavy.

Nevim, kde chcete sehnat Radeon X1950XTX sestav, kdyz poradne neni ani par kousku v CR. Za druhe pokud jste cetl, tak vite, ze vyrobce jiz bude osazovat jen intel cipsety. Dale... nevidim nic spatneho ukazat, ze E6600 staci na FX-62 i pri sve polovicni cene. Za druhe C2D extreme edition neni v prodeji, takze take zbytecna vytka.

Pokud chcete svou sestavu a hledite na penize, pak clanek preskocte...sestavte si ji podle sveho uvazeni...to je asi jedine co mohu rici.
11.9.2006 13:57:28   62.40.95.xxx 3633
grafika : nv uz neni na spici graf. karet a gx2 neni tak vyhodna koupe jako "kdysi", x1950xtx je sice novinka ale x1900 v crossfire urcite sehnat lze a je vykonejsi.

nevhodna deska - takove veci snad ve foxu musi brat v uvahu a ne ze ted udelaji sestavu narychlo a pak nekdy zacnou delat jejich finalni verze s novejsim HW.

hdd : 7k za 150GB mista v raidu (prokladani?) jsou +- vyhozene penize protoze rychlost se ve velke vetsine pripadu nezvedne, tudiz bych doporucil 1*raptor + 2*400gb (napr va raidu pro zalohu) za stejnou cenu.

ze ukazujete ze e6600 je vykonnejsi nez fx62 - tak pokud je to pravda nevidim duvod to neukazat, ale taky by bylo dobre ukazat jiz existujici 5200+ (=fx60 za lepsi cenu) nebo pak nevyhodny e6700 (za 15k), vytahnout nejlepsi pomer cena/vykon jedne firmy a porovnavat s nejhorsim pomerem cena/vykon konkurence bych od nestranneho serveru necekal.

pokud bych na penize nehledel tak tato sestava je velmi nezajimava (asi jako neco z tesca), vytky k vybranemu HW (+case neopovidajici cene sestavy) a navic 8k kc za sestaveni me odrazuji vice nez dostatecne.

to ze kritizuji sestavu neznamena ze i recenzi - tu hodnotim velmi kladne (tedy az na drobnost s informacemi u porovnavani viz vyse)
11.9.2006 14:47:31   194.108.132.xxx 3430
ad 1)CrossFire je drazsi a to vyrazne (+7-8k) ...i kdyz take mnohem vykonnejsi.
ad2) Deska neni nevhodna...jen existuji desky mnohem lepsi. Fox to pochopil dava do teto sestavy desky s intel cipsety.
ad3) Neni ucelem testovat procesor ale sestavu a pokud je pomerena s referencni na FX-62 neni na tom nic zavadneho...navic, jsem tam pro celkovy obraz vykonu procesoru odkazoval na clanek o C2D. Jiz existujici 5200+ neni k dostani:-). V zajimave cene je konkurence akorat 5000+ a bohuzel pokud porovname na zakladnich frekvencich, tak vede zcela jasne E6600...situace je stejna i po pretaktovani, kde se odstup jeste zvetsi.

Ja hodnotim sestavu velmi kladne az na pritomnost GeForce 7950GX2, ktera mi subjektivne vadi a radeji bych zvolil Radeon X1900XT + Radeon X1900 CF. Raptory v raidu bych nemenil...je to sice luxus...ale clovek si rychle privykne. Navic si je trba uvedomit, ze sestava neni delana pro uzivatele setriciho kazdou korunu.
11.9.2006 16:52:51   86.49.84.xxx 41133
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.9.2006 16:53:35   86.49.84.xxx 3431
sáhnuté = stáhnuté (z PCT) :-)
11.9.2006 17:24:26   81.90.168.xxx 3660
1/ jste zcela mimo! Chyby ktere popisujete neexistuji, priste mene ctete a radeji Nvidia cipset vyzkousejte osobne, pokud tu zkusenost nemate nekomentujte.

2/ Ve vyssich rozlisenich nema tato karta v jednocipovych konkurenci, a tohle je koncipovano jako high end pro hrani v 1600*1200 a vice ...opet blabol.

3/ Dva Raptory v RAIDu jsou krasne rychly RAID a ztrata dat je jen iluze, sa pouyzivam dva Raptory v RAIDu nekolik let a o data jsem neprisel ... blabol.

4/ Zdroj Enermax je High end, narozdil opravdu KSUNTU Seasonic, kde jste takovou hloupost vycetl? ...
11.9.2006 17:43:19   86.49.118.xxx 3931
ad 1) Chyby, o kterých Matyáš mluvil, existují. NVIDIA je sama potvrdila na svých webových stránkách, kde se objevila v Knowledge-base zpráva, že si v případě problémů mají uživatelé vypnout NCQ. Dokonce i jejich technik mi potvrdil, že "zkoumají" issue ohledně NCQ. Chyby způsobené firewallem jsou také pověstné.

ad 3) Blábol? Statisticky vzato je v případě sériového zapojení několika zařízení pravděpodobnost poruchy vyšší než u jediného ze zapojených zařízení. To je prostá matematika na úrovni střední školy. A troufám si tvrdit, že člověk s alespoň průměrnou inteligencí dá na přesné matematické modely mnohem víc než na něčí dojmy.

ad 4) Enermax je lepší standard, high-end jsou Seasonic S12 a Fortron GLN. Konkrétně například o testovaném modelu Liberty se říká, že se jedná o 400W model s přelepeným štítkem, který není schopen ustát uváděný výkon. A vzhledem k tomu, jaký průšvih měl Enermax s řadou Noisetaker, by mě to ani nepřekvapilo.
11.9.2006 18:13:52   88.101.171.xxx 3431
Enermax Liberty je stejně dobrý zdroj jako Fortron GLN - výsledky jsou skoro stejné (někdy o něco málo horší, někdy o něco málo lepší)

Seasonic je best - bez diskuzí - jinak já osobně bych ve zdroji uvítal větrák s dvojitým kuličkovým ložiskem, který by jel stabilně například na 1400 RPM - stávající "ticho" s horší výměnou vzduchu ve skříni není o co by měl člověk stát.

GX2 milý pane žere minimum oproti CF, SLI řešení, oproti tomu výkonem nezaostává ani zdaleka tak propastně jako spotřebou.

Nj Centurion je IN, ostatní je OUT - bohužel - snad se ve FOXu poučí z komentářů... ;)
11.9.2006 20:15:33   217.77.165.xxx 3438
1/ ano teoreticky tyto chyby existuji ..., ovsem jen v urcitych kombinacich HW, a ne vzdy ... ja se s nimi nesetkal nikdy, ale je pravda ze FW NV nepouzivam a ani nebudu.

3/ Statisticka moznost je jen moznost ... nic vic. Muze to tak byt ale nemusi ...obecne si nikdo rozumny neda na RAID0 data o ktere nechce prijit ..., ja i Fox pouzivaji Raid0 pouze na windows a ty se daji preinstalovat za par minut zpet ...

4/ Obecne je jakykoliv Seasonic plne srovnatelny s cimkoliv od Enermaxu, cemuz odpovida i stejna cena obou reseni, high end neni ani Seasonic ...ale napriklad PCPower, OCZ ...
11.9.2006 20:24:02   85.207.72.xxx 3930
Na to jste prisel ted? V minulem prispevku se zdalo, ze vas slovo Seasonic osobne urazi ;-)
11.9.2006 21:22:47   86.49.84.xxx 4030
K něčemu se již vyjádřily jiní. Co se týče chyb chipsetu - já osobně bych nechtěl být v počítači za 80.000 limitován tím, že si tam nemůžu dát některé komponenty, protože se nesnášejí s deskou, a už vůbec ne, že nesmím zapínat určité volby (AA), protože jinak mi to zničí data.

Co se týče GK. Dle testů (např. anandtech, nechce se mi teď hledat link) 1950XTX dohání GX2 právě ve vysokých rozlišeních. Ale u tohodle bodu jsem napsal, že to je možná můj úhel pohledu: pokud chci rozumný kompromis, dám si do počítače 1950XTX (žere míň a skoro stejně výkonná), pokud chci opravdu výkon, tak Crossfire. (Abyste mě nepovažovali za nvidiota, sám mám GK a Mobo NV a kdybych teď kupoval grafiku koupím nějakou 7600 dle financí (a nedávno jsem zakoupil zdroj Enermax :-))).

Co se týče statistické chyby - každá chyba je statistická....do té doby než se přihodí. No co, každý je svého štěstí strůjce.
Co se týče dat, kde mají nainstalované Windowsy složku mé dokumenty? A myslíte si,
že takovouto sestavu bude kupovat člověk, co počítačům rozumí?

Co se týče srovnání Enermaxu a Seasonicu, doporučuju (snad to nesmažete) test na SWH.
Enermax má horší účinnost i zvlnění než Seasonic (ne špatnou, je velmi dobrá, ale prostě o něco horší než seasonic). Nestojí
stejně Enermax Liberty 400W stojí o něco
méně než Seasonic 430W, kdy zatímco Enermax má na 12V povoleno 20A na každé, Seasonic jen
15A a 14A. Vzhledem k tomu, že je zátěž na větvích často asymetrická, je v podstatě Když k tomu přihodím ověřené velké problémy předchozích sérií Enermaxu (a neověřené povídačky o tom, že všechny Enermaxy jsou vevnitř totožné), tak mi nevyjde že Enermax je hiend, eni že jsou srovnatelné, ale že Enermax je (papírově) o něco výkonější a levnější zdroj s o něco horší stabillitou napětí a o něco horší pověstí.

hezký večer a klidné nervy :-)
Matyáš Novák
12.9.2006 20:15:28   86.49.118.xxx 3430
ad 3) Já když si spočítal, kolik času mě stojí reinstalovat Windows a konfigurovat je do plně uspokojivého stavu, rád jsem je dal na RAID1. Cena disků je dneska taková, že ztracený čas má pro mě větší hodnotu.

ad 4) Nejnovější zdroje OCZ 600 a 700W (řadu si z hlavy nepamatuju) jsou přebrandované Fortrony GLN s dvojnásobnou cenou. Čili nevím, jestli zrovna OCZ se dá považovat za špičku.
12.9.2006 22:41:39   89.102.186.xxx 3429
Promiňte, trochu odbočím z vášnivé diskuze. Velmi mě zaujala vaše poznámka "...průšvih Enermaxu s řadou Noisetaker". Nejsem tak dobře informovaný jako vy a velmi bych ocenil, kdybyste byl trochu konkrétnější. Vím, že je to mimo téma, ale trochu doufám, že se něco dovím, než mě redakce odmázne. Díky
13.9.2006 12:31:48   86.49.118.xxx 3937
Noisetakery měly hodně reklamací. Potvrdil to i člověk z Enermaxu.
11.9.2006 20:08:41   85.207.72.xxx 3732
Vazeny pane Obermaiere,
docela me prekvapuje, s jakou nevrazivosti reagujete na vcelku neutocne prispevky. Se zajmem to sleduji uz delsi dobu.
ad 1 - osobne jedu na cipsetu od NV a o diskutovanych chybach vim, RAID pouzivam radeji pridavny radic.
ad 3 - ja uz jsem takto o data prisel na 2 x 40GB Maxtorech asi pred 5 lety, nepreju to nikomu. U RAID 0 totiz staci porucha jednoho z disku a jsou data v haji bez sance na obnovu. Ted mam RAID 0 (2 x 300GB Barracuda 16MB cache), ale stejne pravidelne zalohuju...
ad 4 - muzete mi prosim dat link nekam, kde jste Vy vycetl, ze je Seasonic "sunt"? Nebo snad je to primo Vase osobni zkusenost? Mam S12 500W a jsem s nim navysost spokojen. Jedine, co by se mu snad dalo vytknout, je chybejici cable management.
12.9.2006 20:41:43   86.49.118.xxx 3330
Cable management je dvojsečná zbraň - zvyšuje přechodový odpor, a tedy zhoršuje stabilitu. Je to takové spíš pro chlubení se, elektricky je to samozřejmě horší řešení.
18.9.2006 19:42:58   88.101.171.xxx 3528
nevím jestli na X-bit nebo THG (každopádně jeden z nich. jiné aktivně neprohlížím) zveřejnili vlastní studii na toto téma, ze které po sérii měření (a oni na to mají vybavení) vyplynulo, že odchylky ve výsledném napětí nedosahují ani hodnoty 2 promile - z toho soudím, že pohádka přechodového odporu je teoreticky možná, ale v praxi má onen přechodový odpor minimální dopad na výkon a stabilitu napětí

dodám jen, že bylo testováno několik zdrojů (tuším 6)
11.9.2006 20:58:58   62.40.95.xxx 3731
ad1) crossfire je drazsi, avsak vykonejsi, take vice zere a chybejicich 7-8k je v tomhle pripade zaplaceno napr. za sestaveni nebo druhym (dle meho a nejen meho nazoru zbytecnym) raptorem :-) navic v sestave za 80k to uz snad par tisic nehraje takovou roli (ne je vsak vzit za poskladani, to by melo byt u takoveho stroje snad zdarma)

ad2) deska neni spatna, jen neni vhodna do sestavy za 80k. existuji (mnohem) vhodnejsi desky, a to ze je tam davaji az "pak" mi prijde trosku mimo, takze tu vlastne mame recenzi na neexistujici sestavu :-)

ad3) mate pravdu, ale vice prikladu by jiste neskodilo, zvlast v ruznych cenovych vrstvach

ad raptory v raidu) ikdyz pomineme ze neprinasi narust rychlosti a ze je vetsi riziko havarie, tak nemuzu pominout narust ceny 7k za 1ks kvuli ktere si neporidime napr. crossfire. a 300GB pro windows mi prijde trosku moc,(kdyz pro ukladani dat mame jiny disk, ktery je ted navic v porovnani se systemovym smesne maly)

i uzivatel ktery nehledi na kazdou korunu nemusi vyhazovat prachy oknem ;-)
11.9.2006 21:27:48   86.49.84.xxx 3831
Hmmm,
teď jsem si uvědomil, že to vlastně v tom Foxu mají dobře vymyšlený. Poskládaj sestavu, pošlou ji PCT na recenzi, tam ji hezky pochválej, leč uživatelé ji zkritizujou, oni pak sestavu změněj a nějak přimějou PCT, aby recenzi stáhnul, nebo updatoval o zapracované připomínky... :-) :-) :-)
Mějte se krásně .......a prosím, neberte to vážne :-) :-) :-) :-)
Matyáš
18.4.2007 13:26:39   80.78.144.xxx 2017
Jo pokud si umis sam psotavit kompl tak je jasne lepsi volba nakupkomponent a sestaveni doma.
11.9.2006 11:59:17   212.27.218.xxx 3830
Ve webovych strankach FOXu takovou sestavu jsem nevidel... FOX Cult-X2 je nejaka uplne jina sestava. Tady je link: http://www.foxcomputers.cz/cfg/44
11.9.2006 12:26:00   89.102.148.xxx 3831
No me by jenom zajimalo, kdo si koupi pocitac za skoro 80 tisic (s DPH). Jako pro vetsinu z nas tady jsou PC konickem, takze clovek je ochotnej trochu zainvestovat, ale dat 80 tisic za pitomej pocitac mi prijde dost ulitly (samozrejme pokud nekdo takovyhle stroj nepotrebuje k praci, ale takovych lidi zase moc neni)
11.9.2006 12:36:53   212.27.218.xxx 3431
"kdo si koupi pocitac za skoro 80 tisic"

Odpoved je velmi jednoducha... Kdyz si to nekdo muze dovolit a potrebuje absolutni spicku tak takovou sestavu by asi koupil ne? Ty bys do toho nesel kdybys mel ty prachy?
11.9.2006 12:51:12   217.144.26.xxx 5934
ja by som do toho určite nešiel aj keby som peniazmy šetriť nemusel. Kto s peniazmy nedokáže rozumne zaobchádzať, nezaslúži si ich.
11.9.2006 13:18:36   89.102.148.xxx 4330
No ja bych do toho teda urcite nesel. Znam spousty lepsich zpusobu, jak utratit 80 tisic. Samozrejme pokud nekdo takovyhle vykon potrebuje, je to jina. Ale jak uz jsem psal v tom puvodnim komentari, takovych lidi podle me moc neni :-)
12.9.2006 15:16:39   195.146.121.xxx 3430
Mno, třeba můj kolega kdysi dávno koupil PC za 70 000, bylo to pentium na 100Mhz...

Niceméně sám bych takové peníze za PC nevyhodil. Před čtyřmi lety jsem si nechal jeden sestavit a dodneška jsem do něj vrazil (vč. nákupu) 27 500. No, zřejmě mi to PC stačí proto, že hraju hlavně strategie...
18.4.2007 13:29:35   80.78.144.xxx 2017
Znamy kupoval za 150 000 486ku ale v ty dobe to byla naprosta bomba.
11.9.2006 13:23:34   82.208.43.xxx 3430
Máte trochu guláš v popisu chlazení CPU viz. zvětšený text.

Odvod teplého vzduchu mají a starosti především 12CM VÝDUŠNÝ VĚTRÁK (out-take) a rovněž 12cm větrák samotného zdroje Enermax Liberty. Vše umocňuje vhodně zvolený chladič procesoru, jehož větrák fouká přímým směrem na 8CM VÝDUŠNÝ VĚTRÁK, a tak se ohřátý vzduch odvádí v rámci možností pryč ze skříně

11.9.2006 14:06:10   212.71.145.xxx 3746
Sestu za tyhle nehorazne prachy bych bral jedine s poradnou vodou a skrini. Tahle skrin je fakt hnus a jelikoz si tohle kupujou lidi co do toho moc nevidi tak si reknou: "Hmm ten pocitac (rozumej skrin) nevypada moc vykone, za to 80k nedam." Ale i tak bych jim doporučil si nechat takove dělo poskladat pres kamose a s vodnikem, hezkou skrini, rovnou cele pretaktovat a jeste by zbylo na nake LCD...
11.9.2006 14:11:24   217.119.125.xxx 3867
Prispevek smazan Off-topic
11.9.2006 15:07:54   85.70.112.xxx 3431
Co si máme představit pod těmi 150 GB disky "v RAIDu", resp. v jaké konfiguraci byly nastavené? Stripping pro zvýšení výkonu, nebo mirroring pro zálohování, nebo jiný typ?
11.9.2006 15:17:23   194.108.132.xxx 3431
stripping..doplnim
11.9.2006 15:38:42   85.70.112.xxx 3831
Díky. Zajímalo by mě ještě, jak se to projeví v reálu, nevíte o nějakém srozumitelném testu se single diskem vs. stripping? A ty samotné 10K disky vs. 7K disky? (Ten další 320 GB disk nebyl také 10K, že byl tišší?)
11.9.2006 16:03:10   217.144.26.xxx 3538
:-))))) si ty ale srandista... že 2Raptory v RAID pre mirroring :-)
)) OMG
11.9.2006 16:20:46   85.70.112.xxx 3431
No když už frčí tak rychle a hlučně, tak taky počítám, že rychleji odejdou do věčných lovišť a zálohování by tak bylo na místě ;-) I když uznávám, že kupovat high-end disk a pak ho z toho důvodu zálohovat je asi blbost, tak už leda koupit 4 a dělal stripping i mirroring zároveň
11.9.2006 17:46:33   86.49.118.xxx 3433
RAID 0 příliš výkonu nepřidá. To je kombinace vhodná jen pro specifické účely (kopírování velkých souborů, popřípadě souborů menších než stripe size). Samotný Raptor je rozhodně výkonnější.
11.9.2006 17:58:42   194.108.132.xxx 3431
Me se tento luxus libi...napriklad prace s audiostopami na disku je bleskurychla, ale pokud ma hrat nekdo jenom hry, tak by radeji mel sahnout po jednom disku.
11.9.2006 20:02:47   85.160.76.xxx 3831
koupit si hardware za 70tisíc a nacpat ho do case za 1700,- mi prijde jako ten nejvetsi fetish. Provozovat raptory tak blizko sebe mi prijde jako sadismus a provozovat je bez odhlucneni (napr odSilentmaxx) jako ten nejvetsi masochismus. Chladic CPU od asusu mi pridapa jako rusky vyrobek, ne svoji konstrukci ale tim ze ma tak huste zebrovani a nema nainstalovany ventilator ktery by ho profukoval. Huste zebra nejde ucinne chladit bez profuku. To potvrdi kazdy clovek ktery nekdy vlstnil huste zebrovany chladic z malych plisku a zkousel jaky vliv na jeho vykon ma umisteni ventilatoru (pred/za/z dalky/z blizka). Chladic tedy funguje na principu "naakumuluju nejake to teplo - rozehreju se a uvidime jestli budu mit dost vykonu pro tenhle procesor". Tak uzoucke meziry mezi plisky funguji jako perfektni tepelny izolant, takze se domnivam, ze stejne ucinna by byla i hlinikova kostka kterou by vyrobce protahl nejakou tou heatpipe Ninja by se v teto sestave vyjimal a fungoval lepe i kdyz. Velice slusne mi prijde vyvazani kabelu (i kdyz asi zapracovali stiznosti z minule recenze foxi sestavy a tak si na to dali tentokrat pozor) - jestli to takhle vypada v kazdem prodejnim kousku tak klobouk dolu. Skrin se diky podtlaku nevyhne neustalemu zapraseni a az na zdroj, graficke karty a vypalovacku, ktere uz nekdo kritizoval vyse snad sestave nejde nic vytknout (myslim ze uz v ni ani nic jineh neni). Snad jen to ze takovouto komercni sestavu si za 80papirku s dani nikdo nekoupi a doufam ze si necha radeji na miru pro sebe postavit/modnout/pretaktovat poradny stroj. BTW: autor se zminuje ze tento zdroj nikdo u nas nerecenzoval a ja dodavam, ze ten kdo sleduje i jine webove magaziny u nas ma diky podrobnym obrazkum a zkusenemu recenzentovi jasno v tom, ze Enermaxy nejsou spatne stejne jako Fortrony, ale nejlepsi muze byt jen jeden a tim je seasonic ja bych si ho v sestave "za kterou si normalni clovek poridi 2az4 podobne vykonnostne ladene pocitace" rozhodne neuprel!
11.9.2006 21:16:27   89.102.126.xxx 3431
Škoda, že už sem dneska masturboval...třikrát =D
11.9.2006 21:30:44   62.24.71.xxx 3331
nevim jak to foxcomp chce udelat, ale na intel chipsetech 7950GX2 nerozjedou, jedine na sli deskach

taky je zajimavy ze na eshopu maj pod Cult-X2 uplne jinou sestavu.
12.9.2006 06:31:48   217.119.117.xxx 3330
to eXo10it

ten chladic ma ventilator v strede, podobne ako scythe mine
12.9.2006 07:42:43   194.212.102.xxx 3333
Na hry my stačí AMD za 6 Tisíc a ne Conroe za 16 . Vždyť ve hrách je rozdíl pár procent ,jo pokud budu dělat video tak pak koupím Conroe. Tahle žabomiší válka AMD vs Intel je o ničem. Grafika je celkem slušná .Ale ten case ? , to je špatný vtip .
Kdo sakra potřebuje 2x Raptora ještě k tomu v raid 0. Jinak mechaniky LG obecně lépe čtou a NEC lepe pálí.
12.9.2006 08:52:38   193.84.46.xxx 3329
No ja kdybych na to mel, tak si to koupim taky tak (ale vzal bych 2x 74GB) pripadne rovnou nejake SCSI 15k. Sic ten raid zlepsi jenom prenosovky, vice pomuze uz to, ze je to 10000 otacek, ale porad je HDD ta nejpomalejsi vec v systemu, a cokoliv pomuze je dobre. Ovsem je zaklad v hodne RAM.
12.9.2006 12:30:13   195.98.16.xxx 3330
Neviem čo vás trápi na po... skrini. Ide o zdroj a ten je kvalitný. Skrina musí byť pekná a priestranná toť vsio. Čo je dôležitéšie nesmie stáť veľa. Určite by sa nikomu nepáčilo, keby musel priplatiť za skrinku 8 tácov. Potom by trepal, že môj kamoš také isté poskladá za pár šupov a chcel by to lacnejšie. A potom by to bolo nepredajné! Čo sa týka usporiadania káblov, super!. Keď to porovnávam, tak u mňa v skrini je to horšie. Dobrá zostava, ale ja by som si ju aj tak radšej skladal sám.
12.9.2006 12:54:07   217.75.89.xxx 3631
skoda,ze sa vo Fox nesnazia viac dat dokopy vykon s tichom.Ja viem, ze je to vacsi problem, ale podla mna tu sa ukaze schopnost a sikovnost zostavovatela.Ten RAID0 pre systemovy disk je prinajmensom velmi nestastne riesenie.RAID1 by daval vacsi zmysel koli vacsiemu narastu bezpecnosti (narast vykonu pri RAID0 oproti single raptorovi nebude tak vysoky).Ale je pravda tiez to, ze by to nebol problem prerobit na konfiguraciu RAID1.Urcite by som vsak dodal tieto disky spolu so silentblokmi od Silentmaxx).A keby to Foxaci vlozili do Armoru (alebo Kandalfa) a chladili vhodne zakompovanym Bigwater 745 od TT myslim, ze ta cena by bola v poriadku (to "bezvetrakove" chladenie chipsetu tak trochu straca tu na vyzname).Mozno by niekto este poskuloval po absencii PhysX alebo skor po X-Fi od Creative, ale ako som pochopil neni problem dovybavit tuto zostavu odpovedajucou zvukovou kartou. Len skoda, ze to cenu zase navysi o niekolko tisic.Tuto zostavu chapem ako reklamu spolocnosti Fox co je vo svete dnes uz celkom bezny jav.K cene pocitaca bude treba pripocitat este sumu za adekvatne LCD, takze zostava moze kludne stat aj 100 000 bez DPH
12.9.2006 13:50:52   84.42.189.xxx 3946
Velmi povedený článek, pokud nevíte, kde nakoupit. Tak Vám můžu poradit: http://www.komtek.cz/
12.9.2006 14:49:28   82.208.43.xxx 3431
Je zajímavé že Foxové nenabízejí v konfigurátoru Zvukovky řady X-Fi. Možná je to kůli problémům ve spojení s chipsetem NForcr 4kou.
12.9.2006 17:20:42   213.192.7.xxx 3731
celkem dlouhá reklama
13.9.2006 11:20:25   84.244.104.xxx 3630
Herní sestava za skoro 70k a integrovaná zvukovka?!? V celem clanku ani v hodnoceni neni o zvuku ani slovo, tohle je jednoznacne minus cele sestavy i recenze. U takove masiny uz by mel byt minimalne v zakladu treba SB Audigy 4, kterej stoji + -1400 a za priplatek treba X-Fi nebo neco jinyho. Kdyby to byl nejakej srot za 20k kde se pocita s kazdou korunou, ale tady?
13.9.2006 11:23:48   84.244.104.xxx 3631
67k bez DPH, 79 730 kc s DPH a integovany zvuk :-)
14.9.2006 15:49:07   195.47.1.xxx 3533
Mechaniky firmy LG patří mezi nejlepší na trhu v tom se nemá cenu dohadovat a to vlastnim NECku. Zvuk pro běžného uživatele je dostatečný i pro hraní her v prostorovém zvuku, výše jsem četl SB Audigy 4 za cca 1400:-) to si tam rovnou mužete nechat tu integrovanou jestli chce někdo kvalitní zvuk tak jedině zde stou se dá hrát i na diskotékách, mám zkušenosti jsem Dj
16.10.2006 01:44:45   213.220.248.xxx 2722
Zdravím všechny,

kvůli tomuto článku a jeho příspěvkům jsem se dokopal k registraci, protože co tu probíráte nechápu. Pokud jsem laik v dané oblasti tak napíšu názor ale netvrdím, že je nutně správný a hlavně se nehádám.

Netuším, kolik z vás, co se hádáte o to raid pole trochu hlouběji studovalo problematiku raid polí, ale podle toho co tu píšete si myslím, že nikdo.

Samozřejmě, že 2x raptor na raid 0 (stripping) je správná volba pro systémový disk. Dokonce nejlepší možná v dnešní době (neberu v potaz scsi řešení). Jediné co této volbě bych dal na zváženou je, že použití 150 GB raptorů je dle mého názoru zbytečné a stačilo by použít 74 Gb verze jak tu už někdo poznamenal (pro hnidopichy uznávám, že si nepamatuju přesnou velikost).

Ušetřené peníze bych použil na druhé diskové pole, a sice stejný disk (myslím, že to byl 320 GB) tak, aby se vytvořilo raid 1 (mirroring - zrcadlení) pole ze dvou 320.

Konfigurace takovéhoto pole je naprosto smysluplná, protože datové úložiště nemá v původní verzi jištění. Tím, že se snížila velikost raptorů, se ušetřilo a naprotitomu se za ušetřené peníze vytvoří zrcadlené datové úložiště. Prostě maximální účinek za stejné peníze.

V původní verzi je datové úložiště bez ochrany, což je škoda a trochu ostuda.

Pro ty, co tu stále řeší bezpečnost dat a to že nastripované dva raptory jsou riziko. Bože dejte si tu práci a najděte si specifikaci těch disků. Střední doba mezi chybami je někde na 1.200.000 hodinách nebo tak nějak. A mimochodem považuji za samozřejmé, že pracovníci provedou zahoření disků, aby se vyloučili potencionální chybné kusy. Málo co může být tak jisté jako raptory. Proto je jejich cena taková (nejenom kvůli otáčkám).

Co se týká uložení disků tak samozřejmě je case naprosto nevhodný. Tyto disky se díky svému výkonu samozřejmě tak jak tu někdo poznamenal dávají do chladicích a zároveň tišících rámečků a montují do 5,25 šachet. To je naprostý standard. Dále se dají obložit tišící pěnou a sou jak tiché jak muška (pro hnidopichy: je to vyzkoušeno, mam dva raptory a slyšet nejsou ani trochu).

A mimochodem někdo tu poznamenával, že k čemu to je když buchne systémový raid a data jsou v Documents atp. Tak pro toho experta: pokud řeším diskové pole na takové úrovni jako je tady, tak samozřejmě řeším i automatické zálohování dat na zrcadlené disky, jinak je to celý naprosto k ničemu.

Omlouvam se za trochu sarkastický nádech, ale jak říkám, to téma mě malinko zvedlo ze židle.

Tak, dál bych chtěl přispět k těm grafickým kartám. Nepamatuji si co to bylo za desku, ale pokud měla jenom 1 PCI-E slot tak tomu rozumím. Jinak je samozřejmě mnohem vhodnější volba použít dvě grafiky řady 7950 do dvou slotů, upravit na nich chlazení a popřípadě je šupnout na vodu.

Někdo tu prohlašoval, že chladič na proc je nevhodný, protože potřebuje profuk. Vždyť ho má, je tam cca 2-3 cm od toho na casu namontovaný ventilátor, je to naprosto dostačující řešení.

Jinak se přikláním k tomu, že bych tam dal nějakou zvukovku z řady X-fi. Určitě by tomu slušela.

Toď zatím vše, mějte se fajn.
21.10.2006 23:39:36   89.24.6.xxx 2724
WWW.KUKU.CZ

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

186 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 82.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.