Hlavní stránka Hardware PC sestavy MSI Nightblade MI3: Minipočítač s Core i5-8400 a GTX 1060
MSI Nightblade MI3: Minipočítač s Core i5-8400 a GTX 1060
autor: Z. Obermaier , publikováno 25.7.2018
MSI Nightblade MI3: Minipočítač s Core i5-8400 a GTX 1060

Velkých, nebo chcete-li klasických počítačů, je na trhu nespočet. Těch malých, kompaktních už tolik není, a tudíž je výběr značně omezený. V dnešním testu si představíme malý herní počítač od MSI osazený šestijádrem od Intelu. Velikostí odpovídá současným konzolím, výkonem je ale výrazně výš.


Závěr

MSI Nightblade MI3: Minipočítač s Core i5-8400 a GTX 1060

První verzi počítače MSI Nightblade jsme testovali před čtyřmi lety, od té doby se hodně změnilo. Původní čtyřjádra nahradilo dnes v mainstreamu šestijádro Core i5-8400. Nejde o žádný drtič, jelikož je procesor zamčený a nemá nijak extrémní frekvence. Také grafika se z původního Radeonu R9 290X změnila na současnou GeForce GTX 1060. Výkon za čtyři roky hodně poskočil kupředu, a co je zajímavé, za o třetinu nižší cenu. Původní počítač stál 41 000 Kč, dnes za aktuální model dáte 27 500 Kč. To je slušná nabídka. Podívejme se na hodnocení detailně:

Výbava, spotřeba, hlučnost

Výbava porty je solidní, trochu pokulhává jen osazení a základní konfigurace. Osobně si myslím, že v herním počítači je 8 GB paměti málo. Také single channel je brzdou pro všechny aplikace a zbytečně vám krade výkon – na druhou stranu vám to usnadní budoucí upgrade na 16 GB, který lze jen doporučit. I disková výbava není nic extra. Je chvályhodné, že MSI osadili SSD pro NVme, 128 GB je ale dnes už malá kapacita. Tu vám pomalu spolknou Windows 10, a hry budete muset mít na pomalém SATA HDD. To je škoda, takových 256 GB by už stačilo.

Příkon v maximální zátěži všech komponent je kolem 200 W, při běžném hraní v HD rozlišení se pohybuje někde mezi 150–180 W. V klidu a běžné práci se vejdeme do 40 W. To jsou pěkné hodnoty, kterým nemůžeme nic vyčíst. Problém je ale v teplotách CPU. Chlazení je malé a účinné leda pro notebook, s desktopovým šestijádrem už má co dělat. Pokud zatížíme jen CPU, jsou teploty ještě v normě (kolem 75 °C). Při hraní, kdy začne vnitřek zahřívat grafika, stoupnou teploty procesoru až ke 100 °C, a to je neakceptovatelné, jelikož takhle časem začne systém omezovat takty procesoru. Je to škoda, protože chlazení je tiché, mohlo být výkonnější.

Komponenty, výkon

Procesor i grafika jsou zvoleny dobře, jejich výkon je vyvážený a dobře k sobě sedí. Jak už jsem zmínil před chvilkou, mrzí mne jen 8 GB paměti a malý systémový disk. Herní výkon je solidní pro hraní v 1080p, grafika má pro toto rozlišení a základní hry dostatek výkonu. Pro náročnější tituly, VR a 4K hraní to není, ale jako budget herní stroj je výkonu dostatek. Počítač lze do budoucna i upgradovat, takže se není čeho bát ani v dalších letech. Nvidia letos uvede nástupce GTX 1060 s vyšším výkonem, takže bude zajímavé grafiku vyměnit. Trochu problém může být jen pečeť, kterou v rámci záruky není možné porušit.

UPDATE: MSI zastoupení nám potvrdilo, že porušení pečeti nemá žádný vliv na záruku.

Cena

MSI Nightblade MI3: Minipočítač s Core i5-8400 a GTX 1060

Zkusil jsem podobný počítač virtuálně sestavit z dostupných komponent na českém trhu. Jako základ jsem použil ITX desku a skříň se 300 W zdrojem. Osadil jsem ten samý procesor i grafickou kartu. Také jsem vybral 8 GB pamětí a stejné pevné disky se stejnou kapacitou. Na závěr ještě licenci Windows 10 a sestava byla hotová. Mě vyšla tato sestava na 27 tisíc korun s daní. MSI chce za lepší design, kompaktnější řešení a svůj support jen 300 Kč navíc. To není rozhodně špatná nabídka.

MSI Nightblade MI3: Minipočítač s Core i5-8400 a GTX 1060

Za půjčení děkujeme společnosti MSI Czech republic

MSI Nightblade MI3: Minipočítač s Core i5-8400 a GTX 1060



Tagy: MSI  Nightblade  MI3  GeForce GTX 1060  herní konzole  Core i5-8400  Coffee Lake  Intel  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
25.7.2018 09:29:49   86.61.149.xxx 65
Kterej dobytek tam dával tu teplo-vodivou pastu Je vidět že se s tím ve výrobě nemazlej
25.7.2018 15:50:51   94.242.92.xxx 612
Proč? Větší množství neškodí a teplovodivá pasta není elektricky vodivá. To, co je tam navíc prostě vyteče ven, což je lepší scénář, než kdyby tam výrobce dal to pověstné množství hrášku, a pak svolával tisíce počítačů, že se přehřívají.

Kdyby tys jenom viděl, jak vypadají grafické karty s HBM moduly, tam je to máznuté jak krajíc chleba, protože (dnes už to tak být nemusí), HBM byly osazený o něco níže než GPU, tak tam výrobci karet dali opravu dost.
25.7.2018 16:22:52   199.249.223.xxx 71
Pasta je nejmenší problém, ovšem jak ryche asi bude stárnout poddimenzované notebookové chlazení cpu.
25.7.2018 17:23:00   94.242.92.xxx 48
Dva lidi si myslí, že čím méně pasty tím lépe. Berte to i tak, že ta dosedací plocha chladiče rozhodně nebude vyleštěna do krásy, jako u chladičů, které si běžně montujete na své procesory.
25.7.2018 19:17:03   164.132.51.xxx 30
Ideálně kýblem pasty zaplácnout i kaskádu XD V konfiguraci s i7 to bude lahůdka.
25.7.2018 19:25:14   139.99.103.xxx 10
Možná dostaneš i špachtli zdarma.
25.7.2018 19:42:58   94.242.92.xxx 24
Tak, jak to tam je namatlané, tak to poběží, dokud neodejde základní deska nebo zdroj. S gfx kartama se to taky tak dělá, lidi to často v životě nerozeberou, až kluci na youbooku při svém ''cool retro'' videu, a pořád to funguje. Jinak, ta pasta není elektricky vodivá, může jít být natřená celá základní deska a nic se tomu nestane.
25.7.2018 20:03:37   178.63.97.xxx 40
Mi to dokola vysvětlovat nemusíš, (dis)liky většinou neudílím. Pointou snad je, že je to ten nejmenší problém tohohhle konkrétního konceptu a provedení chlazení cpu.
25.7.2018 10:20:06   37.188.150.xxx 92
Ja vim, ze tyhle testy delate spis pro MSI (u ktere za to mozna mate ocko a priste Vam treba pujci nejakou kartu nebo jiny hardware), nez pro nas, protoze vetsina z nas si sestavu slozi z komponentu, ktere si peclive vybira individualne, ale zkuste venovat cas i nam. Např. kupte za 5000+ AOC Q3279VWFD8, 32" QHD IPS panel a poradne jej otestujte a zrecenzujte... protoze se to na papiru zatim jevi jako po dlouhe dobe dobry kup ve smyslu cena/velikost/technologie/rozliseni. Diky
25.7.2018 11:07:29   109.105.39.xxx 89
Kupte... A kolik si myslíte, že taková recenze na těch návštěvnících s adblockem vydělá (když za ni ještě musíte někomu zaplatit autoráky)?

QHD mi furt nepřijde při těch cenách jako něco echt výhodného, když jsou už jen o kousek výš pomalu třikrát větší 4K monitory (rozlišením). Jo kdyby to bylo za tři, čtyři tisíce adekvátně nárůstu plochy od full HD... Takhle je rozumnější pořídit za menší prachy rovnou dva full HD panely a ještě oproti tomu QHD ušetříte.
25.7.2018 11:03:52   37.188.150.xxx 191
Nevím, a nějaký spřízněný, dejme tomu zelený, eshop by Vám jej v budoucnu nezapůjčil? Netřeba arogance, berte to jen jako zpětnou vazbu, co by jeden z Vašich pravidelných čtenářů (dokonce bez adblocku) chtěl...a možná nejsem sám... btw, možná kdyby reklama zde nebyla tak agresivní se samouspouštějícími se videii (FUP killer), třeba by uživatelů s vypnutým adblockem pro pctunung přibylo...
25.7.2018 18:15:28   62.24.87.xxx 102
Kdyby všude nebylo přereklamováno, AdBlock by nikdo nepoužíval. Jenže jste nenažraní, každý chce okolo tuny reklamy, aby hned zbohatnul, tak si to užijte.
25.7.2018 20:40:44   185.219.167.xxx 30
Přesně tak, být tady dvě reklamy nahoře a dole, tak mi aji slzička ukápne a vypnu to. Ale takhle? Kdy se to po vzoru stream.cz a cnews.cz zkurví i tady do HTML5 ?
25.7.2018 11:06:22   37.188.150.xxx 50
A ke 4k. Až bude čím 4k pohánět, ne kartou za 20+, rád přejdu znovu o další stupínek výš.
25.7.2018 12:30:42   217.182.74.xxx 15
O QHD v 32" nikdo stát nebude. Kdyby bylo v 27", nebo 24", pak by byla situace trošku jiná.
25.7.2018 12:44:46   37.188.150.xxx 42
Velikost dela hodne z celkovyho dojmu, PPI je stejny jak u FHD 24, tak nevim proc
25.7.2018 13:31:47   51.15.224.xxx 15
a) Protože poptávka. Taková recenze se uživí, pokud půjde o produkt, který stojí v popředí zájmu. A to proto, že za b) 32" je už extrém (pro 9/10 pc stolů a koutů).
25.7.2018 13:44:32   197.231.221.xxx 16
c) při této ceně a velikosti se častěji setkáš s technickým nedostatkem (rovnoměrnost podsvícení)
25.7.2018 14:36:07   94.230.208.xxx 15
d) panel coating: glossy Enjoy!
29.7.2018 09:36:25   46.135.40.xxx 30
Jo, přesně tohle to jsou ty dojmy co by bylo třeba napravit recenzi

1) qhd utáhne většina karet
2) jemnost je tak akorát, respektive odpovídá běžnému FHD na 24
3) velikost opravdu dělá hodně. Na běžném pc se kouká na videa asi častěji než hraje a tam je nárůst uhlopricky vždy znát
4) aktuálních 5000 s DPH je výtečná cena
5) barvy jdou dobře vyladit v pc aplikaci
6) výbava je chudá, ale nechybí vstupy a to je důležité
7) šetřilo se na rámečku a noze. No a. Když někde šetřit - tak tam
rovnomernost podsvícení je zcela ok.
9) argumentovat malým stolem je fakt směšné :-D

Už jsem těch monitoru "pár" koupil (aktuálně asi 13). Je to opravdu univerzalni záležitost a oproti běžnému kombu 2x23 je to zásadní upgrade. Filmy ok, kancelarina na ploše kde mám tři A4 1k1 je ok a černá jako pozadí CADu je rovnomerna. A větší plocha na hry je taky fajn. Jasně tady by byl prostor pro zlepšení vždy, ale ve stejné cenové hladině vyberete co?

Nic. Prostě byl by to produkt hodný recenze. Naopak dnes recenzovaný pc je zcela nezajímavý
25.7.2018 19:07:20   213.226.209.xxx 01
Zalezi jak je clovek blizko u tehle velikosti uz jedine "zahnuty" panel jinak je to opruz ....pokud clovek sedi do cca 1 m od monitoru ;) jako rozumnou uhlopricku bych videl 27"
25.7.2018 19:33:16   86.49.42.xxx 13
Aha, takze spodni komentar je debilni a tenhle taky, takze BFU co mele.

Lidske oko pardon spise lidsky mozek je zvyknuty a je pro nej naprosto prirozene dopocitavat ruzne vzdalenosti od oka na stredu pohledu (obrazovky) a na kraji pohledu (obrazovky).

Takze zakriveny monitor naprosto neni treba a je to presne naopak, nekteri lide pocitove zakriveny monitor nesnesou, protoze mozek je z toho zmateny.
Proto jasne rikam, pokud jste se vzhledli v zakrivenem monitoru, nejprve si to poradne vyzkousejte, nakonec od ceho je tu moznost bezplatneho vraceni ve 14 denni lhute pri objednani pres internet. Pokud zjistite, ze bez problemu, tak parada, ale kazdemu to zakriveni opravdu vyhovovat nemusi.
25.7.2018 21:09:07   213.226.209.xxx 10
Ty to nechapes ze kdyz budes sedet tak blizko u velke uhlopricky tak bude dochazet k zkresleni obrazu...ktere redukuje prave prohnuty panel... chapu ze jsou jedinci kterym to nevyhovuje ...ale radeji zvolim mensi uhlopricku protoze zkresleni u velkeho panelu mne doslova irituje ;)
25.7.2018 23:43:05   86.49.42.xxx 13
Prave sedim u 32" monitoru nezakriveneho s pozorovaci vzdalenosti 50cm a k zadnemu zkresleni nedochazi. Ono je dobre si to taky prakticky vyzkouset nez o necem zacnu mluvit, vime!
26.7.2018 07:33:39   185.219.167.xxx 00
Redmarxi, já chápu že se snažíš prosadit nějakou svou myšlenku, ale měl bys znát hranice kam až možné je zajít. Já mám dva monitory 1920+1280 = 3200 pixelů široké. V reálu to je něco přes metr obrazovky. Obě obrazovky mám k sobě nakloněné pod úhlem cca 20°, protože když je dám rovně, tak okraje obou obrazovek nejvzdálenějších od oka se začínají lesknout odrazem světla od stěny a do rohu tak vidím omezeně. De fakto prohnutý monitor je to stejný. Takže já ti tvrdím, že tvoje teorie je sice hezká, ale třeba u mě v kanceláři nebo doma nepoužitelná. Tvoje plochá obrazovka je možná fajn v noci na koukání na filmy z 2 metrové vzdálenosti, ale né pro práci. Ano chci to pro práci, ale i pro zábavu, proto i ten gsync.
25.7.2018 22:59:47   109.105.39.xxx 40
Ona je to u LCD spíš z nouze ctnost, u velkých ploch už to kvůli pozorovacím úhlům po okrajích chytá jiné barvy než uprostřed i na těch IPSkách a xVA.
25.7.2018 23:44:33   86.49.42.xxx 11
AOC Q3277PQU

AMVA

Je to OK, sedim u toho.
26.7.2018 07:04:18   78.102.90.xxx 02
Kdybys na PC dělal něco jiného než jenom sledoval porno, tak bys rychle zjistil, že na velkém LCD 34" vlevo a vpravo vidíš špatně texty a to jednoduše proto, že díky větší vzdálenosti ti pixely splývají a zakřivený LCD to řeší ke spokojenosti.
I dříve, když zakřivené LCD nebyly a používalo se více LCD, tak si lidé vedlejší LCD nestavěli do roviny.
25.7.2018 13:35:14   213.211.33.xxx 66
mě nezajímá kdo nebude mít zájem o 32", já o něj zájem mám akorát ve spojení s g-syncem. Nejsem teplouš abych čuměl z 20cm na mini obrazovku a ničil si oči.
25.7.2018 14:07:34   80.127.116.xxx 24
Jak píšeš, pohybuješ se ale v úplně jiné cenové a kvalitativní úrovni. dragonie chce víc
25.7.2018 17:54:57   86.49.42.xxx 14
Proc potrebujes G-Sync?

Respektive vyhoda G-Sync bude u te GTX1080Ti jen na 144Hz monitoru, kde se chces udrzet na maximu stabilnich FPS co to jde.

Takze jestli je tvuj zajem jasne dan vysokou obnovovaci frekvenci monitoru, tak samozrejme.

Ja mam AOC 32" QHD AMVA monitor na 60Hz, podsviceni je perfektni, cerna je cerna a GTX1070 mi ve hrach udrzi stabilnich 60FPS, vypadky smerem dolu jsou minimalni a bez mereni bych si jich nevsimnul. Tudiz mam ve hrach zapnutej VSync a paradne si hraju na 60FPS, coz je pro me oci naprosto paradni.

(Nezpochybnuju potrebu nekterych hracu jit vys s FPS, ale pokud to nepotrebujete, tak opravdu jednoznacne doporucuju jit do 32" QHD monitoru. Naopak pokud si nechci kupovat ty nejvykonejsi a nejdrazsi grafiky, tak UHD nema opravdu zadny smysl.)
25.7.2018 19:11:10   213.226.209.xxx 31
Vypada to ze jsi nepochopil jednu z hlavnich vyhod GS/FS ..k dosazeni vysoke frekvence ani jednu z nich nepotrebujes ;) ne ze by s ni ale neumeli operovat ;)
25.7.2018 19:27:28   86.49.42.xxx 11


Jemu na stabilnich 60FPS=60Hz to ta GTX1080Ti udrzi na VSyncu, na to GSync monitor nepotrebuje.

Jestli ale chce drzet vyssi FPS a teda jet na monitoru se 144Hz, tak na tom uz muze mit i ta GTX1080Ti problem to stabilne drzet a nemit propady. A to prave zarucuje ten GSync (u AMD FreeSync), ze tam ma nejake rozmezi dynamicke frekvence na ktere mu to bude drzet a nebude tam mit propady pod dolni hranici tohoto rozsahu na te jeho namakane grafice.

Rozumis?
25.7.2018 20:42:34   185.219.167.xxx 01
nerozumím ,protože i s vsyncem mám tearing na 160FPS.
25.7.2018 20:54:37   86.49.42.xxx 11
Tak si udelej poradek v OS, protoze ti to zjevne nefunguje. Jestli mas 60Hz monitor, tak s VSyncem mas maximalne 60FPS. Nevim ale kolik mas Hz monitor, jestli mas vic, tak nebudes mit tearing az tam, kde ti bude koncit stabilni FPS. Pokud teda nahodou mas 160Hz monitor, tak se nediv, ze tam mas tearing i s VSyncem.
26.7.2018 07:36:27   185.219.167.xxx 00
mám tering při 160FPS na 60Hz monitoru.
jak je to možné? Nevím. vsync nepomáhá, tu a tam prostě snímek dva ujedou.
26.7.2018 17:04:37   86.49.42.xxx 10
VSync na 60Hz monitoru omezuje FPS na 60. Jestlize pri zapnutem VSyncu ve hre dosahujes 160FPS, tak ti zjevne VSync nefunguje a vidis tearing. Nemas VSync zakazan v ovladacich?
25.7.2018 23:02:14   109.105.39.xxx 10
No přepálené je to na hraní, na běžnou práci mi naopak začíná být QHD málo.
25.7.2018 23:49:11   86.49.42.xxx 10
Na hrani povazuji svuj 32" monitor s QHD naprosto idealni.

Na praci je QHD take dobre, ale bude to o stylu prace a co delas. Ja urcite nerikam, ze by vyrobci meli vyrabet jen QHD a UHD nedelat. Pro muj styl prace vcetne hrani je proste QHD akorat, nekdo muze potrebovat i UHD, kterych se dnes prodava i vic, takze zadny problem.

Spis ten G-Sync a HDR jsou u monitoru jeste pomerne vzacne, na tom jeste musi vyrobci zapracovat.
26.7.2018 07:38:21   185.219.167.xxx 20
Záleží na výšce. Jako pracovat na uzkém monitoru o 1080 pixelech bych bral dneska fakt už jako trest. 1200 už se tak nějak dá. 1440 a víc bude lepší.
26.7.2018 10:44:09   35.205.216.xxx 12
1200 ani 1440 ti při práci nijak zvlášť nepomůže, chce to 2160, 2880. Tvůj problém, který se týká i mě, že chceme zároveň vyšší obnovovačku (já si přeji, aby se jako běžný standart prosadily 100-120Hz - práce při takové frekvenci přidá na ergonomii, přestože jde o lcd, je to opravdu příjemný zážitek a nikdy nebudeš chtít zpět, možná ještě silněji, než u rozlišení).
26.7.2018 10:58:53   146.185.253.xxx 13
Mělo by to jít ruku v ruce (rozlišení + obnovovačka), protože na celku ostrosti obrazu mají imho stejný podíl.
26.7.2018 13:31:31   213.211.33.xxx 11
nesouhlasím, když mám vedle sebe dva nebo tři dokumenty ve wordu, tak mí 2160p už v ničem nepomůže, protože se věnuji aktuální jedné stránce a nepotřebuji vidět stránku dopředu.
27.7.2018 15:03:33   193.165.237.xxx 20
Edit : 1. omlouvám se za mnou uvedenou (Vám do úst vloženou) okolní teplotu 20°C - špatně jsem si to zapamatoval - uvádíte 22.

2. jsem přeci jen podobnou sestavu zkusil virtuálně složit a cena mi vyšla na cca 27300,- s tím, že jsem "použil" 500 W psu (Fortron), skříň FD Node 202 (vhodnější by byl Raven, ale cena je obdobná), Asus Strix B360 MB, 2 kanál Ram (KHX) a chladič cpu Noctua (L9x65)...co více dodat...
29.7.2018 08:21:51   188.167.253.xxx 00
ja tu mam prave teraz 28 a najblizsich 10 dni ma byt vonku >30, takze tu tych 30-31 bude... CPU prave teraz 42°C = delta 14 stupnov pri 360rpm. Ak sa nezmenia otacky - co sa zmenia lebo to tak mam nastavene, tak pri 32 stupnoch by bola teplota v klude 46. btw. na grafike (asus 1060_6) vrtule stoja, teplota 50°C
27.7.2018 08:18:43   193.165.237.xxx 30
1. s tím tfx zdrojem do node 304 jste se moc netrefil (patří tam atx), ale šlo o cenu, takže to je skoro jedno (350w aspoň trochu solidní psu by byl jen o málo levnější), ale 2. to důležité - složený pc by měl pravděpodobně podstatně lepší airflow - nižší teploty jak cpu, tak napájecí kaskády (zde není chlazena prakticky vůbec)... měl bych trochu obavy o životnost tohoto msi řešení. Mimochodem v běžných místnostech se teploty jen něco kolem 20 °C nevyskytují zrovna často (norma pro kanceláře je myslím 22). V létě bývá v běžných bytech teplota i přes 30° a pak s tím jejich chlazením přeji hodně štěstí.

Další potenciální problém může představovat 1u zdroj - také ho v 1 pc používám a přestože mu "posílám" studený vzduch na "vstup" ventilátorem (prostě zezadu, kde jsou mřížky pro vstup vzduchu, mu 2. větrák fučí čerstvý vzduch přímo bez překážek z místnosti a ten malinký 40mm výfuk ho žene ven ze skříně), v létě občas mívá potíže.

Čili, než tento paskvil, raději si (podle Vás - osobně jsem to nezkoumal) za stejné peníze postavím řešení, které bude opravdu funkční a zaručí alespoň nějakou (více, než dvouapůlletou :-)) životnost.
29.7.2018 08:10:00   188.167.253.xxx 20
krasna ukazka pc z kategorie Vsetko zle! Mne vysiel rovnaky PC (na dnes uplne zle vybrate komponenty) 1006€ = 25775Czk. i5_8400, 8GB DDR4, Asus tuf z370pro gaming, asus 1060_6, 500W emermax, zalman Z1 neo, 128M2, 2TB RED, !!!scythe mugen5 dualfan!!! V zatazi to bude velmi tiche, v klude nepocutelne, je to o 2000 lacnejisie, mozem si tam v buducnosti vymenit grafiku za hocico, lebo to zdroj zoberie a procesor nepojde nad 60 stupnov ;) Mozem si v buducnosti pred koncom predaja kupit do zasoby dosku, lebo ine sa tam nema co pokazit a nemusim to cele zahodit ked ta doska prdne. Nehovoriac o tom, ze ta msi srina je hnusna.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

25 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 7.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.