Hlavní stránka Hardware PC sestavy Test soutěžní sestavy: hrajte jako mistři s HAL3000 MČR
Test soutěžní sestavy: hrajte jako mistři s HAL3000 MČR
autor: Z. Obermaier , publikováno 2.10.2013
Test soutěžní sestavy: hrajte jako mistři s HAL3000 MČR

Minulý týden jsme odstartovali soutěž o sestavu HAL3000 MČR, dnes si ji otestujeme. Co můžete mít doma téměř zadarmo? Solidně vyladěný systém s nízkou hlučností, velmi slušným výkonem a dobrým zpracováním. Dobrá je i cena, která odpovídá komponentám i práci. Nelíbily se nám jen možnosti taktování.


Test soutěžní sestavy: hrajte jako mistři s HAL3000 MČR

Jak už zaznělo v úvodu i perexu, před nedávnem jsme testovali několik podobných sestav s cenou do 25 000 Kč s DPH. Jako vítěz skončila právě sestava HAL3000, která má hodně podobnou konfiguraci té dnešní. Stejný je procesor, grafika, má ale větší SSD disk a jinou desku. Výkon obou sestav je ale shodný. To znamená, že dnes testovaná sestava nemůže být horší než vítěz předchozího testu. Shrňme si tedy, co dnes testovaný stroj nabízí.

 

Celkem solidní a bytelná skříň ukrývá solidní komponenty. Základní deska je lepší než u zmíněného vítěze předchozího testu, osazena byla plně vybavená deska Gigabyte. Procesor Core i7-4670 nabízí dost výkonu pro hry i práci. Ovšem není možné jej v kombinaci s touto deskou nijak přetaktovat ani o pár procent. Kapacita pamětí 8 GB je dostatečná, mohla být ale i větší. Grafická karta je tichá a výkonná, její výkon postačí na jakoukoliv dnešní hru v plném HD rozlišení. Jde o solidní střední třídu. Mrzuté může krapet být to, že také nejde nijak extra přetaktovat – žádné extra ladění výkonu tedy nečekejte. SSD disk je základ, 60 GB ale může být dnes málo (nebo spíše minimum). Předchozí sestava měla dvakrát větší disk, a to se počítá. Kapacita druhého disku je stejná.

HAL3000 MČR Pro má o kousek lepší a dražší skříň, má lepší základní desku. Kvalitní grafiku a procesor mají obě sestavy stejné. Kapacita pamětí je shodná, hlavní rozdíl je v SSD disku. Dnešní stroj má jen 60GB, ale od Intelu a předchozí 120GB od Samsungu. Zdroj a další komponenty jsou shodné. Rozdíl ceny mezi oběma systémy je 2000 Kč, na jedné straně máme lepší skříň, lepší desku a na druhé větší disk, byť Samsung a ne Intel. Zdali se tyto rozdíly ospravedlní rozdílnou cenu je už na vašem posouzení. My jsme spočítali cenu dnešní sestavy takto:

Test soutěžní sestavy: hrajte jako mistři s HAL3000 MČR

Cena všech komponent je 25 145 Kč, což je proti prodejní ceně 26 990 Kč rozdíl 1845 Kč. Tolik si vzal výrobce počítače za sestavení, zahoření, otestování, odladění počítače a hlavně za záruku 36 měsíců. Při celkové ceně počítače to není nijak závratná částka, myslím si, že je plně adekvátní. Něco z částky se asi také zaplatilo za logo a promoakci MČR.

Osobní názor

Na úplný závěr tedy ještě zbývá zhodnotit celkový výkon a provozní vlastnosti. Herní i procesorový výkon je dostatečný a vydrží dost dlouho. Architektura Haswell od Intelu je výkonná, s nízkou spotřebou. Herní výkon je také velice dobrý. Velkým pozitivem je pak spotřeba, teploty a hlučnost. Spotřeba v klidu je nízká, v zátěži také. U nejnáročnějších her byla v průměru 250W. Teploty procesoru i grafické karty byly dosti nízké, až překvapivě nízké. Počítač má dostatečně dimenzované chlazení, a i po několika hodinách hraní je stále tichá. Závěr je jasný: Tichý a výkonný počítač, jehož jedinou bolístkou je menší SSD disk. Jinak jde o skvělou volbu pro aktivní hráče.

Test soutěžní sestavy: hrajte jako mistři s HAL3000 MČR

Poděkování

Za půjčení počítače děkujeme společnosti 100 Mega Distribution



Tagy: hal3000  pc  mčr  sestava  czc  soutěž  nvidia  výkon  test  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
2.10.2013 07:16:48   212.111.4.xxx 313
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.10.2013 07:35:27   37.48.36.xxx 43
No nevím, ale od dob duálního BIOSu už není problém se startem aktuální.
2.10.2013 08:16:44   212.111.4.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.10.2013 07:47:41   213.29.200.xxx 32
Stačí jumperem reseteovat BIOS a jede se dál...
2.10.2013 08:21:13   212.111.4.xxx 55
molitan napsal:
Stačí jumperem reseteovat BIOS a jede se dál...


Předně je to to samé jako vytáhnout baterii s tím rozdílem, že k baterii se člověk dostane snáz než k jumperu, a zažil jsem, úplně stejně jako je zde popsané ve článku, že ani reset biosu nepomohl. Bylo potřeba odpojit počítač od sítě a počkat několik hodin, než aspoň napostoval.
2.10.2013 08:49:23   212.111.18.xxx 04
mám win 7 a nevím zda je náročnost ve windows testu stejná ,ale já mám na CPU jen 7,7 a to mám silnejší CPU.. 3570K 4,2Ghz
2.10.2013 08:58:07   89.173.39.xxx 111
Grafická karta také pochází z produkce Gigabytu, jde o základní model GeForce GTX 780 bez přetaktování, avšak s lepším chlazením. Cena karty je dnes kolem 6000 Kč s DPH. Jde o solidní herní kartu střední třídy. Taktovat se ale moc nedala, od jedné z nejlevnějších GeForce jsme to ani nečekali. ALE notak?))
2.10.2013 09:09:39   89.173.39.xxx 10
mate aj chybu pri case o -1 hodinu pozadu.
2.10.2013 10:39:18   178.253.149.xxx 100
"...novější systém je rozumnější volba než starší Windows 7..."

zaujimava veta - bez dokazu
2.10.2013 11:52:52   77.237.137.xxx 22
GaGy napsal:
mám win 7 a nevím zda je náročnost ve windows testu stejná ,ale já mám na CPU jen 7,7 a to mám silnejší CPU.. 3570K 4,2Ghz
To hodnocení ve Win je dle mě generátor náhodnejch čísel, takže nic zvláštního, často má slabší komponenta vyšší score, než ta výkonnější.
2.10.2013 12:41:26   90.176.144.xxx 130
Poslyste, uz si pripadam trochu jako pitomec, protoze je to ponekolikate, co tady ctu neco v tomto smyslu:

Citace:
"Zadní část skrývá panel základní desky s výstupními konektory, stejně tak zadní panel grafické karty. Nelze si nevšimnout velkého ventilátoru, jenž není vybaven žádným jemným filtrem, což je jasný nedostatek. "


Reknete mi, co jsem nepochopil? Jednou se mozna muze autor upsat, ale tohle skutecne neni poprve, takze proc by proboha mel mit VYFUKOVY ventilator nejaky jemny filtr? Kde jsem ztratil nit?
2.10.2013 13:50:05   194.180.31.xxx 52
Mr Lucas napsal:
GaGy napsal:
mám win 7 a nevím zda je náročnost ve windows testu stejná ,ale já mám na CPU jen 7,7 a to mám silnejší CPU.. 3570K 4,2Ghz
To hodnocení ve Win je dle mě generátor náhodnejch čísel, takže nic zvláštního, často má slabší komponenta vyšší score, než ta výkonnější.


omyl. W7 ma max cislo vykony komponent 7,9 a w8 ma max 9,9. takze tie hodnoty aj pri rovnakych komponentoch budu pri W7 vs. W8 rozdielne
2.10.2013 14:03:38   77.237.137.xxx 00
bade napsal:
Mr Lucas napsal:
GaGy napsal:
mám win 7 a nevím zda je náročnost ve windows testu stejná ,ale já mám na CPU jen 7,7 a to mám silnejší CPU.. 3570K 4,2Ghz
To hodnocení ve Win je dle mě generátor náhodnejch čísel, takže nic zvláštního, často má slabší komponenta vyšší score, než ta výkonnější.
To je možný. To ale nic nemění na tom, že je to generátor náhodných čísel. Výkon komponent se zjišťuje trochu jinak

omyl. W7 ma max cislo vykony komponent 7,9 a w8 ma max 9,9. takze tie hodnoty aj pri rovnakych komponentoch budu pri W7 vs. W8 rozdielne
2.10.2013 14:08:27   89.24.139.xxx 219
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.10.2013 14:29:25   90.176.144.xxx 100
Vyvazani je naprosto v pohode. Kabelove cesty vypadaji optimalne, svazy pevne, nevidim zadne "pouzite" pasky, nebo cos to psal. Ciste esteticky by to slo vylepsit, ale to je nepodstatne.

Cos myslel tim, ze se ti nelibi komponenty, to opravdu nevim.

Btw, fakt bys mel zapracovat na cestine. Zvlast, kdyz se snazis nekoho kritizovat. Tohle je peklo
2.10.2013 14:42:20   178.40.122.xxx 31
Vzhladom na skrinku je to vedene v poriadku. Lepsie by to posobilo pri gumennych zaslepkach na otvoroch, ako maju ine skrinky. Neviem, co tou estetikou myslis (cierne SK pasky namiesto bielych? Alebo omotavacie buzirky?). Funkcne je kabelaz tahana dobre, zvazy su caste a pevne, aj nejaka snaha o formovanie je tam vidiet.
2.10.2013 15:35:31   89.24.139.xxx 415
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.10.2013 19:18:35   178.40.122.xxx 42
Nemam tam ani jednu chybu ko**tko!
2.10.2013 20:38:35   89.24.139.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.10.2013 21:16:29   217.168.213.xxx 42
Slovensky neumim, ale nepřijde mi, že by tam měl HighSpeed nějakou chybu.
Souhlasim s nim a nesouhlasim s tebou, jelikož těch PC skládaj dost, 
tak nebudou vypadat jako naše, když máme na vyvázání kabelů celej den

Ty se radši uklidni a uprav si ty svoje kabeli.
Kabel bez kabelu jako hrad bez hradu, takže jdou hradi?

Když jsou tak hrozný, tak pošli svoje...taky by určitě šly vylepšit.
2.10.2013 21:23:42   217.168.213.xxx 22
Zdroj, je tam dobrej, není to sice Enermax Platimax, ale v daný ceně je to určitě jeden z nejlepších, ne-li úplně nejlepší.

Pracoval jsi někdy s vázacíma (stahovacíma) páskama?
Jak to jednou stáhneš, už nejdou zpátky...
"rozepneš" je jedině štípačkama, nůžkama, nožem,...
Možná by se tam hodily víc černý pásky, ale bílý nejsou problém.
Mohly tam bejt jak na kolotoči zelený, červený, žlutý - namixovaný...to by byl hnus.
2.10.2013 21:41:45   89.24.139.xxx 212
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.10.2013 07:26:24   90.176.144.xxx 32
http://3.bp.blogspot.com/-vyPzvShW80s/UMilUXOXs5I/AAAAAAAAEe0/KTMQbqhV2V4/s400/jackie-chan-wtf-face-meme-i9.jpg
3.10.2013 11:57:19   146.102.145.xxx 31
Tvoje kritika ale není pravdivá, zdroj je tam totiž víc než dostatečnej (a kvalitní).
A vázací pásky se nedaj znovu použít (tenhle typ).

Kabely by šlo uspořádat jen o prd líp, rozhodně ne "o dost lépe"

Jako dítě nemám důvod negativně hodnotit dobře odvedenou práci; narozdíl od jiných děti...
3.10.2013 11:28:56   77.240.176.xxx 50
"Nelze si nevšimnout velkého ventilátoru, jenž není vybaven žádným jemným filtrem, což je jasný nedostatek. Vnitřek počítače budete muset často čistit"
Cože to ? Pane redaktore, asi jste si nevšiml, že zadní ventilátor odvádí vzduch z počítače ven, takže dávat za něj prachový filtr je přece holý nesmysl. Filtr má smysl na nasávacím ventilátoru v předu, kde je, vzadu je třeba cestou nejmenšího odporu vzduch vyhnat i s případným prachem.
3.10.2013 15:36:57   213.192.36.xxx 03
mě tahle firma zklamala. Schválně jsem se přihlásil do jejich soutěže a už ten začátek o profesionalitě moc nesvědčil - posouvání termínu bez upozornění, zvláštní testování kde mnou navržený SSD měl stejný výkon jako klasický hdd... Také malý počet hlasů jako by hlasovali jen kamarádi a zaměstnanci. No škoda mluvit
4.10.2013 02:18:22   84.138.70.xxx 00
Az to niekto vyhrate, viete kam ju poslat. :-)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

30 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.