Hlavní stránka Hardware PC sestavy GeForce Experience Small PC – velká konkurence konzolím
GeForce Experience Small PC – velká konkurence konzolím
autor: Z. Obermaier , publikováno 11.7.2013
GeForce Experience Small PC – velká konkurence konzolím

Za několik měsíců dorazí na trh obě nové „next-gen" konzole. Jak už víme, půjde v podstatě o PC s běžným procesorem a grafickým jádrem z notebooků a desktopu. Výkon ale bude slabý, už dnes je zejména GPU zastaralé. Proč se tedy obtěžovat se slabým konzolovým PC, když můžete mít PC výkonné, podobně malé a tiché?


GeForce Experience Small PC – velká konkurence konzolím

Závěr musíme dnes vzít ze dvou stran, nejprve je nutné zhodnotit iniciativu Nvidie k vytvoření "konkurence" k next-gen konzolím. Ta je samozřejmě logická, za prvé v konzolích je hardware konkurence a jelikož prodeje obou konzolí budou jistě vysoké, je nutné také něco ukousnout pro sebe. V tomto případě, prodat nějaké desktopové grafiky GeForce majitelům herních počítačů. To je pragmatický pohled, druhou stranou je pak fakt, že má Nvidia vlastně pravdu. K čemu si kupovat konzoli s malým výkonem, který brzy zastará a nepůjde už nikdy navýšit, když si můžete koupit malé PC s daleko lepšími možnostmi už dnes. Navíc ho budete moci časem i upgradovat.

Hraní na konzolích a PC bylo dlouhé roky oddělené nekompatibilitou, to se ale mění a hraní na konzolích a PC se příští rok v podstatě zkonsoliduje, tedy splyne. Bude už jedno, zdali hrajete na konzoli nebo na PC, hry budou stejné, distribuce bude digitální pro oba světy, velikost zařízení může být podobná. Jediným rozdílem budou herní licence a exklusivní tituly. Protože to bude jediné, čím se výrobci budou snažit konzole odlišit od sebe a také od PC. Některé hry tedy budou výhradně na některé z konzolí, a kvůli nim si ji budete muset koupit. Kolik jich nakonec bude a jaké to budou hry, uvidíme.

Osobně si myslím, že spojením konzolového světa a světa PC, vlastně počítač do budoucna vyhrál a konzole půjdou cestou svého zapomnění. Pokud totiž někdo dobře marketingově prodá fakt, že konzole jsou výkonově slabá PC a je výhodnější si dopřát mnohem vyšší vizuální kvalitu na PC, tak bude konzole zbytečná. Zachrání ji jedině exkluzivní obsah. Jde o to, jak hodně budou chtít herní studia tvořit exkluzivní tituly.

Kampaň Nvidie, kdy se snaží nahradit budoucí konzole výkonným PC už dnes, je tedy logická a dává smysl. K čemu čekat na konzoli, když malé PC to samé umí už dnes a mnohem lépe a ve vyšší kvalitě. Když to vezmeme obecně, nehledíc na osazenou grafiku nebo procesor, je tato myšlenka rozumná a pro uživatele výhodná. Kromě pár nedostatků v ovládání, hmotnosti a dalším, je zde jeden velice podstatný - cena. Počítač o kterém mluvíme, třeba ten, co jsme dnes testovali, je minimálně dvakrát dražší než obě konzole. Takže, máme výkon, máme lepší vizuál, máme možnost upgradu, máme vše, co hráč ocení, ale za výrazně vyšší cenu než stojí konzole. A to je problém, a bude i do budoucna, tento koncept se může prosadit jedině ve stejné cenové hladině s konzolemi, cena je totiž alfa i omega ...

Všichni na světě budou při přímém srovnání kývat hlavou, že PC opravdu nabízí víc, je lepší a výhodnější. Poté co se ale dozví cenu za podobné PC co jsme testovali, raději vezmou konzoli se všemi jejími kompromisy. Řešení tu je a nabízí jej i výrobci těchto počítačů. Levnější modely než ten náš. My testovali nejvyšší model nabídky, tedy drahou hračku pro ty co nehledí na cenu. Levnější modely budou dostupnější. Základní model s GeForce GTX 660 Ti (dnes už spíše s GeForce GTX 760) a stále s Haswell procesorem by se měl pohybovat kolem 20 000 Kč s DPH. Tedy pouze několik tisíc nad předpokládanou cenu obou next-gen strojů. Výkon takové GeForce GTX 760 bohatě na Full-HD rozlišení stačí.

Na úplný závěr ještě hodnocení počítače jež dnes prošel testem. Jde o zajímavý stroj s maximálním výkonem, v pěkné skříni a solidně nízkou hlučností. Jako centrum domácí zábavy by vám tento stroj vydržel několik let a jeho výkon by stále stačil. Cena je sice vysoká, odpovídá ale osazeným komponentám. Tedy nejvyšší třídě. Zpracování bylo skvělé, snad jen ten Boxový chladič by tam být nemusel. Možná bych také ještě popřemýšlel, zdali referenční grafiku nevyměnit za nějaký tichý a přetaktovaný model. Cena by se mnoho nezvedla. Jinak šlo o pěkně zpracovaný, stabilní systém jež nezklamal v žádném ohledu. Shrnutí všech pro a proti je v tabulce:

GeForce Experience Small PC – velká konkurence konzolím

Poděkování: Za půjčení počítače děkujeme společnostem AT Computers a Nvidia Czech republic



Tagy: atc  experience  geforce  gtx  pc  konzole  nvidia  pc  test  recenze  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
11.7.2013 05:18:44   46.13.154.xxx 7828
dat to ze je tam win 7 namisto 8 do zaporu muze dat jen nekdo kdo se nema ubec rad... popr pouziva pc jen na vsechno jineho nez praci.. a je skoda ze v grafech neni i HD7970... jinac vcelku zajmavy napad ale s touhle cenovkou asi trochu mimo.. i ty levnejsi modely budou podstatne drazsi jak konzole..
11.7.2013 05:31:52   80.47.78.xxx 1647
Proc 8GB a ne 16GB? Ja uz kupuju jen 8GB moduly, hodne zlevnily.

Rekl bych ze 8 gigs je dnes minimum.
11.7.2013 06:15:16   46.149.115.xxx 544
Protože herní PC
Nebo snad máš nějaký 64bit hry, který ti žerou víc, než 4GB RAM ?
11.7.2013 11:57:24   82.150.169.xxx 33
U APB jsem se 4GB narážel, mělo to záseky, bylo furt plno. Vím, že jsem ukončoval i Skype a jiné věci, které běžně nechávám.
11.7.2013 12:26:51   93.185.99.xxx 19
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.7.2013 16:51:12   80.47.78.xxx 515
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.7.2013 06:13:04   194.48.241.xxx 1174
Ten nápis je těžce zavádějící - nemůže být něco konkurencí, stojí-li to 3,5x tolik než alternativní produkt. To je asi jako, kdyby konkurencí k Fábii měla být nejvyšší řada BMW
11.7.2013 06:36:41   2.202.180.xxx 2163
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.7.2013 07:14:23   194.228.69.xxx 7316
blbost!!!! tohle není KONKURENCE!!!

1. toto už tu bylo i před tímto produktem!!
2. konkurence je jen ve stejném segmentu tohle stejný segment není!!

Proč to není stejný segment? protože to stojí víc... protože to je PC a ne konzole protože se to ovládá klasicky klávesnicí a myší atd. atd. atd.


Tady si autor článku stále neuvědomuje jaká je cílová skupina lidí která si má koupit konzoli a která tohle!!

Konzolista: člověk který chce pustit a hrát
PCčkář: tady už prostě potřebuje mít nějaké znalosti na to aby vůbec hru spustil

co z toho plyne? jednoduše to že Nvidie vzala XXXX let starý koncept malého PC a snaží se lidem namluvit že je to konkurence ke konzolím... BLBOST není!

Konkurence to bude až to bude mít stejnou cílovou skupinu a stejnou cenovku s dost podobným ovládáním!!!!

už vidím jak mam klávesnici a myš v obýváku a přihraní ležim na gauči....

skupina konzolistů prostě nechce strávit xxxx minut tím než vůbecspustí hru a než vůbec nabootuje systém, oni chtějí pustit a hned hrát to prostě s konceptem PC jde hodně blbě....
11.7.2013 07:22:27   188.175.63.xxx 11518
:-D nerozčiluj se tohle je Zdenda Obermaier on prostě musí propagovat Nvidii za každou cenu ;-) a jakoukoli konkurenci pošpinit....

Samo že máš pravdu není to totožná věc a takové produkty už tu jsou dávno....

ALE POZOR TOTO JE PRODUKT NVIDIE A TY JSI NA WEBU PCTUNIG
11.7.2013 07:47:18   212.5.218.xxx 267
Samozrejme tomuto PC do konzolovej jednoduchosti niečo chýba, a to niečo je STEAM Big Picture spúšťaný automaticky po spustení PC

Ale keďže ide o PR článok nVidie tak samozrejme museli propagovať svoj GeForce Experience (bez ktorého by však STEAM Big Picture bolo len polovičné riešenie vzhľadom k automatickému nastavovaniu detailov v hrách).
11.7.2013 08:08:08   193.84.165.xxx 1612
Ať už to je propagace NVidia či není, PC může být konkurencí ke konzolím.

Když opomineme fakt cenového rozdílu, pak ostatní "překážky" jsou snadno překonatelné.

Rychlost spouštění PC s SDD diskem již není žádná dlouhodobá záležitost. PC se spustí v čase okolo 15 sekund.

Není důvod, proč by nemohl existovat systém na způsob Windows Media Center, kdy uživatel nemusí mít žádné znalosti OS. Systém, respektive pravděpodobně jistí nástavba, nemusí primárně vůbec používat klávesnici. První co se může zobrazit je seznam nainstalovaných her, které hráč může ihned hrát.

Škoda, že nevíme právě takové informace, jako je GUI, doba potřebná k tomu, než hráč může spustit hru a pod...

To, že NVidia použila starý koncept je jasné, ale pochopitelné. Proč nevyžít něco, co funguje.

Nechci zde nijak vyzdvihovat NVidia, sám mám raději ATI (AMD mě nesedí, pro mě to bude vždy ATI). Jak píše autor článku o jehož úrovni zaujetí nic nevím. NVidia musí dělat vše proto, aby se alespoň nějak prodala. Další léta pro ni budou v segmentu PC a konzolí jistě tvrdou zkouškou...

Ještě se vrátím k cenám konzolí. Víme, že funguje poměrně silní dotační politika, bez které by se cena konzolí pohybovala jistě mnohem výš, což si PC segment nemůže dovolit. Ano, zákazníka to nezajímá, ten srovnává koncovou cenu, ale jak již napsal v úvodu. Nové konzole jsou navíc nyní x86, tedy vlastně PC a z toho plyne, že právě a jen cena je onen zásadní rozdíl, který lze brát v potaz.
11.7.2013 12:51:04   194.228.69.xxx 55
přesně jak píšeš kdyby tam byla předem nějaká nadstavba tak to beru že by to nějaká konkurence mohla být....


Ohledně té ceny bych být tebou neříkal že jsou dnešní konzole dotovány!! to si na 100% nemyslím, tuto generaci mrkvosoft ani pony nemuseli vyvýjet!!! repektive to není nic netradyčního jako tomu bylo u předchozích generací a pokud budeš dobře počítat tak si za podobné penze složíš stejně výkoné PC s linuxem!! (kdyby se podobné komponenty do tohoto segmentu dodávali)

následně tržní model na konzolých není již v tom kolik se prodá HW a v tom kdo si předplácí jaký účet a to je ten rozdíl od starých konzolí!!!!
11.7.2013 07:03:25   31.130.168.xxx 203
Boxovým chladičem to dost zazdili... Když jsem nedávno stavěl HTPC, tak to byla první věc, která letěla pryč.
11.7.2013 15:56:06   91.197.118.xxx 12
To jo, mám teda jenom 4670 ale při zátěži nepřelezu 50. A to mám jenom katanu 3
11.7.2013 07:09:35   182.249.150.xxx 211
Kazdy ctenar tohoto serveru zna vychody pocitacu oproti konzolim. Lidi co kupuji konzole nezajima ci je ve vnitr PC kompatibilni hardware, zajima je cena a jednoduchost ovladani. Naopak nemodularita techto zarizeni je pro ne vyhodou. Jeste jsem nezkousel nvidia experience, ale ta myslenka se mi jako PC hraci libi. Ovsem tenhle pokus o mini sestavy nvidii nic neprinese. Konzolisti si koupi zase konzole.
11.7.2013 07:12:00   195.113.118.xxx 426
Z. Obermaier napsal:
konkurenci je ten koncept "small factor pc" ne tohle konkretni, v nabídce budou modely se slabšími grafikami i s cenou hluboko pod 20 000 kc


to jste docela objevil ameriku, ze existujou i takoveto male skrine, do kterých se da dat pocitac
dekuji za clanek, uplne me otevrel novy obzory
jinak ty konzole budou stat desitku, tak priste prosim sestavte něco podobnyho malého za desitku, když to chcete srovnávat, a ne komponenty za 40
11.7.2013 07:16:31   188.175.63.xxx 509
Už při druhém odstavci mi bylo jasné kdo to píše a nemýlil jsem se :-D Opět nezklamal :-D PCTse divím, že ho tu ještě stále nechávají psát :-) Nicméně jim tento člověk zvyšuje onu návštěvnost kterou se chlubí :-) A to následnou flame která po jeho článcích nastává... JIž se ale nevzrušuji.. na tento pseudo profi nezávislý web už nechodím pro relevantní informace... Chytrý člověk se nespoléhá na to co napíše jeden web, nýbrž si prohlédne celou řadu webů a zprůměruje si to :-)
11.7.2013 08:46:12   89.173.96.xxx 1722
Po prvých dvoch odstavcoch si bol asi rozhorčený kvôli tomuto:

Citace:
Asi není tajemstvím, že devadesát procent všech PC/Xbox/PS her vzniká na počítačích Apple a nebo výkonných stanicích s profi grafikami Tesla/Quadro. Tak tomu bude i nadále, při tvorbě her jde o výkon - teoretická kompatibilita s CGN architekturou (ze které obě GPU pochází) není důležitá, stejně jako nebyla důležitá dosud. Minimálně několik příštích let se i hry pro nové konzole budou dále tvořit na stávajících výkonných grafických stanicích, a ty opravdu nepoužívají karty FirePro (hlavně kvůli nulové podpoře ze strany AMD).


To je ale všeobecne známa vec.Je len jeden človek, čo sa snaží prevedčiť ľudí o opaku a ktorý dáva kartám NVIDIe do mínusov, že všetky nové hry budú optimalizované pre GCN architektúru. A tomu človeku sa nedá veriť ani nis medzi očami. Tam ale zrejme marketing pre AMD luďom neprekáža. To si treba ísť vybiť na iný web a tam písať o tom aký je kto zaujatý. :-)
11.7.2013 14:29:10   188.175.63.xxx 55
v duchu hesla "chytrému napověz, hloupého nakopni" bych napsal asi toto... Já netvrdím, že to není pravda... mě nešlo o obsah podání této informace... nýbrž o formu podání... a zde je to jednoznačné...
11.7.2013 15:51:02   89.173.96.xxx 54
Forma podania je jednoznačná. To je jasné.
11.7.2013 07:43:28   90.176.87.xxx 3411
V prvních odstavcích řešíte jen výkon, a velikost skříně, omg? A co nějaký exkluzivní hry? To, že si na tom vašem stupidním PCčku za 40k nezahraju Forzu, NHL, Uncharted, Halo, GOW a mnoho dalších, to není směrodatný? A to, že se hry píšou na nvidiích je fajn informace, ale mě nezajímá na čem se píšou, ale na čem si je zahraju...
11.7.2013 08:00:38   212.5.218.xxx 104
Exkluzivít má najviac PC, akurát že sa zvyčajne nedajú hrať na gamepade.

A oháňať sa exkluzivitami ako dôvod pre kúpu konzoly je totálna hovadina, exkluzivita nie je dôvod na kúpu konzoly, exkluzivita je dôvod na kúpu konkrétneho stroja/platformy (Xbox, PS, Wii), keďže Maria si na Xboxe nezahráš rovnako ako Last of Us, no a na PS si zase nezahráš tú Forzu. Jasné že keď porovnávaš jednu platformu s tromi spoločne tak už tá jedna nevyzerá tak výhodne.

Ale k exkluzivitám v drvivej väčšine existuje rovnako dobrá či lepšia multiplatforma či exluzivita aj na druhej či tretej platforme (s výnimkou Wii ktoré ide vždy vlastnou cestou).

Najviac hier sú aj tak multiplatformy, ktoré si človek najlepšie užije na PC, či už s gamepadom, volantom, joystickom alebo klávesnicou a myšou v ruke
11.7.2013 08:37:38   90.176.87.xxx 611
Spousta her co já na konzolich hraju nemá svou PC verzi. Ja to bral v porovnání s tím co se tady recenzuje za 40k a stavi proti konzolim... Za tech 40k si koupim wii u, ps4, i one a ještě mi zbyde na hry. A na PC se nehrajr líp, pc je pro me na hrani nejhorší možné zařízení, protože pro mě nabízí pouze 2 hry, gta a fifu, jinak na tom nemám co hrát
11.7.2013 10:35:47   212.5.218.xxx 73
Čo tak uviesť príklad? A zase porovnávaš konzoly (3 rôzne platformy) vs PC (jedna platforma).

A keď sme pri tom, ja zas nemám čo hrať na konzoliach. Závody ma nebavia (a na PC je dosť alternatív), šport som nehral 100 rokov a FPS/TPS/RPG na gamepade skutočne nemusím, o stratégiách nemá zmysel sa v súvislosti s konzolami ani baviť, mlátičky začali znova vychádzať aj na PC (tiež takmer nehrám, ale budiž)...

A samozrejme ak hľadíme na peniaze 40k je veľa, za cca 13-14000 v CZC zostavíš PC výkonnostne na úrovni prichádzajúcich konzol (i3, GB RAM, Radeon 7850, ITX formát), aj to preto tak veľa lebo skrinky a zdroje sú relatívne predražené v porovnaní s tým čo to stojí MS a Sony (ale aj výrazne kvalitnejšie).

A hry na PC sú VÝRAZNE lacnejšie ako na konzoly, a to sa ešte šepká o zvyšovaní cien next gen konzolových hier...
11.7.2013 10:39:16   212.5.218.xxx 33
Ozaj, zabudol som dopísať že za tú cenu sú k tomu 3 hry takže cenovo je to už teraz v podstate zrovnateľné, a to tu tie konzoly ešte dlho nebudú
11.7.2013 08:17:36   195.113.118.xxx 40
randomofamber napsal:
Ať už to je propagace NVidia či není, PC může být konkurencí ke konzolím.

Když opomineme fakt cenového rozdílu, pak ostatní "překážky" jsou snadno překonatelné.

Rychlost spouštění PC s SDD diskem již není žádná dlouhodobá záležitost. PC se spustí v čase okolo 15 sekund.

Není důvod, proč by nemohl existovat systém na způsob Windows Media Center, kdy uživatel nemusí mít žádné znalosti OS. Systém, respektive pravděpodobně jistí nástavba, nemusí primárně vůbec používat klávesnici. První co se může zobrazit je seznam nainstalovaných her, které hráč může ihned hrát.

Škoda, že nevíme právě takové informace, jako je GUI, doba potřebná k tomu, než hráč může spustit hru a pod...

To, že NVidia použila starý koncept je jasné, ale pochopitelné. Proč nevyžít něco, co funguje.

Nechci zde nijak vyzdvihovat NVidia, sám mám raději ATI (AMD mě nesedí, pro mě to bude vždy ATI). Jak píše autor článku o jehož úrovni zaujetí nic nevím. NVidia musí dělat vše proto, aby se alespoň nějak prodala. Další léta pro ni budou v segmentu PC a konzolí jistě tvrdou zkouškou...

Ještě se vrátím k cenám konzolí. Víme, že funguje poměrně silní dotační politika, bez které by se cena konzolí pohybovala jistě mnohem výš, což si PC segment nemůže dovolit. Ano, zákazníka to nezajímá, ten srovnává koncovou cenu, ale jak již napsal v úvodu. Nové konzole jsou navíc nyní x86, tedy vlastně PC a z toho plyne, že právě a jen cena je onen zásadní rozdíl, který lze brát v potaz.


ttady jde o to, ze tohle si clovek muze uz xx roku
a k tomu ssd disku, uz te vidim, jak si za stejny prachy co koupis konzoli postavíš herni masinu v nejaky slusnejsi skrini s ssd = argument mimo
jinak konzole sou pro me taky pass, ale tenhle clanek spis měli dat na nejakej letak do elekroworldu a tam to zacit prodávat :-)
11.7.2013 08:42:53   46.135.64.xxx 425
PR manažer nVidie na volné noze OBR opět řádí...:-P

Jsem zvědav, kolik potenciálních kupců Xbox One/PS4 svým článkem odkloní k násobně dražší nVidia PC konzoli...

Kdybychom nebrali v potaz, že jde o PR článek nVidie maskovaný jako nezávislá recenze, tak by se možná OBR mohl zamyslet nad typologií hráče na konzolích vs na PC...

Nicméně OBR pobavil, na druhou stranu je třeba uznat, že v závěru článku alespoň zmínil problematický bod testovaného produktu, a to cenu...

P.S.: podotýkám, že žádnou tzv. next-gen konzoli nevlastním
11.7.2013 09:08:40   94.3.114.xxx 3812
Ta "netendencna, objektivna a s nadhladom napisana" uvodna stranka Nvidiackeho vlezpdrelky Obermaiera nasadila zaujatosti tohto platku zlatu korunu. Slusny blivajz, hodny autora.
11.7.2013 09:23:00   89.173.96.xxx 127
Tiež to vidím ako tendenčný článok a PR pre NV. Vedel by som si predstaviť, že by niečo také mohlo byť konkurenciou ku konzolám ale nie s high-end komponentami za high-end ceny. S GeForce Experience a Steam Big Picture by tieto PC ale kludne mohli fungovať podobne (hrať a ovládať to gamepadom sa dá tiež). Samozrejme s nevýhodami ako potreba čakania na stiahnutie hry z netu (pri prvom spustení) a chcelo by to z dlhodobého hladiska asi aj veľký disk na uloženie stiahnutých hier z netu. Ale slušný blivajz si radšej nechaj pre seba. Kým to nenapíšeš aj u iného autora, ktorého normálne obhajuješ a ktorý píše ďaleko väčšie kraviny. Nedá sa hrať na objektívneho iba tam kde sa mi to hodí.
11.7.2013 09:20:14   90.176.248.xxx 18
Bumpkin napsal:
blbost!!!! tohle není KONKURENCE!!!

už vidím jak mam klávesnici a myš v obýváku a přihraní ležim na gauči....

http://imageshack.us/photo/my-images/560/popisky.jpg/
I na PC lze hrát pohodlně. ;)
>
11.7.2013 09:47:36   62.156.53.xxx 263
Hovadiny jak noha. Na vykonnych pracovnych staniciach sa modeluju sceny a filmecky a prave preto praveze tu nezalezi na tom ci bezia na Teslach, alebo FirePro. Ale real-time engine samothen hry sa musi VZDY z logickych dovodov optimalizovat a testovat na cielovej architekture. Obvykle sa proste kod prekompiluje cross-compilerom (t.j. compiler, ktory sice bezi na PC, ale vyrobi kod pre cielovy hardware - XBox ci PS), a teb sa potom
samozrejme nahra a spusti uz na konzoli. Pricom vsetky optimalizacie ci uz na rychlost, alebo stabilitu sa budu testovat na tomto CIELOVOM hardware.
Napriek tomu si myslim, ze na tom nezalezi. Vo finale je skutocne casovo kriticky len kod shaderov a ten sa da optimalizovat pomerne lahko a jednoducho ako tomu bolo vzdy. No urcite to nie uplne nepodstatne ako sa nam to tu pro-Nvidiacky NEPROGRAMATOR snazi podat. Clanok jak z nejmenovany webu len v opacnom garde.
11.7.2013 10:00:59   94.3.114.xxx 47
Asi tak, ak sa tvori hra tak doda AMD alebo Nvidia vyvojarom herne grafiky na ktorych to optimalizuju, resp. to vyvojari optimalizuju na obidvoch znackach. Nezmyslov je v clanku viac, napriklad aj ten, naco bude Zdeneckovi dobry prachovy filter pri zadnom ventilatore vyfukujucom vzduch von zo skrine? Asi aby sa ten prach co sa do skrine dostane cez tu megafugu na vrchnej strane skrinky pekne na filtry zachytil a blokoval air-flow?
11.7.2013 10:16:03   89.173.96.xxx 46
Som zvedavý ako sa výskyt AMD grafík v konzolách prejaví výkonovo aj v desktope kvôli tomu čo si písal.Ak tam viditeľná výhoda aj bude, zrejme bude vymazaná po prechode AMD na novú architektúru. Záleží od toho ako bude vychádzať zo stávajúcej.
11.7.2013 10:24:12   94.3.114.xxx 23
Ale ved tam nejde len o tu graficku cast, co to stale omielate dokola? Je tam APU a ide o to ze by to malo byt zoptimalizovane pre ten hardware ako celok, takze aj tie viacmodulove CPU co su v tom. A kedze to je ako v pripade PS tak aj Xboxu riesenie navrhnute na zakazku a nikto iny to nevyraba, co je zvlastne na tvrdeni ze by to mohlo byt vyhodou pre ludi co si v buducnosti ten hardware kupia, kedze budu hry na tu architekturu primarne robene a teda aj optimalizovane?
11.7.2013 10:39:52   81.200.55.xxx 21
tohle tady uz bylo ma to dokonce uplne stejnou skrin jak minule a opet nadpis o volech a clanek o kravach tak az vas nejakej ten vul napichne netvrdte u doktora ze vas krava trkla on to pozna
11.7.2013 11:35:13   89.173.96.xxx 24
Na tom tvdení nie je nič zvláštne a je logické. Ani ho predsa nepopieram. Som len zvedavý ako sa to prejaví v reále. To je celé. Je mi jasné, že niekto to bude nafukovať, niekto iní zasa podceňovať. Ale nikto z nás o kom viem neriešil podobnú situáciu a asi ťažko to môžme teraz hodnotiť. Ale budiž.
11.7.2013 15:11:25   188.175.63.xxx 10
Svatá pravda a více než pravda k tomu Ti dopomáhej zdravý rozum ;-)
Chtěl jsem ti tu taky napsat, ale pak už jsem se na to vykašlal...
11.7.2013 12:57:16   90.176.144.xxx 131
Opravdu hrozne jednostranne zamereny clanek.

Jedna z nejvetsich vyhod konzoli byla tak nejak vypustena uplne. Je ji unifikovanost hardware a z toho plynouci obrovske vyhody. Optimalizace na uplne jine urovni nez u PC her, prakticky absence veskerych problemu, vznikajicich spatnou kompatibilitou a tak dale.
Btw, jestli si dobre vzpominam, PS4 ma stat cca 10k, takze tam ty pocty nejak nesedi.

A u recenze PC ta poznamka ohledne chybejiciho prachoveho filtru na vyfukovem(!) ventilatoru? Co to jako bylo?
11.7.2013 13:19:10   78.98.159.xxx 202
OBRovsky zelená agitka..

tohle už není ani směšné, tohle už vyloženě dehonestuje tenhle web.

Argumenty veskrze žádné, jen PR kydy a demagogie.
11.7.2013 14:24:57   109.69.210.xxx 105
Jo přesně tak DD je největši retard na českým webu, ale tyhle články na PCT jsou zcela zbytečné a poměrně i trapné
11.7.2013 14:10:06   80.254.148.xxx 73
ma vdaka zaujatosti autora hodnotu ako CENZURA na chodniku. Clovek sa akurat odvrati a znechuti. A neohanajte sa tu DD Worldom - brat kretenov ako referenciu je nezmysel, osobne tam ani nepachnem, aj ked mi je sympatickejsie AMD.
11.7.2013 15:44:06   89.173.96.xxx 96
Človek by sa DD Worldom ani neoháňal, len viacero ludí čo tu prská na PR pre NVIDIu sú pravidelní návštevníci aj spomínaného webu. Tam ale nemajú problém s tým, že je to web plný demagógie a PR v prospech AMD. Proste keď už sa na niečo tvárim, tak aspoň nech je to trocha priame a nie kde sa mi to ako hodí.
11.7.2013 21:26:47   78.98.159.xxx 45
v tom případě ale není rozdíl mezi DDW a PCT... sám to potvrzuješ. Jedni červení, druzí zelení. A v takovém případě hodnocení "konkurence" lze analogicky aplikovat na zdejší hardcore osazenstvo, které se tak rádo pasuje do role všeználků ;-)

..prostá logická hyperbola..
12.7.2013 07:05:08   62.197.220.xxx 56
Hovoríme o jednom autorovi, ktorí rozhodne netvorí celý PCT. Už tu je tvoja úvaha zlá. Na DDW je to o jednom človeku, čo je presne toho typu o akom píšeš. A chceš vedieť ďalší rozdiel medzi PCT a DDW? Skús takúto diskusiu viesť tam. Nehovorím, že tu nebol nikto nikdy zabanovaný alebo nemal zmazaný príspevok, ale oproti diktatúre u Stacha je to nebe a dudy. Stačí mať iný názor, ktorý odporuje jeho. Pretože jeho názory sú fakty a to aj v oblastiach o ktorých nič nevie. Myslíš si že taký príspevok aký si sem dal teraz by u neho ešte bol? Prečo nemáš potrebu písať kritiku na jeho blogu? Či stačí si spoločne ponadávať na NVIDIU (a na všetko čoho sa dotkne), pokecať o super produktoch AMD, ktoré nemajú konkurenciu a akú má táto firma úžasnú technologickú prevahu? Takže prečo máš potrebu chodiť nadávať iba sem? Pokiaľ by si kritizoval niečo na DDW už by si tam dávno nebol. Tu nemáš problém, ale plnú hubu narážok to ano.
12.7.2013 16:15:48   78.98.159.xxx 41
několikrát jsem mu SLUŠNĚ napsal, že se mýlí a že banuje lidi kvůli názoru a nic se mi nestalo - žádný ban, žádné mazání (dokonce mám pocit, že jsem jednou dosáhl unbanu). Nemám osobně potřebu mít poslední slovo, reaguji jen když si myslím, že to má smysl (tj. že "ten druhý" chce diskutovat, nikoli konvertovat ostatní na svou víru).

Tvůj problém s akceptací jiných názorů řešit nehodlám, musíš si pomoci sám. A stojím si za tím, že Stach je v demagogii proti Obermaierovi úplný čučkař. Tenhle článek je toho zářným příkladem (a nesouvisí to s tím, že mám raději AMD nebo nvidii). Tady je totiž jasně vidět snaha být opinion makerem, ale nikoli z nějakého altruismu, ale jen proto, že "oblíbená" firma, co platí výlety do Ameriky má aktuálně trochu problémy s tržním podílem na (budoucím) konzolovém trhu.

V obecné rovině je mi celkem jedno, zda "vyhrává" ten či onen, já si koupím zboží takové, jaké chci já, proto obvykle tyhle weby čtu jen zběžně a dělám si spíše rešerše novinek a testů nových HW produktů, abych si mohl tvořit své portfolio zboží. Na diskuse "znalců" pod články moc času nemám, ostatně české HW weby (snad s výjimkou DIIT, který je dosti specifický, jak obsahově, tak autorsky) beru spíše jako folklór, takže si to neber osobně, že tvé štěky už nebudu dále komentovat.
12.7.2013 17:17:42   217.66.166.xxx 24
Za vyjadrenie typu

Citace:
Argumenty veskrze žádné, jen PR kydy a demagogie.


by si mal na DDW problém. Lenže tam si nič také nedovolíš a že sa to tam hodí pomaly pod každý flame článok o grafických kartách, že? Snažíš sa kľučkovať ale márne. A to, že na mňa už nebudeš reagovať ma nijak netrápi. Začal si reakciou ty na mňa a nie opačne tak sa prosím teraz netvár ako keby som ťa otravoval. Ďakujem.
Okrem toho ja nemám problém s iným názorom. Sám so nie raz uznal, že som napísal blbosť keď mi to niekto dokázal. Okrem toho sa vyjadrujem iba k tomu čo sledujem a čo poznám.
15.7.2013 13:09:22   194.228.32.xxx 11
+1... jsem nevedel co mu napsat a toto sedne
11.7.2013 14:14:03   80.47.78.xxx 37
neeveew napsal:
Proc 8GB a ne 16GB? Ja uz kupuju jen 8GB moduly, hodne zlevnily.

Rekl bych ze 8 gigs je dnes minimum.[/quote][quote=khorghan]Protože herní PC  
Nebo snad máš nějaký 64bit hry, který ti žerou víc, než 4GB RAM ?


Omg pise se rok 2013, kdybysme poslouchali lidi jako jsi ty, tak tu jsem jeste u 386.
11.7.2013 15:04:42   178.17.1.xxx 40
Pokud na tom PC nepoběží nic jiného než hry, tak 4 GB stačí z 99%, jelikož většina her je 32bit, tedy nevezmou více než 2GB. ALe to se tedy naštěstí mění, ale více než 8 GB je opravdu nerozum.
11.7.2013 14:21:01   109.69.210.xxx 72
Pane Redaktror!Pak mi dej vědět jak jsi si na tom zahrál nové MGS .)
11.7.2013 15:54:51   94.113.163.xxx 40
Bumpkin napsal:
blbost!!!! tohle není KONKURENCE!!!

1. toto už tu bylo i před tímto produktem!!
2. konkurence je jen ve stejném segmentu tohle stejný segment není!!

Proč to není stejný segment? protože to stojí víc... protože to je PC a ne konzole protože se to ovládá klasicky klávesnicí a myší atd. atd. atd.


Tady si autor článku stále neuvědomuje jaká je cílová skupina lidí která si má koupit konzoli a která tohle!!

Konzolista: člověk který chce pustit a hrát
PCčkář: tady už prostě potřebuje mít nějaké znalosti na to aby vůbec hru spustil

co z toho plyne? jednoduše to že Nvidie vzala XXXX let starý koncept malého PC a snaží se lidem namluvit že je to konkurence ke konzolím... BLBOST není!

Konkurence to bude až to bude mít stejnou cílovou skupinu a stejnou cenovku s dost podobným ovládáním!!!!

už vidím jak mam klávesnici a myš v obýváku a přihraní ležim na gauči....

skupina konzolistů prostě nechce strávit xxxx minut tím než vůbecspustí hru a než vůbec nabootuje systém, oni chtějí pustit a hned hrát to prostě s konceptem PC jde hodně blbě....


Naprosto s vámi souhlasím. toto je čistě PR článek (pro nvidii), ale stejně blbý článek proti konzolím vyšel i na nejmenovany web. Oba autoři ač z opačných táborů si neuvědomují, že srovnávají hrušky s jablkama. A co se týče konceptu mini PC, ten už tu byl..změnily ho právě kvůli lepší flow a chlazení. tohle se stále mění a točí. Nemá cenu psát jek je to výhodné..za dva roky napíše stejný autor opak
11.7.2013 16:00:59   109.69.210.xxx 56
DD si víc sere do huby než zelený Zdenda. Ten nazývá konzolisty jednoduchými jedinci a pouze pc hráči jsou ti hardcore hráči - pak přijde recenze a nejvíc casualní hry u něho dostávají 90++ viz Tomb Raider, Skyrim, Max Payne apod.
11.7.2013 16:12:49   217.168.213.xxx 31
Sasakr napsal:
U APB jsem se 4GB narážel, mělo to záseky, bylo furt plno. Vím, že jsem ukončoval i Skype a jiné věci, které běžně nechávám.


Já PC používám na procházení internetu (klidně i tuna panelů najednou), hudbu, filmy, hry,...
žádná virtualizace a úprava videa se nekoná a 4GB paměti jsou pro mě již 7. rokem víc než dost
11.7.2013 19:37:11   95.102.124.xxx 143
CITUJEM z clanku:

Kdo dnes nemá SSD disk, jako by nebyl.

-ja ho nemam.., znami ho nemaju...,

-takze?! vlastne neexistujem?!
11.7.2013 22:13:35   88.212.40.xxx 60
Mne sa zda divne ze ten koncept je prezentovany ako nejaka novinka.

Taky PC mam totiz doma uz od roku 2008 (sam som si poskladal). A skrinku mam krajsiu a lepsiu (Thermaltake Lanbox Lite - ma viac pozicii pre karty, HDD a DVD pri porovnatelnej velkosti s testovanou Fractal design).
12.7.2013 07:30:25   81.201.60.xxx 70
Docela paradox používat nějaký soft na optimální nastavení detailů her u kompu za 40cítku, kde jede vše na max..
Jako optimální bych viděl sestavu s 760kou (pro Full HD). Stejně vedle konzole bude pořád potřeba i komp (práce, škola,..). Je fakt, že na komp hry vyjdou hry o dost levnější (viz slevové šílenství teď na Steamu), ale zase je/bude plno her, co na PC vůbec nevyjdou.
12.7.2013 13:09:57   46.227.176.xxx 73
Z.Obermaier = zeleny Obermaier Kamo tebe z tej zelenej uz hrabe
17.7.2013 08:35:45   147.231.42.xxx 11
V článku několikrát zaznělo, že se sjednotí trh her pro PC a konzole. Ptám se proto, zahraju si na tomhle NHL 2014, MGS nebo nové Gears of War? Já myslím, že ne. Pořád budou vycházet tituly určené pouze pro konzole, takže PC má smůlu.
17.7.2013 12:38:50   90.182.131.xxx 01
Zatím jsem přečetl jen první dvě strany, ale i tak musím reagovat. Skříň se krom černé ještě nově nabízí v bíle barvě. Ve stříbrné není. Druha si stěžujete na chybějící filtr u zadního 12cm ventilátoru. Na první pohled je ale jasné ,že fouká vzduch ven.
22.7.2013 13:33:34   90.182.248.xxx 22
Proboha jak někdo může srovnávat PC za 40tis. s konzolí která bude stát cca 10tis. Proč si asi radši koupím konzoli, no právě proto, že hry mi na ni budou stíhat i když bude stará 5 let a žádný upgrade řešit nemusím. Stejně když jsem řešil upgrade vždy bylo levnější PC prodat jako celek a koupit nové. Navíc za 3 roky tahle sestava za 40tis. bude šunka k ničemu a mě pořád hry certifikované pro konzoli netrhaně povalí a nemusím řešit nějaké grafy s FPS. A teď poslední věc srovnal někdo účet za elektriku na tomto žroutovy? Aha vy to nikdo neřešíte, ale když to celé sečtu za 40tis. mám vystaráno s konzolema na 10 let (koupím si 4-5generací) ale k čemu ni bude tenhle stroj který už za rok nebo 2 nebude mít dostatečné FPS a nic nového na tom už nerozjedu protože nějaký chytrák udělá directx 12 a já budu muset zase kupovat nové grafiky i když vizuálně budu hledat rozdíly mikroskopem.
23.7.2013 17:54:07   90.177.142.xxx 00
Jestli to nebude tím, že na konzolích ty hry později budou vypadat mnohem hůř než na PC a na tom PC si to můžete za ty roky nastavit novou hru tak aby to jelo jako na té konzoli Příkladem buď třeba Borderlands2.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

92 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 2.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.