nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce
i Zdroj: PCTuning.cz
Sestavy Článek nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce

nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce | Kapitola 5

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

31. 1. 2013 03:00 42

Seznam kapitol

1. Stylový herní počítač přímo od nVidie 2. Pohled z venku 3. Pohled dovnitř a osazený hardware 4. Přetaktování, hlučnost, teploty, spotřeba 5. Testovací sestava, hry a metodika 6. Alan Wake, ArmA II, Assassins Creed III
7. Battlefield 3, Borderlands 2, Crysis 2 8. F1 2012, Far Cry 3, Hitman 9. Just Cause 2, Mafia II, Max Payne 3 10. Metro 2033, Serious Sam 3: BFE 11. Sleeping Dogs, Splinter Cell: Conviction 12. Závěr

Sestava Little Monster bude zajímat především fanoušky společnosti nVidia. Jde totiž o herní počítač tří konfigurací montovaný do malé stylové skříně s airbrushovými obrázky na motivy tohoto výrobce. Cena sestavy přitom není nijak šílená, jak by se na první pohled mohlo zdát. Dle konfigurace se pohybuje od 18 do 29 tisíc s daní.

Reklama

Testovací sestavy

nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce
i Zdroj: PCTuning.cz

Pro přehlednost opět uvádím konfigurace všech tří verzí počítače Little Monster, které se budou prodávat. Jak už jsem několikrát uvedl, na test jsem měl půjčenou nejvýkonnější verzi Lvl 3. V grafech z herní her tedy najdete výsledky této verze bez i s přetaktovaným procesorem a grafickou kartou (viz předchozí kapitola).

Metodika testování

K testování sestavy jsem zvolil celkem šestnáct her. Výkon ve hrách jsem měřil v dnes nejrozšířenějším rozlišení Full HD. Testování ve vyšším rozlišení 2560 × 1440 px by nemělo smysl, cena těchto panelů totiž začíná vysoko přes deset tisíc korun s daní a pro zájemce o herní sestavu tohoto typu jsou takto drahé panely stále nedostupné.

Testovací hry

nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce
i Zdroj: PCTuning.cz

Alan Wake — Hru testuji hraním začátku první mise, kdy jde hlavní hrdina od auta k majáku. Nastavení detailů bylo nejvyšší, vyhlazování hran zapnuto v menu hry.

nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce
i Zdroj: PCTuning.cz

ArmA II: Operation Arrowhead — Náročné druhé pokračování Army s rozšířením Operation Arrowhead jsem hrál na nejvyšší nastavení detailů včetně vyhlazování hran. Framerate jsem měřil v zabudovaném benchmarku.

nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce
i Zdroj: PCTuning.cz

Assassin's Creed III — . K měření jsem vybral přístav v Bostonu poté, co do něj připlujete lodí. Výkon jsem pomocí programu Fraps měřil při přibližně minutové procházce po přístavu.

nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce
i Zdroj: PCTuning.cz

Borderlands 2 — K testování jsem vybral jednu z počátečních zimních lokací hry, kdy jsem bojoval na hřbitově proti několika příšerám. Ty po hráči hází kusy ledu, které se tříští a kutálí se.

nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce
i Zdroj: PCTuning.cz

F1 2012 — Výkon jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem ovládaná formule jede jen okruh hlavního závodu. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce
i Zdroj: PCTuning.cz

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální včetně nVidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce
i Zdroj: PCTuning.cz

Mafia II — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech se zapnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.

nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce
i Zdroj: PCTuning.cz

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High se zapnutým vyhlazováním hran.

nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce
i Zdroj: PCTuning.cz

Serious Sam 3 — Výkon jsem měřil hraním části první mise kampaně. Nastavení detailů bylo ultra, framerate měřen pomocí programu FRAPS.

nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce
i Zdroj: PCTuning.cz

Sleeping Dogs — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon v několika různých typech prostředí při měnícím se počasí i denní době. Dle mých zkušeností se hrou je tento benchmark poměrně přesný a jeho výsledky odpovídají reálnému hraní.

nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — Stealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální, vyhlazování zapínám přímo ve hře.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama