Hlavní stránka Hardware PC sestavy Doporučené sestavy a monitory – květen 2012
Doporučené sestavy a monitory – květen 2012
autor: Tomáš Hort , publikováno 5.5.2012
Doporučené sestavy a monitory – květen 2012

Ke koupi je stále více nereferenčních verzí grafické karty HD 7970 a na trh se dostávají i podobné GTX 680. Pevné plotnové disky stále zlevňují stejně jako SSD disky. Byly uvedeny 22nm procesory Intel Ivy Bridge. Operační paměti i přes bankrot Elpidy zdražily jen minimálně. Pojďme se podívat, co si za dané ceny můžeme pořídit v květnu.


Přesouváme se do oblasti větších úhlopříček, které jsou pro většinu uživatelů nejzajímavější. U takto velkých monitorů už nemůžeme očekávat rozlišení menší než Full HD, což je 1920 x 1080 bodů. Zatímco u menších 21,5 a 22" modelů se někomu může zdát rozližení Full HD příliš titěrné a ne tak ideální pro oči, monitory s úhlopříčkou 23 a 24 palců jsou na toto rozlišení ideální. Aby každý pochopil, v čem je rozdíl, vzpomenu pár zajímavých čísel, která nastíní, o čem se bavíme, pokud myslíme ideální rozlišení pro oči

Mnoho z nás, kteří jsme úspěšně zvládli pár tříd základní školy, ví, jak se vypočítá úhlopříčka obdélníku. Obdélník je v našem případě širokoúhlý monitor. Zajímá nás to z toho důvodu, že čím větší úhlopříčka při stejném počtu (rozlišení) bodů, tím daný bod musí být větší. Pokud tedy někdo říká, že Full HD rozlišení na monitoru s úhlopříčkou 21,5" je nekomfortní, říká vlastně, že velikost jednoho bodu je moc malá, tzn i menší a jemnější zobrazení všeho. Abych nezatěžoval počty, je velikost bodu u takového monitoru s rozlišením 1920 x 1080 bodů přesně 0,248 milimetru.

Doporučené sestavy a monitory – květen 2012
Zdroj: dmonitory.cz

Pokud vezmeme 23" Full HD monitor, je velikost bodu samozřejmě větší, a to přesně 0,265 mm. U 24" Full HD monitoru je to pak 0,277 milimetru. To mnoha uživatelům přijde ideální velikost pro pozorování. Je to stejná velikost bodu, jakou mají 20" monitory s rozlišením 1600 x 900 bodů, u kterých je ale vše v operačním systému tomuto rozlišení přizpůsobeno. 0,277 mm je však stále malý bod oproti tomu, který je u Full HD rozlišení na 27" monitoru. Jeho velikost je totiž 0,311 milimetru. Na druhou stranu jsou dnes již běžné 27" monitory s rozlišením 2560 x 1440 bodů, u nichž má bod pouze 0,233 milimetru, což je ještě méně než u 21,5" Full HD modelu.

A proč to zde tak rozebírám? Je to přesně kvůli názoru, že na Full HD rozlišení na 22" (21,5") monitoru se špatně kouká, bolí z toho oči, je nekomfortní a podobně. Rozhoduje o 10 procent menší bod u takového monitoru oproti bodu na 24" monitoru s Full HD rozlišením o tom, zda se na to špatně kouká nebo ne? Asi ano, ale rozhodně nebude taková skupina uživatelů větší než je rozdíl mezi těmito dvěma body. Pokud by to tak bylo, vůbec by se nevyráběly. Takže prosím nedejte na názory jednotlivců, kteří se tváří tak, že mluví za všechny jen proto, že si někde přečetli, že je něco lepší a něco horší nebo jsou jedni z mála, jejichž očím se opravdu o něco menší body nelíbí. Full HD monitorů o velikosti 22 palců se prostě nebojte a vězte, že pro vás udělají tu samou službu jako 23" nebo 24" modely a rozdíl mezi nimi například v práci a doma nepoznáte.

Dostupné 23" monitory - 1920 x 1080 bodů

U 23" monitorů je situace na trhu jasná - z běžných modelů seženeme pouze ty s rozlíšením Full HD, tedy 1920 x 1080 bodů. Jiné nejsou, a proto nemusíme přemýšlet nad tím, zda nepořidt menší nebo větší rozlišení jako u 22" typů.

Začněme dvěma levnějšími modely, které nás mohou v nabídce prodejců zaujmout. Jedná se o modely Fujitsu SL23T-1 LED a Samsung S23A350H. První jmenovaný je jeden z nejlevnějších 23" monitorů na trhu. Jedná se o větší verzi již dříve představeného L20T-3, který spadá do stejné řady. I přes nízkou cenu však na zadní straně tenkého těla najdeme dva HDMI a jeden D-sub konektor. Spolu s nimi je tam i optický S/PDIF a 3,5mm jack konektor na sluchátka. To je velmi slušná výbava na model s cenové hladině kolem 3300 korun. Ke specifikaci jen doplním, že odezva by měla být 5 milisekund a spotřeba maximálně 24 wattů.

 

 23" monitory 1920 x 1080 bodů

Alza

 

CZC

 

Alfa

 

Monitor 23" #1

Fujitsu SL23T-1 LED

3499

zde

3360

zde

3290

zde

Monitor 23" #2

Samsung S23A350H

3990

zde

3960

zde

3750

zde

 

Nejnižší cena za model Fujitsu je aktuálně na Alfě a pohybuje se dokonce pod 3200 korunami. Pro uživatele se základními požadavky na zobrazení plochy ve Windows ideální řešení, kvůli kterému se peněženka nijak extrémně neprohne. Design není úplně ideální, je vidět, že hodně lesku má dodat atraktivitu. A vzhledem k nečistotám a odrazům světla nejsou lesklé povrchy ideální.

Doporučené sestavy a monitory – květen 2012   Doporučené sestavy a monitory – květen 2012
Fujitsu SL23T-1 LED a Samsung S23A350H

Druhý doporučený monitor je průměrně o 400 korun dražší a jmenuje se Samsung S23A350H. Jeho černo-rubínové provedení zaujme hned na první pohled a i díky tomu se jedná o jeden z nejprodávanějších modelů v této kategorii. Většinu zákazníků prostě zaujme to, jak monitor vypadá než vše ostatní. Avšak ani ostatní parametry mimo pěkného provedení nejsou špatné. Stejně jako u předchozího modelu se jedná o TN panel s LED podsvícením, odezvu má však pouze 2 ms. Vstupní obrazové konektory najdeme HDMI a D-Sub. Škoda nezařazení digitálního DVI u obou modelů místo D-Sub, což je ale opět kvůli ceně. Spotřeba by měla být maximálně do 29 wattů.

V aktuálním běžně dostupném portfoliu 23" monitorů v ČR je cca 80 až 100 modelů, z nichž je řekněme 50 běžně dostupných skladem. Vybrat z toho čtyři nebo šest kusů a upřednostnit je před ostatními není jednoduché. Opět musím zduraznit, že záleží na osobních preferencích. Urazit by však zcela jistě neměl LG IPS235P-BN. Ten najdeme v cenících za cenu lehce přes čtyři tisíce korun, ale už se rázem jedná o trochu jiný model než dva předcházející. Má totiž možnost výškové a otáčecí polohovatelnosti (pivot) a navíc má matrici IPS, která by měla být lepší v podání barev než běžná TN.

 

 23" monitory 1920 x 1080 bodů

Alza

 

CZC

 

Alfa

 

Monitor 23" #3

LG IPS235P-BN

4199

zde

4056

zde

4090

zde

Monitor 23" #4

EIZO EV2315W-BK EcoView

6588

zde

6528

zde

6888

zde

 

Existuje hned několik parametrově podobných modelů od LG, já jsem však vybral kousek, který má matné provedení a pivot. Stojí jen o pár korun více než zmiňované ostatní parametrově podobné modely LG, ale nabídne v tomto směru mnohem lepší provedení. Konektory jsou tentokrát obsaženy všechny základní, tedy D-Sub, DVI i HDMI. Spotřeba je lehce vyšší než u TN panelů, a to maximálně 35 wattů.

U čtvrtého doporučeného 23" monitoru už jdu do dražších vod, kde se nachází aktuálně nelevnější zástupce známého výrobce profesionálních zobrazovacích řešení EIZO. EIZO EV2315W-BK je zajímavým pokusem firmy zaujmout i běžné uživatele, kteří chtějí kvalitu, ale nechcejí za ni platit desetitisíce. Proto EIZO vydalo 23" EcoView monitory s matricí S-TN s LED podsvícením, jejichž průměrná cena se pohybuje okolo 6500 korun.

Doporučené sestavy a monitory – květen 2012   Doporučené sestavy a monitory – květen 2012
LG IPS235P-BN a EIZO EV2315W-BK EcoView

Polohovatelnost tohoto modelu je opět posunuta ještě dále než například u LG IPS235P-BN, což můžete vidět z obrázku. Pivot je opravdu velmi pohyblivý v různých směrech. Kvalita zpracování odpovídá tradici EIZO a je velmi dobrá. Doba odezvy je 5 milisekund, obrazové konektory jsou obsaženy D-Sub a DVI. Jedná se o 8bitový displej. Maximální spotřeba je stanovena na 31 wattů, typicky však dosahuje pouze 16 wattů. Jako ještě lepší alternativu lze zvolit IPS verzi monitoru EcoView - EV2335W-BK, která už se ale blíží k deseti tisícům korun.

Do příštího vydání bych rád zařadil ještě dva 23" modely. Zkuste je navrhnout v diskuzi, vyberte model z nabídky nebo ten, se kterým máte osobní zkušenosti a napište, který by v doporučení rozhodně neměl chybět. Děkuji. A nyní už se pojďme podívat na 24" modely, které jsou pro mnoho uživatelů nejzajímavější.

Dostupné 24" monitory - 1920 x 1080 bodů

Jak jsem napsal v úvodu, 24" monitory mohou být pro většinu uživatelů nejlepší volbou, protože spojují do jednoho plošně poměrně slušnou velikost displeje a při Full HD rozlišení i dostatečnou a ne přehnanou velikost bodu 0,277 milimetru. Při doporučení budu vybírat modely z jiných řad či od jiných výrobců než u 23" verzí, protože až na EIZO se všechny tři vyrábí i ve 24" velikosti.

Na začátek doporučení nesmí chybět jeden z nejlevnějších 24" modelů na trhu, kterým je Acer P246HAbd. Jeho cena se pohybuje pod 3200 korunami, je proto o něco levnější než 23" Fujitsu SL23T-1. Mezi 23 a 24" displeji už rozdíl v ceně není. Jedná se o TN panel s podsvětlením CCFL a specifikační dobou odezvy 5 milisekund.

 

 24" monitory 1920 x 1080 bodů

Alza

 

CZC

 

Alfa

 

Monitor 24" #1

Acer P246HAbd

3290

zde

3240

-

3190

zde

Monitor 24" #2

Samsung S24A300H

3990

zde

3990

zde

3990

zde

 

Konektorové vybavení zahrnuje analogový D-Sub i digitální DVI. V tomto směru se postupně situace na trhu výrazně zlepšuje, proto už i u nejlevnějších modelů si výrobci nedovolí osadit pouze analogový konektor, ale s ním skoro vždy alespoň jeden digitální. Spotřeba je o něco vyšší než u LED podsvícení a to maximálních 33 wattů.

Druhým modelem, který vás může zaujmout je Samsung S24A300H v černé barvě. Opět se jedná o jeden z nejprodávanějších modelů na trhu. Je to stejně jako u Samsungu S23A350H hlavně díky velmi povedenému designu a slušné ceně, která se nyní pohybuje velmi jednomyslně na 3990 korunách.

Doporučené sestavy a monitory – květen 2012   Doporučené sestavy a monitory – květen 2012
Acer P246HAbd a Samsung S24A300H

Možná někoho napadne, proč opakuji v doporučení stejný monitor, který už tu předtím byl. Ano, stejný, ale měnší 22" model Samsung S22A300H už jsem ukazoval, jenže takový monitor nejde vynechat ani u 24" velikosti. Je to z toho důvodu, že se prostě jedná o jeden z nejžádanějších modelů, který koncový zákazníci chtějí. Je tenký díky LED podsvícení, které nezabere tolik místa jako klasické trubice, má typickou spotřebu 27 wattů a obrazové konektory VGA (D-Sub) a HDMI.

Další hodně prodávanou a oblíbenou 24kou je Asus VE247H LED. Její cena je stejně jako u předešlého Samsungu lehce pod čtyřmi tisíci korunami. Reálná velikost však není 24", ale „pouze“ 23,6 palce. I proto je jeden bod velký 0,272 milimetru a ne standardních 0,277 mm. Oproti Samsungu je lepší specifikační odezva 2 milisekundy. V obrazových konektorech má navíc DVI port. Navíc jsou u něj i zabudované reproduktory 2x 1 W RMS.

 

 24" monitory 1920 x 1080 bodů

Alza

 

CZC

 

Alfa

 

Monitor 24" #3

Asus VE247H LED

3990

zde

3990

zde

3990

zde

Monitor 24" #4

iiyama ProLite X2472HD

4943

zde

4776

zde

4860

-

 

Oproti Samsungu S24A300H tedy samé plusy za průměrně o pár desetikorun nižší cenu. Co tedy brání v nákupu? Pro mnoho lidí to může být design, který není na první pohled tak lákavý jako v případě velmi povedených Samsungů. A je nutné opět zdůraznit, že v této cenové kategorii nakupují nejčastěji zákazníci, kterým až tak na specifikacích nesejde a chtějí hlavně, aby se jim produkt líbil. Pokud však bereme monitor v oblasti specifikací, je Asus VE247H LED lepší.

Za upozornění stojí také iiyama ProLite X2474HD, která už stojí o něco více, a to lehce pod pět tisíc korun. Důvod je zřejmý. Nejedná se totiž o nejrozšířenější a levnější TN panel, ale VA panel, což je technologie podobná IPS nebo MVA. Poskytuje lepší podání barev v čele s černou. Nevýhodou je pomalejší odezva.

Doporučené sestavy a monitory – květen 2012   Doporučené sestavy a monitory – květen 2012
Asus VE247H LED a iiyama ProLite X2472HD

I přes jinou technologii je podsvícení moderní typu LED, ale i tak mají tyto typy větší spotřebu, která je v tomto případě typických 34 wattů. Odezva je 8 milisenkund a podporovány jsou všechny základní odbrazové vstupy D-Sub, DVI i HDMI. Jako speciální funkci iiyama upozorňuje na to, že je X2472HD kompatibiliní s počítači Apple.

Do této chvíle jsme se stále bavili o monitorech s rozlišením Full HD. U 24" velikosti úhlopříčky je však vyráběno i rozlišení 1920 x 1200 bodů, tedy v poměru 16:10. Mnoho zkušenějších uživatelů by jiný model než s poměrem 16:10 nebralo, a proto je na místě zmínit je i zde. Jedním z nejlevnějších typů s tímto rozlišením je Samsung S24A450BW, který stojí běžně okolo 5200 korun, v akci se dá sehnat i pod pět tisíc.

Pokud bychom chtěli spíše IPS a ne TN panel, můžeme sáhnout po Dellu U2412M nebo po ještě dražším a lepším HP ZR2440w. První jmenovaný stojí průměrně okolo 6700 korun, druhý okolo devíti tisíc. Podrobněji se na ně podíváme i s obrázky v červnových sestavách a zmíníme také, zda je vhodné či nevhodné koupit 27" monitor či monitor s TV tunerem.



Tagy: sestavy  pc  komponenty  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
5.5.2012 06:22:42   85.161.67.xxx 84
hezké, škoda že není NV konkurence k 7800 grafikám, takhle je to dost jednostranné. Sám jsem ale čekání vzdal když se píše že GTX660 budou prakticky dostupné až za měsíc. A k těm AMD PII CPU - v Alfě se ještě prodává 965BE a je to skvělý procesor - sám jsem se dostal s podvoltováním na 1.3V na frekvenci 3,6Ghz.
V grafikách jsem také uvažoval o 560tce, ale o 2GB verzi, přece jen pro hraní s HD texturami je už 1GB málo (třeba i v Oblivionu s HD packem a mody), ale nakonec jsem si všiml pěkné akce na czc kde nabízí GTX480 s kuponem na nového Batmana jen za pět tisíc a tak jsem jí vzal. Sice má vyšší spotřebu, ale zase nehraju x hodin aby se výrazněji zvedl účet....
5.5.2012 06:38:09   85.161.67.xxx 32
a všiml jsem si že doporučujete jen věžovité chladiče, to není moc dobrá volba pro menší skřiň či dokonce s větrným tunelem, tam jsou optimální Scythe Shuriken rev. B či Coolermaster GeminII M4. Obojí je stojí kolem tisice Kč a jejich zvukový projev je velmi dobrý i při vyšších otáčkách.
5.5.2012 11:30:15   90.177.107.xxx 60
Odpověď na předchozí dva příspěvky: Konkurence k HD 7800 přijde, ale to je stejné jako u GTX 680, která přišla později oproti HD 7970. Příště třeba zase první přijde Nvidia s novinkami nebo se setkají nastejno (to pak chudáci recenzenti).

Ta GTX 480 je mazec, asi bych to už nekoupil a když, tak s tím Accelerem k tomu, což je o 1500 více. Ale za pět tisíc asi ok no

AMD Phenom II se ještě nějaké našly bůhví kde, také jsem na to koukal. Ale před pár týdny už nebyly. Špatné řešení to rozhodně není, také jsem se jen snažil v sestavách udržet.

Tak ty věžovité chladiče jsou často nejlepší. Mám také v sestavě Scythe Andy Samurai, který má ventilátor směrem k desce. Je to podle mého (pokud někdo nemá ten tunel) jedno.
5.5.2012 21:11:19   85.163.184.xxx 42
Taky jsem nad tou GF dlouho přemýšlel, ale za podobnou cenu bych nikde takový pěkný výkon nedostal. GF570 stojí 6,5Kk a to by mi ale zblajzlo celý rozpočet, ale potřeboval jsem ještě ten chladič a 4GB paměťový modul. Libila se mi ta 7850tka, ale byla o 600 dražší a taky jsem chtěl konečně změnit značku. S Radeonkama jsem od 1950Pro 512 do HD5800 a vývoj v softu mizivý, jen plané sliby od AMD. Chci konečně vyzkoušet PhysX fyziku a když je k ní ten Batman tak budu moci hned otestovat
Čekat na nové GF se mi nechtělo - musel bych být přes měsíc bez pc protože na stávající gk se našel kupec a tak dlouho by nepočkal...
5.5.2012 07:03:05   94.113.16.xxx 411
Perfektní sluchátka od Sennheiseru za 5000,- i se zvukovou kartou? Řekněme, že cena samotných sluchátek je někde pod 2000,-. Za perfektní sluchátka od Sennheiseru bych si já troufl označit snad jen modely od HD600 výš. Slova mají úžasnou moc, že ano? Z komára se dá snadno udělat velbloud a naopak...
5.5.2012 10:43:23   89.103.93.xxx 121
HD598 hrají taky hodně slušně.
Tohle je pctuning. Není to stránka o HIFI, takže napsat o sluchátkách za 3000Kč, že jsou perfektní, není přehnané.
5.5.2012 11:22:36   90.177.107.xxx 40
Reakce na předchozí příspěvky: Z mého pohledu jsou to super sluchátka. Nejsem audiofil, osobně mám Creative za asi 1000 korun a už ty jsou na hraní či poslech výborné a nelze si stěžovat. Sennheisery za tři tisíce už asi zase budou jinde (nemám osobní zkušenost s daným modelem), ale běžný uživatel s běžných sluchem už to stejně nepozná. Bavíme se o masách uživatelů, ne o každém jednotlivém, takže tato volba určitě špatná není. Takže souhlasím s Igorem, jeho příspěvek vystihuje podstatu.
6.5.2012 00:01:53   85.162.254.xxx 40
S panem Hortem jsem nikdy moc nesouhlasil, ale v tomhle mu musím dát za pravdu. Jsou to dobře doporučené sestavy. Samozřejmě se nikdy nemůže zavděčit všem. O audiofilech nemá cenu se rozepisovat. Oni se určitě nerozhodují podle doporučení stavby PC. Pro audiofily jsou rozhodujícím prvkem při výběru komponent pouze jejich vlastní uši. To sem ale vůbec nepatří. Tady se řeší PC..... cena, výkon, provozní vlastnosti, atd.
5.5.2012 07:05:55   94.113.16.xxx 59
misadlouhz napsal:
...cena samotných sluchátek je někde pod 2000,-...
pardón, vidím že nová stojí přes 3k .. ale stejně bych s označením perfektní sluchátka pro tento headset brzdil
14.5.2012 09:55:44   195.88.164.xxx 00
Já mám sluchátka Sennheiser HD 380 pro, což je v podstatě model, ze kterých vychází ten o kterém se tu bavíte. Jen ty 380tky nemají mikrofon, jsou to studiová sluchátka. Oboje mají totožné měniče a velmi podobný systém ozvučnice, takže budou hrát +- skoro stejně. Proč to ale píšu - na těchto sluchátkách poslouchám asi rok celkem náročnou muziku a určitě bych netvrdil že to jsou špatná sluchátka. A to jsem nedavno pořizoval i HD 650, která jsou samozřejmě zvukově jinde, ale když sem si je porovnával vedle sebe na stejných písničkách tak nemůžu říct že by ten rozdíl byl až tak propastný. Samozřejmě HD 650 mají mnohem víc jemných detailů a prostorovost, ale myslím že běžný posluchač (ne audiofil) se ze zde zmiňovaných sluchátek v kombinaci s touto zvukovkou posadí na zadek a bude mu to víc než vyhovovat.
5.5.2012 07:44:19   193.85.36.xxx 31
Proč vydím Ivy Bridge až v sestavě za 50k ? nečetl sem sice o ní recenzi ale to je zatím tak nevýhodná nebo špatná že proti sandy v doporučených sestavách nic nepřináší ?
5.5.2012 11:16:57   90.177.107.xxx 74
V žádné sestavě není zatím Ivy Bridge. Zmiňuji je pouze v textu okolo. Je to z toho důvodu, že je to horká novinka, nejsou na trhu ještě všechny základní desky, jsou zatím pouze první testy prvních dostupných kusů procesorů.... Nechávám tomu trochu oraz, za ten měsíc do června by se to mělo ustálit a uvidíme, co se bude dát doporučit. Ti, co na Ivy Bridge čekají, tak o tom ví a vyberou si. Ti, kteří se v IT zase tak nepohybují při výběru Sandy Bridge modelů chybu neudělají, protože Ivy Bridge není zase tak přelomové, hlavně podle těch prvních testů.
5.5.2012 07:44:59   46.13.71.xxx 51
trochu mi chybí zařazení IB + zařazení nových desek, když už by to nebyla úplně optimální tak alespoň doporučení co vybrat tak okolo 20 000...

ale jinak pěkné zhodnocení...
5.5.2012 11:19:02   90.177.107.xxx 32
Viz předchozí příspěvek. Na zařazení Ivy Bridge je čas. Vyšly před pár dny, bylo by to hrr a nic z toho. Počkáme na další testy a základní desky a příští měsíc se uvidí.
5.5.2012 07:48:23   213.151.83.xxx 1211
Nějak si nemohu pomoci, ale doporučená sestava kolem 50ti tisíc, mi přijde v některých bodech dosti mimo.

1.) Noctua - Nevím proč, ale mám pocit, že se tato značka pomalu transformuje z fenoménu, na otravný faktor. Osobně mám Coolermaster V6GT a zdá se mi jako lepší volba. Někdo by mohl argumentovat vyšší hlučností, nicméně ta je řešena dále a dostanu se k tomuto problému

2.) Paměti - Přijde mi rozumnější, koupit třeba " Patriot 8GB KIT DDR3 2000MHz CL9 Viper Xtreme Series " , s menší poruchovostí, než Corsair. Výsledek je, co do výkonu, úplně stejný, ale cena Patriotů je o 300kč za kit nižší a ještě jsou, dle mého názoru, kvalitnější.

3.) SSD - Na úvod bych rád upozornil na to, že máte špatně prolinkovaný odkaz. Při kliknutí na odkaz na Alzu, budete přesměrováni na 256GB disk ( v popisu je 128GB). Jinak v tomto případě, bych si raději připlatit ( pouze 300kč, protože 300 jsme ušetřili na RAMkách .) ) a zakoupil Intel 520 120GB v bulk verzi, za cca 4000. Zápis i čtení jsou úplně někde jinde a o kvalitě se snad ani nemusím zmiňovat.

4.) Zdroj - Nevím proč bych si měl do sestavy za 50k, dávat zdroj Corsair. Za prakticky stejnou cenu, dostanu kvalitnější zdroj, s větší účinností při průměrném zatížení ( neřkuli, že celková účinnost, je vyšší ). Fortron AURUM CM 750W má navíc také modulární kabeláž, pokud by na tom někdo přímo stavěl .)

5.) Skříň - Tohle je pro mne asi nejvíc nepochopitelné. Za 3500Kč, prakticky dostanu skříň, která nevypadá nijak hezky a funkčně, také není nic, z čeho bych si tzv. " sedl na zadek ". S přehledem mohu ušetřit cca 1000kč jen na skříni a dostanu lépe zpracovanou skříň, s perfektně vyřešeným vnitřkem a hezkým designem a to konkrétně " FRACTAL Define R3 Black Pearl ".

Je tam pro mne pár nepochopitelných míst, ale chápu, že to může být pro někoho řešením.
5.5.2012 08:11:42   85.71.230.xxx 66
Nic proti pracovitosti autorů, ale je cítit, že tyhle články o sestavách tu jsou na zaplácnutí víkendové díry a těžko bude někdo měsíc co měsíc bádat nad každou stokorunou u tak obsáhlého textu.
5.5.2012 11:09:31   90.177.107.xxx 102
To je pouze osobní názor, který s realitou nemá mnoho společného. Sestavy nejsou prioritně pro to, aby je někdo celé četl měsíc co měsíc. Úpravy v sestavách i textu jsou oproti celku relativně malé. Je to pro uživatele, kteří právě počítač vybírají a hodí se jim ucelený přehled a doporučení a článek je také pro ty, kteří chtějí mít přehled o tom, co se aktuálně na trhu komponenty nachází. Mám mnoho pozitivních reakcí na takto ucelený přehled a mohu s klidem říci, že to není o zaplácnutí víkendové díry. Je to o tom, že první pátek či sobotu v měsíci jsou zde aktualizované sestavy, které si každý může projít a i kdyby už je měl prošlé z minule, tak se alespoň dozví, jak se změnily za měsíc ceny a situace na trhu dle první stručné kapitoly.
5.5.2012 12:27:25   85.71.230.xxx 61
Článek je určitě hodnotný pro návštěvníky, co se sem proklikají skrze tyden.cz nebo google a sám bych jej doporučil pro "normální" lidi, co uvažují o koupi PC.
Jenže pravidelní čtenáři mají "pouze" ten úvodní přehled, a pak se rýpou v maličkostech. Asi by dalo neúměrnou práci detailně přezkoumat každý měsíc každou součástku každé sestavy, a tak mi přijde vhod oživení pomocí většího zaměření na novinky. Co kde kdo chystá/vydal za chladiče, monitory, karty, paměti, desky, disky, skříně... jsou toho hromady za měsíc a nedostanou-li se do výběru, upadají v zapomnění. Třeba skříně a chladiče se vybírají dost podle osobních preferencí a uvítal bych spíše seznam novinek, než "kupte si Noctuu a CM".

Ne že by to byl naprd článek, ale víte jak, může být lepší
5.5.2012 12:58:55   90.177.107.xxx 110
Ano, také mě to napadlo, to dělat podrobnější. Jenže je tam časový problém, kdy přepsání všech změn cen (většina komponenty za ten měsíc změní i lehce cenu) zabere dost času. Nicméně mohlo by to být do budoucna automatické a pak by byl na delší úvod čas. Takže souhlasím, že je stále co vylepšovat (to je asi vždycky) a vím i kde, ale musí to jít postupně, pokud na tom nemá člověk trávit půl měsíce.
5.5.2012 09:11:54   114.153.0.xxx 41
jenom k tomu SSD. nevim ci jsi videl aspon tady testy, ale ten crucial vychazi lip ve skutecnosti nez papirove a s tim intelem si myslim, se muze rovnat i v kvalite. Kazdopadne pri praci se stejne rozdil mezi temi to dvema ssd nepozna, takze cena je lepsi usetrit.
5.5.2012 11:32:28   90.177.107.xxx 50
Ano, to je pravda. Papírové specifikace jsou k matení, realita testů je jiná...a realita při použití je přesně taková, že se rozdíl se nepozná.
5.5.2012 10:25:33   85.70.59.xxx 37
a můžu vědět v čem ti přijde coolershit lepší? jestli máš nějaký core 2 duo procák tak se ani nedivím, že ti přijde v pohodě, ale zajímalo by mě jak by se tvůj coolermaster popral s mojí i7 2600K na 4,8 GHZ pochybuju že by ho zvládala chladit na 60-63C jako noctua. sory ale to že ho máš doma neznamená automaticky že je lepší, možná by stálo za to si pročíst nějaké recenze, než tu začneš plácat nesmysly (viz odkaz srovnání NH-D14) a místo corsairu FORTRON? no tak to už neříkám nic

http://www.nejmenovany konkurencni web/art_doc-94641B367FE69CA5C125780000394E81.html
5.5.2012 11:12:22   90.177.107.xxx 61
Názor celkově správný, jen příště trochu ubrat z naléhavosti a kontroverze. Každý má svůj názor a i pokud je špatný, tak ho můžeme vysvětlit jinak než přes "Cooleshit" apod ;)
5.5.2012 12:13:47   178.41.71.xxx 12
A čím je ten názor správny?

Za prvé, 4,8ghz je overclock, ktorý dosiahne takých 10% i7čiek (podľa interného testovania asusu). Spomeniem ešte, že toto testovanie bolo robené s chladičom coolermaster hyper 212+ (s jedným a dvoma fanmi).

Za druhé, tá 750ka corsair je vyrábaná channelwell (nie seasonic) a je asi na takej úrovni ako fortron (fsp)...
5.5.2012 12:55:04   90.177.107.xxx 50
Obecně mi ten názor přijde jako správný. Prostě si myslím, že Noctua je na to lepší, ač výsledky nejsou o moc rozdílné (ani být u takových vzduchových chladičů nemohou). Ale zase bych netvrdil, že je ten CoolerMaster špatný, mě se docela líbí.

U toho zdroje uznávám chybu, 750HX, 850HX a 1000HX dělá CWT a ne Seasonic. Tam šlo spíše o to, že čtenář píše, že je mimo dávat do takové sestavy 750HX, který je výkonově i účinností totožný kus jako ten Fortron Aurum. Navíc se nezmíní, že záruka na Fortron je 24 měsíců u prodejce a u Corsairu je to 60 měsíců, což je tedy zrovna v případě zdroje na delší dobu rozhodující, pokud vše ostatní je podobné.
5.5.2012 11:00:21   90.177.107.xxx 41
1) viz diskuze o chladičích pod touto

2) Je k mání nějaký faktický důkaz o nižší poruchovosti vybraného modelu Patriot oproti vybranému modelu Corsair? Vybíral jsem i podle výšky chladiče, kde mám osobně raději ty běžné velikosti i kvůli chladičům CPU, které občas překáží pamětem. Ale dá se samozřejmě osadit i ten Patriot kit, to doporučení není dogma. Já osazuji Kingston nebo Corsair a byl jsem vždy spokojen.

3) Je to pravda, jsou tam ještě staré linky z doby, kdy tam byla 256GB verze, do příště opravím, díky. Jinak se připlatit vyplatí snad jen kvůli záruce, pokud by někdo chtěl pět let. Jinak se stačí podívat do testů SSD, které zde dělám a SSD se SandForce SF-2281 v mnoha důležitých testech prohrávají nebo jsou stejně výkonné jako Crucial M4 128 GB. Je potřeba koukat na to, co je důležité a ne na sekvenční rychlosti a testy 64thrd v AS SSD Benchmarku.

4) Do sestavy za 50 tisíc je doporučený Corsair 750HX ideální, protože je to z výroby Seasonic a celková účinnost je v podstatě stejná. Stejně jako Fortron Aurum má specifikaci Gold. Fortron Aurum je pěkný model, ale zrovna s tím Corsair 750HX si nemají co vyčítat. Mohu ho však v textu zmínit, cenu mají stejnou.

5) Vzhled je věc názoru, což zmiňuji. Obsidian 650D je obecně vzhledově decentní skříň, která má vše, co si běžný uživatel může přát. Jsem jejím vlastníkem, tak vím, jaká je. Výborný je třeba vrchní slot pro SSD a HDD, kdy se dají v rychlosti připojit. Ale to je jen takový bonus. Jediná nic moc vlastnost jsou ty 200mm ventilátory, které nejsou nejtišší. Ale jinak cabel management super, možnost odstranění šuplíků pro disky také, já jsem prostě spokojen. Fractal doporučuji jinak také, to je také dobrá skříň.

Celkově tedy nevidím nic, co by bylo úplně mimo, jen věci, o kterých se dá diskutovat. Děkuji za podrobný příspěvek.
5.5.2012 07:51:40   213.151.83.xxx 26
Ještě jsem zapomněl doplnit pár věcí ve dvou bodech.

Noctua 2 - Ať se podívám do jakékoli sestavy, tak vidím jen a jen chladiče od společnosti Noctua. Chápu, že jsou to kvalitní chladiče a i dnes patří k těm nejlepším. Nicméně už nejsou ty nejlepší, alespoň dle mého názoru.

Hlučnost - Skříň od Fractalu, je komplet odhlučněná a není v ní slyšet prakticky nic. Proto si klidně můžeme dovolit hlučnější chladič, protože ho stejně neuslyšíme
5.5.2012 09:18:56   178.41.71.xxx 48
Noctuy ani nikdy najlepšie chladiče neboli, aj v dobách c2d ich porážal napríklad thermalright. To isté platí aj o ich fanoch - napríklad sflexy od scythe boli oveľa lepšie.

No lobbing všelijakých "overclocking fór" a predajcov, ktorí stoja za nimi, dokázali väčšinu zákazníkov presvedčiť, že noctuy sú to najlepšie čo môže byť. K tomu si pridajte zákazníkov, ktorí si takéto chladiče za 70 a viac € nakúpili (alebo fany za 20+€) a potrebujú si to nejako zdôvodniť - a výsledkom sú prehypované produkty noctuy.
5.5.2012 10:37:41   90.177.107.xxx 40
Noctua jsou jedny z nejkvalitnějších chladičů. Ta firma se zabývá jen chladiči a je to na těch produktech vidět. Účinností chlazení i hlukovým projevem jsou na špičce, a o to hlavně u chladičů jde. Nedají se popřít tuny recenzí, které o těchto produktech tvrdí v podstatě to samé.

Argument o dobře odhlučněné skříni chápu, ale doporučuji obecně a každý má jiný vkus a vybere si jinou skříň, takže se musí vybírat obecně kvalitní co nejméně hlučný chladič a nespoléhat se na pár dobře odhlučněných skříní.

Nicméně určitě by bylo vhodné dát do sestav také alternativu vzduchového chladiče, takže stačí napsat tipy, proč by tam měly být, v čem jsou ty alternativy dobré a něco s tím provedeme do příště
5.5.2012 11:22:46   178.41.71.xxx 15
A thermalright nie sú jedny z najkvalitnejších chladičov? Silver arrow je často až o 15€ lacnejší ako d14ka a pritom je tichší a chladí lepšie. A má pwm reguláciu na fanoch - na rozdiel od d14ky.

A prečo alternatívy? Dajte tam ten najlepší v kategórii - u highendu je to buď phanteks alebo silver arrow sbe, ak clc tak h100 so štyrmi gentle typhoonmi. V cene okolo 55€ - silver arrow.

A tú nh9 noctuu radšej ani nebudem komentovať, to už je buď fanboyizmus alebo PR. Taký tr macho, čo je tiež za nejakých 40-45€ ju zakope do zeme. S jedným fanom...
5.5.2012 11:56:22   90.177.107.xxx 40
Ano, koukám na ně. On Thermalright dlouho po Ultra-120 eXtreme (který jsem kdysi měl) neměl nic zajímavého, co by se alespoň u nás prodávalo. A teď za poslední dva měsíce dorazily zmiňované modely, o kterých jsem zatím nic nečetl. Ale nevypadají vůbec špatně, to je pravda. Zkusím s tím do příště něco udělat.

Ale zase abychom trochu klidnily emoce, ty nové chladiče Thermalright jsou tu fakt chvíli a Noctua je prostě značka, kterou mám vyzkoušenou a jejím produktům věřím. Takže žádný PR ani extrémní fanouškovství, ale reálné doporučení toho, s čím mám dobré zkušenosti. To, že si pod tím tady představujete (ne jen třeba v oblasti chladičů) PR a zanícení pro danou značku, je potřeba vždy promyslet, zda to nemá reálný základ pro běžného uživatele, který to samozřejmě vždy má (třeba u levných a ještě přetaktovaných grafik Gigabyte apod).
5.5.2012 12:27:21   178.41.71.xxx 03
Pokiaľ viem, thermalright silver arrow (čo je priamy konkurent d14) vyšiel niekedy na jeseň roku 2010.

Fanúšikovstvo a pr si "predstavujem" preto, lebo sa s tým často stretávam - a skutočne nevidím jediný rozumný dôvod používať predraženú nhu9 ak šírka skrinky dovoľuje klasický tower.

Osobne nemám dôvod veriť produktom noctuy o nič viac, ako verím produktom thermalrightu, scythe, prolimatech, noiseblocker, cm, corsair a iných.
5.5.2012 21:56:14   90.177.107.xxx 30
Nevím jak na Slovensku, ale v jediném větším eshopu v ČR (CZC) ho mají od začátku dubna, stejně jako ostatní Thermalright chladiče. Takže bavit se o tom, že je nedoporučuji v sestavách ani nejde, protože prostě do ČR viditelně není nebo nebyla pořádná distribuce. A bez ní to mohu doporučit, ale nikdo si to nekoupí, což nedává smysl.
6.5.2012 20:46:36   86.4.47.xxx 10
Prečo pri zostave okolo 50 litrov odporúčaš ako zvukovku práve Creative Sound Blaster Recon3D Fatal1ty Professional? Je to dobrá karta? neponúkne asus lepšiu alternatívu?
7.5.2012 11:07:09   193.86.109.xxx 00
To je otázka pro odborníky přes zvuk. Tahle zvukovka má dobré nové funkce od Creativu (CrystakVoice, THX Studio Pro apod), jsou tam specializované funkce pro sluchátka, ale podle všeho nepodporuje 7.1 systémy. Alternativa může být určitě Asus Xonar v některé s podobně drahých verzí, proč ne. Rozdíl v kvalitě zvuku pozná asi jen málo z běžných uživatelů, takže je to asi tak jako v případě sluchátek Sennheiser, které rozebíráme výše.
5.5.2012 08:54:54   188.167.108.xxx 26
Prečo tam nedoporučuješ GTX690 v sli?
Za pár dní bude dostupná.
5.5.2012 10:31:42   90.177.107.xxx 61
Odpověděl jste si sám - protože bude za pár dní dostupná a já doporučuji modely, které jsou běžně k sehnání. To vše je v článku napsané. Navíc vybírám pokud možno nereferenční typy s lepším chladičem. Ještě je tu ta věc, že článek odevzdávám překvapivě ne v ten den, co je vydán, ale dříve, a to GTX 690 ještě nebyla nikde v obchodech.

Tímto diskuzi o GTX 690 uzavírám.
5.5.2012 09:30:43   46.150.192.xxx 21
Mohol by mi niekto poradit klavesnicu do cca 20€? Musi byt USB, iba s 'plnym' enterom (nie jednoriadkovy), dlhym lavym shiftom a normalnym medzernikom.
Mne to v slovenskych shopoch vychadza vacsinou na bud nejaku KME alebo Chicony, lenze teraz mam taku KME a odchadza mi..
5.5.2012 10:27:37   90.177.107.xxx 20
Já bych doporučil nějaký Logitech, protože s ním mám v několika verzích dobré zkušenosti, ale ten dělá už jen kratší levý Shift asi u všech modelů.

Tak jedině levnější Chicony KU-9810, Connect IT CI-57 nebo Genius modely. Slušně pak vypadá A4tech KD-600L, ale s tou nemám zkušenosti, ale splňuje požadavky.
5.5.2012 20:11:43   46.150.192.xxx 10
Nj, asi budem musiet ist tym smerom.. Ale urcite nie Genius...
5.5.2012 09:34:35   147.229.198.xxx 31
u HTPC s 1155 doporucujete freezer 7LP, ale ten je jen do patice 775
5.5.2012 10:13:52   90.177.107.xxx 10
Děkuji za připomínku, píšu si a příště upravím. Je to pravda, není tam podpora následujících socketů.
5.5.2012 11:32:10   178.41.71.xxx 21
A na socket 2011 treba noctuu d14 SE2011, inak čaká zákazníka dosť nepríjemné čakanie na s2011 kit alebo výmena.
5.5.2012 11:41:46   90.177.107.xxx 20
Ano, píši si a příště to zmíním v textu. Děkuji
5.5.2012 09:58:40   178.41.71.xxx 31
Nie je náhodou nutné z tých dominator ramiek dať dole časť heatsinku, aby vošli pod d14ku?

Nie žeby nebolo lepšie tam hodiť samsung green ddr3 30nm, čo sú za 50-60€ a dajú sa taktnúť aj na 2400 - keď už je tam tá doska na hardcore overclocking.

A tú trojslotovú kartu do sli... je takmer isté, že dvojslotová i s menej výkonnejším chladičom (windforce alebo twinfrozr) bude chladiť lepšie, lebo bude medzi nimi viac miesta.
5.5.2012 11:13:39   89.235.22.xxx 13
Tak koukám, že minimálně články o Pc do 15 a 20 tísíc z dubna a května jsou téměř 1:1 stejné. Stejné komponenty stejný text občas velmi mírně pozměněn.
5.5.2012 11:40:09   90.177.107.xxx 50
Ano, u zmíněných sestav se asi změnily akorát ceny a možná nějaká věta či pár slov. Nebylo co měnit, všechny komponenty jsou na trhu stále a cenově vychází v daném rozmezí, takže proč ne.

Není to o tom překopávat vše každý měsíc, když to není nutné. Kdyby to tak bylo, tak to mohu mít jako full time job, jen ten jeden článek o sestavách. Více změn bylo třeba u sestav za 50 tisíc, s tím bylo i více úprav textu. Dle připomínek v diskuzi měním plno věcí každý měsíc, aby to bylo co nejlepší. Postupně se přidávají další a další tipy do textu. Je potřeba dodělat monitory větší a ty s TV tunerem, upravit HTPC, kde ty desky už končí.

Ač to není vidět, je to každý měsíc poměrně dost práce, která navíc není úplně tak záživná jako třeba testy komponent, nebo v mém případě SSD disků.
5.5.2012 11:25:19   178.41.71.xxx 21
"Compatible when the heatsink on top of the heatspreader is removed. Please take a look at our FAQ-entry."

http://www.noctua.at/main.php?show=compatibility_ram_gen&product s_id=34&lng=en#DDR3_Corsair
5.5.2012 11:57:30   90.177.107.xxx 10
Ano, správně. Už to mám zapsané a příště uvedu v textu, že je pro instalaci sundat tu vrchní část chladiče, aby se paměti vešly pod Noctuu. Díky za informaci.
5.5.2012 12:26:37   89.176.131.xxx 50
Zdravím rád bych se zeptal proč v sestavách alespoň v těch dražších nejsou zařazeny procesory Ivy Bridge a desky s chipsetem Z77 ??? Vím, že jsou o pár stovek dražší jak procesory tak i desky, a že nejsou takové terno jako někteří nejspíš očekávali.. ale přece jenom při koupi kompletně nové sestavy bych hraději volil je než rok a čtvrt staré procesory a chipsety.

U té se sestavy bez limitu by se určitě více hodil Windows 7 Ultimate 64-bit Retail, když už na těch penězích nezáleží.

Sestava za 30 tisíc tam je toho víc...vzhledem k ceně ostatních komponent mi příjde deska za 3000 trochu málo sice toho moc navíc nezískám snad kromě lepší napájecí kaskády, ale i tak u OC se to může hodit. Operační paměti by určitě slušely nějaké 1866Mhz CL9 a 1,5V, které jsou cca 0 100-200kč dražší nebo i nějaké s frekvencí 2000Mhz, ale tam už je připlatek možná zbytečný.
A ušetřit na disku cca 500Kč a mít poloviční kapacitu ?? No nevím teda.. Blu-ray mechanika za 2000Kč mi příjde celkem zbytečná, teda pokud nemám doma sbírku originálních filmů na těchto discích. Vůbec dneska už to mají optická média snad za sebou kromě instalace Windows už není moc důvodu proč si ji pořídit. SSD Crucial M4 128GB mi příjde dobrá volba připlácet si za Intel nemá moc smysl a ani 5 let záruky za to nestojí.
Osobně bych si připlatil za lepší zdroj tento je velmi dobrý, ale jsou i lepší od stejné značky např. Seasonic X-660 660W Gold za cenu cca 3300kč pro někoho možná zbytečné plýtvání penězí, ale zdroj je komponenta, která se moc často nemění navíc má vyšší účinnost a záruku 5 let. V případě výraznějšího OC sestavy taky určitě kvalitnější zdroj nebude na škodu.
Sříň už je asi hodně na na osobních preferencích osbně vlastním Lian-Li PC-9f a jsem s ní velmi spokojen. Jinak Díky za pěkný článek.
5.5.2012 13:10:29   90.177.107.xxx 31
Tak to první už jsem vysvětlil. Procesory jsou na trhu a u prodejců na eshopech od pátku, resp. pondělí, takže jejich zařazení vzhledem k datu vzniku článku je prostě nereálné.

Daly by se tam dát Ultimate, dokonce jsem si myslel, že jsem je tam i dal, protože jsem to při úpravách řešil, ale nedal, tak tam budou příště ;).

Základní deska za 3 tisíce stačí, nedá to nic víc oproti ostatním komponentám a chci se prostě pohybovat kolem 30 tisíc. Je to tam i popsáno, takže když někdo bude chtít, tak si to může upravit. Paměti to samé, nic to navíc nedá a je to dražší.

U toho disku to uvádím jako možnost, ale opět jsem limitován budgetem, který prostě chci dodržet. Pokud bych nekoukal tady na 500 korun, tady na 300 a tady na 200, tak to pak vyjde na 32 nebo 33 tisíc. Ale ostatně proto je to i komentované a tyto možnosti jsou uváděny.

Blu-ray mechanika je za tu cenu dobrá věc a ač to někomu nepřijde, tak i dobře využitelná, tam mě nic nepřesvědčí. Ale opět je jasné, že vy to nepotřebujete, Blu-ray vám nic neříká, tak si osadíte DVD-RW a máte na ten dražší disk, paměti apod. Stejně je to i u toho zdroje, je to prostě o tisíc dražší a je tam limit, ale je to na zákazníkovi, proč nevzít dražší zdroj s lehce vyšší účiností a zárukou.

Děkuji za věcný komentář.
5.5.2012 12:59:52   213.151.83.xxx 01
bregedon napsal:
http://www.nejmenovany konkurencni web/art_doc-94641B367FE69CA5C125780000394E81.html


Core I7 2700k na 4,8. A ten, tebou zmíněný " CoolerShit ", to zvládá uplně s přehledem pochybuju že by ho zvládala chladit na 60-63C jako noctua. sory ale to že ho máš doma neznamená automaticky že je lepší, možná by stálo za to si pročíst nějaké recenze, než tu začneš plácat nesmysly (viz odkaz srovnání NH-D14) a místo corsairu FORTRON? no tak to už neříkám nic

>
5.5.2012 13:33:29   89.235.22.xxx 20
Chtěl bych se zeptat na ty mSATA disky co se dají dát do základní desky Gigabyte Z68XP-UD3, v článku se píše, že jsou použitelné jako cache systému.
Jak moc je znát zrychlení systému a dá se na takovýto disk nahrát i operační systém?
Stejně tak v článku doporučujete dát do PC ssdisky pro zrychlení systému, jak moc se zrychlí systém, a pozná se výrazně zrychlení i při hraní her?
5.5.2012 22:00:47   90.177.107.xxx 30
Je to cache systému. Znát to docela je, když se na ní nahrají po několika použitích příslušná data. Oblast SSD cache ke stávajícím diskům je poměrně zajímavá, ač to samozřejmě plně SSD nenahradí.

Nedá se na to dát OS, resp. není to k tomu určeno (zda to jde jsem nezkoumal), protože ty mSATA SSD se tam osazují o velikosti třeba 20 GB.

Je tam zrychlení u všeho, co se často načítá. Takže pokud se načítají ve hře ty samé soubory, tak ano. Pokud hraješ nějakou postupovou hru a načítá se tam víceméně pořád něco jiného, tak se to třeba nakešuje, ale dál to není kde použít, takže zrychlení žádné.
5.5.2012 14:26:11   67.175.86.xxx 00
Tomáš Hort napsal:
1) viz diskuze o chladičích pod touto

4) Do sestavy za 50 tisíc je doporučený Corsair 750HX ideální, protože je to z výroby Seasonic a celková účinnost je v podstatě stejná. Stejně jako Fortron Aurum má specifikaci Gold. Fortron Aurum je pěkný model, ale zrovna s tím Corsair 750HX si nemají co vyčítat. Mohu ho však v textu zmínit, cenu mají stejnou.

5) Vzhled je věc názoru, což zmiňuji. Obsidian 650D je obecně vzhledově decentní skříň, která má vše, co si běžný uživatel může přát. Jsem jejím vlastníkem, tak vím, jaká je. Výborný je třeba vrchní slot pro SSD a HDD, kdy se dají v rychlosti připojit. Ale to je jen takový bonus. Jediná nic moc vlastnost jsou ty 200mm ventilátory, které nejsou nejtišší. Ale jinak cabel management super, možnost odstranění šuplíků pro disky také, já jsem prostě spokojen. Fractal doporučuji jinak také, to je také dobrá skříň.

Celkově tedy nevidím nic, co by bylo úplně mimo, jen věci, o kterých se dá diskutovat. Děkuji za podrobný příspěvek.
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B00569K7LM/sofa-20/ref=nosim

V cem jsou horsi nez ty co doporucujes jako 4x4 kit.

Mozna se pletu ale minulej mesic jako zdroj si uvadel Corsair 850W..proc ted nizzsi... nebude 750W na hrane??

Diky za nazor a hlavne za doporuceni(mesicni) pri svabePC sestav..je to vazne k pomoci.Ale uz se tesim az co nabidnes s platformou Z77 pristi mesic..
CHtel bych se zeptat...chci stavetPC a skrin mam vybranou Corsair 650D..pises ze je problem s vetraky 200mm jsou tak hlucne???Vyplatilo by se je vumenit??Napadla me Noctua..ale nedelaji 200mm vetraky...muzes doporucit neakou dobrou znacku ktra je vazne dobra a ticha??

A proc nedat napr.RAM tyhle
>
5.5.2012 14:29:51   67.175.86.xxx 00
omlouvam se ze jsem to neak blbe napsal a odkaz nefunguje ty ram jsou tyhle

Corsair Vengeance Low Profile 8 GB PC3-12800 1600mhz 240-Pin DDR3 Dual Channel Memory Kit SDRAM CML8GX3M2A1600C9

jsou v necem horsi nez ty co doporucujes v 4x4 kitu??
5.5.2012 22:07:47   90.177.107.xxx 20
Ty paměti mají nižší specifikační frekvenci - 1600 MHz vs. 2000 MHz. Ty 1600 MHz, o kterých píšeš, se tedy nedají přetaktovat na 2000 MHz, přičemž ty doporučené na této frekvenci musí umět běžet a umí i více třeba. Při dnešním taktování procesorů je to sporadické, zda je to potřeba, protože ty systémy si děličky sami nastavují, aby paměti jely pořád stejně, ale je to prostě lepší možnost a ne o moc dražší, takže do dražší sestavy proč ne.

Minule jsem uváděl 1050W zdroj Corsair a u něj jsme se shodli, že není potřeba. 750W nebude na hraje. Má třeba čtyři přídavné PCI-E 6pin konektory, takže by zvládl i dvě lepší grafiky. Je tam prostoru stále dost.

Není problém s větráky, jen jsou hlučnější i na nejnižší rychlost (na skříni je možné zvolit tři rychlosti). Když jsem měl v předchozí skříni místo nich 120mm, tak to bylo tišší. Chci zkusit koupit jiný model a porovnat. Noctua tak velké nemá, jsou nějaké CoolerMastery a další, tak uvidím, co vyberu. Takže zatím nevím, zase průvan dělají solidní.
6.5.2012 06:24:20   67.175.86.xxx 00
Tomáš Hort napsal:
Ty paměti mají nižší specifikační frekvenci - 1600 MHz vs. 2000 MHz. Ty 1600 MHz, o kterých píšeš, se tedy nedají přetaktovat na 2000 MHz, přičemž ty doporučené na této frekvenci musí umět běžet a umí i více třeba. Při dnešním taktování procesorů je to sporadické, zda je to potřeba, protože ty systémy si děličky sami nastavují, aby paměti jely pořád stejně, ale je to prostě lepší možnost a ne o moc dražší, takže do dražší sestavy proč ne.

Minule jsem uváděl 1050W zdroj Corsair a u něj jsme se shodli, že není potřeba. 750W nebude na hraje. Má třeba čtyři přídavné PCI-E 6pin konektory, takže by zvládl i dvě lepší grafiky. Je tam prostoru stále dost.

Není problém s větráky, jen jsou hlučnější i na nejnižší rychlost (na skříni je možné zvolit tři rychlosti). Když jsem měl v předchozí skříni místo nich 120mm, tak to bylo tišší. Chci zkusit koupit jiný model a porovnat. Noctua tak velké nemá, jsou nějaké CoolerMastery a další, tak uvidím, co vyberu. Takže zatím nevím, zase průvan dělají solidní.


Takze doporucujes do drazsi sestavy vyssi frekvenci pro RAM (2000MHz).Myslim ze i deska Asus P8Z77 Deluxe si poradi taky.(s 3770K) (jinak cekam stale na jeji rcenzi ale nevim jestli se dockam..
K tem vetrakum..a neslo by dat do skrine misto tech velkejch treba Noctua 140mm??Mozna je to hloupost..ale jen se ptam.KAzdopadne ta hlucnost me zarazi..ale skrin je to podle me hodne dobra. A jeste jestli muzu otravovat Je posazeni NOctuy NH D 14 v Corsair 650D na CPU.Videl jsem na ruznych videich ruzne smerovani vetraku Jedno bylo smerem k fanu na chassis(120mm) na zadni strane a jine bylo zase smerem nahoru jakoby na vrch skrine..asi ze to ofukuje cely vnitrek...jake postaveni je spravne co do ucinosti a spravneho prutoku a odvody tepleho vzduchu...jak to mas ty???Diky moc za tvuj cas.
6.5.2012 07:46:28   90.177.107.xxx 31
Nemusí to být ty 2000 MHz, já mám třeba Corsair Vengeance 2x4 GB 1866 MHz červené, které teď zlevnily na cenu kolem 1400 korun.

Na 140mm ventirálory nevím, možná by šly uchytit v horní pozici, tam je více instalačních děr, ale nevím, jaký má přes ta Noctua rozměr od šroubku ke šroubku. Do horní pozice se však dají dát dva 120mm určitě, což chci i vyzkoušet. V přední pozici jsou díry pouze pro ten 200mm, takže tam dát 140mm jde jedině tak, že by se uchytili třeba drátkem přes tu perforaci, nebo pokud by vyšly otvory, tak i šroubkem či gumovým úchytem (takový špunt z balení chladiču Nexus např.). To chci všechno vyzkoušet, ale teď pracuji na něčem jiném, takže to hned nebude.

Postavení Noctua chladiče nevím, zatím ho tam nemám. V tomto případě je to jedno a lepší by bylo možná vyfoukávání nahoru, kde je jeden ten 200mm ventilátor. Ale tuším, že u AMD to půjde jen jedním směrem (dozadu), protože ten zadní backplate není čtvercový ale obdélníkový. Já mám aktuálně Scythe Samurai Master, který má ventilátor směrem k desce, takže vodorovně s ní fouká přes chladič na ní.

PS: je tu tlačítko odpovědět, to používej. Každý ví, na co reaguješ a nemusíš prasit diskuzi tím, co jsem napsal a ještě to přidávat mimo thread.
8.5.2012 15:03:52   67.175.86.xxx 10
Tomasi a co pridat na ty vetraky U Corsair 650D Zalman ZM-RC56 56 Ohm Resistor Connector a melo by to byt tizsi...nezkousel jsi . co na to rikas????DIk
7.5.2012 12:26:18   85.70.162.xxx 50
Dobrý den, chtěl bych se zeptat proč se u sestavy bez limitu nepoužily třeba tyto paměti: http://pctips.cz/zbozi/produkt-18086/geil- geil-ram-ddr3-32gb4x8gb-2400mhz-evo-corsa-10-12-12-30.html ?
Mám o ně celkem velký zájem.
A taky proč chcete dávat do té sestavy stary plotnovy disky a né třeba: http://shop.softcom.cz/eshop/ssd-di sk-2-5-ocz-vertex-4-series-sata-iii-solid-state-drive-512gb_d119453.html ? Doufám, že nenapíšte nějakou blbost jako třeba větší kapacita disků, tím bych to vykompenzoval větším počtem disků.
A ještě bych se chtěl zeptat proč použít systémový 512GB SSD disk Crucial M4 a né dostačující Crucial M4 SSD 128GB?
8.5.2012 10:14:49   90.177.107.xxx 00
Dobrý den. 32 GB RAM je v dnešní době nevyužitelných pro běžného uživatele. Už těch 16 GB je možná zbytečně mnoho, takže proto nemá smysl volit ještě větší paměti. Navíc tento model není běžně na eshopech, na které odkazuji, takže i tak by to nemělo smysl.

Tak ty plotnové disky nejsou zase tak staré () a napíšu nějakou blbost, jako třeba větší kapacita disků. Pokud byste ty dva 3TB plotnové disky vykompenzoval dvanácti 512 GB SSD, je to váš boj, ale dávat skoro 140 000 korun jen za SSD místo osmi tisíc za dva plotnové je ještě xkrát méně reálné, jakože si běžný uživatel pořídí PC za sto tisíc.

Použít 512GB SSD Crucial M4 je řešení, které není jen na systém. Možná to pro někoho nevyplynulo, ale na takto velký SSD se dají nahrát všechny uživatelské programy a hry, tedy ty věci, u kterých pomůže SSD se svou rychlostí. Na uložení a spuštění filmu nepotřebuji SSD.
7.5.2012 15:05:53   90.180.62.xxx 11
U nejlevnější sestavy bych bral radši 8GB ram místo chladiče.
A k monitorům bych přidal tohle. IPS LCD
http://www.alza.cz/23-philips-237e3qphsu-d269272.htm
8.5.2012 10:18:55   90.177.107.xxx 00
U nejlevnější sestavy je chladič boxový, takže není kde brát. Pokud myslíte u sestavy za 10 tisíc, tak tam je tolik RAM zbytečné. Uživatel takové sestavy to nevyužije.

K monitorům je plno podobných alternativ. Pokud bych přidal tento, musel bych ubrat jiný IPS ve stejné cenové relaci. Takže ano, možnost to je, ale to bych musel uvádět mnohem více monitorů, což není pro článek vhodné. Každopádně díky za tip.
7.5.2012 16:36:10   85.70.162.xxx 21
Doufám, že příští článek už bude aspoň o větších monitorech než 23 a 24 palců, protože jsou lidi co by si koupili i větší a kvalitnější monitory a rádi by viděli i nějaké recenze pro tyto monitory.
8.5.2012 10:21:12   90.177.107.xxx 01
V příštím vydání plánuji už konečně dodělat větší monitory, ovšem ty 30" budou zřejmě pouze zmíněny, že existují, protože jejich potencionálních uživatelů je hrozně málo. Běžní uživatelé, proto které tento článek je, mohou při dnešních cenách pomýšlet už i na 27" modely, ale 30" jsou cenově mimo realitu 99% čtenářů.
8.5.2012 12:49:09   85.70.162.xxx 00
A co tady ten disk: SSD disk 2.5" OCZ Vertex 4 Series SATA III Solid State Drive 512GB byl by dobrej (jakože nejlepší pro tuhle variantu) na přenášení dat tjk. na kopírování nebo zápis?
8.5.2012 13:12:36   90.177.107.xxx 00
V tomto směru doporučuji to, co mám vyzkoušené. OCZ Vertex 4 mi stále od OCZ nedošel (zřejmě kvůli tomu novému updatu), takže ho případně zařadím, až ho otestuji. Ale podle recenzí se zdá být řadič Everest 2 velmi slušný.
10.5.2012 23:20:23   89.103.133.xxx 00
přemýšlím nad upgradem z C2D na i5, připadá mi, že se ceny těchto procesorů a základních desek již několik měsíců drží na stejné hladině. Chtěl bych se zeptat, jestli je v nejbližší době pravděpodobný nějaký pokles (uvedení nových modelů a pod.) Děkuji
12.5.2012 13:06:17   90.177.107.xxx 00
Intel ohlásil lehké slevy starších modelů Sandy Bridge, ale je to fakt zanedbatelné. Intel starší modely nikdy moc nezlevňoval, však se ještě nedávno prodávali C2D a možná ještě někde prodávají za čtyři tisíce, ač to doufám nikdo nekoupí. Navíc aktuálně se dost zvedl kurz eura i dolaru, takže o co Intel zlevní starší procesory, o to naroste cena kvůli kurzu. Takže se nevyplatí na nic čekat, ty ceny se měnit v podstatě nebudou.
13.5.2012 09:01:24   82.99.135.xxx 00
vazeni, nejaky patek sem uz pc dokupy nedaval. mam dilema s vyberem cpu. Intel zavrhuji, neni na to v rozpoctu misto. puvodne to melo bejt AMD A8-3870K Black Edition, pak sem zasilhal na AMD Athlon II X4 651K,coz mi prijde jako predchozi model, jen bez VGA uvnitr. a ke vsemu naschvalu me nahryzalo i dalsi CPU - AMD FX-4100, ktere sic na starsi AM3+, ale s taktem v defaultu o dost vyssim nez zminene dva cpu do FM1. Grafika bude GB GTX560 1GB. tak jakepak cpu ji bude nejlepe vyhovovat ? je to pc pro jednoho floutka, spise primarne na hry, samozrejme nechci rozjizdet novinky v 1920x1080, 8xAA apod.
13.5.2012 10:24:01   82.99.135.xxx 00
v ramci zadani otazu i jinam bylo rozhodnuto. i3 2120 vyhralo
13.5.2012 21:06:53   90.177.107.xxx 00
Tak nejvýhodnější jsou stále někde dostupné Phenom II X4 965 (http://www.alza.cz/amd-phenom-ii-x4-965-black-edition-d145518.htm), které stojí to co Core i3, ale čtyři jádra a vyšší frekvence vítězí.
14.5.2012 13:03:46   195.250.140.xxx 10
oceňuji práci a rady dané začátečníkům. Nesouhlasím úplně se všemi komponenty, ale každý má jiné preference a tak bych článku nic nevytýkal. Bohužel mi propastně chybí v sekci monitorů 27' panely. Dva příklady monitorů navíc by dle mého názoru spoustu čtenářů ocenilo a časově by tato nová sekce také nebyla nějak extrémně náročná.
14.5.2012 20:06:34   90.177.107.xxx 00
Citace:
První jmenovaný stojí průměrně okolo 6700 korun, druhý okolo devíti tisíc. Podrobněji se na ně podíváme i s obrázky v červnových sestavách a zmíníme také, zda je vhodné či nevhodné koupit 27" monitor či monitor s TV tunerem.


Je to napsané v textu. Postupně přidávám kapitoly a produkty, není možné to udělat všechno najednou a aspoň je díl co díl něco nového, takže příště.
14.5.2012 13:07:46   194.228.205.xxx 00
O stavbě HTPC uvažuji, jelikož jsem už unaven z různých dedikovaných mediálních systémů. buď nefunguje ovladač, nebo neumí všechny formáty, nebo je nespolehlivé připojení k síti a podobně.

Chci se proto zeptat - ač ve všech NB i Pc, co provozuji, funguji na Intelu, zde mě zaujala sestava od AMD z důvodu spotřeby. Pokud vycházím nepotřebné věci jako DVD, HDD, Tuner, dostanu se i na rozumnou cenu. Ale nikde jsem neviděl, jak je u doporučovaného HTPC řešeno dálkové ovládání?
Také by mě zajímalo, jak je vyřešen přenos zvuku z HTPC do dalšího zařízení (receiver, TV a podobně). Jede to po HDMI? Pokud ne, tak jak?
Máte vyzkoušeno, jak je to s případným bootováním z USB? Mám jednu licenci volnou (krabicovku Vista + studentský upgrade Win 7 od dcery). Případně bootování rovnou do XBMC.

Dodávám, že mám u televize síť (WiFi i LAN) a v síti mám již dedikovaný NAS. TAkže DVD mechaniku ani disk nepotřebuji.
16.5.2012 10:10:00   91.195.107.xxx 00
Dobrý den, sháním tento monitor 24" 1920 x 1200 x cokoliv vic nez 60Hz s IPS obrazovkou. Můžete mi tu prosím někdo poradit. Chci ho pouze na hry a protoze pouzívám VSync tak mi 60FPS nestaci. Děkuju za radu.
23.5.2012 08:16:12   199.64.72.xxx 00
Jaka je vhodna nahrada ASUS E35M1-I Deluxe, kdyz ta uz se neprodava?
dik
29.5.2012 21:12:34   83.240.46.xxx 00
Vlezou pod ten chladič Noctua NH-U9B SE2 ramky s těmi vyššími chladiči? Jako třeba Corsair Vengeance..
29.5.2012 21:20:16   83.240.46.xxx 00
Mám na mysli na doporučované desce ASUS Sabertooth 990FX a obsazené jen dva sloty.. ?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

74 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 25.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.