Hlavní stránka Hardware PC sestavy Doporučené sestavy a monitory – leden 2012
Doporučené sestavy a monitory – leden 2012
autor: Tomáš Hort , publikováno 6.1.2012
Doporučené sestavy a monitory – leden 2012

Nečekané oficiální představení nových grafických karet AMD ze série HD 7000, rychlé obnovení výroby plotnových pevných disků po záplavách v Thajsku, vydání 32nm mobilních procesorů Intel Atom pouze s DX9 grafikou či zdražení hardwaru v ČR po výrazném posílení dolaru. Co se vyplatí v lednu složit?


V oblasti monitorů jsou rady do jisté míry subjektivní. Specifikace různých výrobců jsou velmi podobné, stejně jako modely, a proto dost často rozhoduje to, jak se nám daný model líbí a zda s ním máme osobní zkušenost, která hraje roli hodně. Alternativ je hodně, já zkusím vybrat ty, které jsem měl možnost vidět a otestovat nebo ty, které mi přijdou zajímavé a jsou na ně dobré reference.

Ještě předtím je však jasná jedna věc: pokud máte doma například Full HD LCD monitor starý tři roky, bude mít nový model se stejnými specifikacemi určitě lepší obraz i spotřebu. Již několikrát jsem si tuto skutečnost ověřil. Dokonce i LCD monitor, který před třemi lety stál 5000 korun má na první pohled horší obraz než některý z nových modelů v cenové hladině do čtyř tisíc korun. Ač tedy výrobci v oblasti obecných zobrazovacích technologií moc nepostupují (před pěti lety už jsme doufali, že za pět let tu budeme mít běžně OLED displeje a ono pořád nic), alespoň stále vylepšují LCD technologie tak, že je obraz věrnější i u TN panelů než býval dříve.

Nic menšího než Full HD nemá smysl, i když...

Při volbě monitoru si musíme říci, na co ho potřebujeme a jak ho budeme používat. Je to z toho důvodu, že v dnešní době už nemá skoro smysl kupovat jiné modely než s rozlišením Full HD, tedy 1920 x 1080 bodů, nebo vyšším. Ceny takových monitorů začínají již lehce nad dvěma tisící korunami a finanční důvod pro pořízení typů s menším rozlišením tak není. Po minulém vydání sestav se snesla kritika na fakt, že 22palcové monitory s rozlišením Full HD nejsou moc komfortní na pohled. Osobně s tím nesouhlasím, ale je pravda, že Full HD rozlišení na 24" monitoru je prostě lepší.

Full HD rozlišení mají LCD monitory běžně od velikosti 22 palců. Důvod, proč koupit některý model s nižším rozlišením je tak pouze ve velikosti. Je možné, že u někoho nastane situace, kdy je potřeba koupit monitor o menších rozměrech, ale kolikrát to v celkovém množství uživatelů nastane? Vybírat proto budeme jen z modelů s Full HD nebo vyšším rozlišením. Kdo by chtěl měnší úhlopříčku, zabrousí například do 20" monitorů, které mají ve většině případů rozlišení 1600x900 bodů.

Dále si je potřeba uvědomit, že LCD monitor je sice počítačové příslušenství, ale má hodně blízko ke spotřební elektronice typu LCD a plazma televizí. U monitorů je prostě větší nepoměr mezi kvalitou levných a dražších modelů než je tomu například u základních desek nebo grafických karet. Nejlevnější modely ve většině případů vypadají více plastově a kvalita z nich na první pohled nečiší. Je proto na rozmyšlení, zda není lepší si připlatit za kvalitnější model. Vše prostě záleží na využití. Do kanceláře i firmy ty nejlevnější modely stačí, domů si budeme chtít ve většině případů koupit něco lepšího. Pokud je ve firmách využíván pro práci důležitý software, který podporuje pouze rozlišení 4:3, pak je to věc čistě firemní a ne uživatelská, o které celé sestavy jsou.

Monitory pro všechny

Ač se monitory dají rozdělit na ty, které jsou vhodné na hraní her, na práci s grafickými programy, na sledování filmů či přímo podle vzhledu na decentní či designové kousky, jsou prostě nejprodávanější modely, které uživatelé berou takzvaně na všechno. I v případě doporučených monitorů zobecním doporučení na ty, které jsou nejzajímavější pro většinu. Kdo chce monitor přímo na grafiku, zjistí si informace o technologiích IPS či MVA a vybere si z nabídky jeden z dražších modelů. Kdo chce tři monitory na Eyefinity, bude koukat po nedesignových modelech s tenkým rámečkem a příslušnými konektory. To jsou ale relativně extrémní záležitosti. Pojďme se tedy podívat, co je na trhu u LCD monitorů zajímavého.

Levné modely do tří tisíc korun

U levných modelů je důležité koukat hlavně na konektorové vybavení. Obrazový VGA (D-Sub) konektor (ten modrý) stačí, ale dnes už je přeci jen používán spíše digitální DVI. I dedikované grafické karty už mimo nejlevnějších modelů VGA port prostě nemají. A jelikož některé nejlevnější monitory mají jak VGA tak DVI a některé ne, výběr padne na lepší výbavu. V této cenové relaci nemůžeme očekávat nemůžeme větší možnosti polohovatelnosti, ale například pivot mají už modely o pár set korun dražší, což dříve také nebylo.

Doporučené sestavy a monitory – leden 2012
Asus VW228N má velikost 22"

Do tří tisíc korun se s Full HD rozlišením vejdou jen modely o velikosti 22". Zajímavým kouskem je Asus VW228N, který nabízí velmi pěkný vzhled, LED podsvícení a cenu okolo 2900 korun. Udávaná odezva je 5 ms a dynamický kontrast 10 milionů ku jedné. Možná je instalace na zeď. Konektory má D-Sub a DVI.

Doporučené sestavy a monitory – leden 2012
Fujitsu L22T-3

Levná volba monitoru by mohla padnout i na Fujitsu L22T-3, který seženeme okolo 2800 korun. Jedná se také o 22" model, který má dokonce i dva 2W integrované reproduktory. Rozlišení je Full HD, podsvícení LED, specifikační odezva 5 ms. Obrazové vstupy má D-Sub i DVI a je možné jej uchytit na zeď pomocí VESA 100 x 100.

Střední třída do pěti tisíc korun

Střední třída je pro zákazníky nejzajímavější i proto, že je v ní nejvíce modelů. Nabídka je opravdu extrémně široká a vybrat jen dva nebo tři modely je hodně těžké. Koukejte se proto při výběru po referencích po internetu a myslete na to, že jeden negativní či pozitivní komentář nedělá dobrý nebo špatný monitor. Pro porovnání doporučuji také stránku digitalversus.com, kde jsou krátké a stručné recenze mnoha modelů, které vám s výběrem pomohou.

Doporučené sestavy a monitory – leden 2012
Samsung S23A350H

Samsung S23A350H je designový 23" TN panel za cenu okolo čtyř tisíc korun s konektory D-Sub a HDMI. Samozřejmostí je LED podsvícení, Full HD rozlišení a pěkná specifikační odezva 2 ms. Design není nijak kýčovitý a monitor působí moderním dojmem. Škoda je v podstatě nulové polohovatelnosti, ale to už tak u designových kousků bývá. Velmi oblíbená je také 24" verze tohoto monitoru s označením S24A350H.

Doporučené sestavy a monitory – leden 2012
LG Flatron IPS236V-PN

Za cenu kolem čtyř tisíc korun se prodává i LG Flatron IPS236V-PN, který mimo toho, že je designovým modelem může zaujmout i použitou IPS maticí. Ta byla donedávna určena hlavně pro dražší modely, avšak LG tento rok přišlo s levnější verzí. IPS panely mají věrnější zobrazení barev, ale často větší spotřebu a odezvu. Tento model má velikosti 23", rozlišení Full HD, odezvu 8 ms a všechny tři základní konektory D-Sub. DVI i HDMI. Ovládá se senzorovými klávesami. Komu by se nelíbil designový model bez polohovatelnosti, může si za podobnou cenu pořídit LG Flatron IPS231P-BN, který má stejné parametry, ale má funkci pivot.

Doporučené sestavy a monitory – leden 2012
Philips 234CL2SB

Philips 234CL2SB je 23" monitor, který je zajímavý hlavně svou tenkostí. Jeho šířka je pouze 12,9 milimetru a to po celé šířce, protože využívá externí napájecí zdroj. Rozlišení má Full HD, podsvícení LED a odezvu 2 ms. Rámeček je stejně jako tělo velmi tenký. Vstupní obrazové konektory jsou D-Sub a HDMI, DVI chybí. Polohovatelnost je poměrně omezená a můžeme ho natáčet přes kloub v horizontálním směru.

Doporučené sestavy a monitory – leden 2012

Za cenu od 6500 korun lze pořídit velmi dobrý monitor se slušným poměrem cen / výkon. Jeho jméno je Dell U2412M s velikosti 24". Má rozlišení 1920x1200 bodů, což je oblíbený ale dnes mnohem méně vyráběný poměr stran 16:10, kvalitní IPS matici, antireflexní povrch a LED podsvícení. Polohovatelnost je takřka ideální, je možné ho otočit o 90° díky pivotu. Obrazové vstupy jsou D-Sub, DVI a DisplayPort. Využít můžeme i USB hub se čtyřmi USB 2.0. Odezva je 8ms a typická spotřeba 38 wattů. Za danou cenu se jedná o velmi povedený model, který těžko hledá konkurenci.

Jako další možnost je stejně dobře polohovatelný LG IPS235P-BN, což je novinka na trhu. Jedná se o 23" palcový model, který je velmi podobný již představenému designovému LG Flatron IPS236V-PN, ale je určen pro celkový užitek a ne jen na krásu. Za cenu kolem 4300 korun dostaeneme IPS panel s rozlišením Full HD 1920x1080 bodů, který má oproti designovému modelu navíc pivot. Kvalita barev nebude tak výborná jako u Dellu výše, to však zapomeneme právě při pohledu na cenu, která je více než líbivá.

V tomto přehledu jsem vypíchl jen opravdu malou část zajímavých modelů na trhu. Napište mi do diskuze, jaký model byste do článku doporučili vy. O kterém modelu si myslíte, že je ideální a máte s ním třeba osobní zkušenost.

Příště

Vím, že aktuální povánoční verze je plná komponent, které už na skladech dochází a jejich výroba už končí. Proto se v únoru připravte na velké změny, které se budou týkat hlavně sestav AMD (Phenomy II se přestanou do února prodávat) a také pevných disků obecně, jejichž ceny by se měly v průběhu ledna ustálit a snížit. Úpravy přijdou i na některé další komponenty a přibude maximální, takzvaná „slintací“ :) sestava za nehorázný ranec se základem v podobě Intel 2011 platformy. Dle všech předpokladů se dočkáme i zařazení nejnovější grafické karty AMD HD 7970 do některé ze sestav. Můžete se zkrátka těšit na plno změn.



Tagy: sestavy  leden  nvidia  ati  amd  ssd  hdd  asus  dell  philips  lg  samsung  fujitsu  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
6.1.2012 06:22:16   88.146.176.xxx 93
Ahoj,

vcelku mě chybí zmínka o SB-E, kde v poslední kategorii by měl být minimálně nástřel jednoho pc.

Btw: Netušíte někdo, jestli budou někdy dostupné monitory s normálním rozlišením?
ty HD paskvily jsou k breku.
6.1.2012 06:43:25   90.177.107.xxx 72
Citace:
vcelku mě chybí zmínka o SB-E, kde v poslední kategorii by měl být minimálně nástřel jednoho pc.

Zmínek v článku je, například v posledním odstavci, který je vidět i zde z okna diskuze. Přiznám se, že jsem to tam dodat nestačil, a proto to bude příště.

Co to je normální rozlišení? 4:3 s rozlišením 640x480 bodů, když HD je k breku a všechno už je dnes odvozenina od HD či Full HD? Nějak nechápu
6.1.2012 07:26:53   88.146.176.xxx 55
No pro mě je rozlišení 1920x1080, blbě využitelné.
Proto v tuhle chvíli mám radši 2x 1680x1050. Staré monitory.
1920x1200 je jenom u pár a až na zmíněný dell se jedná o cenu kolem 10k.
Pokud to má být trochu normální monitor.
Ten dell jsem měl z alzy 2x, oba pískali :-/. Proto jsem to radši vrátil.
6.1.2012 07:30:15   88.146.176.xxx 54
Ještě přidám, koupit monitor s 2560x1600 nebo 2560x1440 je prostě předražený.
Na trhu jsou takové monitory už dlouho, ale s cenou dolu nepůjdou.
Přitom jenom o něco měnší rozlišení má mit ipad.
A to bude mit jenom 10 palců.
6.1.2012 07:37:36   90.177.107.xxx 142
Jo tak. 16:9 je prostě nejrozšířenější poměr, který se vyrábí. Vše ostatní je pak logicky dražší. Co se týče Dellu, četl jsem už o pár problémech, ale určitě to není u všech, za tu cenu je to pěkný monitor. A vyšší rozlišení jsou předražená. Problém vidím obecně spíše v tom, že už tu LCD technologie dávno neměla být, nebo ne v té skoro 100% míře jako dnes. Ale kartel je kartel a i kvůli pokutám za něj se výrobci technologicky nikam dál nehrnou.
6.1.2012 07:56:52   195.191.202.xxx 10
Zdravím,
řeším složení nějakého toho HTPC... v podstatě to bude sestava "levnější Intel", ale potřeboval bych se vtěsnat rozměrem do 10cm. V celku se mi zalíbila case:
http://shop.tntrade.cz/lc-power-lc-1340mi-mini-itx-75w-external -psu_d91085.html
nebo
http://shop.tntrade.cz/amei-case-am-c2001-black-amei-psu-am-m300w _d97204.html
jen mám obavu, aby to ten zdroj utáhl a případně u druhé varianty, zda nechat tento zdroj, nebo jej za nějaký zaměnit a příadně za jaký, aby to nebyl uplný "šmejd"?

Díky moc za rady ;)
6.1.2012 08:50:45   62.168.56.xxx 10
I ten 75W adaptér to musí utáhnout :-)
6.1.2012 09:06:02   178.17.2.xxx 00
Tak to mě velmi zajímá. Pokud se ti podaří sestavu s G630T nacpat do té malé skříně LC-power-1340mini, tak si to prosím nenechej pro sebe :-). Hlavně by mě zajímal použitý chladič, přece jenom skříň má na výšku 60mm (vnější rozměr). Zdroj by mohl stačit, pokud ne, tak koupit silnější PicoPSU.
6.1.2012 09:43:38   78.98.180.xxx 50
Neviem ako sú na tom Intel dosky, ale ja mám odskúšanú VIA EPIA M900 kde je VIA Nano X2 1.6+GHz@1.73GHz s dvoma 4GB modulmi alebo VIA VE-900 Mini-ITX s VIA Nano X2 1.4GHz s dvoma 4GB modulmi v skrinke Akasa CryptoMini-ITX 60W.

>>pre info Tomáš Hort: Je veľká škoda, že predmetné e-schopy nemajú aj predmetnú dosku VIA VE-900 Mini-ITX za 89,99 EUR (89,99 EUR = 2 332 CZK podľa aktuálneho kurzu NBS) a mohla by tak vzniknúť kapitola HTPC sestavy VIA.
6.1.2012 09:23:12   147.33.52.xxx 10
CZC už tuhle desku delší dobu neprodává. Možná by to chtělo tam dát jiný model.
6.1.2012 11:01:00   193.86.109.xxx 01
Upravím příště. Někde se ještě deska doprodávala, teď už není ani na jednom shopu z těch tří. Musíte brát v úvahu, že ceník dělám předem a všechny změny a konce prodejů prostě pochytat při tolika komponentách nestihnu. Uvádím ale často alternativy a pokud člověk vybere za podobnou cenu desku od Asusu, Gigabyte či MSI, chybu neudělá.
6.1.2012 10:22:51   213.220.230.xxx 05
K vydanému článku mám jedno upozornění a jeden dotaz:

1) U sestav okolo 30k udáváte jako case Fractal Define, který se ale už skoro vůbec neprodává a pravděpodobně už ani nebude. Chtělo by to tedy zvážit alternativu, případně u vydání článku ještě zkontrolovat dostupnost a existenci komponent.

2) Osobní dotaz (ne, nejsem zaměstnancem onoho e-shopu) - zda.li by nestálo za zvážení k oněm třem e-shopům přidat ještě čtvrtý, Softcom.cz. Pobočky/výdeje má na více místech republiky, mj. i Brně a Ostravě, takže pro uživatele a čtenáře má o něco větší zastoupení a možnost nákupu než jakýsi AlfaComp. A ceny u některých v článku popisovaných věcí mnohdy i levnější, než uváděná trojice shopů. Do tabulky by se další sloupeček vešel a větší výběr ze známých e-shopů by neuškodil.

Díky za zvážení obého.
6.1.2012 11:08:06   193.86.109.xxx 70
1) sledoval jsem, ještě se dá sehnat, ale viditelně končí, takže příště bude zahrnuta do velké obměny za jinou ;) už jsem to popisoval výše - změna je možná, ale v průběhu tvorby článku se může změnit produkt s dostupného na nedostupný či ukončený. takže se omlouvám, příště bude nějaká nová skříň.

2) to už se nedá. i tři je hodně a upravovat ceny v tabulkách není zrovna lehké. hledat ještě ve čtvrtém eshopu už není reálné. Alfacomp je velký obchod a je to i o spolupráci se zápůjčkami samozřejmě. softcom jsem nikdy neslyšel třeba já.
6.1.2012 11:46:30   195.191.202.xxx 30
ono jestli se nepletu (a fakt myslim že ne ;) ) - doprodává se tato varianta a do eshopu se dostane nova revize, kde misto eSATA portu na čelním panelu je USB3 - sám ji již vlastním ;) a jsem nadmíru spokojen

http://shop.tntrade.cz/fractal-design-define-r3-usb-3-0-black -pearl-_d132074.html
6.1.2012 11:49:00   193.86.109.xxx 20
Tak super, upravím pouze verzi. Jsem si říkal, že by bylo divné, když by přestali dělat takovou skříň
6.1.2012 11:59:18   195.191.202.xxx 20
PC jsem kupoval cca v půli listopadu a to ani jeden z eshopů nebyl schopen odpovědět, kdy ta case vůbec bude a o týden později ji mělo TNT v nabídce... (prý je hlavní dovozce) výše uvedené eshopy nejdřív musejí doprodat nakoupené zásoby ;)

pro ty co již tuto case mají - panel lze zakoupit a vyměnit
http://www.fractal-design.com/?view=product&category=2&prod=62
6.1.2012 12:25:25   213.220.230.xxx 10
Výborná zpráva, díky!
6.1.2012 10:51:02   46.13.154.xxx 31
desku mam asus formula V, procesor amd phenom 1090t black edition, pameti 2x 4gb corsair 1866, graficka karta amd radeon hd 6970, ssd ocz agility 3 60gb, zdroj corsair gs800w, chladic na proc. Corsair Cooling Hydro Series H80 , 4 vetraky 120x120 napojeny na regulator otacek Aerocool strike-x panel , nejaky ty blikatka, dvd vypalovacka, nalepovaci odhlucneni skrine a to vse mam ve skrini acepower zeus. s touto sestavou jsem se vesel do 30k, takze po precteni tohoto vyborneho clanku me prijeme zahralo va dusicce
6.1.2012 11:36:06   193.86.109.xxx 50
5000 + 4500 + 1600 + 8000 + 2500 + 2500 + 2000 + 500 + 500 + 3000? To je v aktuálních cenách také 30 tisíc korun, takže dobrá sestava, podobnou tam mám také ostatně. Ta za 50k je draha hlavne kvuli SSD, jinak je to jen vylepsena za 30k
6.1.2012 11:00:31   89.176.185.xxx 21
Procpak tam davate 2000 MHz pameti kdyz i podle mereni na PCT to nema zadny prakticky vliv?
6.1.2012 11:37:55   193.86.109.xxx 30
Protože se jedná o hodně výkonnou sestavu připravenou i na OC, u kterého se takové paměti velmi hodí. Tato informace je ostatně již napsána v článku. Není to kvůli výkonu, ale kvůli OC. Paměti defaultně stejně pojedou na 1600 resp. 1866 MHz.
6.1.2012 12:01:43   89.176.185.xxx 50
No ale pri taktovani odemceneho SB se s frekvenci pameti vubec nehybe takze mi to vysvetleni nejak nedava smysl :-)
6.1.2012 13:23:30   193.86.109.xxx 40
Popravdě neznám taktování u Intelu, takže počítám, že máte pravdu. Mám AMD, kde už jsou také určitá vylepšení v tomto směru, ale přímo takhle to není. V tom případě tam mohu dát levnější memory a dát víc jinam.
8.1.2012 02:55:49   213.215.88.xxx 00
Ano nehybe, ale samozrejme sa da hybat nasobicom pamati a pri vykone Intelu je to aspon male+
6.1.2012 12:23:45   213.220.230.xxx 11
1) Díky, chápu a rozumím, těším se

2) Škoda, i tak díky
6.1.2012 12:24:36   95.103.171.xxx 10
A znovu ten nepodareny zdroj CX600V je naprosty paskvil ... po celom internete su na neho negativne ohlasy .. ano uznavam, nie vsetky kusy su vadne, je to len 50% CX600V nekupovat .... ked si mozme kupit funkcny kusok, ktory nepiska, necvaka mu ventilator a bude fungovat
19.1.2012 07:41:59   194.79.55.xxx 10
alternativa?
6.1.2012 12:24:36   213.220.230.xxx 01
Výborná zpráva, díky!
6.1.2012 12:37:04   95.103.171.xxx 01
Aby som ale len nekritizoval, velmi sa mi paci ze autor rozmysla a pri Inteli volil SSD od Crucial-u a pri AMD OCZ inak kde je uplny uchyl, tak za cenu toho 128gb sa daju kupit 2x64 a zapojit do raid0 .. a to sa pak deju veci
6.1.2012 20:04:27   89.103.82.xxx 30
No nevím, zda jste už viděl výsledky RAID0 s SSD, ale je to špatné. V podstatě to nefunguje, TRIM také ne...takže SSD a RAID zatím nic než věci.
6.1.2012 13:04:17   46.13.154.xxx 12
Tomáš Hort napsal:
5000 + 4500 + 1600 + 8000 + 2500 + 2500 + 2000 + 500 + 500 + 3000? To je v aktuálních cenách také 30 tisíc korun, takže dobrá sestava, podobnou tam mám také ostatně. Ta za 50k je draha hlavne kvuli SSD, jinak je to jen vylepsena za 30k


mam ssd OCZ 60gb cteni 550mb/s zapis asi 520 a stal me 2300,kdyz to vezmes cena vs vykontak je to docela dobra koupe, pak mam WD caviar green 2tb, pred rokem jsem ho koupil za neceky 2 tisice, ted stoji cca 4500k
6.1.2012 14:18:36   95.103.171.xxx 21
Inak tak mi napadlo pozriet sa na ponuku hotovych zostav na HP a myslim ze v segmente najlacnejsich PC je lepsi deal kupit hotovu Zostavu od HP kde som za 10 122Kc nasiel microtower s Pentium G630, 4gb ram, 500GB HDD, Intel HD2000 a Win7 Professional x64 aj s klavesnicou a mysou .. niesom zastanca tychto hotovych rieseni, tiez by som radsej skladal, ale v najnizsom segmente je toto urcite vyhodnejsie a do kancelarie idealne )
6.1.2012 14:29:39   188.95.60.xxx 22
V článku stojí "A když už máme hodně peněz, osadíme rovnou čtyři 4GB moduly, dohromady tedy 16 GB RAM." No tak když už máme tolik peněz, tak do takové sestavy patří zvukovka, tak okolo 1000 kč podle mě. Myslím, že to tady už několikrát padlo.

Tip na monitor: uvažuju o koupi tohohle modelu je sice dražší, ale myslím, že by se mohl vyplatit. Máte někdo nějaké tipy, rady, zkušenosti?

htt p://interlink.tsbohemia.cz/monitor-samsung-s24a850dw-24-led-1920x1200-5ms-16-10-dvi-dp-pivot-pls-panel-vyskove-nastavitelny_d132564.html
6.1.2012 22:04:24   89.103.54.xxx 30
Ono s těma zvukovkama je to sporný. Co znám, tak většina lidí má integrovanou. To mluvím o majitelích PC za 50 000Kč a víc. Samozřejmě není problém si prostě tu tisícovku přičíst k tabulce. Pro nejnáročnější jsou potom externí highend D/A převodníky, které hrají mnohem lépe. Připadá mi lepší v tabulce nechat jen integrovanou. Každý si pak může přidat to svoje podle nároků.
19.1.2012 07:33:31   194.79.55.xxx 00
Dá se nějak relevantně porovnat rozdíl mezi současným integrovaným zvukem a třeba starou SB Live, nebo nějakýma zvukovkama z levnějšího segmentu? Je tam nějaký rozdíl (dřív byl), nebo je to zanedbatelné?
6.1.2012 14:34:31   178.18.71.xxx 13
Som rad že nabuduce už pribudne tato HE platforma pretoze ak by som vrazal do PC 50 000 Kč a viac, tak by som si kupil aj poriadny CPU lebo vrazit do PC tolko to uz nie je len ci taky PC staci na hranie a podobne to je uz o pretizi a asi tazko budem moct vyskakovat aky mam nabusený PC ked poviem ze tam mam procesor ktory moze kupit kazdy druhy sedlak.
6.1.2012 16:24:46   89.233.144.xxx 30
jednoznačně bych volil Benq G2750 27". Je to sice "technologicky" starší verze, ale neumím si představit, že by normálnímu uživateli (hry, filmy) nestačil. Velikost displeje je opravdu zajímavá, kvalita víc než přijatelná.
6.1.2012 18:16:17   85.237.227.xxx 11
Dobrá práca.

A kto chce, môže si inšpirovaný návrhom zostáv, doladiť osobné preferencie v dannej cenovej hladine. Napr. vymeniť slabšie CPU za trošku silnejšie na úkor grafiky, prípadne opačne :-).
7.1.2012 01:53:13   46.13.154.xxx 02
miroslavm napsal:
Inak tak mi napadlo pozriet sa na ponuku hotovych zostav na HP a myslim ze v segmente najlacnejsich PC je lepsi deal kupit hotovu Zostavu od HP kde som za 10 122Kc nasiel microtower s Pentium G630, 4gb ram, 500GB HDD, Intel HD2000 a Win7 Professional x64 aj s klavesnicou a mysou .. niesom zastanca tychto hotovych rieseni, tiez by som radsej skladal, ale v najnizsom segmente je toto urcite vyhodnejsie a do kancelarie idealne )


jednomu znamimu jsem nedavno sestavoval sestavu s tim, ze ze staryho pocitace mu zbyla akorat bedna, vypalovbacka a hdd asi 10 roku stary. sehnal jsem desku, procesor, ramky, zdroj a nejakou zakladni grafiku s hdmi. To cele do 5000Kc
7.1.2012 15:06:44   89.103.182.xxx 56
Opět všude cpeme co nejdražší "značkové" zdroje. Jasně že čtyřjádro s SLI grafikami vyžaduje pořádný napájení, ovšem proč je do PC na brouzdání a filmy za 10 tisíc doporučován zdroj za litr je mi záhadou.
7.1.2012 16:43:10   95.103.171.xxx 23
Aby to PC nezhorelo aj s kancelariou ) pod liter sa snad da kupit len EC a ten nemoze nikto so zdravym rozumom doporucit ku kupe ) Podla mna je smejd aj fortron, nie ani tak kvalitou napajania, ale ventilator je strasny pruser, mal som ich 3 a kazdy potreboval vymenit .. pod oem seasonic by som nedoporucoval nic ..
7.1.2012 17:42:42   90.177.107.xxx 62
Jediné, co příště upravím je to, že to sestav za 10 tisíc dám zdroj Enermax NANX 350W, který je kvalitní a na takovou sestavu stačí. Stojí lehce pod tisíc korun.

Pokud chcete dávat do levných sestav zdroje typu Eurocase, LC Power a podobné, můžete. Jak to dopadne časem je vaše věc. Já bych to nikdy neudělal, a proto to ani nedoporučuji ostatním.
19.1.2012 07:36:05   194.79.55.xxx 01
Na EC 550W provozuji pomalu pátým rokem E8400 + 2disky + mechaniku + nově GTX460 a běží stabilně, ba dokonce i tiše. Nemyslím, že v plečce do kanclu by to měl být takový průser.
7.1.2012 15:36:44   81.201.60.xxx 95
Ekonomická krize udeří hned několikanásobně, rozhodně bych si nyní do PC nic nepořizoval, stará generace komponent, která bude na CPU i GPU poli brzo nahrazena, drahý (a přitom bezcenný) dolar (ten bohužel jen tak neklesne, EU jde do kopru, USA sice taky, ale jinak), naprosto předražené pevné disky (kdo to koupí, je blázen, osobně jsem zareagoval stažením všech rozpůjčovaných disků zpět)... Pro prodejny s komponenty je nyní ideální čas na inventuru a dovolenou...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

68 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.