Hlavní stránka Hardware PC sestavy Dell OptiPlex FX160 – miniaturní pracant s bezhlučným během
Dell OptiPlex FX160 – miniaturní pracant s bezhlučným během
autor: Jan Štěpánek , publikováno 23.3.2011
Dell OptiPlex FX160 – miniaturní pracant s bezhlučným během

Společnost Dell nám dnes k testu zapůjčila nejmenšího zástupce řady OptiPlex s označením FX160. Co skrývá decentní, ale atraktivní design malého nettopu a jak si povede ve výkonnostních testech? To dnes zjistíme a také posoudíme, jestli je FX160 vhodnou volbou pro pracovní počítač a třeba i pro domácí „surfovadlo“.


Nezbývá tedy, než doplnit tento článek o nějaký sumarizující závěr. Rovnou říkám, že je mi jasné, že se zde najdou příspěvky ohledně potřebnosti takovéto recenze, když se nejedná o nějaký nadupaný herní hardware, nicméně myslím si, že mnoho z nás hledá domů pro každodenní práci i nějaký tichý stroj s rozumným výkonem a třeba právě i s malými rozměry, které tento nettop rozhodně nabídnout může.

Dell OptiPlex FX160 – miniaturní pracant s bezhlučným během

Dell svoje nettopy nabízí v několika různých variantách, respektive řadách a FX160 je v podstatě tou nejzákladnější variantou, protože řada OptiPlex patří k nejlevnějšímu, co Dell nabízí. I tomu odpovídá výkon, který z této sestavy vymáčkneme, ovšem pořád zde mluvíme o pracovním stroji určenému pro kancelářskou činnost, nikoliv pro nějaké náročné programy a na to bude výkon stačit.

Dell OptiPlex FX160 – miniaturní pracant s bezhlučným během

Mezi klady lze určitě zařadit slušnou spotřebu a hlavně naprosté ticho při provozu, které narušuje snad jen aktivita disku a občasné jemné sepnutí ventilátoru. Když ale hluk srovnám s běžným notebookem, tak je na tom FX160 o poznání lépe, takže jej lze považovat za ultra tichého společníka v kanceláři.

Dell OptiPlex FX160 – miniaturní pracant s bezhlučným během

Uchvácen jsem byl ale především ze zpracování šasi, která je promyšlené do poslední detailu a i přes fakt, že z venkovní strany působí možná spíše „plastově“, tak vnitřní ocelový rám to vynahrazuje. Opravdu držíte v ruce pořádný kousek, ale váha zůstává v rozumných mezích, tedy kolem 2 kg.

Dell OptiPlex FX160 – miniaturní pracant s bezhlučným během

Periferie, které jsou součástí dodávky, jsou naprosto průměrné, ale pro běžnou práci dostačující a např. oproti Asus EEE, který je dodáván s „minimalizovanou“ klávesnici i myší, je to pro kancelářské použití jen a jen plus. Navíc díky rozsáhlým možnostem v konfigurátoru není problém tyto základní verze nahradit něčím lepším, třeba i z dílen Logitechu, jejichž výrobky Dell dodává také společně se sestavami.

Dell OptiPlex FX160 – miniaturní pracant s bezhlučným během

Velkým kladem je také záruka, o které jsem se zatím ještě pořádně nezmínil. Díky balíčku DellSupport, který je samozřejmě v ceně pořízení, máte tříletou záruku se servisem u vás doma nebo v kanceláři do druhého dne. Tak je zaručeno, že (a teď si dovolím použit až příliš marketingově znějící větu) váš business nebude stát. Je samozřejmě možné si dokoupit ještě další dva roky navíc, ale to už je na vašem rozhodnutí. Nicméně rychlý servis je příjemným doplňkem, který se samozřejmě projevuje ve vyšší pořizovací ceně.

Dell OptiPlex FX160 – miniaturní pracant s bezhlučným během

Nezbývá tedy, než doplnit článek o tabulku kladů a záporů a teď již nechám na vás, zdali by pro vás byl potenciálně tento nettop zajímavý do domácnosti, anebo třeba zrovna hledáte něco takového do své kanceláře.

Dell OptiPlex FX160 – miniaturní pracant s bezhlučným během

Za zapůjčení testované sestavy děkujeme společnosti Dell.

Dell OptiPlex FX160 – miniaturní pracant s bezhlučným během



Tagy: dell  optiplex  FX160  nettop  intel  atom  pc  kancelář  recenze  test  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
23.3.2011 04:24:35   133.5.165.xxx 249
tak tedy vzhledem k cene se to znacne nepovedlo. jestli se nepletu tak okolo 7000Kc se da koupit nejaky asus EEE netbook se stejnym hardwarem a vykonem (navic bude mit wifi), ktery ma display a da se pouzit jako notebook..tento koncept mi prijde prima, ale cekal bych cenu okolo 7000 a min, kdyz nemuseji resit velikost, vahu, baterii, display...
jinak dell je sice znama znacka, ale ze by vsechny!! jejich produkty byli kvalitni, to se rict neda (osobni smutna zkusenost
23.3.2011 06:51:13   160.218.43.xxx 207
kingbean napsal:
tak tedy vzhledem k cene se to znacne nepovedlo. jestli se nepletu tak okolo 7000Kc se da koupit nejaky asus EEE netbook se stejnym hardwarem a vykonem (navic bude mit wifi), ktery ma display a da se pouzit jako notebook..tento koncept mi prijde prima, ale cekal bych cenu okolo 7000 a min, kdyz nemuseji resit velikost, vahu, baterii, display...
jinak dell je sice znama znacka, ale ze by vsechny!! jejich produkty byli kvalitni, to se rict neda (osobni smutna zkusenost

Obávám se že ti uniká uvažování jak zákazníků tak Dellu. O nákupu PC rozhodují lidé kteří chtějí bussiness záruku a Intel.AMD Zacate by sice bylo vhodnější ale protože správci IT jsou konzervativní tak by to (ani od Dellu) nikdo nekoupil.
Dále tvůj argument o Aušusu je úsměvný. Tady se jedná o corporate segment kde si nikdo takový krám nekoupí. Chtějí záruky že to pojede (jak HW tak SW) a když ne že to bude někdo řešit - a to ASUS vůbec nanabízí. A pracovat na notebooku je vždy znouzectnost. Osobně bych do práce potřeboval lepší CPU a mnohem víc RAM ale jako kancelářské PC je to dá se říct ideál. Nežere, nezabírá místo a možnosti jak servsu tak konektivity jsou v pořádku.
Pro firmu není na prvním místě ušetřit pár korun jako pro normálního xichta ale zachovat provoz bez dodatečných nákladů a zdržení.
23.3.2011 07:28:09   62.245.114.xxx 140
V zasade mate pravdu. Bohuzel trvani treba na Intel CPU je neopoctatnene, ale caste.A me osobne Intel Atom moc neoslovil.. jako konkurence pro geode nebo vortex86 super, ale pouzivat to bych nechtel.
23.3.2011 07:55:18   158.193.64.xxx 134
prepac, ale nemozem s tebou suhlasit ... to co melies o AMD vs. Intel je uplna blbost, ak si niekto kupuje PC preto, lebo je tam Intel a kedze je tam Intel tak budem "kúl", je mi ho luto ... a napriklad ma zaraza ten priplatok za RAM, kt. sa da zohnat za zlomok tej ceny ... a zrejme si myslel pracu na netbooku, nie notebooku ... a kingbean zrejme myslel, ze si mozes kupit netbook s takym istym vykonom, kt. bude navyse prenosny a v kancli k nemu uz len pripojis periferie, zavres ho a mas klud ... ano servis je dolezity, ale Dell pouzil uplny odpad v tom nettope ... ked tak dbas na znacky, tak si isto postrehol, aku cipovu sadu Dell pouzil, to je az smutne, ze tam dal SiS ... proste je to cele predrazene, slabe a existuju daleko kvalitnejsie a lacnejsie produkty ako tento ... osobne ma nenapada ani jediny dovod preco by ho niekto mal kupovat, ako bezny clovek tak nejaka firma ...
23.3.2011 08:10:32   88.103.49.xxx 102
IQLogic napsal:
prepac, ale nemozem s tebou suhlasit ... to co melies o AMD vs. Intel je uplna blbost, ak si niekto kupuje PC preto, lebo je tam Intel a kedze je tam Intel tak budem "kúl", je mi ho luto ... a napriklad ma zaraza ten priplatok za RAM, kt. sa da zohnat za zlomok tej ceny ... a zrejme si myslel pracu na netbooku, nie notebooku ... a kingbean zrejme myslel, ze si mozes kupit netbook s takym istym vykonom, kt. bude navyse prenosny a v kancli k nemu uz len pripojis periferie, zavres ho a mas klud ... ano servis je dolezity, ale Dell pouzil uplny odpad v tom nettope ... ked tak dbas na znacky, tak si isto postrehol, aku cipovu sadu Dell pouzil, to je az smutne, ze tam dal SiS ... proste je to cele predrazene, slabe a existuju daleko kvalitnejsie a lacnejsie produkty ako tento ... osobne ma nenapada ani jediny dovod preco by ho niekto mal kupovat, ako bezny clovek tak nejaka firma ...

1)ceny pro firmu budou jinde
2)přenosný není výhoda - ve většině firem se dost přesně rozdělují lidé kteří mají tu důvěru mít služební ntb eventuelně vpn do práce a obyč. zaměstnanci se stolním pc které splňuje zásady zabezpečení dané organizace.
3)to že prostě firemní sféra preferuje intel je fakt - že je ti to líto je sice zajímavé nicméně to nic nemění na tom že to tak je. Si vygoogli kolik prodají třeba v Dellu Intelů a kolik AMD. je to asi 95% Intelů nebo tak nějak ... Intel navíc má takové maličkosti jako vPro a podobně což je při managementu dost podstatná výhoda
4)Je úplně jedno jaký je tam čipset - ty si to koupíš jako celý pc se servisem a cokoliv nepojede tak bude Dell řešit tebe to vůbec nezajímá. Oni nejsou hloupí aby si snižovali zisky dáváním potencionálně problémových částí.
5)Poslední věta platí pro koncového uživatele ne firmu. Pro firmu moc lepších nabídek není, možná něco od HP nebo Lenova za podobné ceny.
23.3.2011 08:17:55   158.196.40.xxx 30
Jde tam hlavne o tu zaruku. Jeden IT pracovnik stoji firmu mesicne 60 000kc (to je znamy fakt), takze zda daji o par tisic vice za stroj na kterem bude pracovat nekolik let, tak je to firme vicemene jedno. Hlavni je ze to pojede, protoze kdyz se to pokazi tak bussines stoji ale zakaznikovi i tak platis.
23.3.2011 09:05:53   158.193.64.xxx 44
neplet sem vPro ked sa jedna o Atom a hlavne ked tam dali SiS cipset ... vPro nie je len CPU, ale komplet riesenie od Intelu ... mozes to objahovat akokolvek, ale Dell pozbieral jeden z najlacnejsich HW a predava ho za vysoko predrazenu sumu ...


mustti2: myslis, ze IT pracovnik, ktory vyjde firmu 60k mesacne dostane ako pracovny stroj Atom??? Toto je skor take riesenie pre sekretarky ako pre IT pracovnikov ... a hlavne preto, je ta cena neprimerana ...
23.3.2011 08:18:44   133.5.165.xxx 41
jsi me nepochopil tak uplne. ja rikam, ze je to predrazene, protoze ta sama streva se davaji do netbooku za polovicni cenu a asus jsem zminil jen jako priklad, a davaji ty sami intel atom streva za tu cenu...takze z pohledu vyrobnich nakladu to je proste strasne drahe. Pokud to beres tak, ze pulka ceny je za hardware a druha pulka je za servisni sluzby, tak to dava vice smyslu, ale stejne je to predrazeny, tu zaruku do druheho dne by meli davat tak za 30% ceny a ne za 100% ceny hardware. Pokud jsou ceny pro korporace (jimz je to urceno) jinde, pak je to dobry. Zde je to ale prezentovano jako mozne browsovadlo do domacnosti a tim padem mi nejaky 10.2 netbook s externim monitorem a klavesnici vychazi lip.
23.3.2011 08:22:48   133.5.165.xxx 81
btw. delat na tomhle 5 let (3roky plus dalsi 2 zaruky) mi prijde v teto vykonove kategorii.....usmevne
23.3.2011 15:21:38   80.251.245.xxx 13
Proč? Office na tom můžeš požívat klidně deset let. Takové programy nepotřebují moc výkonu a nezastarávají.
23.3.2011 08:23:06   93.99.22.xxx 82
Tyto poslední dobou se zjevující "testy" předražených hotových "PC" by neměly mít na Pctuningu místo - ale on už to dávno PCtuning je jen názvem v titulku, že ? Běžný čtenář pctuningu recenzi nemusí číst - pokud mu stačí stejný výkon (alá kalkulačka), koupí si netbook, vybere vhodnou myš, klávesnici a monitor a má mnohem vhodnější a levnější celkový produkt, než tento paskvil
23.3.2011 08:24:59   77.87.242.xxx 20
líbí se mi design těch grafů, je to takové nové a neotřelé
23.3.2011 08:37:39   195.80.183.xxx 03
za tu cenu si kupim toto:
ASROCK CORE 100HT-BD V2

Mini počítač Intel HM55, Intel Core i3 350M, RAM 4GB, 500GB 5400 otáček, WiFi, 2x USB 3.0, 6x USB 2.0, GLAN, VGA, HDMI, eSATA, Blu-ray, 7.1 HD audio, dálkové ovládání, bez OS
23.3.2011 13:26:50   163.244.62.xxx 00
ked chces multimedialneho prcka tak si kup zino hd 410

http://www1.eu ro.dell.com/de/de/heimburo/Desktops/inspiron-zino-hd-410/pd.aspx?refid=inspiron-zino-hd-410&s=dhs&cs=dedhs1&~ck=mn
23.3.2011 15:23:12   80.251.245.xxx 30
to jo sekretářka by určitě ocenila HDMI, Blu-ray, 7.1 HD audio a hlavně to dálkové ovládání
23.3.2011 09:23:14   213.194.245.xxx 11
sestavy od dellu jsou držáky s dobrým "záručním" servisem. Vše ostatní jsou nevýhody a vpodstatě přesný opak toho co bych na tomto webu čekal ...
23.3.2011 09:45:10   88.103.49.xxx 30
dizz napsal:
V zasade mate pravdu. Bohuzel trvani treba na Intel CPU je neopoctatnene, ale caste.A me osobne Intel Atom moc neoslovil.. jako konkurence pro geode nebo vortex86 super, ale pouzivat to bych nechtel.[/quote]
T[quote=IQLogic]neplet sem vPro ked sa jedna o Atom a hlavne ked tam dali SiS cipset ... vPro nie je len CPU, ale komplet riesenie od Intelu ... mozes to objahovat akokolvek, ale Dell pozbieral jeden z najlacnejsich HW a predava ho za vysoko predrazenu sumu ...


mustti2: myslis, ze IT pracovnik, ktory vyjde firmu 60k mesacne dostane ako pracovny stroj Atom??? Toto je skor take riesenie pre sekretarky ako pre IT pracovnikov ... a hlavne preto, je ta cena neprimerana ...

Ještě je tu faktor hlavního dodavatele a také homogenního prostředí.
Neukecáš to takhle to prostě ve firmách funguje - a oni vědí proč to dělají.
23.3.2011 09:46:23   88.103.49.xxx 02
kingbean napsal:
btw. delat na tomhle 5 let (3roky plus dalsi 2 zaruky) mi prijde v teto vykonove kategorii.....usmevne

Já jedu dodneška na první generaci Core 2 E6400 (už 4 roky) a nemyslím si že bych nostal v následjících letech cokoliv novějšího. To není jako doma kdy už má osmý pc za tu dobu.
23.3.2011 16:52:50   158.193.64.xxx 11
no lenze to je Core 2 Duo a nie Atom, kt. zastaraly uz teraz ...
23.3.2011 09:46:59   88.103.49.xxx 11
vision_fx napsal:
za tu cenu si kupim toto:
ASROCK CORE 100HT-BD V2

Mini počítač Intel HM55, Intel Core i3 350M, RAM 4GB, 500GB 5400 otáček, WiFi, 2x USB 3.0, 6x USB 2.0, GLAN, VGA, HDMI, eSATA, Blu-ray, 7.1 HD audio, dálkové ovládání, bez OS

Když to budeš servisovat a řešit SW a HW problémy zadarmo tak proč ne.
23.3.2011 10:05:25   213.81.156.xxx 31
Weslo ma v jeho tvrdeniach absolutnu pravdu,, nakupna cena pre velku firmu bude tak 60-80% z cennikovej ceny dell je zarukov intel je zarukou, darmo ze je cosi ine lepsie pre nas smrtelnikov, pre firmu to rozhodne lepsie nemusi byt.. v nasej firme iny ako intelacky procesor nenajdete.. servis zaruka to vsetko su sluzby za ktore sa plati..
ten kto robi vo velkej firme vie o com je rec, ten kto nie nebude tomu rozumiet ale ono je to tak
23.3.2011 10:07:12   194.203.215.xxx 11
nema cenu delat takove renceze ;x toto patri do pracovniho segmentu, osobne jsme tyto pecka meli pred dvemi lety bez hdd na citrix sesny ;p
23.3.2011 15:16:32   94.112.138.xxx 40
Atoma bych nedoporucil ani nejvetsimu nepriteli - je to o nervy s tim cokoliv rozumneho delat - byt clovek nic extra nevyzaduje. Odezva prohlizece, youtube, flash, office 2010 - vsechno trva vecnost. Ano pokud mate hodne casu a nevadi vam, ze se skoro vsechno seka a nechodi jak ma, tak prosim. Za mesic koncim vysku a netbook s atomem leti z domu. Nebyt prednasek, nikdy to nekoupim...i tak to byla chyba
23.3.2011 15:33:27   80.251.245.xxx 13
Evidentně je pro některé hodně těžké pochopit že firemní sféra má jiné požadavky než třeba domácnost, či student žijící na kolejích...a srovnávat tento Dell s nějakýma plasťákama od Asusu, MSI a dalších podobných je prostě mimo. Kvalita zpracování, možnost konfigurace, 3 letá záruka s výměnou do druhého dne, určitá záruka zažité profesionální značky...to vše něco stojí.
23.3.2011 15:36:46   94.112.138.xxx 00
Nevim jestli reagujes na me, ale psani diplomky by se uz dalo povazovat za neco podobneho, jako vyzaduje firemni sfera ne? A presto se na tom delat neda
23.3.2011 19:02:39   80.251.245.xxx 00
na tebe přímo ne. Atom je šrot, ale takové dvoujádro už na nějaké to spuštění offisů stačí. Reaguji na to že by za nižšší cenu šlo koupit třeba Asus Eee.
29.3.2011 08:39:02   195.47.14.xxx 11
Jen par poznamek. Cena neni relevantni udaj, za cenu na webu to nikdo nekupuje, cenu nabizi obchodnik a je minimalne o tretinu nebo vic nizsi. AMD/Intel jak se tu resi v diskuzi je take nesmysl, pri vyberu firemnich stanic nehraje z 90% sebemensi roli -nakupuje se reseni/servis/podpora a co je uvnitr neni podstatne. Jsme zakazniky Dellu uz hezkych par let a jejich stanic mame stovky.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

28 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 13.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.