Doporučené sestavy a monitory – únor 2011
i Zdroj: PCTuning.cz
Sestavy Článek Doporučené sestavy a monitory – únor 2011

Doporučené sestavy a monitory – únor 2011 | Kapitola 9

Jan Černý

Jan Černý

8. 2. 2011 03:00 34

Seznam kapitol

1. Stručné shrnutí minulého měsíce 2. Kancelářské sestavy 3. Domácí  počítač za 12 000 Kč 4. 15 000 Kč nové hry na střední detaily 5. Připraven na budoucnost za 20 000 Kč
6. Vyšší střední třída za 30 000 Kč 7. 40 000 – 50 000 Kč na práci i zábavu 8. Pro ty nejnáročnější uživatele 9. Software 10. Přehled monitorů a několik rad závěrem

V lednu se stalo hned několik významných událostí. Intel uvedl novou rodinu procesorů Sandy Bridge. Bohužel ale také odložil vydání třetí generace SSD. NVIDIA uvedla na trh novou kartu střední třídy GeForce GTX 560 Ti. Nové Radeony HD 6950 a HD 6970 od AMD jsou konečně tady a běžně je koupíte v obchodech. A nakonec splaskla bublina jménem Vánoce a ceny nám spadly zase pěkně dolů.

Reklama

V cenách softwaru došlo ke stagnaci. K významným novinkám patří od června nové Adobe Creative Suite 5, které můžete zakoupit v plně lokalizované verzi do českého jazyka. Studentská není ani po více než půl roce (!) k dispozici, nicméně po zakoupení CS4 vzniká nárok na bezplatný upgrade. Druhým inovovaným je Microsoft Office 2010, který nabízí mnohem kompaktnější uživatelské rozhraní a je vhodnější pro použití v netboocích.

Bez legálního softwaru počítač samozřejmě fungovat nemůže, a pokud nepatříte mezi šťastné studenty středních škol a univerzit, které byly zahrnuty do programu Microsoft Academic Aliance (MSDN AA), musíte si Windows, Office a další koupit, případně fungovat na ne vždy rovnocenných náhradách založených na bázi OpenSource nebo freeware. Vyhněte se však pochybným nákupům „levných licencí z Aukra“.

Doporučené sestavy a monitory – únor 2011
i Zdroj: PCTuning.cz

Už v prvopočátku doporučujeme zakoupit 64bitové verze operačního systému Windows 7 Ultimate. Při instalaci se můžete rozhodnout, zda zvolit 32 nebo 64bit edici, a pokud budete v budoucnu rozšiřovat velikost operační paměti, nemusíte řešit dokupování licence. Tento operační systém je již dávno plně odladěný a velmi svižně funguje na jakékoliv současné konfiguraci.

Doporučené sestavy a monitory – únor 2011
i Zdroj: PCTuning.cz

K výhodnějším nabídkám však patří rodinná / studentská licence Microsoft Office. Za částku okolo 2 600 Kč dostanete rovnou tři licence nejpoužívanějšího kancelářského balíku. Tato „odlehčená“ verze se skládá z programů: Word 2010, Excel 2010, PowerPoint 2010 a OneNote 2010. Na jeden počítač vychází cena na 867 Kč, což sice není tak výhodné jako 1 500 Kč za 2007, ale stále se tato koupě vyplatí. Mírným zklamáním je, že zatím není k dispozici prodej samostatných licencí Outlooku.

Doporučené sestavy a monitory – únor 2011
i Zdroj: PCTuning.cz

Ochrana před viry je také velmi důležitá. Pokud se namísto kvalitního bezplatného antiviru Microsoft Security Essential rozhodnete použít komplexní ochranu, nabízejí balíčky společností Kaspersky LAB a ESETu. Plamenná diskuse se rozjela pod aktualitou, týkající se jejího zahrnutí v některých zemích do webu Microsoft Update. Licence vás bude stát na 2 roky okolo 1 500 respektive 1 800 Kč. Pokud se podíváte pozorně do různých tištěných časopisů, naleznete tam dokonce jakousi poukázku k NODu na roční prodloužení licence ze dvou na tři roky.

Doporučené sestavy a monitory – únor 2011
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud jste studenty a pronikáte do tajů počítačové grafiky, rozhodně se zkuste podívat po zlevněných licencích společnosti Adobe. Pro nekomerční použití můžete ušetřit až 80% z původní ceny. Za zmínku stojí také roční demoverze Autodesku (AutoCAD, 3ds MAX, etc.).

Doporučené sestavy a monitory – únor 2011
i Zdroj: PCTuning.cz
Doporučené sestavy a monitory – únor 2011
i Zdroj: PCTuning.cz
Doporučené sestavy a monitory – únor 2011
i Zdroj: PCTuning.cz
Doporučené sestavy a monitory – únor 2011
i Zdroj: PCTuning.cz


Studentské ceny produktů společnosti Adobe převzaty z obchodu www.digitalmedia.cz

Společnost Adobe dodává na náš trh studentské licence hlavních aplikací za velmi výhodné ceny, kdy sleva oproti komerčním verzím dosahuje 80 %. Oprávněným uživatelem takové licence je každý student denního, nejméně dvouletého studia střední či vysoké školy akreditované Ministerstvem školství České nebo Slovenské republiky. U víceletých gymnázií je za střední školu považováno studium až ve čtyřech nejvyšších ročnících odpovídajících ročníkům čtyřletého gymnázia (tedy u šestiletého od tercie, u osmiletého od kvinty). Tyto licence pochopitelně nelze využívat ke komerčním účelům a nelze je v budoucnu upgradovat na novější verzi edice pro studenty. Lze je však upgradovat na novější verzi komerční licence.

Mechanismus dodávky:

  1. Student (nebo jeho rodič či kdokoli jiný) zakoupí produkt ve formě instalačního balíčku bez sériového čísla.
  2. Poté student vyplní PDF formulář. Pro jeho vyplnění použijete Adobe Reader (verze 8.1 nebo vyšší) nebo Adobe Acrobat a k formuláři přiložte soubor s naskenovanými patřičnými doklady:
    1. Doklad o studiu. Za doklad o studiu považujeme například fotokopii karty ISIC, indexu nebo potvrzení o studiu vydané příslušnou školou. V případě, že máte jiný doklad o studiu, kontaktujte předem zákaznické středisko Adobe.
    2. Pokud doklad o studiu neobsahuje fotografii studenta, je třeba též přiložit kopii jiného platného průkazu, jehož součástí fotografie je.
    3. Doklad o nabytí produktu. Například faktura, nebo účetní doklad získaný při nákupu.
  3. Formulář s přílohami student elektronicky odešle na zákaznické středisko Adobe. Odeslání lze provést buď pomocí tlačítka Odeslat v PDF formuláři nebo zasláním tohoto formuláře na adresu student@techsoft.cz
Po zpracování bude uživateli přiděleno sériové číslo k jeho produktu. Po zadání tohoto čísla se z produktu stane plně funkční verze.

Kontakty:

Zákaznické středisko Adobe
Techsoft Servis, spol. s r.o.
Patočkova 61
169 00 Praha 6
Česká republika

www.techsoft.cz
tel.: +420 284 011 221
email: student@techsoft.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama