barbone-w-seven-gt-tri-sli-a-core-i7-extreme
Sestavy Článek BARBONE W Seven GT - Tri-SLI a Core i7 Extreme

BARBONE W Seven GT - Tri-SLI a Core i7 Extreme | Kapitola 5

Z. Obermaier

Z. Obermaier

29. 12. 2008 08:00 59

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Konfigurace BARBONE W Seven GT 3. BARBONE W Seven GT detailně 4. Pohled do systému, spotřeba a zkušenosti
5. Srovnávací sestava 6. Testy výkonu 7. Závěr

V dnešním testu se podíváme na nejvýkonnější prodávaný herní počítač na našem trhu. Společnost T.S. Bohemia se už podruhé dostává do pozice producenta nejvýkonnějšího PC u nás. Sestava v sobě skrývá to nejlepší, co lze pořídit - procesor Core i7 Extreme a trojici grafických karet GeForce v Tri-SLI.

Reklama

Srovnávací sestava se skládá ze základní desky eVGA nForce 790i Ultra SLI CK. Pamětí 4x1GB Corsair DDR3 1800 CL7, dále jsme použili k testování čtyřjádrový procesor Core 2 Quad QX9650. K testu posloužily dvě grafické karty GeForce GTX 280. Diskové pole Raid 0 je sestaveno ze dvou disků WD Raptor 150MB, zdroj jsem použil Thermaltake 1000W. Jedná se tedy o špičkový herní stroj na platformě Core 2.

BARBONE W Seven GT - Tri-SLI a Core i7 Extreme
i Zdroj: PCTuning.cz

2x GeForce GTX 280 ve SLI

 

Hardware

ProcesorCore 2 Quad QX9650 @ 3.2GHz
Paměť  4*1024MB Corsair DDR3 - 24-8-8-8-2T 1600MHz
Základní deskaeVGA nForce790i Ultra SLI CK
Grafická karta2x GTX 280 + HP3065
ZdrojThermaltake 1000W
OvladačeGeForce 180.48
 

Software

Operační systém

Vista Ultimate 32-bit

Verze DirectX

Microsoft DX9.0c, DX10

Hry jsem otestoval v mírně přetaktovaném stavu, abych docílil srovnatelného nastavení obou počítačů. Nastavení bylo: CPU 3200MHz (400x8), FSB 400MHz (1600MHz), paměti na 1600MHz při časování 24-8-8-8-2T.

Testovací software

Testovali jsme v následujících aplikacích a benchmarcích: SuperPi, 3DMark06, 3Dmark Vantage, PCMark05, PCMark Vantage, Blender, Fritz Chess, Cinebench R10, wPrime, ScienceMark, Pov-Ray, WinRAR, H.264, MPEG2 do DivX, WAV do MP3, Linpack, Sandra, Everest, Excel, DOSBox, Photoshop CS3, Multitasking, 3DS Max, 7-Zip, Visual Studio 2008.

Testovací hry

Pod DirectX 9.0 jsem testoval: Fallout 3, Dead Space, Brothers In Arms, Race Driver GRID, Half Life 2 Episode Two, Call Of Duty 4, Call Of Duty 5, Mass Effect, Left 4 Dead, GTA IV, Tomb Raider Underworld. Následující tituly byly testovány s rozšířením DirectX 10: Crysis Warhead, STALKER Clear Sky, Far Cry 2, Bioshock, World In Conflict, Devil May Cry 4, Company Of Heroes, Unreal Tournament 3. Jediná OpenGL hra je Enemy Territory.

Ovladače

BARBONE W Seven GT - Tri-SLI a Core i7 Extreme
i Zdroj: PCTuning.cz

Grafické karty byly testovány s posledním buildem ovladačů GeForce 180.48. Vidíte je na přiloženém obrázku.

Metodika herních testů

BARBONE W Seven GT - Tri-SLI a Core i7 Extreme
i Zdroj: PCTuning.cz

  • Call Of Duty 4: Modern Warfare - (DX9) + Fraps. Hrál jsem asi 5 minut úvod mise "War Pig", až do okamžiku kdy tank projede do druhé části obrazovky a hra si uloží "Checkpoint". Úsek jsem hrál dvakrát a použil průměr. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře.
  • Call Of Duty 5: World At War - (DX9) + Fraps. Hrál jsem asi 5 minut úvod prvotní mise, kdy se dostanou vaši američtí vojáci na Atoll a hra začíná. Hraní jsem končil "vybílením" vesnice a uložením "Checkpointu" na cestě v džungli. Opět i zde jsem opakoval hraní dvakrát a zprůměroval. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře.
  • Devil May Cry 4 - (DX10) + benchmark + Fraps. K testu jsem využil vestavěné demo a benchmark. Do grafů jsem zařadil výsledek z posledního - nejnáročnějšího testu. Minimální FPS jsem zaznamenal Frapsem. Nastavení vše na "Super High", AF napevno v ovladačích a AA ve hře.
  • Enemy Territory: Quake Wars - (OGL) + demo + Fraps. V této hře jsem nahrál vlastní timedemo v mapě Valley. Demo trvá asi 10 minut a jeho průběh zaznamenal Fraps. Nastavení vše na maximum, AF i AA ve hře.
  • Left 4 Dead - (DX9) + Fraps. Použil jsem plnou verzi hry, ve které jsem nahrál vlastní demo. Demo jsem spouštěl dvakrát a uložil průměr. Nastavení vše na maximum, AF i AA ve hře.
  • Fallout 3 - (DX9) + Fraps. V tomto titulu jsem hrál několik minut dlouhý úsek se soubojem ve městě. Počet FPS opět zaznamenal Fraps a je výsledek vytvořil z průměru dvou hraní. Nastavení vše na maximum, hodnota AF i AA ve hře (v nastavovacím nástroji).
  • Dead Space (DX9) + Fraps. Zde jsem hrál úvod po ztroskotání vaší lodi na plavidle Ishimura. Záznam FPS jsem končil po úvodní honičce s mutanty a nástupu do výtahu. Také zde jsem testoval dvakrát. Nastavení vše na maximum, AF i AA jsem nastavil v ovladačích. Vyhlazování ale zřejmě nefunguje.
  • Far Cry 2 - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, spouštěl jsem "Middle Ranch" dvakrát po sobě. Výsledek je opět průměr. Nastavení vše na "Ultra High", AF i AA nastaveno v benchmarku.
  • Race Driver GRID - (DX9) + Fraps. Jel jsem kompletní jedno kolo implicitního závodu "Race Day". I zde jsem opakoval hraní dvakrát a průběh přečetl z logu Frapsu. Všechny volby byly na High nebo Ultra, hodnota AF nastavena v ovladačích, AA ve hře.
BARBONE W Seven GT - Tri-SLI a Core i7 Extreme
i Zdroj: PCTuning.cz

  • Company Of Heroes: Opposing Fronts - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, jehož výsledky jsou v grafech. Nastavení vše na maximum, AF v ovladačích a AA ve hře.
  • Mass Effect - (DX9) + Fraps. Hrál jsem úvodní část hry, do setkání se dvěma roboty a vaší novou kolegyní. Prošel jsem úsek dvakrát a zaznamenal Frapsem. Nastavení vše na maximum, AF i AA nastaveno v ovladačích.
  • Unreal Tournament 3 - (DX10) + benchtool + Fraps. K testování jsem použil program benchtool a nastavil v něm boty v mapě Shangrilla. Vše nastaveno na maximum. Hodnota AA i AF nastavena v benchtoolu.
  • Crysis Warhead - (DX10) + benchtool. Zde jsem použil testovací utilitu, která simuluje skutečné hraní od začátku hry až k vodopádu. Výsledky vypisuje samotná utilita. Vše nastaveno na Fanatik, hodnota AF v ovladačích. AA nešlo nastavit, hra vždy spadla.
  • S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky - (DX10) + Fraps. V tomto případě jsem chodil několik minut v základním táboře. Také jsem sekvenci uhrál dvakrát a výsledek průměru je v grafu. Nastavení vše na High, AF i AA nastaveno ve hře.
  • Brother In Arms: Hells Highway - (DX9) + Fraps. V této novince jsem dvakrát hrál úvodní misi v nemocnici, a zaznamenávání FPS jsem ukončil u druhého Checkpointu. Nastavení vše na maximum, AF i AA nastaveno v ovladačích.
  • Half Life 2: Episode Two - (DX9) + demo + Fraps. U této hry jsem nahrál několikaminutové demo, které jsem spustil a průběh zaznamenal Frapsem. Také zde nastaveno vše na maximum, AF i AA zvoleno ve hře.
  • Bioshock - (DX10) + Fraps. Testování této hry je tradiční, a zaznamenávám zde Frapsem průchod od nehody letadla do majáku. Opět testuji dvakrát a výsledek zapíši. Nastaveno vše na max, AF a AA zapnuto v ovladačích.
  • World In Conflict - (DX10) + benchmark. Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA i AF nastavena v menu hry.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama