BARBONE W Seven GT - Tri-SLI a Core i7 Extreme | Kapitola 5
Seznam kapitol
V dnešním testu se podíváme na nejvýkonnější prodávaný herní počítač na našem trhu. Společnost T.S. Bohemia se už podruhé dostává do pozice producenta nejvýkonnějšího PC u nás. Sestava v sobě skrývá to nejlepší, co lze pořídit - procesor Core i7 Extreme a trojici grafických karet GeForce v Tri-SLI.
Srovnávací sestava se skládá ze základní desky eVGA nForce 790i Ultra SLI CK. Pamětí 4x1GB Corsair DDR3 1800 CL7, dále jsme použili k testování čtyřjádrový procesor Core 2 Quad QX9650. K testu posloužily dvě grafické karty GeForce GTX 280. Diskové pole Raid 0 je sestaveno ze dvou disků WD Raptor 150MB, zdroj jsem použil Thermaltake 1000W. Jedná se tedy o špičkový herní stroj na platformě Core 2.
2x GeForce GTX 280 ve SLI
Hardware | |
Procesor | Core 2 Quad QX9650 @ 3.2GHz |
Paměť | 4*1024MB Corsair DDR3 - 24-8-8-8-2T 1600MHz |
Základní deska | eVGA nForce790i Ultra SLI CK |
Grafická karta | 2x GTX 280 + HP3065 |
Zdroj | Thermaltake 1000W |
Ovladače | GeForce 180.48 |
Software | |
Operační systém | Vista Ultimate 32-bit |
Verze DirectX | Microsoft DX9.0c, DX10 |
Hry jsem otestoval v mírně přetaktovaném stavu, abych docílil srovnatelného nastavení obou počítačů. Nastavení bylo: CPU 3200MHz (400x8), FSB 400MHz (1600MHz), paměti na 1600MHz při časování 24-8-8-8-2T.
Testovací software
Testovali jsme v následujících aplikacích a benchmarcích: SuperPi, 3DMark06, 3Dmark Vantage, PCMark05, PCMark Vantage, Blender, Fritz Chess, Cinebench R10, wPrime, ScienceMark, Pov-Ray, WinRAR, H.264, MPEG2 do DivX, WAV do MP3, Linpack, Sandra, Everest, Excel, DOSBox, Photoshop CS3, Multitasking, 3DS Max, 7-Zip, Visual Studio 2008.
Testovací hry
Pod DirectX 9.0 jsem testoval: Fallout 3, Dead Space, Brothers In Arms, Race Driver GRID, Half Life 2 Episode Two, Call Of Duty 4, Call Of Duty 5, Mass Effect, Left 4 Dead, GTA IV, Tomb Raider Underworld. Následující tituly byly testovány s rozšířením DirectX 10: Crysis Warhead, STALKER Clear Sky, Far Cry 2, Bioshock, World In Conflict, Devil May Cry 4, Company Of Heroes, Unreal Tournament 3. Jediná OpenGL hra je Enemy Territory.
Ovladače
Grafické karty byly testovány s posledním buildem ovladačů GeForce 180.48. Vidíte je na přiloženém obrázku.
Metodika herních testů
- Call Of Duty 4: Modern Warfare - (DX9) + Fraps. Hrál jsem asi 5 minut úvod mise "War Pig", až do okamžiku kdy tank projede do druhé části obrazovky a hra si uloží "Checkpoint". Úsek jsem hrál dvakrát a použil průměr. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře.
- Call Of Duty 5: World At War - (DX9) + Fraps. Hrál jsem asi 5 minut úvod prvotní mise, kdy se dostanou vaši američtí vojáci na Atoll a hra začíná. Hraní jsem končil "vybílením" vesnice a uložením "Checkpointu" na cestě v džungli. Opět i zde jsem opakoval hraní dvakrát a zprůměroval. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře.
- Devil May Cry 4 - (DX10) + benchmark + Fraps. K testu jsem využil vestavěné demo a benchmark. Do grafů jsem zařadil výsledek z posledního - nejnáročnějšího testu. Minimální FPS jsem zaznamenal Frapsem. Nastavení vše na "Super High", AF napevno v ovladačích a AA ve hře.
- Enemy Territory: Quake Wars - (OGL) + demo + Fraps. V této hře jsem nahrál vlastní timedemo v mapě Valley. Demo trvá asi 10 minut a jeho průběh zaznamenal Fraps. Nastavení vše na maximum, AF i AA ve hře.
- Left 4 Dead - (DX9) + Fraps. Použil jsem plnou verzi hry, ve které jsem nahrál vlastní demo. Demo jsem spouštěl dvakrát a uložil průměr. Nastavení vše na maximum, AF i AA ve hře.
- Fallout 3 - (DX9) + Fraps. V tomto titulu jsem hrál několik minut dlouhý úsek se soubojem ve městě. Počet FPS opět zaznamenal Fraps a je výsledek vytvořil z průměru dvou hraní. Nastavení vše na maximum, hodnota AF i AA ve hře (v nastavovacím nástroji).
- Dead Space (DX9) + Fraps. Zde jsem hrál úvod po ztroskotání vaší lodi na plavidle Ishimura. Záznam FPS jsem končil po úvodní honičce s mutanty a nástupu do výtahu. Také zde jsem testoval dvakrát. Nastavení vše na maximum, AF i AA jsem nastavil v ovladačích. Vyhlazování ale zřejmě nefunguje.
- Far Cry 2 - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, spouštěl jsem "Middle Ranch" dvakrát po sobě. Výsledek je opět průměr. Nastavení vše na "Ultra High", AF i AA nastaveno v benchmarku.
- Race Driver GRID - (DX9) + Fraps. Jel jsem kompletní jedno kolo implicitního závodu "Race Day". I zde jsem opakoval hraní dvakrát a průběh přečetl z logu Frapsu. Všechny volby byly na High nebo Ultra, hodnota AF nastavena v ovladačích, AA ve hře.
- Company Of Heroes: Opposing Fronts - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, jehož výsledky jsou v grafech. Nastavení vše na maximum, AF v ovladačích a AA ve hře.
- Mass Effect - (DX9) + Fraps. Hrál jsem úvodní část hry, do setkání se dvěma roboty a vaší novou kolegyní. Prošel jsem úsek dvakrát a zaznamenal Frapsem. Nastavení vše na maximum, AF i AA nastaveno v ovladačích.
- Unreal Tournament 3 - (DX10) + benchtool + Fraps. K testování jsem použil program benchtool a nastavil v něm boty v mapě Shangrilla. Vše nastaveno na maximum. Hodnota AA i AF nastavena v benchtoolu.
- Crysis Warhead - (DX10) + benchtool. Zde jsem použil testovací utilitu, která simuluje skutečné hraní od začátku hry až k vodopádu. Výsledky vypisuje samotná utilita. Vše nastaveno na Fanatik, hodnota AF v ovladačích. AA nešlo nastavit, hra vždy spadla.
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky - (DX10) + Fraps. V tomto případě jsem chodil několik minut v základním táboře. Také jsem sekvenci uhrál dvakrát a výsledek průměru je v grafu. Nastavení vše na High, AF i AA nastaveno ve hře.
- Brother In Arms: Hells Highway - (DX9) + Fraps. V této novince jsem dvakrát hrál úvodní misi v nemocnici, a zaznamenávání FPS jsem ukončil u druhého Checkpointu. Nastavení vše na maximum, AF i AA nastaveno v ovladačích.
- Half Life 2: Episode Two - (DX9) + demo + Fraps. U této hry jsem nahrál několikaminutové demo, které jsem spustil a průběh zaznamenal Frapsem. Také zde nastaveno vše na maximum, AF i AA zvoleno ve hře.
- Bioshock - (DX10) + Fraps. Testování této hry je tradiční, a zaznamenávám zde Frapsem průchod od nehody letadla do majáku. Opět testuji dvakrát a výsledek zapíši. Nastaveno vše na max, AF a AA zapnuto v ovladačích.
- World In Conflict - (DX10) + benchmark. Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA i AF nastavena v menu hry.