Hlavní stránka Hardware Notebooky, telefony, tablety Notebook Acer Aspire 5520 - kancelářský elegán
Notebook Acer Aspire 5520 - kancelářský elegán
autor: Filip Eckstein , publikováno 18.1.2008
Notebook Acer Aspire 5520 - kancelářský elegán

Je tu další z naší pravidelné série testů moderních notebooků. Jednoho zástupce "kancelářské party" modelů jsme si představili již minule - tentokrát se podrobněji podíváme na poměrně povedený kousek z dílen společnosti Acer, který je navržený v tolik diskutovaném gemstone designu. Co si za cca 20 tisíc Kč s DPH (vč. Windows Vista) skutečně domů odnesete? To se dozvíte v dnešním testu, tak pojďme na to...


Acer Aspire 5520

Notebook Acer Aspire 5520 - kancelářský elegán

A máme tu závěr dnešního testu. Ačkoliv jsem testoval pouze jediný, stále je možné ho na základě výsledků z dříve testovaných modelů poměrně pohodlně porovnat. Za cenu pohybující se okolo 20 tisíc Kč s DPH (včetně OS Windows Vista Home Premium) si domů přineseme stroj, který by nám měl vyhovět nejen v běžné kancelářské činnosti, ale také v komplexnějších úlohách, mezi nimiž bych například mohl jmenovat úpravu fotek nebo hraní starších a méně náročných her. Veliké mínus u nás získala absence DVI konektoru, který by byl do budoucna určitě praktičtější, než "starodávný" VGA výstup. Velice mě rozhořčila také společnost Acer, jež k notebooku nedodala žádné ovladače ani zakoupený operační systém (jen ve formě "recovery oddílu").

KLADY

ZÁPORY

povedený designrecovery oddíl
výtečné pamětiabsence DVI konektoru
kvalitní LCDpřední audio výstupy
slušná výdrž baterietouchpad
webkameragrafická karta
přehledné klávesy 

Acer Aspire 5520

Závěr

Pokud v současné době sháníte kvalitně provedený a zároveň designově pohledný notebook za dobrý peníz, určitě není nový Aspire 5520 špatná volba. Po dobu celého testu mi až na pár výše zmiňovaných maličkostí vyhovoval.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
18.1.2008 06:34:20   85.71.198.xxx 76133
Nechápu Vaší kritiku nedodaných instalačních CD, neříkám že by se nehodily, ale říkám, že je to v souladu s OEM licensí Microsoftu a nepostupuje takhle jen Acer, ale i HP, Fujitsu-Siemens a další výrobci. V dnešní době Recovery DVD přikládá k novým notebookům už snad jen ASUS.Kritika Aceru za obnovení recovery oddílu za 1000,- ?! Děláte si srandu? Zkuste si zanést notebook HP na servis, že jste si smazali Windowsy - vysmějí se Vám, je Vaše povinnost si vytvořit zálohu přes příslušný software, na což jste po spuštění upozorněni. V balení je návod a uvýrazné pozornění na vytvoření záložního DVD. Pokud budete u HP reklamovat třeba pevný disk, který Vám vymění, tak Vám již na něj Windowsy nenahrají, odkáží Vás na Microsoft, ať si za poplatek seženete instalační CD a nainstalujte si Windowsy standardním způsobem, ovladače a utility si stáhněte z webu. Acer při výměně disku tento uvede do stavu v jakém byl při prodeji, a jestli vyjde zákazníkům vstříc, a oddíl v případě zákazníkovy chyby obnoví za 1000Kč, tak je to pro mne významné plus !
18.1.2008 08:09:14   193.128.157.xxx 1624
chybu s nedodavanim medii urobil aj DELL cierny den Tech supportu nastal 11.04.2005...tento krok sposobil viac skod ako uzitku v celosvetovom meritku ...takze dell opet dodava media.chcem vidiet ako si obnovis data( operak) ked ti oddide disk.zaplatis sa vymenu disku a isntalaciu operaku niekolko tisic? ked vymenu disku zvladne trochu technicky zrucny clovek, bez zlozitych zasahiv..acer si len takto viaze zakaznikov aby platili to co usetrili pri kupe..mozno je tento postup legalny ale je urcite neprakticky a uz vobec nie customer friendly...co sa tyka LCD firiem Optronics, mozno ste mali stastie inak su to najhorsie lcd co som kedy na NB videl..
18.1.2008 08:31:27   84.47.69.xxx 1722
Presne tak, Dell tiež dodáva Recovery médiá a je to tak rozhodne lepšie, práve aj z popisovaného dôvodu že odíde HDD.
A s tými LCD je to tiež tak, AUO (AU Optronics) sú tie najhoršie panely aké snáď môžete dostať do NB. Samozrejme nie každý je taký zlý, tento bol možno 1 zo 100 ktorý sa vydaril. Ja mám na svojom Delli panel Samsung čo tiež nie je žiadna sláva, ale tento konkrétny sa tiež celkom vydaril a netrpí žiadnymi "poruchami"
18.1.2008 15:12:16   84.42.172.xxx 1514
Samsung je firma, která je technologickým leaderem (nejen) v oblasti zobrazovacích zařízení, tedy i LCD. Jinými slovy, Samsung dělá jedny z nejlepší LCD obrazovek na světě.
18.1.2008 08:43:17   62.24.68.xxx 1312
Ola la .... zaměstanec Dellu a ještě neříká plnou pravdu Ano, médium s Windows je dodáváno s notebookem ... má to však jedno ALE = Informace z konfigurátoru:
Systémové ovladače
Systémové ovladače jsou uloženy na vašem pevném disku. Jestliže se domníváte, že potřebujete sadu zdrojových CD (Resource CD Kit), ujistěte se, že jste ji zahrnuli do své objednávky systému.
D830, zdrojovy disk CD XP [přidat 140,00 Kč].

Chtít 140Kč za CD s ovladači? To je customer friendly?

Mimochodem celá řada Vostro a Latitude používá Au Optronics, jestli on to nebude největší výrobce LCD panelů?
18.1.2008 08:59:47   193.128.157.xxx 1212
ano to je pravda ale aspon to ponukame a minimalne ked ich potrebujes pri nejakom probleme posielame ich zadarmo ;)
18.1.2008 09:46:42   195.47.34.xxx 1312
za těch 140kč, ikdyž o tom pochybuju, mě to přišlo se systémem a nic jsem nedoplácel, je to podstatně víc user friendly než Acer, za každej reinstall 1000kč?! Pač když už reinstaluju, tak sformátuju disk, bez toho je reinstall k ničemu
18.1.2008 12:25:21   193.84.46.xxx 1312
Když se dělá recovery v servisu, tak se samozřejmě dělá formát HDD, alespoň tedy systémového oddílu. Proto je také nutné si před odesláním do servisu, pokud je to tedy možné, zálohovat data.
18.1.2008 09:00:05   88.103.253.xxx 2411
Recovery media dodana primo s notebookem jsou dneska skutecne vyjimkou, nejsou (krome jiz jmenovanych) ani u IBM/Lenovo
Ovsem KAZDY vyrobce umoznuje uzivateli si ty recovery media vytvorit primo na notebooku.
Takze v Aceru staci pustit eRecovery a vypalit dve recovery DVD, a pak muzete disk formatovat klidne 10x denne, a system vzdy nainstalujete jako po zapnuti.
A obdobne to maji i ostatni vyrobci (HP, IBM/Lenovo apod.), takze narky na to, ze recovery media nejsou v dodavce, jsou zcela scestne.Vyrobce je skutecne (dle OEM builder licence) neni povinen dodavat, ale kazdy zakaznik ma moznost si je vytvorit za 20Kc (cena prazdnych medii).
Jestli to uzivatel neudela, tak pak je to jen jeho chyba, a v pripade likvidace systemu musi proste platit (at uz nove instalacni medimu od MS, nebo napravu v servisu).

Vzhledem k tomu, ze podle nejakeho vyzkumu se 2/3 ceskych uzivatelu povazuji za "experty", tak nechapu, ze o tomto zpusobu snad nevi ani "odborna" media a napisou do recenze takovy blud, ze kdyz se Aceru pokazi disk, jedina sance na obnovu systemu je servis.
18.1.2008 12:29:17   193.84.46.xxx 1112
Přesně a výhoda toho vlastního recovery média je, že se může udělat již s vlastními nainstalovaný programy, aktualizacemi do data vytvoření, nastavením apod, prostě je to pak mnohem rychlejší a jednodušší, než vše dělat od začátku
18.1.2008 14:15:14   81.92.145.xxx 1312
Jiste, ale za predpokladu, ze si to uzivatel pred tim nestihne zborit.
18.1.2008 09:13:34   81.27.205.xxx 1112
nerozumím tomu, proč by to nešlo vyřešit tím, že si originál instalační DVD s Windows Vista od někoho kdo ho má půjčím,nainstaluju a použiju číslo z nálepky na notebooku
18.1.2008 09:51:09   195.47.34.xxx 1112
Myslím že u HP to dělají úplně jinak, je jasný že když reklamuješ jen disk, tak ti ho vymění, ale když reklamuješ celej notes, tak ti ho uvedou do původního stavu, takhle to aspoň funguje u Dellu, že ke mě domů přijede technik s novým diskem, přehraje data a disk vymění
18.1.2008 10:27:16   78.99.171.xxx 5512
ale ja ti zvysoka kaslem na recovery cd a zalozne dvd cez ich soft. Ja si chcem system nainstalovat sam ako ja chcem, particie si na disku chcem vytvorit ako ja chcem a soft si tam chcem nainstalovat aky jachcem. Ked som si za to raz zaplatil, tak si to chcem spravit ako uznam za vhodne ja, a nie nejaky pako vo vedeni acer/hp/asus/... Nedodanie instalacneho media k notebookom s predinstalovanym OS je zasadne minus!
18.1.2008 10:40:21   195.47.34.xxx 1112
S tímhle musím jedině souhlasit, jasně a stručně řečeno
18.1.2008 22:13:45   78.99.171.xxx 1113
problem to teda je, ked nemam to instalacne medium. Keby som ho mal, tak to problem samozrejme nieje. Osobne som s recovery cd nikdy nerobil, ale otazka: ak obnovim z tych recovery cd system, ostanu mi tam moje povodne data ktore mam mat podla microsoftu v mojich dokumentoch? Odpovedat snad ani nemusim, ze... Formatovat pamatovu kartu v telefone jednak nemam moznost, a jednak nemam potrebu. V pocitaci je to ale ine, vsetky data chcem mat na dcku, kedze som sa nestretol s 1 ani 2 pocitacmi kde padla fat tabulka ccka. Ked raz nastane situacia, ze mozem mat v mobile delenu pamat ako sa mi zachce, budem zasadne proti aby mi napr nokia nutila svoje delenie. Ja som zakaznik, ja si poviem ako to chcem. Aspom tak by to malo byt.
18.1.2008 12:27:17   193.84.46.xxx 1255
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
18.1.2008 16:39:59   83.240.65.xxx 1712
Pamet v mobilu jsem si jiz formatoval, co je na tom divneho ? Lednicka ma pametove medium, na ktere si muzu ukladat data ? :-)

Co podporuje Vista primo ? Nejsem si jist, jestli oba myslime to same.
19.1.2008 17:17:06   84.42.152.xxx 1112
U HP jsem svyho casu dostal s ntb XP oem cesky i anglicky medium plus recovery dvd, ktery po nainstalovani systemu doda ovladace a aplikace dodany s ntb. Ale jak to maj dneska nevim - kazdopadne ja bych si nemel na co stezovat ani po smazani oken. Neni to teda uplne totez, co to bylo pri prvnim startu ntb. U FSC jsem nedavno dostal minimalne dvd s vistama, mam dojem ze i recovery dvd, ale to jsem jeste nepotreboval a nemuzu uplne potvrdit.
18.1.2008 06:36:17   195.146.153.xxx 1314
Pekna notebook aj recenzia.
Ja mam len taku otazocku ci niekto nevie pomoct.Mam starsi Acer a v okoli klbov na zadnej strane plastoveho krytu displaya to vsetko popraskalo...ale poriadne.Pomaly sa uz bojim aj otvorit kryt.Nevie niekto o servise alebo niecom podobnom kde to vedia opravit...nejako zaliat (zalepit.Najlepsie ak by to bolo na vychodnom slovensku...Kosice by boli super...Dakujem.
Dufam ze som nikoho neurazil mojim prispevkom...ale zatial mi nikto nevedel poradit.
Pekny den.
18.1.2008 15:17:55   81.92.145.xxx 1112
Acer ma servis v Brne a opravi to, bohuzel si to budou chtit nauctovat i v pripade zaruky. Po dohadovani, ze to neni prvni pripad teto vady byli ochotni ustoupit z ceny materialu a chteli si uctovat aspon praci. Nakonec se to resilo pres reditele v Praze a reklamace probehla uspesne.
Zlaty bylo kdyz to delal mensi servis u nas v okoli. Tam se to prineslo a oni uz vedeli, ze Acer na tuto vadu trpi, takze zadne dohadovani nebylo treba.
Ovsem i kdyz to opravi, tak se tento problem po case opet projevi.
20.1.2008 09:56:37   90.177.96.xxx 1212
Na zvládnutí servisu Aceru musí být člověk psychicky hodně silný. Jelikož tam velké procento Acerů dřív nebo později končí, přešlo velké množství lidí z mého okolí (včetně mě) na jinou značku. Nevím, jestli se od té doby přístup změnil, ale podle příspěvku http blog.filosof.biz/brnensky-servis-acer/ je to pořád stejné.
18.1.2008 08:03:19   147.32.113.xxx 1913
Jaj nechci zase šťourat, ale v životě jsem ještě neviděl aby paměti typu DDRII běžely na 333MHz . Napíšete aspoň jednou pořádnou specifikaci NB aniž by jste tam napsal naprostou blbost ?
18.1.2008 08:38:22   80.83.74.xxx 1114
Souhlas s těmi paměťmi to nějak nesedí. Měl jsem dojem že modilní Athony64 běžely pouze s DDR v single channelu(s 754), ale už tomu už asi tak není.

Jinak místo toho miniUSB konektoru by se snad i slušelo napsat FireWire :-)

Btw: Koukám, že problém se zadáváním příspěvků a operou zůstává nevyřešen..a nemyslím si, že by to byl problém opravit...
18.1.2008 08:42:39   193.128.157.xxx 1112
vobec to neni blbost
http://en.wikipedia.org/wiki/DDR2
18.1.2008 09:18:54   147.32.113.xxx 1112
Aha :-(..
tak to se p. Ecksteinovi omlouvám :-). Ale asi by bylo lepší psát standartní značení DDR2-667.
Takže ještě jednou pardon ;).
18.1.2008 08:34:22   62.24.68.xxx 17156
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
18.1.2008 08:41:19   193.128.157.xxx 1217
problem nastava ked ti ta zaloha nejde vytvorit . a to sa stava dost casto...
18.1.2008 08:44:54   62.24.68.xxx 1212
duuri: prodáme acerů více jak 500 měsíčně ... jde to u všech a naprosto v pohodě ... chápu, že jako zaměstanec Dell máš potřebu schazovat ostatní značky, ale ověřuj nejdříve fakta
18.1.2008 09:01:59   193.128.157.xxx 1112
to ze predas 500 mesacne je pekne..nezhadzujem ine znacky ale mam skusenosti aj s inym NB a co sa tyka servisu je acer otras... nevravim ze dell je najlepsi to vobec nie prave naopak. Clovek zazije na techsupporte vela veci..
18.1.2008 09:06:21   88.103.253.xxx 1312
Co se tyka servisu, tak to si muzou vsechny znacky svorne podat ruku, protoze takovy hnus a slendrian snad ani nikde jinde neni, a je jedno jestli je to Acer, Asus, HP, Lenovo (u vsech techto znacek mam "nadherne" zkusenosti se servisem, ktere bych nepral ani te nejvetsi konkurenci). Napr. nedodrzovani zakonych lhut (Acer, Asus), vymena vadne komponenty za vadnou (HP), neopraveni komponenty - zustala fyzicky stejna reklamovana, prestoze v protokolu byla napsana vymena (Lenovo)
Proste des bes bez ohledu na znacku.
18.1.2008 10:01:26   195.47.34.xxx 1112
Tak ja jsem takovyhle problemy nemel, u myho Della to technik meni prede mnou, takze si klidne muzu pohlidat, ze tam nic nevrati poskozenyho, nehlede na to, ze ten notebook nemusim nikam nosit a pak na to zakonnych 30dni cekat
19.1.2008 16:48:23   88.102.116.xxx 1112
nesouhlas - praktická zkušenost - záruční reklamace NB Acer - problém s LCD = výměna dat. kabelu. Odvoz přímo z domu - oprava do tří dnů vč. doručení NB zpět. LP2008
18.1.2008 15:03:29   81.92.145.xxx 1213
500 mesicne ? Tak to tedy uprimnou soustrast. Nemate do toho jejich servisu v Brne zavedenou potrubni postu ?
Poruchovost vysoka jak u ntb., tak u stolnich PC (navic uvnitr to vypada jako kdyby to montoval nejhorsi garaznik). Kdyz k tomu pridam co predvadi servis v Brne, to se snad ani neda popsat... s jednou zavadou to tam posles a s jinou se to vrati.
Stahli jsme to z nabidky uz minuly rok a prodali jsme par kusu jen na vyslovne prani zakaznika. Diky tomu mame mozna o 50% reklamaci ntb. mene. Za ty nervy a nastvany zakazniky Acer fakt nestoji.
18.1.2008 09:10:27   88.103.253.xxx 1313
Hmm, nevim co je to podle tebe "dost casto", ale tak selskym rozumem bych si pod tim prestavil alespon 1/3 pripadu.
Bohuzel te musim zklamat, z desitek notebooku (ruznych znacek) ktery jsem pro zakazniky zprovoznoval, sly recovery media bez problemu vypalit na VSECH kusech napoprve. Samozrejme pouzivam kvalitni media, jestli nekdo vypaluje recovery media na sunty z hypermarketu za 3kc, tak se nedivim, ze mu to nejde. Ale i v tomto pripade to neni problem vyrobce, ale uzivatele setriciho par korun na nepravem miste.
18.1.2008 14:43:39   81.92.145.xxx 1112
To je prave ostuda vyrobce, ze setri kde nema. Zakaznik predpoklada, ze mu prodejce u pultu predvede plne funkcni vyrobek a on si jej odnese domu a muze na nem hned zacit pracovat... a co si budeme povidat, ma na to pravo.
18.1.2008 09:28:31   88.212.21.xxx 2312
1.Keby ste boli dobrym obchodnikom vedeli by ste ze najhorsia situacia je ked zakaznik dostane menej nez cakal(napr. nedostane install CD/DVD). To ze firmy nutia zakaznikov aby nezmyselne sfunkcnovali NTB metodou urob si sam je ubohe.
2.Zlozitost vytvorenie recovery CD/DVD - niektori uzivatelia si nevedia ani vlozit bateriu do notebooku! Svet je plny technickych antitalentov.
3.Zivotnost lisovaneho CD/DVD je vacsia nez paleneho.
4. sudenie sa a zaloba - len sa kludne sudte a obhajujte "dobre" meno Aceru prip. inych vyrobcov
18.1.2008 12:34:24   88.103.253.xxx 1113
Ad 1)
to je vsechno otazka ceny, kazdy vyrobce se snazi usetrit co nejvic nakladu (i kdyby 10Kc/vyrobek - v celkovem objemu vyroby to jsou miliardy), protoze z druhe strany je zase tlak na snizovani prodejni ceny. (Kdyz si vzpomenu, kolik me stal prvni notebook.... a za kolik se prdavaji dneska...). Takze vyrobce radsi presune nektere naklady na prodejce, potazmo koncoveho uzivatele. A delaj to tak (az na vyjimky) vsichni

ad 2)
Pokud si uzivatel neni schopen zprovoznit notebook sam, tak je to vec (solidniho) prodejce, jestli to udela jako sluzbu "v ramci prodeje", pripadne jestli to udela jako placenou sluzbu navic. V kazdem pripade u solidniho "zprovoznovatele" by melo byt vytvoreni recovery medii automatikou.

ad 3)
Ano, zivotnost lisovaneho media je vyssi nez vypalovaneho, ale i zivotnost vypalovaneho (cca 40let a více u kvalitnich medii) nekolikanasobne presahuje zivotnost jakehokoliv notebooku (10-15 let max.)

ad 4)
kdyby nekdo spinil jmeno "tvoji" znacky polopravdama, pripadne vylozenymi vymysly, taky by ses ozval.
18.1.2008 14:37:23   81.92.145.xxx 1112
"to je vsechno otazka ceny, kazdy vyrobce se snazi usetrit co nejvic nakladu (i kdyby 10Kc/vyrobek - v celkovem objemu vyroby to jsou miliardy)"
Jo a to je prave ta prasarna... spocitej si kolik casu stoji vytvorit samostatne recovery + cena media ? To je proste bez debat setreni na spatnem miste.
19.1.2008 07:01:33   88.212.21.xxx 1112
1) usetrit minimum penazi dokaze len hlupy vyrobca ktory si nevie zratat, ze nastvanie zakaznika mu sposobi vyrazne vacsie skody
2) takze teraz je na rade predajca aby dokoncil odflaknutu robotu vyrobcu. "Skvele" riesenie!
3) takze je akoze lespie ked mi odide palene recovery CD/DVD po 1 roku ako ked mi vydrzi lisovane CD/DVD 40rokov?
4) Autor clanku v kritike Aceru neklamal ani neuvadzal polopravdy!
Ked je nejaky predajca chce sudit kvoli Aceru tak je to tragikomicke.
18.1.2008 12:36:51   193.84.46.xxx 1113
Pokud si nedokáže udělat Recovery médium pomocí dodaného průvodce, tak NESMÍ pracovat na PC, jelikož napsání tohoto příspěvku je složitější než tamto.
21.1.2008 07:50:02   83.208.155.xxx 1112
Vážně? Já jsem musel prolistovat několik příruček od NTB a mrknout na internet, abych vůbec zjistil, že tam něco takového jako vytvoření Recovery CD/DVD vůbec je. A to vím o co se jedná a přímo jsem to hledal. Rozhodně si nemyslím, že je to jednodušší než napsat někam nějaký blábol...
18.1.2008 09:57:00   195.47.34.xxx 1412
jak může autor poškozovat dobré jméno Aceru? Myslim že tato firma ho nikdy neměla, je fakt, že tím že acer media nedodá, může snížit cenu o 200kč, ale když se podívám na to co mi přišlo s Dellem, tak se Aceru a jemu podobným značkám musím opravdu smát, dostal jsem orig CD Win XP profi, a ne Verbatim popsanej lihovkou, dále diagnostické CD se všemi drivery, opravdu nechápu lidi, proč si nepřiplatí 3000kč za slušnej notes, přecejen je to investice nejmíň na 5 let, a těch pár tisíc navíc je bude velmi často mrzet
18.1.2008 15:21:33   81.92.145.xxx 1112
Naprosty souhlas. Neni co poskozovat.
18.1.2008 16:55:09   83.240.68.xxx 1112
S těma 5ti rokama bych to nepřeháněl, já notebook měním každých zhruba 1,5 roku (dokud se dá prodat se zárukou, běžnou 2letou) a i příplatek 3000kč je hodně optimistickej.
Pokud budu chtít Dell schopnej notebook s dedikovanou grafikou, připlatím si nejmíň 5000kč oproti jiným výrobcům (třeba ten příplatek 2500kč za DVD-RW je moc vtiptnej, nebo 2500kč za 2GB RAM ... jak se ospravedlňuje tohle?), pravděpodobněji tak 10000kč, a to je z ceny notebooku konkurence (20000kč) docela dost, nemyslíš?
18.1.2008 19:43:43   85.71.23.xxx 1112
Jáí studuju, takže notes změním ledatak po studiu, nevím kde jste byl na těch cenách, DVD-RW mechanika bývá většinou standardně, jen u těch nejlevnějších co začínají někde na 13500Kč, není. S tou ramkou, je fakt že je mají drahý, ale je problém si koupit notes s 1x1Gb a pak dokoupit 2Gb modul zvlášť?! já jsem si teďka kupoval 2Gb modul za 1100kč, a žádnej problém. Já jsem si svůj notebook inspiron 6400 kupoval v 1. ročníku za cca 40kKč a že bych ho teďka chtěl prodat, tak to ani omylem, 4 roky bez problému ještě vydrží, akorát tak za 2 roky koupím baterku a možná časem vyměním disk, jinak všechno v poho vydrží
19.1.2008 10:05:31   83.240.68.xxx 1112
NA těch cenách jsem byl normálně v ceníku Dellu.
Vostro 1500, klidně se podívej.
Stejně (rozumně - C2D, 2GB RAM, 160GB disk, nV8400, VHP, ...) vybavenej notebook seženeš např. od Asusu tak o 10000kč levněji.
U jiných typů než Vostro je ten rozdíl ještě větší.
19.1.2008 17:31:14   84.42.152.xxx 1112
Co vim, tak zrovna u dellu se obcas dost smlouva a cena se od cenikovy muze znacne lisit.
18.1.2008 14:50:32   81.92.145.xxx 1112
"Proč je také dodávat, když si může během 30ti minut každý vytvořit vlastní?"
LOL... Tak jestli mi predvedes, jak napr. na HP vytvoris ty 2 recovery DVD behem 30ti minut, tak mas u me pivo. A to nebudu pocitat cas od uplne prvniho zapnuti ntb., ale az od spusteni toho recovery pruvodce...
18.1.2008 09:12:59   62.44.18.xxx 1418
Tak nad touto informací sem se musel prostě zasmát. Notebook si snad kupujete s tím ,že všechny ovladače vám poběží jen na danném operačním systému a když si tam chcete nainstalovat jiný ,tak se nedivte milý autore této recenze ,že při formátování se vám smažou i systémy s ovladačemi. Njn za chyby se platí:-) Když se teď dívám na nabídku notebooků s Vistama ,tak jen kroutím hlavou a kamarádům raději doporučuji notebooky s XPčkama. Podle mě sou Visty zatím zbytečné.
18.1.2008 09:31:25   89.102.19.xxx 1212
Autor patrně neví, kde je vpravo a vlevo, když píše, že se DVD mechanika nachází na levém boku (já osobně tedy posuzuju strany podle toho, když mám k notebook otevřený k sobě displayem). Jinak výdrž lehce přes 2 hodiny (s integrovanou grafikou) nepovažuji za moc dobý výsledek, Intel je holt do notesů lepší volba.
18.1.2008 09:57:24   78.102.28.xxx 1112
jak stare hry si na tom clovek muze zahrat?Sel by na tom quake 3 v nejakem osekanejsim rozliseni?Nebo i neco lepsiho?
18.1.2008 10:40:21   213.180.63.xxx 1114
Nerozumím, proč autor popisuje jen jedinou možnost získání zpět instalační soubory windows. S notebookem si kupuje LICENCI používat windows, tudíž lze použít jakékoliv instalační CD/DVD windows odpovídající verze, kterou si klidně může stáhnout z internetu - zadáte jen svůj instalační klíč.
18.1.2008 15:24:10   81.92.145.xxx 1143
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
18.1.2008 11:09:13   213.29.14.xxx 1212
Asi před rokem jsem si koupil noťas HP s WinXP home. Byl jen o pětikilo dražší než s linuxem. Říkal jsem si: Jo dobrý budu používat legaál OS. Když jsem si po zavedení systému chtěl pro svoji potřebu udělat dodaným softem kopii, tak to na mě hodilo hlášku, že jedna kopiie už byla vytvořena a vícekrát zálohovat nelze...
V HP supportu mě poslali někam a prodejce (Nextcomp) jsem ani nekontaktoval, protože jak dokážu, že jsem si už jednu kopii nevytvořil?
Někdo podvedl mě a tak jsem upustil od snahy změnit svět.
18.1.2008 12:46:38   193.84.46.xxx 1112
Hmm, to jste ovšem měl reklamovat u prodejce, protože tzn. že někdo už ten NTB měl v ruce a udělal to před Vámi. Je fakt že to prakticky nedokazatelný, ale určitě u nás bychom to zkusili nějak vyřídit
18.1.2008 15:22:56   84.42.172.xxx 1112
Tak to je svinstvo, někomu bych v té firmě asi zpřelámal nohy i ruce. A to ani ne tak proto, že mi ukradnul Windowsy, ale proto, že vůbec hrabal na můj notebook.
18.1.2008 15:28:06   81.92.145.xxx 1112
Jenze on mu Wokna nikdo neukradl, pokud mu samolepka zustala. Spis to vypada, ze mu prodejce prodal pouzite zbozi, ktere mu jiny zakaznik vratil napr. z duvodu nakupu prez net a moznosti do 14 dnu vratit zbozi bez udani duvodu.
18.1.2008 11:44:55   89.103.21.xxx 1112
Nedavno jsem si koupil ntb i s OEM na Xp Home, s 9ti cl. baterii, dal jsem za to cele 22 tisic, vydrz mam pres 5 hodin kancl. prace a v 3d Marku 05 mam 1800 bodu, to mi naprosto staci a jeste k tomu to neni Acer, sasi naprosto bez problemu...nechapu kdo by zvolil tohle.
18.1.2008 15:20:54   84.42.172.xxx 1516
jo, acer je sračka
18.1.2008 15:57:47   89.176.149.xxx 1919
Přesně tak. Kupte si Apple, dostanete 2 DVD, na kterém je OS, ne parodie na OS.
19.1.2008 09:24:02   158.196.42.xxx 1212
ty si dobry kus vola...to je jak si stezovat ze jako octavia je dobre auto ale sou i lepsi. A ty by si napsal ze octavia je sunt a ze si mam koupit audinu za milion. Nechapes ze vse je to jen o kompromisu, co vse za me penize potrebuju a kolik za sve potreby musim dat. Mit kazdy penez na vyhazovani tak si urcite koupit to nejlepsi, zase nejsme blby vis. Me by zajimalo kolik ti tak je let :/
20.1.2008 08:13:59   84.42.172.xxx 118
octavia je především embéčko - já bych si nikdy nekoupil embéčko...je to také věc prestiže...a upřímě, na co zbalíš víc holek, na embéčko, nebo na bmw? odpověz si sám...
20.1.2008 08:17:51   84.42.172.xxx 78
a jde také o kvalitu značky...třeba IBM, Toshiba, Dell, HP - to jsou značky notebooků, které se časem prokázali jako nejkvalitnější, nikde na ně neslyšíš nějaké stížnosti...oproti tomu Acer...kolikrát si slyšel že se někomu Acer vysral, že Acer je sračka? já to slyšel hodněkrát a proto jsem si Acer také nekoupil...a vyhnul bych se možná raději i MSI, Asus atp., protože ty firmy nemají nějak extrémně dlouhodobé zkušenosti s výrobou notebooků a předtím vyráběli akorát základní desky...vsadil bych jedině a maximálně na svatou trojici IBM, Toshiba, HP, na nic jiného...a i tyto značky mají v nabídce notebooky co začínají na ceně 13500,- a jsou kvalitní...
18.1.2008 15:46:31   85.207.194.xxx 1010
to se tedy divím. Za svůj život jsem vlastnil pouze značky IBM,HP a Dell a jednoznačně mohu říct, že nejlepší servis má Dell. Notebook jiné značky bych si nepořídil po zkušenostech kolegů s např s Acerem, Asusem - opravdový horror. Co se týče možnosti recovery, tak si myslím, že zvolit ho za 130 Kč je pravděpodobně levnější řešení než nechat ho instalovat za 1000. A že jde o poškozování dobrého jmena Aceru. To není možné poškodit, neboť není co poškodit. Nejsem zaměstnancem ACERU ani DELLU ani jakékoliv firmy jež výrábí nebo prodává notebooky. Jsem pouze uživatel, co chce mít dostupný, bezproblémový servis což v případě Aceru zcela jistě není.
20.1.2008 08:19:33   84.42.172.xxx 98
přesně, jméno Aceru už nejde nijak poškodit, to je přece všeobecně známé, že Acer je šunt...
20.1.2008 09:15:27   89.176.39.xxx 98
Ja spise nechapu autora, staci se podivat po eshopech a lze najit za 20 tisic vcetne DPH mnohem zajimavejsi stroje nez tohle tuctove nic.

Rozhodne drive Acer byl alespon zarukou nizke ceny na ukor zpracovani, ale dnes je situace jina, nastesti pro nas.

Mam firemni Acer a neni to jen o dilenskem (spatnem) zpracovani. Napr. pokud jde o VGA vystup, tak po zapojeni na 24 palcovy monitor teprve vidite "kvalitu", duchy, neuveritelne blikani obrazu a kdyz se spusti vetracek v notebooku, tak obraz je uz nekoukatelnej. Puvodne jsem myslel, ze se jedna o vadu monitoru, ale po testech s jinymi notebooky (Asus, HP) je to jasna featura Aceru. Takhle lze pokracovat, audio vystupem atd...

Ja rikan NE Aceru.
20.1.2008 16:39:59   85.207.248.xxx 78
Dobrý den, velmi mě zaujala recenze nb Acer Aspire. Jsem také majitelem (i když jiného modelu - Aspire 5720G). Ale měl bych k němu pár výtek a dotazů.

Sestava je velice pomalá (možná zapříčiněno 1GB paměti). Pokud je NB v úsporném režimu, po pár vteřinách přehrávání videa se začne sekat (a to v jakémkoliv přehrávači a formátu).
Další vadou je Dolby Digital Home Theater 5.1 - (nelze napevno vypnout), začne zvuk neuvěřitelně prskat popř. vypadne úplně. Stejný problém s integrovaným mikrofónem (po nějaké době vypadne).

Cca po 3 dnech mi odešlý aplikace od Aceru (eSecurity a spol.). Opravdu jsem neprováděl instalace bůnvíčeho - pouze běžné přehrávání videa a poslouchání hudby.

Pokusil jsem se reinstalovat ovladače těmi z webu - bezúspešně. Navíc vypadají naprosto jinak.

Jak je to u Aceru s přidáním RAM? Na počkání? Zřejmě ne.

Dále nemám recovery DVD. Je možné nyní nějakým způsobem spustit Recovery Tools aniž bych přišel o data? Děkuji za případné rady a odpovědi.
20.1.2008 17:02:15   81.92.145.xxx 78
Pamet pridat neni problem. Zvladne to na pockani snad kazda prodejna s PC (neni nutne posilat do servisu).
Pokud v Recovery tools das jen vytvorit media,tak o zadna data neprijdes. Otazka je, jestli to vytvorit jeste pujde, pokud jsou uz nakopnuty i jiny jejich aplikace.
K ostatnim problemum se nebudu radeji vyjadrivat. Musel bych na Acer zase nadavat.
21.1.2008 13:21:50   85.207.248.xxx 67
Díky, hned jdu na to Recovery. Nejde mi o to, nadávat či ne. Jen by mě zajímala realita. Zda například při testování NB řady Aspire jste nenarazili na problémy se zvukem a výkonem.

Je možné, že 2-jádro 2GHz s 1GB a Nvidii 8400M GS nezvládá přehrávat video? (Sice v úsporném režimu - díval jsem se do nastavení a jsou tam věci, co by to mohly ovlivňovat (např.výkon HDD apod.), ale i přesto mi příjde u takovéto sestavy trhání videa nenormální)
A prskání a vypadávání zvuku+mikrofónu je běžné? Resp. je mi to jedno, pokud to lze nějak spravit.
21.1.2008 18:18:44   81.92.145.xxx 67
Problem s prehravanim videa v techto rezimech bude. Co jsem ted nedavno zkousel, tak to dela i Asus. Na nejuspornejsi rezim si DVD moc nevychutnas

21.1.2008 11:00:47   91.195.202.xxx 78
Zdravim neviem koľký z Vás skusali zohnat ovladače na grafiku ATI X1600. Ja som stiahol x balíkov zo stránok ati.com a ešte ani raz sa mi nepodarilo prejst inštaláciou. Acer nie je podporovaný od ATI a tak sa všetci rozlúčte s upgrade ovladačou... Na strankach ACERu je len jeden pack pre MB + grafiku pomaly rok starý. vedel by mi niekto z týmto pomocť? V Aceru mi povedali že mám smolu ?

21.1.2008 13:55:41   85.93.168.xxx 67
Tady je vysvobozeni ze tveho problemu. Staci postupovat podle pokynu...

http://www.driverheaven.net/modtool/
21.1.2008 15:06:18   85.207.248.xxx 67
Ehm.. při zálohování (vypalování DVD č.2). P5i vložení DVD hlásí: "Zápis provádějte na typově shodné disky". (Obě DVD, tedy již vypálené DVD č.1 a i ostatní zkoušené pro vypálení DVD č.2, všechny ostatní pocházejí ze stejného multipacku Verbatim). Rozumíte tomu někdo?
21.1.2008 18:27:13   81.92.145.xxx 67
S podobnou chybou jsem se setkal jednou i u HP, ale nemel jsem cas hledat pricinu. Hodil jsem to na 7 CD a to proslo v klidu. Je to lamerina, ale kdyz tlaci cas...
22.1.2008 11:19:11   85.207.248.xxx 67
V tomto případě se jedná o 12 CD. Tudíž i při nízké ceně médií, nerad bych ničil desítky CD či DVD u fuknce, která by fungovat měla.
23.1.2008 22:25:10   147.230.166.xxx 56
Dobry den,
zkousel k tomuhle noteboku (pripadne jinemu se stejnou grafickou kartou) nekdo pipojit TV. Ja jsem se o to snazil docela dlouho, ale nepovedlo se mi to. Zajimali by me zkusenosti ostatnich...
31.1.2008 19:47:50   89.31.11.xxx 48
Jo jo pět let zpátky začala ve velkém éra mobilů nyní máme mobily každý dva . Myslím že nyní začíná éra levných notebooku za pár let jich budou v čr milióny v každé domácnosti jeden samozdřejmě s bezdrat připojením na internet! Co příjde pak? Napadá vás něco? mě nic .

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

152 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 67.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.