Hlavní stránka Hardware Notebooky, telefony, tablety Vybíráme a... ladíme notebook - 1. část
Vybíráme a... ladíme notebook - 1. část
autor: Kwolek Jirka , publikováno 31.7.2007
Vybíráme a... ladíme notebook - 1. část

Dnešní článek není žádnou recenzí notebooku, ale spíše souborem nápadů a postřehů, které jsem jako redaktor PCtuningu učinil před a po koupi svého druhého "přenosného stroje". Nejen že jsem si poměrně pečlivě vytipoval vhodnou HW konfiguraci, ale našel jsem si takové HW utility, které mi život s mým novým pomocníkem ještě více usnadnily. A pokud to funguje mě, tak to může prospět i Vám...


Po dlouhé analýze problému, kdy bylo, vzhledem k předem stanovenému rozpočtu, nutné udělat mnoho větších nebo menších kompromisů jsem zjistil, že ideálním řešením pro mé účely bude notebook s čipovou sadou i945PM + dříve zmíněným dualcore "pro chudé" - procesorem Intel Pentium Dual-Core T2080, notebook který na své palubě navíc ponese grafický akcelerátor třídy ATI X1300, X1400 nebo GeForce Go 7300 nebo 7400 (ve všech případech s 128MB grafické paměti).

Pokud bych požadoval "plnotučný" procesor třídy Core Duo nebo Core2Du, musel bych slevit z některého jiného požadavku.

ASUS F3Jr

Vybíráme a... ladíme notebook - 1. část

Specifikace výrobce zní takto:

  • Procesor: Intel Core™ Duo T2080 1.73GHz
  • Paměť: 1x 1GB DDRII 677 (takže od výrobce "single channel")
  • Displej: 15.4" (WXGA, color shine) lesklé provedení
  • Grafika: ATI X2300 128MB s HyperMemory až 512MB (128MB + dynamicky přidělená paměť)
  • Pevný disk: 120 GB HDD (5400 ot./min) SATA
  • Mechaniky: DVD/RW SuperMulti DL
  • Komunikace: 56Kbps MODEM + 10/100/1000 BaseT + WIFI 802.11a/b/g
  • Konference: Video Camera Built-in (1.3 megapixelů)
  • Porty: • 1x Headphone-out (Stereo + optika) jack • 1x Microphone-in (Mono)
  • Rozhraní: 4x USB 2.0 • 1x IEEE 1394 port (FireWire) • 1x DVI
  • 1x Express card
  • 1x čtečka paměťových karet 7v1
  • Audio: HD audio compliant kodek s 3D efekty; full duplex
  • Baterie: 9 článků, 4800mAh

Vybíráme a... ladíme notebook - 1. část

Vybíráme a... ladíme notebook - 1. část

  • Rozměry: (šířka / hloubka / výška): 365 x 269 x 28~40.5mm
  • Provoz na baterie: až 3,5h (no na to se rozhodně podíváme :)
  • AC adaptér: 19V DC, 3.42A, 65W
  • Hmotnost: 2.95kg (není to žádný drobek - což vzhledem k předpokládanému nasazení nevadí)
  • Příslušenství: taška ASUS, USB optická myš s kolečkem, manuály, drivery...

Musím znovu poznamenat, že výběr konkrétní značky notebooku pro mě nebyl rozhodně nijak kritický. Klidně jsem se mohl zabývat notebookem Fujitsu-Siemens, stejně jako modelem HP.

V zítřejší části si ukážeme některé testy a nakonec se pokusíme o takové malé... ehm... přetaktování (docela to jde - když na tom píši tuto recenzi..).

P.S. Prosím o konstruktivní diskuzi (nejlépe zkušenosti s jednotlivými procesory). Velmi bych nerad, aby o se zde rozběhla debata o nepotřebnosti notebooků vedená těmi, kteří notebook nevlastní nebo nepotřebují. Díky za pochopení...



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
31.7.2007 17:16:14   85.207.43.xxx 88202
Jiz 2 roky jsem majitelem HP nx6110 - PM 1.7, 512ram, 40disk, intel grafika 915. Studuji CVUT FEL a tam ma notebook kazdy a myslim si ze k tomu mam co rici. Jednoznacne doporucuji notebooky firmy HP. Muj nx6110 ma i po 2 letech kazdodenniho pouzivani vydrz 2:45 hodiny (puvodne 30). Acery, Asusy, jsou extremne hlucne a maji podstatne nizsi vydrz nez HP pri stejne porizovaci cenne. Take konstrukce je otresna - promacknuti klavesnice napr.

pri vyberu notebooku bych bral v uvahu nasledujici:
- absolutni nehlucnost (acer, asus ani nahodou, hlucnosti prikladam velikou vahu)
- matny display (mene skrabancu a otisku prstu a je na nem lepe videt pri svetle)
- integrovana grafika intel (nezere, netopi, krome her je naprosto dostacujici)
- rozliseni 1280x800 (osobne mi prijde ze vyssi rozliseni ma moc malinke pixely)
- zjistete si predem jestli existuji ovlacace na Vistu a linux
- ZJISTETE si rozdily v jenotlivych radach! (blokace disku, lepsi konstrukce, panty)
- v cene kolem 23-26k dopocucuji HP 7400, nebo HP 6710, pic
31.7.2007 17:56:31   84.244.119.xxx 4166
Určitě dobrý rady. Já jsem majitelem ASUSu F3F-111 stál 21000,- bez DPH má C2D T5500 1GB RAM 120GB HDD a integrovanou grafiku GMA 950. Stačí naprosto na vše ( vyjma her ) jedu na něm bezproblému CAD ( i 3D ), samozřejmě, že přes externí monitor, protože dnešní LCD u notebooků jsou opravdu otřesný a ne jen tím že mají lesklý display jako ten můj, ale jako nouzovka to stačí. A co se týče hlučnosti tak mě se hlučný moc nezdá ( oproti Turionúm 64 je 100% silent ). Takže já bych po osobních skušenostech s firmou HP doporučil ASUSy. Vím že HP je všeobecně uznávaná, ale já jsem kvůli kvalitě výrobků těhle sk*r*vysynů přišel o dost peněz, takže se omlouvám za to nepěkný slovo, ale jak slyšim, že je někdo vychvaluje tak se rozpaluju jako bejk v aréně.
31.7.2007 18:13:34   85.207.43.xxx 2019
S uplne novymi Asusy nemam zase tolik zkusenosti, ale rok, dva stare modely byly hlucne a baterka sla po roce ho haje. Tichost myslim takovou ze o ntb neni slyset ani v noci kdyz na nem pracuji(HP 6110, 6710, 7500). Pozor taky na kvalitni baterku. Nektere notebooku je mozne koupit s lepsi baternou nez tou zakladni, vyplati se o tom uvazovat. Jinak dekuji za objektivni kritiku.
31.7.2007 20:14:54   83.240.11.xxx 2119
Já mám notebook Asus asi rok (A6Km) a s tou hlučností musím přiznat, že je to pravda (ventilátor se roztočí skoro hned a při provozu ze sítě nezastaví prakticky nikdy), ale to s tou baterkou rozhodně ne.
Po roce vydrží asi 2:10 (původně tak 2:20) a to musí živit mnohem žravější grafárnu než nějaký GMA.
1.8.2007 07:35:43   85.207.0.xxx 2320
No co se týcě hlučnosti toho ASUSu tak když ho nastartuju tak ten ventilátor točí jen tak na min. otáčky a opravdu není slyšet, teprve když pořádně zatížim procesor a teplota vyleze nad 35°C tak začne ventilátor točit a pak už je docela slyšet, ale to se stává jen tak při dekodování DVD nebo něco podobnýho při běžný práci s CADem, office, nebo internetem je stabilní teplota CPU tak kolem 28°C a ventilátor je téměř neslyšitený. Né že bych si nedokázal představit tišší notes, ale co jsem měl čest s ostanímy tak tanhle můj je opravdu silent.
31.7.2007 18:18:34   89.103.27.xxx 3321
No ja kdyz sem si kupoval notebook, tak sem prolejzal ruzne diskuse a u hodne prispevku sem se setkal s podobnymi nazory na Asus a Acer = hluk, spatna konstrukce, mala vydrz na baterii. Jedine HP. Jenze pak sem nasel Asus F3JP-AP098, ktery me dostal svou vybavou/cenou. Proto sem si ho objednal a vubec toho nelituju. K notasu byly ovladace jak na WinXP tak na Visty. Ja mam nainstalovane XP a Linuxe (Visty nikdy!) a ovladace jsou v pohode.
Notebook byl nad moje ocekavani velice tichy, i pres to, ze ma celkem vykonou grafiku. Behem dne neni vubec slyset, ani pri narocnejsich aplikacich. Pokud je notebook v klidu, tak se dokonce zastavi i větrák.
Vydrz na baterii psal vyrobce 3 hodiny. Me pri bezne praci vydrzi v prumeru 2-2,5 hodiny, coz je pro moje potreby dostatecne.
A co se tyce konstrukce? Ta je zatim v poho, nic promacklyho ani odrenyho. Myslim ze nejakej ten rok to vydrzi. Pokud ovsem po nem nebudete chodit, nebo s nim hazet ;)
Displej je leskly, takze na slunicku uvidite spise svuj odraz , ale neznam LCD displej, ktery by byl na slunicku dobre citelny.
Takze abych to shrnul. Asus me se svym notebookem mile prekvapil a za tu cenu bych od HP podobny nesehnal.
1.8.2007 07:07:25   193.85.230.xxx 2119
No, nemůžu souhlasit.
Já mám ASUS M6A - konstrukce super - šasi AlMg, disp. mi přijde suprovej, na služební hp nc6120 se nedá koukat. Výdrž na baterii v kancl práci víc jak 4 hodinky se standartnní baterií. A když přehrávám DVD tzak kolem 2 hodinek.
Pokud jedu na 800MHz - kancl práce furt - tak se větráček ani netočí a je úplně tichý, jen jednou dvakrát za čas se na chviličku zatočí, ale pak zase vypne. A ani když se zatočí, tak to není žádný velký hluk. Když jede na plno a točí se na plno dýl, tak je trošku hlučnější, ale to asi každý...
1.8.2007 07:22:41   83.208.155.xxx 2319
ASUS M6A je skutečně mimořádně povedený, musím potvrdit... Taky ovšem zdaleka nebyl nejlevnější (určitě ne do 20000,-) a už se bohužel asi ani nevyrábí. :-(
1.8.2007 12:23:08   80.250.18.xxx 2019
To už neno pravda mam acer aspire 5920 ůplně novej a je to klasa GeForce 8600M GT= Lord of the rings online na plne detaily s 2x AA , 2GB RAM, Core2 7100 160GB disk s kolmym zápisem. Ten notebook je fakt třída a konstrukční pevnost zvednete ho klidně otevřenej za roh a nic. Klávesnice senza.Jediná vada umístění multimediálních dotykových kláves. Takže než budeš psát něco o Acerech tak se koukni na něco novějšího než je několik let starej notebook.
1.8.2007 15:24:16   62.177.99.xxx 2019
No já bych řekl že pořádná zkušenost se dá napsat asi opravdu až po letech. To že je nový notebook super ještě neznamená, že za rok či dva člověk názor změní.
2.8.2007 10:30:10   83.240.30.xxx 1919
tak dej defragmentaci disku a mrkni do hdtune na teplotu
31.7.2007 18:25:31   89.103.80.xxx 2019
Nedávno jsem koupil tento notebook s Celeronem M520 1,6 GHz a 512 RAM, grafika Ati 1100. Nejedná se o nic super výkoného, ale na filmy i na hry (se středními detaily jde slušně i NFSU 2) dostatečné. Hluku jsem si nevšiml, výdrž samozřejmě v závislosti na nastavení světlosti displeje a výkonu PC (Asus Power4 Gear) vydrží opravdu až 3 hodiny. Cena kol 14000 s DPH bez OS. Ovladače na CD jen k Vistám, na serveru Asusu i na XP. Linux žel ne.
31.7.2007 18:31:11   217.77.165.xxx 2419
tyhle vanoce sem zakoupil z druhe ruky ntb ibm r52
PM 1,73Ghz, 1Gb DDR2 ram, 80gb disk, dwd-rw, GK ati x300 s vlatnima 64mb pameti, gigabitova sit + wifi standaru g.
sem velice spokojen s vlastostmi tohoto stroje. baterku mam 6600mAh vidrzi asi 3 hodky. presne sem to nemeril. zvlada vsechno co sem zousel. z her zvlada i Call of Duty 2 a NFS carbon sice na min. detaily ale hra jede na slusny pocet FPS se (nemeril sem presne - pouze subjektivni dojem).

Kamarad zakoupil taky pred rokem starsi 6 lety ntb ibm t23 ktery byl v perfektnim stavu. displej se hybal jako u meno o nekolik let mladsiho. z Vlasti zkusenosti vim jak se otvira 6 mesicu stary ACER.

mohu doporucit IBM ThingPad. bohuzel cena novych modelu je silena, ale obcas se ukaze pekny kousek na webu
1.8.2007 07:43:27   82.119.239.xxx 2219
S ThinkPad-mi mam bohate skusenosti, pouzivame ich vsetci vo firme. Modely vyrobene pred rokom 2000 neboli nic moc (v tych casoch vsak stal za prd aj DELL a HP), ale uz novsie rady R a hlavne T vyrobene v rokoch 2002 - 2005 su neznicitelne masiny. Nove modely navrhovane po oficialnom odkupeni divizie Lenovom sa mi uz nezdaju konstrukce tak dobre zvladnute, ale maju slusny vykon, vynikajucu vydrz na baterku a neprejavuju sa u nich ziadne nedostatky ani pri drsnom zaobchadzani. Takze ThinkPad rulez.
2.8.2007 10:41:13   194.107.82.xxx 2020
Souhlas mam cca 1 rok IBM Z61m a je fakt úžasnej.....byl sice trošku dražší než ostatní, ale vyplatí se to...
p.s. : Nejsem zaměstnán u IBM tohle fakt myslim upřímně..
4.8.2007 12:45:04   86.49.83.xxx 1920
V posledni dobe jsem slysel hodne nadavek na T60 a X60. Doufejme ze Lenovo neznici posledni slusny booku s 4:3 monitorama.
Za pravdepodobne nejlepsi book desetileti bych prohlasil T4x cili T40-T43. Jsou to pormerne lehky, strasne odolny a dobre ovladatelny booku. Vydrz mezi 3 a 6 hodinama podle modelu a nastaveni.
R5x je byl mainstream bratricek. O pul kila vic, o 2 hodky min, ale zase nestaval 70k. )
31.7.2007 18:37:16   62.245.100.xxx 3147
V souladu s ostatními diskutujícími a v rozporu s recenzentem důrazně varuji před notebooky typu Acer, Asus a podobnými.

Trh notebooků je specifický a má své tři krále - Dell, HP a Lenovo. Vyplatí se to neignorovat. I mezi jednotlivými řadami těchto výrobců jsou rozdíly, ačkoliv papírové parametry mohou být stejné. Rozhodně výroba notebooků není tak unifikovaná jak se může na první pohled zdát.

Ačkolik papírové parametry mají i ostatní výrobci stejné, rozdíly jsou hlavně v kvalitě, odolnosti dostupnosti příslušenství, službách, atd.

Já používám notebooky asi patnáct let. Teď používám Dell D620. Pronajímáme si je na operativní leasing a každé dva-tři roky je měním. Za tu dobu jsem zažil ledacos. Ale opravdu se snažte vyhnout těm nejlevnějším stavebnicím.

Procentní výkony v benchmarcích, diskrétní grafická karta, nějaké ladění nebo dokonce přetaktování jsou to poslední čím bych si se při výběru notebooku zabýval.
31.7.2007 18:54:00   62.168.45.xxx 61196
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.7.2007 18:57:39   62.245.100.xxx 2525
Mě je jedno kdo je vyrábí. Možná to nebude ani ten Asus, ale jiná bezejmená firma. To je jedno. Nicméně prakticky je levný business notebook prodávný pod značkou HP/Dell vyrobený kvalitněji než všechny ty co jsou prodávané pod značkou Asus/Acer & spol.
31.7.2007 19:01:20   62.168.45.xxx 2219
Inspiroval jste mě v jedné věci - zkusíme na recenzi získat jeden kousek od Dellu!
31.7.2007 19:13:11   62.245.100.xxx 3724
Už se těším. Měl jsem postupně Latitude D600, D610 a teď D620 a líbí se mi sledovat ten vývoj.

Jenom jednu poznámku - metodika testů notebooků by měla být významně jiná než při recenzích, které tu běžně děláte. Nějaké body v tom nebo onom nejsou tak důležité. Nějaké přetaktování je už úplný nesmysl.

Průměrnému Aceru za půl roku po koupi začne hučet ventilátor. Za třičtvrtě roku začnou vyskočí první klávesa z úchytu a výrazně se změní jejich tuhost. Za rok má baterie čtvrtinovou kapacitu. Začnou vrzat plasty a povolí lepidlo které drží ty gumové packy vespod. Za rok a půl přestanou být vidět gravírovaná písmena na klávesnici.

Tohle jsou ty věci o mj. které u business notebooku jde.
31.7.2007 22:02:09   86.27.127.xxx 2418
Ja by som sa ties radsej priklonil k nazoru ked uz laptop tak investovat viac najlepsie do business class to je vyvazeny pomer: vykon, vydrz, kvalita spracovania a pevnost.
Mojim oblubenim bol IBM T series, ale odkedy to predali Lenovu tak mam pocit ze to akosi nieje ono ...Sony je viac o dizajne aj ked da sa aj tam dobre vybrat, ale podla mna najlepsia volba je HP alebo DELL. Mam uz cez rok HP NC8230 1.83GHz, ATI x600.. bezne aj po roku vydrzi 4 hod (ked parcujem iba word bez wifi a bluetooth tak aj do 7 hod)
...Inac kupovat notebook podla moznosti pretaktovania je najvatsia blbost aku som doteraz pocul nie len ze pretaktovanie samotne nieje take jednoduche ako na desktope, ale uvedomte si ze chladic v laptope ma len urcity vykon dimenzovany na dany procesor a nehovoriac ze niektore lacne noteboky sa prehrievaju uz na zakladnych taktoch.
... v com je rozdiel ci je tam integrovana grafika Intel alebo tie very lowend X1350 a podobne? Na hry nestaci ani jedno ani druhe a na beznu pracu vystaci aj integrovany Intel a k tomu s nizsou spotrebou.
1.8.2007 07:02:17   217.77.165.xxx 1918
s tou grafikou v ntb je to trochu osidne
na integrovane grafice intel i910 a celeronem 1,4 ghz si v klidu zahrajete starsi hry CS, Call of Dutu: UO, nfs: U1, atd.

kdyz bude v ntb nejaky ten low-end (x300, x1250 - sdilena, x1300, x1400, nvidia go7300, 7400)zahraje te si i novejsi hry jako Call of Duty 2, HL2, copany of heroes
1.8.2007 16:42:31   213.220.235.xxx 1918
Juknete se na hel80 treba www.vbi.cz s 5500 (koupenou jinde) mne vysel na nejakych 16.ooo a spokojenost.
2.8.2007 09:51:46   83.240.30.xxx 1818
tak ty notasy pouzivej oba rok a uvidis ten rozdil. aceru zacne chcipat baterka, zacne vrzat, dost mozna odejde kvuli prehrivani disk... Dost lidi u nas ve skole ma acery a jsou radi po pul roce za 1,5hod na baterku. Kamosuv obyc Inspirion s 9clankem vydrzi po pul roce asi 7 hodin i se 7,2K diskem a ati X1400...

Neco popsat na stole je jednoduchy a vhodny pro PC sestavy, grafiky apod, ale notas je precejon vic namahany. Kdyz zvednes viko novyho aceru, tak se nerozpadne, stejne tak se hned nerozpadne ani umax ani dell ani ibm. Za rok bude situace jina :-D
1.8.2007 07:12:02   193.85.230.xxx 35130
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.7.2007 21:30:36   81.201.60.xxx 7320
Tak pozor! -- Velka pravda, HP a DELL... kralove... + IBM! A jelikoz uz IBM notebooky nevyrabi.... tak... - Zadne lenovo... je to parta cinskych amateru! A to ze koupi divizi IBM, co vyrabela notebooky nic neznamena! Na nejaky cas jim to sice vdrzi... chvili s tim vyziji... Ale to je jen ke cti IBM... Ale cele lenovo je jinak odporna fraska! Kdyby tak to heslo co maji ve svych pobockach byla pravda... Je to k smichu! S Japonci a Americany se nemohou rovnat... Ruce pryc od lenova jako takoveho. Cest pamatce nejlpsich notebooku vsech dob... a to ThinkPadum. Lenovo nedokaze udrzet vyvoj se stejnou genialitou jako IBM. -- Jinak Acer, Asus a podobne veci z tchai-wanu... Pravda... zpocatku spis hracka z trznice... ! Ale posledni model... treba Aspire 5920.. mi tak nejak zmnil pohled na acer... Kdo si nesahnul neuveri... Nechci ho tu vyzdvihovat... Ale.... Preci jen.... musim to rict... Kvalita a krasa... -- Samozrejme ze nejlepsi notebooky na svete jsou Dell XPS!
1.8.2007 06:55:35   213.160.171.xxx 2220
Ano, ozval sa nam tu dalsi odbornik bez predsudkov. Neviem ci si si to vsimol, ale Cina sa meni z lacnych kopirovacov na krajinu kde sa stupnuje tempo vyvoja(vsetky krajiny juhovychodnej azie zacali ako kopirovaci max pred 50-60 rokmi a teraz su pred nami). Pribuda vysokych skol, rastie vzelanost, velke mesta mozes pokojne porovnavat s Japonskom. O ludi, ktory tam vystudovali prejavuju zaujem firmy ako MS, Intel, AMD a mnoho dalsich. Cina je najvedsi svetovych trh z polovodicmi, Vsetky novinky v obalsti IT sa zacinaju predstavovat v Cine. Ale to ty asi nechces pochopit. Skus si pozret toto: http://www.svethardware.cz/art_doc-834911C9C62928A 2C1257325002AB36F.html?lotus=1&Highlight=0,lenovo
aby si videl ako v cine vizeraju priemyselne parky.
1.8.2007 09:24:12   80.188.188.xxx 2168
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
1.8.2007 11:10:17   81.201.60.xxx 1924
Ale ja nepopiram prirozeny vyvoj... prave naopak... Je mi jasne, ze cina se rzoviji... Ale porovnavat ji ted s Japonskem nebo USA... to neni nic nez sprosta komunisticka propaganda! Velke firmy maji zajem predevsim kvuli levne pracovni sile ktere je dostatek. Tak to samozrejme zacalo. No a pak uz z nich Cina tezi... (ze zapadnich firem), kdyz si klade jako podminku podil na urictiych technologiich. To moc nesouvisi s kvalitou naroda. A prave o tom to je... ze nakonec se vzdycky stretnou "dva inzernyri", z ruznych zemi... Aby ukazali kdo je ten nejlepsi. A o tom jsem presvedcen, ze tohole Cina nebude proste schopna, myslim tim fair play, vymyslet neco vlastniho, revolucniho, ne jen kopirovat a hrat si na vedce. Treba jejich kosmicky program. Nebyt rusu mohli by posutet tak rachejtle. (Ted tedy pousti plechovky s lidmi). Z vechno sve bohatsvi vdeci cina prumernemu spotrebiteli v Americe a v Evrope... Vim ze podobne zacinala treba korea... Ale... tam neni komunismus! A s uzavrenym politickym systemem proste nelze prekrocit urcitou hranici vyvoje. Jednoduse proto, ze lide takto nemohou zit. A zit eznamena jen chodit do tovarny, a vecer si ve statni televizi zanotovat stranickou hymnu. Clovek potrebuje Svobodu a cil. -- Proste Otevreny trh versus uzavreny politicky system, to jest zakladni rozpor, zdroj obrovkeho pnuti, ktere driv nebo pozdeji neco zbusobi. Americe se uz ted dlouho nelibi vysoky schodek obchodu s cinou... A jejich nekale, komunisticke praktiky, jak znasilnit obchod. A bude se podle toho chovat. Ale to pnuti zas tak s Amerikou nesouvisi, to v samotne cine je... a oni to moc dobre vedi. (Komunisti)
1.8.2007 13:39:07   193.179.184.xxx 1818
jsi me asi nepochopil...., hodne souhlasim..., ale...
je tam hodne kopirovani, vyuzivani "starych" technologii apod.
ale tech "zlutych mozku", ktere makaj pro US taky neni malo.... / bez urazky pls /
ale to jsme odbocili od tema NB, tj. v dobe AMD64X2nebyla mobilni konkurence / ted je stav samozrejme jiny /
BTW chtel jsem jen rici, ze v dane dobe pomer cena/vykon jednoznacne nahraval ASUSu a nelibi se mi "zatracovani" ASUSu, nechci nijak ASUS obhajovat, ale podobne vykonny NB bych od znackovych prodejcu za danou cenu neobdrzel
osobne mam "bussines class" TOSHIBA SATELLITE Pro, je v 100% pohode,
1.8.2007 14:31:22   213.160.171.xxx 2318
Podobne na tom bolo pred 50 rokmi aj Japonsko, tiez len kopirovali a ucili sa z toho co uz niekto vynasiel, keby si pred 50 rokmi povedal ze Japonci budu elita v elektronike tak by ta vysmiali. Pred 20 rokmi nastupila Korea a teraz nastupuje Cina. To ze je tam komunizmus je irelevantne lebo v Cine je volny trh, nikdo sa tam nehra na lavicovu politku ako v EU, ked nerobis neprezijes. Cudoval by si sa kolko TOP odbornikov USA je kupenych z inich krajin(aj z ciny) a nemyslim, ze ich platia koli dakemu socialnemu programu. Kopirovanie musis v tomto pripade brat ako prostriedok ktorim vymazes 20-30 rocny naskok konkurencie. Vyvojove odelenie MS v Cine patri k tomu naj co mozes v MS najst a nie preto ze by tam robili za 10USD/mesiac, ale preto ze z miliardy ludi si kazdy rok vyberu par najlepsich. A porovnanie z Japonskom je na mieste, samozrejme si mozes pozret zaostali vidiek, ale mozes pozerat aj na velke mesta, ktore si v nicom nezadaju s mestami ako Tokio. K tomu kozmickemu programu ten v Rusku zazil zlatu eru prave za komunizmu. Ludi ako ty je vela kazdy na to pozera, ze ako moze komunisticka Cina konkurovat kapitalistickemu zapadu, ale nevedia pochopit ze v Cine nie je ziadne planovane hospodarstvo. Vies kolko bolo len v byvalej CSSR perfektnych inovativnych myslienok, ktore od nas preberali aj zapadne firmy, ale vsetko sa to posralo tym ze sa nieco vymyslelo a potom sa to 10 rokov bez zmeny vyrabalo, takto to Cine nefunguje. Podobne aj ked sa pozres na Cinske automobilky este nedavno to boli len v licencii vyrabane 30 rocne WV, teraz sa uz objavuju aj vozy vyvyjane v Cine sice su tam este japonske motory, ale mnohe tieto vozy uz mozes porovnavat s europskou konkurenciou, uplne sa ponuka porovnanie s juznou koreou. Ano v Cine je tvrdy rezim, ale to je v krajine kde sa ludia zo severu nedorozumeju s ludmi z juhu nutnost. Ak povolis obraty vznikne anarchia a nie demokracia, prikladov po svete najdes vela. Nekale obchodne prakticky Cina vs USA by bolo nadlho debatu, pretoze obchodne praktiky USA tiez nie su vzdy OK a Cina je jedna z mala krajim ktora im ustupky robit nebude, inu pravdu si precitas v prozapadny a any v protizapadnych mediach. Europa by so sebou mala nieco robit, lebo tunajsia ekonomika je uplne prehnita a neschopne konkurovat, Vysoke cla a negative propaganda vsetkeho co pochadza v vychodu je cesta do pekla a nie je to trvalo udrzatelny stav.
1.8.2007 16:28:15   81.201.60.xxx 1823
Ano ano.... Evropa nestiha diky lecicactvi... ale to se pomalu meni. Td k cine. Ja nerikam ze je tam planovane hospodarstvi, prave proto mluvim o tom zasadnim rozporu! Otevreny trh versus uzavreny politicky system! Nad tim se nepozastavuje? Samozrejme, ze diky otevrenemu trhu, diky uvedeni v zivot zakladnich (ale pouze nekolika) kapitalistickych mechanismu, se cine dari... Ale to neni kapitalismus! Bez svobodnych voleb...! To vubec nikdo neciti jak to muze skoncit? Pro cinu samozrejme... Bez toho aniz by se stala demokracii... proste nikdy nebude Top-Elite. Nerikam to kvuli memu presvedceni, rikam to, protoze je to fakt. Take vim ze USA hraji tvrde... co se tyce obchodu... ale tak to ma byt! Ale cina.. .ta nehraje tvrde... ta hraje spinave. Krast patenty... to nedela ani USA. Proc? Protoze nemuze. A proc muze cina? Protoze je tam komunismus. A co se stane? Vymsti se ji to. -- Ted k lidskym zdrojum... Samozrejme ze cina na zaklade obrovskeho poctu obyvatel dokaze vygenerovat kvalitni lidi, ale... Ale. To Indie take... Tam softwarove inzenyrstvi take zaziva boom (Microsoft atd...). Ale pocet v zadnem pripade neznamena vsechno. Porad mame neco jako geny... A protoze mame narody, lidi kteri maji mnoho spolecnych znaku... Tak se stava, ze jeden narod je lepsi nez druhy. Bez ohledu na velikost. Takze to zas tak velka vyhoda ciny neni. Spis ji to tizi. Maly narod s klidem muze porazit cinu. Pocet nerozhoduje. Ale kvalita. Jinak samozrejme jsem prozapadni... ale ja vnimam jako zapad i Japonsko a Tchaj wan, rozhodne souhlasim, ze cla na kvalitni zbozi z vychodu jsou spatne. Ale cla na nekvalitni zbozi z ciny jsou vlastne take spatne, protoze takove tovarny by se meli rozjezdit buldozery. BTW - Cesti programatori maji ve svete opravdu skvelou povest... Budiz dukazem sef vyvoje windows v Microsoftu. )) Ale to jen tak ))
1.8.2007 22:02:26   84.47.98.xxx 1818
No neviem ci prave USA hra daku fer hru ohladom patentov. Oni tie patenty sice vecinou vlastnia legalne, ale sposob akym ich ziskali je casto spinavy a preferuje sa sposob: "predaj patent za par korun, ak nie nasi pravnici ta aj tak roznosia an kopitach" a aj ked si v prave po par rokoch ti doju peniaze a patent proste pustis. Najmenej jeden takyto pripad bol aj u Vas v CR a vlada tomu dotycnemu vobec nepomohla. To ci nakoniec politicky system rozhodne o neuspechu ciny sa ukaze za par rokov, faktom je ze teraz im to nie je na pritaz. USA rozhodne nie je daky "chytry narod" vedsina vyvoja sa tam hybe vdaka ludom z vonka, vdaka vypalnickemu sposobu ziskavaniu patentov a vdaka ludom akym bol aj Edison, ktory zamestnavali vela chytrych ludi a privlastnovali si ich myslienky. Co sa ceskych programatorov tyka, ja nechem nikoho zhadzovat(aj ked pri USA som to uz spravil) ako som uz pisal tu bolo vela obornikov uz za komunizmu, ale dolezity faktor je aj pracovna moralka. Ako je mozne teraz vezmem priklad z Japonska: automobilka Toyota, kvalita je uz roky spickova(na tom si vybudavali povest), ziskovost maju vyssiu a pri tom na vozy z japonska su cla, vyrobu v Europe meju po vedsine v krajinach kde su vyssie platy(Francuzko, Turecko) a platy v Japonsku, kde je znacna cast vyvoja su vyssie ako v Europe, ale ked porovnam ceny tychto vozov s WV, Peugeot, Renault tak su na tom lepsie, cim to je? Nie je to lacnou pracovnou silov, ani smejdackou vyrobou, ale dokazu to. Podobne mas v EU cla napriklad na bycykle z Taiwanu, alebo Ciny a to nemyslim tesco bicykle za 1500, ale renomvanych vyrobcov ako Gaint, alebo Merida. Ako som uz pisal mozno sa Cina zasekne na rezime, ale to sa neda vycitat zo ziadnych knih, tu treba len pockat na vysledok, je to obrovsky a sebestacny trh, neda sa to porovnat zo ziadnou malou postkomunistickou krajinkou. Treba sa na to pozerat tak, ze ekonicky rast Ciny 5 rokov po sebe prekrocil 10%. V oblaslti polovodicov je to zaujimavejsi trh ako USA a ak to tempo udrzia tak za chvilu to uz nebude USA kdo bude diktovat trendy svetoveho obchodu.
1.8.2007 12:29:03   80.250.18.xxx 1818
Zkus novej acer Aspire 5920 a nebuš chtít jinej.
31.7.2007 19:56:43   213.220.198.xxx 1918
Mam nejakej asus 3roky a zadny problemy jsem s nim zatim nemel... jedina vec je ten vetrak co je hlucnej a obcas zapraska v repracich(ale co chtit po 3letech ) naprosta spokojenost.. ps: parim na nem Battlefield 2
31.7.2007 20:12:00   83.240.11.xxx 2419
Citace:
s AMD Turionem X2 bych se do předepsaného cenového limitu těsně nevešel - nezapomeňte, že jsem požadoval neintegrovaný grafický akcelerátor

Tak to je hodně zválštní zjištění, protože když se podívám do ceníků, tak až na výjimky jsou ceny notebooků s dedikovanou gk s AMD X2 levnější, než s Core Duo nebo C2D.+
31.7.2007 20:20:39   89.185.227.xxx 2418
Tak jsem si asi před měsícem koupil IBM T40, dlouho jsem rozmýšlel jestli Dell D600 nebo nějaký IBM ale nakonec jelikož se kousek odemně prodávají starší IBM tak jsem vzal IBM a naprosto dokonalá hračka to je, specifikace si najdete na netu sami, ale na filmy a tvorbu webu dostačující, mám vněm tu větší baterku a výdrž bez wifi je 5hodin. Dokonce mi už dvakrát omylem spadnul na zem (z toho jsem zněj jednou poslouchal MP3jky) a byl semnou v chorvatsku ve stanu a pořád šlape jak hodinky, prostě po téhle skušenosti (sic zatím krátké) už bych jinou značku asi nechtěl. Totálně super vychytávka je osvětlení klávesnice pomocí bílé diody ve víku displeje.

Určitě by byly fajn nějaké crash testy notebooku, protože to je to co se při nošení nejvíce projeví.
1.8.2007 07:29:37   83.208.155.xxx 1818
Hm, notebooky IBM jsem poměrně preferoval, ale ty levnější jsou na tom kvalitou stejně jako všechny ostatní. G40 - po roce odešel displej a motherboard, po druhém roce znovu displej. Záruka pro firmy jenom jeden rok. IBM už nekoupím. Dražší řady jsou na tom možná lépe, mě ale nepřesvědčily.
31.7.2007 21:09:09   85.70.157.xxx 1918
Ten článek mi přijde trochu nedotažený. Nezohledňuje se tam strašně moc věcí. Nebudu nijak rýt a ani se chytat na cokoli v článku, ale jsem přesvědčen, že takhle by ten výběr moc probíhat neměl - běžný čtenář, co si chce koupit notebook, si z toho neodnese o moc víc než, že pokud chce grafiku, tak je teď zajímavý ten konkrétní ASUS F3.

Jinak teda do 20ti tisíc se dá sehnat i notebook s výdrží vyšší než 4 hodiny. Například takový 14.1" FS Amilo Pro V3405 to splňuje (mimochodem notebook, kde se ventilátor při běžné práci ani nespouští). S těma ULV procesorama se to pak vztahuje na jiné výdrže. Několik notebooků s ULV procesorem jsem recenzoval a třeba takové VAIO TZ s nim vydrželo na obyčejnou 6cell baterku 7 a půl hodiny.
31.7.2007 21:11:25   212.235.177.xxx 1918
Nechci dělat reklamu něbo něco podobného, ale i u nás existuje program Verified by Intel (kdo chce vědět více, ať si zagooglí. Lze si tam poskládat notebook dle libosti. Většinou jde o šasi a komponenty OEM výrobců (Compal, Asmobile), kteří vesměs vyrábějí i pro velké firmy.

Jinak momentálně pracuju na starším Dellu (latitude D505) a nemůžu si stěžovat.
31.7.2007 21:51:17   85.93.168.xxx 1818
Pred nejakym casem jsem si od VBI nechal poskladat notebook (sasi ASmobile S96Jm) a jsem maximalne spokojen
1.8.2007 07:35:32   83.208.155.xxx 1818
Teď zrovna kupuji šasi s t1300 CoreSolo, 512MB RAM, 80GB disk 12400,- bez DPH. To celkem ujde, ne?
1.8.2007 09:15:26   80.188.88.xxx 1818
A dá se sehnat takhle podobně konfigurovatelný notebook i s jiným než Intel čipsetem?
1.8.2007 11:49:40   85.93.168.xxx 1818
Treba tady (za otaznikem umazat mezeru): http://www.atcomp.cz/zbozi/hp-compaq-konfig urovatelny-ntb-15-4-6715b-rcto-ff/detail.aspx?p=z:100704
1.8.2007 13:08:47   80.188.88.xxx 1818
Dík, něco přesně takového jsem měl na mysli (AMD 690). Tak doufám, že až někdy příští rok přijde čas koupit notebook, tak že bude existovat něco podobného s novějším čipsetem.
2.8.2007 10:36:46   83.240.30.xxx 1818
hm. proc? proc chtit neco jineho nez intel? :-p
31.7.2007 22:09:02   85.207.120.xxx 1918
A co fujitsu siemens? jako ja mam amilo pro V3505 CPU: C2D T5500 1.66gh Ram: 1GB HDD: 160GB Grafika sice GMA950 ale na Csko to staci a jiné veci. Ve woknech a surf na internetu se 4400mah baterkou mi při běžnym surfováni a prohlížení fotek + wifi/bt tak mám výdrž slušných 3h20min. Prodal jsem svuj komp a koupil si not takze to mam i takovou nahradu.... pred 3mesici mi stal 24000kč. Sem snim nejvíc spokojenej, jen co mě nejvíc trápí u dnešních notebooku je rychlost disků. Když pálim DVD z HDD a doto listuju v HDD nejakou hudbu tak je to docela znat a vse je takový pomalejší. Já mám 160 s 5400ot sata a klido bych tam dal nejakej rychlejší :-)
31.7.2007 23:05:36   212.111.4.xxx 1918
sem taky student a tak s notebooky se setkavam porad.... a protoze studenti nemaji moc penez tak povetsinou sou to acery a nebo asusy..a zatim vsechny lidi co znam s acery ani po roku uzivani s nimi nikod nemel problem.. jen kamarad s asusem uz po treti reklamoval displej..
1.8.2007 02:31:57   67.162.118.xxx 2319
No tak koli tejto teme som sa aj zaregistroval
Takze uz rok som stastnym majitelom NB Dell Inspiron 6400/E1505...
konfiguracia viac-menej zakladna ale na tie ucely, na ktore ho mam uplne postacujuca:
Core Dua 1.6 (2050), 1GB Ram (dual), 120 Hdd, GMA 950 (resp. 945) grafika...
Nemam k nemu ziadne vyhrady...proste ide ako ma...nehlucny...vydrz na bateriu (Win 3.5 hodky Tux 4:15 minut) baterka je standardna 6 clankova, planujem dokupit 9 clankovu.
Kupeny bol v US, niesol som domov 2. Jeden som niesol kamaratovy (ten isty konfig, myslim ze len ina zvukovka) a odisiel mu display asi pred 3 mesiacmi..vyplnil som aplikaciu a dosiel k nemu domov servisny technik z BA az do PP a na mieste mu to opravil...v ramci zaruky, bez akych kolvek poplatkov.
Moj ide na "servis" stvrtok...priprevnit klavesnicu na novo (som detailista a rusi ma "cvakanie" kedze mam jednu srobocku povolenu) a podarilo sa mi ulomit jednen drotik v ethernetovej koncovke (predposledny kablik...ziadne obmedzenie, len uz ked budu robit klavesnicu, tak nech to je komplet.)

K Asusu a Aceru...Kamarat ma Asus A6 alebo take nieco...ma tam Nvidiu 7400 myslim a chladic bezi od zapnutia az po vypnutie. On si to kupoval viac - menej na hranie a podobne, takze mu to neprekaza...mne ano
S Acermi mam zas taku skusenost ze pokial si nekupite vyssiu radu, tak to nestoji za to.
Ked ho drzis v rukach tak "vrzga" cele sasi...pri Radeonoch X1300 (s tym som sa stretol ja) sa tiez chladic toci do zblaznenia a je extremne hlucny (ten isty vysledok u 2 identickych modeloch)...

Inak na tej intelackej grafike GMA 950: Sem - tam pod tym hravam WOWko a pohoda...skusal som aj CS aj C&C Generals a pohodicka....prote mi to staci...
1.8.2007 07:53:54   130.119.248.xxx 2021
Tak me take tanhle clanek podnitit se zaregistrovat.

K vyse uvedenemu jen toto. HP doporucuji vsemi deseti, to same IBM(Lenovo). Oboji maji mi znami a absolutni spicka bez problemu a zavad. Acer presne naopak - nekvalitni sasi -> vrzani krytu.

Ted k veci.
Ja mam (jeste stale jsem oficialne jeho majitelem) UMAX VB 965. Procesor P-M 1.73, 2x256MB RAM, 60G disk a nVidiu GO 6600. Takze muzu z vlasnich zkusenosti soudit jen tento model. Vsem kteri ctou mam jedine doporuceni. UMAX NIKDY NEKUPUJTE... k tomu pozdeji.
Procesor je skvely, ja k nemu nemam zadne vytky. Dokonce ani netopi = vubec. Dokazal jsem ho na celou noc vytizit na 100% a vetracek u procesoru se ani nehnul (ano, tenhle NB ma dva vetracky) a teplota jadra nesla pres 50°C. Grafika je ovsem presny opak. Asi to byl prvni z pokusu o mobilni grafiku, ale hreje jak stare kamna. Navic zere baterku a 'PowerMizer' vlastne nedela nic, krom snizeni vykonu. A pritom vetracek u grafiky (zvlastne umisteny mimo jadro a chladici cesta je vlastne taky trochu zle udelana) se toci a huci a huci. Zvlastni na tom je, ze otacky vetracku jsou regulovatelne ne podle teploty(kterou merim jen na povrchu, bo zadny ovladac ani tool mi zatim teplotu jadra GPU nevytahl) ale podle zatizeni grafiky. To zpusobuje zvlastni efekt, ze kdyz hraju (CS, NFS...) tak je NB chladnejsi nez pri dlouhodobe normalni praci (jsem student Informatiky, takze normalni prace=programovani) Navic je jadro grafiky umistene cca vlevo od touchpadu, tj misto, kde mate polozene zapesti. Uz jsem se dvakrat spalil a mam na zapesti jizvu ;)
Ted k Umaxu. Samozrejme, ze sem reklamoval, ze na NB se neda pracovat, ale Umax si se mnou uz rok hraje na kocku a mys. Uz tam mam novou zakladovku, novou grafiku (dle slov technika, ale mam pocit ze menil znova celou MB) a novy monitor. Kazdopadne opravy nepomohly. Ted jsem reklamoval potreti a reklamace se nevyridila do 30ti dnu. Ale penize, ktere narokuju proste nejsou. Takze UMAX nejen, ze dela notasy s konstrukci, kterou nedokazu pochopit. Kde chladici tunel grafiky je ukoncen 'do stracena' neboli vydych tepleho vzduchu je miniaturni a smeruje opet do stolni desky. Ale take neni k zakaznikum fer. Takze chlapi -pozor na nej... Kamoska mela UMAX trochu starsi a v zarucni lhute stihla 7 reklamaci! Takze kvalita UMAXu je hodne pochybna...
Hawk.

1.8.2007 10:14:09   217.144.30.xxx 1819
Tak by som sa chcel spytat ake mate skusenosti s NB od MSI? Pretoze maju aspon u nas na slovensku velmi dobre ceny vzhladom k parametrom.
2.8.2007 12:12:16   85.207.207.xxx 1816
Ja vlastnim MSI M655X s turionem64 na 1,8GHz, 1GB ram, X1600 grafika, a stoji 23k ceskych. pouzivam ho uz rok, a zatim zadnej problem. Ovsem ma 2 zvlastni vlastnosti.. 1) spatne se mackaji pismenka na klavesnici, spise nedomackavaji, ale na to si da zvyknout, a za 2) je to male ustredni topeni. vetrak se nezastavi, ale pri podtaktovanem procesoru je celkem nehlucny. pri 3D hrach perfektni vykon, (HL2:CSS na max detaily i s 8Aniso a 2xAA) a procesor se zahreje asi na 75 stupnu. na hry idealní stroj.. Jen kdyby vydrzel na baterie vic jak 2 hodiny.. Ale to je jen zbozne prani ;)
3.8.2007 21:15:18   85.71.98.xxx 1818
Vlastním MSI MS677X-CZ06 už přes půl roku a jsem spokojený s tím na co jsem ho kupoval a to jsou hry. GF 7600Go s vlastními 256Mb s polu sice trochu slabším Torionem AMD X2-TL52 a pomalejšími 1Gb RAM DDR2 533(možno další 1Gb a zapnout dual), bezproblému šlape i několik dní na LAN. ALE! rozhodně není určený na mobilní práci(plast,baterie) na kancelářštinu je drahý a krom funkce malého radiátoru(hlavně v místě umístnění GPU) ho při hrách donutí ztlumit "vysavač" jen aktivní podložka.. ((
PS: Pokud je okolní teplota nižší jak cca 20st. GK nestartuje korektně.Vše se však spraví do několika sekund..
PS: Můj starší IBM T21 je sice nesmrtelný, ale sotva použitelný na nové aplikace...
1.8.2007 10:24:02   84.47.50.xxx 1818
zatiaľ ešte nie som majiteľom notebooku a uvažujem o kúpení VBI, zdá sa mi to celkom dobré, pretože si tam dám presne to čo potrebujem a taktiež cena je príjemná...ma s týmito notebookmi niekto zlé skúsenosti? zatiaľ som totiž počul len chválu, hlavne na šasi FL90
2.8.2007 00:21:07   67.162.118.xxx 1818
S VBI som sa nestretol...kamarat si to chcel kupit, nakoniec si vsak kupil toshibu...
Inak moznost "konfigurovania" si vlastneho NB mas aj pri vyrobcoch ako je DELL, IBM atd...navolis si co chces a to tam mas...samozrejme nie az tak obsiahlo ako VBI (mnoho vyrobcov HDD, napekaciek atd.) ale myslim, ze je to postacujuce. Ja mam napriklad napekacku TSST Corp. co nieje prave vychyrena firma a spokojnost...z 50 odpali mozno 3-4 DVDcka...nevravim, ze nemoze byt lepsie. ale na druhej strane nieje hlucna a je to v pohode...
1.8.2007 10:36:43   83.240.30.xxx 1918
to znamena, ze nevybirame ACER ani AUSUX, ani UMAX ani podobne napodobeniny, treba od MSI. Kupujeme-li notebook, na kterem se ma seriozne pracovat, bude se nosit a ma vydrzet, kupujeme DELL, IMB/Lenovo nebo drazsi HPcka. Pracujeme-li na notebooku, je nam uzasna reklamacni doba aceru (mmchdem tim se chlubi) 14 dni jaksi uplne k h****. Poslednimu uzasnyu Aceru Aspire vylezla teplota 5,4K otackovyho disku na 65°C! Jak je mozny, ze v Dellu Inspirion 6400 vyleze teplota 7,2K disku max na 55°C? Proc se dalo IBM T41 nosit v ruce za roh krytu? Zkuste to nekdy s Umaxem :-DDDDDDD a zustane vam v ruce.
1.8.2007 10:38:14   83.240.30.xxx 1818
roh krytu displeje. otevrete notes na 180° a chytte ho za roh krytu displeje ;-p
1.8.2007 11:59:24   89.103.27.xxx 1818
Proc bych to delal?
1.8.2007 12:20:43   83.240.11.xxx 2418
protože všichni nosí notebook za roh krytu displeje. Je to dost emo.
2.8.2007 09:52:57   83.240.30.xxx 1616
ono se to jaksi odklapi kazdej den a to nekolikrat. casto je vikem ruzne krouceno pri otaceni apod. takze ono to asi neco vypovida o konstrukci a trvanlivosti. komu se chce 2x rocne posilan notas na 14 dni pryc.
1.8.2007 13:36:02   130.119.248.xxx 1616
Za ro hkrytu.. UMAX ?... ten muj se nedal prenaset ani spusteny, bo ma tlacitka na I-Explorer a Outlook umistene tak, ze je vzdycky bezpecne zmacknu aspon 10x... Navic funkce tlacitek nejde nijak vypnout cos hodne otravuje (hlavne, kdyz nemam outlook vubec naistalovany)...
1.8.2007 11:06:48   195.39.10.xxx 2116
Zajímalo by mne za kolik prodá autor článku ten starý notebook! ;-)
1.8.2007 13:03:21   62.141.0.xxx 2116
Jirko Kw, mohl byste prosim pridat i spotrebu u procesoru Core2Duo? V tabulce u Yonahu je, ale Merom ji tam nema... Myslim, ze je to docela dulezite.
Dale by me zajimalo, jak jsou zrave chipove sady, napr 915 oproti 945 apod. Pry nejlepe je na tom dodnes 855+Banias.
A uplne nezajimave by mebylo alespon zminit spotrebu Sempronu/Turionu ;)
Jinak diky, docela uzitecny clanek! Prave rovnez vybiram notebook.
1.8.2007 13:57:45   88.103.247.xxx 1716
já problém s dostupností dat a synchronizací vyřešil trošku jinak. Doma mi běží samostatný server, na který se mimo domov připojuji pomocí UMPC - konkrétně OQO 01+. Soubory stahuju přes FTP. Případně přes vzdálenou plochu si vyřídím/připravím to co zrovna potřebuji (konverze videa, vypalování záloh, download větších souborů).
1.8.2007 16:10:42   89.102.55.xxx 1917
Jelikož si osobně si myslím, že u notebooků je podstatná mobilita a tudíž daleko podstatnějším vidím podtaktování a snížení napětí než v přetaktování a zvyšování spotřeby. Proto bych od diskutujících uvítal zkušenosti s tím na kolik a o kolik se podařilo snížit napětí u jednotlivých procesorů.
1.8.2007 17:19:26   89.24.43.xxx 1616
vlastním A6J - T2400/ATI1600 a po 18 měsících provozu vydrží na office cca 3 - 3,5 h. Hlučnost neznámá, funí pouze u výpočtů 2x WCG + BZFlag, ale nestál 20L.
Zajímavý je rozsah pracovních frekvencí procesoru 1,83GHz...238MHz.
1.8.2007 22:45:19   86.49.71.xxx 1616
koukam zatim nikdo nezminil Toshibu..koupil sem si kvuli skole Satellite A100-192 /T2500, AtiX1600/ a nemuzu si ho vynachvalit..jedina vytka je trochu hur podsviceny displej ale nevadi to ani pri praci ani filmu ci hre.. i softwarovy prislusenstvi Toshiby me prijemne prekvapilo..s vydrzi je to logicky horsi ale kdyz je treba vykon neni se cemu divit za cenu 23,5k v akci fakt paradni..
2.8.2007 16:12:31   80.188.88.xxx 1716
Taky by mě docela zajímalo, jak si Toshiba vede co se týče zpracování (odolnost konstrukce), škoda že je má tak málo lidí.
2.8.2007 01:19:51   24.0.78.xxx 3516
Mno, ja som spekuloval uz davno, aky a za kolko a prisiel som na jednu vaznu vec.
Mam doma dva notebooky. Sony VAIO FS 760/W a Acer ASPIRE 9500.
Predtym som mal nejake HP s 15.4 screenom, ale (700$) nejak moc "nesedelo". Tak som ho vratil a zobral Sony za 1300$. Po roku som na ebay kupil Acera bez baterie za 370$. Oba maju podobne CPU (1.6 a 1.7 intel centrino).
Teraz k tomu hlavnemu: oba maju 2G ram a skusal som na nich spustat rovnake aplikacie, ktore pouzivam. Rychlost bola rovnaka!
Z toho mi vychadza, ze ak clovek ozaj nepotrebuje laptop na pracu s CAD ci 3D grafikou, staci mu ozaj uplne najlkacnejsi notas na svete. Osobne uz nikdy nekupim notasa za take prachy, ake som dal za "sonaka", i ked musim uznat, ze vyzera ozaj jepsie ako Acer Nema vsak citacku vsetkych flash kariet (iba debilnych sony flash kariet), zvuk na acery je ozaj bravurny (prekvapil ma hlavne maly subwoofer zospodu), acer ma buid in mikrfony (stereo), o dva USB porty viac, S-video konektor a 17" screen (sony iba 25.4").
Jedine na co sa chystam v najblizsom case je laptop s max. 12" screenom na cestovanie s build in kamerkou a bluetooth (vydrz 7hod je brutal). Na cestach totiz laptop pouzivam iba na pozeranie fotiek, alebo videa.
Takze to je moj nazor. Nevyhadzujte zbytocne prachy za nieco, co nieste schopny vyuzit !
2.8.2007 11:45:47   83.240.11.xxx 1816
Pokud jsou to notebooky se stejným hardwarem, tak co čekáš? Že Sony bude 5x rychlejší protože je na něm napsanáno Sony?
3.8.2007 22:12:19   24.0.78.xxx 1118
mno, HW nieje samozrejme rovnaky. Acer ma VGA on board a sony ma GF go6800. Sonak ma rychlejsie pamate a rychlejsi HDD.
Rozdiel rychlosti je pre normalneho - bezneho uzivatela ZANEDBATELNY !

Co sa tyka prehrievania laptopa, prave mam jeden doma na "servis". Odporucam pouzit metal pastu miesto bielej silikonovej a hlavne kompletne vycistit. Teplota sa rapidne znizi a ventilator sa zapina menej casto, tym padom nasava menej prachu a spiny.
Tu si mozes pozriet, ako vyzera laptop, ktory bol cisteny len prefukovanim chladicov tlakom vzduchu (dust blast):
http://img113.imageshack.us/my.php?image=dsc0185iq9.jpg
http://img166.imageshack.us/my.php?image=dsc0180ob5.jpg
2.8.2007 01:21:48   24.0.78.xxx 1616
sony ma 15.4" screen a nie 25.4" sry, preklep
2.8.2007 11:16:50   130.119.248.xxx 1616
Kdyz uz tu je rec o tom co jo a co ne (znacky a vyrobci NB)... mate nekdo zkusenosti s VBI CBB ?
2.8.2007 16:34:07   77.48.50.xxx 1616
Poměr cena/výkon asi bezkonkurenční, ale podle mně je to PŘENOSNÝ počítač tj. občas přenýst tj. ne do školy nebo denně do terénu-rád bych se mejlil ale už teď(3 měsíce) se mi zdá takový "lehce rozvrzaný",displej průměr- ale to sklo mi se*e. Dost lidem vadí , že chlazení běží skoro furt-mně ne jde docela tiše. Čísla: PCMark05-4500,,3DMark06-1880.(GK-GF 7600)...teď už ale dělaj santa rosu s gf 8600 takže to bude výkonově vejš.
2.8.2007 16:07:36   217.197.157.xxx 1716
Zdravim. Kdyz jsem si vsiml, ze tady doporucujete Asus, rikal jsem si.. to jim jebe? Vlastnim druhy notebook teto znacky a mam hrozne problemy s prehrivanim:
- Na plne vytizeni behem par minut dosahne cpu 100 stupnu a stroj se vypne
- Pokud na puvodni frekvenci (1.83GHz) pracuju treba nekolik hodin a nastavaji situace, kdy se cpu pri temer nulovem vytizeni drzi na 95 stupnich, sranda co?
- Hry musim hrat na frekvenci 1GHz, protoze i pri 1.1GHz se vypina.
Notebook vypada uplne stejne jako ten vas doporucovany, az na to, ze ma silnejsi hw a stal skoro 50k, smutne ze?

S minulym Asus notebookem jsem mel nasledujici problemy:
- Prestaly fungovat nektere tlacitka (servisni oprava zabrala: tyden).
- Po roce a pul odesel disk, ztrata veskerych dat (servisni oprava: 3 tydny)
- Praskl pant u displaye, uvolnil se sroubek a castecne se otevrel vnitrek displaye (servisni oprava: 3 tydny, musela se zaplatit, i kdyz to bylo v zaruce)

Proste Asus = shit, nic dobryho od toho necekejte.
2.8.2007 16:36:00   89.103.27.xxx 1616
Tak ten muj Asus je zatim v poho, zadny prehrivani ani po nekolika hodinach na plnej kotel. Tak doufam, ze me nepotka nic z toho co tu pises. Hlavne nic s diskem... strata dat, brrr
3.8.2007 09:12:50   84.19.67.xxx 1616
Chybi mi hodnoceni kvality obrazu. Mluvim o tom protoze jsem nedavno koupil NB (predtim jsem zadny nemel) a byl jsem zdesen 'vyblitosti' (nizkym kontrastem) obrazu oproti normalnimu stolnimu LCD. Zajimalo by mne jestli takhle vypadaji vsechny standardni 15,4" 1280x800 displeje u NB, nebo jenom nektere (napr. HP 7300).






4.8.2007 11:05:01   213.211.54.xxx 1716
nedávno jsem také kupoval "mobilní kancelář" a popravdě jsem také váhal mezi Asusem a HP....dal jsem na radu kamaráda, který NTB prodává a šel do HP...argumenty které mě přesvědčily:
-rychlý a bezproblémový servis(z jeho zkušenosti)
-podstatně méně reklamací při zhruba stejném počtu prodaných kusů
-akce HP záruka na 3 roky :-)
-cena(HP530 CoreDuo T2050)14tis.
Přesto si myslím že každá firma dokáže vyrobit pořádný "šmejd"(pouze doufám že jsem ho nekoupil zrovna já :o)..takže je asi vesměs jedno do čeho jdete(vyvaroval bych se pouze značce Acer. Pár kousků jsem měl v rukou a opravdu nepříjemně mě překvapilo provedení mechanických částí...mít popraskané panty a nechodící tlačítka na vlajkové lodi kterou jistě model Ferrari je...?)
4.8.2007 11:12:29   213.226.209.xxx 1516
Chtěl bych se zeptat kde seženu zmiňovaný ASUS za cenu 19 640Kč včetně DPH? já to nikde nenašel..
4.8.2007 22:34:25   80.79.28.xxx 2317
Jsem student a s NTB se setkávám dnes a deně, předtím než sem si koupil svůj Asus A6T, tak sem mohl vidět modeli od značek, Compaq (starej jak metuzalém), Leo (teď už se snad ani nevyrábí) a hlavně Siemens, kterej byl jako jedinej v tý době ještě aktuální, tehda sem ještě ani neviděl žádnej Acer či Asus a už vůbec ne ostatní značky jako je Sony, Dell či IBM. No ale teď k věci.

Compaq:
Má ho kámoš kterýmu je 40, má už ho asi 2 roky a to ho koupil z druhý ruky, je tam ještě starý P3, výkonově totálně na nic, ale funguje mu tam totálně všechno, vemte si že je to NTB kterej je starej minimálně 5 let, jde mu mechanika, prostě vše, bez jedinýho servisu, jedinýho rozdělání...

Leo:
To byl ten největší šmejd, od začátku se přehříval, baterka po půlroce šla do kytek, mechanika taky...

Siemens:
Od týhle značky sem měl jeden kousek (model přesně nevim) ale stál na tu dobu (asi před rokem a půl) nějakejch 20 000, můžu říct že ten NTB byl nezmar, vzal sem ho do peřin a ikdyž byly výdechy i nasávací otvory zakrytý, tak stroj pořád běžel, sice nebyl výkonej, ale stačilo to (ATI x200, celeron M 1,6 GHz - Mafii sem si na tom rezběhal, právě v peřinách, CAD a ostatní taky)

po zkušenosti s tímhle Siemensem sem si řekl že si koupim vlastní (byl táty) tak sem se rozhodoval mezi Acer a Asusem, od Aceru mě zrazovalo dost lidí a Asus v tý době vydal první NTB s Turion X2 (A6T) a GPU GF 7600, výkonově sem si řikal že to bude ráj, takže sem ho koupil, hned po nainstalování sem si mohl pařit jak sem chtěl a NTB se nepřehřál, prostě pohoda, pak sem nastoupil na VŠ a tak sem se mohl seznámit s dalšíma značkama

Acer:
U nás ho má spousta lidí, a všichni až na jednoho na něj nadávaj jakej je to šmejd (mluvim o modelech který seženete do 20000, většinou s x200, pár lidem se přehřívá, pár lidem praskli panty, někomu praská zvukovka, odešlo taky pár desek, no prostě nic moc. Ten jedinej kámoš co na něj nenadává, má GPU GF 6600 a nehraje, NTB využívá spíše na fotky, net, stahování, filmy a je spokojenej. Pak mam taky kámoše kterej už asi 3 měsíce zápasí s reklamacema svýho Aceru ( a to pořád reklamuje tu samou věc)

HP:
Od týhle značky máme na škole víc kousků, ale ke mě se dostali dva, jeden, to byl kousíček s x200, celeronem M 15" (4:3) displayem, po roce odešel adaptér, HDD, výkon (o tom se ani nedá mluvit), 256 MB RAM je nic, takže to bylo spíš jen na XP a to je tak vše... (sdílená paměť GPU...) druhej kousek je nejvyšší Turion (jednojádro) s 1280MB RAM ale pozor s GPU x200 :-! bez vlastní paměti (je pravda že ten kousek má 15,4" disp. s rozlišením vyšším jak 1280x800) ale prostě tak GPU znehodnocuje celej noťas, nechápu jak tohle někdo může vyrobit...( proto si taky HP vysloužila u nás na škole zkratku Hrubý Produkt)

Sony:
Kámoš měl dva, konfiguraci u staršího nevim, ale u novýho je to Pentium (jakýsi jednojádro, nevim to přesně) 1024 RAM, GPU x700 s vlastní 256 MB, ale pozor cena kolem 60 000 před cca půl rokem, což je DĚS!
Ikdyž je pravda že ten NTB vypadá opravdu dobře, neni to taková ta Acer & Asus šedina (teda stříbřina) a ten kousek je fakt hezky tvarovanej, ale i tak ta cena je alarmující na to co tam má...

Asus:
Asusu mam přímo kolem sebe daleko víc, a co zatim vím, tak snesou opravdu kruté zacházení, kámoš kterej si ho kupoval semnou ho nosil 3/4 roku v normálním větnamským batohu, nenajdete na něm místo který by nebylo poškrábaná, ale jede jak das, jediný co se mu podělalo je adaptér, ale to je vlivem zacházení a spravit to by pro známího byla otázka hodiny...

Dell:
Od týhle značky sem viděl akorát jeden kousíček a musim říct že až na HW výbavu se mi docela líbil...

No co mi z toho plyne, myslim si že uživatel kterej bude na NTB dělat jen kancelařinu, občas si zahraje CS, bude na netu, tak nepotřebuje kousek od Sony, ale stačí mu "skoro" jakejkoliv Asus či Acer (ikdyž co slýchám, tak raději ten Asus), zkušenosti mi na škole ukázali že připlácet na HP a ostatní se moc nevyplatí...
Ale jak tady už někdo řekl, šmejd dovede vyrobit každej.

PS: O hodně kouscích sem už slyšel že výrobce na chladiči nešetřil s použitám teplovodivý pasty...
9.8.2007 21:27:51   85.216.171.xxx 2416
Znacky Acer a Asus by som nehadzal do jedneho vreca. Acery maju nekvalitne plastove telo, kvoli comu sa prehrievaju, a tiez maju nekvalitnu klavesnicu. Asusy maju kvalitnu pevnu konstrukciu a lepsi odvod tepla. Klavesnica je o triedu lepsia, zdvihom klaves aj rozmiestnenim (hlavne nove modely uz nemaju vymenene CTRL a FN, maju velky lavy Shift a vybrate miesto okolo sipiek). Sam mam Acer, ale mal som si radsej kupit Asus.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

360 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 163.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.