Apple Keynote September 2019: Not great, not terrible
i Zdroj: PCTuning.cz
Mobilní zařízení Článek Apple Keynote September 2019: Not great, not terrible

Apple Keynote September 2019: Not great, not terrible | Kapitola 4

Michal Rybka

Michal Rybka

13. 9. 2019 03:00 17

Seznam kapitol

1. Vyčkávání 2. O něco lepší, a nic víc 3. Telefony s cenou notebooků 4. Trumpoty v Číně 5. Nadšení neopadá

Bývaly doby, kdy každý sledoval Apple Keynote – a buď se podivoval nad inovacemi, obdivoval je anebo se jim vysmíval: Představené věci zkrátka vzbuzovaly emoce. V poslední době to začíná být jiné – ano, inovace přicházejí, ale víceméně jenom inkrementálně.

Reklama

Stačí se podívat na statistiky – 800 milionů mobilních uživatelů, kteří přinášejí zhruba čtvrtinu světových výnosů z prodeje her a aplikací. Čína je masivní a roste – a přijít na jejich trhu o pozici a hlavně o renomé luxusní značky je masivní problém. Dokud Číňané prodávají ledviny, aby měli na nový iPhone, tak je to dobré. Pokud se ale tamní trh od Apple odvrátí, bude to veliký problém. Pozici na takovém trhu získáte těžko, ale můžete ji snadno ztratit. A s tím, jak jihovýchodní Asie bohatne, to bude čím dál tím významnější trh.

Apple historicky ví, že musí být v těchto otázkách opatrný – a proto se málokdy vyjadřuje k politickým otázkám přímo. V Číně už kvůli dodavatelům čelili problémům – a s tím, jak jsou tamní výrobci stále kompetentnější a dravější v oblasti inovací, si musí dávat pozor. Apple potřebuje Asii jednak jako trh, jednal jako svoji továrnu. Prezident Trump možná doufal, že se jejich výroba vrátí do USA, ale to se nestane, to by bylo investičně i provozně příliš nákladné.

Apple zlevnil, ale jenom trošku. Nabídl levné předplatné pro video streamovací službu, ale tu v podstatě teprve zavádí, stejně jako herní Arcade. To je jistě hezké, i slevy na starší modely, ale v nabídce chybí opravdu levné modely, jako byl iPhone SE. Apple historicky nechce „prodávat haraburdí“, jak označili levné produkty. Zatím se jim vyplatila sázka na nižší prodeje, ale v nejvyšším segmentu, kde jsou nejvyšší marže.

Aby si Apple udržel tuto pozici, musí udržet i svoji prémiovost, nestačí jenom jejich geniální marketing (a ten je vskutku prvotřídní). A to je věc, která mi v jejich Keynote chyběla. Kvalitní materiály pro Watch – titan a keramika? Výborně. Zdravotní funkce? Skvělé! Co dál?

V mnoha směrech Apple zaostává. I u nejdražších iPhonů chybí reverzní nabíjení. Výdrž baterií stále benchmarkují sami proti sobě a více méně drží stejnou hladinu. Když nějaký model vydrží o hodinu déle, už se s tím marketing chlubí. Hodinky nemají sledování spánku, což dává smysl, protože je večer stejně musíte nabít. 3D touch je podle všeho v pytli, což ukazuje, že šlo o krok stranou.

Apple Keynote September 2019: Not great, not terrible
i Zdroj: PCTuning.cz

Zatím je předběžné hodnotit kvalitu fotografie a nahrávání. Předpokládám, že bude dobrá, ale i zde Apple se třemi kamerami pouze následuje peloton. Do jisté míry chápu zvláštní umístění trojice kamer na zádech iPhonu 11 Pro, zřejmě je nutné geometricky je umístit co nejblíže k sobě, ale to designové řešení vypadá prostě butt-ugly a lidi si z toho dělají nepokrytě srandu.

Apple Keynote September 2019: Not great, not terrible
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama