Hlavní stránka Hardware Notebooky, telefony, tablety Test Huawei P30 Pro: špičkový telefon a nejlepší mobilní foťák
Test Huawei P30 Pro: špičkový telefon a nejlepší mobilní foťák
autor: Mirek Kočí , publikováno 4.4.2019
Test Huawei P30 Pro: špičkový telefon a nejlepší mobilní foťák

Nový Huawei P30 Pro nekonkuruje pouze chytrým telefonům zavedených značek, ale také kompaktním fotoaparátům. Podle žebříčku serveru DxOMark jde totiž aktuálně o nejlepší fotomobil na trhu. Jeho objektiv SuperZoom navíc přináší u telefonů doposud nevídané možnosti přiblížení, které nemůže nabídnout žádný jiný smartphone.


Výdrž baterie?

Huawei P30 Pro dostal baterii s kapacitou 4 200 mAh, což je výborná hodnota. Pro připomenutí: předchůdce nabízel 4 000mAh akumulátor. V kombinaci s operačním systémem Android 9.0, inovovanou nadstavbou EMUI 9.1 a použitým hardwarem je výdrž velmi dobrá. Den na jedno nabití je samozřejmostí i při vysokém vytížení, dva dny také nejsou problém. Telefon je hodně úsporný v pohotovostním režimu a za noc si vezme zhruba jedno procento. To je výborný výsledek. Například Mate 20 Pro baterii v pohotovostním režimu „ždíme“ podstatně víc. Huawei P30 Pro podporuje navíc rychlé dobíjení SuperCharge. Musíte však použít originální nabíječku, kterou najdete v balení.

Mám si ho pořídit?

Test Huawei P30 Pro: špičkový telefon a nejlepší mobilní foťák

Huawei P30 Pro je momentálně jedním z nejaktraktivnějších smartphonů na trhu. Za necelých 25 tisíc toho svému majiteli nabídne opravdu hodně. Má nejlepší fotoaparát na trhu, vysokokapacitní baterii s rychlodobíjením, kompletní konektivitu a když k tomu ještě přidáme výkonný hardware a povedený design, máme co do činění s nejlepším telefonem, jaký můžete pořídit. Huawei P30 Pro si velmi hlasitě říká o titul „Telefon roku 2019“. Samozřejmě, že i P30 Pro má řadu lákavých soupeřů.

Test Huawei P30 Pro: špičkový telefon a nejlepší mobilní foťák Test Huawei P30 Pro: špičkový telefon a nejlepší mobilní foťák

Ve vlastní stáji to je Mate 20 Pro, který má velmi podobnou výbavu a stojí o několik tisíc korun méně. Největším vyzyvatelem nového huaweie je Samsung Galaxy S10+. Tento telefon nabízí o něco lepší displej, nemá ovšem tak dotažený fotoaparát a i kapacity úložiště a baterie jsou nižší. Někomu také nemusí vyhovovat dvojice kruhových výřezů v displeji, které někdy působí rušivě. V tomto souboji rozhodnou osobní sympatie a náklonnost k dané značce, případně k uživatelské nadstavbě. Sluší se také zmínit, že Galaxy S10+ je o tisíc korun dražší. Sokem pro Huawei P30 Pro je pochopitelně i dvojice iPhonů. I v tomto srovnání platí, že jablečné telefony Xs a Xs Max mají horší fotoaparát a navíc jsou mnohem dražší. iPhone Xs je dražší o zhruba 5 tisíc, Xs Max dokonce o téměř 8 tisíc korun. V tomto souboji rozhodne tedy spíše sázka na operační systém.

                 
Huawei P30 Pro 8 GB / 256 GB (SP-P30P256DSBOM)
KLADY Test Huawei P30 Pro: špičkový telefon a nejlepší mobilní foťák Test Huawei P30 Pro: špičkový telefon a nejlepší mobilní foťák ZÁPORY
pěkný stylový design vlastní formát paměťových karet
zvýšená odolnost vůči vodě a prachu (IP68) absence 3,5mm výstupu na sluchátka
špičkový displej  
snímač otisku prstu v displeji  
návykové ovládání gesty  
extrémně rychlé nabíjení  
výborná výdrž na baterii  
nejlepší fotoaparát na trhu  
reverzní dobíjení dalších zařízení  
8 GB RAM a 256GB úložiště  
vylepšený Always On Display  
Orientační cena s DPH: 25 000 Kč

 

Test Huawei P30 Pro: špičkový telefon a nejlepší mobilní foťák

Redakce PCTuning.cz uděluje telefonu Huawei P30 Pro
Zlatou hvězdu
za bezkonkurenční fotoaparát



Tagy: huawei  p30  android  mobilní telefony  smartphone  dxomark  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.4.2019 12:25:44   213.180.34.xxx 1124
Pro trochu té kritiky nového Huawei bych doporučil mrknout i na recenzi šikovného týpka na:
https://youtu.be/D0dzVvNZMNc
Nešetří se tu kritikou i na "úžasný" superzoom, kvalitu videa a dalších věcí, které byste nejspíš od kvalitní recenze čekali :-D
4.4.2019 12:46:38   90.178.58.xxx 144
Já viděl hodně recenzí na YouTubu a ten zoom je super. A ten manik z odkazu co pises, to komentuje pod videem, nemel aktualni software.
4.4.2019 12:48:34   213.180.34.xxx 115
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.4.2019 12:54:50   213.180.34.xxx 15
To už docela něco vypovídá o testování daného softwaru co? Člověk by řekl, že toto se děje jen u Apple telefonů.
4.4.2019 12:59:43   90.178.58.xxx 55
Apple mobily fotí hrozně
4.4.2019 13:08:25   213.180.34.xxx 48
Jo jasně Apple mobily fotí hrozně
Ještě že nás před Apple, Samsung a dalšími zachrání mocný Huawei.
4.4.2019 13:26:50   90.178.58.xxx 43
Na to že stojí 30 a víc tisíc hrozně fotí.
4.4.2019 13:51:47   213.180.34.xxx 410
No když to tak bereme, tak pořád natáčí podstatně lepší video než Huawei :-D dokonce umí i stereo s rozumnou separací, 4K@60 a zpomalené video bez interpolace.

Tím teda v žádném případě neobhajuju iPhone jako takový.
4.4.2019 13:55:19   90.178.58.xxx 25
Video umí, o tom žádná, ale fotky ve tmě a za sera jsou hrůza.
5.4.2019 19:35:08   188.167.255.xxx 20
LG V40 by P30 mohla konkurovať
6.4.2019 09:48:25   188.175.216.xxx 10
LG může tak maximálně konkurovat specifikacemi, ale tradičně jakýkoliv potenciál zabijí softwarem s nula updaty a tunou bugů.
4.4.2019 13:03:39   195.113.47.xxx 42
Tak si tak pročítám specifikace a hle! krytí IP68. Zatím jsem neviděl telefon, který by tuto normu splňoval. A musím říct, že mě příjemně překvapilo, že ani recenzované telefony nejsou výjimkou. Telefon má spíše normu IP67.
Jak píše, sám výrobce "... zařízení bylo testováno v řízeném prostředí a podle certifikace je v určitých situacích odolné vůči postříkání vodou, vodě a prachu (splňuje požadavky klasifikace IP68 dle mezinárodního standardu IEC 60529)."

Pánové mají koukám problémy s normami. I odhalený živý vodič je za určitých situací odolný vůči postříkání vodou apod. Například, když ho zaleju do pryskyřice. Ano, i taková určitá situace může nastat.
4.4.2019 16:56:15   85.71.231.xxx 20
U mnoha zařízení je daleko jednodušší mít IP68 než IP67. IP68 je na rozdíl od IP67 "statická" zkouška. Proto pro některé způsoby těsnění je IP68 daleko příznivější.

Dále nesmíš zapomínat, že u IP67 a IP68 je výjimka. To co splňuje IP68 nesplňuje automaticky IP67 jak je to u nižších stupňů krytí.
5.4.2019 10:04:37   195.113.58.xxx 10
Přiznám se, že mě to trochu mate. Doposud jsem měl za to, že IP68 musí splňovat min. IP67 + vždy něco "navíc". resp. IP68 má stejně jako IP67 své specifikace upravené výrobcem, ale vždy musí být IP68 nad IP67, co se týká vlastností proti vniknutí vodě a prachu a trvale... Příkladem jsou třeba čerpadla, kde některá mají IP68 a mohou být trvale ponořena v hloubce 20 metrů a pak třeba čerpadla, která mohou do hloubky max. 5 metrů, ale ponoření je také trvalé. V obou případech je to ale IP68, ale specifikované. U IP67 by to mohla být čerpadla také, ale ne na trvalý ponor, hloubka je však také specifikovaná.
5.4.2019 20:47:24   85.71.231.xxx 00
No já to nevymyslel způsob jakým se IP krytí testuje a jak to celé funguje. Ono je to celkem zajímavá problematika. Třeba takové IP67 se běžně tetuje v prachové komoře s mastkovým práškem. Do přístroje se navrtá dírka, připojí se hadička a připojí se na vývěvu. Po dané době se sleduje jestli prach nepronikl dovnitř.

Omlouvám se ale za jednu drobnou nepřesnost. To "zpětné" splňování nižšího krytí už neplatí od IP65.
4.4.2019 14:49:33   94.112.13.xxx 2231
miluji placené recenze. Není nad to dělat recenze na PC webu o jedné mobilní značce. To je úpadek novinařiny v přímém přenosu. Nezávidím autorovi, že ze sebe musí dělat děvku.
4.4.2019 15:18:10   83.208.130.xxx 64
Z něčeho web fungovat musí a jen z reklamy to sotva bude.

Upřímně mě to vůbec netíží, dokud jsou placené recenze jen občas.

Pořád je to lepší než přijít o pctuning.

A ten mobil špatnej nejspíš nebude.
4.4.2019 18:14:13   109.105.39.xxx 54
Ne, PC Tuning se tímhle způsobem vážně nefinancuje.
4.4.2019 15:42:44   199.249.230.xxx 62
Víme, jaké jsou tvé preference, ale kvůli nim ti oponovat nebudu. Článek je docela podrobný a bere v potaz i množství ale. Našel bych tady v článcích z posledních let zjevnější příklady reklamy.
7.4.2019 17:09:02   212.79.110.xxx 13
Porad jde o jeden z nejlepsich telefonu na trhu. Nic moc lepsiho ted proste neni.
4.4.2019 15:12:09   89.239.11.xxx 1618
Tohle není test, ale komerční článek. Hanba vám.
4.4.2019 15:17:13   46.135.2.xxx 1018
Hele já ten telefon mám a s autorem souhlasím snad úplně ve všem. Místo blbejch keců se radši věnuj užitečnějším věcem. Ten telefon fotí moc hezky.
4.4.2019 15:26:20   89.239.11.xxx 1736
Je mi glancpr*el s kým nebo s čím souhlasíte, protože jste bezvýznamná nula a můžete si koupit co chcete. Moje narážka je na to, že autor nebo redakce dostala za tento článek zaplaceno a měla by na to hned v úvodu upozornit.
4.4.2019 15:31:48   90.178.58.xxx 3014
Koho urazite vy Sasku? Že na ten mobil nemáte je jiná věc, nebo jste zatvrzely fanoušek jiné značky. Agresivní internetový hlupák jste určitě.
4.4.2019 15:43:47   94.112.172.xxx 1917
Protože autor v recenzi telefon vychválil, tak musí být recenze zaplacená? Vážně?

Vy jste uplně mimo mísu.... na předchozí TOP modely Huaweie v podstatě nevyšla nikde po světě špatná recenze a všude ty telefony chválí... to jakože Huawei zaplatil za všechny recenze na světě? Jako vážně?

Proberte se a uvědomte si, že možná ten telefon opravdu takový je a možná nám opravdu Huawei prodává něco lepšího za nižší cenu než ostatní.
4.4.2019 16:02:33   213.226.209.xxx 1523
recenze je taková nedodělaná jestli je to úmysl netuším

telefon v podstatě ničím extra nevyniká a ani nepřínaší nějaké WOW novinky > btw zkoušíte ty fotky prohlížet na monitoru, že je tak chválíte
jestli ano tak nechápu ty superlativy ano na mobil je to velmi slušné, ale to je tak vše ..
4.4.2019 16:09:14   90.178.58.xxx 3716
další bijec proti Huawei. Všude se po světě píše že je to nejlepsi fotomobil ale na PCT se jako vzdycky sejde pár odborníků, zastydlich pubertaoux ktei mají pravdu a všichni ostatní jsou letadlo. Smesne
4.4.2019 16:44:02   109.80.26.xxx 151
Ono za tyto reakce si na odbornějších plátcích může Huawei samo - po falšování výsledků benchmarků (pár primitivů se ještě podle nich řídí) a pak to korunovali placenými recenzemi a v CŘ spamem na Heureka, CZC a dalších.
Když se chováte jako že jsou Vaši zákazníci nemyslící povl, můžete očekávat, že budete pod drobnější kritikou a jen tak něco Vám neprojde.
4.4.2019 16:46:15   90.178.58.xxx 24
Jaká heureka?
4.4.2019 18:04:06   213.226.209.xxx 43
to je omyl klidně bych ho bral(kdybych už nevlastnil SMG), ale to nemění nic na tom, že není nijak extra(stejně jako ten SMG) a přínáší věci, které jsou tu s námi dlouho nebo znovu objevené

" zastydlich pubertaoux ktei mají pravdu a všichni ostatní jsou letadlo. Smesne"
ano toto vyjádření o tobě dost vypovídá
4.4.2019 22:23:32   83.208.130.xxx 52
Jo ty fotky mě většinou pobaví. Jedinej mobil co sem kdy viděl fotit vážně slušně byla kdysi Nokia 808.

Tohle jsou tragický omalovánky v porovnání s čímkoliv co skutečně umí fotit.

Fotky v recenzi jsou něco okolo 9 mpix a detaily veškeré žádné. Když vyfotim něco svým 6 mpix dSLR z roku raz dva, tak to bude mít detaily i při 100% náhledu a i kdybych to zvětšil 2x furt to bude vypadat lépe.

Mobily jsou pořád spíš něco co je po ruce a pohodlné, ale fotky jsou z toho kvalitativně spíš humorné..
13.4.2019 13:02:32   89.103.178.xxx 00
"na mobil je to velmi slušné, ale to je tak vše .."

A o to snad jde ne?
Je za stejnou cenu mobil co umi vic? Neni, tak co vlastne komentujete?
5.4.2019 04:55:38   77.240.187.xxx 20
Já Huawei nějak moc nemusím a nenechám na něm nit suchou, když si to zaslouží. Ale i jakožto placený (špatně) agent Samsungu jsem málem prodal novou S10+ a odešel z Chodova s P30Pro, protože ten telefon opravdu umí zaujmout. A nebýt těch dvou negativ zmíněných i v článku (+ ekonomické důvody a strach ze změny), možná bych to fakt udělal. Takový P20Pro také na papíře vypadal výborně a v ruce působil plastově, ale tohle je podle mě trefa do černého.
4.4.2019 22:38:40   78.102.88.xxx 32
Dočetl jsem po udržet v ruce několikasekundové expoziční časy Tohle nedokáže ani Pentax v hodnotě ojetého automobilu
4.4.2019 23:16:44   213.226.209.xxx 46
hádám(ač nemám osobní zkušenost), že digitální stabilizace + AI v kombinaci s "tunou" megapixelů z toho něco vyždíme, ale ta ztráta detailu a omálovánka nejde přehlédnout ani u běžých snímků

Pentax to nedá, protože je zaměřen na kvalitu
4.4.2019 23:32:49   78.102.88.xxx 54
Vyždíme z toho doslova impresionismus
5.4.2019 04:57:50   77.240.187.xxx 41
Protože Pentax by stabilizoval ohnisko 35mm a víc, zatímto tohle stabilizuje desetinu. Běžně se dnes stabilizuje 5EV, tzn. místo 1/4s by to mohlo být až 8s. Že se rozmaže všechno, co se hýbe samo, je jasné a praktické využití moc velké nebude, ale než něco rádoby znale napíšete, zamyslete se.
5.4.2019 06:58:22   78.102.88.xxx 915
Přečetl jste si propagační letáček Neztrácejte čas s nikým, kdo Vám tvrdí že je možné exponovat 8 sekund z rukou.
5.4.2019 09:16:42   89.29.32.xxx 23
A zkousel jste neco takoveho s mobilem, co ma pokrocilou AI v praxi, nebo jen placate na zaklade teoretickych znalosti, aniz byste tusil, co dnesni AI s obrazem dokaze?
5.4.2019 09:24:01   90.178.58.xxx 22
Evidentně ne, jinak by neplacal nesmysly.
5.4.2019 10:08:54   221.126.249.xxx 21
Nepřekvapivě zkoušel Nicméně dovedu si představit zrakové vady, při kterých výsledky AI vadit nebudou.
5.4.2019 10:36:45   213.226.209.xxx 00
proč něco kupovat a zkoušet když je na webu dostnupných plno referečních snímků, které mohu vzájmně porovnat ..(od toho jsou ty recenze..)
5.4.2019 06:03:20   195.168.208.xxx 01
Recenzia pekna, no mobilny telefon je aj o inom ako o foteni. Ano kvalita fotiek je super vlastnost, no mobil by mal vynikat aj v inych oblastiach. Zrejme autor nemal schopnosti a cas dokladne preverit aj ine stranky tohto zariadenia a obsirnejsie sa o nich rozpisat. Skoda bola neporovnat so spomenutym samsungom aj v inych oblastiach.
Ja osobne povazujem za najvacsiu slabinu tychto zariadeni starostlivost vyrobcu o SW. V tomto ma navrch len apple, co je skoda.
5.4.2019 06:05:13   195.168.208.xxx 10
Som jediny, komu zadna strana so "semaforom" oripada vylozene hnusna?
5.4.2019 08:29:42   213.226.209.xxx 00
Nj ja zapomel, ze bez updatu se neda zit ;) ale nechci byt skarohlid a vsadim se ze stredni trida i vlajkove modely ty updaty dostavaji taky pekne dlouho ..
5.4.2019 08:35:07   195.168.208.xxx 00
To bolo zamerane vseobecne na Androidi ekosystem. Pixel sa u nas nepredava. A ano da sa zit. No preco nemat vsetky novinky a vylepsenia od dodavatela OS ako to ma Apple. Ide skratka o pristup vyrobcu co chrli novy HW, no na SW podporu sa vykasle, kedze mu uz ziadne prachy do kapsy neprinesie.
5.4.2019 09:20:32   89.29.32.xxx 00
Protoze to stoji penize a zatimco Apple ma rocne 1-3 modely, tak jine znacky maji desetkrat vice. A ono je rozdil delat x let aktualizace softwaru pro mobily v prumerne cene 5 tisic a nebo 30 tisic korun.
5.4.2019 12:26:04   195.168.208.xxx 00
Ano, na peniazoch to stoji a pada. Naco je komu 30 roznych modelov Samsungu (Honoru/Huawei) rocne? Nestacilo by ich 1-3?
5.4.2019 12:59:01   213.226.209.xxx 10
30 ročně modelů od jedné značky nebo 30 modelů celkem ?

nebude to asi i tím, že ti výrobci dokáží pokrýt větší cenové spektrum ?
kolik aktuálních modelů nabízí Apple např. do 5/10/15 tisíc ?
mimochodem i modely do 5 tisíc jsou v současnosti mnoha ohledech srovnatelné s iPhony(až na logo) ...takže o čem tu je řeč ?
5.4.2019 10:33:22   213.226.209.xxx 00
"No preco nemat vsetky novinky a vylepsenia od dodavatela OS ako to ma Apple"

to bude asi i kvůli tomu, že android toho umí víc a stačí mu bohatě update 3-4 verzí OS (bezpečnostní aktualizace samozřejmě dostává dlouhodbě)
osobně nechápu tu obsesní touhu po updatech >> aplikace fungují a co víc je třeba ? koukat na to jak se stahují a instalují aktualizace ?

řekni mi nějaké rozumné argumenty proč je to nezbytné a taková obří výhoda ? >> nebo už Apple v opravdu ve všem tak zaostává, že nic jiného nemáte čím se pochlubit ? (raději bych se chlubil provázaností apple ID mezi zařízeními a timemachine apod. než touto ptákovinou )
5.4.2019 12:23:15   195.168.208.xxx 00
Cize google tie nove verzie kazdorocne vydava zbytocne? Ty nic z toho co tam daju nechces mat? Ty zrejme nie. Ja hej. Kazda verzia ma aj uzitocne vylepsenia.
5.4.2019 12:50:25   213.226.209.xxx 00
tohle je dle tvého argument proč je to nezbytné a výhoda ?

a něco konkrétního co tak nutně potřebuješ a hojně využíváš a do té doby něž přišel update jsi to nevěděl, že bez toho nemůžeš být?

update je nějaké moderní zaklínadlo a bez něj se nedá fungovat ? obzlášť když se občas stává, že některé updaty tě připravý o funkce a někdy i o svižnost OS atd.
5.4.2019 08:43:37   90.178.58.xxx 22
At žije Huawei
5.4.2019 14:20:11   213.180.34.xxx 00
Huawei nemůže žít, Huawei je firma.
Ať existuje Huawei
5.4.2019 08:51:37   78.136.130.xxx 84
Bez konektoru pro sluchatka a vlastni format karty. To jako vazne za 25k?
13.4.2019 12:57:45   89.103.178.xxx 20
K cemu mi je pametovka? Proste si koupim verzi s tolika pameti kolik potrebuju, v druhem slotu mam stejne vzdy firemni SIM a rychlost vnitrni pameti je s kartou nesrovnatelna.
Jack? Za poslednich 5 let jsem ho nepouzil, jaksi nemam co do nej zapojit. Kdybych mel, tak za 200 si koupim redukci na USBC.
Vylezte z jeskyne, diky...
5.4.2019 08:54:20   178.143.40.xxx 10
TO (tiez) musim mat
5.4.2019 09:44:41   89.239.11.xxx 111
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.4.2019 12:28:15   195.168.208.xxx 20
S tym by som nesuhlasil. Pre aristokraciu je skor Apple ci Blackberry (ci krachnuta znacka vertu). Pripadne vsetky modely s cenovkou 25k czk (800EUR) plus.
6.4.2019 12:51:33   178.253.144.xxx 10
Takže mám si kúpiť mobil a môžem RX100 V nechať doma?
Alebo ešte nie?
6.4.2019 13:58:29   213.226.209.xxx 00
záleží co od toho očekáváš ) přeci jen "telefon" nabídne více možností v "terénu", ale za cenu nižší kvality
13.4.2019 06:48:43   94.113.161.xxx 013
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

37 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.