Hlavní stránka Hardware Notebooky, telefony, tablety Co je to drahý telefon: Kdy je moc už jednoduše příliš?
Co je to drahý telefon: Kdy je moc už jednoduše příliš?
autor: Michal Rybka , publikováno 8.3.2019
Co je to drahý telefon: Kdy je moc už jednoduše příliš?

Když jsme měli s kolegy z AlzaTechu debatu o drahých telefonech, rychle se ukázalo, že se vlastně nejsme ani schopni shodnout na tom, co je to přesně drahý telefon. Je to vždy ten nejdražší model? Je to cokoliv nad dvacet tisíc? Je to telefon, který pořádně nevyužijete, protože má přehnaně bohatou výbavu? Jak vlastně definovat drahý telefon?


Je tu ale i druhá stránka mince – totiž stav, kdy si vyberete příliš levný telefon. Smartphone můžete mít už někde kolem tisícovky – a oh boy, tam se vybírá špatně! Levných telefonů je hodně, ale těch mizerných mezi nimi je ještě víc. Pokud budete příliš šetřit, skončíte klidně u telefonu s jedním gigabajtem RAM, což se dá s bídou přežít u Applu (tam se tvrdě žádá paměťová optimalizace), ale s Androidem budete mít peklo. Anebo můžete mít ještě větší smůlu a vybrat si model s 512 MB RAM, což už stojí za houby obecně.

Logika výběru může být jasná: Chcete si pořídit něco, co možná ztratíte anebo zničíte. Anebo to pořizujete osobě, která s technikou nakládá nepěkně, ať už je to dítě anebo senior. Tam dává nízká cena smysl, protože nový telefon této třídy vyjde levněji než i pouhá oprava telefonu vyšší třídy.

Ale i tak je dobrý realismus, protože levná zařízení se poměrně rychle posunují směrem k totální nepoužitelnosti, obvykle mají málo systémových patchů a celkově se plazí jako ztuhlá melasa, pokud mohu použít příměr Stephena Kinga. Sáhnout po stroji s nižším výkonem a horšími vlastnostmi, než které potřebujete, vás stejně dřív anebo později dovedou k něčemu rozumnějšímu.

Drahé telefony jsou problém v tom smyslu, že často nabízejí až nerealistické parametry – 4K rozlišení na šesti palcích? K čemu? Výkon srovnatelný s počítačem? Potřebujete ho? AR – jste opravdu fanoušci? Často u nich naopak chybí ty věci, které byste opravdu ocenili, jako například velká baterka, protože velká baterka vyžaduje více místa, a to kazí design. Skutečně – řada špičkových telefonů je stavěná pro použití zcela nenáročné, materiálu je tam tak málo, aby to drželo pohromadě – a pokud je opravdu chcete používat, stejně si budete dokupovat krycí sklo, obal a powerbanku.

Není tedy logičtější vykašlat se na brandy a rovnou hledat telefon s dlouhou výdrží? Vybírat si telefon je dnes poměrně komplikované, protože ve střední třídě jsou mezi stroji dost značné funkční rozdíly, které jenom nejsou vidět. Drahé telefony negarantují největší praktičnost a nejlepší uživatelskou zkušenost – a naopak se o ně budete bát, protože jsou prostě a jednoduše drahé.

A jak jste na tom vy? Co je drahý telefon pro vás? Je důležitější styl anebo funkčnost? A je pro vás cena limitujícím faktorem anebo ne?



Tagy: samsung  apple  vertu  mobilní telefony  smartphone  luxus  highend  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
8.3.2019 18:56:36   77.92.197.xxx 301
Čtu na Redmi Note 5, víc asi k preferencím není třeba říkat.
8.3.2019 19:08:50   62.245.103.xxx 2117
Když už zmiňuješ Xiaomi, tak v tom je třeba taky záludnost.

Znám více majitelů Xiaomi telefonů a oni mění telefon po roce maximalně po dvou. Takže třeba Redmi Note 5 stoji přibližně 4.000Kč, kupuješ-li nový model každý rok, tak za 4 roky to dělá přibližně 16.000Kč. Kupuješ-li ob jeden rok, tak za 4 roky to dělá 8.000 Kč.

Já mám SGS5 za 12.000 Kč a mám ho již 4 roky a doufám, že ještě vydrží. Rázem ten telefon nebyl vůbec drahý.
Ale samo, že znám lidi co si kupuji Samsung Galaxy nový každý rok hned po zahájení prodeje a dají teda ročně 20-30.000 Kč.

Tím chci jen říct, že samotná cena za telefon je pochybná statistika, pokud se nedoplní délkou výdrže toho telefonu, ať už objektivní, že ho uživatel vyměnit musel, protože se něco podělalo nebo proto, že si prostě chce koupit nový model třeba každý rok.
8.3.2019 19:18:26   109.105.39.xxx 170
Já se hlásím, měnit nehodlám ani po dvou, ani po třech. Jo co jsem musel udělat, byla výměna baterky, ta první se trošičku nafoukla. Špatně snášela kombinaci nabíjení a simcity, krapátko se to hřálo.
8.3.2019 23:08:54   62.245.103.xxx 510
A co mas za telefon?

Protoze napriklad Huawei Honor 2, kdysi popularni telefon je dnes uz odkecanej. Diky HiSilicon procesoru nelze dat customROM a Huawei ho nechal smrdet na Androidu 4.2, na kterem uz dnes nejde vetsina aplikaci aktualizovat a Google tam navic haze upozorneni, ze aplikace Dokumenty, Tabulky, Mapy, Disk nebudou od pristi verze vubec fungovat.

Dneska je situace takova, ze aby clovek mel pouzitelny telefon, musi mit alespon Android 4.4, lepe pak Android 5.0. (A to se radeji vubec nezabyvejme spoustou bezpecnostnich problemu na techto starsich systemech, takze pouzivat je je riziko.)

Ja mam na SGS5 LineageOS 15.1 (Android a koukal jsem, ze uz komunita zacala s pripravou LineageOS 16.
8.3.2019 23:10:33   62.245.103.xxx 31
uz byste taky konecne mohli opravit, aby to bylo 8 ).
9.3.2019 21:45:48   109.105.39.xxx 40
Xiaomi Redmi Note 3 Pro Global SE
9.3.2019 05:56:16   80.188.94.xxx 101
Pořád se dá koupit Mi Mix 2 6GB/64GB za 7.500,-(SnapDragon 835) Pořídil jsem loni v listopadu a jsem absolutně spokojen. Neváhám tvrdit, že v zhledem k parametrům se jedná o jeden z nejvýhodnějších telefonů na trhu vůbec.
10.3.2019 16:38:23   81.90.251.xxx 20
Přesně tak.Mi MIx 2 je optimální telefon.Já ho sehnal za 4000kč a neměnil bych.A Iphone je od té doby už jen v doku Zeppelinu na hudbu.
9.3.2019 06:48:16   77.92.197.xxx 104
Špatná kalkulace. Já svoje mobily následně prodávám. Samozřejmě po řádném vyčištění = zapnuté šifrování => tovární nastavení => zapsat něco jako film na celé úložiště=> tovární nastavení. Možná trochu paranoidní postup, ale nechci zbytečné riskovat.

Dle modelu a ceny se tak dá získat nezanedbatelná hodnota zpět. Cca 25-75% nákupní ceny. Dle stáří, stavu, výhodnosti nákupu,...
11.3.2019 18:26:13   185.112.167.xxx 40
No upřímně, důvod měnit telefon po cca 2 letech je zejména baterie. Pokud je vyměnitelná, můžeš si vybrat, zda koupit novou baterku, ale jelikož stojí v mém případě zhruba 1/3 ceny telefonu,nebo se vyměnit nedá ( Redmi 4X ), tak volím nový foun.
Jinak já primárně nejdu po ceně, ale řeknu si co od telefonu chci ( třeba 3GB ram, dual sim, velikost maximálně 5 atd. atd. ) no a až mám "svoje" specifikace, jdu na heureku a pár dalších srovnávačů a kouknu do nejoblíbenějších modelů a potom finální 2-3 telefonu podrobně pročtu v recenzích a potom pár týdnů lovím cenovou akci. Samozřejmě vyplatí se koupit telefon až cca 1/2 roku po vydání, novinky jsou předražené jak blázen.
9.3.2019 10:18:42   188.167.255.xxx 41
Ja som mal Huawei P8 Lite bol dobrý dokonca ešte fungujú aktualizácie . Teraz mam Nubia17mini vyzerá aj po roku dobre zatiaľ neseká a nereštartuje a 64GB by malo vydržal dlhu dobu .
Aj keď po "drahom" modeli rozmýšľam LG V30a už som ho videl za 320Euro
9.3.2019 10:52:21   80.188.94.xxx 22
Nubie mají už taky celkem dobré jméno, co se týče dlouhodobé bezproblémové funkčnosti, tak bych se asi nebál.
9.3.2019 10:58:03   80.188.94.xxx 30
P.S. ..."dlohodobé" beru subjektivně, neměl jsem nikdy telefon déle než tři roky, tak jen aby mě někdo nechytal za slovíčko...
10.3.2019 17:13:32   46.150.193.xxx 40
Áno, práve LG je super značka, nakoľko ich telefóny čo by vlajkové lode strácajú na cene asi najrýchlejšie. Ja som pred rokom kúpil za 150e G4 a akosi aj keď vidím, že je už pomalšia, tak žiaden parameter na nej mi neprekáža tak, aby som ju musel meniť. A teraz V30 a G7 za cca 330e, no proste podľa mňa v tejto cenovej kategórii nič lepšie vybavené človek nemôže zohnať.
12.3.2019 21:58:22   188.167.255.xxx 00
V30 foťák OK . Ide mi o zvuk a ma to rádio a 3,5 konektor .Takže iná voľba ani nebude
8.3.2019 18:59:31   62.245.103.xxx 206
Drahý telefon je telefon, kde cena telefonu prekračuje cenu hardwaru o polovinu.

Mně třeba Vertu nevadilo a je škoda, že krachli. Jistě, sám bych si Vertu nikdy nekoupil, ale na podívání je šperk obvykle krásný. Dává snad nějakou racionalitu, když žena nosí zlatý řetízek nebo jakýkoli šperk? Nedává, ale většina mužů i žen si myslí, že je to hezké.

Naopak mi vadí, když prodává drahý telefon Apple nebo Samsung nebo kdokoli jiný a nemá to žádnou přidanou hodnotu, ani to není krásný šperk. Typické bohužel u Android telefonů poslední doby, kdy se do plastového obalu zabalí highendové SoC s cenou 10.000Kč, přidá se 5 pochybných foťáků, odebere se Jack konektor, nahodí se tam displej s odporně hnusným výřezem a s nějakým podivným poměrem stran a nesmyslně vysokým rozlišením a prodá se to za aspoň trojnásobnou cenu.

To je přeci jednoznačně drahé, že za své peníze nedostanu odpovídající zařízení, teda dostanu zařízení, na kterém nic tak drahého není a naopak tomu hodně věcí chybí.

---
Jinak problém telefonů a to proč je nelze srovnávat s PC je v tom, že například dost lidí nepotřebuje výkonné SoC, ale chce kvalitnější foťák. A ty se dávají jen do drahých modelů s výkonným SoC, takže buď se smíříte s horším výstupem foťáku nebo platíte zbytečně za výkonný hardware.

---
Co se týče mé osoby a cenovky mobilu, tak věřím, že můj mobil by rozhodně neměl stát víc jak třetinu mého herního PC, neboť pro mě osobně prostě není mobil zdaleka tak důležitý jako PC. Tudíž teoretické maximum mám na 15.000 Kč, přičemž jsem zatím kupoval nejdražší mobil za 12.000 Kč - konkrétně SGS5 z šedého prodeje a ten mám doteď.
9.3.2019 18:13:18   217.30.75.xxx 72
Já mám telefon na telefonování a SMS, tedy starou tlačítkovou nokii už řadu let a furt drží (a nabíjet stačí tak jednou za týden - tak by mě nepřekvapilo, kdybych za elektřinu už zaplatil víc, než za ten HW), počítač na počítání (netbook do kaspy - fakt je, že se mu ty moderní smartfouny už blíží parametrama, ale dostupným SW ani omylem) a foťák na focení (s výměnnými objektivy a parametry, které prostá fyzika smartfonům nedovolí dosáhnout). Celkově jsem pod cenou dražších smartfounů, ale s nesrovnatelně větší užitnou hodnotou. (A to nepočítám, že to nekupuju na 1-3 roky, ale na desetiletí)
9.3.2019 19:21:36   62.245.103.xxx 90
Muze byt.

Ja placene SMS nevedu vubec, zpravy posilam pres Messenger. Telefonuju taky, ale pres telefon i platim v samosce, kupuju si jizdenky a prokazuju se jima primo v telefonu. Taky mam telefon misto mp3 prehravace, i nejake to video si na ceste pustim a tak podobne. GPSku taky nemam, staci to co je v telefonu, bohate.

Fotak nevedu, nemam cas ani chut se tahat s kilovym fotakem s vymennyma objektivama, na momentky ten mobil staci taky.

Nezpochybnuju tvou preferenci, nicmene smartphone dostal jmeno podle sveho vzoru telefonu, ale dnes uz je to mnohem vic. Pokud ty funkce nedokazes nebo nechces vyuzivat, nemusis. Na druhou stranu jsou to funkce, ktere realne usnadnuji lidem zivot, proto ty smartphony vetsinou chteji. Neco je ovsem za neco a tou jasnou nevyhodou je bohuzel rychle zastaravani smartphonu. Neni to vsak dane zastaravanim hardwaru, ale zastaravanim softwaru v duopolnim prostredi Google - Apple. A to je spatne uz treba jen kvuli zbytecnemu miceni zivotniho prostredi.
10.3.2019 15:28:20   217.30.75.xxx 40
Ja bych ty funkce treba i vyuzival, ale ono na notebooku vetsina funguje vyrazne lip, snaz se ovlada, ma vic funkci a aktualizovat muzu kdykoli chci vsechno, vcetne systemu, nebo taky treba jen neco, nebo nic. Cili neni to o tom, ze bych je vyuzit nedokazal, ale o tom, ze vetsina z nich je pro me pouzivani silne nedostacujici a to me vyrazne omezuje.

Prece jen jsou appky do mobilu vetsinou silne orezane na funkcich uz kvuli tomu ovladani, fyzicka klavesnice se ovlada mnohem lepe nez ta virtualni, da se na ni snadno pssat vsema deseti prsty a navic nezavazi na obrazovce. A mys je mnohonasobne presnejsi a ma vyssi rozliseni, nez prst zabirajici znacnou cast obrazovky.

Par SMS mam v tarifu zdarma a zatim jsem je nikdy nevycerpal do dna, ze bych musel platit, tarif mam v ramci firmy, takze rocne se vejdu do nejakych ctyr stovek ..

Fotak s sebou taham jen kdyz chci neco fotit a to potom skutecne ocenim jeho moznosti. Jednu dobu jsem mobil pouzival i k foceni, zejmena telefonnich cisel a otviracich dob kramu v okoli a jizdnich radu, ale aby se s tim dalo pracovat, tak to chtelo stejne prepsat do textove podoby, ted mi prijde jednodussi vytahnout z kapsy NB a napsat si to tam do spravneho souboru rovnou.

A fotky, co z toho mobilu lezly pri horsim osvetleni a trochu vetsi vzdalenosti tvrde postradaly detaily, zatimco na blizko (cti zaber nehtu na malicku prez cely obraz) se nechytaly vubec.

Takze ted uz radu let pouzivam ten samy HW, optimalizovany pro jednotlive cinnosti a za cenu vetsi objemu mam nesrovnatelne vic fuknci a moznosti.

A kdyz uz s sebou nosim NB, ktery nabizi nesrovnatelne lepsi programy a zpusob prace a pripadne fotak, ktery radove prekonava to, co maji smarfouny ted, tak na telefonovani mi staci dumbphone, ktery sice moc nezere, ale zato ma baterku, co neco vydrzi.

Ale zase chapu, ze pokud nekdo nepotrebuje veci co potrebuju ja, tak mu jedna placka do kapsy, co mu poskytne vsechno aspon nejak, muze plne vyhovovat a da ji prednost pred necim vykonnejsim, ale rozmernejsim, protoze ten vykon navic nevuzije a ta neskladnost mu tedy za nej nestoji. Stejne jako me nestoji za to priplacet si na smatphony, jejichz funkce mi neprinesou uz nic vic, nez mam ve vyssi kvalite s sebou uz ted.
8.3.2019 20:03:12   78.102.96.xxx 512
Pro me je dulezity faktor, jak dlouho a casto budu vec pouzivat. U mobilu vim ze se mi vyplati do nej dat vic penez a mit jistotu ze me denne nebude frustrovat nejaka blbost. Btw. Je otazka jestli clovek vi co bude rad pouzivat. Napriklad nedavno u nas sprovoznili apple pay, od ktereho sem si prilis nesliboval, ale je to bezvadne a pohodlny zpusob placeni - doporucuji vyzkouset pokud to vas mobil umoznuje
8.3.2019 21:35:05   197.231.221.xxx 33
Ohebné hanebné bAH! Pořád váhám, jesli ne skládací. Myslím, žes to málo procítil.
8.3.2019 21:56:10   78.102.96.xxx 10
Co to zase meles?
8.3.2019 20:39:10   89.176.59.xxx 152
Apple ani Samsung nemají telefon, který by pro mne byl drahý, podle teorie drahosti dle příjmu. Ale asi bych si nekoupil telefon za víc než 5 tisíc. Do deseti, kdyby to umělo komunikovat s manželkou místo mě. Jednoduše proto, že nic takového nepotřebuji. Zavolat si, poslat sms nebo mms, něco občas vyfotit, zapnout si na tom navigaci, nebo najít spoj na MHD zvládne i telefon do těch 5 tisíc.
Nepotřebuju na tom koukam na filmy nebo youtube nebo hrát hry. Od toho mám normální počítač s pohodlnou židlí, vhodně velkým monitorem a mnohem lepším zvukem.
Když na to někdo má, tak ať si to klidně koupí. Jak je ale v článku poznamenáno, nikdy nepochopím prodavačku na stánku s platem sotva 20k brutto jak si hraje s nejnovějším iPhonem.
8.3.2019 21:00:36   185.219.167.xxx 14
Co je to za tlačítkáč v úvodu? Ten chci!
8.3.2019 21:19:41   95.103.60.xxx 20
To je Vertu. Už skrachovali.
9.3.2019 07:37:57   185.219.167.xxx 03
A o něčem podobným nevíš?
9.3.2019 15:26:23   185.47.220.xxx 111
Kup si aligátor a prestrikej ho stribrenkou na komíny.
8.3.2019 21:37:30   84.19.86.xxx 80
Jeste par let a telefon bude na urovni lednicky, aneb kolik za lednicku je uz opravdu moc? 50 tisic? Ale zase vyrabi led...
9.3.2019 09:14:10   193.110.157.xxx 12
Já říkám proč ne, pokud cena opravdu odráží použití ušlechtilých materiálů a pak i komponent neproblematického původu, pokud tomu odpovídá technické řešení. Pokud to není pouze honba za výkonem a leskem vykazujícím módní poruchu příjmu potravy.
8.3.2019 21:49:30   217.30.67.xxx 343
Nejlepší telefon, který jsem kdy měl bych Samsung Galaxy SII. Ve své době high-end za 12 tisíc!! Což je podle mě ideální cena za high end. Pokud počítáme inflaci, tak bych ani dnes za high-end víc jak 18 tisíc nedal. S cenami přes 30 tisíc výrobci prostě jen zkouší, co zákazníci snesou. A když to budou kupovat, tak bude hůř.

Vrátím se ještě k tomu SGSII, koupil jsem ho od kamaráda za 6500 Kč a vydržel mi 7 let!! Ani nepočítám, kolikrát mi spadl na zem, na hranu, záda, projel se x-krát po zádech po zemi, dokonce 2x po displayi!! A kromě pár ťukanců a dvou škrábanců na displayi, které skoro ani nebyly vidět, mu nic nebylo. Tohle se dneska se sklem nestane, po prvním pádu to máte rozflákaný!! Hlavně ten zadní kryt baterie, nevím, co to bylo za plast, ale mohli jste to přeložit a vrátilo se to zpět bez jakéhokoli poškození, ani po tolika pádech na tom nebyl ani škrábanec. Dobře se držel v ruce a neklouzal. Kdyby z tohoto materiálu dělali těla telefonu, tak jsou nezničitelný, ale to asi není záměr výrobců, kteří by pak na opravách a nebo koupi nového telefonu nevydělali.

Nic naplat, loni jsem ho ale už musel vyměnit, ne protože by odešel, byl to držák, se třetí baterií fungoval bez problémů. Dokonce i s Androidem 7.1 běhal svižněji, než s původním 4.3, což jsem fakt koukal!!

Bohužel, i když celé ty roky používám víceméně pořád ty stejné aplikace, tak ty jsou čím dál náročnější na paměť a výkon, a prostě už ztrácel dech. Čekat 4-8 sekund, než se mi otevře aplikace bylo na nervy, jenže pak vznikl problém, za co ho nahradit? Úhlopříčka 4,3" je naprosto ideální pro ovládání jednou rukou. Já o plachty nestojím, k ničemu mi to není. Preferuju mít kompaktní telefon, abych ho mohl ovládat jen jednou rukou a to i levou, když je potřeba, aby se dobře držel a neklouzal, což u větších rozměrů se skleněným tělem moc dobře nejde.

Výběr telefonů s max 4,7" úhlopříčkou byl mizerný. De facto přicházely v úvahu pouze Samsung Galaxy A3 (2017), Sony Xperia XZ1 Compact a jabko. Jabko nechci, Sony nevěřím a je moc hranatý, což se mi nelíbilo, takže volba zůstala na Samsung. Design hezkej, ale sklo. Já fakt nevím, ale k čemu se výrobci piplají s úžasným skleněným designem, když to stejně každej strčí do hnusnýho gumovýho pouzdra, aby to nerozflákal a pro jistotu na to ještě vlepí Panzer Glass...

No takže jsem ho nakonec nahradil A3 (2017), kterej běhá slušně. Jelikož hry na mobilu už dávno nehraju (protože se mi znechutily, dneska už je to jen samý pay-to-win a 3D na mobilu mi přijde jako prasárna, kde nic nevidíte, protože si furt do obrazu strkáte prsty), tak na vše ostatní výkonově stačí a koupil jsem ho skoro fungl novej s rok a půl zárukou na bazaru za 2700 Kč. Jen ta výbava mohla být lepší, opravdu nevím, proč do toho dali jen 2GB RAM a ne třeba 3GB, teď ještě dobrý, ale za 2 roky už to bude problém (jenže to chcípne stejně baterka a bude to jedno). Interní paměť 16 GB je dost málo, když půlku z toho žere OS. Nic tam skoro nemám a volno jen 3,5GB. Už jednou jsem to musel dávat do továru, protože došla úplně!! Aspoň 32GB tam dát mohli. Demence.

Těšil jsem se, že loni vydají nějakou A3 (201, co by tu mou nahradila, ale úplně se na to vykašlali.

No a teď vyšla desítková řada a slavnostně vydali 3 varianty, kde mají prý i dokonce kompaktní verzi S10e, která je ale pořád plachta, protože je o 7mm vyšší a 3mm širší, než 4,7" A3 (2017), takže zase nic...a za 19 500?!! Děkuji, nechci...

Takže ano, trend je dnes dělat předražené plachty, které se ideálně po prvním pádu roztřískají, nejde tomu uživatelem vyměnit baterka a to nemluvím o takových prasárnách, jako absence 3,5mm jacku, výkusech, dírách v displayi a podobně...

Kéž by mi A3 vydržela zase nějakých pár let, jenže to vypadá, že jak chcípne baterka, tak bude po telefonu...zlatá SII...
8.3.2019 23:00:51   62.245.103.xxx 65
Mimochodem, muj idealni telefon ktery bych si dnes hned koupil:

rozmery 137×70×8mm
vaha 140g
vnitrni ulozite 32GB+
sd-karta
ram 3GB+
SoC Snapdragon (LineageOS)
Jack 3,5mm
pomer stran displeje 16:9
rozliseni 1920x1080
bez vyrezu nebo diry v displeji

NEEXISTUJE.

Tudiz muj nejlepsi telefon Samsung Galaxy S4 zustava neprekonan. SGS5 uz takova hitparada neni, ale nakonec i za nej jsem pri dnesnich padlech rad. Jinak souhlasim SGS2-3-4 byly vsechno skvele telefony od Samsungu, na ktere uz nedokazal navazat bohuzel.
9.3.2019 04:58:39   89.102.13.xxx 64
Galaxy S4 je sice malý, ale při větším zatížení se bez powerbanky nedá používat. Takže ve výsledku toho člověk musí tahat víc, než s papírově větším telefonem. A celkově i když to byl povedený a ve své době až revoluční telefon, tak ty doby jsou pryč. Vodotěsnost žádná, čtečka žádná, reproduktor zezadu, výkon na dnešní dobu bídný, nedostatečná paměť, shitózní mikrousb konektor (musel jsem ho měnit třikrát) a spousta dalších drobností. V podstatě má v dnešní době jenom jednu větší výhodu - dá se tam snadno měnit baterka.
9.3.2019 05:07:28   62.245.103.xxx 56
Hele ten telefon stale jede, vydrzi normalne cely den. Pokud jede zaznam trasy (GPS), tak da priblizne 6 hodin. Pouzitelne to je i na skoro 5 let stare baterce.

Vodotesnost sice nema, ale nema ji spousta telefonu i dneska, staci to nenamacet.

Ani dneska low-end nema bezne ctecku. Navic ja ji na SGS5 mam, ale nepouzivam.

Zvuk ok, problemy s reproduktorem nejsou.

2 GB RAM je i dneska v pohode.

MikroUSB je lepsi konektor nez USB-C, pokud se bavime o USB2.0 radicich, ktere dnes stale spousta telefonu ma.
U toho telefonu nebyl konektor nikdy meneny a stale funguje.

Zakladni verze se Snapdragonem 600 ma stale vykon dnesniho lowendu, rozsirena verze SGS4 ovsem mela Snapdragon 800, coz je furt na urovni dnesniho mainstreamu.
9.3.2019 09:32:43   104.194.228.xxx 70
Problém je, že výrobci rezignovali na rozmanitost, slepě kopírují. Smartphone bez jacku s nevyměnitelnou baterií? Proč ne, pokud je hlavním zájmem stupeň krytí, jistě bude tvořit významnou část zdravé nabídky. Proč ne, pokud druhý chápe, že nechce krytí, ale 3.5 jack a uživatelsky měnitelný akumulátor. Telefon s důrazem na schopnosti kamery? Proč ne, pokud někdo i chápe, že druhý se bez kamery úplně obejde a k duhu mu příjde displej z elektronického inkoustu.

Takže já bych teda do 4.5" bez kamery s el.ink displejem, kvalitním analogovým 3.5 jack výstupem a uživatelsky vyměnitelnou baterií.
9.3.2019 11:09:47   37.48.37.xxx 00
Mam vodotesny telefon s 3,5mm jackem a urcite by nebyl problem udelat takovy telefon i s vymenitelnou baterii i s nejakym hezcim designem nez nejaka "tank" edice (technologie mame)
9.3.2019 12:24:17   51.75.253.xxx 00
Tak k pozastavení je určitě obecná povaha věci, ale mám na jazyku spíš, že bych krytí i upozadil, jistil silným doplňkem (rámeček, pouzdro).

Super věc to vlastně je, že máme všichni kamery, viď?
Můžou být úplně v klidu, protože mobil odemknou jedině některou z jejich odseknutých, nebo vyříznutých částí těla, jako v blbém filmu.
Hledám BatPhone©, jejich první chytrý Batmobil, čouhá z něj anténa PMR vysílačky.
9.3.2019 14:58:51   37.48.37.xxx 00
Ohledne zabezpeceni mas porad moznost volby a telefony bez kamery lze taky koupit ...
9.3.2019 15:16:01   104.244.76.xxx 00
Jen vtípky, btw ale android bez kamery?
9.3.2019 15:54:28   37.48.37.xxx 00
Ano snad to nevadi?
9.3.2019 16:12:52   77.247.181.xxx 00
Myslíš nějaký exma©hina, viď? Nemyslel jsi třeba Motorolu, nebo Panasonic.
10.3.2019 07:57:30   86.49.32.xxx 01
Vybíral jsem podobně, na konec se tomu nejvíc blížil Huawei p10.. (až na výšku)
8.3.2019 21:54:28   188.167.228.xxx 40
pouzivam xiaomi redmi 4x a na "cesty" povodny redmi (hongmi)
mal som iphone 1, 5, 6, ale nesadli mi, nad cim som uvazoval je strongphone 6

drahy je pre mna tel co mi lezi v supliku, a nemienim ho pouzit ani ako rezervu (iphone)
8.3.2019 23:05:51   90.176.246.xxx 150
Ono je to i tom, že ještě před pěti lety bylo mít telefon za 5 000 docela na pováženou. Pokud člověk chtěl opravdu bezproblémovou funkci a dobrou výbavu, tak potřeboval jít někam k 10 000.

Když jsem si naposledy kupoval telefon v květnu, tak jsme zjistil že telefony mezi 5-7 000 jsou natolik dobré, že v zásadě nemám důvod vyhazovat telefon za víc. Alespoň pro mě to je vedlejší zařízení a blbý spotřebák a musel bych být blázen abych za něj dal 20 000. Za sluchátkový zesilovač těch 25 000 klidně dám, protože vím že morálně v podstatě nezastará a bude mi sedět na stole ještě za deset let, ale za spotřební zboží, co se mi může zítra rozflákat o chodnik a kde ten rozdíl skoro nepoznám fakt ne.
9.3.2019 09:12:19   85.163.24.xxx 30
Jeste bych si polozil otazku na co potrebuju tak drahej fon,me osobne teda bez problemu staci xiaomi redmi 4x vic nepotrebuju. S financema nemam problem klido si muzu koupit iphone za 25k ale nevidim k tomu nejmensi duvod.
9.3.2019 09:19:49   37.48.37.xxx 00
Priplatek za kvalitu, vykon a hlavne uzivatelsky komfort ;)..ale vse ma sve hranice u iPhonu neni tak problem cena, ale to ze identicky vykon a uzivatelsky komfort lze koupit levneji a bez restrikci vychazejici z uzavreneho ekosystemu
9.3.2019 09:47:18   90.176.246.xxx 100
To je sice pravda, ale existuje něco jako zákon klesajících výnosů. Rozdíl mezi telefonem za 2000 a mým telefonem za 6500 je obrovský: má to přesnou a rychlou GPS, dostatečně jemný displej, velkou paměť, běží na něm vše plynule, baterie vydrží 2 dny, má turbo nabíjení, slušný foťák, kovové tělo a dostává pravidelné aktualizace od výrobce.

Když přihodím dalších 4 500 na 11 000, tak možná to bude mít o trochu lepší foťák. Víc paměti, kterou stejně nevyužiju.

Prostě 90% času to vůbec nepocítím a těch 10% jen málo.

Rozumně uvažující člověk se pak většinou snaží trefit ten bod, kde se ta konkávní funkce začíná vyrovnávat, protože tam je ideální poměr cena/výkon ale samozřejmě každý má jiné nároky a bude ten bod mít trochu jinde.
8.3.2019 23:23:46   89.102.130.xxx 60
by měl svoji cenu obhájit hlavně zpracováním, něco co je založeno na masové výrobě z principu nemůže být luxusní zboží, tedy dílenské zpracování, ultimátní kvalita a nevšední desing. To umí opravdu málokdo. A s tím se vlastně pojí i ochrana proti plagiátům, něco co je vyrobeno řemeslně se velmi špatně kopíruje strojově, takže konkurence pak musí přijít s vlastní invencí.
8.3.2019 23:30:18   90.176.246.xxx 170
Nojo když dneska je takový smutný stav, kdy se každý pokrok v materiálech a bateriích zneužije na to, aby ten bazmek byl nesmyslně ještě o půl milimetru tenčí. Pak máte supertenký telefon, ke kterému musíte koupti pouzdro, co mu ty 2mm zase přidá je aby se nerozpadl pomalu v ruce a tahat k němu jak blbec powerbanku. Ale hlavně že je to tenký.
8.3.2019 23:47:24   78.102.88.xxx 182
Kdyby uživatelé nesmysly bez výměnného akumulátoru, bez akumulátoru pro alespoň 5 dní online, bez dual-sim, bez jacku, bez Micro-USB, s nesmyslnými osmi jádry, s nesmyslným 4K, odmítli, bylo by na světě lépěji. Ale protože co uživatel, to debil a blbeček co si tohle všechno nechá nas*at na hlavu a ještě za to zaplatit 35 kKč, tak ať si nikdo nestěžuje
9.3.2019 09:30:15   89.102.37.xxx 132
Článek jsem četl na telefonu Nokia 7 plus po zhruba 40 hodinách od posledního nabití. Po několika měsících s tímto telefonem jsem přesvědčen, že prakticky nikdo nepotřebuje tzv. vlajkové lodě k ničemu jinému, než k osobní exhibici. To není urážka nebo posměšek, jen konstatování faktu – znám ten dobrý pocit, který člověk má, když si koupí něco drahého a značkového jen tak pro radost, ale je třeba si připustit, že to není racionální chování.

S N7+ jsem za cca 8 tisíc korun dostal dvoudenní baterii (při běžném používání; při náročnější zátěži to bude jeden den, ale neznám mainstreamový telefon, kde by to bylo jinak). Telefon má velký, dostatečně jemný i svítivý displej, je svižný, dostává aktuální Android, má dostatečné úložiště a dostatečnou operační paměť. Dvojitá kamerka přináší velmi dobré výsledky. A je tu NFC a headphone jack (...). Troufám si tvrdit, že při hypotetickém blind testu by většina uživatelů nepoznala rozdíl oproti dvakrát až třikrát dražším Androidům. Telefon je bytelný a není ze skla, takže pád někam mimo displej přežije i bez krytu (stejně kryt mám). Kompromisy tu samozřejmě jsou – chybí voděodolnost, displej je "jen" LCD, software je v podstatě jen čistý Android (pro někoho výhoda, pro někoho příliš strohá volba), chybí dvojité reproduktory pro stereo výstup, není bezdrátové nabíjení, procesor je papírově pomalejší (ale za to úspornější) než špičkové modely.

Když se na věc podívám s nadhledem, můžu se tedy ptát – kolik bych byl ochoten si připlatit, abych výše uvedené kompromisy zredukoval? 10 % ceny telefonu? 25 %? 50 % Nebo dokonce 100 %? Odpovědět si můžete každý sám za sebe, ale ve skutečnosti by to bylo tak 200 %, pokud uvažujeme aktuální modely a ne starší vlajkové lodě. Podle mě prostě tyto kompromisy takovou hodnotu nemají. Ano, bylo by fajn mít IP68 certifikaci. Ano, bylo by fajn mít AMOLED displej. Ano, bylo by fajn mít stereo repráčky na přední straně, ale tyhle věci prostě nemají hodnotu 14 tisíc korun, ne! Nehledě na to, že vlajkové lodě často přináší jiné, nové kompromisy – slabší baterii, chybějící audio jack, křehčí konstrukci, chybějící aktualizace systému atp.

Nezbývá než uzavřít, že drahé telefony začínají někde nad cca 12 tisíci korunami, jelikož kolem této hranice je možné získat naprosto dostačující výbavu vyhovující potřebám drtivé většiny uživatelů. Jakmile jdete nad tuto hranici, dobrovolně si připlácíte za nadstandard víc, než jakou má tento nadstandard hodnotu. V podstatě je to princip diminishing gains, kdy za čím dál víc peněz dostáváte menší a menší reálnou přidanou hodnotu.

A tohle je přitom relativně nová věc – ještě před 3-4 lety byla střední třída o poznání hůře konkurenceschopná. Nyní jsou rozdíly mezi dobrou střední třídou a vlajkovými loděmi příliš malé, než aby ospravedlňovaly čím dál tím větší cenovou propast.

(Full disclosure, před N7+ jsem chvíli používal iPhone 7 z druhé ruky. Přechod z telefonu, který se ve své době prodával za cenu nad 20 tisíc, na telefon za méně jak poloviční cenu, vůbec nebolel. Život v Applím kvaziexluzivním klubu má sice určité výhody, ale rozhodně nestojí za tak drahou vstupenku. Příjemný zvuk a skvělá haptika za tolik peněz nestojí, zvlášť když je to vykoupeno absencí audio jacku a baterkou na půl dne aktivního používání.)
9.3.2019 10:04:42   62.245.103.xxx 31
+1

Souhlas, ale kdyz jsem koukl na net na Nokia 7 Plus, jestli by nebyl vhodny i pro me, tak telefon je prilis velky. Mam stredni velikost ruky a vim ze zkouseni jinych rozmerove stejne velkych telefonu, ze je to proste moc velke.

Ve vysledku, kdyz jsem zkousel hledat, ktery telefon bych bral, kdyby se mi rozbil soucasny, tak jsem nasel snad Xperii XZ1 Compact, ze bych ten telefon asi dokazal pouzivat. Ta situace je o to vic tristni, ze ikdybych byl blazen a vytahl z kesene 30.000 Kc, tak stejne vhodny telefon rozumne velikosti nenajdu.

Tady to proste neni o tom, za jakou cenu koupit mobil, ale dokazat vubec koupit mobil s durazem na slovo MOBILNI za jakoukoli cenu. Je to silene!
9.3.2019 12:40:04   89.102.37.xxx 20
Je pravda, že nad velikostí jsem se ve své úvaze moc nezamýšlel, protože mi osobně větší telefony vyhovují (v mezích rozumu). Ony jsou dnes spíš vyšší kvůli protáhlému displeji, než nějak výrazně širší. Ruce mám spíš menší, ale člověk si zvykne. Naopak když jsem pracoval s iPhonem 7, přišel mi displej prostě moc malý a při psaní jsem třeba dostával křeč do palce U Androidu jsou opravdu malé telefony asi spíš vymírající druh, kromě Sony (kdo ví, jak dlouho tu ještě bude...) mě nikdo okamžitě nenapadá.

Je to škoda, ale četl jsem, že to je prostě dané chováním většiny uživatelů – firmy mají k dispozici statistiky a vychází jim, že se větší modely prostě prodávají řádově lépe a vyvíjet/vyrábět menší modely se jim moc nevyplatí.
10.3.2019 12:36:33   37.187.129.xxx 10
Pořád čekám výraznější reakci, stav se imo zákazníkovi musí obecně zajídat, trh je přesycený. Ale zdá se, že to nemá dna a další model další zas "i" tak stejný. Stádovistost nakupujících je vůbec problém, počínaje domácími počítači, přes tablety, po smartphony.
9.3.2019 10:28:03   78.102.96.xxx 00
Hele kazdymu vyhovuje neco jinyho. To ze ti neco vyhovuje ale neznamena ze vsichni ostatni jsou pozeri (nekteri samozrejme ano). Stejne jako neznamena,ze kdyz ma nekdo lacinej telefon,tak je to automaticky socka...
9.3.2019 12:30:03   89.102.37.xxx 21
Tak jsem to nemyslel; spíš tak, že je to něco, co člověk nedělá z racionálního důvodu, ale spíš aby se cítil dobře. Někomu třeba stačí si to koupit a cítí se dobře, někdo to musí ukazovat ostatním (to ostatně zmiňuje už článek – "čím chudší, tím víc Gucci").

Uznám, že existuje malé množství lidí, kteří si telefon za 30 tisíc koupí, protože třeba opravdu potřebují stylus na Note 9, obrovské uložiště či obdobné vychytávky. Proti tomu žádná, jsou to asi budou spíš promile uživatelů.
9.3.2019 16:17:11   78.102.96.xxx 00
Okok - chapu. V podstate se jen neshodnem na procentech kolik je tech lidi... Taky je otazka jak definuje clovek "potrebovani"...
9.3.2019 14:02:34   185.99.65.xxx 60
Když počítače zvedaly výkon na dvojnásobek každý rok, dělal jsem upgrady každý rok a někdy i několikrát ročně. Nestálo mě to obvykle nic. Stačilo jen dobře nakoupit a dobře prodat. Byly to drobné změny. Jak se ale počítače usadily na 4 jádrech moje upgrady začaly opadat - nebyl pro ně moc důvod. Přechod core 2 duo na core 2 quad mi dal na dlouho klid a po letech jsem přešel na 2500k, potom vyměnil za 2600k, potom vyměnil za 3770k (deska stále stejná) a po mnoha letech mám ryzen 1700. Ano grafiky jsem měnil častěji... ikdyž mojí 1070 už bude končit záruka (cca 30 měsíců v pc) a nemůžu najít náhradu.

S mobilama to bylo podobně. Když bylo stále co zlepšovat měnil jsem pravidelně. Byl jsem fanda chytrých telefonů už v době kdy to nebylo moc chytré... Nokia 6630, HTC Wizard, Kaiser a po zkušenostech s windows mobile jsem se vrátil k Nokii E52 a byl jsem překvapený že tam funguje vše co chci a baterka vydrží týden a hardcore používání 2 dny (navigace 18 hodin bez nabíjení). Po této nokii jsem si koupil galaxy ace 2 a člověk by řekl že po zkušenostech s windows mobile mě nemůže nic rozhodit... nikoliv. Byl to první telefon co na jeden hod dokázel trefit 3 zdi než dopadl na zem. Android měl něco do sebe... svoboda a samostatnost těchto telefonu a jejich úplné fungování bez PC nikoliv v jejich tandemu bylo něco úplně jiného a tak začal další zběsilý cyklus výměny telefonů s Androidem.

Rychlost modernizace hw u androidů šla velmi rychle ze začátku a nejlépe se mi tento časový horizont představí na samsungu mezi modely S1 až S3 (možná S4). Každý nový telefon byla velká věc. Dál už se moc nic nedělo. Dnes jsem klidný a mám limit na telefon 5000Kč. Víc nedám... nechci aby stál víc v případě odcizení či posledního pádu na zem. Vodafone ultra smart 6 přežil přes 2 roky a na konci už byl opravdu pomalý. Nyní mám xiaomi redmi 5 plus se 4GB ram za 3500 s DPH přímo ze xiaomi storu a jediné co mohu vytknout je mizerný foťák. Jenomže když lepší foťáky začínají s cenovkou na dvojnásobku...
9.3.2019 15:54:37   217.195.175.xxx 011
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.3.2019 19:06:16   185.71.41.xxx 40
Tak to v žádným případě, prostuduj si nabídku ty chytrej.
9.3.2019 19:30:39   78.102.96.xxx 01
To jo ale filmy na to uz nevychazej...
9.3.2019 21:17:53   213.226.209.xxx 01
sice mám 3D TV, ale nikdy mne to neuchvátilo ani doma ani v kině (pár dem, filmů a her jsem si vyzkoušel...)
od kdy se netočí nebo nevychází 3D filmy ? a taky to není jediný zdroj čím to krmit

To že jsou 3D TV v domácím prostředí na ústupu je fakt, ale pomalu se rozmáhá VR = 3D a to už má větší potenciál ..
9.3.2019 17:20:55   81.0.198.xxx 42
Pro mě je drahé vše nad můj týdenní plat. A neakceptovatelně drahé vše s cenovkou 2 týdenních platů .
Teď mám druhým rokem bazarový Samsung S5 mini a doufám že mi ještě dlouhé roky vydrží. Velikost tak akurát abych ho bezpečně udržel v jedné ruce. Dotykové ovládání bezproblémově fungující i v pracovních rukavicích. Super display, bezproblémově čitelný i na přímém slunci, hodí se při navigaci na kole. Jediná nevýhoda je slabá baterie (mám novou) se kterou se po odpolední vracím domu s kapacitou kolem 10%
9.3.2019 20:16:24   91.237.168.xxx 20
Mobil zasadne beriem k pausalu od nemenovanej Telekomunikacnej spolocnosti, stale nejaky aby bol doplatok mecasny 2-3 euro. Cize kazde 2 roky mam novy telefon, bezproblemove reklamacie, zapozicanie nahradneho telefonu a pod. Uz 20 rokov to takto mam, stale si vyberiem za danu doplatkovu cenu najlepsi, mal som Huawei P9L teraz P20L a na telefonovanie, navigacku, maily a nejake foto vpohode, neviem, co by som mal viac s nejakym drahsim telefonom, zatial som samostatne telefon nekupoval ale hranicu by som si dal do 250-300 euro, ale co ja potrebujem, istotne by mi stacil aj za 150-200 euro. Dovolit si mozem aj drahy telefon aje nejako nevidim dovod, ked mi uplne staci ten Huawei P20L. Ja telefn zoderiem a chvastat sa nepotrebujem.... Ale nech si kazdy vyberie co chce.
9.3.2019 22:35:52   83.208.130.xxx 11
..sem tak kouknul na Mobilni Pohotovost (MP.cz) a jejich recenze.

To musí být fakt "speciální" lidi co tam pracujou a celá ta firma.
10.3.2019 07:42:40   93.153.75.xxx 20
Pokud jde o racionalitu volby, tak je potřeba se na všc podívat jaké úkoly mi telefon umožní splnit a které už nikoli. ve sféře PC, pokud nehrajete hry tak na kancelářskou práci není rozdíl mezi integrovanou grafikou nebo nejvýkonější geforce RTX. Stejně tak u telefonů. když se odprostíme od benchmarků a herního výkonu, dojdeme k otázce co umí telefon za 30k a telefon za 5 nebo 8k to neumí?
12.3.2019 07:22:02   217.30.67.xxx 10
Přesně. Ty neustálé poměřování výkonu jsou dobré jen pro ty masochisty, co na tom hrají 3D hry a k ničemu jinému to ani není...pro člověka, co používá běžné aplikace je hlavně důležitá velikost RAM, aby mu to zbytečně nekillovalo spuštěné aplikace a velikost interního úložiště. Výkon CPU a GPU není podstatný...
10.3.2019 08:34:47   93.91.150.xxx 30
Pro mě je psychologickou hranicí pět tisíc českých. Nedávno jsem zahodil levnou Čínu od UmiDigi a vydal 4990,- za Asus Zenfone Max Pro M1. Dobře jsem udělal. Při mém způsobu použití nabíjím tak jednou týdně, výkon mi naprosto dostačuje (AnTuTu 114 tisíc), displej slušný bez debilního výřezu nebo díry a bez "rohů" s poloměrem 2cm, 4GB RAM a 64GB úložiště bohatě stačí, a že nefotí jako bezzrcadlovka od Sony? Na focení mám jiné přístroje.

A navíc má ještě jednu výhodu - debilní appky od Googlu, pokud nejdou odinstalovat, jdou aspoň zablokovat! Všechny! Nechal jsem si jen Obchod Play, Zprávy a Telefon s Kontakty - nad nimi mi ovšem běží Můžu to zvednout?
10.3.2019 14:56:48   37.48.37.xxx 20
Za to by si v minulosti nekoupil ani obycejny tlacitkovy telefon ktery zvladl max sms volani chapu dany postoj mam to podobne ale mame vyssi prijmy a za 5k jde koupit spickovy kus technologie a i tak to lidem pripada drahe
11.3.2019 08:21:51   93.91.150.xxx 00
Poslední tlačítková Nokie, kterou jsem kupoval za svoje, stála v roce 2013 2049,-. Většinu předchozích mi financoval zaměstnavatel, za svoje jem měl kdysi dávno šikovný mrňavý Alcatel a ten stál necelých 1100.
11.3.2019 09:38:42   213.226.209.xxx 10
Bavim se o dobach kdy to nebyl jen low end odpad a nemeli ani "hada" koukam ze toho moc nepamatujes
11.3.2019 11:56:34   93.91.150.xxx 00
No, paměť mi ještě slouží. Můj první služebák byla Motorola na aku, který šel nahradit čtyřmi AA tužkáči. Já vím, že tenkrát ty mobily stály od třinácti výš, mnohé přes dvacítku, ale to mě nezajímalo - podnik chtěl, abych měl mobil, a koupil mi jej. Stejně tak mě nezajímala cena hovorů.
10.3.2019 15:20:10   62.245.97.xxx 30
mel jsem cinskej telefon bluboo za 1500 a vydrzel mi dva roky, pak prestal reagovat na doteky na displeji, zena ma ten samej a jede uz treti rok. takze staci levnej dobre vybrat.


prredtim jsem mel za 3 litry ascend g300, dneska legenda a telefon s nejvic cutom roms na svete


ted jsme upgradli na honor 7a za 3500,- a opet , svizny bezproblemovy fungovani cehokoli.


cokoli nad 5000,- je proste vyhazovani penez.


a pod dva litry staci jen poradne vybirat.
10.3.2019 18:05:07   213.226.209.xxx 12
a co když je někdo náročnější a chce smartphone se slušným výkonem a nejen to, ale aby měl například třeba NFC a dobrou "optiku" atd.
11.3.2019 01:49:30   62.245.97.xxx 82
ja proti tomu abys bezhlave utracel protoze si myslis ze to potrebujes nejsem


ta dobra optika me rozesmala, fotim na mobilu uz od nokie n70 a stejne nikdo nepozna rozdil. ale dneska je to samej pan fotograf, co na selficka a rozmazany fotky kymacenim se v hospode potrebuje tu kvalitni optiku v mobilu
11.3.2019 09:31:43   213.226.209.xxx 32
A dalsi clen klubu lidi s ocni vadou zkus to dat k porovnani cloveku co ma zrak v poradku
13.3.2019 08:07:43   77.48.44.xxx 01
Hm, oční vadou u mě trpí ti, co ty dírkové komory v mobilech prohlašují za "optiku". :-P
13.3.2019 09:48:30   213.226.209.xxx 00
Ocni vadou a poruchou schopnosti chapat psany text trpi ti co si nevsimli ze resime rozdil kvality mezi levnym a drahym smartphonem...btw levne kompakty foti hur jak ty "dirkove komory"
11.3.2019 20:48:44   46.174.33.xxx 00
Dřív jsem si kupoval telefony okolo 4000 Kč, ale velmi rychle stárly, špatně hledaly GPS apod. Teď je pro mě je ideální cena 7000-8000 Kč, možná by to bylo 10 000 Kč, ale mám to štěstí že existuje Moto G6 Plus, která je prostě levná a splňuje vše co potřebuji. Hlavně autonavigace, gps, mapy, baterka a pořád to je svižné. Ušetřil jsem, protože už nepotřebuju autonavigaci.
12.3.2019 11:24:39   195.243.189.xxx 11
Vždycky jsem byl zastáncem toho, že víc jak 10 tisíc korun nikdy za telefon nedám. Vystačil jsem si s takovýma telefonama a v průměru jsem telefon měnil cca po 3 letech a snad krom jednoho případu to bylo vždy kvůli tomu, že telefon už prostě nepracoval tak rychle jako když byl nový. Bylo jedno jestli to je LG, Samsung nebo Huawei.. prostě vždycky po pár letech se mi stalo, že telefon byl příšerně pomalej i při běžných věcech, jako je třeba načítání kontaktů v adresáři. Na chvíli to vždycky zachránil HW reset, ale pořád se to opakovalo a problém se vracel čím dál dříve.

U posledního telefonu jsem si řekl, že si tedy zkusím koupit nějakou vlajkovou loď. Nikdy jsem to neměl, rozpočet jsem na to zrovna měl, tak proč si neudělat radost. Hrozně se mi líbil Huawei P20 Pro no a tak jsem si ho koupil. Jako dárek jsem dostal i ty hodinky Huawei Watch GT - příjemný dárek, hodinky jsem nikdy nenosil, ale strašně rychle jsem si na ně zvykl.

No abych to shrnul, po necelém roce používání, jsem velice překvapený, protože telefon je neustále stejně rychlej. Nikdy nezaváhá, nikdy se nesekl, dělá přesně to co po něm chci a k mé radosti fotí i krásné fotky. (Aby jste pochopili, já jsem naprostej anti-talent na focení a nikdy jsem nic hezky nevyfotil. S tímhle telefonem mi to ale jde... AI kompenzuje moji neschopnost). Opravdu mi přijde, že tyto "vlajkové lodě" mají něco do sebe.

V současné době se blíží představení nového Huawei P30 Pro a mě se v hlavě line myšlenka, jestli ho náhodou strašně nepotřebuji. Jakoby u mě vznikla nějaká závislost. Samozřejmě mi je jasné, že startovací cenovka bude zase kolem 25 tisíc korun
12.3.2019 12:35:24   213.226.209.xxx 10
je to tak nastavené schválně levnější telefony jsou úmyslně plné kompromisů a pak když chytne člověk do ruky TOP produkt tak to tam vše funguje jen o trošičku lépe a ten pocit uživatelského komfortu bez kompromisů je jak droga i když to v není ani potřeba těžko se odvyká

btw teď jde pokrok tak pomalu dopředu, že bohatě stačí rok dva počkat a kupovat vlajkové lodě s výraznou slevou
13.3.2019 07:30:19   92.245.0.xxx 00
V mojich mobilných začiatkoch som mal tlačítkové Nokie 6xxx za 15-20 tisíc pri omnoho nižších platoch. Teraz nie som ochotný dať za mobil cez 350€
13.3.2019 08:43:56   78.99.100.xxx 00
6120 classic? podobne to bolo aj s N95 a celou E-sériou... skvelé telefóny
19.3.2019 15:52:50   82.142.121.xxx 00
Mám Samsung J7 2016 (tehdy stál asi 6500,-) a zatím vše funguje jak má, dokonce je i aktualizovaný (Samsung myslím garantuje 2 roky updatů).

Co mám v práci kolegy, co zkouší pořád nějaké čínské Honory, Xiaomi atd. a myslí si jak ušetří, tak pořád jen nadávají, že se jim něco seká, restartuje atd. a mění ty telefony jak ponožky. Já musím zaťukat - se Samsungem jsem nic takového zatím nezažil.
27.3.2019 07:48:35   193.108.108.xxx 00
Docela zajímavé téma. Nikdy jsem nad tím moc nepřemýšlel.
Vždycky si kupuji věci pro to co umí. Nikdy jsem neřešil vzhled. Jen komfort používání a funkcionalitu.
Ale asi bych si nikdy nekoupil telefon, na který si neušetřím za měsíc. To by mi přišlo šílené, šetřit na "blbej telefon".

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

65 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 30.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.