Hlavní stránka Hardware Notebooky, telefony, tablety Vyberáme notebook – od kancelárskeho až po herný
Vyberáme notebook – od kancelárskeho až po herný
autor: Matúš Paculík , publikováno 8.4.2015
Vyberáme notebook – od kancelárskeho až po herný

Rozmýšľate, či sa dá notebookom nahradiť pracovný počítač a či existuje dokonalý herný stroj?. Pozreli sme sa na aktuálnu ponuku notebookov a pripravili pre vás sprievodcu výberom toho správneho. Na svoje si príde rovnako víkendový hráč s malým rozpočtom, ako aj náročný študent či biznismen, ktorý je stále na cestách.


Biznis notebooky (do 70 000 Kč)

Na pracovnom nástroji by ste určite nemali šetriť a prehliadať absenciu dôležitej výbavy. Herný grafický čip pri práci v tabuľkách určite nevyužijete, rovnako chybné je vyžadovať čo najvýkonnejší procesor bez ohľadu na jeho funkcie. Na začiatok je dôležitá kvalita konštrukcie, keďže sa predpokladá častejšia práca v teréne. A aj keby notebook strávil väčšinu dňa v kancelárii, tak budú naň kladené vyššie požiadavky na spoľahlivosť, vzdialenú správu a hlavne bezpečnosť. Ak sú pre vás firemné dáta skutočne dôležité, nechajte výber notebooku na firemné IT oddelenie. No ak si kupujete notebook  sám pre seba, majte okrem kvality konštrukcie na pamäti aj poskytovaný servis. Nie je totiž nič horšie, ako byť bez pracovného nástroja aj niekoľko týždňov. A pritom môžete mať opravu hotovú aj v deň nahlásenia problému.

Dell Latitude E5500

Vyberáme notebook – od kancelárskeho až po herný

Typický pracovný notebook určený primárne do firemnej sféry. Nesklame robustnou konštrukciou, slušným dizajnom a množstvom firemných funkcií. Použitý procesor Intel Core i5-4310U nie je zlá voľba, keďže má dostatok výkonu na bežnú kancelársku prácu, či spracovanie veľkého množstva údajov. Rovnako dôležitá je ale aj podpora virtualizácie a technológia vPro, veď výsledky benchmarkov nikoho v kancelárii zaujímať nebudú. Operačná pamäť s kapacitou 8 GB je v tejto cenovej kategórii štandardom, škoda že sa výrobcovi nepodarilo namiesto klasického pevného disku použiť rýchlejšie SSD. Našťastie nezabudol na možnosť pripojenia docku, VGA výstup pre pripojenie starých projektorov a na tri rýchle USB porty. Pri operačnom systéme máte na výber medzi starším Windows 7 a aj jeho najnovšou verziou, samozrejme v 64b verzii. Za príplatok môžete mať verziu s výkonnejším diskom, prípadne s integrovaným 3G modulom.

Procesor

Intel Core i5-4310U (2× 2 GHz)

RAM

8 GB DDR3

Grafický čip

Intel HD Graphics 4400

Disk

HDD 500 GB 7200 RPM

Displej

15,6” 1920 × 1080

Konektory

HDMI, VGA, 3× USB 3.0, LAN

Operačný systém

Windows 7 a 8.1 Pro 64b

Hmotnosť

2,14 kg

Cena

29 760 Kč

HP ZBook 15u G2

Vyberáme notebook – od kancelárskeho až po herný

Profesionálna pracovná stanica, ktorá vás finančne nezruinuje a pritom ponúkne slušný výkon. Procesor Intel Core i7-5500U je kompromisom medzi vysokým výkonom a dlhou výdržou pri práci na batériu. Má len dve jadrá, no v prípade potreby dokáže pracovnú frekvenciu zvýšiť až na 3 GHz. TDP má ale len 15 wattov a môže pracovať v špeciálnom úspornom režime, kedy túto hodnotu zníži na polovicu. Operačná pamäť s kapacitou 8 GB a 256 GB SSD disk je dobrý základ, ktorý si môžete v prípade vyšších nárokov zdvojnásobiť. Zaujímavý je grafický čip AMD FirePro M4170, ktorý využíva rovnaké jadro ako Radeon HD 8790M. Určený je primárne na prácu v aplikáciách, hry sú až druhé v poradí. Na výber je niekoľko typov monitorov s Full HD rozlíšením (IPS alebo SVA technológia), ďalšie si môžete pripojiť s pomocou DP a VGA výstupu, ďalšie obrazové výstupy získate dokúpením docku. Výrobca sľubuje vysokú spoľahlivosť notebooku, ktorý bol podľa jeho informácií testovaný celkovo 115 000 hodín.

Procesor

Intel Core i7-5500U (2× 2,4 GHz)

RAM

8 GB DDR3

Grafický čip

AMD FirePro M4170

Disk

SSD 256 GB

Displej

15,6” 1920 × 1080

Konektory

miniDP, 3× USB 3.0, LAN, VGA

Operačný systém

Windows 8.1 Pro 64b

Hmotnosť

1,91 kg

Cena

43 290 Kč

Lenovo ThinkPad X1 Carbon 3

Vyberáme notebook – od kancelárskeho až po herný

Displej s uhlopriečkou 14 palcov a rozlíšením 2560 × 1440 bodov je dostupný v klasickej a za príplatok aj v dotykovej verzii. Má veľmi dobré pozorovacie uhly a v pohode s ním môžete pracovať aj na priamom slnku. Pozor si ale dajte na lacnejšiu konfiguráciu s Full HD displejom, tá namiesto IPS technológie používa klasickú TN. Cenový rozdiel ale môže prekročiť približne 25 tisíc korún, kedy okrem horšieho displeja dostanete horší Core i5 procesor, menšiu kapacitu pevného disku a chýbať bude aj 3G modem. Podľa slov výrobcu by mala baterka v notebooku vydržať na jedno nabitie až 10 hodín, pričom za 35 minút ju dokážete nabiť na 80 percent kapacity. Nadštandardná je ak kvalita konštrukcie, vďaka ktorej notebook vydrží aj v prašnom prostredí a nebude mu vadiť menej šetrné zaobchádzanie. Vadiť mu určite nebude vyliata šálka kávy a ani vyššia okolitá teplota. Klávesnica je špičková, nechýba jej podsvietenie a TrackPoint. Funkčné klávesy sú na rozdiel od predchádzajúcej generácie konečne normálne a nie dotykové.  

Procesor

Intel Core i7-5600U (2× 2,6 GHz)

RAM

8 GB DDR3

Grafický čip

Intel HD Graphics 5500

Disk

SSD 360 GB

Displej

14” 2560 × 1440

Konektory

HDMI, miniDP, 2× USB 3.0, LAN, 3G

Operačný systém

Windows 8.1 Pro 64b

Hmotnosť

1,31 kg

Cena

68 474 Kč



Tagy: notebooky  výběr notebooku  průvodce  přehled  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
8.4.2015 06:44:07   185.16.181.xxx 6510
Notebooky s méně jak 4GB RAM bych už vůbec neuváděl/nedoporučoval, je to peklo a cenově to také moc výhodné není. Dokonce jsem zažil u Lenova, že na konfiguraci s 2GB plácli 64bit OS, spolu s bloatwarem (hlavně McAffee) to bylo skoro nepoužitelné hned po rozbalení.
8.4.2015 07:57:41   37.188.133.xxx 1716
přesně, ty červený palečky nechápu
Už ty 4 GB lze brát jako holý základ pokud se nechce použít diskutabilní virtuální paměť. A i při těch 4GB musím ve W7 vypínat prohlížeč když chci pustit hru
8.4.2015 08:07:01   85.207.10.xxx 78
Telefony s 1GB ram bych taky považoval za odrazovej můstek, přesto se najde hromada lidí která nedá na 512 dopustit.
8.4.2015 08:15:22   185.16.181.xxx 2110
Bez červených palečků by to asi nešlo. Možná fakt někomu 2GB RAM stačí (třeba na Linuxu to může šlapat). Nebo zapnu notebook, deset minut kafe, login, pět minut - dojít do lednice a načnout lahváče, spustit prohlížeč/word/excel, co asi dávají v televizi, a hele, už to naběhlo... Prostě klídek a pohoda. Ale můj názor je, že 2GB nebrat ani náhodou :-)
8.4.2015 08:49:29   212.158.152.xxx 83
Na Linuxu 2GB stačí, ale jen na ten základ jako prohlížeč, nějaký ten film(720p) a Libre office. Měl jsem tam původně W7 a nezvládalo to ani ten prohlížeč. Stačilo klidně i rolovat na stránce a zasekával se díky nedostatku paměti. Takže uplně souhlasím s tím, že pokud na tom chce člověk normálně fungovat, tak 4GB jsou základ pro práci a 8GB pro hraní.
8.4.2015 10:12:57   88.100.132.xxx 1129
Já na 2-3GB RAM normálně pracuju ve FotoKrámu a kupodivu sem tam i něco narenderuju. Rozhodně si nemyslím, že by mě to krom her nějak drtivě degradovalo na úroveň blafalů co tu dávaj mínusy a sami nic nedokážou. Když je někdo deb*l a vymlová se na gigahertzy a giga ramek tak mu do ruky patří lopata a ne počítač. Podstatné je to co děláte a ne na čem
http://bit.ly/1CmPZMV
http://bit.ly/1ycxNup
http://bit.ly/1a4umKm
http://bit.ly/1ak72J4
http://bit.ly/1FffbfE
http://bit.ly/1CwhNyc
http://bit.ly/1GJY7wZ
http://bit.ly/1CTQO3n

PS: k 8GB dual cpu mašině sedám pouze pokud potřebuju přechroustat něco složitějšího (momentálně jeden AAA titul české firmy)
8.4.2015 10:18:37   88.100.132.xxx 68
Jo a to s tím linuxem není od Blbuntu 10 a výš dávno, dávno pravda. To může tvrdit akorát tak ulhanej vocas Ježek z diit.cz, kterej je paf z takovýhle debility http://bit.ly/1GnPARW a ještě si dovolí dát so nadpisu "sexy"
15.4.2015 13:17:17   188.120.207.xxx 00
Lol, ta "sexy" grafika u tuxkart!

Jinak, nikdo netvrdi, ze se na 2GB neda photoshopovat nebo renderovat (To koneckoncu lze i na stroji s 256MB treba), ale je to o tom, jak je zbytecne si komplikovat zivot, kdyz modely s 4GB nejsou vyrazne drazsi.

A podstatne je oboji. Co delate i na cem to delate. Coz nakonec uznavas v zaveru prispevku take.
8.4.2015 10:57:32   212.158.152.xxx 14
Mi to nestačilo, velkou část si uřízla grafika a na zbytek už nebyla volná paměť. Ve stolní PC mám taky 2GB, ale tam to stačí, tam má grafika vlastní pamět, ale u notebooku s integrovanou grafikou je to podle mě málo.
8.4.2015 11:42:32   88.100.132.xxx 35
Já to dělal na Macbooku Pro late 2008 (takže pro místní obecenstvo vlastně šunka co měla být dávno dead, navíc je to japko ) s tuším 8400GS, připojený externí NEC lcd, 3GB DDR2 a 1GB ještě volno http://bit.ly/1aknjhg. Pravdou je to co tu někdo dole naznačil - ty displeje u Airu nejsou na práci za ty prachy úplně košer, ale na druhou stranu jsou podstatně lepší (obecně u jablek) než ty prasečárny co rvou do notesů. Nutno ovšem podotknout, že to dělá hodně OS, na Windows bych z jejich věčnýho hrabání zbláznil. Tohle se vychrochtá na začátku při bootu a pak už je v klidu do vypnutí
8.4.2015 12:10:40   37.188.133.xxx 102
jo, ve stylu jde to ale dře to.
Já už se nechci jako většina uživatelů vracet k masocismu vypínání všech programů aby mohl běžet jeden pořádně.
8.4.2015 13:38:38   88.100.132.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.4.2015 07:18:15   92.40.249.xxx 1210
Konečne nieco o laptopoch.
Kľudne môžete častejšie písať o ultrabookoch a laptopoch..
Ale som trocha sklamaný že ste zabudli na jeden najkrajsi ,najtensi,najvykonnejsi, (spomedzi tenkých je to medzi ultrabookom a laptopom)
Je to MSi GS70 2QE

Kto ma záujem tu je detailná recenzia (v rustine, použitie translator)
http://www.ixbt.com/portopc/msi/msi-gs70-2qe.shtml

Tu je video:
https://m.youtube.com/watch?v=sM3XRahIb-E
8.4.2015 07:51:55   37.188.133.xxx 242
ale nějak mi chybí pro normální použití i hraní kategorie kolem dvaceti tisíc kde jsou už použitelnější grafiky. 64bit sběrnice v kombinaci s gddr3 je odpad.
8.4.2015 08:16:17   195.113.175.xxx 211
trošku mi v testu chybí střední třída... tam je obvykle si nejsložitější vybrat...
8.4.2015 08:34:28   62.245.113.xxx 4511
Nezlobte se na mě, ale článek absolutně o ničem, protože to, co je napsáno ke každému notebooku, si můžu přečíst i v internetovém obchodě. Prostě všeobecné žvásty a nic konkrétního. Podle tohoto bych nenakoupil nic. Chce se mi blejt.
8.4.2015 10:37:44   165.72.200.xxx 154
A cetl jste nekdy doopravdy, co webshopy o laptopech pisou? Ty nehorazne kecy o hrani na lowend grafikach, narocnem pracovnim pouziti 2GB modelu a multimedialnim pouziti nejlevnejsich sracek?
8.4.2015 11:55:59   88.100.132.xxx 235
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.4.2015 12:06:14   165.72.200.xxx 201
ereaguj na prispevek, ktery jsi nepochopil. Zbytecne ze sebe delas verejne vola. ;o)
8.4.2015 13:16:08   92.40.248.xxx 185
Hej čechu, aj tvoj kocúr ti dal mimus
8.4.2015 11:59:03   62.245.113.xxx 153
A můžeš mi říct, jakou přidanou hodnotu (tedy co z tohoto nenajdu na stránce internetového obchodu) má například toto: "Typický pracovný notebook určený primárne do firemnej sféry. Nesklame robustnou konštrukciou, slušným dizajnom a množstvom firemných funkcií. Použitý procesor Intel Core i5-4310U nie je zlá voľba, keďže má dostatok výkonu na bežnú kancelársku prácu, či spracovanie veľkého množstva údajov. Rovnako dôležitá je ale aj podpora virtualizácie a technológia vPro, veď výsledky benchmarkov nikoho v kancelárii zaujímať nebudú. Operačná pamäť s kapacitou 8 GB je v tejto cenovej kategórii štandardom, škoda že sa výrobcovi nepodarilo namiesto klasického pevného disku použiť rýchlejšie SSD. Našťastie nezabudol na možnosť pripojenia docku, VGA výstup pre pripojenie starých projektorov a na tri rýchle USB porty. Pri operačnom systéme máte na výber medzi starším Windows 7 a aj jeho najnovšou verziou, samozrejme v 64b verzii. Za príplatok môžete mať verziu s výkonnejším diskom, prípadne s integrovaným 3G modulom."? Co mi zrovna Tvůj soupis z netových obchodů pomůže při rozhodování o koupi notebooku? To by mě doopravdy zajímalo.
8.4.2015 08:45:53   165.72.200.xxx 62
Neni lepsi napsat rovnou, ze na FHD ty 2GB bohate staci? V kontextu mobilnich grafik je cokoli navic naprosta zbytecnost, nepouziva-li se vyssi rozliseni (na ktere zase stejne chybi vykon).
8.4.2015 09:39:05   86.61.178.xxx 2339
Nic proti Slovákům nemám. Sám tam rád jezdím, občas uděláme nějaký obchod nebo tak. Ale takhle dlouhý článek se mi ve Slovenštině četl opravdu špatně...
8.4.2015 10:33:54   88.100.132.xxx 1037
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.4.2015 10:35:37   165.72.200.xxx 273
Tohle je jeste hloupejsi pokus o flamewar nez tradicni temata o grafikach a procesorech.
8.4.2015 10:45:45   88.100.132.xxx 425
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.4.2015 12:07:58   165.72.200.xxx 225
Zjistuj, zjistuj. Pak si to vytiskni na A4 a vytri si s tim pozadi. Idealni by byl potisknutelny smirgl.
8.4.2015 14:46:56   88.100.132.xxx 223
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.4.2015 15:03:49   165.72.200.xxx 112
Ty jses tak nazhavenej na veci, do kterych ti nic neni, ze sis stale ten muj puvodni prispevek neprecetl a stale jsi nepochopil jeho obsah. Je uplne jedno, co ja s laptopem delam nebo nedelam, v tom totiz obsah toho prispevku vubec nespociva. Obsah je v tom, ze webshopy (zejmena o nekterem) zbozi pisou naproste nesmysly.
Priznej rovnou, ze jses celej nazhavenej na to, aby ses tu kontinualne sam zesmesnoval vyvolavanim flamewaru. Pamatuj, ze co troll, to naprosty idiot!
8.4.2015 15:04:40   165.72.200.xxx 73
PS: Co ta IP, sitovy hrdino? :o)
8.4.2015 17:16:48   88.100.132.xxx 319
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.4.2015 18:45:10   78.45.136.xxx 114
1. IP nesedi. Jses lama. Ale aspon ses pokusil.
2. Pridana hodnota spociva v tom, ze to nejsou chvalozpevy, ale aspon plytsi pokec pro laiky. I takovy clanek je na PCT posledni dobou uspech.
3. Slovenstina je tvuj problem a zjevne i mindrak. neboj, casem tomu zacnes rozumet. Zatim nerozumis ani psane cestine.
4. King a odbornik, co umi vsechno, jses tu ty. A presto jsi stale nepochopil.
5. No tak nepis kraviny a flamewar nevyvolavej. Nebo si uz konecne prestan stezovat, ze te maji lidi za trolla a debila.
8.4.2015 18:47:08   78.45.136.xxx 74
PS: Ale aspon je s tebou sranda.
8.4.2015 21:09:23   89.177.15.xxx 102
nekrm trolla, jen je na to "nažhavenej" jak teplouš na prdel
9.4.2015 12:36:42   165.72.200.xxx 12
Vzdyt je s nim legrace..
8.4.2015 19:43:05   88.100.132.xxx 410
1. teď píšeš 78.45.136.x, ale pokračuj
2. nejsou to sice chvalozpěvy, ale obecné plky. Fakt rozdíl.
3. Slovenština jako jazyk nevadí, vědomosti slovenských diskutérů je to oč tu běží.
4. Díky za lichotku, ukázky jsou z prací zdarma, za prachy dělám "trošíčku" lepší
5. Ukaž mi ten provokativní flame a dokaž, že nemám pravdu - pak se můžem o něčem bavit
8.4.2015 22:02:42   86.24.162.xxx 65
Boze sa divim ze sa zahadzujes s takym ko**tkom-zasranom ..
Nema rad slovakov OK , mysli si ze je najmudrejsi na svete to ..
Takto sa chovaju vysloveni ko**tI ..
Inteligentni ludia sa len uskrrnaju nad nim akruutia hlavami ..
A ani sa sim zhadzovat nebudu..
Kasli nanho .. nemusis mu nic dokazovat..
Ked vyrastie MOZNO dostane nejaky ten rozum (mozno nie )...
8.4.2015 22:32:24   88.100.132.xxx 38
Obávám se, že jsem přes let dospělý.

Moc se mi líbí vaše argumentace, která je omezena striktně na palečkování, lhaní a samozřejmě nezapomenete vytáhnout nějakého toho blbečka. Když to nevyjde tak věk. A voilá, je hotovo. Ale aby z něj vypadlo na co teda potřebuje kvantum giga ram to ne. Argumentace pair excelence
8.4.2015 10:26:22   147.231.146.xxx 91
Asi bych už nedoporučoval MacBook Air. Je to sice krásný stroj, ale Pro retiny jsou výkonnější (lepší procesor + 8 GB RAM v základu), s výrazně lepším displayem (Airy mají nejhorší obrazovku ze všech MacBooků) a více konektory. Rozdíl v hmotnosti se u 13" pomalu stírá (1.35 kg x 1.58 kg, je to sice poznat, ale už to není zásadní) a retiny 2015 na baterii vydrží déle než Air. I cenový rozdíl už není tak zásadní - pokud si Air nakonfiguruji na maximum, stojí prakticky stejně jako stejně výkonná základní retina.
8.4.2015 12:17:54   193.85.174.xxx 1214
Pominuli tu hatmatilku ve které je to psané (ne, že bych to četl, chtěl jsem mrknout na ty HERNÍ stroje, ale nikde jsem je nenašel. Vidím jen jakousi těžkou jebku se silně průměrným výkonem, které po hodině chcípne baterka.

Tak se ptám, kdeeeee jsooooou?
8.4.2015 12:18:26   193.85.174.xxx 25
edit: za 50tisíc
8.4.2015 14:51:22   90.177.175.xxx 80
Kdyby někdo vymyslel notebook, co bude nadprůměrně výkonná lehká jebka, která na baterku vydrží pět hodin, a bude stát třicítku, tak má do roka na trhu monopol.
8.4.2015 15:02:31   193.85.174.xxx 54
Pochvopitelně.

Herní ntb je nesmysl, tady se někdo honí za vlastním ocasem jak čokl
8.4.2015 15:26:59   194.213.41.xxx 131
přesně, dle mého názoru, je herní ntb číčovina ...
i na nějakou lanparty (častý to argument obhajovačů herního ntb)... abych zahrál dobře, potřebuji pak stejně na ntb napojit monitor, pak někdy i klávesnici, to už si rovnou mohu vzít celé stolní PC... a pro ty pařany na chatách apod. proboha, na chaty se jezdí za lidma, relaxovat, houbařit, za přírodou, grilovat atd. a když je hnusně, přečíst si knížku... nemusíme přeci furt vysedávat a čumět do bedny bo pařit... no ne ?
8.4.2015 21:16:34   89.177.15.xxx 45
sám jsi nesmysl
Málokdo požaduje na laptopu plný detaily. A starší hry se dají dobře hrát i na starších grafikách. Já mám v ntb z roku 10 gt240m, lehce přetočenou a bez problémů zvládá na plno Oblivion, Bulletstorm, Red Alert 3, první Crysis na High/medium, Doom 3BFG, Anno Benátky atd...
Spousta her je přes ovladače dobře optimalizována takže se dají hrát i s C2D na 2,5Ghz
9.4.2015 06:46:32   85.70.225.xxx 41
Herní notebook není notebook, na kterém se dají hrát starší hry. Settler II jde dnes hrát i na telefonu, ale herní notebook to z něho nedělá.
9.4.2015 20:07:07   37.188.133.xxx 00
ale notak, nemusí se zacházet až do herního pravěku. Typicky třeba hry na Unreal engine 3 (a že jich je) se na laptopech s podobnou grafikou dají dost dobře hrát.
Ovšem pokud si někdo pod termínem herní představí jen hraní nejnovějších pecek s vyhlazováním tak už není o čem hovořit
8.4.2015 15:13:12   212.243.69.xxx 30
oni už se nevyrábí notebooky cenově mezi 15 a 40 tis?

8.4.2015 16:56:16   109.69.214.xxx 120
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.4.2015 17:04:49   109.69.214.xxx 214
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.4.2015 22:36:21   88.100.132.xxx 38
Neblbni, upalečkujou tě. Říct, že umí japko nabídnout plně konkurenční produkt se tu nenosí
9.4.2015 06:48:10   85.70.225.xxx 23
Tak jasně, když neumí. A můžeš mě klidně upalečkovat.
9.4.2015 12:46:20   88.100.132.xxx 01
Můžete mě uvést konkrétní případy kde Macbooky výrazně zaostávají za konkurencí?
9.4.2015 16:38:59   87.236.197.xxx 00
TPM a SED
9.4.2015 18:20:59   88.100.132.xxx 01
SED kryptování používá FileVault v1, v2. HW kryptování je pak samozřejmě možné na discích, které podporují TGT Opal mode (SED, nevyžaduje TPM) plus třeba Eclypt nebo SecureDoc (podpora EFI).

TPM se tudíž pak vynahradí na úrovni BIOSu (EFI).

A když už jste naťukl bezpečnost tak jste zcela jistě obeznámen se situací o množství škodlivých kódů Win vs OSX - tam *nix-BSD systémy vedou na plné čáře
10.4.2015 16:25:04   87.236.197.xxx 00
Ukazte mi tedy SED disky ktere funguji bez TPM na macku FileVault je ciste SW zalezitost ne?

Co se tyce mnozstvi skodliveho kodu, to je dano penetraci trhu navic apple neni zrovna vyhlaseny rychlik co se tyka zaplatovani
12.4.2015 10:31:26   88.100.132.xxx 00
Třeba Crucial Real SSD (400) nebo M500, dále pak snad všechny Intely. Naopak neběží třeba poměrně oblíbený Samsung 840 Pro (nepodporuje Opal Mode, Self encrypting jede pouze přes TPM - odzkoušeno).

FileVault v1 (do Lionu) je čistě software, v2 je možné nastavit jak na software tak hw (SED + EFI).

S "rychlíkem" bych až tak nesouhlasil, Heartbleed patch vydal poměrně rychle, firmware pro AirPorty taky (narozdíl od některých firem zabývajících se primárně na síťové produkty). Pro Yosemite už byly vydány tři security patche (dříve max 3 do roka) nicméně záplaty chodí s každým updatem (poslední před 4mi dny). Pravdou je, že třeba Safari pravidelně podléhá na hackatonech snad jako první - o tom žádná. A co se týče mobilních OS tak ten snad ještě nikdo neprorazil narozdíl od Androidu, který si jeden čas posílal sms a hesla úplně odkrytě. AppleTV pro změnu nejde ani jailbreaknout takže asi tak...
12.4.2015 11:01:24   195.22.53.xxx 01
srovnaval jsem rychlost s linuxem, kde zaplaty vychazeji rychleji centos/ubuntu a ano Yosemite uz ma 3 update...
i tak mi prisel maverick rychlejsi/stabilnejsi ..co se tyce iOS 8 ..ten uz ma na konte dost skandalu
12.4.2015 13:27:38   88.100.132.xxx 11
Víte co je zajímavé? OSX v době poprasku kolem Heartbleedu bylo již dávno imunní (používalo OpenSSL 0.9.8y, Mavericks případně Yosemite vydaný 16. října), Ubuntu potřebovalo update a to vyšlo 23. října a CentOS na tom byl úplně stejně.

Rychlost - na klas. disku mě přišlo, že bootuje pomaleji než Lion nebo Mavericks, ale při práci jsem nic nezaznamenal. Tu stabilitu bych rád rozebral, ta mě hodně zajímá. Jaktěživ jsem nezažil, že by mě OSX padlo po instalaci ovladačů grafiky nebo upgradu.
13.4.2015 15:33:00   87.236.197.xxx 01
poodletest.com

o proti maveriku se mi na yosemitu stavalo, ze mi prestala reagovat klavesnice/ jednou za cas zamrzl os uplne... po poslednim update se to zatim neprojevilo
9.4.2015 10:10:14   109.69.214.xxx 30
já se směju zdejší komunitě. Ono je Pročko nejen lepší, ale i levnější, to musí zdejší komunitu neskonale srát.
9.4.2015 21:19:22   46.23.50.xxx 00
A střední třída je kde ? Většina lidí kupuje ntb kolem 20 000,-. Já si před 7 lety koupil "herní" ntb od MSI. gx623x. 15,4 palce,na tu dobu 1680*1050,solidní grafika,4GB RAM,c2d 2,3ghz. V té době jsem si zahrál všechny hry na medium a ještě dva roky potom jsem jakž takž hrál. Od tý doby hraji jen srdcovky. Ale ntb jede každej den v průměru 5hodin,krásně mi vytopí pokoj a krom toho,že se ulomily panty tak funguje všechno perfektně až se divim,že po tolika letech,kdy běžně teploty CPU dosahujou 105°C, tak ještě běží
10.4.2015 06:42:28   90.183.86.xxx 04
Líbila se mi pasáž o McBooku. Kdy bylo zmíněno, že při náročné hře se přehřívá. Apple fans totiž tvrdí, že se McBooky nikdy nepřehřívají a že jsou dokonalé
10.4.2015 07:54:21   88.100.132.xxx 11
To by mě teda zajímalo kolik je ta kritická teplota. Osobně mám 3-4 hodiny denně puštěný StarCraft II na MB Pro 2008 a dodneška jsem ho neupekl (původní pasta, 1x čistěn větráček). Zato spálených notesů tu mám doslova štos (Dell Latitude 2ks chipset KO, Lenovo Butterfly upálený cpu, Acer Aspire s AMD upálený gpu/chipset, Lenovo G575 opět upálené AMD, Lenovo Y580 - to jsem stačil zachránit když se vypínalo po bootu, jak jsem se zhrozil když jsem to rozebral, cpu utopený, gpu bez pasty http://bit.ly/1NYkKyd http://bit.ly/1FqgNTC

A teď si tipněte kolik mám problémových nebo přehřívajících se Macbooků
10.4.2015 16:38:12   87.236.197.xxx 02
byly modely, ktere mely problemy s prehrivanim.
12.4.2015 13:29:39   88.100.132.xxx 11
Tak jasně, byly a troufám si tvrdit, že i budou. Stejně tak jsou zmetky v řadách mimojablečných, viz. moje konkrétní případy
11.4.2015 16:32:31   109.230.29.xxx 10
pri 15 palcovom monitore a fullhd rozlisení je vyhladzovanie hrán užitočné asi ako solenie cesty v lete... mám asi 2.5 ročné lenovo Y580 a zatial sa nesťažujem..

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

67 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.