Historie grafik v noteboocích: trnitá cesta ke 3D
i Zdroj: PCTuning.cz
Historie Článek Historie grafik v noteboocích: trnitá cesta ke 3D

Historie grafik v noteboocích: trnitá cesta ke 3D | Kapitola 8

Jiří Zima

Jiří Zima

21. 11. 2014 03:00 8

Seznam kapitol

1. Od 2D ke třetímu rozměru 2. Magická zkratka 3D 3. Microsoft a jeho pomocná ruka 3D akcelerátorům 4. S3 ViRGE MX (1997) 5. ATI Rage LT Pro (1998)
6. Roky velkých změn 7. Trident Cyber9525DVD 8. Srovnání výkonu 9. Hektický konec 90. let

Po hardwarové akceleraci obrazu ve 2D a videa se i na noteboocích začali výrobci věnovat trojrozměrné grafice. A v oblasti 3D akcelerace se svedla bitva snad největší a ne každý ji ustál. Podíváme se do doby, kdy notebooky začaly pronikat do domácností a výrobci začali nabízet řady, u kterých už byla zábava a multimedia na prvním místě.

Reklama

Pro lepší srovnání výkonu zmíněných akcelerátorů jsem všechny otestoval ve dvou hrách a měřil průměrnou hodnotu fps (počet vykreslených snímků za sekundu). Použil jsem k tomuto účelu kultovní střílečku Quake2 a můj oblíbený velmi realistický automobilový simulátor Viper Racing.

Historie grafik v noteboocích: trnitá cesta ke 3D
i Zdroj: PCTuning.cz

Historie grafik v noteboocích: trnitá cesta ke 3D
i Zdroj: PCTuning.cz

U akcelerátoru od Tridentu ve hře Viper Racing uveden výsledek dvakrát. Ten s poznámkou NFznačí vypnutou filtraci textur – je to s podivem, ale u tohoto 3D jádra byla filtrace textur velkou výkonovou zátěží. K výsledkům jsem přidal ještě akcelerátor S3 Savage/MX pro lepší srovnání s další generací v příštím díle.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama