MSI GT70 s GTX 780M – mobilní Haswell v praxi | Kapitola 4
Seznam kapitol
Dnešní recenze potěší především fanoušky extrémů. Do rukou se nám dostal notebook, jehož výkon předčí i řadu stolních počítačů. Jde o novou generaci notebooku MSI GT70, který ve svých útrobách mimo jiné skrývá dvě novinky — čtyřjádrový procesor Intel Haswell a grafickou kartu nVidia GeForce GTX 780M. Jak si vede Haswell v noteboocích?
Konfigurace prodejní verze
Testované hry
Alan Wake — Hru testuji hraním začátku první mise, kdy jde hlavní hrdina od auta k majáku.
ArmA II: Operation Arrowhead — Výkon v náročném druhém pokračování Army s rozšířením Operation Arrowhead jsem měřil v zabudovaném benchmarku.
Assassin's Creed III — . K měření jsem vybral přístav v Bostonu poté, co do něj připlujete lodí. Výkon jsem pomocí programu Fraps měřil při přibližně minutové procházce po přístavu.
Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.
Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.
Borderlands 2 — K testování jsem vybral jednu z počátečních zimních lokací hry, kdy jsem bojoval na hřbitově proti několika příšerám. Ty po hráči hází kusy ledu, které se tříští a kutálí se.
Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.
Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.
F1 2012 — Výkon jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem ovládaná formule jede jen okruh hlavního závodu.
Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím.
Mafia II — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku.
Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark.
SimCity — Výkon jsem měřil při průletu nad menším městem s kamerou jen nízko nad zemí.
Sleeping Dogs — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon v několika různých typech prostředí při měnícím se počasí i denní době. Dle mých zkušeností se hrou je tento benchmark poměrně přesný a jeho výsledky odpovídají reálnému hraní.
Tomb Raider — Tomb Raider má jako jedna z mála nových her vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.