Hlavní stránka Hardware Notebooky, telefony, tablety Acer Aspire TimeLine 3810T - malý Acer s velkou výdrží
Acer Aspire TimeLine 3810T - malý Acer s velkou výdrží
autor: Tomáš Šulc , publikováno 14.8.2009
Acer Aspire TimeLine 3810T - malý Acer s velkou výdrží

Před nedávnem Acer uvedl na trh svoji novou řadu notebooků. Jmenuje se Aspire TimeLine a jak už název napovídá, měly by tyto stroje vydržet dlouho běžet na akumulátor. Jeden takový 13,3" kousek jsme proto dnes otestovali. Má vydržet až osm hodin a výrobce se mimo jiné chlubí i jeho výškou, která je prý menší než jeden palec.


Acer Aspire TimeLine 3810T

Acer Aspire TimeLine 3810T - malý Acer s velkou výdrží

Ještě před závěrečným shrnutím se pojďme podívat, jak je na tom Aspire TimeLien 3810T po jednotlivých stránkách. Cílem Aceru bylo vyrobit malý mobilní notebook s co největší výdrží na akumulátor. Tento cíl se podařilo splnit. Malý 13" notebook s hmotností 1,7 kg je snadno mobilní a na baterie vydrží necelých šest hodin, méně výkonnou konfigurací bude nejspíš možné dosáhnout i proklamovaných osmi hodin. Dále jsem byl spokojen s klávesnicí, LED podsvícením displeje, 4 GB DDR3 RAM či slušnou hardwarovou výbavou. Úsporný procesor Core 2 Duo je na tom výkonnostně někde jinde než běžné netbooky, byť svým výkonem nejnáročnějším uživatelům stačit nebude. Cena je přitom odpovídající. 22 tisíc včetně daně nenajdete ležet na zemi a je to dvojnásobek ceny netbooku, nicméně přidaná hodnota je také vysoká a myslím, že v absolutních číslech to není tolik (například špičková 12" Toshiba Portege R600 stojí přes 40 tisíc s DPH).

Špatných vlastností má řada TimeLine a model 3810T jen pár. Občas vám bude vadit nízký výkon. To je však daň za malé rozměry, v segmentu 12 a 13" laptopů patří úsporné Core 2 Duo procesory k těm výkonnějším. Dále je tu v době tichých chlazení hlučnější ventilátor, chybějící optická mechanika a opravdu zoufalé reproduktory. Víc toho tomuto Aceru vytknout nemohu.

Shrnutí

S modelem TimeLine 3810T Acer ukazuje, že umí vyrobit i malé notebooky určené k neustálému přenášení a provozu mimo dosah zásuvky. Malé rozměry, hmotnost a vysoká výdrž na baterie jsou hlavními přednostmi tohoto stroje, které dále doplňuje velká, ve své kategorii výkonný ULV procesor Core 2 Duo a pohodlná klávesnice. To vše za slušnou cenu lehce přes dvacet tisíc včetně daně.

Škoda jen, že je šasi plastová a ne hořčíková, což by uživatelé jistě ocenily. Také větráček by mohl být o něco tišší a někteří uživatelé by nejspíš ocenili i optickou mechaniku, která je u většiny 13" notebooků přítomna. To jsou však právě ty detaily, které výsledný produkt o tolik zdražují. A tak se většina uživatelů při volbě mezi tímto Acerem a do detailu vyladěnou Toshibou Portege za dvojnásobnou cenu rozhodne právě pro tento Acer. A chybu rozhodně neudělají, byť nedostanou počítač domyšlený do nejmenších podrobností.

Acer Aspire TimeLine 3810T

Klady Zápory
+ přijatelná cena - výkon nestačí k náročnější práci
+ vysoká výdrž na baterie - hlučnější ventilátor (ve své kategorii)
+ malé rozměry a hmotnost - chybí optická mechanika
+ velká a pohodlná klávesnice - mizerné reproduktory
+ LED podsvícení displeje  

Orientační cena včetně DPH: 22 000 Kč

Poděkování

Na úplný konec bych ještě rád poděkoval zastoupení společnosti Acer, které do testu notebook zapůjčilo.

Acer Aspire TimeLine 3810T - malý Acer s velkou výdrží



Tagy: Acer  Aspire  TimeLine  3810T  notebook  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
14.8.2009 06:43:41   83.208.155.xxx 412
14.8.2009 08:07:10   89.102.171.xxx 143
RomanL napsal:
a bez mechaniky - no nevím nevím.
Mechanika je přežitek, proboha k čemu ? Jináč u těchhle ultrapřenosných prcků by se hodilo ohodnocení čitelnosti lcd venku na přímém světle a ještě mohl autor zmínit, jestli to půjde koupit i s 3G modulem nebo ne. Jinak to vypadá, že Acer kráčí správným směrem 
14.8.2009 08:51:46   195.122.198.xxx 40
Nevím, místy mi to připadá jak opsaný reklamní materiál. A aby to tak nevypadalo, vezme recenzent do ruky pravítko nebo napíše "Má vydržet až osm hodin"
Taky tahle věta je perla : "Není sice největší, ale pro 13" LCD panel postačí větší se už kvůli rozměrům klávesnice nevešel."
14.8.2009 09:27:03   193.86.31.xxx 61
Zdravím všechny, tak jsem si tento notebook zakoupil akorát 3810TG, který má ještě ATI HD4330 grafiku a nemohu si ztěžovat.Dokonce i Crysis:Warhead si zahraju :-) Co se týká mechaniky tak mě vůbec netrápí, že ji nemá, důležitá je výdrž a těch 9h skutečně vydrží.
14.8.2009 09:40:59   83.240.117.xxx 15
no nevím 22000,- mi přijde jako ustřelená cena jediné co je lepší je výdrž jinak je to docela málo výkonný ntb a za 22k? pokud cena klesne bude to zajímavější ale jinak ne
14.8.2009 09:44:30   83.240.117.xxx 60
RomanL napsal:
a bez mechaniky - no nevím nevím.

mechaniku sem naposled použil když jsem vypaloval pro známého fotky z kalby a to už je hodně dlouho nějak ty mechaniky začínají být opravdu "k ničemu"
14.8.2009 09:59:08   212.158.128.xxx 22
RomanL napsal:
a bez mechaniky - no nevím nevím.


No nevim, u notebooku mi to prijde jako dost zbytecna soucast... kdyz si to vezmu, tak mam 2 stolni PC a jeden NTB a prenasim mezi nimi data vyhradne na externim 2.5" disku (USB) a mechaniky jsem nepouzil uz dlouho. Samozrejme nechci delat "podle sebe soudim tebe", ale stejne myslim, ze lidi mechaniku na NTB pouzivaji minimalne.
14.8.2009 11:31:56   147.33.1.xxx 13
Souhlasim. Ja sice mechaniku u noťasu občas použiju protože jiné PC doma nemám, ale jinak je mi nanic. Spíš by mi vadila nepřítomnost Bluetooth jako u tohoto Aceru :-(
14.8.2009 11:47:19   80.188.105.xxx 02
Nemáte někdo prosím zkušenosti s pískáním napájecích adaptérů u notebooků? Dělá mi to i jeden monitor. Je to zvuk jako vydává komár. Dá se to reklamovat? Navíc to napájím přes UPS, takže žádné poklesy v síti. Díky
14.8.2009 13:04:38   93.91.145.xxx 00
Zdravím. Máme na prodejně 4810T a stává se nám u něj zvláštní věc. I když je píchnutý v síti, stejně hlasá, že má baterka málo energie a pak se vypne po pár minutách. Jinak hibernace atd jsou vypnuté. HDD se také nevypíná. Nějaký tip, něco, co jsme mohli přehlédnout?
14.8.2009 14:31:51   82.117.156.xxx 00
14.8.2009 13:52:31   95.105.144.xxx 13
13-ka bez mechaniky?
výkon klasika
vysoká cena
slabšia výdrž ako pri malom netbooku
za tu cenu sa vôbec neoplatí.

Prečo niekto nespraví niečo na štýl 11,6" alebo 12,1" s mechanikou(alebo bez mechaniky) vydrž aspoň 8-9 hodín(reálnych), dvojjadrový atom, lepší chipset ako gma950 napr ion? taky netbook alebo notebook by išiel na dračku. A myslím si že by to nebol veľký problém vyrobiť. Cena cca do 500€
14.8.2009 14:59:55   212.5.205.xxx 110
Je vidiet ze autor si nedal velku namahu s testom a dokladnym prestudovanim tohoto modelu. Urcite mu aj firma ACER podakuje kedze v teste spomina plastovy obal ale zato kvalitne spracovany V skutocnosti tento model ma hlinikovy obal, co si myslim je trosku iny level ;)http://www.acer.com/timeline/style.html
17.8.2009 08:35:23   88.146.200.xxx 20
Přesně tak, to mě taky pobavilo, i to srovnání výkonu s Turionem X2 ultra bylo úsměvné, jinak pěkná a přínosná recenze. Docela mě zaráží cenová politika Aceru, protože stejný model s jednojádrem stojí něco pod 14000 což je rozdíl 8000 za jedno jádro!
14.8.2009 15:08:09   85.70.15.xxx 51
Moc hezka tapeta
14.8.2009 22:24:35   78.41.168.xxx 20
bolvua napsal:
13-ka bez mechaniky?
výkon klasika
vysoká cena
slabšia výdrž ako pri malom netbooku
za tu cenu sa vôbec neoplatí.

Prečo niekto nespraví niečo na štýl 11,6" alebo 12,1" s mechanikou(alebo bez mechaniky) vydrž aspoň 8-9 hodín(reálnych), dvojjadrový atom, lepší chipset ako gma950 napr ion? taky netbook alebo notebook by išiel na dračku. A myslím si že by to nebol veľký problém vyrobiť. Cena cca do 500€


Ehm? Uz si tak pocul o 1810t od Aceru? Ak nie, bez si usilovne robit domace ulohy, aby si sa nabuduce nepytal nezmysly
17.8.2009 16:06:29   83.208.241.xxx 00
bolvua: Počkej si na Lenovo Ideapad S12. Zrovna dnes mi lenovo.cz napsalo, že tento netbook na platformě ION plánují v ČR v říjnu. 12" display, akorát tam je jednojádrový Atom.

Pro ostatní, pokud chcete netbook s výkonným procesorem, ale nechcete platit 20 litrů, můžete sáhnout po Acer Aspire 1810T Timeline... Má sice jen Core Solo na 1.3Ghz, ale i tak je to jistě obrovský skok od Atomů, které běžně jsou v netboocích. Cena okolo 12 tisíc. Já osobně půjdu do Lenova S12 s Via nano (možná počkám do října, jestli nebude náhodou ION na platformě Via nano, ale o tom pochybuju), který se u nás prodává už za 9 tisíc a výkon jako takový (silnější, než Atom, ale žravější) mi docela postačuje.

Další volba by mohl být HP dv2 s AMD neo, který je ale absolutně předražený na to, jak nedodělaný notebook to je (+ u nás pouze s integrovaným X1250 čipem) - mizerná výdrž, přehřívání se, kvalita saši taky není nic moc.

Dále bychom tu měli Asuse N10, který ovšem za cenu 11-12 tisíc nabízí poměrně dobrý grafický výkon (na netbooky), ale neuvěřitelně mizerný display (10" je málo, ale rozlišení 1024x600 je PEKLO. Za stejnou cenu je Acer, který má 1366x768, či levnější Lenovo, které má 1280x800) a slabý procesor (jen Atom).

Takže nejvýhodnější se mi asi zdá ten Acer,co jsem postoval výše, anebo si počkat na Lenovo s ION (akorát nevím, kolik bude stát to. Odhad, že 10 tisíc je u nás v ČR velmi optimistický a za 15 tisíc by se mi už zdál dost předražený na to, že v něm má být zase Atom - ovšem kdyby tam byl třeba to Core Solo, jako v Aceru, nepochybuji, že by se cena vyšplhala daleko výš, než na 15 tisíc).
20.8.2009 08:12:16   84.244.80.xxx 00
Povedená recenze jiné třídy ntb, než zde obvykle bývají.Děkuji.
20.8.2009 10:41:58   147.231.42.xxx 40
Mám OT připomínku ke grafům (všech recenzí notebooků). U testovaných notebooků používáte jiné barvy než u ostatních a u výdrže je to dost nepřehledné (např. zelená označuje "divx film", ale u testovaného stroje je to "hraní her"). Mohli byste aspoň použít různé odstíny stejných barev, nebo je nechat stejné a zvýraznit název notebooku.
21.8.2009 19:05:18   83.168.142.xxx 00
Inak tie zabery z webky su v celku poucne. Uz viem na com frcia recenzenti. Ta okena na tej skrinke pri serveroch to vystihuje presne . Cena toho notebooku je vazne dost premrstena a ta klavesnica nebude nic moc
27.8.2009 07:48:54   62.245.100.xxx 00
Zdravím. Vlastním už skoro 2 měsíce většího bratříčka-Timeline 4810T a naprosto nesouhlasím s výhradami recenzenta vůči hlučnosti větřáčku-můj je témeř neslyšitelný i v tiché místnosti. Předpokládám, že osazení 3810T je identické. Možná šlo jen o nepovedený kus.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

36 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.