Hlavní stránka Hardware Notebooky, telefony, tablety Asus M51S - multimediální stroj pro každého
Asus M51S - multimediální stroj pro každého
autor: Tomáš Šulc , publikováno 29.8.2008
Asus M51S - multimediální stroj pro každého

V minulém testu jsem se vám pokusili přiblížit možnosti při výběru levného notebooku. Dnes se proto podíváme zase do jiné kategorie. Notebook Asus M51S svou hardwarovou výbavou totiž přesně splňuje pozici multimediálního notebooku. Nabízí přijatelný 3D výkon, TV Tuner a spoustu dalšího za přijatelnou cenu.


Asus M51S

Asus M51S - multimediální stroj pro každého

Poslední kapitola je tu, takže se podívejme na výhody a nevýhody tohoto stroje. Výhod je mnoho: patří sem za danou cenu slušný výkon procesoru, grafického čipu a vlastně veškerý hardware. Po dlouhé době  mohu s klidným svědomím říct, že notebook nabízí velmi dobrý poměr ceny ku výkonu. Za 25000 korun navíc získáte hybridní TV Tuner nebo široké příslušenství včetně brašny.

Jako obvykle se najde i pár bodů, které výsledný dojem kazí a notebook by se jistě obešel i bez nich. Uvítal bych lepší reproduktory (subwoofer zespodu notebooku by hodně pomohl). Někomu by také mohlo vadit, že notebook není postaven na platformě Intel Centrino 2, ale myslím, že v tomto případě to nevadí a nepřineslo by to mnoho výhod. Pokud jej však přesto chcete, brzy by se na trhu měly objevit tyto notebooky v Centrino 2 provedení.

Hlavním problémem jsou však ony dvě věci, které jsem v průběhu recenze tolik kritizoval. Mám na mysli neuvěřitelně nepraktický lesklý povrch a rozmístění vstupů/výstupů, které asi každému pravákovi pořádně zamotá hlavu.

Shrnutí

Asus M51S je dle mého názoru dobrý notebook do oblasti, kam je určen. Za 25000 korun včetně daně dostanete multimediální stroj, který má dostatečný výkon na starší (i některé novější) hry, můžete na něm sledovat televizi či filmy a nebude vás při tom rušit žádný zbytečný hluk ventilátoru.

Notebook má však dvě hlavní nevýhody. Lesklý povrch (na mysli mám hlavně víko, viz. druhá kapitola), který je co pár minut špinavý a je nutné jej pořád čistit, pozná asi každý majitel. Naopak špatné rozložení portů bude ničit duši jen pravákům.

Ať tak či tak, myslím, že tyto dvě nevýhody se vzhledem k přijatelné ceně dají překousnout. Přemýšlel jsem i o udělení stříbrné hvězdy za velmi dobrý poměr cena/výkon, ale nakonec jsem si to rozmyslel. Kdyby notebook trpěl jen jedním problémem, asi bych neváhal, ale takto jsem ji nakonec neudělil a doufám, že jsem tím vystihl své pocity. Po všech stránkách dobrý notebook, který však zbytečně sráží dva problémy...

Asus M51S

Klady Zápory
+ hybridní TV Tuner - lesklé, lesklé a zase lesklé provedení
+ poměr cena/výkon - pro praváka šíleně rozmístěné porty
+ slušný výkon procesoru - kvalita reproduktorů
+ vhodný i pro sváteční hráče - "pouze" Centrino Santa Rosa
+ brašna, myš a další příslušenství -
+ tichý -

Orientační cena včetně DPH: 25 000Kč

Poděkování

Na úplný konec bych ještě rád poděkoval internetovému obchodu Cybex.cz, který do testu notebook zapůjčil.

Asus M51S - multimediální stroj pro každého



Tagy: Asus  notebook  M51S  multimedi  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
29.8.2008 07:42:41   147.231.123.xxx 83
Subwoofer do multimediálního notebooku za 25k? Všichni dobře víme, že zvuky linoucí ze z většiny notebooků se skoro nedají poslouchat, navíc takový notebook obvykle cestuje - takže sluchátka jsou jasná volba - nebo stojí na stole - klasické repro...
29.8.2008 11:59:08   78.45.69.xxx 62
proc ne? Nektere notebooky (tedy vlastne ty lepsi 17") hraji pekne... u tech mensich je to problem a tam byvaji sluchatka samozrejmosti
29.8.2008 12:16:29   147.231.123.xxx 32
Souhlasím. Pro menší notebooky by bylo lepší kdyby výrobci zapracovali na klasických dvou, než tam rvát další subwoofer...
29.8.2008 21:33:37   86.141.77.xxx 33
vyzera otrasne tke leskle fuj
29.8.2008 08:59:02   85.70.163.xxx 63
Zdravím,
mam mensi vytku ke hre Crysis, pisete ze na nej muzem zapomenout, to je ovsem omyl.
Mam docela podobny notebook od asusu - M50SA akorat ze ma 4Gb ramky coz stejne rozdil nedela a grafarnu radeon HD3650 a crysis hraji na stredni detaily, celou dobu se to da hrat uplne v podohe akorat u misich na ledu je treba snizit nektere detaily na nizke...
rozliseni mam 1024x768 coz 15,4" displeji vypada naprosto v poradku.
Dale nemam vubec problem s hrou Assassins Creed,tam mam detaily dokonce na tretim stupni ze 4, takze vrele tento notebook a vsechny jemu podobne doporucuji!
29.8.2008 12:01:02   78.45.69.xxx 44
Ja velice nerad snizuji na LCD rozliseni, na muj vkus to vypada otresne.... A kdyz zkousim vykon Crysis na hernich strojich a ty vykonne stroje maji problemy, tak ten Crysis na takovem stroji opravdu zadna slast nebude... :/
29.8.2008 15:24:54   82.117.130.xxx 51
1024x768 na displayi kterej je sirokouhlej a navic ma nativne 1440x900 musi bejt fakt super!
29.8.2008 17:18:10   78.45.69.xxx 42
presne tak. Snizovani rozliseni na LCD je nesmysl, ktery vypada priserne. Proste bud to jede na nativni rozliseni nebo nejede.

A na mainstreamove mobilni karte s 32 unifikovanymi jednotkami Crysis moc dobre nepojede v 1440x900 ani v 1280x800 :/
30.8.2008 07:57:15   85.70.163.xxx 32
lol, tak v nativnim rozliseni si asi nezahraju zadnou hru pze mam 1680x1050
ja sem rad za to co mam a za to jak si muzu crysis zahrat, takze klidek.
rozliseni 1024x768 mi na crysis vubec nevadi,ze se to nelibi vam, to me vubec nezajima, proste crysis se da hrat na podobnych noteboocich, konec debaty!
31.8.2008 18:01:51   78.45.69.xxx 24
Mimochodem tedka procitam fora a v 1280x800 se Crysis na high seka seka na noteboocich s GeForce 9700M GTS, ktera ma 48 jednotek na 1325MHz. Proto sam Crysis na takovemto stroji radeji nezkousim a hrat misto 1440x900 na 1024x768 musi byt take pastva pro oci.

Tim chci rict, ze na onech 1024x768 low detaily, misty medium, to nejspis pojede i na tomto stroji, ale vizualni zazitek si radeji nechci predstavit.
30.8.2008 08:08:18   85.70.163.xxx 32
Jeste dodatek k vyse uvedene vete :"Proste bud to jede na nativni rozliseni nebo nejede. "
To je docela extremni nazor...mozna by neskodilo nevidet veci tak cernobile Jsou i lide, kteri jsou radi, ze hru spusti, natoz aby si pak jeste hrali s nativnim (docela vysokym) rozlisenim
Dekuji za toleranci.
30.8.2008 15:03:38   212.96.168.xxx 22
jasne chapu ze si chces zahrat a v nativnim to nespustis..ale z meho pohledu je to muceni..ty nativni rozliseni jsou taky jeden z duvodu proc stale zustavam u 21" crt monitoru..moje lcd v ntbk ma 1400x1050 a tak si proste pripojim crt monitor kde si muzu nastavit od 1024x768 - 1600x1200
31.8.2008 19:56:40   93.91.48.xxx 24
Crysis jsem zkoušel a běží na vysoké detaily.
29.8.2008 09:27:58   81.19.4.xxx 152
Dopoledne se na něm dá pracovat s Office, po obědě si zahrát nějakou tu hru, v podvečer se podívat v televizi na zprávy a večer si zpříjemnit filmem. A kde je prostor pro SEX? Nepřeháníte to už? :-(
29.8.2008 10:03:40   212.111.4.xxx 133
Notebook je na práci a zábavu, na sex si budeš muset pořídit ženskou
29.8.2008 14:18:35   81.90.170.xxx 22
vostře! :-D :-D
29.8.2008 15:29:30   82.117.130.xxx 51
na sex je ten 10minutovej usek pred hybernaci ntbk rika se tomu cas na pórek a jinak pichani je pro deti dospeli chlastaj
29.8.2008 10:38:50   212.111.4.xxx 42
Souhlasím s tím že multimediální notebook by měl mít vestavěné kvalitnější repro. Vzhled se mi moc nelíbí a není to jen tím, že je lesklý, ale především pro velké množství různých záhybů, střídání zakulacených a nezakulacených hran, zbytečné akcentovaný rámeček kolem web kamery, "zběsilé" kombinování nejmíň čtyř materiálů na šasi a podobně. Ale věřím, že se najdou lidé, kteří to naopak vyhledávají, protože podobně vypadají i stroje dalších firem. Když ale nebudu koukat na to jak to vypadá z venčí, tak uvnitř je to hodně zajímavé a o funkci by mělo jít především.

Snad jsem něco nepřehlédl, ale nikde nevidím zmínku o dálkovém ovládání, které k multimediálním zařízením patří a pokud se nedodává, tak je to další malé mínus.

V recenzi mi chybí snad jen informativní výpis použitého TV tuneru a jeho funkcí. Neškodila by ani ukázka kvality obrazu, a zkušenosti s jeho používáním, ale chápu že nejsme na TVFreak. Na druhou stranu je to škoda, protože notebook je dodáván jako komplet a otestováním jeho funkcí jen z pohledu hráče hodně zkreslí jeho užitnou hodnotu. Jinak se mi ale recenze líbila.
29.8.2008 12:07:11   78.45.69.xxx 32
S tim designem je to vas nazor, ktery Vam vubec neberu a treba vas potesti nektery z pristich notebooku.

Dalkove ovladani u notebooku opravdu neni, jinak by samozrejme bylo uvedene v prislusenstvi , ktere mi vsak prijde celkem bohate a proto jsem dalkove ovladani nepostradal.

S tim TV Tunerem je to dobry napad, zkusim se poucit do dalsich testu. Zkousim jej vzdy ve Windows Media Center, kde staci nastavit region a zatim jsem se nesetkal s pripadem, kdy by pote TV Tuner nefungoval (zkousim digitalni vysilani). S TV Tunery moc zkusenosti nemam, neni to uplne muj obor a setkavam se s nimi vlastne jen v noteboocich.
31.8.2008 19:55:38   93.91.48.xxx 22
Je zajímavé ale já jsem ho u něj měl.
29.8.2008 11:47:01   80.188.196.xxx 24
Libi se mi jak Asus okopiroval ty multimedialni klavesy od Aceru 5670, jsou skoro totzne (umisteni i design a funkcnost)
29.8.2008 12:51:14   217.115.242.xxx 32
Jestli tento NB ma dobry pomer cena / vykon tak by me zajimaly NB Acer Aspire 5930 (3d mark 06 - 6242b) nebo Toshiba Qosmio F50-108 (3d mark 06 - 7730) tyto NB se daji poridit za cca stejnou cenu a vykon je nesrovnatelny. Velmi by me zajimala recenze na tyto typy(myslim ze nejenom mne kdyz jde o nejvykonejsi NB do 30k)
29.8.2008 14:26:32   78.45.69.xxx 42
az tim, ze tento notebook ma dobry pomer cena/vykon si stale stojim, protoze nejde samozrejme jen o vykon ve 3D...

Jinak ty jemnovane stroje vypadaji velmi lakave, zkusim se po nich poptat
29.8.2008 15:28:18   217.115.242.xxx 22
Není to jen o grafice, ale grafika je nejslabším člankem NB obecne. A kdyz nekdo nechce hrat hry a jde mu jen o praci v office , o filmy a internet da se poridit notebook i o neco levneji.
Imho primarně by bodla recenze na toshibu, ktera je v prodeji uz 7dni a jeste neni na iternetu zadna recenze ,jeslti by to bylo mozne ( bylo by to super = ). Je to nova rada qosmio narozdil od aceru ktery je jen v nove verzi a taky ma nejvykonejsi mobilni grafiku na českém truhu GeForce 9700M GTS.
diky
29.8.2008 17:12:17   78.45.69.xxx 32
ta Toshiba mi take padla do oka, uz jsem psal, zdali mi jej jeden cesky prodejce pujci (maji jej skladem), ale bohuzel clovek, ktery je za to odpovedny ma tento tyden dovolenou, takze snad da vedet pristi tyden.
30.8.2008 12:49:11   217.119.125.xxx 61
citujem:
"Že bude i lowendová NVIDIA GeForce 9500M GS použitelná pro starší tituly jsem nečekal"

9500M GS je lowend ? u stolnych PC ano, ale u notebookov to je mainstream.
Dobre som sa zasmial,ze ste necakali, ze bude tato grafika pouzitelna pre starsie tituly.
citujem dalej:
"Na Crysis však raději nemyslete, na ten je i výkon této hračky příliš malý."

No neviem,ci potrebujete na Crysis dve 8800GTX, ale 9500M GS(presne na tomto notebooku) v DirectX10 zvlada Cryssis pri rozliseni 1280x720 a vsetko high(fyzika very high,stinovani medium), co je podla mojho nazoru velmi slusne na tuto otrasne optimalizovanu hru...

Len tolko som chcel
30.8.2008 12:49:41   217.119.125.xxx 21
Ale inak velmi pekna recenzia, vynikajuca
30.8.2008 23:00:35   85.71.19.xxx 23
Zdravím, chci se zeptat na pár věcí. Za prvé - recenze se týká modelu M51S. Já se chystám kupovat M51SN - je to ten samý nb, nebo se jedná o jiný? Nesedí mi totiž velikost paměti grafické karty, v recenzi je uvedeno 256 MB, zatímco M51SN by měl mít 512 MB.

Druhá věc - M51SN se pomalu ale jistě stává nedostupným, nevíte proč ho Asus stahuje z prodeje? Chystá se snad nějaká náhrada? Nepředpokládám, že by autor psal recenzi na produkt, který za pár dní už nikde nebude dostupný.

Jinak díky za skvělou recenzi, jen nesouhlasím s tím, že 9500M GS patří do lowendu. Pročítal jsem různá fóra a většinou tuto kartu řadí do vyššího mainstreamu a srovnávají se starší 8600M GT, vůči které je o malinko výkonnější.
31.8.2008 10:17:56   78.45.69.xxx 30
Asus by mel uvest na trh v blizke dobe Centrino 2 verzi notebooku, coz bude uplne to stejne, jen to bude mit jiny CPU/cipset a 800MHz DDR2 RAM, predpokladam, ze jmeno bude M51V.

Rozdily M51Sn a M51S? Krome zakladni HW vybavy, ktera se lisi model od modelu (proto uvadeji prodejci za modelem dalsi cisla) by to mela byt podpora WiFi standardu n u M51Sn, o dalsich rozdilech nevim.

Jinak GeForce 9500M GS (32SP) nemuze byt vyssi mainstream. Je sice pravda, ze oproti integrovanym resenim je vykon nekde jinde, ale stejne tak tomu je u GeForce 9700M GTS s 48SP (oproti teto 9500M GS), kterou pokladam za dobry mainstream a da se najit v noteboocich okolo 30k vc DPH.

No a highend je pak jasny a to GeForce 8800M (96SP) a 9800M (96-112SP).

Ale uznavam, ze lowend neni to prave oznaceni, spis naky ten horsi mainstream, v clanku to opravim.
11.3.2009 23:17:46   62.77.118.xxx 00
Pročetl sem celý článek i většínu komentářu a se spoustou věcí nemůžu souhlasit ! Osobně tento model vlastním.

Recenze je podle mého názoru napsaná velmi dobře jen nechápu to, že kvůli dvoum "maličkostem" tolik snižovat kvalitu tohoto NB. S tím že se hodně špiní musím souhlasit ale není to až tak velký problém mít v brašně hardřík, který je přeci jen součastí balení.

A to že výstupy jsou "šíleně rozmístěné" (cituji autora) nemůžu souhlasit. Rukou mi prošlo už hodně NB ale u tohoto modelu si nemám na co stěžovat. Z pravé strany je výstupů více ale například DVI, FireWire a ExpressCard přiliš lidí nepoužívá. Zbylé I/O používám ale proboha ne nikdy najednou(například TV-out + vstup na anténu) ! Pokud by ovšem někomu vadilo, že se mu náhodou zamotal kabel od myši do jiného kamenu je zde jednoduché řešení a to bezdratová myš ;)

Další věc, na kterou bych reagovat jsou hry ! NB nejsou primárně na hraní her a podle toho se odvíjí jejich výkon. Pokud chce někdo hrát nejlepší hry v plných detailech měl by přeci jen zůstat u klasiky a to u stolních PC ;)

A závěrem chci jen poukázat na to že tento model už je nějaký ten pátek starý ale cena nijak výrazně neklesá, což je podle mého známka kvalitního NB.

Osobně nemám proti tomuto NB žádné výhrady a sem spokojen že sem se zrovna pro něj rozhodl.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

91 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 43.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.