toshiba-satellite-x200-21k-mobilni-sli-v-akci
Mobilní zařízení Článek Toshiba Satellite X200-21K - mobilní SLI v akci

Toshiba Satellite X200-21K - mobilní SLI v akci | Kapitola 8

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

27. 5. 2008 01:00 22

Seznam kapitol

1. Toshiba Satellite X200-21K 2. Design, klávesnice... 3. Vstupy/výstupy, webkamera, příslušenství 4. Zvuk, chlazení, záruka 5. Testy TFT displeje 6. Testy procesoru
7. Testy operační paměti 8. Testy grafické karty - větší než obvykle 9. Testy pevného disku 10. Test výdrže baterie 11. Vyhodnocení a závěr

Zahrát si na notebooku nové hry s pořádnými detaily už nemusí být jen pěkný sen. Po minule testovaném Umaxu s nVidia GeForce 8800M GTX bych chtěl mobilní herní šílenství (alespoň na čas) uzavřít a podívat se na Toshibu s dvojicí grafických karet nVidia GeForce 8600M GT zapojených v SLI. Bude vám takový výkon stačit?

Reklama

"Standardní" testy

Upozornění: V případě, že má notebook u některého z herních testů uvedeno 0 fps, znamená to, že jej nebylo možné spustit z důvodu nekompatibility (většinou s ovladači a grafickou kartou). Stejně tak testy v nativním rozlišení slouží pouze pro srovnání, zda si hry zahrajete v nativním rozlišení displeje, a nevyvozujeme z nich žádné další výsledky. K tomu slouží testy s 1280x800 pro snadné porovnání.

Toshiba Satellite X200-21K - mobilní SLI v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Toshiba Satellite X200-21K - mobilní SLI v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Toshiba Satellite X200-21K - mobilní SLI v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Toshiba Satellite X200-21K - mobilní SLI v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Toshiba Satellite X200-21K - mobilní SLI v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Toshiba Satellite X200-21K - mobilní SLI v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Toshiba Satellite X200-21K - mobilní SLI v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Toshiba Satellite X200-21K - mobilní SLI v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Toshiba Satellite X200-21K - mobilní SLI v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Toshiba Satellite X200-21K - mobilní SLI v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Toshiba Satellite X200-21K - mobilní SLI v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Toshiba Satellite X200-21K - mobilní SLI v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Toshiba Satellite X200-21K - mobilní SLI v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Toshiba Satellite X200-21K - mobilní SLI v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Už první výsledky ze starších her, benchmarků a Test Drive Unlimited dávají znát, že s SLI u notebooku je to stejné jako u stolních počítačů. U benchmarků 3DMark je znát vesoká míra optimalizace a dvojice karet soupeří s papírově podstatně rychlejší GeForce 8800M GTX 512MB.

Stejně tak v Serious Samovi 2 či Far Cry je znát vysoká míra optimalizace pro použití SLI a nárůst oproti jedné kartě je značný. Naopak třeba u Test Drive Unlimited optimalizace dvou karet sice vidět je, ale výkonnější 8800M GTX má o třídu náskok.

Jednoduše jde o to, že některé hry optimalizaci mají na slušné úrovni a některé ne. Pojďme se podívat jak si vedou nejnáročnější tituly dneška, vybral jsem stejné hry jako v minulém testu GeForce 8800M GTX v notebooku UMAX.

"Ty pravé" herní testy  

Crysis

-pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-

Toshiba Satellite X200-21K - mobilní SLI v akci
i Zdroj: PCTuning.cz


-pro zvětšení klikněte-

Toshiba Satellite X200-21K - mobilní SLI v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Stejně jako minule začnu hrou Crysis. Ta na dvojici GeForce 8600M GT v SLI neběhá zdaleka tak dobře jako na jedné 8800M GTX. Abych se dostal alespoň na průměrných 20fps, musel jsem hru téměř úplně oholit (na druhou stranu jsem trval na nativním rozlišení 1680x1050, interpolaci na LCD opravdu nemusím a raději snižuji detaily).

Snížení tak, jak jsem ho provedl já se už na hře znatelně projevilo, zdaleka to není to, co vidíte při nastavení high. V mém nastavení hra běžela průměrně nějakých 20fps, což už je občas docela razantně cítit. Zkusil jsem hru i úplně oholit na low, kdy jsem bez problémů dostal průměrně 35fps, což už postačí i na multiplayer.

Bioshock

Toshiba Satellite X200-21K - mobilní SLI v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Bioshock mne bohužel zklamal. Jako jedinou testovanou hru na tomto notebooku odmítl fungovat, zkusil jsem verzi s patchem i bez patche. Stejně tak jsem zkusil i deaktivovat SLI, ale bohužel jsem hru nerozchodil. Problém je při načítání mise (do menu se dostanu), kdy hra zamrzne a s chybou spadne do Windows.

Call od Duty 4

-pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

Call of Duty 4 je postavena na starším enginu, na kterém běhal i druhý díl, proto jede celkem bez problémů i na nejvyšší nastavení bez Antalialisngu. Není to úplně ideální, občas hra padá pod 20fps, ale po většinu hry se drží mezi 20 a 30 snímky, což pro plynulé hraní postačuje.

Unreal Tournament 3


-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

I u Unreal Tournament 3 bylo nutné k plynulému hraní snížit detaily, nakonec jsem zůstal u druhého z pěti stupňů nastavení. V tomto režimu byla hra bez větších problémů hratelná (testoval jsem opět s pěti boty na deathmatchové mapě Deck).

Assassin's Creed


-pro zvětšení klikněte-

Poslední testovanou hrou byl Assassin's Creed. V poslední době vyšel na hru patch, který jsem před testováním aplikoval. Bohužel v této hře není optimalizace pro SLI příliš velká, nakonec jsem proto musel snížit detaily až úplně na minimum, kdy se hra ve městě pohybovala průměrně okolo 30 fps.

Shrnutí

Pro snadnější přehled o tom, která hra jak jede jsem opět připravil srovnávací tabulku. Z té jsem pro větší přehlednost vyřadil Far Cry, který díky 150 fps ostatní sloupce hrozně srážel.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama