Hlavní stránka Hardware Notebooky, telefony, tablety UMAX VisionBook 7900WXR - ultimátní notebook pro hráče
UMAX VisionBook 7900WXR - ultimátní notebook pro hráče
autor: Tomáš Šulc , publikováno 28.4.2008
UMAX VisionBook 7900WXR - ultimátní notebook pro hráče

Již několikrát jste se v diskusích ptali po testu skutečného herního notebooku. Do dnešního testu se mi jej pro vás podařilo sehnat. Notebook UMAX VisionBook 7900WXR je totiž osazen highendovou mobilní grafikou nVidia GeForce 8800M GTX s 512MB GDDR3 paměti. Samozřejmostí dnešního článku je proto značně rozšířená sekce herních testů.


UMAX VisionBook 7900WXR

UMAX VisionBook 7900WXR - ultimátní notebook pro hráče

Je čas se podívat jak si vedl dnes testovaný herní stroj. Možná si pamatujete můj úvodní odstavec, kde jsem líčil své první zážitky s tímto strojem. Ty se postupně vystřízlivěly a zůstaly následující pocity.

Největším pozitivním zážitkem každého, kdo se s tímto strojem setká je jeho výkon ve hrách. Plynule běžící Crysis či Assassin's Creed se jen tak nevidí a hry vypadají opravdu úchvatně. Stejně tak je příjemné po večerech pohodně sledovat digitální televizi a případně rovnou nahrávat pořady. Výčet pozitivních vlastností doplním o příslušenství, protože brašna zajisté potěší (na druhou stranu při ceně stroje se nějakých 1000Kč snadno vytratí). To je ale bohužel vše, co vás nějak výrazněji zaujme, následují ty negativní věci.

Sem patří jednoznačně hlučnost. Notebook místy hučí jako turbína a zvyknout si na to chce opravdu velkou vůli. Obzvláště nepříjemné je to večer, kdy chcete mí klid nebo při sledování filmů. Další věcí, která se nepovedla je ono rozmístění vstupů a výstupů. Jedná se o jedno z nejméně praktických řešení na trhu. Výčet těch horších vlastností se dá ještě doplnit kontroverzní šasi (materiály, nikoliv design), horší kvalitou zvuku, absencí Blu-ray mechaniky a poměrně vysokou cenou.

Shrnutí

UMAX VisionBook 7900WXR je značně kontroverzní notebook. Za vysokou cenu přes 60000Kč včetně DPH nabízí možnost vlastnit přenosný herní počítač, který rozjede opravdu libovolnou hru včetně Crysis, Bioshock nebo Assasssin's Creed. Na druhou stranu je potřeba počítat s několika nedostatky, kterým bezesporu vévodí špatně řešené chlazení (obří hlučnost a přehřívání pevného disku/čipsetu).

Za svoji cenu to v žádném případě není notebook pro každého a kupovat si jej budou pouze opravdu majetní hráči, kteří chtějí hrát vždy a všude (stejně výkonné stolní herní PC totiž postavíte bez problémů do 25 000Kč i s 22" LCD panelem). Pro ty je tento notebook jednou z mála možností jak u nás nVidii GeForce 8800M GTX 512 zakoupit (troufnul bych si dokonce říci, že jedinou oficiální).

Pokud mezi takovéto zákazníky patříte, tak se nabízí ještě alternativa několik tisíc (opravdu "pouze" několik tisíc) a z Velké Británie si objednat herní Alienware s dvojicí GeForce 8700M GT. Hlučnosti se sice úplně nezbavíte (uchladit tyto komponenty je prostě problém), ale dostanete opravdu stylový notebook, který vám bude téměř každý závidět (avšak to i tento UMAX až ukážete Crysis).

UMAX VisionBook 7900WXR

Klady Zápory
+ obrovský výkon ve 3D- chlazení (velká hlučnost)
+ příslušenství- nešikovně řešené výstupy
+ digitální TV Tuner- běžný (pomalý) disk
+ celkový výkon- horší kvalita zvuku
 - vysoká cena

Orientační cena včetně DPH: 63 000Kč

Rozhodněte, který notebook bude příště

V příštím testu vám mohu přinést dva různé typy notebooků. Buď se konečně podíváme na některý z lowendových 15,4" strojů s cenou okolo 10000Kč včetně DPH nebo vám mohu přinést recenzi Toshiby s dvojicí nVidia GeForce 8600M GT v SLI. Pokud napíšete svůj názor do diskuse, budu velice rád.

Poděkování

Na úplný konec bych rád poděkoval marketingovému zastoupení společnosti UMAX v České Republice, které notebook poskytlo do testu a těšíme se na další spolupráci.

UMAX VisionBook 7900WXR - ultimátní notebook pro hráče



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
28.4.2008 05:49:30   82.150.185.xxx 63
Dekuji za peknou recenzi...takhle by recenze mela vypadat. Jinak se potvrdilo, ze proste tyhle komponenty jsou mimo mobilni reseni. Osobne si mislim, ze tento notas je jen na doplneni rady Umaxu. Jinak k dalsi recenzi bych se primlouval za lowend reseni, protoze posledni dobou se recenzuji pouze hiprvky a trochu se zapomina na ty kteri potrebuji v podstate praci ve wordu,pdf,obr.,filmecky atd., ale hlavne lepsi vydrz dle me 2hod je dost malo (s malymi prestavkami neskouknete ani film v buse). Take bych se primlouval za zahrnuti nejakych garafickych programu (corel nebo neco podobneho) a nejakeho 3D cad programu (Catia, ProE nebo neco takoveho, popripade alespon edrawing)..mnoho lidi pouzivaji jako nouzove reseni na cesty ci u zakaznika jen na ukazku(vim ze to se bavime o notasu o 10 000 vyse).
Jeste jednou dekuji za korektni recenzi
28.4.2008 05:51:39   82.150.185.xxx 23
Osobne si myslim, ze tento notas je jen na doplneni rady Umaxu....omlouvam se za hrubku chtel jsem prvne napsat neco jineho a to i my tam zustalo.
28.4.2008 07:54:12   147.32.112.xxx 23
na strane 3 dole v prislusenstvi je "coaxialni", ;) . Jinak pekna recenze.
28.4.2008 14:46:23   89.176.185.xxx 23
diky, opraveno
28.4.2008 08:32:36   85.160.81.xxx 35
je to drahe... o mobilite raci pomlcet...za ty prachy si koupite 2x stejne vyyykone pc a za zbytek treba nakej bazarovej 12"ku notas

...priklanim se k recenzi lowend notasu
28.4.2008 09:03:26   82.99.169.xxx 24
Tak za takovou cenu mohla být aspoň spodní část šasi z materiálu, který by pomáhal k chlazení, třeba z hliníku. Sice by tím nejspíše trochu na rostla hmotnost, ale rozhodně by se to oplatilo.
28.4.2008 09:08:15   62.24.68.xxx 34
Recenze je příjemná, ale nechápu jak si recenzet může dovolit napsat : "S materiály je to o něco horší, označil bych to jako kompromis mezi kvalitním notebookem od Dellu či HP a mezi odpadem jako minule testovaný Acer." To už je trochu moc nezdá se Vám? Zamyslete se jak to vypadá, než něco napíšete. Měl jsem Pctuning za server, který se snaží profesionalizovat, ale tohle má do profesionality dost daleko. Navíc si zaděláváte na slušný problém, pokud by se Acer rozhodl tuto Vaší hlášku podrobit právní zkoušce
28.4.2008 10:01:10   85.207.5.xxx 53
To sice by si autor neměl dovolit, ale je fakt, že Acery jsou decánko nižší značka. Když srovnáte kvalitativně Acer a takový Dell nebo už jen Acer a Toshibu a podobné, tak je na tom Acer špatně. MSI taky na tom není dvakrát dobře. Několikrát jsem viděl v akci a takové věci jako upadané krytky, nakřuplé otevírání víka a podobně je bežnou záležitostí při běžném zacházení s těmito notebooky a to na ně nemusím být hrubý.
28.4.2008 13:02:18   160.218.228.xxx 35
Kvalitni Dell? Mluvime o stejne Dellu, ktery mel v cele serii notebooku problemy se zkratem blizko polozenych konektoru a misto aby vymenoval nebo opravoval celou serii, tak radsi mlzil a cekal, komu co zhori a teprve pak uznaval reklamace? Vzhledem k cenam Dellu ... fujtajbl. Jinak Acer je lowend, o tom se asi diskutovat neda. Ale zkuste najit aspon mirne cenove srovnatelny Dell a nebude to zadna slava.
28.4.2008 14:48:51   89.176.185.xxx 24
sporne slovicko jsem odstranil, diky za upozorneni, pri cteni jsem si jej nevsimnul.

Kazdopadne je bohuzel smutnou pravdou, ze Acer na tom s kvalitou sasi neni zrovna nejlepe, spise naopak, viz minule testovany model.
28.4.2008 09:18:20   86.42.46.xxx 44
ak by som mal kupit notebook za 2400 eur. tak by som siahol po Alienware F-15 s Intel® Core™ 2 Extreme X9000 2.8GHz (6MB Cache 800MHz FSB) procesorom, 120GB 7200 RPM (8MB Cache)hdd, tiez s 512MB NVidia® GeForce™ Go 8800M GTX. je to vykonejsie rychlejsie a cool look. viac info: http://www. alienware.co.uk/product_detail_pages/area-51_m15x/area-51m_overview.aspx?SysCode=PC-EU-LT-A51M15X-FC&SubCode=SKU-DEFAULT
28.4.2008 09:27:12   194.160.194.xxx 24
TO JE ALE NOTEBOOK!
28.4.2008 09:57:39   193.85.243.xxx 23
Zdravim,
tentokrat se mi recenze libila snad bez vyhrad, predevsim fotografie uz jsou opravdu skvele
Snad jen ten zespodu otevreny a zavreny notebook by si zaslouzil stejnou expozici, takhle je ten otevreny o poznani tmavsi...
Velmi mne potesil i graficky test v UT3, ackoliv tento typ ntb je pro mne az prilis hi-end
Co se tyce pristi recenze, myslim, ze nekteri ctenari budou chtit to, jini zase ono, bylo by fajn, kdyby sly otestovat oba
Myslim, ze ta Toshiba bude 21K-uz jsem na ni nekde narazil...
Mezi grafikami ke srovnani mi jeste trosku chybi 2600 (neXT) a 9kova rada GF, ale nejde testovat vsechno a zavdecit se kazdemu, ja jsem rad, ze tu ty recenze vubec jsou a myslim, ze priste neuskodi test nejakeho low-end ntb, po tolika peknych za sebou
Krasna recenze, tak opet: hodne zdaru do budoucna
28.4.2008 14:53:22   89.176.185.xxx 23
diky za pochvalu, od vas potesi
Ty fotky jsou diky tomu tipu se zoomem u fotaku, fakt to funguje

Do dalsich clanku s notebooky se pokusim nesklamat. Mam jeste jeden ci dva napady na vylepseni, ale jedna se spis o drobnosti. Dalsi recenze bych rad psal stylem jako je tato (usporadani kapitol atd)
28.4.2008 10:06:06   85.207.5.xxx 23
Jen bych označil autorovo vychvalování designu za přehnané. Ten růžový proužek vypadá dost divně. Mřížka reproduktoru vypadá hodně levně (připomíná mi určité výrobky nejmenovaných obchodníků). Ta šachovnice kolem klávesnice je taky zajímavý patvar, ale proti gustu žádný dišputát. A souhlasím s autorem, že notebook je nehorázně předražený.
Děkuji za recenzi a přeji hodně štěstí a pevné nervy při recenzování dalších výrobků.
P.S.: Jen jestli bych mohl poprosit o recenzi Toshiba Satellite A200-23W ;-)
28.4.2008 12:17:01   144.36.194.xxx 33
Pekna recenze, ale co me vadi uz delsi dobu je, ze napr, u testu disku v grafech, misto aby bylo napsano vzdy typ disku a ne jenom typ notebooku, nehlede na to ze napr. Aspire 5520G se dela ve vice variantach, takze informace 5520 je uplne k nicemu.
Takze by tam melo byt napriklad WD2500BEVS a namerena hodnota vykonu disku!
28.4.2008 14:55:11   89.176.185.xxx 23
puvodne jsem tam chtel davat oboji, ale drtivou vetsinu grafu pak zabere nazev a na dva radky se to bohuzel roztahnout neda
Pokud bude ctenarum vice vyhohovat vami navrhnuty system, tak nevidim duvod jej nepouzit
28.4.2008 12:18:46   195.168.61.xxx 24
ten prouzek je oranzovy(nie ruzovy)nezaskodilo by zbehnut k ocnemu, ci niesi farboslepy
28.4.2008 13:05:10   160.218.228.xxx 33
Zelezo je jedna vec, ale ja mel s urovni ovladacu od Umaxu tak tragicke zkusenosti, ze mi nesmi do ruky. A to nemluvim o podpore novych nebo naopak starych operacnich systemu. Muzete nekdo potvrdit, jestli uz se to zlepsilo?
28.4.2008 14:57:00   89.176.185.xxx 23
s timto strojem jsem s ovladaci nemel problem (kdyby ano, tak bych se o tom v clanku urcite zminil).
Predinstalovany OS bezel perfektne a bez problemu, Windows XP jsem z casovych duvodu nezkousel (prece jen je myslim lepsi udelat vice testu her nez pouze konstatovat, ze notebook bezi np i pod XP)
28.4.2008 13:44:17   85.214.37.xxx 83
Díky za pěknou recenzi Umaxu a přimlouvám se, abyste otestovali tu Toshibu X200 (ideálně variantu 23G). Její recenze na netu chybí jako sůl, přitom by to bylo jistě zajímavé počtení. Narozdíl od Umaxu má prý tato Toshiba velice dobře vyřešené chlazení, které je tiché, a výborný zvuk. Předem děkuji
28.4.2008 14:06:50   84.244.189.xxx 63
souhlasim, na lowendech neni co testovat, vsechny notasy do deseti klacku jsou na tom provedenim stejne spatne. Vsude dostanete meke plasty a nic moc display, komponenty se daji porovnat i bez testu. Otestujte toshibu se sli to je aspon poradna zajimava masina ;-)
28.4.2008 13:51:43   84.16.122.xxx 46
Z nabídky na testování je těžko vybírat.
Oba jsou v extrému a nepatří do tkz. hlavního proudu. Na lowendovém nootebooku není moc co testovat lowend je lowend a při nákupu takového nootebooku nemůžeme čekat výkon, nemůžeme čekat super kvalitu a kupujeme ho hlavně s ohledem na cenu. Hi-end v podobě SLI řešení, je zase úplně opačný extrém, který se v ČR neprodává.

Obojí výběr je mimo čtenářské zaměření drtrvé většiny potencionálních kupujících čtoucí PCtuning a považuji ho za neatraktivní.

Pokud už máte přístup k dodavatelům, vybíral bych spíše na testy něco, co se kupuje nebo bude kupovat.
Např: Toshiba P300 s novým líbivým disagne a novou G.K. ATI 3650 http://eu.computers.toshiba-europe. com/cgi-bin/ToshibaCSG/jsp/seriesHomepage.do?service=EU&SERIES_ID=149757, Acer 8920GemstoneBlue, Fujitsu Siemens Amilo Xi 2550 s nekompromisní výbavou a super cenou apod.
Zkrátka něco, co má smysl testovat a zajímá drvou většinu čtenářů.
28.4.2008 23:45:18   193.85.243.xxx 23
Je fajn prohlasit, ze se tu ta Toshiba neprodava (samozrejme to neni pravda) a pak dat odkaz na stranky mimo ČR
29.4.2008 04:25:51   84.16.122.xxx 23
Link jsem dal schválně na výrobce, nechtěl jsem dělat reklamu nějakému obchodu, takže tvoje poznámka o zahraničním odkazu je trochu mimo.

Pokud jde o notebook od Toshiby se SLI, pak se mě vloudila chybička do vyhledávače a místo X200 jsem napsal X205, kterej momentálně nenabízí žádný obchod v ČR kromě Toshiba shopu, chybu připouštím a omlouvám se.
28.4.2008 14:56:04   81.179.8.xxx 25
Ja bych se přimlouval spiše za nějaky test nejlevnějšich notbooku. Přeci jen takovy si koupi mnohem víc lidí než tyhle ultimatni stroje ktere ztraci vsechny typicke vlastnosti notebooku a s klasickymi PC se stejně rovnat nemužou.Osobně bych uvital i nějaky testik nějakeho Dellu, protože recenze na tuhle značku je hodně malo a všude člověk jen čte jak že sou perfektni. Chtělo by si to na nějaký posvitit. A že Dell má ted v nabidce i velmi levné modely.
28.4.2008 19:59:10   64.15.155.xxx 43
Jenomže testů nejlevnějších noťasů máš všude plno, dokonce i na českém webu je čerstvý, solidní, velký test notebooků do 14 tisíc (nechci dávat link na konkurenci, ale stačí vygooglit sousloví před závorkou). To si můžeš přečíst kdekoliv, tím čtenost nenaženeš. Zatímco ta Toshiba X200 je pecka: našlapaný laptop, který je tichý, a bez zátěže ani nehřeje a něco vydrží i na baterky, protože ta druhá grafika se dá v ovladačích jednoduše vypnout. Aspoň teda podle postřehů jednoho majitele. Proto by to chtělo recenzi nezávislého člověka, který nebude chválit jen proto, že si to koupil.
28.4.2008 16:54:32   194.213.231.xxx 33
Recenze moc pěkná, notebook až na ten hluk taky slušný...

Jen mě zajímá, jetsli neplánujete test některého netradičnějšího notebooku, například Apple MacBook Pro ?
28.4.2008 19:58:18   89.176.185.xxx 23
mela by snad byt recenze MacBooku Air, ale vubec uz netusim kdy a kde, je to cele jakesi zamotane
28.4.2008 20:09:06   64.15.155.xxx 63
Tomáši, mohl byste se příště podívat na zoubek té Toshibě? Podle všeho by to měl být pozoruhodný stroj, který přestože je výkonný, netrpí takovými neduhy jako ostatní 17" DTR (hluk, výdrž, nekvalitní šasi). Dík
28.4.2008 20:17:19   89.176.185.xxx 33
Ono to tak nejspise dopadne. Sefredaktor pro mne jak jsem zjistil momentalne shani podlozky pod notebooky, takze budu potrebovat neco hodne topiciho, takze asi pujcim tu Toshibu a udelam samotny test podlozek a pak jeste samotny test notebooku.

Ono ja vim, ze je tezke se zavdecit vsem a nejlepsi by bylo otestovat notebooky oba, jenze na to proste neni cas. Test notebooku neni zalezitost na pet minut jako treba disk (na ktere se mimochodem muzete take tesit) a nechci ty recenze uspechat.

Podle vasich reakci se vam ty recenze posledni dobou libi, coz je pro mne nejvyznamejsi a nerad bych vas v nake dalsi zklamal
29.4.2008 09:18:26   212.55.244.xxx 23
"Jedná se jednoznačně o chybu výrobce, levá a pravá strana měly být prohozené."

Práve naopak, pre ľavákov je takéto rozmiestnenie konektorov Božím požehnaním.

Uvedomte si (pán autor článku), že Vy, zrejme ako zástupca pravákov, môžete mať tento názor, ale od objektívnosti má veľmi ďaleko. Preto by som to nevidel ako negatívum tohto notebooku, ale napíšte radšej, že je to Váš osobný názor. ;-)

FYI: Ľavákov je nezanedbateľné percento populácie - celosvetovo skoro 10%, vo Francúzsku vraj vyše 12% :-).
30.4.2008 02:27:18   82.44.54.xxx 34
Co to ma KURNA bejt? Parodie na notebook? Mam na mysli ty vystupy! Vystupy na audio vpredu jsou hnus, coz ma kazdej druhej NTB, ale co to ma znamenat s tema USB a hlavne tou sitovkou pravo?! Docela by me zajimalo, jestli pani designeri a inzenyri pak takovej NTB vyzkousej nebo pouzijou... asi tezko nebo bez nejaky externi mysi a kabelu. Je mi z toho trosicku blivno.
3.5.2008 18:52:51   89.103.190.xxx 22
No ale vysolit 63k za UMAX (který se mě roztopí pod rukama)... potěš koště. Když jsem před 1/4 rokem kupoval notes BTW (ACER TM5730G(111) - jo ja vím já vím.... ACER) taky jsem se díval na grafiku abych si něco zahrál (ten ACER má HD2600), dnes když jsem chytřejší, volil bych jinak. Můj další notes bude nějaká 12' podobná Toshibě Portégé (ta je nádherná).
21.5.2008 10:37:32   81.90.164.xxx 43
Dobry den, chtel bych se zeptat, zda udavana hmotnost notebooku(4,2kg) je uvedena s prazdnym HDD nebo s plnym? Nebo se meri pri prumernem zaplneni.
25.9.2008 10:21:35   82.99.169.xxx 00
Jen tak dodám, že tohle je vlastně přejmenovaný notebook Clevo M570TU http://www.clevo.com.tw/en/products/prodinfo_2.asp?productid=83 a jde v přepočtu koupit zhruba za 35 000. A za tu cenu by se o něm už i dalo uvožovat, ne?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

184 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 86.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.