SteelSeries Arctis 9 Wireless – prvotřídní univerzální headset
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek SteelSeries Arctis 9 Wireless – prvotřídní univerzální headset

SteelSeries Arctis 9 Wireless – prvotřídní univerzální headset | Kapitola 4

Jan Preclík

Jan Preclík

4. 12. 2020 03:00 24

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Unboxing a parametry 3. Návštěva softwarového pekla 4. Kvalita zvuku v hudbě a hrách 5. Výdrž, nabíjení a všestranné využití 6. Závěr

Arctis 9 je nejnovějším modelem sluchátek od firmy SteelSeries. Nástupce skvělého modelu 7 přichází se zásadní inovací v podobě zabudovaného modrého zubu kombinovaného s 2,4GHz rádiem. Prémiová výbava však adekvátně zvyšuje cenu. Jsou ale devítky natolik dobré, abyste je letos našli pod stromkem? 

Reklama

Nejprve jsem začal klasickým testem hudby. Pokud čtete mé recenze pravidelně, víte, že při testování hudby sluchátka nešetřím a pro začátek vždy pouštím System of a Down. Ani v tomto případě jsem nezačal jinak. Poslech hudby je sice vyvážený, výšky nejsou přeřvané, spíše mi vadily nevýrazné basy. Situace se o něco zlepšila ve chvíli, kdy jsem po zkušenostech přepnul na režim playstation. Mohl jsem si pak hrát s ekvalizérem. Kombinace ekvalizéru Smiley a zapnutý Bass Enhancement hloubky slušně zvýraznil. Software bohužel v PC režimu nefunguje spolehlivě (možná je zmatený přítomností dvou zvukových zařízení, těžko říct). Asi jsem zmlsaný true wireless sluchátky Niceboy Hive Pods 2, které jsem si nedávno pořídil. Ta opravdu vyloženě duní v hlavě. I když basování Arctis 9 vyloženě nerozvibruje ušní bubínky, ze zvukového podání hudby jsem rozhodně zklamaný nebyl.

Ještě většího nadšení jsem se ovšem dočkal u her. Po roce jsem zase oprášil online režim v Red Dead Redemption 2 a první věc, která mě naprosto uchvátila, byl dusot kopyt mého věrného oře Negana. V tomhle případě vykreslila sluchátka hloubky naprosto perfektně, úplně mě to dostalo. Víc, než okolí v samotné hře, jsem si při projížďkách užíval poslouchání klusu mého živého dopravního prostředku.

SteelSeries Arctis 9 Wireless – prvotřídní univerzální headset
i Zdroj: PCTuning.cz

Další naprosto perfektní funkcí je prostorový zvuk DTS Headphone:X ve verzi 2. K jeho aktivaci je nutno nainstalovat z MS Store aplikaci DTS Sound Unbound. Jedná se defakto o softwarový prostorový dekodér zvuku 7.1, který vám může upgradovat stejným způsobem jakákoli sluchátka. Ovšem v případě sluchátek, které tuto funkci nepodporují, nenajdete profil vyloženě pro tato sluchátka, ale pouze nějaký univerzál. V případě, že nevlastníte sluchátka, která by tento režim nativně podporovala, připravte si dvacet dolarů na zakoupení tohoto dekodéru. Pro majitele Arctis 9 Wireless se licence aktivuje automaticky po spuštění.

SteelSeries Arctis 9 Wireless – prvotřídní univerzální headset
i Zdroj: PCTuning.cz

Je trochu ostuda, že zrovna model SteelSeries Arctis 9 Wireless se v nabídce nevyskytuje. Nicméně režim Pro Wireless pro mne fungoval celkem slušně. Snad do aplikace v blízké aktualizaci dodájí i tento stále poměrně nový model.

SteelSeries Arctis 9 Wireless – prvotřídní univerzální headset
i Zdroj: PCTuning.cz

V aplikaci si také můžete prostorový poslech otestovat. Z oranžového kolečka se line uklidňující zenová hudba, která se v prostoru přesouvá podle toho, jak kolečkem pohybujete. Osa Z pak nastavuje výšku, v jaké zvuk slyšíte. To je dalším benefitem režimu DTS:X surround, ovšem pro absolutní věrnost je lepší nativní podpora konkrétní hry.

SteelSeries Arctis 9 Wireless – prvotřídní univerzální headset
i Zdroj: PCTuning.cz

Dekodér musíte aktivovat podobně, jak o celkem běžný Windows Sonic surround - rozkliknutím ikony reproduktoru na liště v trayi pravým tlačítkem. Režim DTS:X Ultra je určen pro prostorové reproduktory.

SteelSeries Arctis 9 Wireless – prvotřídní univerzální headset
i Zdroj: PCTuning.cz

Režim surroun jsem testoval kde jinde než v mém oblíbeném PUBG. I když samotná hra podporu DTS:X nemá, rozdíl v podání prostorového zvuku jsem poznal už při první hře. Zvuk pohybujícího se nepřítele se přesouval naprosto plynule z jednoho sluchátka na druhé a zepředu dozadu. S trochou cviku jsem dokázal určit jak pozici, tak i přibližnou vzdálenost, ve které se vůči mně nacházel. Díky perfektnímu podání prostoru  jsem byl schopný při první hře usmrtit čtyři nepřátele, což u mě nebývá zvykem.

Co se týká nativní podpory, na internetu jsem našel jen rok starý seznam jedenácti titulů, mezi které se řadí takové pecky jak Resident Evil 2, Shadow of the Tomb Raider, Metro Exodus nebo The Division 2. Předpokládám, že mnohé nové tituly se k podpoře tohoto dekodéru také přidaly.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama