Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Wireless sluchátka: Jak se srazilo audio a technologie
Wireless sluchátka: Jak se srazilo audio a technologie
autor: Michal Rybka , publikováno 9.5.2020
Wireless sluchátka: Jak se srazilo audio a technologie

Někdy pozorujeme srážku starého a nového v přímém přenosu: Tradiční i nové firmy přicházejí se svými koncepty a vzniká něco nového. Viděli jsme to u počítačového audia, u moderních televizí a nově u bezdrátových sluchátek. Protože kabel je dneska už out a nosí ho jen podivíni, budoucnost je přece drátuprostá!


Čtyři hlavní kategorie výrobců

1) Zkušené hifi firmy, které léta vyrábějí kvalitní sluchátka.

Tihle výrobci mají za sebou dlouhá léta zkušeností s hifi sluchátky a nebo dokonce s potlačením šumu. Sem patří rozhodně Audi-Technica, Sony, Sennheiser, Beyerdynamics, Bang&Olufsen a nebo Bowers&Wilkins, tedy firmy, které umí udělat opravdu high end, když se jim chce. Mimo to obvykle dělají i slušná sluchátka nižší třídy, ale nezřídka měly technické problémy s implementací ovládání, bezdrátovou konstrukcí, stabilitou připojení a nebo implementací potlačení šumu.

 

2) Zkušené technologické firmy, které nikdy nevyráběly hifi sluchátka, ale měly zkušenosti s jinými zařízeními.

Tyto firmy umí dělat spotřební elektroniku, mají svůj styl a svoje publikum, ale audio pro ně bylo okrajové, dělaly ho jako doplněk a nebo dělaly specifické audio, jako jsou herní headsety. Mezi ně bych zařadil Samsung, Apple, Beats, Creative nebo Razer, Typicky nabízí designové produkty s výrazným rukopisem, ale audio pokulhává po stránce věrnosti a občas i po stránce technické implementace funkcí.

3) Výrobci komunikačních headsetů

Patří mezi ně například Bose, který se pustil do vývoje sluchátek s potlačením hluku už v osmdesátých letech a dokonce vyráběl komunikační letecká sluchátka Aviation Headset. Sem bych zařadil i Jabru, která je tradičním výrobcem Bluetooth headsetů pro telefonování. Jejich produkty jsou typické tím, že mají bohaté komunikační funkce, často přinesly něco navíc – jako například vylepšenou srozumitelnost při telefonování, automatické přepínání mezi více přístroji a podobně. Na druhou stranu jejich produkty měly, alespoň v některých případech, dost komplikované ovládání – a výrobci se ho drží tím víc, čím je pro ně tradičnější. Rovněž i podání zvuku není zcela hifi, někde se zdůrazňuje hlas, jinde je zase audio předělané do líbivější (tedy obvykle přibasované) podoby.

4) Noví hráči na trhu, kteří prostě vznikli a rovnou se do toho pustili.

V posledních letech se přidala do nabídky spousta značek, o kterých jsme dřív neslyšeli – a nebo jsme o nich neslyšeli v souvislosti se sluchátky. Je to absolutní zoologická zahrada, zvlášť v levném segmentu, kde do hry vstupuje kde kdo a nabízí sluchátka velmi variující kvality: Od naprostého shitu, kde řada věcí částečně a nebo vůbec nefunguje, po překvapivě kvalitní modely. Sem bych začadil značky jako QCY, Niceboy, Lamax, Anker a mraky a mraky dalších.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
58 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 25.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.