Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV HyperX Cloud Alpha S – parádní herní sluchátka v testu
HyperX Cloud Alpha S – parádní herní sluchátka v testu
autor: Jan Preclík , publikováno 11.11.2019
HyperX Cloud Alpha S – parádní herní sluchátka v testu

Když už se někdo rozhodne dát za herní headset větší obnos peněz, očekává od něj také patřičnou kvalitu a bohatou výbavu. Nastavila zde firma Kingston cenovku správně nebo jen prodává standardní Škodovky v základní výbavě za cenu BMW v plné palbě? Pojďme spolu omrknout sluchátka vyšší střední třídy.


Voice chat je nedílnou součástí herních headsetů. Díky perfektně zpracované konstrukci mikrofonu jej můžete mít těsně u levého koutku pusy a nastavit si citlivost snímání zvuku na tak nízkou úroveň, že okolí (krom výrazných úderů do mechanické klávesnice), není v uších spoluhráčů absolutně slyšet. Krom toho je zvukový přenos nádherně čistý a jasný.

V souvislosti s voice chatem musím zmínit absolutně parádní vychytávku. Přidržení tlačítka na vypnutí mikrofonu po dobu tří sekund aktivuje spolu se zvukovým znamením režim, kdy se zvuk z mikrofonu vrací do sluchátek – tedy slyšíte sami sebe, případně co se ve vašem okolí odherává. Tato funkce slouží k tomu, abyste během hlubokých propařených nocí nebudili své spolubydlící řvaním do mikrofonu, protože sami sebe přes náušníky neslyšíte. Přitom to zní celkem přirozeně, není to rušivé, jako když ve Windows zapnete softwarovou funkci What you hear.

Potud by bylo vše perfektní, kdybych nenarazil na problém s ovládáním. Po připojení sluchátek se v operačním systému v ovládacím panelu zvuku zobrazí hned dvě zařízení pro přehrávání. Jedno se tváří jako reproduktory, druhé jako handsfree zařízení. K ideální chatovací funkci musí být příslušně nastaveny.

HyperX Cloud Alpha S – parádní herní sluchátka v testu

A právě v tomhle nastavení se skrývá menší podraz. Tlačítka + a - na ovládání regulují hlasitost komunikačního zařízení, nikoli zvuku, který se do sluchátek přehrává. Pomocí těchto tlačítek tak můžete ztlumit pouze komunikaci. Oproti tomu tlačítka pro vyvážení voice chatu vůči hře fungují perfektně. Hojně jsem tohle ovládání využíval třeba před výskokem z letadla, kdy spoluhráče není přes řev motorů slyšet.

Dlouho jsem si lámal hlavu s tím, jak donutit ovládací prvky regulovat správné zařízení. Zde by mohl geniálně pomoci software ke sluchátkům, kdyby výrobce nějaký vyvinul. Ten se bohužel nekoná. Našel jsem tedy dva workaroundy. Ten méně dokonalý spočívá v zákazu komunikačního zařízení. Pak zůstane aktivní pouze zařízení "Game" a ovládání v tu ránu funguje, tak, jak by člověk očekával. Jelikož aktivní je ale pouze jedno zařízení, dojde k vyřazení ovládacích prvků vyvažujících poměr chatu a hry.

HyperX Cloud Alpha S – parádní herní sluchátka v testu

Druhým a zároveň ideálním způsobem je nechat oba výstupy zapnuté, nastavit si ideální hladinu herního zvukového výstupu pomocí „poměrových“ tlačítek a následně si pomocí tlačítek + a - přizpůsobit voice chat. Je to sice takové vytloukání klínu klínem, ale zvyknout se na to dá.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
22 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 7.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.