GoPro versus ostatní: Kdo od koho kopíruje?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GoPro versus ostatní: Kdo od koho kopíruje?

GoPro versus ostatní: Kdo od koho kopíruje? | Kapitola 2

Michal Rybka

Michal Rybka

9. 7. 2016 03:00 19

Seznam kapitol

1. GoPro: kdysi levné, teď luxus 2. Americký sen... 3. ...a ošklivé probuzení 4. Hůř, ale mnohem levněji... 5. ...anebo vlastní cestou 6. Čína pohřbívá GoPro

GoPro má problém. Vytvořilo segment akčních kamer a výrazně v něm uspělo – vždyť jejich mounty pro akční kamery jsou po čtvrtpalcovém šroubovém závitu asi nejstandardnější a nejkompatibilnější. Jejich úspěch ale přitáhl pozornost konkurence, která srazila cenu a začala GoPro vytěsňovat z trhu.

Reklama

Díky teleshoppingu začalo GoPro růst a mimo foťáků začalo nabízet i kamery. A pak to šlo nahoru, GoPro zdvojnásobovalo meziročně obrat a tak to šlo nahoru až do roku 2013, kdy se Forbes věnoval úspěchu firmy videem „How GoPro Made a Billionare“. Aby ne, na vrcholu úspěchu se jeho majetek odhadoval na téměř 5 miliard USD, měl pověst extravagantního zbohatlíka, který ale má smysl pro charitu – v roce 2014 věnoval 500 milionů USD Silicon Valley Community Foundation.

Nutno podotknout, že status miliardáře Woodmanovi nezůstal, protože s úpadkem GoPro jeho majetek klesl na 700 milionů USD.

Jak se to stalo? Ve videu Forbesu přece vysvětluje unikátní pozici GoPro, které je atraktivní nejen pro sportovce, ale i pro vojáky, filmaře a taky třeba lékaře, kteří si mohou dokumentovat operace. Malé omyvatelné a odolné kamery si svoje využití vždycky najdou!

Marketingu GoPro navíc pomohy fantastické historky o odolnosti kamery. Tak například najdeme video z kamery, který skončila dva a půl měsíce v oceánu na korálovém útesu. Po nalezení a vylovení rybářem se ukázalo, že pouzdro je zcela neporušené, přestože si příboj s kamerou docela pohrával. Anebo příběh o kameře, kterou jedna rodina ztratila a druhá ji po roce nalezla a vrátila. Taková zpráva se dostane až do televize a slouží nejen jako důkaz o kvalitě vaší výroby, ale o tom, že kolem akčních kamer je komunita nadšených sportovců a dobrodruhů.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama