Úvaha: TV patří do pravěku. Pořídíte si novou s DVB-T2?
i Zdroj: PCTuning.cz
Internet Článek Úvaha: TV patří do pravěku. Pořídíte si novou s DVB-T2?

Úvaha: TV patří do pravěku. Pořídíte si novou s DVB-T2? | Kapitola 3

Michal Rybka

Michal Rybka

1. 11. 2013 03:00 56

Seznam kapitol

1. Střídáánííí 2. TV přežitek 3. Daň veřejné službě 4. Internet je komfortnější
5. Budoucnost podle Henryho I. 6. Budoucnost podle Henryho II. 7. Je to sychr

Chystaný přechod na DVB-T2 a blížící se vlna nákupů nových televizorů rozvíří jedno téma: současná TV nedokáže uspokojit požadavky diváků. Není to přitom jen kvůli nízkému rozlišení a vysoké komprimaci, takže obraz vypadá mimořádně hnusně i na drahé TV. Chyba je v obsahu, reklamách a vědomé i nevědomé cenzuře. Jak z toho ven?

Reklama

Pak tu máme média „veřejné služby“, která se tváří, že jsou nějak více nóbl a vyvážená, tudíž jsou nepostradatelná a to natolik, že je nutné je navíc i platit. Zastánci poplatků pořád něco melou o tom, že se bez „veřejné služby“ nelze obejít, ale tomu nevěřím. Bez ní se naprosto v pohodě obejdeme, navíc bez takové, která stejně navzdory deklarované nezávislosti jede vlastní agendu, jako že například je úmyslně hodnější na některé politické strany a nebo naopak podezřelé a nekonstruktivní politické strany nevpustí na předvolební debaty, aby divák nebyl jejich přítomností rozrušen (info třeba na eurozpravy.cz nebo czrechfreepress.cz).

Jestli má takhle vypadat „veřejná služba“, pak navrhuji tyto organizace rozehnat smetákem, koncesionářské poplatky zrušit, zanechat jeden rozhlasový a jeden televizní zpravodajský kanál placený ze státního rozpočtu a zbytek zprivatizovat. To, že přijdeme o pořady pro menšiny vysílané po půlnoci, jsem ochoten riskovat a o zlato z televizního archivu se postará třeba TV Barrandov. Rovněž sportovní přenosy jistě nezůstanou nepovšimnuty komerčními televizemi, navíc když jich je nyní napráskáno v éteru až běda. Noviny či web „veřejné služby“ taky nemáme a přesto se nepřítomností podobného média necítím být nijak ochuzen.

Problém se netýká jenom médií, za která musíte platit, i když je vůbec nechcete. Asi tak od poloviny minulého roku se na Business Insideru objevují úvahy o kolapsu televize jako takové. Henry Blodget upozorňuje na to, že u televize se začíná opakovat ten samý trend jako u tištěných médií: přestože úpadek televize není zcela zřetelný a naopak se zdá, že kanálů přibývá, chování diváků se znatelně mění. Podobně jako u tisku může dojít k propadu příjmů televizí s tím, jak je začnou opouštět reklamky ve prospěch internetu a tento pokles může mít na televize devastující účinky. Že se to zdá nepravděpodobné? U tisku se to taky zdálo jako nepravděpodobné a stejně na to došlo. Jeho argumentace je zcela jasná a musím říci, že i já pozoruji změny, o kterých mluví.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama