Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Úvaha: TV patří do pravěku. Pořídíte si novou s DVB-T2?
Úvaha: TV patří do pravěku. Pořídíte si novou s DVB-T2?
autor: Michal Rybka , publikováno 1.11.2013
Úvaha: TV patří do pravěku. Pořídíte si novou s DVB-T2?

Chystaný přechod na DVB-T2 a blížící se vlna nákupů nových televizorů rozvíří jedno téma: současná TV nedokáže uspokojit požadavky diváků. Není to přitom jen kvůli nízkému rozlišení a vysoké komprimaci, takže obraz vypadá mimořádně hnusně i na drahé TV. Chyba je v obsahu, reklamách a vědomé i nevědomé cenzuře. Jak z toho ven?


Pak tu máme média „veřejné služby“, která se tváří, že jsou nějak více nóbl a vyvážená, tudíž jsou nepostradatelná a to natolik, že je nutné je navíc i platit. Zastánci poplatků pořád něco melou o tom, že se bez „veřejné služby“ nelze obejít, ale tomu nevěřím. Bez ní se naprosto v pohodě obejdeme, navíc bez takové, která stejně navzdory deklarované nezávislosti jede vlastní agendu, jako že například je úmyslně hodnější na některé politické strany a nebo naopak podezřelé a nekonstruktivní politické strany nevpustí na předvolební debaty, aby divák nebyl jejich přítomností rozrušen (info třeba na eurozpravy.cz nebo czrechfreepress.cz).

Jestli má takhle vypadat „veřejná služba“, pak navrhuji tyto organizace rozehnat smetákem, koncesionářské poplatky zrušit, zanechat jeden rozhlasový a jeden televizní zpravodajský kanál placený ze státního rozpočtu a zbytek zprivatizovat. To, že přijdeme o pořady pro menšiny vysílané po půlnoci, jsem ochoten riskovat a o zlato z televizního archivu se postará třeba TV Barrandov. Rovněž sportovní přenosy jistě nezůstanou nepovšimnuty komerčními televizemi, navíc když jich je nyní napráskáno v éteru až běda. Noviny či web „veřejné služby“ taky nemáme a přesto se nepřítomností podobného média necítím být nijak ochuzen.

Problém se netýká jenom médií, za která musíte platit, i když je vůbec nechcete. Asi tak od poloviny minulého roku se na Business Insideru objevují úvahy o kolapsu televize jako takové. Henry Blodget upozorňuje na to, že u televize se začíná opakovat ten samý trend jako u tištěných médií: přestože úpadek televize není zcela zřetelný a naopak se zdá, že kanálů přibývá, chování diváků se znatelně mění. Podobně jako u tisku může dojít k propadu příjmů televizí s tím, jak je začnou opouštět reklamky ve prospěch internetu a tento pokles může mít na televize devastující účinky. Že se to zdá nepravděpodobné? U tisku se to taky zdálo jako nepravděpodobné a stejně na to došlo. Jeho argumentace je zcela jasná a musím říci, že i já pozoruji změny, o kterých mluví.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
229 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 101.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.