Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Úvaha: Když augmentová aplikace může být trestná
Úvaha: Když augmentová aplikace může být trestná
autor: Michal Rybka , publikováno 27.9.2013
Úvaha: Když augmentová aplikace může být trestná

Před několika dny se objevila zpráva o středoškolákovi, který skončil za mřížemi proto, že ve hře Real Strike nahrál video, ve které střílí ve škole. A pak tohle video nauploadoval na YouTube, což byla skutečně velká hloupost. Videa si všiml jeden z rodičů a věc nahlásil škole. A ta? Ta to samozřejmě nahlásila policii.


Už dnes se dostanete do maléru, když se jen připletete s foťákem k nějakému vojenskému objektu. Jakmile se augmentace rozšíří, bude to mnohem horší. Dovedu si představit tisíc a jeden způsob, jak se připlést k něčemu, co vám způsobí problémy. A nemusí jít jen o to, že si půjdete zahrát Real Strike do Fort Knoxu a nebo do Bílého domu.

A samozřejmě: Nakonec tu máme „ty velké otázky budoucnosti“ kolem augmentovaných zařízení, které se časem stanou přímo součástí lidského těla. (Takové řešení má řadu výhod, například možnost napájení zařízení cukrem a kyslíkem z krevního oběhu.) Otázkou je, co budeme považovat za skutečné a co ne – jen se podívejte na vynikající krátký film Sight, který perfektně demonstruje jak pokročilou bioaugmentaci, tak i gamifikaci běžných činností (řezání okurky na skóre od 1:15 je fakt vychytané!)

Osobně nepochybuji o užitečnosti augmentovaných aplikací a souhlasím v principu s tím, že v budoucnosti půjde o technologii hluboce propojenou s mobilními zařízeními a masově využívanou. Výhody augmentace jsou nepochybné a na rozdíl od PC je schopná multiplikovat lidské schopnosti i mimo domov a kancelář. Dvacítku skvělých aplikací uvedl například server Deep Know How – není možné pochybovat o tom, že jde o opravdu výborné a praktické věci. Augmentované aplikace jsou ty, které mají největší potenciál pro inovaci, pro vznik zcela nových druhů programů i her.

Úvaha: Když augmentová aplikace může být trestná

Problémů s pravidly pro používání augmentovaných aplikací je ale spousta. Problematických kategorií software bude hodně, ať už jde o augmentované střílečky, software pro napovídání či balení a další aplikace, které se pohybují na hraně. Řada aplikací nabídne uživatelům neférovou výhodu a hodně z nich ji bude chtít. Než se usadí hranice pro akceptovatelné použití, jak tomu bylo s kalkulačkami na školách a nebo s mobily na veřejnosti, bude to ještě dost bolet.



Tagy: augment  reality  aplikace  real  strike  právo  trest  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
27.9.2013 16:59:14   94.113.163.xxx 145
A co takové hraní LARPu ? Jedná se o "virtuální realitu" přímo žitou v reálném prostředí. jinak si myslím, že pravidla slušného chování stačí. Musí být dodržována. Což nebudou. Jde, ale o tu možnost, aby si společnost řekla co je neakceptovatelné. Za první republiky by si nikdo nedovolil mluvit sprostě. Bylo to společensky nepřijatelné. sám jsme jako dítě dostával pohlavky když jsem říkal "vole". Dnes v šalině slyšíte daleko horší věci a kdyby jste se ozvali tak vás podříznou :/
29.9.2013 18:32:09   84.242.116.xxx 30
mara.t napsal:
A co takové hraní LARPu ? Jedná se o "virtuální realitu" přímo žitou v reálném prostředí.


Tak s LARPem to vím docela jistě. Bylo to tuším v 1995, kdy jsme dělali jeden z prvních LARPů ve Zlíně a hned na druhý den toho byly plné noviny, které pranýřovaly rozjívenou a dekadentní mládež, která běhá po městě s maketami zbraní a ohrožuje kolemjdoucí. Za dva roky už se tomu ale nikdo ani nedivil. protože se ukázalo, že ta mládež s vodními piskolkami je naprosto neškodná.
27.9.2013 18:53:04   89.24.139.xxx 620
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.9.2013 01:08:21   83.240.54.xxx 130
jeste ze tresty nejsou trestne.. muzu pak rict, s tvou hlavou v jedne ruce a nozem v druhe, ze jsem te jen spravedlive trestal
28.9.2013 01:36:27   89.24.139.xxx 020
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.9.2013 22:55:44   89.29.115.xxx 50
Epic fail
27.9.2013 19:20:42   46.167.201.xxx 100
Ani autor netvrdí, že to má nějakou souvislost, ale je to rozhodně zajimavý pozorovat: http://www.wired.com/images_blogs/photos/uncategorized/2008 /04/08/violencegraph.jpg
27.9.2013 19:21:05   178.72.208.xxx 233
Jsem pro CYBERWARE, už aby to tu bylo, ale z vlastních zkušeností programátora bych se prvně postaral o to, aby můj cyberware (oči, pomocná výpočetní jednotka, svaly, náhradní končetiny, orgány) neměl žádnou možnost spojení s okolním světem. Kam se dá připojit, tam lze něco napadnout, nebo taky někomu vypnout umělé plíce nebo překreslit obraz před náhradníma očima. (doporučuji shlédnutí GITS - názorný příklad zneužití cyberware) Vyjímku bych si nechal pouze na oddělený systém GUI s internetem atd., které by se dalo manuálně kdykoli vypnout skrytým vypínačem. Cyberware ve formě náhradních svalů nebo očí bych nikdy nedovolil jakýmkoli datovým způsobem propojit s vnější sítí. I ve firmware se může skrývat svinstvo, to tady netřeba rozebírat, ale nedovolil bych svým umělým očím, aby někde ze sítě tahaly firmware, který mohl někdo podvrhnout... (PS: čert ví, jestli se toho vůbec dožiju )
27.9.2013 19:29:19   90.179.49.xxx 103
Fakt skvěle napsané.
S Vašim pohledem na věc plně souhlasím.
28.9.2013 10:07:15   37.44.16.xxx 91
Podle toho videa bude v budoucnu stačit zavřít každého člověka do prázdné místnost a celý jeho život si může promítat jen kolem sebe.
28.9.2013 15:57:06   90.180.82.xxx 31
To poslední video mi přišlo dost podobné H+ sérii, co běží na youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=ZedLgAF9aEg
30.9.2013 11:48:29   194.228.197.xxx 11
Je to strašně specifické. Ale rozšiřme si trochu záběr toho, jak vnímáme svět okolo sebe. Ciferníky v autě jsou augmentace reality taky, ať chceme, nebo ne. Pro člověka je přirozené, že odhaduje rychlost jen tak z hlavy, že otáčky motoru vnímá pomocí sluchu, že intenzitu brzdění měří na základě přetížení, že informace o dopravě vnímá tak, že se rozhlédne kolem sebe.
No a oni bídáci dali do auta tachometr. Pekelníci, upalte inženýry ve Škodovce!

Ale vážně. Můj sen je to, že na Oculus Rift se přišroubuje Kinect, připojí se to k mobilu, na záda vezmete batoh s baterkou a budete pobíhat například v krajině z kostiček vytvořený podle reálného světa. Copak to zní tak hnusně?
1.10.2013 17:49:06   81.0.236.xxx 313
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.10.2013 10:19:34   85.70.225.xxx 61
To má být jako nějaký vtip?
No pokud ne, tak prohlašuji, že můj Bůh je mnohem silnější, spravedlivější a vůbec obecně lepší než váš, a na rozdíl od něho, který prý "lidi filtruje", mě ten můj má opravdu rád a nepotřebuje k tomu žádné další prostředníky, aby mi to dal najevo...
2.10.2013 11:24:27   81.0.236.xxx 24
RomanL napsal:
To má být jako nějaký vtip?
No pokud ne, tak prohlašuji, že můj Bůh je mnohem silnější, spravedlivější a vůbec obecně lepší než váš, a na rozdíl od něho, který prý "lidi filtruje", mě ten můj má opravdu rád a nepotřebuje k tomu žádné další prostředníky, aby mi to dal najevo...


Dobrý den,

není to vtip je to myšleno vážně z přesvedčení, že Slovo Boží v Bibli je pravdivé. Omlouvám se za poněkud nepěkné slovo "filtruje". Na významu však trvám. Pokud byste měl zájem, jsem ochoten o Bohu Bible věcně debatovat.

PS: Bůh Bible je láska a jako taková všechny lidi miluje avšak nenávidí hříšné chování, které po zásluze trestá. Kdo nepřijme Boží odpuštění skze Ježíše, tomu není pomoci...
2.10.2013 13:12:12   85.70.225.xxx 41
Ale to není vůbec pravda, já k tomu žádného Ježíše nepotřebuju, aby mě Bůh miloval. Asi to osobně nemáte u Boha tak dobrý jako já.
15.10.2013 17:37:31   81.0.236.xxx 00
Zdravím, pokud k odpůštění hříchů nepotřebujete oběť Ježíše Krista, pak nemáme stejného Boha (Boha Bible)... Pokud nemilujete Syna nemilujete Otce, protože oba jsou jedna rodina. Bůh suď jaké to mám u něj já... Každopádně Vám přeji aby jste to Vy měl u Boha nejvyššího jen dobré.
11.10.2013 12:10:46   62.209.192.xxx 00
Zdravim.
Takze jestli Vase slova chapu dobre, tak at ucinim cokoliv a na konci zivota toho budu srdecne litovat a bude mi skrze farare ci jineho duchovniho odpusteno, prijme moji dusi nebesky pastyr mezi sve verne ovecky, kde budu zit naveky veku?
15.10.2013 17:10:46   81.0.236.xxx 00
Dobrý den,

Bůh vidí člověku přímo do duše. Pokud tedy člověk bude na sklonku života upřímě litovat svých zlých skutků, Bůh mu odpustit může. Ovšem nemylme se, že s tímto vědomím můžeme beztrestně páchat zlo! Je rozdíl mezi hříchem vědomím a nevědomím. Pokud tedy budu věřit, že Bůh mi může odpustit jakýkoliv hřích či mi bylo už někdy odpuštěno, nebudu Boha pokoušeti opakovaně plánovaně, protože člověk nezná ani hodinu ani dne svého skonu a po smrti je pozdě litovat svých vin.
2.10.2013 08:50:45   185.5.225.xxx 41
elthcz napsal:
Ahojte,

předně bych chtěl autorovi článku poděkovat za podnětnou úvahu.

Ale pořád se točíme dokola okolo toho samého. Máme tu nový nástroj a ten je možno použít jak k dobrému tak je zneužitelný ke zlému. Převáží takové užití podle toho jak s ním budou nakládat uživatelé a pokud bude většina uživatelů zlých...

Proto je důležité a legitimní o tom vést veřejnou diskuzi a činit osvětu a vybízet lidi ke slušnému chování.

Nikdy nebylo Božím záměrem člověku znemožnit hřešit, ale spíše vyfiltrovat lidi, kteří s ním být chtějí protože se jim líbí jaký Bůh je od těch, kteří nechtějí. Těm kteří s Bohem být chtějí a chovají se podle toho odmění věčným životem bez útrap a ostatním útrapami.

Člověk se ve své nadutosti a krátkozrakosti snaží o dokonalé zvládnutí zla. V ideálním případě by trestal ihned a nejlépe ještě před spáchaným zločinem, ale kde by potom byla milost? Člověk potřebuje nějaký čas na projevení lítosti...

Se divíte v článku jak může nehráč kritizovat hry a pak sám kritizujete křesťany aniž byste jím zkusil opravdu být.

Bůh nás v Bibli nenabádá ke zlému ba právě naopak a poukazuje na to, že pokud si budeme mysl přetěžovat hovadinama k lásce a míru to pravděpodobně nepovede.

Navíc Bůh je mylosrdný a odpouští takovému, který lituje svých zlých skutků ať už jsou myšleny či učiněny.

Východiskem z dnešní zlé doby, kdy málokdo ví co je dobré a co zlé a nedokáže se orientovat v přemíře různých zákonů a nařízení je:

Vrátit se zpět k původním stvořitelovým hodnotám, přijmout jeho nabídku smíru skrze odpuštění předchozích vin a začít od začátku s hlavním zákonem, kterým je láska k Bohu a bližnímu.
Buh je mozna mylosrdny ja vsak ne;vrat skolne a padej do skolky krestanskej negramoto!!!
2.10.2013 11:27:35   81.0.236.xxx 11
Kdo není mylosrdný, k tomu nebude mylosrdný Bůh v den posledního soudu na konci časů... Odsuzuje nás naše vlastní jednání a podle toho nám bude odplaceno.
2.10.2013 11:29:45   81.0.236.xxx 11
elthcz napsal:
Kdo není mylosrdný, k tomu nebude mylosrdný Bůh v den posledního soudu na konci časů... Odsuzuje nás naše vlastní jednání a podle toho nám bude odplaceno.


Omlouvám se za pravopis
5.10.2013 08:29:44   185.15.252.xxx 11
Jako vzdy zajimavy clanek pane Rybka, jen mi v nem uplne nesedi casto pouzivane spojeni augmentovana aplikace. Vzhledem k tomu, ze vychazi z vyrazu augmented reality, jsou to prave aplikace, ktere neco obohacuji a nikoliv jsou obohacovany. Nemelo by tedy byt spravne augmentovaci aplikace, jakkoliv to muze znit podivne?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

153 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 72.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.