Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Úvaha: Velký milník Microsoftu – co teď přijde po Ballmerovi?
Úvaha: Velký milník Microsoftu – co teď přijde po Ballmerovi?
autor: Michal Rybka , publikováno 30.8.2013
Úvaha: Velký milník Microsoftu – co teď přijde po Ballmerovi?

Poté, co Ballmer oznámil, že do roka odstoupí, vyskočila cena akcií Microsoftu o osm procent. Ballmerův majetek v podobě balíku akcií tím získal navíc v přepočtu přes 16 miliard korun, což je jistě hezký dárek na rozloučenou. Kam se teď Microsoft po „ztracené dekádě“ ubere a jak se změní jeho strategie?


Poslední věc, která je pro budoucnost Microsoftu velmi důležitá, je snížení cen. Microsoft je nehorázně drahý, využíval svoje monopolní postavení v PC coby páku na dost neuvěřitelné ceny, které po zákaznících žádá. Office 2013 pro domácnosti za 3000 Kč, které ani nesmíte komerčně používat? Komerční licence za 6000 Kč? (Ještě nějaké dotazy, proč používám Libre Office?) Windows 7 Ultimate za 6500 Kč? A pamatujete, kdy byly Windows Vista Ultimate za více než 10000 Kč? Jak může být PC trh konkurenceschopný, když jen za operační systém chce Microsoft to samé, co stojí kompletní konkurenční systém i s hardware? Za 6000 Kč seženete solidní tablet včetně systému a kancelářského balíku. Pokud se nebojíte hrát si s Linuxem, máte to i s kancelářským balíkem za nula peněz.

Úvaha: Velký milník Microsoftu – co teď přijde po Ballmerovi?

Je svým způsobem úžasné, že se Microsoftu podařilo držet firmy na háku tak dlouho a dojit z nich tak neuvěřitelné peníze za software, který mohl být mnohem levnější. Ostatně to je důvod, proč měl tak vysokou ziskovost a svým způsobem i příčina toho, co mu dovolilo zakrnět a spolehnout se, že „automat na peníze“ vydá vždycky. Problém je v tom, že ve své aroganci si Microsoft zvykl nejenom na to, že peníze budou vždy, ale že může v klidu kašlat na své uživatele, protože jejich povinností je zaplatit a „přizpůsobit se inovaci“. Já si naopak myslím, že když už za své výtvory chce takové peníze, měl by uživatele velmi pečlivě poslouchat. Jak ukázalo představení Xboxu One, Microsoft je přece jen ochoten poslechnout, když zákazníci křičí. Faktem ale je, že tentokrát řvali, že by to neslyšel jenom hluchý.

Úvaha: Velký milník Microsoftu – co teď přijde po Ballmerovi?

Vysoké ceny a to, že uživatelé dostávají produkty, ze kterých nejsou úplně nadšení, akceleruje úpadek PC trhu. Doby, kdy notebook stál 50 000 Kč a software za dalších 15 000 Kč jsou ty tam. Ceny uživatelských aplikací pro Apple nebo Android jsou někde úplně jinde a to napomáhá jejich růstu. Pokud věnujete pozornost podobě aplikací pro Android, je vám jasné, že mají stále k ideálu daleko. Ale tenhle trh přesto roste. A teď si představte, jak to bude vypadat, až pro něj bude velmi kvalitní software a budete si moci koupit kancelářský balík třeba za 200 Kč. A nebo pro něj vznikne verze Libre Office zadarmo.

Ať o tom přemýšlím jak chci, Microsoft s tím něco musí dělat, jinak mu nezbude než se nakonec ze spotřebitelského segmentu stáhnout a zůstat v profesionálním a u serverů. Kdo ví, možná by si Microsoft přece jen měl najmout Elopa. Ten ví, co to znamená stát na hořící platformě a co se stane, když z ní seskočíte na jinou hořící platformu a rozhodnete se na ní zůstat.

 

Jak hodnotíte působení Steva Ballmera vy? Hlasovat můžete v anketě vpravo.

 


Tagy: ballmer  microsoft  odchod  budoucnost  akcie  vývoj  úvaha  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
30.8.2013 21:29:59   86.4.137.xxx 1415
Co.. on nebol nic ine len obycajny cirkusant na javisku.. sa uvedomil a zaliezol.. teras retiruje ..
30.8.2013 23:39:15   95.103.203.xxx 414
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.8.2013 00:28:42   90.179.49.xxx 307
Dobry článek! Úplně se s Vašim názorem ztotožňuji. 3část... naprosto super.

Osobně zůstanu u Win7 s úpravami, než u masochizmu Win8, kterému říká MS "ergonomie".
31.8.2013 10:33:02   109.69.210.xxx 1557
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.8.2013 11:42:53   81.200.55.xxx 377
Ty jsi taky expert, kritizuješ a sám píšeš "co je dobré a co ne". Já start používám denně, W8 jsem dal šanci a rovnou jsem je pohřbil, nedokážu si představit ten bordel, mít všechno co potřebuju na ploše (=shazovat okna), nebo připnutý na liště (spíš několika lištách), nebo to hledat v metru. Pokud ti to vyhovuje, tak fajn, si to používej. Start tady byl X let, tak se není čemu divit, že ho spousta lidí používala.
31.8.2013 12:04:28   109.69.210.xxx 834
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.8.2013 13:36:06   81.200.55.xxx 185
Aha, takže když budu něco dělat v desktopu, tak musím do metra? Není lehčí start?
Ono by to všechno šlo vyřešit pomocí programů od třetích stran, jenže rovnou je tam problém, že to není přímo od Microsoftu a nemáš zaručenou podporu do budoucna, nebo stabilitu.
31.8.2013 12:22:42   90.179.49.xxx 347
Ty Experte! :-) Snad si delas srandu ne? Metro je fajn "fíčura" pro par vyvolenych, co si radi hrajou s aplikacema tipu "MediaCenter".

Pro praci je to uplne k nicemu a autor to podotkl absolutne trefne, narazkou na "DOS".
Tohle neni pokrok, ale doslova vysmech.
Jednoduse jsou na svete pokrokovi techno fanatici, kteri nehledi na efektivnost, ale na zmenu. Hold, patris k nim, je mi lito. ;-)

Pokrok neurcuje firma jako celek, ale jedinci, kteri maji velky vliv na celkovy vysledek. Ballmer je opilej svou sebejistotou a bohuzel, priznej me si to, ze mi chlapi si neradi pripoustime chyby. Co teprve chlap v jeho veku! On je dobry mozna jako konzultant, ale ne jako vizionar a velitel takoveho Titaniku jako je MS.

Osobne sem si zkusil Win8 a proste pro poradnou pouzitelnost jsou ty "Metro" aplikace totalne k nicemu. A ta silena integrace softu mezi Metro a Winem je uplne silena... plus ONline Ucet to uplne zabil.

Po cca 18hodinach cisteho casu sem zjistil, ze sem si z toho systemu udelal takove nemastne, neslane Win7.

Ono se da polemizovat co je dobre a spatne mezi systemy docela dlouho, ale jedno je jasne... tudy cesta (nevede) se propada!
31.8.2013 14:18:20   90.177.247.xxx 931
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.8.2013 15:39:53   90.179.49.xxx 203
Evidentne jste necetl nedavnou novinku: https://pctuning.tyden.cz/component/content/article/1-aktualni-zpravy/27672-lenovo-bude-vracet-start-do-windows-8-pomoci-predinstalovane-aplikace

Tady asi nekteri nechapou, k cemu takovy "start" slouzi. Je to neco jako oddeleni systemu a prave rozdelene prace na plose. Zakladni odkazy jdou na tom udelat uplne lehce a pohodlne, tak jako v Metro.
S tim rozdilem, ze to nemam placnute pres celou obrazovku s ikonou ve ctverci. ;-)
A aplikace tipu "metro" nepocitam jako aplikace, je to jen protlacovany marketingovy tah, (s EyeCandy ficurama) aby byl duvod, proc pouzivat to Metro.

Pravdou je, ze samotny "start" by potreboval poradny Upgrade, jako je treba aplikace "Pokki".

Bohuzel lidi jako Vy, tohle nikdy nepochopi, protoze jste si uz narvali do hlav nesmysly, ktere Vam podsouva MS jako znovuobjeveni Ameriky, alias DOS.

Jestli je to lepsi pro nekoho, tak at je... ale fakt je, ze Metro melo vzdy zustat jako "VOLBA"! Tak, jako MediaCenter.

A pochybuji, ze deset lidi z deseti bude s Metro spokojenych, tipuji to tak 3-4 z 10ti.

A ano, sem liny se znovu ucit ovladat ty same ukony jinym postupem. Je to uplne stejna zbytecnost, jak se tady ucit Somalstinu.
31.8.2013 15:49:00   90.177.247.xxx 622
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.8.2013 16:28:26   81.200.55.xxx 232
Já nevím dělal jsi na PC někdy něco složitější, než koukat na stránky a filmy nebo hrál hry? Ano metro dokáže ovládat i s prominutím deb*l, jenže proč to dělat složitě, když to jde jednoduše bez toho abys ,jak už tam nahoře někdo napsal, musel opouštět rozdělanou práci i kdyby na 5 vteřin. O tyhle bezvýznamný hovadiny tady jde, jistě když si zvyknu na to přepínat do metra, tak to bude třeba jen o kousek pomalejší, než když bylo všechno u sebe ve startu, ale stejně mě to přepínání bude srá* a budu se kvůli tomu hádat do krve, protože jakejkoli ústupek v produktivitě za cenu designu a "inovace" je hovadina. Metro mělo zůstat jen pro touchscreen a desktop tak jak byl, kříženec z obou nebude nikdy v pořádku. Ve windows phone metro oceňuju a tam je to krok dopředu, na tabletu taky, ale ovládat to myší? Blbost.
31.8.2013 16:39:34   90.177.247.xxx 631
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.8.2013 16:40:10   90.177.247.xxx 62
dotycny

kdy tu konecne bude EDIT
31.8.2013 16:56:20   81.200.55.xxx 124
No, já mám například ve startu odkazy třeba pro dokumenty/hudbu/obrázky, počítač a asi 10 nejčastějších programů a složek, abych nemusel minimalizovat nebo přesouvat okna, pokud jsou na celý ploše nad ikonama.
Samozřejmě kromě toho ovládací panely, nástroje pro správu, tiskárny a podobný hovadiny, položka "spustit", vyhledávání a odhlášení. Všechno to je dostupný na nějakejch deseti (pixely počítat nehodlám) centrimetrech, myš je na to dostatečně přesná a rychlá.
No a proč to píšu všechno... co teda dělám špatně?
31.8.2013 17:04:00   109.69.210.xxx 525
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.8.2013 17:31:01   81.200.55.xxx 172
Děkuju, aspoň vidím co jsi za člověka. S ostatníma se dá aspoň normálně mluvit i když maj jinej (hodně jinej jak koukám ) názor. Pokud to nedokážeš, tak nelez do diskuse.
31.8.2013 17:56:50   109.69.210.xxx 219
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.8.2013 17:57:50   109.69.210.xxx 011
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.8.2013 18:03:04   81.200.55.xxx 191
Já vím jak vypadá, proč bych ale na desktopu používal metro? Je udělaný pro tablety a taky to tak vypadá, ty tvoje "odkazy" jsou víceméně jen ikony na ploše, jen v rozhraní metra, to nic neřeší. To si můžu rovnou udělat ikonu na ploše na všechno a výjde to úplně stejně a bude v tom stejnej bordel jako na screenu co jsi sem dal.
31.8.2013 18:10:38   90.179.49.xxx 41
Evidentne tihle lidi to nepochopi.
Je to jak si nainstalovat RocketDock. (ktery hojne pouzivam :-) )
Tady to maji zase fullscreen s kouzlama mysi ala HarryPoter. :-D
31.8.2013 18:16:05   81.200.55.xxx 72
Za toho Harryho máš zlatýho bludišťáka.
31.8.2013 18:29:39   109.69.210.xxx 120
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.8.2013 18:43:03   81.200.55.xxx 150
Super, takže když budu mít všechno v tom super metru, tak se budu muset stále přepínat do fullscreen metra, to zní logicky...
31.8.2013 17:11:00   90.177.247.xxx 617
Ad casto pouzivane slozky:
- najedte na ikonu Exploreru (Pruzkumniku) pripnute na liste a klepnete na prave tlacitko
Stejnym zpusobem funguje i ikona pripnuteho Wordu a Excelu.
Ovladaci panely, nastaveni a tak mate v tom vysuvnem panelu (charmu) na pravem okraji obrazovky, ale bezny clovek neleze do nastaveni nijak casto, respektive vubec.

Vyhledavani, but muzete pouzit jiz zmineny charm na pravem okraji obrazovky kde je polozka hledat a nebo zmacknete klavesu "Win" a proste pisete co chcete najit (tedy totez co ve Windows 7).

Odhlaseni/vypnuti/sit a dalsi veci, opet charm v prave casti obrazovky.

"Spustit", no co proste stisknete "Win" napisete co chcete (cestu k aplikaci) a date enter. Aplikace se spusti.

Jo a kdyby vam tohle nestacilo tak kdyz v levo dole tam kde byvalo tlaitko start klepnete pravym tlacitkem mysi tak se vam tam objevi takove pekne servisni menu .
31.8.2013 17:42:12   90.179.49.xxx 96
Tak a ted jste se ukazal... vite to ovladat. Ted tu o Androidu...

Evidentne to nikdy nepochopite, jako pan Ballmer.

"peace"
31.8.2013 17:44:29   81.200.55.xxx 112
No už se tam pomalu dostáváme!
Něco je tam, něco tam, něco mě přepne do metra (zmíněnej win key pro search, jestli se nepletu, už jsem w8 neviděl dlouho), něco je pod pravým tlačítkem, něco se vysouvá, už teď z toho mám záchvat vzteku, proč to nemůže být pohromadě? Je to tak těžký? Kdyby to tak bylo odjakživa, tak by nám nic jiný nezbylo, protože by původní menu nikdo neznal, ale to že to microsoft jen tak pohřbil i když by nebyl nejmenší problém zachovat to tak, jak to bylo, jako jednu z možností, to mě štve ještě víc.
31.8.2013 17:54:13   90.177.247.xxx 312
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.8.2013 18:08:17   81.200.55.xxx 150
Ano je to i ve W7 všude možně, kdo se o tom baví? Až mi ukážeš ale místo, kde to je pohromadě ve W8, tak fajn. Tabletový rozhraní, který je rozházený po celým monitoru nepokládám za adekvátní náhradu. Nebo mi budeš tvrdit, že metro je vlastně optimalizovaný pro desktop a že se to používá i na mobilech a tabletech, to je jen vlastně taková výhoda navíc?
31.8.2013 18:17:32   90.177.247.xxx 219
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.8.2013 17:35:02   90.179.49.xxx 132
1. Pokki je pane "programatore" pro me vize noveho startu. Nikde nepisu, ze je to best of best.

2. Mne prijde Metro jako zbytecnost, protoze nic neprinasi... ne ze je jen na celou obrazovku. Specialni aplikace uvedene pro Metro jsou pro stolni PC a produktivitu k nicemu! Takhle si predstavujete budoucnost v Multitaskingu? Vy jste teda programator k pohledani teda... a ONline ucet v OS aby sem si mohl otevrit pomalu blbe JPG? Jako vazne? Pritom obycejny prohlizec je v systemu porad zakomponovan, jen neni primarni. Smesne!
Takhle nasilu vnucovat zakaznikovi nove postupy a trendy jen proto, protoze MS potrebuje naplnit kasicku? Jen aby se manazeri mohli placat po zadech, jak zmakly dalsi rok v plusu? S prominutim Na***t!

3. Nic sem se nenaucil o tom systemu, jen sem zbytecne bloudil. A kdyz sem na nektere funkce konecne narazil, tak sem se jen smal... zadna funkce navic, jen predelane linky. Metro proste nema s OS a jeho ergonomii nic spolecneho. Je to jen blud pro deb***.

No a prave proto to zvladne 4lete dite, protoze je to udelane prave pro ne. Dekuji za potvrzeni.

Nejlepsi by bylo, kdyby udelali Win9 a Metro 2.0 samostatne.
A pak cisla ukazou, kde ze ty prodeje tahnou. Ne nejake zamlzene pitominy, kde Win8 se predinstalovava do vsech masin.
To nema s realinou nic spolecneho.
31.8.2013 18:09:07   90.177.247.xxx 421
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.8.2013 18:19:06   90.179.49.xxx 120
1. A metro neni nadstavba a balast? Dit to je to same!

2. Win8 krom kouzleni s mysi nema nic navic co nabidnout. Aspon pro "bezneho" uzivatele, jako sem ja. :-)

3. Manualy nectu z jednoducheho duvodu. Neucim se veci navic, co nemusim. Pokud neco fakt chci vedet, tak si o tom neco prectu. Tady me odradila samotna integrace Metra a samotna politika MS.

A ne, nejsem jeden z tech co nenavidi nove veci. Napriklad sem hodne nadseny z Ubuntu Gnome. Unity podle me je krok vedle, jak metro v Win8.

Proste mate svuj nazor, a popravde vazim si vaseho zapalu. Pokud Vas to trosku potesi, tak ja si Win8 nainstaloval do NB s tim, ze jsou tam dva ucty... Win a Metro. S tim, ze kazdy kdo bude pouzivat NB, si vybere sam, co mu sedi. Neni tohle prijatelne reseni? O to tady celou dobu jde... MS tuhle moznost jen tak snadno nepripusti.
31.8.2013 18:30:45   90.177.247.xxx 219
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.8.2013 19:28:18   90.177.247.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.8.2013 19:41:40   90.179.49.xxx 132
Vite... nejhorsi je, ze Vas chapu a Vy me ne. Jste natvrdly. ;-)

Podle toho taky takova diskuze dopada... ale i to je nekdy prinosem.

Dva ucty neni zadny ulet, je to improvizace. Nikdy jste nemel dva ucty na jednom PC? Divne na "programatora".

Takze z vlastni zkusenosti sem notebook dal vyzkouset cca 5lidem. Vek 23-55 Muzi a Zeny, + Ja. A kazdy si vyzkousel Metro, ale taky nikdo mi nerekl, ze by to chtel. Proste to skoncilo "jo, dobry". Nakonec na dovolene byl stejne spusteny Win. A to 4lide pouzivaji PC aktivne.

Pokud jste clovek co se rad sprta a zije s presvedcenim "co je psané, to je dané" tak je to Vase vec. No uvedomte si, ze hodne lidi takhle neuvazuje. Lidi jako treba ja, si veci ohmataji a radi prijdou na nektere funkce sami. Je to takova detska hravost. (a nechytejte se slova dite) Samozrejme ze do neho nakouknu kdyz si nevim rady, ale Metro a cely system Win8 je prospikovany odkazy, ktere byly jak sam "Atapi" podotkl, na jednom miste.
Hajite Metro jak kdyby to byla spravna cesta, ale neni... ergonomie tam je tak na pul cesty, a k tomu polni. Jednoduse... je to neohrabane.

Ani samotny Start v Win7 neni popravde dobry. Pro stolni PC to chce funkce jako treba: Dexpot + Rainmeter v sirsim meritku integrace do systemu. (pokud nekdo zna dalsi/lepsi programy, rad si je prectu) Samotny Start klidne mohl zustat a zbytecne odkazy programu vymizet, nebo dostat specialni slozku jak je Ovladaci Panel... cize bez balastu kolem.

A taky sem vzpomel Ubuntu Gnome... schvalne si ho vyzkousejte. Ta ergonomie je na takove urovni, ze sem si na to zvykl za pouhou hodinu! A to bez jakehokoliv manualu. (slovo "manual" neberte doslovne)
31.8.2013 19:55:38   90.177.247.xxx 417
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.8.2013 22:00:44   90.179.49.xxx 90
Davam Vam palec, protoze mate urcite pravdu ve svem tvrzeni. To se nebudu hadat.

Nesikovne funkcni? Niceho sem si nevsiml. Pouzil sem proste aplikace, nic z metro pro Win a pro Metro sem pouzil co bylo pouzitelne v Metro. Vse se ulozi separatne do uctu. Zadny konflikt tam nevidim. Ostatne... verejne aplikace funguji synchronne mezi ucty uz od dob XP docela dobre, v tom problem nevidim. Data (video, hudba, obrazky, pripadne prace s dokumenty, atd.) se ulozi na verejne misto. Zadny konflikt. Co se sere v registrech uz moc neresim do te doby, nez se nezacne neco srat... a vite co? Nemam problem. :-) Pokud se nahodou neco stane, ze potrebuje souhlas administratora jineho uctu, tak to heslo tam vytukam.

Gnome neni dokonale intuitivni... ano, neni. Ale jako prosty uzivatel sem si jeho ovladani doslova uzival, protoze hned clovek vedel, jak co kde vyuzit ve svuj prospech rychle a spolehlive. I kdyz nejsem zastance Linuxu kvuli jeho prilisne roztekanosti, tak ma svoje pro.

Jinac ohledne "co je psane, to je dane"... nevim ci jste me pochopil, ale jako "demagogii" to tvrzeni vidim take.

No a lidi nikdy nebudou pripraveni na dokonale ovladani, nedokonalych systemu.

Tak dobrou noc, pane "Bespi".
31.8.2013 15:44:03   109.69.210.xxx 415
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
1.9.2013 10:26:28   86.4.137.xxx 516
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.8.2013 01:18:01   46.13.117.xxx 86
Dobrá úvaha.
Osobně mě nejvíc pobavilo video jak se Balmer vysmívá uvedení iphonu - "500$ za telefon co nemá ani klávesnici!"
http://www.youtube.com/watch?v=eywi0h_Y5_U

Desítky milionů prodanejch iphonů za měsíc ho myslím patřičně "odměnili" za takovou aroganci.

O současnejch cenách office a windows snad nemá cenu ani mluvit. Pokud jako firma chceme 15 licencí office, MS nedá žádnou slevu, ta se prej dává až za desítky kusů.. (office pro firmy - 4000/kus bez dph)
Co jsme tedy udělali ? Office má asistentka a šéf, ostatní jedou spokojeně na openoffice.

Domu bych si ho koupil, ale musel by stát třeba 500, tolik toho doma opravdu v excelu a wordu nedělám aby se to za nějakejch 1700 vyplatilo.
31.8.2013 06:24:48   193.164.219.xxx 68
Cenovou politiku má Microsoft nastavenou dobře. Jestliže při současných cenách prodá stamiliony licencí, myslíte, že bych jich prodal miliardy, kdyby zlevnil? Ani náhodou. Většina světa to stejně ukradne. Takhle mají stabilní byznys, divize Office patří k nejziskovějším v celém Microsoftu.
31.8.2013 14:25:34   90.177.247.xxx 59
A na co potrebujete aby kazdej mel Office, kdyz s nima stejne nikdo neumi pracovat. Prvne naucte jednoho dva lidi s Office poradne pracovat a ostatni muzou mit jen prohlizece (Office bez zadani serioveho cisla funguje jako ctecka), protoze nebude treba aby do toho zasahovali.

To ze dnes musi mit kazdej nouma Office a pritom ho neumi ovladat je interni problem firem, ktere nedokazou vhodne navrhnout interni organizaci prace, tedy nikoliv MS.
31.8.2013 04:18:01   86.49.14.xxx 31
Jedina skutecna temer trvala hodnota, kterou MS ma jsou skutecne ty hry, protoze to je vec, ktera jednoduse na Linuxu rychle fungovat nebude, nebojte, o Gabeboxu a Wine,PlayOnLine etc vim a pouzivam. Zbytek je o zvyku, pokud se PC k bude bundlovat bude Android jako na smartfounu, tak si bezny uzivatel zvykne rychle.

Office je zavaznejsi problem, protoze on skutecne kdekdo potrebuje Excel a prevod Excelovskych dokumentu do jinych aplikaci je problem, to neni blbej formatovej text, kterej muze byt trochu jiny fontem a posunutej. S Officem je to zacarovenej kruh vsichni ho pouzivaj a vyzadujou, pokudd clovek nema jen malou firmu, ktera nepotrebuje moc komunikovat s ostatnima subjektama je to problem.

Celkove, bych ale MS tolik nehanil jsou tu horsi firmy, ktery se delat vsechno dari daleko mene a ve sve politice jsou jeste mene user friedly. Treba Oracle(Sun), IBM, HP ty taky chteli mit vsechno od vlastniho OS, kancel baliku (v IBM dotedka muci zamestnance Lotusem) pred DB, hardware atd..
31.8.2013 08:41:41   109.230.49.xxx 78
Gramatické chybičky v článku nie sú podstatné, nakoľko krásne odzrkadluje situáciu. Osobne niektoré prešlapy sa začali už pri Windows 7, kvôli ktorým som zvažoval prechod z tak hrozného systému ako Win Vista, našťastie sa dalo obnoviť pôvodnú lištu s quick launch a tak som tento systém si prisvojil a môžem povedať že tu so mnou bude veľmi dlho, rovnako ako XP ktoré som opustil (po testovaní X64 verzie ktorá bola strašná) iba kvôli potrebe viac ramky.
Ďalšie veci ktoré by som Win 7 alebo skôr jeho developerom či manažérom vytkol je zakázanie používania miniaplikácii práve v dobe keď zažívali svoju renesanciu od rôznych vývojárov, v podstate to bol taký malý Google play ktorý Microsoft zlikvidoval nakoľko sa jedná o vážnu bezpečnostnú hrozbu, ako keď nám to uľahčuje prácu tak zrazu je to problém, namiesto toho dostaneme Win 8 ktoré sa v počiatku nezniesli s niektorými HDD a veľa NTB nám kvôli tomu vo firme umrelo lebo sme sa len pokúsili o testovací beh tohto príšerného systému!!!
Úprimne Microsoft na to aby znova sa stal vizionárom by musel sa poriadne nakopnúť a rád by som konečne videl PC z minority report či holografické zobrazovania a bezdotykové rozhrania, načo sa toho dotýkať keď sa dá gestami dosiahnuť to isté prípadne hlasové ovládanie tiež je ešte v plienkach.
Máme tu priehľadné displaye, prečo ich stále po 4 rokoch nevidím aplikované?
31.8.2013 14:34:12   90.177.247.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.8.2013 14:20:22   91.197.118.xxx 116
kalam napsal:
Hlavně,že tlačítko win je ergonomický, že jo?

Odjakživa jsem zvyklej spouštět soubory tím že na ně kliknu a ony se otevřou v přiřazeném programu. Logika dlaždic kdy musím spustit program a v něm si následně vybrat co chci spustit je prostě na desktopu prasárna.
31.8.2013 16:00:55   90.177.247.xxx 712
O cem to mluvite ? Vzdyt Windows 8 nic takoveho nevyzaduji. Stale funguje otevirani souboru jako drive. Opet dalsi clovek co nadava na neco co nevidel.
31.8.2013 14:58:23   194.228.135.xxx 83
Nedos napsal:
kalam napsal:
Hlavně,že tlačítko win je ergonomický, že jo?

Odjakživa jsem zvyklej spouštět soubory tím že na ně kliknu a ony se otevřou v přiřazeném programu. Logika dlaždic kdy musím spustit program a v něm si následně vybrat co chci spustit je prostě na desktopu prasárna.


metro = fullscreen vsechno. (start aplikace...) To je cely. Soubory maji asociace jako kdy driv. Kdyz pustis file manager v metru tak muzes prochazet soubory jako normalne. Jina vec je, ze filemanager v 8 defaultne neni Ma to fungovat tak, ze kdyz pustis prohlizec fotek ukazou se fotky a nemusis nic hledat. Kdyz to tak nefunguje neni duvod metro aplikaci pouzivat. (ono kdyz neni dotykova obrazovka tak neni moc duvod ani kdyz to funguje)

Ale metro "start" funguje lip nez start ze 7, vyhledavani aplikace psanim je chytrejsi. Kdyz uz potrebujes najit neco k cemu si nepamatujes nazev tak zobrazeni vsech aplikaci je prehlednejsi nez to scrollovaci cosi v 7. Jenom meli udelat lip tu intgraci, do alt + tab zahrnout i spusteny metro aplikace, udelat je pouzitelny i z desktopu a povolit jejich spousteni v oknech. Pak bych je mozna pouzival.

Kdyz prestanete resit netro aplikace tak zbytek windows 8 vcetne metro startu je dokonale funkcni, vetsinou i ergonomictejsi (min akci k dosazeni pozadovaneho vysledku) a taky v neposledni rade graficky hnusnej, coz me osobne moc nevadi
31.8.2013 20:41:59   85.160.16.xxx 66
Co po Balmerovi? Totez co pred nim - Linux Gentoo, fluxbox a pohoda, ze nemusim pouzivat Windows - pro me zadna zmena
31.8.2013 21:44:09   77.247.224.xxx 40
Vyborny clanok, akurat sa mi nezda pouzitie slova `konzervativny` v zmysle `fanaticky sa drziaci sucasneho trendu inovacie nasilim`, ktory zaviedla banda ballmer&julka@spol....

vznika tym trocha `protimluv` - nieco ako `sucha voda` nie?
1.9.2013 03:19:08   88.102.74.xxx 100
..dojem, že po ultra-zmrdském systému Rank-and-yank asi v MS nezbylo moc lidí schopných v něčem jiném než rektálním alpinismu. Takže jsou nejspíš odepsaní (s nějakým klidně i 10ti letým dojezdem, pokud se neproberou). Fakt nejstupidnější systém "čištění" firmy jakej sem kdy viděl..
1.9.2013 10:51:13   95.102.215.xxx 612
Osobne nechapem jedincov ,co nadavaju na skvelu Vistu..

BTW: ked vychdzalo XP -bolo zabugovane a ludia nanho nadavali a mali 95-ky,98-cky ,win2000 milenium...

Samo, ze potom teda visla vista aj ja som ju nechcel, nadaval som (ani som ju neskusil..) ale potom ju mal znami -a hadajte co -zapacila sa my vizualom, dizajnom, lepsia nez xp, a co som skusil ,nechapal som fakt ako mohli ludia(aj ja) na nu nadavat.., ona bola v pohode pouzitelna uz od zaciatku.., jedine vlastne to bolo ine ,ze MS ,teda win zacal pouzivat inu architekturu (vyspelejsiu) a teda ako vsetky nove windovsi (vista,win7..) pracuju s RAM, a kedze vetdy ludia nemali tolko ram ,boli tupy a hadzali tento OS na sitne stroje..., a v tom bol celi hacik.., odvtedy pouzivam iba VISTU (nechapem naopak jedincov co maju win7 -len prezancena vista ,dokonca v nieco je win7 lepsia ako vista ,ale aj HORSIA, su na to odkazy na nete!) a preto hlavne pozivam vistu ,lebo ma este nieco z dizajnovych prvkov z predoslich win..,(myslim graficke usporiadanie) -mne sa napriklad win7 hnusi..)-su tam urcite prvky ,ktore my absolutne nesedia,, tak ci tak -kto tu bude pisat ,ze win 7 jelepsia ako vista ,je klamar a ma temto pred ocami..., fakt -ze je to v jadre ten isty system,neni pochyb..
1.9.2013 12:48:58   88.212.28.xxx 814
Asi tak nejak Ja som mal kedysi na NB 4GB RAM a Vistu 64bit a slapalo to paradne, lepsie a rychlejsie ako XP, ziadne pady systemu. Win7 je len osekana Vista s par zmenami, nic viac. Ale hlavne aj Vista a W7 boli lepsie ako XP, nechapem ako niekto este moze pouzivat XP. A Win8 kritizuju len ti co sa ho este nenaucili ovladat
2.9.2013 03:18:04   89.102.91.xxx 22
pri cteni komentu sem si uvedomil ze vlastne ve w7 tlacitko startu nepouzivam a kdyby tam nebylo asi ani bych si toho nevsiml... dyt je vse na sortkatech... co se plochy tyce tak ta mi nevyhovuje uz +/- 10 let, takze ji mam upravenou fences od stardoku, k w8 se nevyjadruju protoze mam zatim nulovou potrebu zkouset/prechazet... u metra mam jen predbeznou obavu z efektivity ovladani, aneb nemam cas ztracet cas zvykanim si a odladovanim... clanek fajn, souhlasim hlavne s pohledem na dotykove displeje, dotakyce jsou pouzitelne jen jako nahrada za cudlikove bordy u stroju, tam to funguje dokonale, ale na praci s pc? to je jako mit misto klavesnice volant nebo gaypad...
3.9.2013 07:55:24   62.141.0.xxx 30
Nebo se taky může rozhodnout koupit Nokii a zůstat samojediný sám se svými telefony a tablety, což podle mě správná strategie není.

No, tak MS kupuje mobilní divizi Nokie...
http://blogs.windows.com/wind ows/b/bloggingwindows/archive/2013/09/02/thoughts-on-today-s-nokia-announcement.aspx
7.9.2013 11:06:39   78.45.109.xxx 00
"PC bylo vždy specifické a náročnost a specifičnost jeho her svým způsobem zdůvodňovala, proč si kupujete drahé herní PC a ne relativně levnou konzoli. Aby Microsoft uspěl, měl by podporovat PC hraní mnohem více. Pokud nemá jako domácí platforma fakticky vymizet, musí mít uživatel silnější argument, než že si může na PC nabouchat email."

Myslim, ze 99% uzivatelu PC staci prumerne hry s prumernou grafikou, coz dokazuji i soucasne hry na tabletech/telefonech, ktere obcas nemaji ani hratelnost a kvalitu(maji jen lepsi rozliseni) her na 8-bitech (Atari/ZXSpectrum). A vetsina hracu chce podle mne pustit konzoli a hrat a neresit, proc mu hra nejde pustit, protoze (ma)nema posledni ovladac gr.karty. Opravdovych hracu, kteri investuji do HW je tak malo, ze to neni zajimavy trh. Nesmite to brat z pohledu CR, kdy 5mil uzivatelu STEAMu je 50% obyvatel, ale z pohledu USA, kdy 5mil = JEDNO bezne mesto ;o)
14.10.2013 11:24:40   178.40.129.xxx 00
Michale Rybko,
„OpenOffice“ se píše takhle, tedy spolu, bez mezery, nikoliv „Open Office“. („Open Office“ je název pro psychickou šikanu zaměstnanců zaměstnavateli.)

(Obdobně to platí i pro „LibreOffice“.)
14.10.2013 11:44:27   178.40.129.xxx 11
Tohle je ukázkový příklad zlotřilého kapitalizmu a jeho dopadů na život.

Je to ukázkovým příkladem všeobecné zhoubnosti kapitalizmu.

Neplatí to pouze pro Microsoft, ale platí to všeobecně: pravidla kapitalizmu jsou pravidly hrdlořezeckého darwinizmu, který nefunguje a ani nikdy nefungoval efektivně. Způsobuje především obrovské plýtvání vzácnými zdroji (jako třeba čas nebo úsilí).

Ale silně pochybuji, že se Microsoftu podaří za rok najít lepšího šéfa, než byl Ballmer.
Nebylo to totiž pouze o něm a jeho chybách, ale o tom, že vývoj se posunul dál a... Microsoft (a snad Ballmer) se to snažili mermomocí zhatit (nebo snad dokonce zvrátit).

Ti „vývojáři, vývojáři, vývojáři...“ dostali nasráno na hlavu, když VISUAL STUDIO VYŠLO TAK SKLIČUJÍCE ČERNOBÍLÉ, AŽ TO DOVÁDĚLO SPÍŠE K SEBEVRAŽEDNÝM NEŽ TVOŘIVÝM MYŠLENKÁM.

Uživatelům pak bylo nanuceno rozhraní, které bylo ošklivé, málo kontrastní a zmatečné.

Tohle prostě ani nemohlo skončit jinak než obrovským průserem a vymazáním všech pokroků, které ovšem byly nuceně provázány s tak ohavně protivnými věcmi, že byly rozhodně odmítnuty drtivou většinou lidí.
14.10.2013 12:11:07   178.40.129.xxx 11
Navíc, Windows je šíleně drahý.
Windows 8 za 279 €?!

Kruci, vždyť za si lze pořídit celý nový počítač!

Microsoft prostě potkal tentýž osud jako IBM.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

119 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 54.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.