Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Úvaha: Samokřupná zařízení aneb když nakupujeme levně
Úvaha: Samokřupná zařízení aneb když nakupujeme levně
autor: Michal Rybka , publikováno 22.6.2013
Úvaha: Samokřupná zařízení aneb když nakupujeme levně

Byl jsem obviňován z toho, že jsem k levným tabletům nekritický a nevidím jejich nevýhody. No – už jsem nějaké poznal. Třeba tu, jak zoufale snadno je můžete poškodit či zničit. Nízká pořizovací cena není způsobena dobrotivostí výrobce, ale značnými úsporami. A nejčastěji tam, kde to není vidět. V konstrukci.


Jednoho dne se snad dočkáme chvíle, kdy stroje budou samy o sobě tak odolné, že nebudou vyžadovat nějakou zvláštní ochranu. A možná, že budou ze skla, z materiálu, který sám o sobě zrovna solidně nepůsobí. Jen se podívejte na úžasné vize firmy Corning, výrobce Gorilla Glass: Ve dvou filmech A Day Made of Glass předvádí budoucnost se spoustou zařízení zabudovaných v inteligentním a zároveň odolném skle. 

Tím, že je elektronika přímo součástí skleněných desek, vytváří jednu kompaktní masu, která je navíc zodolněná. Odolné sklo je součástí fotovoltaických panelů, tvoří architekturální prvky, bariéry, stěny, povrchy stolů, panely – a ve všem je zabudovaná elektronika. Třeba opravdu dokážou udělat sklo tak odolné, že bude v zásadě nerozbitné! Jejich představa světa plného chytrých skleněných panelů, který uživatele vlastně obklopí augmented realitou. Vypadá to neuvěřitelně přirozeně – a taky prakticky.

Ale tam zatím nejsme. Zatím stále platí pravidlo, že čím čínštější a levnější věc si pořídíme, tím větší bude vykazovat tendenci k samokřupnutí a samorozkladu. Na to opravdu nesmíme zapomenout – a to už ve chvíli, kdy se takové zařízení rozhodnete koupit. Na chvíli můžete mít dojem, že i když je ta věc jenom plastová, pořád vypadá mohutně. No – jenom tak vypadá.



Tagy: asie  výroba  konstrukce  tablet  e-book  životnost  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.6.2013 02:53:46   93.99.69.xxx 861
Dneska už se holt dělají hlavně "spotřebky"...
Pár měsíců používat - maximálně do skončení záruky, potom vyhodit a koupit nový.
Divná to doba...
22.6.2013 06:29:29   94.113.196.xxx 114
Až porostou doma v květináči amarouny , pak se bude moci vyrábět kvalitní výrobky s dlouhou výdrží .
22.6.2013 07:17:47   46.13.253.xxx 1645
ale pořád je možnost si nekupovat levný přístroj a koupit si ten dražší, kde i ta záruka kvality je.
Autor sice na jednu stranu nadává, že je to tenký ale pak píše jak by to mohlo být tlustý a výsledek? Sory ale nějakou bambuli gumy nebo hořčíku nechci!
Prostě to chce být ohleduplný, kdo čeká že je něco nerozbitný a tedy věčný je blázen.
To je jako když si koupíte auto, které vypadá svojí velikostí a výbavou jako nezničitelné ... a prodejce ani výrobce vám nedá záruku na to, že při koupi ho za rohem rozbijete tak, že hodnota je nulová
Sklo je sklo a v základu praská hned, to že je Gorrila glass eště neznamená , že je to nerozbitný...
Plasty jsou taky na úrovni kdy předčí vlastnosti pevnosti kovových konstrukcí...
ano konstrukce a uspořádání má smysl pro určitou pevnost a tuhost ale nikdy nezaručuje to co se autorovi stalo s tabletem...
Výrobci nám vycházejí vstříc, a my se pak divíme, že se to rozbilo, to ale není jejich chyba, tak to bude dokud to nezměníme sami... vždy je pro a proti a najít kompromis je otázka vkusu, a sme zas na začátku... já to chci takhle a on takhle... blablabla
22.6.2013 07:48:29   93.181.115.xxx 512
Nevěřím, že se kdy budou vyrábět "poctivá" zařízení s delší výdrží, protože primárním cílem výrobce je vyrábět a ne vyrobit. Sklo vypadá sice nadějně, ale řešením rozhodně nebude, protože vždy se najde nějaké "kurvítko" - např. pevně vestavěný LiOn akumulátor, který v podstatě začne stárnout už v den výroby a degraduje nezávisle na tom jestli ho používáme nebo ne. Když se to vezme kolem a kolem, o kolik je větší kapacita LiOn aku. při podobných rozměrech než NiMh aku., který stojí pár drobných - jenže kdyby se vyráběla alespoň trochu kvalitnější zařízení s těmito akumulátory, spousta uživatelů by si koupila třeba mobil, který by jim při občasné výměně velmi levných aku. vydržel bez problémů deset a více let (cca 50% uživatelů stále bohatě stačí funkce mobilu na úrovni Nokie 6301.) a to rozhodně výrobci nechtějí. Takže vzhledem k tomu, že kvalitní zařízení už nejsou na trhu, budu "do roztrhání těla" stále používat svoji 8 let starou Nokii 6233 nebo 22 let starý holicí strojek Braun :-)
22.6.2013 08:50:26   88.100.204.xxx 181
delaji se porad, pouzivam 8 let panasonic toughbook cf29 ktery pouzivam na mereni wifi pro montaze 2x mi i sletel ze strechy a porad ok. Nove modely maji podobnou odolnost akorat se nesmi clovek divat na cenu, ja ho koupil pred temi 8 lety repasovanyho za 20k
22.6.2013 10:28:29   193.85.228.xxx 301
Notebooky Panasonic série CF jsou opravdu dříči. V práci mám ještě starší CF-28 a je to opravdu nezničitelný NB. Pracuji jako geofyzik, takže v podstatě každý den v terénu, bez ohledu na počasí a pracovní prostředí (louky, les, stavby, tunely, kanalizační stoky, sluníčko, sníh, déšť splašky atd...) X krát utopen, zmoklý, od bláta. Až se odebere do křemíkového nebe, mile rád mu budu věnovat minu ticha a stále bude mít své čestné místo u mě na poličce, i když už to bude nepotřebný kus šrotu. Prostě poctivý kus železa, který odvede svou práci bez ohledu na to kde a v jakém stavu je.

Ale abych se vrátil k tématu článku. stále říkám: "Nejsem tak chudý abych si kupoval levné věci!" asi před pěti-šesti lety jsem si koupil NB IBM-X60 tablet (12"/1400x1050) do dnešního dne jsem za něj nenašel adekvátní náhradu a to jak po stránce funkčnosti (dotykové vrstva a pero WACOM)tak i po stránce kvality zpracování a konstrukce. v době jeho poupě jsem se docela nepohodnul s jedním kolegou, který tvrdil, že tolik peněz za NB by v životě nedal. Dnes už začíná uvažovat jinak, po té co za tu dobu co já mám jeden NB on už má čtvrtý "plasťák" a začíná mu to lézt do peněz. Ale to je asi i účel těchto věci.

PS1: IBM jsem samozřejmě kupoval jako repas z USA, nemám 50k na NB. Tak dobře mě ještě neplatí

PS2: Pro hnidopichy k NB Panasonic. ANO je to neskutečně na dnešní poměry pomalý šnek, ale v práci při měření nepotřebuji žádné super dělo. Co má 4x jádro a minimálně 8GB ram aby na tom jel aspoň internet!!!. Většina programu co potřebuji k práci ještě běží pod MS-DOS a vrchol modernosti je podpora Win2000/WinXP. Ale co, svoji práci dělají rychle a hlavně dobře.
22.6.2013 11:28:17   92.245.197.xxx 355
cela ekonomika zapadu je zalozena na spotrebe a aby sa spotrebovalo musia sa veci aj kazit ajlepsie v 2 az 5 rocnych cykloch
22.6.2013 11:57:06   147.251.54.xxx 00
Tohle je jen otázka času, všechno je proveditelné, jen to tak trochu ještě není ready pro běžného uživatele. I když...

Když by si tohle chtěl udělat nadšenec (spíš skupina nadšenců), tak narazí na "drobné" problémy. Obří dotykové plochy stále stojí obří sumy, při skládání menších ploch 1/2 ploch dorazí s nějakou chybou a nevim, jak to dělaj, ale ani funkční plochy ze stejné série nedávají ani stejné indexování o frekvenci snímání nemluvě..."nalepit" si jen obrazvou plochu z druhé strany skla dneska není možné vůbec (prakticky pár ohebných displayů existuje,ale...). a že by se to dalo nějak sehnat jako komplet, to nehrozí.
22.6.2013 13:20:02   185.15.252.xxx 280
Chapu, ze elektronika je spotrebni zbozi a vyrobce chce, aby ho zakaznik periodicky menil za nove. Ale to, co vyrobci sem tam predvadeji, je na me moc. I od spotrebni elektroniky ocekavam, ze prezije alespon do uvedeni noveho modelu s novou generaci hardware. Jenze ani s tim se dnes zdaleka neda pocitat, pricemz to casto neni otazka ceny materialu nebo vyroby, ale jednoduse naprosto zpraseneho navrhu. Kdybych mel jmenovat jenom par ukazkovych "zlocinu":
- Ruzne nacvakavaci kryty, co drzi na titernych plastovych pacickach o tloustce 0,001 mm.
- SMT obvody, na kterych kvuli prehrivani odchazeji pajene spoje. Kolikrat by pritom stacilo jen osadit PCB tak, aby kriticke soucastky nebyly tak nalepene na sobe, misto na nem pri dnesni koncentraci integracu vetsinou je (typicky problem PCB od OEM dodavatelu).
- Otocne a posuvne mechanismy, jejichz konstrukce si vylozene rika o vznik vuli, jako klouby s osou uchycenou jenom na jedne strane.
A takhle by se dalo pokracovat dlouho. Pointa je, ze primerene odolne zarizeni se da vyrobit i bez pouziti drahych a tezko obrabitelnych materialu jako titan . Z ABS plastu se delaji kliny na kaceni a stipani pro drevorubce, takze by z nich urcite slo udelat i solidni telo telefonu. Jenom by ho nesmela navrhovat karikatura inzenyra, kterou ani ve snu nenapadne, ze na velkou mechanicky namahanou plochu by mozna nebylo spatne udelat prolis...
22.6.2013 14:05:18   109.238.215.xxx 100
ůvaha sama pro sebe by také byla jak hodnota designu u dražších modelů má nelogické dopady na celkovou kvalitu. Příklad: lugusní klávesnice od Logitechu (evropský výrobce) se solárním zdrojem energie stojí mín. 1000+ má slabé nožičky že je někdo uláme první den. Stoho vyplývá že většina výrobků je zaměřena jen na jednu hodnotu , kvalita , design , cena. Dokonalej výrobek žádnej velkej výrobce nevyrobí s principu.Nemyšleno doslovně spíš jako navázání na ůvahu v článku.
22.6.2013 20:47:44   94.113.217.xxx 40
radekmat napsal:
ůvaha sama pro sebe by také byla jak hodnota designu u dražších modelů má nelogické dopady na celkovou kvalitu. Příklad: lugusní klávesnice od Logitechu (evropský výrobce) se solárním zdrojem energie stojí mín. 1000+ má slabé nožičky že je někdo uláme první den. Stoho vyplývá že většina výrobků je zaměřena jen na jednu hodnotu , kvalita , design , cena. Dokonalej výrobek žádnej velkej výrobce nevyrobí s principu.Nemyšleno doslovně spíš jako navázání na ůvahu v článku.


Toho uz jsem si vsimnul taky ale hodne vyrobku je spis kombinace dvou prvku jako design/nizka cena ale bez vykonu nebo vykon/design ale zase vysoka cena atd. kombinace tri prvku design/vykon/nizka cena se jen tak nevidi...
22.6.2013 14:55:11   89.24.139.xxx 57
Tahle doba nám nepatří a možná bude patřit naším dětem která budou mít děti těm možná tahle doba bude patřit a umožní jim zlepšit si svůj život.
Naše doba je taková jaká je a spouta z nás si ještě ráda zahraje Gta San Andreas na obyčejném PC a večer zajde někam se svou holkou a nebo manželkou.
Budouctnost je stále ve vývoji a i když to vypadá hezky tak se pak může stát, že hacker v budouctnosti nejen zjistí o vás vše, ale ty uníky nebudou pohá data jako to jsou dnes, ale bude to váš život který patří vám a vačí rodině takže místo aby se při vývoji změřili hlavně na IT tak se snaží co nejvíce hledět na budouctnost. Například to jak jsou všude kamery i v ložnici je opravdu nebezpečné.
Já jsem rád tak jak to prozatím je. Stejně je to všechno v plénkách.
22.6.2013 18:27:13   128.0.183.xxx 1223
mám smartphone 4jádro 4,5 ips displej za 3litry z číny,už mi spadnul 2x na beton,bohudík na záda,pokud mi telefon vydrží jen rok,bude mi to fuk,protože si zase za trojku koupím nové dělo a pořád budu mít 5 tisíc k dobru..je to spotřebníelektronika
23.6.2013 09:12:23   78.108.97.xxx 161
rad bych pripojil svuj nazor - podporeny zkusenosti s mnoha cinskymi tablety. Pracuji jako technik a denne mi projde rukama nekolik desitek reklamaci cinskych tabletu.

Takze - s clankem naprostou souhlasim, jen doplnim, ze mezi cinskymi znackami (Prestigio, Goclever, Sencon, Evolveo, 3Q, Point of view, Emgeton, Gogen a mnoho dalsich) nenajdete kvalitne navrzeny vyrobek. I tablety za 6000 jsou navrzeny uplne stejne jako ten nejlevnejsi model - jen maji treba hlinikovy zadni kryt misto plastu, ale to pevnosti neprida, kdyz stred tabletu je z plastu a vsechny dily jako pcb a baterka jsou pevne pridelane na lcd. Naprosto tragicka je reklamovanost techto pristroju - bezne 15 - 25%, u modelu s 3G modemem je to klidne i pres 30% (vic funkci, vic veci k po....). Obcas cloveka naprosto zarazi uplne stupidne navrzene soucatky, napr vylamujici se konektory, pripadne nedostatek cinu pri pajeni pcb. Praskle lcd nebo digitizery pak tvori odhadem cca 5% reklamovanych tabletu.
23.6.2013 10:13:42   212.67.93.xxx 92
Problém je, že skutečně odolný notebook dnes stojí jak nové auto, váží několik kilo a výkonem se přibližuje ultrabookům... Při té ceně se většině lidí vyplatí koupit několikrát šmejd, navíc při šetrném zacházení lze uplatnit záruku a po dvou letech je na čase počítač pomalu vyměnit, protože není ani in ani výkonný.
23.6.2013 11:09:34   46.13.253.xxx 24
... elektronika z NEčíny a výroba z NEčíny ...
23.6.2013 14:48:10   85.216.191.xxx 70
ano, je to kvoli usetreniu uplne na kost. to iste sa deje vsade (napr. viem, ako sa to robi v automotive industry). ide o usetrenie uplne doslova kazdeho centu za uplne kazdu cenu, pokial sa to da zapnut, nastartovat, rozlozit atd atd. je to hlupe, pretoze lepsi prvok by mohol stat uplne zanedbatelny priplatok (urcite by som si priplatil kovovy, vymenitelny drziak namiesto plastoveho fixu, ktory ked sa zlomi musi sa menit cela konzola za X penazi povedzme jedno, alebo 5 eur pri cene 15000, ale taka moznost nie je). oni potrebuju usetrit v seriovej vyrobe pri vyrobe XY kusov. pokym sa to kupuje, tak sa to nezmeni.
24.6.2013 08:48:54   85.71.106.xxx 13
Přesně kvůli tomu jsem do KOSSů nakonec nešel a radši jsem si za sluchátka připlatil. Lepší zvuk, mušle a hlavně vyměnitelnost naprosto čehokoliv. Je to vlastně jádro sluchátek a na něm koženkový části a k tomu kabel. Perfektní koncept, kde jde vyměnit cokoliv, nemůžu si vynachválit (hlavně kvůli tomu, že kabel mi vždycky odešel první. Tady můžu vyměnit jen ten a jedu dál).
1.7.2013 14:15:05   62.209.192.xxx 40
hmm a co jsi nakonec koupil? Napsal jsi sice ze jsi nesel do KOSSu ale tu lepsi variantu jsi nam zatajil
23.6.2013 18:54:55   85.70.64.xxx 122
Já jsem se vždycky už od malička ve všem vrtal. A když se člověk dlouho hrabe v různejch věcech tak brzo zjistí že životnost výrobku zkracuje výrobce sám a úmyslně. Ty výrobky jsou naprosto úmyslně špatně nevržený a zprasený. Přitom náprava těch problémů by nestála nic, stačí to prostě jenom navrhnout jinak. Všechny pohyblivý části jsou úmyslně poddimenzovaný, pájený spoje se rozpadaj, konektory se lámou, kabely se trhaj (často urvou i část tišťáku - neopravitelnej problém). Hlavně u sluchátek mě dostává často chybějící zajištění kabelu proti vytržení (např Koss Porta Pro - kdysi kvalita, dneska absolutní aušus). Je to prostě k blití co se to dneska děje. Kdybych byl miliardář tak bych si všechny věci nechával vyrábět na zakázku a dost bych jim do těch návrhů kecal. S tim se musí něco udělat, ale co? Člověk to dneska už neovlivní, koupit to co potřebuje nebo chce stejně musí a když nesežene to co hledá tak prostě musí dělat kompromisy a koupit něco co vyhovuje aspoň částečně. Kdyby to ale vydrželo aspoň ty 2 nebo 3 roky, ale ono se to kolikrát p.o.s.e.r.e. ještě než to člověk donese domů (Sweex a podobný značky). Jak je možný že je legální vyrábět takový výrobky? Ve středověku by je za to potopili v kleci do Vltavy. Já bych všechny ty klasický starý značky v Evropě znárodnil, každej podnikatel myslí jenom na zisk a takhle to dopadne. Jak je možný že kdisi nejlepší značky vyráběj v Číně a kvalitou jsou na stejný úrovni jako přímo v Číně navržený výrobky? Kdo ty firmy zničil? Kapitalismus? Asi jo.
23.6.2013 18:58:20   85.70.64.xxx 150
Jak je možný třeba že hi-fi věž s rádiem, gramofonem a kazeťákem z roku 84 dodnes funguje bez problému? Kdo z vás má doma funkční kazeťák vyrobenej po roce 2000? Kdo? Nikdo. Nechápu.
23.6.2013 19:00:12   85.70.64.xxx 80
Dokonce to má displej kde se dá ladit rádio na desetiny MHz přesně. To už se dneska opravdu moc nevidí. Leda tak v autě.
1.7.2013 14:26:20   62.209.192.xxx 40
podekuj ekologii ala RoHS, kde diky stale mensimu podilu olova v cinu, dochazi ke stale mene kvalitnim spojum a elektronika bude postupem casu mene a mene kvalitni (dokud nezacnem pouzivat jine nez pajene spoje)
23.6.2013 22:34:30   80.47.78.xxx 30
Ja jsem nasel kurvitko v laptopu za £1500, ramky na grafararne tovarne pretaktovane, dolni ramky byly chlazene a ty horni nebyli vubec.
23.6.2013 19:22:01   82.113.55.xxx 21
Za vysvedceni jsme kupovali kolo a tablet. Kolo za 13 tisic a tablet za 3 tisice.
.
Pointa je v tom, ze u kola ocekavame zivotnost alespon 10 let, u tabletu 2 roky. Kdybychom koupili tablet za 6-8 tisic, jak moralne zastaraly bude za 2 roky? Jak bude fungovat baterie za 2 roky?
Situace s tablety mi pripomina situaci s digitalnimi fotoaparaty pred 10 let. Nejlevnejsi Olympus stal 10 tisic, a nekvalitni noname cina stala 4-5 tisic. Dneska si za 5 tisic clovek koupi dostatecne kvalitni fotak. A verim, ze za 5 let si clovek za 3 tisice koupi kvalitni tablet (pokud v te dobe uz nebudou mobili s moznosti si vyrolovat velky oled displey...)
23.6.2013 20:08:32   85.70.64.xxx 20
Já mam asi 4 roky starej Fujifilm tenkrát za těch asi 5 000 Kč, funguje bez problému. Ségra za tu dobu měla jeden Olympus a jeden BenQ (malý kompakty) a oba se rozpadly asi po těch 2 letech. Takže jaká je v tom pointa nevim, asi jsem měl štěstí na dobrej model.
23.6.2013 20:10:18   85.70.64.xxx 111
A mobil mam 5 let starou nokii, naprosto mi vyhovuje, jediný co bych uvítal je trochu vyšší rozlišení displeje ale přežít se to dá. Kdyby mi nezačala odcházet baterka tak bych s nim asi zustal na věky. Nechápu tu potřebu lidí si furt kupovat nový mobily. K čemu jako? Si radši koupim pračku abych nemusel prát ručně než novej smártfoun.
24.6.2013 00:59:10   94.112.52.xxx 41
Pracku? hahaha. Z deste pod okap. Kazda pracka ma v sobe maly pocitac. Bezolovnata pajka, vlhkost a otresy.Mechanicke dily z plastu. Jak dlouho myslis ze to vydrzi?
24.6.2013 08:25:58   85.70.64.xxx 21
Já bych radši vířivou bez elektroniky. Ale je smutný že v takzvaný "civilizaci" musí obyčejnej člověk několik měsíců šetřit aby si mohl koupit základní vybavení jako je pračka nebo lednice.
24.6.2013 11:32:45   165.72.200.xxx 20
Klid, pracky vetsinou nedojedou na elektroniku. Zejmena ty levne temer vzdy konci v dusledku vad konstrukce / selhani jinych dilu. Stredne drahe a drahe modely pak po delsi dobe na veci souvisejici s opotrebenim.
23.6.2013 21:40:35   88.103.155.xxx 112
Článek hezký, vcelku dobře pojatý, jen mě překvapilo, že za 1) autor nepozná rozdíl mezi soustruženým a frézovaným dílem a za 2) tyhle kryty se už dávno nefrézují a nesoustruží, jsou to výlisky z AL/ABS a pod.., takže formička a jedem jak na běžícím pásu...
Jinak OK.
23.6.2013 22:29:50   80.47.78.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.6.2013 00:52:12   94.112.52.xxx 90
Vubec mi to neprekvapuje. Mel jsem moznost videt filozofii cinske vyroby v praxi. Reditel spolecnosti zaucoval ceskeho vedouciho vyroby stylem. "Pokud lze prilepit papir s upozornenim na zed dvema kousky lepenky o delce 1cm je potreba to tak udelat. Argument ze to bude drzet nekolik hodin neobstal. Lepenka se setrit musi. Pokud papir upadne, je potreba tam nekoho poslat, aby to prilepil znovu." Nedelam si srandu. Rozhovor trval cca 15minut a slo o pochopeni ducha spolecnosti.
24.6.2013 15:04:08   194.228.197.xxx 40
pokud vím, tak EU má nařídit výměnné baterie v mobilech
25.6.2013 20:13:11   78.111.117.xxx 21
taven napsal:
rad bych pripojil svuj nazor - podporeny zkusenosti s mnoha cinskymi tablety. Pracuji jako technik a denne mi projde rukama nekolik desitek reklamaci cinskych tabletu.

Takze - s clankem naprostou souhlasim, jen doplnim, ze mezi cinskymi znackami (Prestigio, Goclever, Sencon, Evolveo, 3Q, Point of view, Emgeton, Gogen a mnoho dalsich) nenajdete kvalitne navrzeny vyrobek. I tablety za 6000 jsou navrzeny uplne stejne jako ten nejlevnejsi model - jen maji treba hlinikovy zadni kryt misto plastu, ale to pevnosti neprida, kdyz stred tabletu je z plastu a vsechny dily jako pcb a baterka jsou pevne pridelane na lcd. Naprosto tragicka je reklamovanost techto pristroju - bezne 15 - 25%, u modelu s 3G modemem je to klidne i pres 30% (vic funkci, vic veci k po....). Obcas cloveka naprosto zarazi uplne stupidne navrzene soucatky, napr vylamujici se konektory, pripadne nedostatek cinu pri pajeni pcb. Praskle lcd nebo digitizery pak tvori odhadem cca 5% reklamovanych tabletu.


Myslíte Sencor? To je česká značka patřící české firmě FAST. V PRC se to samozřejmě vyrábí. V Číně vyrábí i dobré věci, ale jen pro ty nahoře a pro ty, kteří za to zaplatí. Je to jen o zákazníkovi a ten chce levný crap, aby to prodával dál s mega vývarem.
26.6.2013 21:21:51   78.108.97.xxx 41
Sencor je jako znacka ceskej, co vsak neni cesky jsou jejich vyrobky - a to, ze si namalujou krabicku a sem tam prelozi par vet v menu pristroju, nechaji vylejzrovat logo na kryt a vytvori manual... to se na me nezlobte, ale toto neni vyvoj vyrobku - to je pro me vyvoj marketingu.

A vsechny znacky co jsem vyjmenoval jsou to same v blede modrem jako Sencor

Renomovani vyrobci - v pripade tabletu Apple, Samsung, Asus, Acer a par dalsich - ti maji vlastni vyvoj a je uplne jedno ze pouzivaji stejne soucastky, ale navrh pcb a cele konstrukce tabletu je ciste jejich, software a jeho odladeni to same.
26.6.2013 21:25:58   78.108.97.xxx 11
Jeden z mnoha skutecnych vyrobcu tabletu Sencor :

http://www.bmorn.com/en/about.asp

Prohlednete si dobre posledni obrazek
2.7.2013 08:48:03   147.229.43.xxx 21
Ipad: Je mohutný, hluboký a spodek vypadá soustružený do série stále menších spirál, navíc přepažených dvěma vyvýšenými můstky.
Doporučuji autorovi nastudovat alespoň základní definici pro soustružení a následně pro frézování, možná se bude divit jaký nesmysl napsal.....
3.7.2013 12:33:50   94.125.219.xxx 10
Ascona20 napsal:
Článek hezký, vcelku dobře pojatý, jen mě překvapilo, že za 1) autor nepozná rozdíl mezi soustruženým a frézovaným dílem a za 2) tyhle kryty se už dávno nefrézují a nesoustruží, jsou to výlisky z AL/ABS a pod.., takže formička a jedem jak na běžícím pásu...
Jinak OK.


Naopak konkrétně zadní díl Ipadu se frézuje/soustruží z jednoho kusu hliníku. Dělá to v Číně firma Brother (přesněji řečeno vyrábí obráběcí stroje do továren, kde se vyrábí díly pro iPad..nevím jak se jmenuje jejich větev s obráběcími stroji). Vtip je v tom, že mají unikátní stroje, které dosahují časů srovnatelných s lisováním. Takže tak
13.10.2013 08:39:22   178.40.129.xxx 00
Na vině ovšem nejsou „čínští soudruzi“, nýbrž evropští a hlavně američtí kapitalisté, kteří po čínských soudruzích takové šunty vysloveně žádají.

Jak zaznělo v Žárovkovém spiknutí: za socializmu se šetřilo hlavně tím způsobem, že věci byly mnohem kvalitnější, že byly tak kvalitní, že vydržely desítky let.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

183 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 86.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.