PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí?

PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí? | Kapitola 4

Michal Rybka

Michal Rybka

22. 2. 2013 03:00 50

Seznam kapitol

1. Co víme 2. AMD konečně zabodovalo 3. Technologie Gaikai 4. Vyšší nároky na síť
5. Ukázkový příklad s trpaslíkem 6. Zpátky na zem 7. Vlna spekulací tedy pokračuje

V noci se středy na čtvrtek byla v hrubých rysech představena nová konzole Sony PlayStation 4. Názory se rozcházejí, někdo je nadšený z hardwarové specifikace, jiný je jí naopak zklamaný. Někdo byl nadšený z herních dem, jiný je považoval za nudné. Možná proto si také někdo stačil všimnout, že mezi předvádějícími nebyla jediná žena.

Reklama

Podle oficiálních specifikací potřebuje streamovací technologie Gaikai minimálně 3 Mbit/s, idálně 5 Mbit/s, o maximální akceptovatelné latenci se nemluví, ale pro pozorování toho, jak někdo jiný hraje, to asi nebude znamenat významný problém. Narazil jsem na zmínky, že zpoždění do 100 ms neznamená pro hry připravené pro streaming problém, i když přímo hrajete (tituly provádějí krátkodobou predikci), což znamená, že by streaming měl fungovat i z tisíce kilometrů vzdálených serverů. Samozřejmě v optimistickém případě, protože všichni ví, jak devastující vliv má zatížení sítě na streaming. A hloupé je to, že lidi z jedné geografické oblasti mají zátěžový peak v jednom čase. To bude jeden limitující faktor.

PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí?
i Zdroj: PCTuning.cz

Významný problém může ale znamenat to, pokud bude mít streamování z konzole podobné požadavky nejen na downstream, ale i na upstream. Je možné, že právě tam narazíme na nějaké praktické limity, jako že například ze své PS4 budete moci streamovat jenom v rozlišení PS Vita. Nemuselo by to znamenat zásadní problém v případě, že upstream bude sloužit hlavně k tomu, abyste pozvali své kamarády na sledování vaší herní seance. Dokonce by to bylo z uživatelského hlediska príma, protože co je lepšího, než hrát společně s kamarádem? Mezi moje nejlepší hráčské zážitky patří to, když jsem hrál kooperativní multiplayer (čištění levelů Dooma bylo jako sehraná vojenská akce) a nebo když jsem s někým hrál společně u jednoho počítače, což znamenalo, že jeden hru ovládal a ten druhý mu do toho pindal.

PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí?
i Zdroj: PCTuning.cz

Takové společné hraní je jeden nekončící tok pozitivní komunikace, velmi výrazně vás to s vaším partnerem spojí a navíc jste dohromady při hraní chytřejší a všimnete si více detailů (koneckonců takhle funguje například párové programování). Lidi dnes tráví spoustu času vysedáváním na Facebooku, tak proč by neseděli u show, kde někdo hraje hru, někde hopsá v džungli a oni mu do toho můžou kibicovat? Tohle může být docela pecka v případě, že máte kamarády „někde za vodou“ a nemůžete s nimi společně hrát v jedné místnosti. Absolutně k nezaplacení, když jste v karanténě s infekční nemocí a z izolace vám „kape na karbid“. Tohle je nápad, který opravdu oceňuji!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama