Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí?
PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí?
autor: Michal Rybka , publikováno 22.2.2013
PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí?

V noci se středy na čtvrtek byla v hrubých rysech představena nová konzole Sony PlayStation 4. Názory se rozcházejí, někdo je nadšený z hardwarové specifikace, jiný je jí naopak zklamaný. Někdo byl nadšený z herních dem, jiný je považoval za nudné. Možná proto si také někdo stačil všimnout, že mezi předvádějícími nebyla jediná žena.


Z hlediska programátorů tedy bude PS4 „podstatně normálnější“, než byla PS3. Bude taky podstatně podobnější PC, což je pro osud PC hraní rovněž dobře. Řada lidí komentovala, že „PS4 je jenom takové slabší PC, které jste si mohli koupit už před lety“ - a navíc zdůrazňují, že bude trvat skoro ještě rok, než se „takto slabý“ stroj objeví na trhu, nicméně je na místě zdůraznit, že tato specifikace dává šanci náročným PC hrám. A u PC her stále není standardem, že by vyžadovaly byť „jen“ výkonný quadcore procesor a 8 GB RAM! Pokud se „minimální laťka“ posune na tuto úroveň, znamená to, že se i u levných herních PC dostaneme na 8 GB RAM minimum a tím pádem se i nutně posuneme na 64bitovou verzi Windows jako minimum. To je pro vývoj her nepochybně dobře.

PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí?

Velkou věcí je integrace herně-streamovací technologie Gaikai do PS4. Od toho okamžiku můžeme říci, že streaming se stává opravdu reálnou technologií, což se Onlive popravdě nepodařilo. Koncept streamování je u PS4 nejen významný, on je naprosto zásadní, protože PS4 nemá být zpětně kompatibilní s PS3. Pokud budete chtít hrát svoje oblíbené PS3 tituly na PS4, budete si je prostě muset streamovat. (Velmi by mě zajímalo, jak to bude v případě, že vlastníte originálku PS3 hry – budete mít v takovém případě PS3 streamovanou hru zadarmo? Podle logiky věci by to tak být mělo!)

Konečným cílem streamovací technologie by měl být streaming nejen mezi serverem směrem ke klientovi, ale také streaming mezi zařízeními navzájem, takže budete moci pozvat své kamarády k tomu, aby se dívali na to jak hrajete třeba ze svého tabletu a nebo PC. A nebo budete hrát PS4 hru přímo z PS Vita. A nebo, možná, z jakéhokoliv připojeného zařízení – a vaše PS4 bude fungovat vlastně jako server. To je docela velká věc, pokud by se tento koncept masově prosadil, stal by se remote computing normou i pro běžné uživatele a nejen pro programátory. Znamenalo by to veliké plus pro domácí využívání remote computingu a cloud computingu, zároveň by to znamenalo, že by se výrazně změnil vztah koncových uživatelů k síťové infrastruktuře (razantní vzestup nároků na konektivitu, spolehlivost a zabezpečení).

PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí?

Gaikai se podařilo navázat řadu technologických partnerství a udělali velké technologické pokroky. Minulý rok se jim podařilo udělat nativní klient pro Chrome (NaCL), který běží v sandboxu a využívá výkon klientského hardware. To je opravdu velká věc, tato technologie dovoluje streaming ve 60 fps, dovoluje okamžitý start streamovaných her a vypadá, že vážně funguje.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
219 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 73.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.