Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Úvaha: Tablety a konzole vytlačují hardcore hráče
Úvaha: Tablety a konzole vytlačují hardcore hráče
autor: Michal Rybka , publikováno 10.2.2013
Úvaha: Tablety a konzole vytlačují hardcore hráče

Debaty o tom, že „PC jako herní platforma skončí“, se táhnou v podstatě od chvíle, kdy se PC objevilo. Zpočátku bylo PC považováno za pro hry zcela nevhodné – slabé, drahé, špatně vybavené. Dnes se zdá, že to jsou stejné kecy jako ve chvíli, kdy se říkalo, že PC hraní zničí Wii a „nové formy hraní“. Můžeme být ale opravdu pořád v pohodě?


Ve skutečnosti existují jen dvě silné skupiny, které stále žádají silné a průběžně upgradovatelné PC počítače: Profesionálové, kteří je využívají opravdu pro výpočty a potom „seriózní hráči“. Řešením pro profesionály je cloud a server-side výpočetní systém, který lze nafukovat podle potřeb a dovoluje lepší balancování využití zdrojů. Pak už zbývají jenom „seriózní hráči“. Jejich počty upadají s tím, jak se hraní obecně přesunuje na mobilní platformy – a to velice rychle. Ještě před rokem vypadala Zynga jako masivní úspěch, ale množství hráčů, kteří seděli doma u PC, se jim v posledním roce rozprchává do ulic s mobilem v ruce. Otázkou je, kolik hardcore hráčů zůstane doma. Kolik z nich bude opravdu kupovat výkonné komponenty, aby motivovali výrobce hardware k pokračování vývoje? A pokud se prodeje výkonných komponent zabrzdí, dává smysl, aby vývojáři tvořili hry, které budou takové komponenty vyžadovat?

A nebo bude jednodušší pořádně prozkoumat možnosti Intelu HD Graphics 4000, protože to bude jejich výkonový etalon a zároveň jak dolní, tak i hodní mez, pro kterou budou vyvíjet?

Přijde vám takový vývoj šílený? Ale kdeže, takhle se pro konzole vyvíjí odedávna.

Úvaha: Tablety a konzole vytlačují hardcore hráče

Pokud se to doopravdy stane, tak to znamená, že se spousta věcí stane zbytečná: Přetaktovávání, benchmarkování, laborování s větším počtem procesorů a karet... V podstatě jenom změříte, jak moc plynule jede hra na standardizovaném systému a zahrnete to do jejího hodnocení.

Úvaha: Tablety a konzole vytlačují hardcore hráče

A nebo to možná bude jinak. Třeba nás zachrání právě svět mobilů, konkrétně svět Androidu, kde se naopak rozjíždějí výkonové války a kde standardizované platformy neexistují. Zatím to ale vypadá tak, že pro Microsoft je atraktivnější „svět podle Apple“ s jasně definovanými platformami – už jenom proto, že by se mohli stát výlučným distribučním kanálem a dostat pěkně malý kousek z každé prodané kopie. Nejhorší na tom je to, že jejich strategie je ucelená (při „refreshi“ dojde k obnovení JEN u „nových“ aplikací nakoupených přes Store, což docela diskriminuje právě klasické hry) a že uživatelům, kteří hry nehrají, vlastně ani vadit nemusí, ať už se smíří s „novým rozhraním“ a nebo ne.

Buď jak buď, dlouhodobě to nevypadá zrovna dobře...



Tagy: úvaha  hardcore  hc  hraní  gaming  hráči  pc  tablet  notebook  ultrabook  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
10.2.2013 04:22:21   78.45.165.xxx 21813
Nemyslim si že by se něco měnilo až tak razantně. Jakožto člověk co trochu vidí do prodeje atd, Výkonná PC se prodávají +- stejně jak dříve. Zmněnil se jen přístup BFU. Ti berou vždy to nejlevnější, a tak přesedlali na cheap notebooky protože je to pro ně funkční a kompletní řešení kde nemusí nic "zapojovat" atd.

Pak jsou tu ty tzn bandwagon směry. 3 roky dozadu to byly netbooky. Dnes po nich neštěkne pes protože lidi hodně rychle pochopili že jsou useless. Tablety jsou jen další bandwagon, kterej přijde a pak zase odejde, kor když většina jsou jen přerostlý mobily.

Surface, ten s I5 je jinej, ale moc to lidi nechtěj, je to prostě předražený. BFU si koupěj stroj pod 10 tisíc a je to. Na jeden surface s I5 se prodá tak 30 notebooků a 20 stolních PC. To má bejt ňákej rozšířenej standard?

Dále pak, hry na telefony a tablety jsou time-filler hry. Lidi to hrajou na cestě do práce či školy, když nemůžou nic jiného. Znáte někoho kdo by seděl doma a dříve hrál na PC či konzoli a nyní tam bude sedět a hrát v ruce s tabletem? Ne.

Bude to jako posledních 15 let. PC bude mít stejné místo jaké má teď, v menšině. Jen ta většina prodanejch titulů se možná z konzolí přesune jinam a pak se zas vrátí, je to jako cloud-gaming super idea než zjistíte uh... latence... atd.

Nechal bych to vyšumnět a uvidí se. Sám MS si na úspěch zatim nezadělal. Jeho produkty se prodávaj málo, a ti co chctěj věci cheap mezi tablety jsou po Androidu protože na MS je vše jen přes jejich store. A to víme co znamená... že to jde blbě krást. MS si chce hrát na druhej Apple se svym vlastnim ekosystémem, atd. Ale dle očekávání to zatím selhává.

Tvrdit že je to úspěch je jak tvrdit že Windows 8 jsou úspěch, přeci jim % stoupaj ne? No, bodeť by ne když před půl rokem měly 0 a OEM se nic jiného neprodává, Vista také stoupala.

Zkrátka a jednoduše nic revolučního nevidim. Jsou tu furt. PC, konzole, handheldy. Jen nám klasické handhelldy umíraj a nahrazujou je mobily a tablety. Ale konzolí a PCček se toto moc nedotýká, nikdo kdo rád hraje hry z pohodlí domova se na tablet nepřesune. Tečka.
10.2.2013 17:18:26   93.99.63.xxx 342
Až s podivem, jak to DOC_ZENITH trefil.
10.2.2013 04:49:44   88.100.132.xxx 4311
Původně jsem k tomu chtěl taky napsat něco delšího (ono je to totiž trochu jinak než tu pan Rybka píše, mj. ta kravina o tom jak nemůže být štíhlý stroj výkonný apod. KECY), ale víceméně souhlasím s DOC_ZENITHem. Akorát bych ještě vzal v potaz fakt, že hodně hardcore hráčů už má dneska pomalu fousatý děti nebo používají pc na práci a ne na hry
10.2.2013 05:42:24   93.91.49.xxx 4719
Tak už to bylo tolikrát že se divím, že to někoho ještě vzrušuje. Netbooky, ultra booky, handheldy, tablety(ty už jsou s námi v moderní podobě od roku 2001, ne iPad nebyl první!) Tvrdit že tradiční PC je na vymření mi přijde stejně směšné jako když čtu další novinku o novém "super-cool" způsobu jak ovládat počítač místo myši. Proč zabíjet něco co funguje?

Vývoj nestagnuje a ani nemůže. Rozhodně se nezastavil, řekl bych, spíše se stabilizoval. Vzpomínat na dobu kdy grafická karta za 16500Kč měla po půl roce cenu 5000 a neuběhala novou hru jako "etalon" pc her mi přijde ujeté. Jsem rád, že doba kdy za rok vyšly 2 standarty DirectX je pryč.

Souhlasím s ústupem prodejů výkonných stolních PC ale hráči neubývají. Počítačoví "pařani" jsou totiž velice sociální bytosti, radí se scházejí na pařby jezdí na návštěvy a pořádají různé LANky a tak jestli koupit za 25 000 stolní PC které Vám nabídne "Very High detaily" nebo za 25 000 Notebook který nabídne "High detaily" při stejném počtu snímků. Tak si raději vemu notebook skočim do auta a jedu na návštěvu. Argument že je výkonný notebook v zátěži hlučný mi přijde hloupý. Protože je stále mnohem tiší než stolní PC a v klidovém stavu je téměr neslyšitelný také na rozdíl od PC. Dalším argumentem pro mě byli provozní náklady jestli má celý rok běžet PC s 800W zdrojem nebo notebook s 175W adaptérem EON vám to pěkně podtrhne! Pak je rozhodnutí daleko snazší.

Úbytek hráčů na PC určitě nehrozí, stačí se podívat na prodejní čísla STEAMU, Starcraftu 2, Battlefield 3 PC verze, Call od Duty PC verze, všechna tyto jména každý rok hlásí překonání rekordních čísel v prodaných kusech a to jak na PC tak konzole. Jiná věc je lobby, pro takové společnosti jako EA je samozřejmě lepší aby měl každý doma konzoli a hrál příběhovky, protože rychle omrzí a brzo je třeba další. Tak vypouští na straně jedné jak PC hraní umírá a na straně druhé že např. PC prodeje Battlefield 3 překonali všechny očekávání.

Úbytek hráčů? Ale prosím! Moje generace (je mi 26) na hrách vyrostla, zakládáme nebo jsme již založily rodiny. A raději vidíme svého potomka u PC jak paří nebo jak si tam přidělává nový chladič, raději ho s PC naložím do auta a odvezu ke kamarádovi aby tam mohli pařit. Než vidět jak po škole zmizí ven a potom před návratem u baráku vyklepává bundu abych nebyl cítit kouřem. Takže i nových malých hračů bude určitě dostatek
10.2.2013 07:05:16   91.127.248.xxx 4224
"800W zdrojem nebo notebook s 175W" urobte mi radost a nastudujte si, co tie cisla na zdroji znamenaju. pustat taketo bludy je proste smiesne ...
10.2.2013 09:31:16   78.108.155.xxx 347
jak předemnou napsal pif666...s těmi zdroji je to čistá demagogie...ono je potřeba si uvědomit,že: 175W zdroj notebooku nežere 175W stále,neznamená to,že žere 175W ani v maximálním zatížení...jak u notebooku,tak u PC to znamená maximální DLOUHODOBĚ doávaný VÝKON!!To co se vám projeví na elektroměru je ale aktuální výkon/účinnost...navíc aktuální spotřeba nezatíženého PC může být s LCD v pohodě pod 200W, nízkopříkonové stroje doplněné o LED LCD můžou mít v kanclu klidně i 80W...takže nemást BFU v diskuzi
10.2.2013 17:20:40   93.99.63.xxx 20
U těch zdrojů POZOR. Už se za jejich watáží začíná objevovat kouzelné slovíčko "PEAK". Například levnější 450W Fortron tam tohle má. Dost mě to překvapilo, obzvlášťu u Fortona.
10.2.2013 21:29:19   78.108.155.xxx 20
Ano, to jsem zapomněl dodat,to je další nemilý detail. PEAK POWER...u fortronu to skutečně zamrzí u eurocasu/redstaru atp. to člověk tak nějak předpokládá.
11.2.2013 20:25:10   90.181.103.xxx 20
"Pravý Fortron" FSP to nemá, to jen pár šmejdů nakoupí fortrony, udělá z toho např. "GreenPower" a z klasické 400W je najednou 450W (ovšem peak power). A ta se prodává za cenu mezi 400W a 450W, takže změnou jednoho štítku tu máme ze 400W najednou 450W a zisk za cenu oklamání kupujícího...
Fortron to dodá jako klasickou OEM 400W a u nás se to přeznačí.
10.2.2013 09:31:49   78.108.155.xxx 48
jak předemnou napsal pif666...s těmi zdroji je to čistá demagogie...ono je potřeba si uvědomit,že: 175W zdroj notebooku nežere 175W stále,neznamená to,že žere 175W ani v maximálním zatížení...jak u notebooku,tak u PC to znamená maximální DLOUHODOBĚ doávaný VÝKON!!To co se vám projeví na elektroměru je ale aktuální výkon/účinnost...navíc aktuální spotřeba nezatíženého PC může být s LCD v pohodě pod 200W, nízkopříkonové stroje doplněné o LED LCD můžou mít v kanclu klidně i 80W...takže nemást BFU v diskuzi
10.2.2013 14:36:37   88.102.20.xxx 57
Příkon této elektroniky, řekněme vytížené je přímo úměrný k "watáži" kterou si nesou uvedené zdroje. V mém případu tato elektronika vetšinou jede dosti vytížená.

Děkuji pif666 za duchaplné konstruktivní doplnění mé reakce.

Z mojí zkušenosti je Stolní PC s SLI oproti notebooku ročně rozdíl 5500Kč za elektřinu. Ten rozdíl je finančně citelný!
10.2.2013 22:11:34   78.108.155.xxx 140
Zprvu řeknu, že ano, sestava se SLI bude energeticky náročnější, než notebook, to je fakt.
Nicméně notebook výkonově morálně zastará mnohem rychleji.
Pro příklad uveďme 7970M což v notebooku je velmi slušný hardware,který ale odpovídá výkonu stolní 7770, možná lehce nad ní,to je ale karta za něco pod 3000! A určitě ji nepovažuju za dobrou pro važného gamera.
Kde bude výkon drasticky kulhat bude multimonitor, tam si ten notebook neškrtne ani omylem.Tedy řekl bych srovnáváme nestovnatelné. Ok, na starší hry a na nízké detaily v honbě za FPS nějakou dobu ten notes vydrží,ale s velkým ale...

Teď ale nějaká fakta.
Mám změřenou sestavu s 6970 CF a sestavu s 5970 CF, tedy defakto 5850 quad fire, chceme-li, a žádná z těchto sestav (obě na X6 phenomu II) si na těch 800W odběru nesáhla (bez monitoru) a pod 100% syntetickou grafickou zátěží.
Obě sestavy jely bez přetaktování.
Ano existují už dnes notebooky s podobným procesorovým výkonem,ale určitě ne s podobným grafickým výkonem!
Tedy "gaming experience" neboli zážitek ze hry může být v závislosti na monitoru a hře DRASTICKY jiný...
Jen tak pro zajímavost dodám, že mnou na krátko sestavená modelová sestava s phenomem X6 1055@stock@2,8Ghz,dvěma 5970 a dvěma 6970 měla v maximálním tahu 1200W na zásuvce (příkon), což nebude víc, než 1050W na straně výkonu, pokud corsair zvládá 80 plus GOLD tak jak píší...Tedy bych rád věděl,jaké sestavě s 800W příkonu s +- současným hardwarem se vyrovná ten notebook se 175W...já odpověď znám, výkonný notes mám taky,ale stolní PC má limity mnohem dál. Kdo je využije, ten nebude nikdy o notebooku uvažovat jako o plnohodnotné náhradě...
10.2.2013 07:17:55   82.100.59.xxx 406
No články od Rybky už dlouho nečtu, ale udělal jsem vyjímku.

Dle mého názoru vydat takový článek v době, kdy blizzard, tedy čistě PC vývojář ohlásil rekordní tržby a prodeje Diabla 3, v době, kdy v jižní Koreji je SCII národním sportem a zmínit zde někde post-PC éru, tak už Vás domů v lepším případě vezou v zinkovém spacáku nebo už vás nikdo neuvidí,je trochu mimo, stejně jako desítky podobných článků od rádoby proroků, které již vyšli v minulosti.

Celá úvaha však k zahození není, myslí, že pokud by se na konzole zavedl standard bezdrátové klávesnice a myši, což je asi nereálné, mohlo by to pc uškodit více než nějaký surface.
10.2.2013 07:20:32   82.100.59.xxx 42
sorry za čárky a pravopis, ale na foru si užiju komfort anonimního psaní a nemusení si cokoliv po sobě kontrolovat, nebo nad tím přemýšlet hned jak rozlepím oči
10.2.2013 07:21:21   82.100.59.xxx 92
samozřejmě anonymní, to už je moc i na mě
10.2.2013 07:39:42   79.127.199.xxx 1137
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
10.2.2013 08:15:39   178.72.209.xxx 143
Určitě bych nemluvil o zániku PC, prostě bude v domácnostech a herních doupětech zastoupeno procentem menším než 100. Před patnácti roky se taky mluvilo o zániku adventur, a vycházejí pořád, jen už to rozhodně není zásadní žánr jako v dobách Sierry-online.
10.2.2013 09:09:26   89.29.41.xxx 192
Opicaku urcite mas nejaky pekny zdroj kde je uvedeno ze v USA, JAponsku se PC neprodava. A lide tam pracuji na cem? Na mobilech tabletech? to musi byt fuska napsat takovej 50strankovy word na tableu. Ale tak mozna ze mi neni znama technologie jak tak rychle psat bez klaviru
10.2.2013 08:06:12   178.72.209.xxx 452
Přesně tak to vnímám i já. Hardcore hraní je hodně na ústupu, popřípadě se "velké" hry přesouvají na konzole. Ano, tady na PCT budu mít zase hodně palců dolů, protože tady jsme HC hráči skoro všichni. To ale nic nemění na tom, že "bigtowerů" s průhlednou bočnicí bude méně a méně. "Děcka" hrajou na mobilech a tabletech (moje tříletá dcera je jasný důkaz, myš nechápe, na všechny displaye patlá rukama). Problém v ústupu HC hraní vidím hlavně v nemších objemech prodaných her a silných VGA. U grafik stoupne cena (prodá se jich méně, plno "hráčů" si raději koupí NB s 7650m), "velkých" aaa her se v budoucnu vyrobí méně. Já osobně ale dávám přednost "velkému" kompu s "plnotučnými" komponentami. Jsem prostě odkojen na "bílé bedně" s 3Dfx, to už jiné nebude.
10.2.2013 10:57:43   91.235.200.xxx 151
Vidím to podobně. Prošli jsme si největší érou tuningů a upgradů co kdy byla, a tak nás jen mrzí, že si to samé nemohou užívat tak (nebo spíš nechtějí, protože je k tomu dnes nic nenutí tak jako dřív nás), jak jsme si to užívali my. Na jednu stranu smutné, na druhou pochopitelné.
Sám jsem svůj počítač už jakou dobu neupgradoval, protože prostě není důvod. V té době, kdy jsem ho kupoval, to bylo dělo. To, co mě ale v dalším rapidním upgradu zastavilo bylo to, že jsem měl stále méně času si s ním užívat, až jsem jednoho dne zjistil, že jsem jeho "tehdejší" potenciál vlastně na úkor jiných a důležitějších činností promrhal. A bylo mi to líto tak, že jsem potřebu po další upgrade honičce rychle ztratil. Dokud byl čas si s tím opravdu hrát každý den, byla to zábava a nemrzelo mě ho u toho trávit. Teď mám doma dva počítače, jeden funguje jako domácí úložiště dat pro všechna ostatní zařízení v síti (další dva počítače, televize), a můj primární počítač jsem osadil třemi monitory. A nejde ani tak o hraní, jako o to ohromné rozšíření plochy, které tak neuvěřitelně usnadňuje práci. Žádné překlikávání dokumentů, žádné přetahování oken. Hezky vše potřebné rychle na očích.

Ohledně budoucnosti PC a her na ně to vidím následovně.
Noví pc hráči udržují trend, že vše co přišlo před nimi je staré. A byť si to časem zahrají, tak je lákají spíše novinky. Ti budou neustále své rodiče dojit pro upgrady. Ale čím méně bude žádané nadupané železo, tím méně her se na ně bude objevovat. Herní průmysl jde ruku v ruce s prodeji (respektive žádaností) nadupaných mašin. A logicky, čím méně se uživatelé ženou za železem, tím menší má pro ně smysl kupovat náročné hry, tedy mají i vývojáři menší snahu tvořit náročné hry. Proč, když si koupí více chleba za ty, které jedou na starších mašinách.
Proto mám za to, že budoucnost her na PC bude odpovídat konzolím. Vývojáři se budou opět konečně snažit vytřískat co nejvíce ze stávajících technologií. Každý musí uznat, že doposud tomu bylo jinak. Co jiného by jinak určovalo životnost počítače? Pokud si koupím nadupané dělo, ale nadupané hry na něm mohu na maximum hrát jen pár let, tak jsem vlastně jeho potenciál vůbec nevyužil. S tím budou klesat snahy výrobců hardwaru přicházet s něčím extrémním (že by s něčím takovým AMD u grafik řady 8000 už tak nějak počítalo?) a dostaneme se do stejného bodu, který stál u zrodu honitby za overclockingem. Nebude čím upgradovat fyzicky, tak se unudění uživatelé budou bavit taktováním, aby u své hry, na kterou je jejich mašina dostatečná, získali nějaký ten frame navíc.
Kéž by...
10.2.2013 08:17:44   85.71.230.xxx 473
Existuje jeden jediný důvod, proč PC hry ještě nevymřeli. Myš a klávesnice. Naprostá většina žánrů se dá ovládat touto dvojicí. Navíc na PC trhu jsou velmi úspěšné hry žánrů RPG (sem tam i RTS), které se těžkopádně ovládají bez myši, a jedná se o jeden z nejoblíbenějších žánrů mezi hráči celkově.

Dokud bude standardní pracovní PC vybaven myší a klávesnicí, všechny ostatní kravinky s dotykáčem, joystickem a gamepadem budou jen hračkami "navíc" a PC bude stále stabilní základnou pro hraní.
10.2.2013 09:53:41   212.96.185.xxx 271
To, že PC hraní z hlediska technologií vlaje na chvostu za omezenými konzolemi, to bych ještě přežil, ale současně s tím dochází bohužel k brutálnímu zjednodušování herních pricipů. Dnešní hardcore hráč už není co býval - dnes je to většina mladé populace, která sjíždí jednu mainstreamovku za druhou, případně tráví stovky hodin frenetickými řežbami on-line her. Opravdu to není o technologiích, jde o zpřístupnění her masovému publiku - stačí si srovnat průměrného hráče dnes a před takovými 20 lety. Trh na tuhle změnu prostě jen reaguje.

Fakt je, že ani mně osobně už hraní nepřináší tolik radosti jako dříve. Hry jsou povrchní, jednoduché, bez příběhů a bez atmosféry. Kupodivu vývojáři s nimi slaví úspěchy a trhají rekordy v ziskovosti.
10.2.2013 10:33:18   87.244.196.xxx 710
V dnešnej dobe je asi skutočne lepšie hrať "Singleplayer AAA" hry na konzoliach, pretože máte vždy istotu, že vám pobežia a to aj bez toho, aby ste ročne museli do PC investovať 100ky EUR, keď tak či tak vizuál bude oproti konzoli len minimálne menší.
PCčko však ešte poriadnu dobu budú ťahať MMORPG a MP FPS hráči, ktorí rozhodne nie sú minoritná skupina. Dokiaľ sa na konzoly nerozšíri klávesnica a myš, budú to práve títo ľudia budú PC ešte veľmi dlho ťahať. A zrovna na tieto spomínané hry by KĽUDNE stačil "bežný" počítač, nie žiadne nezmyselné delo. Viete si predstaviť hranie WOWka na PlayStation s gamepadom?
10.2.2013 11:17:04   178.41.27.xxx 103
Sam seba si neviem predstavit opustit hranie efektami nabitych pc hier ala Crysis a spol. a prejst na hranie na tabletoch a mobiloch, kde tie hry vyzeraju podstatne inac, ta tabletova grafika by ma vobec nedokazala vtiahnut do deja hry a po minute by som to asi vypol. To je ako sa dopracovat ku kupe Carrery a potom jedneho pekneho dna by som vstal a povedal si, ze hor sa presedlat na Polo, ved aj to ma odveze z A do B. Musel by som byt cisty blazon.
10.2.2013 11:24:52   86.49.21.xxx 162
Taková tvrzení jako je tato úvaha mi přijde zcela zcestná. Komunita PC hráču je stále velká, jenom to není na první pohled vidět. Když pominu některé aaa projekty jako je třeba wow s 10 mil hráči, wot se 45 mil hráči, d3 atd., tak je ohromné množství projektů které existují výhradně pro pc a jěště větší počet projektů se tvoří. Jen to není na první pohled vidět, protože nejsou opředeny žádným hypem, ale musí se hledat. A v poslední letech vznikají práve proto že to lze, díky některým platebním modelům i poptávkce. Čám dál větší část PC hráčů se aaa titulům dnes již vyhýbá protože to jsou z větší části jen konzolové odpady na jedno odpoledne, které stojí maximálně za to upirátění, což také přispívá k dojmu že pc stále oslabuje. Tvrzení že telefony a tablety ukusují z PC komunity je další zkreslený pohled dnešní doby. V realitě hry pro telefony a tablety maji svou základnu u casual hráčů, kteří v drtivé vetšině na pc nikdy nehráli (nebo by již dnes nehráli - čas, práce, rodina, atp.) a hry nyní hrají jen proto, že jsou velmi dostupné na jejich běžných zařízeních jako jsou telefony či tablety. Bez těchto zařízení by se valná většina lidí nikdy telefonotabletovými hrači nestalo.
V podstatě jde jen o ten obsah a obsah v konzolích, tabletech a telefonech je, jaký je. Pro PC hráče jednoduše nedostatečný z toho či onoho důvodu.
10.2.2013 11:55:36   86.49.21.xxx 1414
Další trend který mne silně irituje jsou plačící pc hráči, tvrdící že hry dnes jsou horší než hry kdysi před 10, 20 lety. A že jich je. Na každém rohu jde vidět skupinky brečících lidí. Tito ubrečenci si neuvědomují několik věcí:
1) otevřete si jakýkoli herní časopis 10 a více let starý a jednak v každé druhé recenzi bude recenzet brečet že hry už nejsou jako kdysi. A za druhé uvidíte že vetší půlka her bude označovana za podprůměr až odpad.
2) hry které jsou vidět nejvíce jsou hry které chtějí nejvíce vydělat, což znamná pro masy. Taková hra má jen malý potenciál pc hráče oslovit, pokud to není jen vyloženě konzument typu co mi dají to beru. (i když i tady se vyjímky najdou).
3)hry které naopak vidět nejsou a hledají se velmi špatně jsou směřovány na malou komunitu hráčů. Kde se často stane že si jeden řekne no tak toto rozhodně není nic pro mně a jde hledat dál.
Takže celé jádro problému vidím v tom že tito ubrečenci nejsou ochotni strávit čas zkoušením a hledáním her, které by je opravdu mohli oslovit. Místo toho jdou jen po aaa a potom brečí že to jsou sračky a že hry nejsou jako kdysi. Ne nejsou. Kdysi bylo her opravdu málo, byly v jistých směrech revoluční (protože byly první svého druhu) a v podstatě nebylo moc z čeho vybírat. Dnes je, ale lidé to stejně nedělají a rači jenom brečí... Nehledě na to, že spousta těchto lidí má docela pevné představy jakou hru by si představovali s jakými principy. A v dnešnní době kdy je čím dál vyšší možnost i vývoj her ovlivnit svými názory, nápady protože ty mála studia často poslouchají, tito ubrečenci stále jen brečí. No jak říkám, iritující...
10.2.2013 13:13:44   212.96.185.xxx 253
Abych se nás, ubrečenců taky zastal:

1) Vycházeje ze sbírky Score č. 1-70, není to pravda. Recenzenti rádi vzpomínali na hry ze zlaté Amiga éry, ale byly ochotni přiznat, že byla překonaná příchodem PC (vyšší výkon, komplexita a sofistikovanost her). Další věc byla hodnocení - průměrná neoriginální hra dostala 5/10 a tím to haslo, 9/10 byla super hra a 1/10 odpad. Kdo dnes má odvahu hodnotit podle těchto jednoduchých kritérií? Vše se pohybuje 8-10/10 a recenzenti nedokáží vůbec obhájit svůj názor. Představa, že by multimilionový AAA projekt dostal v nějakém etablovaném PC magazínu 3/10 je naprosté sci-fi (a že by některé hry takové hodnocení zasloužily).

2) Souhlas.

3) Vše je o hledání, ale ve chvíli, kdy nemůžu věřit recenzím, se takové hledání komplikuje - už nejsem student, abych mohl ročně rozehrát 50 her a testovat, co by mě asi mohlo bavit.
10.2.2013 13:50:14   88.100.132.xxx 34
_DAVE_ napsal:
Jsem prostě odkojen na "bílé bedně" s 3Dfx, to už jiné nebude.

Tak ono se v podstatě moc nezměnilo, bílej sex a pořádnnou vga oceníš ikdyž je ti třeba 90
10.2.2013 14:13:14   82.113.49.xxx 84
A když se úsporné PC postaví opřádně, tak žere v klidu kolem 30W + LCD
Jinak 175W adaptér pro notebook, to bych s sebou fakt nosit nechtěl
10.2.2013 14:53:16   89.173.0.xxx 510
Nie celkom súhlasím. Mám netbook i tablet. Zatiaľčo netbook bol skutočne fail, nepoužiteľný skoro k ničomu, tablet naopak používam denne a považujem ho za veľmi zaujímavú formu konzumácie digitálneho obsahu.
10.2.2013 16:42:15   88.103.86.xxx 1112
No co to vidim, někdo si stěžuje že už za průměrny herní počítač nemusí utratit 40 000? Klidně Ti ho Rybko prodám za 40k, není problém pak budeš jistě spokojen, a já taky.

Pak ti na to naprogramuju hru, kterou ale budeš muset hrát na střední detaily, protože mezitím vyšla nová generace grafických karet. Ale můžeš si tu svojí přetaktovat, sice tím strávíš dva týdny dnem i nocí, budeš si muset koupit pár větráků ale zato se ti zvedne výkon o 15%. Hra stojí 1900 Kč.

Na tom vymakaném PC už se ti ani nebude sekat Word, neměj obavy. A než se spustí můžeš si dojít na velkou, paráda co? atd


Takhle to vypadalo před 10 lety. Moje generace hráčů utrácela nekřesťanské peníze za pitomé grafické karty, včetně mě. Přineslo mi to znalost angličtiny, trénink postřehu a to je asi tak všechno. To je zatraceně málo. Dnešní generace hráčů se může doma zabavit za zlomek ceny, a to je jedině dobře. Hry jsou jen zábava, asi se dotknu některých pro které je to smysl života.

Zaplať pánbů za to že konzole nám snížily nároky nových her, zaplať pánbů za dotykové ovládání které umožní nové originální ovládání her, které stojí 99 centů. Tady na PCT se veškeré testy HW podřizují hrám. Jako kdyby každý potřeboval hrát crysis 3 na nejvyší nastavení. Co z toho budu mít? A budu vůbec mít z toho pokud to budu hrát? Nikdo nestihne hrát všechny hry, tak si místo toho pusťte třeba Far Cry 1. Pokud by někdo namítal že vývoj nejde dopředu tak to není jenom o PC hrách. Fotorealistickou grafiku žene dopředu filmový průmysl, kde je kapitál marginální výrobní náklad. Takže můžou modelovat třeba na 10x gfx Titan.

Domácí PC na běžné věci, kde všechno poběží bleskově postavíme za 10k, podobný notebook za 15k (plasťák).

Vycházím z toho že hry slouží k pobavení.
10.2.2013 16:44:36   88.103.86.xxx 44
Omylem sem to odeslal, k předposlednímu odstavci jsem chtěl dodat:

JE ZDE NĚKDO KOMU TO VADÍ?
10.2.2013 21:30:30   213.192.36.xxx 101
tak když na to přijde tak se lze pobavit i při hraní Prší či cvrnkáním kuliček.
Z tohoto výplodu čiší zestárnutí a úpadek zájmu o vše kromě "solidních" a nudných věcí...
10.2.2013 19:22:21   83.208.165.xxx 110
Nemyslím si že jde o správnou úvahu a autor přikládá telefonům a tabletům až moc velký význam. Ano, mohou vytlačit handheldy, což se zřejmě potvrzuje. Ale PC a konzole ? To ani náhodou ! Sice se zlepšuje grafika, hratelnost není také k zahození ale je to jen na takové to příležitostné hraní, navíc systém - zaplať jednou - zaplať 2x za různá vylepšení... No nevím. Sám mám v telefonu pár her, ale jen na cesty a tak. Konzole a PC tu pořád budou, lidé si stále rádi zahrají klasické velké AAA hry, což na tabletech a telefonech prozatím nejde, byť grafika pokročila kupředu velkým způsobem ! Integrované grafické čipy také nejsou samospásné a někdy na nich nejdou ani staré hry, mám Sandy Bridge i5 s HD3000, přesněji MacBook Pro s tímto čipem - samotný CPU je silný ale integrovaná grafika nerozjede Splinter Cell Conviction, jakž takž PRVNÍHO Zaklínače, u druhého už následuje výpadek a prolínání textur. Diablo III jde na minimální-střední detaily, SC:2WoL také. Protože mám Mac a nemá tam Windows 7/8, nemohu vyzkoušet další hry ale nebude to žádná sláva. Oproti tomu můj starý herní počítač s Q6600 na 3.6GHz a GTX 275 stále má ještě výkonu dost, byť Crysis 3 si nezahraji, kvůli tomu že tam MUSÍ být DX 11.Což není. V poslední době jsem z komerčních her dohrál Hitmana:Absolution a z freewarových rád létám ve Flames of War, konečně slušná a relativně zábavná arkádová letadélka, navíc prakticky zdarma. Na stávajícím HW jedou na plné detaily. Jsem zvědav na novou generaci konzolí a nevylučuji že si nějakou pořídím. Nějak si nedovedu představit jak zvyklý na jakýs takýs standard náhle přecházím na slaboučký HW, ovládaný prstem a místo toho abych hrál na monitoru nebo televizi šmátrám prstem po displeji. Mobilní hraní je něco jiného nežli desktopové/konzolové... Ano, třeba Rockstar předělal na kapesní zařízení GTA 3 a GTA Vice City. Ale je to hratelné ? Je hratelný Max Payne ? Upřímně - moc ne. A vo vo tom to je.
10.2.2013 20:17:47   46.13.253.xxx 53
asi jen poznamenám, že realističnost GK , mne u her vždy štvala.Hry přece nevznikaly pro dojem Virtuální reality v přítomném čase?! Hry přece měly být nějakým způsobem originální a právě Grafika, která byla pozměněná realitě dávala hrám kouzlo, plus samozřejmě příběh a způsob ovládání...
Osobně mne také to honění se za výkonem kvalit hrách a tím pádem utrácením peněz za nesmyslně drahé HW omrzelo ve chvíli, kdy sem ten potenciál nevyužil, no prostě buď sem nechtěl hrát všechny žánry titulů, abych si ověřil ten výkon, nebo prostě vycházely tituly, které mne fakt nezajímaly.
PC asi nevymře ale spíše se přesune do těch malých krabiček a to je dobře... PC, které mám na to abych dělal práci nemusí být "BIG"... a hraní raději přenechám Konzolím a Handheldům... ano, sou tituly pro které mohu eště obětovat 20ká za PC ale má to smysl?! Když se zajímavější hry byť né s "realistickou grafikou" vejdou na to příšerně ořezané zařízení :-)
Chyba je ve způsobu podání jako PC na hry, tady na PCTuning, a to je ten problém! Kde sou ty dávné recenze na hru, kdy čtenář dostal opravdu informace o hře?!? Bohužel to zde nevidím už X let, a musím si titul kupovat na blint a nebo po zkouknutí gameplayvideí na YT...
11.2.2013 08:30:05   109.205.76.xxx 10
Hral jsem na PC, ale doma mam poslednich par let jen par (doslova) hodin casu tydne, zatimco v MHD a vlaku mam casu dost. Hraju tedy na mobilu a tabletu. Jen a pouze z casovych duvodu :-(
11.2.2013 08:50:45   194.228.212.xxx 130
Jako zástupce generace pařanů na ZX Spectru apod. jen připomínám že přetakotovávání mělo ve svých počátcích pouze ekonomické důvody. Přesná čísla už si nepamatuji, tak je prosím neberte absolutně, ale když dejme tomu Pentium 1 na 75MHz stálo nějakých 6000 a 90MHz 15kKč (což byly v té době asi tak dvě výplaty), tak se přetaktování set sakra vyplatilo... "Sport a zábava" se z toho staly až poozději, kdy už byly výkony procesorů tak vysoké, že pro běžného uživatele nemělo přetaktovávání smysl.
11.2.2013 09:21:02   78.41.23.xxx 53
Musím říct, že se mi tyhle úvahy začínají čím dál tím více příčit. Jednak jich je moc a jednak ukazují jednostrannost v uvažování a docela i chyby v logice. Připadají mi jako úvaha pro úvahu... bez nějakého východiska, jen aby bylo něco na "papíře".

Vezměme si příklady:
1) Jak má systém obnovovat něco, co je pořízeno jiným kanálem, když obnova spočívá v tom, odstranit vše a prakticky znovu nainstalovat systém a nainstalované věci ze store znovu stáhnout (zkontrolovat paritu)? Jak má systém zkontrolovat DRM atd. ze zdroje, který nezná? Podle čeho má ty "cizí" aplikace nastavit - svoje zná ze store, ale cizí?

2) Nemodulárnost notebooků: Výkonné notebooky, kde je to potřeba, modulární jsou (ale jsou to docela obříci - spíše DTR). Ultrabooky z principu modulární být nemůžou - modularita totiž vyžaduje dvě hrozné věci - porty a moduly- a obojí jsou podstatně větší než integrované řešení a pak přístupové cesty (a ty zase omezují design, snižují pevnost konstrukce atd... prostě to technicky nejde.

3) Pokud vývojáři budou dělat hry, které budou potřebovat vyšší výkon, a lidi ty hry budou chtít hrát, pak se někde někdo najde, kdo pro ně ty karty, CPU a pod. vyrobí, protože se mu to vyplatí. Jednoduše v současném totálně přesyceném trhu - pokud se někde najde skulina bažící po něčem - pak se rozhodně najde někdo, kdo tu poptávku uspokojí. Tak to vždycky bylo a vždycky bude.

A dalo by se pokračovat, stránku za stránkou, odstavec za odstavcem...
11.2.2013 09:32:28   80.79.82.xxx 32
Niekedy sa nestacim divit s akymi druhmi vyrobkov nas este dokazu vyrobcovia prekvapit. S dostatkom HW vykonu v prenosnych zariadeniach budu dobre robit hry tak aby clovek mohol plynule pokracovat v hre nehc uz si ju spusta na comkolvek. Napr take WoW by som si vedel predstavit hrat doma na PC vo vysokm rozliseni a pokracovat cestou vlakom na tablete pri znizenych graf detailoch ...
11.2.2013 11:45:58   90.176.144.xxx 110
cursedslayer napsal:
Až s podivem, jak to DOC_ZENITH trefil.


No, proste popsal realny soucasny stav.
S podivem je, o kolik ho popsal lepe, nez to udelal autor zbytecne natahovaneho clanku.
11.2.2013 11:50:24   46.13.253.xxx 20
už to asi někdo zde nastínil, ale je fakt, že výrobci těch daných tabletů určitě vědí, že se na tom nedá hrát jako na PC ale stále je tu opomíjená vlastnost těch zařízení. To, že autor napíše X úvahu na téma a tedy není objektivní, je bohužel špatně.
Je to o tom, že výrobce tabletů nevyrábí zařízení, které má nahradit přikladC, ale má doplnit mezeru pro uživatele PC, tedy že Tablet je něco jako přenosné PC omezené jen na základní funkce, které využiji při cestách.PC je přece osobní počítač, tedy pracovní, tedy na místě,nepřenášíme ho. To, že se to zvrhlo ruku v ruce k tomu, že jsou výrobci schopni částečně nahradit PC a tím vznikl SmartPhone jako začátek běhu miniaturizace plus s výkonem v malém těle, pouze posunul vnímání jako PC stolního počítače. Ano, během několika let se trh i s NoteBook/y hnul jinam... Telefon už není telefon. Máme tu X zařízení v rozmanitosti designu a využití a vlastností a jen na nás je co si vybereme :-)
11.2.2013 13:07:13   151.88.22.xxx 11
AndyF1 napsal:
Napr take WoW by som si vedel predstavit hrat doma na PC vo vysokm rozliseni a pokracovat cestou vlakom na tablete pri znizenych graf detailoch ...


wow na tabletě?nehratelné.....
11.2.2013 15:30:49   195.39.70.xxx 10
Až mi prknu poběží EVE Online (nebo jakákoliv online hra), budu tuto úvahu brát vážně
11.2.2013 16:05:12   109.238.215.xxx 00
Ostatně soudím, že Amiga to PC s přehledem převálcuje ..................
11.2.2013 17:08:36   188.167.73.xxx 142
Ja tieto rybkove prognozy sledujem uz od casu ked zacinal pisat pre score niekedy v prvej polovici devedesiatych rokoch a musim konstatovat z usmevom na tvari a stale silnejucej averzii k tomuto cloveku ze tieto prognozy sa plnia asi tak na 0-3%. Takze iba dalsia slavna "UVAHA" do poctu
12.2.2013 13:29:02   147.229.186.xxx 22
Seriózní hráči? Ti zůstávají u 1.6 a vůbec se nad takovýma blbostma nevzrušují.
16.2.2013 13:06:07   37.188.236.xxx 10
Spíš se časem pc zmenší a klesne spotřeba při stejném výkonu, takže se bude na kusy kupovat něco jako krabice od bot nebo od cukru, kde půjde měnit komponenty a bude to mít pořád nejuniverzálnější použití a nejvyšší výkon. Prodeje klesnou na úkor tabletů a notebooků, ale o žádném zániku hraní ani zániku pc asi není třeba mluvit.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

190 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 79.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.