Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Úvaha: Už to neni dost cool. Musíme vymyslet... dlaždice!
Úvaha: Už to neni dost cool. Musíme vymyslet... dlaždice!
autor: Michal Rybka , publikováno 7.12.2012
Úvaha: Už to neni dost cool. Musíme vymyslet... dlaždice!

Asi to nenapadlo jen jednoho člověka na planetě – proč mají Windows 8 dlaždice? Proč se hýbou, proč je to všechno zářivě barevné? Máme podezření, že za tím stojí tak trochu marketing... Protože kdyby vývojáři přemýšleli a chtěli uživatelům pomoct, tak nevymyslí nic, co se hýbe, schovává nebo mate oči barvou. Stará plocha už prostě nebyla cool!


A teď jsme přesně tady: Velké firmy netuší, jak rozvíjet inovativní ovládací rozhraní. Google nechává věci nekontrolovatelně plynout, Microsoft dopekl ovládací dort v duchu pejska a kočičky, Apple se po úspěchu s iOS zasekl a neví moc kudy dál, generičtí čínští výrobci dělají neuvěřitelné ovladače s mnoha tlačítky „na všechno“ a nezávislí vývojáři se zaměřují spíš na fundamentální technologie než na rozhraní. Nejvýznamnější pokrok poslední doby v oblasti ovládání, Kinect, je zatím pro obecné ovládání značně neprozkoumaný a zdá se, že nejvíce praktických zkušeností mají zase vývojáři her. Ti jsou obecně dnešními průkopníky, mohou si dovolit přece jenom odvážnější kroky a experimenty s novými senzory pohybu, kamerami, hlasovým ovládáním a podobně. Všechno nevyjde, ale je levnější selhat na malé hře, než kompletně podělat nový operační systém. Hry jsou dobrá vývojová laboratoř.

Úvaha: Už to neni dost cool. Musíme vymyslet... dlaždice!

Změna musí nastat. Musí přijít. S nejvyšší úctou k Douglasi Engelbartovi musím konstatovat, že celé ovládání myší je ten nejpovedenější hack v dějinách počítačových technologií: Protože dotykové obrazovky byly neuvěřitelně drahé, vymyslel velmi levné zařízení, které pomáhá uživatelům dovést kurzor na obrazovce tam, kam potřebují. Jednodušší by bylo na to místo ukázat, ale myš je skoro stejně dobrá a přitom byla, hlavně v 80. letech, mnohonásobně levnější. Je také ale velice osobní, špatně se využívá při ovládání věcí ve veřejných budovách, u mobilních zařízení, v autech. Perfektně se hodila pro osobní počítač, u kterého člověk sedí a pracuje, byla ale mnohem méně použitelná i jen v případě, že u práce ležíte a nebo si počítač vezmete na klín. Touchpad, včetně nových „desktopových touchpadů“, měl některé výhody, jako multidotekové ovládání a nebo funkční zóny, ale myš zatím nepřekonal.

    Úvaha: Už to neni dost cool. Musíme vymyslet... dlaždice!

Podle mě je ale na čase jít dál, směrem k novým a mnohem revolučnějším konceptům, které ale budou nejen „nové“, ale skutečně dobré a použitelné. Pokud nechápete ten rozdíl, najděte si literaturu a obrázky k tomu, jak se ovládal Xerox PARC. Přestože je to systém skoro 40 let starý, přijde vám praktický a přehledný. Přitom šlo o naprosto neuvěřitelnou revoluci ve srovnání se vším, co v té době bylo běžné.

Potřebujeme něco podobného. Nový, revoluční, ale praktický systém ovládání počítačů a „chytrých věcí“, který půjde za koncept počítače, u kterého sedíte stejně, jako šlo grafické rozhraní za koncept odborně proškoleného pána, který datlí komandy v COBOLu do dálnopisu. Potřebujeme nového génia, vizionáře, který se podívá na ovládání mašinek zcela neotřele a navrhne něco, co nebude jenom mírná úprava existujícího GUI a nebo slepenec nesourodých nápadů. Potřebujeme dalšího Douglase Engelbarta – jenomže takoví géniové jsou, historicky vzato, bohužel velice vzácní.



Tagy: úvaha  W8  windows  ovládání  microsoft  xerox  apple  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.12.2012 05:14:22   94.113.52.xxx 27412
"Žasnu nad komentáři „takysizvyknete“ autorů, kteří konstatují, že si lidi zvyknou na nové ovládání, jako vždycky. Což o to, zvyknete si třeba i na artrózu a nebo na to, že vám vyhořel barák, ale to neznamená, že to je lepší." Výtečně napsáno
7.12.2012 09:14:02   195.168.193.xxx 40130
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.12.2012 10:02:49   46.149.115.xxx 38140
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.12.2012 10:22:54   78.45.165.xxx 11219
Říkej si co chceš, ale pokrok měl bejt vždy kupředu. Asi nikdo nebude preferovant UI a ovládání win98 nad win7. Ale metro ve win 8 je jednoznačně krok zpět. Já nedělám kroky zpět, kor aby mi nefungovalo co předtim fungovalo. Jde o to umět rozeznat co je dobré a co ne, a to špatné razantně odmítnout, ne se do všeho pouštět jako demagog trpící davovou psychózou.
7.12.2012 10:31:31   195.168.193.xxx 3270
ale v com je to krok spat? nikto nikde nikdy nepovedal ze mas pouzivat vyhradne nove start rozhranie a nic ine. to rozhranie je tam kvoli unifikacii s tabletmi.
ved svet nie je ciernobiely. to ze win8 ma dlazdice a fullscreen aplikacie neznamena ze musis teraz zahodit mys a kupit si touchscreen. ale naopak to dava nove moznosti. dava to variabilitu.
ten kto ma klasicky desktop alebo notebook bude dalej pouzivat win8 tak ako pouzival win7. ten kto ma tablet bude asi primarne v "metro" mode a bude pouzivat to. ten kto si kupi nejaky novy notebook s dotykovym displejom bude bude ovladanie kombinovat. pretoze neviem ako tebe, ale mne pride rychlejsie tuknut na obrazovku ako suchat prstom po touchpade...

tebe sa to nepaci, to je v poriadku, nepaci sa to ani tu panovi Rybkovi, ale preco su ludia ktorym sa to paci automaticky demagogovia trpiaci davovou psychozou???
7.12.2012 12:03:43   212.158.134.xxx 7416
Co je v tom krok zpět? Nuo, to že že to nepodporuje multitasking, nedá se s tim dělat (nepodporuje to) více monitorů najednou, atd. Teď pokud si systém člověk neupraví addonama nemůže ani otevřít start nabídku, protože místo ní je metro co mi při jeho otevření zakryje ostatní monitory, a neumožní mi do nich aktivně klikat, atd. Už jen základní věci ovládání, jako unlocknout PC bože to je styl. Odstranění F8 startovací nabídky. Je to prostě komplet nedodělané. Sorry ale vydat v roce 2012 UI co nepodporuje multitasking, nedá se pořádně ovládat na desktop PC a nepodporuje práci na vícero monitorech je doslova epic fail.
7.12.2012 12:20:08   195.168.193.xxx 2839
neviem co za verziu si mal ty, ale moj windows 8 multitasking plne podporuje, presne tak isto ako podporoval windows 7.
pravdepodobne si myslel ze metro ui nepodporuje multitasking. ak ano, este raz si precitaj moj prispevok a pokus sa pochopit ze nikto, ani microsoft, netvrdi ze metro ui ma nahradit klasicku plochu, su to dve rozne veci, ktore funguju vedla seba a navzajom sa podporuju.
prosim ta, nahraj na video, ako ma s vo windows xp/vista/7 otvorenu ponuku start a pri tom klikas do nejakeho ineho okna, pretoze ja nech robim co robim, tak pri prvom kliknuti mimo sa start hned zavrie.

proste zase tu len trepes blbosti, ved je uplne v poriadku ze tebe win8 nevyhovuje, to z neho ale v ziadnom pripade nerobi zly system a uz vobec nie "epic fail"...
7.12.2012 12:05:19   46.33.96.xxx 657
Tady jde o budoucnost a vývoj. Pokud nyní vyšlo windows8 takto a chytí se, bude to znamenat, že další systém bude podobný, nebo ještě horší. Na PC je nutné se stále dívat jako na azřízení, na kterém většina lidí pracuje. Nehraje si na něm, jako třeba pan khorghan. Ono ti zapšklí zaprdění důcodci používají PC jako pracovní nástroj, mnozí jej používali v době, kdy pan khorghan tlačil kačenku na špagátku a říkal CENZURA koko.

A já bych ocenil, kdyby někdo vymyslel něco opravdu nového, opravdu skvělého, opravdu funkčního, očem bych mohl říct, že je to opravdu přínos, že to opravdu stojí za to a že má cenu na to přejít i za cenu, že se musím učit nové ovládání a úplně změnit myšlení u PC. Ale windows8 nepřináší nic, kvůli čemu by měl člověk měnit svoje návyky, to, jak ovládá PC a to, na co je jednoduše zvyklý. Když na PC pracuješ 8 hodin denně, máš určité činosti již automatizované, soustředíš se na samotnou práci, nikoliv na ovládání PC. (je to jako u auta, taky se soustředíš na provoz a ne na řízení auta). A tam prostě není žádoucí změnit ovládání jen proto, aby se změnilo ovládání (navíc k horšímu). Kdyby to mělo pro práci na PC nějaký pozitivní přínos, budiž, mělo by význam na to přejít a i zapšklí zaprdění důchodci by na to přešli a ovládali by to mnohem lépe, než inovativní vpředhledící puberťáci. A tablety a PC jsou prostě příliš odlišné, než abys mohl propojit OS na obou do jednoho. Ani na jednom zařízení pak OS nebude dobrý, jak by mohlo být, pokud bys jej specifikoval - zaměřil. PC je PC a má své potřeby, tablet je tablet a má své potřeby.
7.12.2012 12:59:24   46.149.115.xxx 2372
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.12.2012 13:45:37   46.33.96.xxx 10113
Citace:
"Pane" milhausi - neserte se do někoho, koho neznáte

Já si nezačal.

Citace:
Pracující člověk nepracuje ve windows, ale v programech - tedy většina pracujících (vy zřejmě pracujete ve Windows - miny, solitaire a podobná práce, viďte )

Windows a systém oken je pracovní prostředí. Plocha je určitým pracovním prostředí. A tedy windows je pracovním prostředím. Ano, člověk pracuje v aplikacích, ty ale přebírají nastavení oken - pracovního prostředí windows. Ostatně pracovní plocha se tak jmenuje proto, protže to má symbolizovat pracovní plochu skutečnou, na příklad na stole. Jestli na něm budu používat pravítko a papír, nebo vrtačku, nebo podle činnosti jiné věci, je již na mě, uživateli. Ale mé možnosti se odvíjejí od toho, jakou mám pracovní plochu.
Její ovládání a používání ovlivňuje další činnosti, které budu dělat.

Citace:
- normální opravdu pracující člověk si většinou ráno pustí poštovní program, komunikační program, a firemní informační systém (či spíše vícero systémů) - a pracuje v těchto programech

normální pracující člověk si zapne programy na grafiku, skriptování, úpravu videa, případně modelů, a mnoho dalších programů, které zapne, použije a vypne dle aktuálních potřeb a situace.


Citace:
- jak Vás windows 8 omezuje při spuštění programů, či při přepínání mezi nimi ? - pokud jakkoliv, naučte se ovládat PC

je to otázka uzpůsobení samotné pracovní plochy a celého prostředí. Přejít z windows na windows8, znamená přejít na jiné uzpůsobení pracovní plochy a celého prostředí, k čemuž ale neexistuje žádný smysluplný důvod. Pokud ten důvod bude existovat, klidně na něj přejdu.

Už první základním pravidlem při vývoji aplikací je, neměnit ovládání. Tedy aplikaci je možné rozvíjet, je možné jí učit novým věcem, novým funkcím, dokonce změnit celý algortimus, prostě začít dělat celý kód aplikace v nové verzi znovu (ne jen oprášit starý algoritmus tak, jak je to ve windows, ale pořád je třeba zachovat ovládání předchozí verze a pokud možno jej neměnit. Dá se mírně poladit, vzávislosti na reakci uživatelů, ale neměnit jej globálně. Jelikož to nepřináší užitek. Pokud pak už vznikne nějaká opravdu výrazná změna v ovládání, pak to není pokračování aplikace, ale jedná se o aplikaci novou, mající jiný název a většinou i jiné použití - je určenana něco jiného. To pravidlo neměnit ovládání zasahuje až tak daleko, že není vhodné měnit ani zažité ikony a jejich vzhled. Například dodnes většina aplikací používá ikonku diskety pro ukládání, ačkoliv většina uživatelů ani neví, co to disketa je. Použít jiný obrázek této ikony totiž znamená problémy. Změnit úplně ovládání je úplná blbost.

Citace:
Pokud přesednu z automobilu, kde je zpátečka před jedničkou do automobilu, kde je zpátečka za poslední rychlostí, tak já tedy úplně změnit styl myšlení nemusím, vy zřejmě ano - hodně štestí s přechodem na elektromobil - to bude pro Vás tragedie


Jo, hezky jste si to usnadnil. Problém je v tom, že windows8 nepřináší změnu v umístění rychlosti. Například v automobilech je zažitý určitý systém pedálů. Máme spojku, která se ovládá levou nohou samostatně a pak máme brzdu a plyn, které se střídavě ovládají pravou nohou. Má to určitou logiku. Spojku může člověk použít jak při brždění, tak při rozjídění. Zatímco brzdu a plyn současně člověk nepoužije. Co by se dělo, kdyby někdo v rámci inovace prohodil tyto pedály? Například místo spojky dal brzdu, místo brzdy plyn a místo plynu spojku? Nic, že? Prostě by si člověk zvykl a bylo by to cool změna. Tedy až do okamžiku,než by mu před auto něco vlítlo, on by potřeboval prudce brzdit a místo brzdy dupl na plyn.
Máme ale třeba i motorku, která se ovládá jinak, je prostě to jiné zařízení, mající jiné možnosti ovládání. Logické je, udělat jiné ovládání pro motorku, jiné pro auta. MS na to ale jde od lesa a udělal hybrid, který není dobrý ani na jednom.

Pokud nastoupí elektromobily, tak bude mít smysl tuto změnu udělat, přejít na ně a zvyknout si na ně. Na to, že jsou jiné. Budou mít jiné - lepší - přínosnější funkce a bude to logický vývoj. Ovšem změna z windows7 na windows8 není na stejné funkční úrovni, jako změna auto za elektroauto, tedy neexistuje důvod si na to zvykat.

A to, že občas jezdím na motorce a občas autem není důvod, proč bych měl chtít ovládání na obojím stejné.
7.12.2012 18:01:10   188.75.185.xxx 1377
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.12.2012 18:53:11   213.226.245.xxx 343
A co takhle dát lidem vybrat? Byl by to problém?

Proč je doinstalování aplikací 3 stran nesmyslné? Jen proto, že mi nevyhovuje to, jak to zamýšlel tvůrce?

Ty si vážně myslíš, že si autor to ovládání nevyzkoušel aby zjistil, jak to zamýšlel tvůrce?

Já věřim tomu, že lidi uvítaj změny k lepšímu, ale nesmí ta změna být opruz bez praktického významu.
8.12.2012 16:47:00   188.75.185.xxx 936
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.12.2012 21:23:14   81.101.25.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.12.2012 05:53:45   85.216.239.xxx 473
vynikajuca, lahko citatelna uvaha so super spadom a jasnou myslienkou. vdaka.
akurat, podla mna prave teraz revolucia prebehla = dotykove tabletove (a smartphone) ovladanie. neda sa upriet, ze je to na tieto zariadenia idealne. je to sice to, co doteraz, akurat prstom a nie mysou, ale i tak. do PC sa vsak nehodi kvoli ergonomii a celkovej praktickosti. tam bude revolucia vyzerat inak..
7.12.2012 07:03:40   94.113.77.xxx 1449
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.12.2012 07:37:00   94.112.59.xxx 559
Opravdu od srdce jsem se zasmál, hlavně u těch obrázků s ježíšem a Balmerem (ten mi mimochodem na té fotce připomněl Barnse z MASH ) ale zpátky k tématu když jsem říkal že W8 a hlavně Metro aka Modern UI jsou Epic Fail, tak se tu do mně pustili jaký jsem to idiot a blbec co to viděl z vlaku a bla bla bla, no myslím že si stačí přečíst článek a každý s půlkou mozku to pochopí a doufám že ho někdo přeloží a pošle M$ aby měli možnost na zamyšlení, neříkám že je to obecně vzato k ničemu na 100% (viz to Sony, nebo Surface a další tablety a smartphony) ale v oblasti stolních PC to je k ničemu a na dobrých 90% a dokud W7 budou makat a nástupci budou mít stejně dementní rozhraní, nebo ještě dementnější tak zůstanu u W7
7.12.2012 08:28:22   82.99.166.xxx 382
Frank Burns? To ne … Balmer je jasný Charles Emerson Winchester III.
7.12.2012 08:02:50   84.242.109.xxx 9510
Děkuji pane Rybka, popsal jste to přesně.
Metro to je pouťový kolotoč, všechno řve a bliká, jede to jenom jedním směrem, zatáčet to neumí, a člověk to prostě nepřehlédne i když kouká jinam.

OS má pomáhat a být víceméně neviditelný a ne stát v cestě a zaclánět.

S počítači dělám cca 30 let, poctivě jsem se snažil metru přijít na chuť, ale něco tak neergonomického na desktopu to se opravdu nevidí... moc pěkně jste formuloval ty základní zásady, kterých vývojáři nedbali.... 4 měnící se dlaždice na telefonu.. super... 200 různobarevných a měnících se dlaždic na desktopu je na mrtvici.. stačí že neustále hledám něco v RL, ještě abych neustále něco honil po desktopu ... ta geometrická pravoúhlost dlaždic je totální nesmysl.. člověk v prvé řadě rozeznává tvar a barvy... unifikovaný tvar a pár základních pastelových barev prakticky znemožňuje rychlejší orientaci a nutí člověka neustále číst text, aby zjistil, co která dlaždice vlastně dělá a to hrozně zdržuje.

Celoobrazovkový režim, to je návrat o 30 let zpět... u workstation se 2-3 monitory je to fail fail fail, protože jí degraduje na úroveň singletaskingového MSDOSU.
7.12.2012 08:08:20   46.33.96.xxx 542
Pěkná úvaha, která shrnuje a říká skoro vše, co si o tom myslím i já. Tedy metro není Nové moderní ovládání Windows, ale Okopírované debilní ovládání windows. Ano, chápu, že MS se potřebuje protlačit na tablety a udělat konečně konurence schopný systém i tam, takže chápu, že jeho prioritou byl udělat ovládání pro tablety a začít urychleně rozvíjet operační systém tímto směrem, jelikož v oblasti tabletů mu prostě ujížděl vlak. Netvrdím, že METRO je ideální pro tablety a dotyková zařízení, ale je to prostě krok vpřed oproti tomu, co měl MS před tím. Ale nedokážu pochopit to propojení. Měli dělat samostatně systém pro tablety, samostatně pro PC. Nebo umožnit uživateli, ať nastaví a zvolí, jak chce on PC ovládat a ne ať ho musí ovládat tak, jak chtějí autoři. Vždyť přece uživatelský možnost přizpůsobení k obrazu svému, by měl být naprostý základ každého systému pro PC a i od toho se hodně upouští. Když nedělalo problém třetím stranám během měsíce udělat rozhraní do win8, které z něj dělá win7 (některé jej dokonce prodávají za prachy), proč jej tam nedal MS rovnou, jako možnost ovládání, aby si prostě uživatel mohl říct, co chce a jak to chce. Ono i tak se windows8 bude prosazovat těžko, jelikož dalo hodně práce přimět lidi, aby přešli z winxp na windows7 a ti, kteří tak učinili, nebudou chtít kupovat zbytečně systém další. (zvláště pak firmy, což je hlavní trh). Když to přeženu, je to stejné, jako když si někdo koupil velkou LCD televizi a hned v zápětí začaly být televize z LED podsvícením. Ti, co měli LCD, nekupovali novou jen proto, že má LED. Takže windows8 vůbec nemusel koncepčně mířit na PC, nebyl potřebný nový systém. A ty bezva nové funkce (krom metra), se dali do win7 dostat skrz SP. MS potřeboval systém do tabletů, ne na PC. Bohužel, vydal obojí v jednom. Zdá se také, že MS stalé více a více si to mašíruje k uzavřené platformě, kde bude mít svůj obchod a nikdo jiný se tam nedostane.
7.12.2012 08:25:52   193.165.228.xxx 1749
Na tabletu jsem měl w7 (dle autora klasický odladěný desktop), ale dotykové ovládání bylo utrpení. Hned, jak vyšly w8,jsem je nainstaloval a hle - použitelnost tabletu se výrazně zlepšila. A samozřejmě také chod systému a aplikací je plynulejší. Chápu pana Rybku, že jemu nevyhovují W8, ale to neznamená, že jsou W8 špatné. Mně je jedno, jestli to je cool nebo ne, mně záleží na tom, jestli to je nebo není pohodlné a rychlé. Například zmíněná bezdrátová klávesnice - to není stylová volba, jak píše autor, to je volba ergonomická. Prostě to zvyšuje pohodlí.
Jestli autorovi vyhovuje více jiný operační systém, ať si jej pořídí a nehaní systém, který vyhovuje někomu jinému. Ať pracuje s jablky nebo tučňáky nebo třeba v DOSu, mně to je jedno, má přeci možnost volby, ne?
7.12.2012 08:31:31   193.165.228.xxx 44
Na desktopech mám samozřejmě W7.
7.12.2012 12:53:43   195.168.193.xxx 1111
ako zistis z inych prispevkov tu a aj z tych minusiek co si podostaval, ano, mas moznost volby, pokial si slobodne zvolis cokolvek okrem windows 8
7.12.2012 08:32:36   82.113.54.xxx 173
No to si právě nemyslím. Mně stávající systém plně vyhovuje. Stejně tak třeba nepotřebuji nový revoluční systém ovládání auta. O spoustě dalších věcí nemluvě.
7.12.2012 08:34:17   193.86.121.xxx 253
Zajímalo by mně, zda si někdo z Microsoftu přečte tento článek .... Že by jim tak seplo a vzali v úvahu názory běžných uživatelů
7.12.2012 09:12:18   109.107.210.xxx 426
MS moc dobře ví, že W8 je průser (což ale nikdy nepřizná).

A výrobci jsou na MS (a přeneseně W nasraní kvůli Surface. Tenhle systém skončí jako jehoVisty, bude v tichosti za pár korun přeupgradován za cca rok vydanými W9.

MS v poslední době neví kudy kam, jejich vývoj se zaměřuje na koncové spotřebitele (vzhled GUI) místo na vývoj podstatných součástí OS. A pokud už vyvíjejí, tak naprosto špatným směrem, viz UAC, ten jejich W8shop atd.
7.12.2012 09:11:38   195.168.193.xxx 1543
neviem preco vzdy citam tieto clanky, pan Rybka, ako recenzent pocitacovych hier ste super, ale toto.
mozno ked zacnete tieco clanky titulkovat spravne ("Kopnime si do Microsoftu, dil 12"), uz nebudem robit tu chybu a citat ich.

pouzivam win8 uz viac nez pol roka. pokial chcem, mozem ho pouzivat na 99% ako win7 akurat je rychlejsi a ma hromadu vylepseni. zapnem pocitac, prihlasim sa a musim spravit cele to jedno kliknutie (zmacknutie enteru) a som na ploche, funguje tak isto ako plocha vo win7. nastavenia su tam kde boli vo win7, manazment pocitaca je stale manazment pocitaca. ano, je pravda ze ked otvorim fotku, tak mi to otvori v divokej fullscreen aplikacii. win7 mi ho naopak otvoril v divokej oknovej aplikacii, ktoru som aj tak nahradil niecim pouzitelnym, presne tak isto ako som to teraz nahradil vo win8.

je to smutne ze nikto nepise o tych plusoch novych okien. nikto nepise ze start je ovela rychlejsi, ze uz vedia otvarat iso (a ine zalohy) subory, takze mi uz nemusi na pozadi bezat nejaka divoka virtualna mechanika plna spywaru.
vsetci budu dookola pisat o metro rozhrani, ktore je absolutne dobrovolne a nikto ho nemusi pouzivat ked nechce.

a nahodou, pokial niekto okamzite nezavrhne nove rozhranie, tak sa s nim da velmi pekne vyhrat. viz priklad tu: http://goo.gl/73oe5
7.12.2012 09:29:33   212.5.197.xxx 378
sam priznavas, ze mtero ti je nanic, tak preco MS nedal moznost ho vypnut. Ak by dal moznost, tak negativnyvh reakcii na win8 by bolo ovela menej.
Kvoli podpore ISO formatu museli vydat novy OS?
Rychlesi start o par sekund tiez nieje argument pre novy OS. Ake maju plusy nove okna? Ziadne som pri beznej praci na PC nenasiel.
To, ze tam mas veci, ktore nepotrebujes ta netrapi? To, ze od cias Visty MS v kazdej novsej verzi komplikuje dalsie a dalsie veci.
Porovnaj si ako sa niektore veci nastavovali vo winXP a ako v novsich. To je des a hruza.
Teraz zrusil este aj tlacidlo Start a pridal zbytocne metro a k nemu prisluchajuce aplikacie.

Robis rovnake kroky ako pri win7 a teraz ti MS pridal aj metro navyse a to je akoze plus?
Co ti naozaj priniesol novy win8?

Napis mi tu hromadu vylepseni, ako sa viem zbavit metra bez ext. aplikacii.

Je smutne, ze niekto sa nevie pozriet na vec objektvine a z viacerych uhlov pohladu.
7.12.2012 10:25:08   195.168.193.xxx 1116
nikde som nepisal ze metro mi je nanic. zo zaciatku som nadaval, potom som si zvykol a pride mi lepsie nez povodne start menu z win7.
uz od cias visty aplikacie spustam tak, ze zmacknem win tlacidlo a napisem co chcem pustit. jediny problem bol ze prehladaval strasne vela veci, trvalo to a nie vzdy to co som potreboval bolo na prvom mieste. teraz je to rozdele na 3 casti a teda ked chcem najst aplikaciu, tak windows nebude zbytocne prehladavat maily a subory.
mne podpora iso pride ako plus.
rychlejsi start mi pride ako vyrazny plus.
nove moznosti kopirovania mi pridu tiez ako plus.
take blbosti ako moznost dostat sa k suboru zo shortcutu priamo z kontextoveho menu je tiez pre mna plus.
pre uzivatela ako je moja babka (a ze takych nie je malo) je metro perfektna vec, ziadne male ikony, ziadne menu a nastavenia, proste zapne pocitac a ma tam 5 velkych dlazdic piatich aplikacii, ktore pouziva a este k tomu dlazdicu fotiek z ktorej sa na nu usmievaju vnucata. nic viac, nema sa kde pomylit.

praveze je smutne ze ty pises ze ja sa neviem pozriet na vec z viacerych uhlov pohladu a pritom ty sa na win8 pozeras ze zo svojho pohladu.
ved ja som nikde nenapisal ze windows 8 je obrovsky upgrade a ze by si ho mal kazdy okamzite kupit. keby sa ma niekto opytal ci si ma kupit win8 ked ma doma win7, tak mu poviem ze nie, ze za tie peniaze to nestoji. ked ale niekto pride ze si kupuje novy notebook a ze ci si ma vybrat win7 alebo win8, tak mu jednoznacne poradim win8.
7.12.2012 09:12:14   212.197.6.xxx 297
Presne tak,
nové ovládanie Win. 8 je na desktope a notebookoch bez dotykovej obrazovky, k ničomu.
Síce k niečomu asi áno.....a to k otravovaniu uživateľa :-(.
Absolútne nevyhovujúce rozhranie, takže Win. 7, v desktope a klasických notebookoch bude vládnuť minimálne o jednu generáciu Win. dlhšie. V tabletoch by to mohlo ísť. Tento segment ma však nejako neberie.

Rovnako "moderný ribbon" v Office narobý viac škody ako osohu, ako sa uvádza a zapratáva značnú časť plochy dnes moderných "štrudlí".
7.12.2012 09:14:46   212.5.197.xxx 114
Suhlasim so vsetkym, co napisal autor s vynimkou poslednej strany a jeho vizie do buducnoti. Na poslednej strane si protireci. Na ovladanie PC nepotrebujme novy,revolucny ani praktickejsi system na ovladanie PC. Na ovladanie PC ako takeho je stavajuci system stale najlepsi.
Auta a koncept ich ovladania je tu ovela dlhsie ako GUI a je to stale najlepsi sposob. To iste sa da pouzit u jednoduchsich veci ako je dialkove ovladace, furik, motyka,...
Na "chytre veci" potrebujeme novy system ovldania ale na PC ako take nie.

Autor na predchadzajucich stranach pise o nezmyselnej snahe stale nieco vylepsovat a na poslednej strane to vsetko poprie a prida sa na stranu revolucnych zmien. Co je na ovladani dnesnych PC zle? Klasicky notebook a PC sa bude vdzy ovladat najlepsie pomocou mysi a klavesnice. Preco musi prebehenut revolucia?

Autor mi pripomina mojho byvaleho kolegu, ktory tvrdil, ze stat, kde neprebehla revolucia, nemoze byt dobre fungujucim statom.
Ja tvrdim, ze nie vsade je potrebna revolucia. Ak spravne prebieha vyvoj a evolucia, tak nieje potrebna revolucia.
Revolucia je nasledkom, zlych krokov pri evolucii alebo pri nahlych zmenach podmienok alebo ciela.
7.12.2012 09:15:00   212.197.6.xxx 224
tynyt napsal:
MS moc dobře ví, že W8 je průser (což ale nikdy nepřizná).

A výrobci jsou na MS (a přeneseně W nasraní kvůli Surface. Tenhle systém skončí jako jehoVisty, bude v tichosti za pár korun přeupgradován za cca rok vydanými W9.

MS v poslední době neví kudy kam, jejich vývoj se zaměřuje na koncové spotřebitele (vzhled GUI) místo na vývoj podstatných součástí OS. A pokud už vyvíjejí, tak naprosto špatným směrem, viz UAC, ten jejich W8shop atd.


Dúfam, že Win.9 prídu skoro a "super metro" bude v prepadliku dejín :-).
7.12.2012 09:20:14   109.107.210.xxx 171
Souhlasím prakticky s celým článkem, až na tu krátkou stať ohledně PC jako videorekordéru/přehrávače.

Zde bych naopak tvrdil, že PC v podobě HTPC s adekvátním SW (např. XBMC) je tím nejlepším, co v současnosti existuje - jak ergonomicky (podporuje prakticky ovládání čímkoli, od klasického "packového"IR RC přes bezdrátové myši až k specializovaným mediálním klávesnicím - stačí si vybrat), tak funkčně (podpora téměř všeho co se dá přehrávat, bambilion pluginů). Když to srovnám s lepším krabicovým přehrávačem typu popcorn hour, tak XBMC vítězí na celé čáře.
7.12.2012 18:04:56   85.207.111.xxx 11
Na filmy stačí PC s klasickým media playerem a Android telefon si stáhnout Advanced Touchpad. V obýváku kvůli velké TV stačí media player (malé ikonky) a v ložnici přehrávám Splash playerem. Takto vypadá moje nabídka start, kde si přepínám monitor. Prográmek na vytvoření zástupců pro přepínání monitorů UltraMon .
http://imagelink.cz/images/start.jpg
9.12.2012 21:01:35   88.101.38.xxx 30
stačí, ale teď to srovnej se vzhledem a kvalitou XMBC:

http://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2012/03/2012-03-27_155719.jpg

http://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2012/03/2012-03-27_155719.jpg

To, že XBMC schroupe prakticky vše (včetně hudby) a ještě je schopný velmi dobře akcelerovat na grafikách (AMD, nvidia, intel) je už jen taková třešinka na dortu.
7.12.2012 09:38:06   151.88.22.xxx 196
Již na Commodore 64 jsem měl wokna (GEOS systém),sice byl pomalý a neohrabaný,ale jednoduchý a funkční.Totéž vyžaduji od Windows,přehledný a jednoduchý systém,aby se v něm vyznala i moje babička.Ale ve Windows 8 aby se prase vyznalo
7.12.2012 10:14:28   90.182.112.xxx 127
S ribbonem sem se celkem vzil - ano, musel sem si zvykat, ale kdyz na to zpetne koukam, vratit se ke staremu menu uz nechci, protoze jenom ta desna vzpominka na radky textu ledabyle nahazeneho nejak k sobe a ja jak se snazim najit ten jeden spravny radek ...

V ribbonu jdu podle ikony, protoze vim kde co je - je to logicky usporadane k sobe, musel sem se ale naucit "podivnosti", ze pokud chci neco provest napr s obrazkem, musim ho nejdriv nakliknout.

A to co pouzivam casto si vytahnu na listu a mam po ruce porad


Ale ja sem takovej divnej uzivatel, visty (koupene s novym pocitacem) sem mel rad, protoze mi prinesly hodne novych veci a zhorseni u me nebylo zadne. Aero mam rad, protoze mi ui windows prijde mene nasilne (mam vypnute animace). Win 8 jako celek nemam rad, protoze za ziskani trochu lepsiho vykonu ve hrach obetovat zdravy rozum nechci, stejne jako nechci delat zbytecne kroky navic, abych udelal banalni vec atd.
7.12.2012 10:17:59   78.45.165.xxx 380
Co v článku chybí ještě je, že ono úžasné metro nepodporuje vůbec více monitorů. Jednou jsem si omylem zapojil oba výstupy a furt jsem nevěděl co se děje, místo metra jsem po bootu viděl plochu ale ať jsem kliknul na cokoliv aplikace se neotevřely a na ploše ikony nebyly. Ale na launchbaru byly. Divní...

No posléze jsem zjistil že se mi metro přesunulo na jinej výstup/monitor, a že to nepodporuje práci s vícero obrazovkami. To uměly už windows 98. Dokonce si člověk ani nic nemůže spustit, přetáhnout na jinej monitor a tam nechat běžet protože to pak nejde ovládat.

Fakt bravo. Místo zástupce na ploše a na baru " ho utohle je metro a je to super věc můžete s tim totiž spustit na desktopu aplikace pro mobily a tablety." Se toto mobilní UI stalo hlavnim a komplet zabilo celej OS svou extrémní nepoužitelností.

Bez ohledu na velikost vývojového týmu, toto se většinou státá když někde sedí žába na prameni. Je k ničemu že máte 200 lidí vymejšlejících nápady místo 20, když nad nima stojí člověk kterého se všichni bojí aby je nevyhodil, ten má svou zatvrzelou myšlenku a tudiž žádné produktivní nápady co by nesouhlasily s jeho myšlenkou přez něj neprojdou . Takto to dopadá ve většině zkostnatělých společností, a tady vidímě výsledek.
9.12.2012 18:48:11   147.230.157.xxx 17
Hmm asi existuju v jimy svete nez ty, mam windows 8, metro sem si nechal a jedu na 2 - 3 monitorech a nemam s tim zadnej problem.

Metro muzes normalne prehazovat po monitorech prez win+pgup/pgdn. Jedinej problem je, ze metro nemuzes mit aktivni na vic monitorech najednou a to bych fakt za problem nepovazoval.

Mysi normalne vyjedes z metro aplikace na jednom okne do desktop na druhy a s ovladanim zadny problemy nejsou.

A ty drobny detaily co windows 8 pro multimonitorovy ovladani udelali jsou celkem dost znat. Lepsi nastaveni taksbaru napric monitory, pozadi plochy uz konecne pripousti exitence vic monitoru. Kdyz najdes do rohu monitoru tak se tam mys zastavi a nenajede na jinej monitor - krizek se trefuje zase jako na jednom monitoru proste kopnes mys doprava nahoru a drzi tam.

Zastupce na plose a na taskbaru ti nikdo nebre..

Jo mimochodem kdyz ti metro tak vadi zustan u 7 nebo desetkrat klikni a nahraj neco co te ho zbavi.

Taky bych rad videl duka ty neergonomicnosti, nebo horsiho ovladani nez win7. Nejak sem to nepozoroval je to proste jiny, na desktopu mozna zbytecne jiny, ale horsi to neni.
7.12.2012 11:05:44   46.13.253.xxx 414
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.12.2012 13:17:08   212.158.133.xxx 234
Ono to nie je ani tak o tom, že Microsoft chce byt revolučný v ovládaní. Skôr ide o davovú psychologiu vo veľkých firmách a bolo by pekné, keby autor rozobral aj túto tému.
..........................................
Spomína sa tu Nokia a jej obrovské investície do vývoja v oblasti ovládania mobilov. A tam začína ta psychologia. Najvyšší managment najme odborníkov, vrazí do projektov miliardu dolárov ako Microsoft alebo Nokia. Trvá to rok, dva. No a hádajte, čo by sa stalo, keby po roku prišli všetci tý odborníci s tým, že ste utratili miliardu dolárov s tým, že my vám povieme, že to čo máte teraz je najlepšie a my sme nevymysleli nič nové. Oni musia prísť s niečím novým, aj keď je to totálna blbosť. Nikto nemá silu oponovať, ani z najyššieho managmentu, lebo tý by museli priznať, že miliarda dolárov je fuč a to čo máme teraz je stále to najlepšie. Ak utratíte miliardu dolárov, tak musíte s niečím novým prísť, inak vás to bude stáť miesto. A je jedno, či je to lepšie alebo horšie. 20 milionov v stratenom projekte firma Microsoft odpíše bez mihnutia oka. Ale miliardu už nie, to by celý managment stálo teplé miestečko. Radšej povalíme buldozer ďalej, možno príde pohroma, ale az o rok-dva, za ktorý budeme na svojej pozícii ďalej. A človek nikdy nevie, či sa náhodou aj takáto blbosť neuchytí...
7.12.2012 11:13:05   85.70.33.xxx 167
Já mám na svejch Xp vzhled Win98 a sem naprosto spokojen, chybí jen podpora pro víc než 3,5GB RAM
7.12.2012 11:58:58   212.158.134.xxx 110
Heh myslíš asi windows 2000. v XP win98 UI neni. To "klasické" je windows 2000 UI. Jsou tam drobné vzhledové a některé funkční rozdíly.
9.12.2012 18:51:40   147.230.157.xxx 30
Tak sem to mel nez vysli Visty, pak sem byl spokojenej uzivatel Vist (asi jeden z 10 na celym svete... jen to chtelo novyho kompa), pak 7 a ted i 8.

Jako nejhorsi mi pripadal prechod z 98SE na XP. Nez vysel SP1 to bylo dost problemovy a otravny. A hnusny vic jak metro je to porad i kdyz se to uz neprodava.
7.12.2012 11:56:39   217.117.213.xxx 111
Mam nainstalovane W8 asi tak mesic.Koupil jsem si kvuli jako sekundarni dotykovy monitor s tim,ze bych mel na dotykovem LCD Metro a na klasice normalni desktop,ale tohle proste nelze rozchodit...od doby co vysly mam telefon s WP7 a tam na Metro nedam dopustit,android,ios atp uz bych v zivote nechtel,nicmene ve Windows ho opravdu nesnasim,pouzitelnost je naprosto nulova...
7.12.2012 12:03:32   62.168.56.xxx 93
Ještě štěstí, že KDE nikdo prasit nechce. Teď už jen nativní Steam a pohodoa. I když Steam mi na Linuxu jede už teď a spousta her přes Wine (Playonlinux) taky, takže herní zavaděč už léta nepotřebuji :-)
7.12.2012 13:08:07   93.99.205.xxx 107
a tak muzete mi nekdo vysvetlit na co potrebuju jako obycejny PC uzivatel nejaky jiny Os nez W-XP?
bud at udelaj neco uplne jinyho ale pouzitenyho nebo nemusej delat nic
7.12.2012 13:54:19   46.33.96.xxx 72
kvůli paměti RAM. Tedy potřebuješ - li více, než 3GB.
8.12.2012 02:58:17   89.102.241.xxx 53
to bylo vyřešeno v XP64
to je chybný argument, protože nejde o RAM, potřeba RAM je ospravedlnitelná akorát u opravdu náročných profesionálních (k práci) programů, a u her kvůli grafice
9.12.2012 18:58:04   147.230.157.xxx 23
Jo? XP 64 neresi nic, jelikoz nejsou ovladace + Mame tu desitky neospravedlnitelnejch aplikaci, pro ktery 100MB ram neni nic. To je aktualni situace a 32bit XP jsou proste malo.

Prohlizec si dneksa vezme prez 1GB RAM jak nic, pustis k tomu Office 500MB a nedej boze kdyz nechas bezet jeste nakou dalsi aplikaci. Dneska vsechno bere desitky MB. Do dob swapu na kterym se neco deje bych se nevracel ani s SSD.
9.12.2012 23:18:33   195.22.53.xxx 22
no ja na 64bit XPcka sehnal vsechny ovladace ... proc si mrkvosoft nevzal priklad z linuxu .. tam jde i na 32bit verzi pouzivat vice nez 4GB RAM
7.12.2012 13:53:15   195.168.78.xxx 141
Ja len nechápem, prečo tento trend "zjednodušovnia" a prechodu na monochromatickú grafiku nasledujú aj ostatní. Trebárs Youtube po novom, graficky sa vraciame niekam do roku 1993 kedy bolo Windows 3.11.
7.12.2012 14:38:29   89.177.42.xxx 21
Jenom by to chtělo změnit spellchecker. Augumentation Research Center má být Augmentation Research Center, místo augumented reality má být augmented reality
7.12.2012 14:47:36   83.240.91.xxx 151
s metrem je to podobný jako když němci prodali řekům ponorky který neuměli zatáčet, a to že neumí zatáčet němci vyzdvyhovali jako výhodu :-)
celý metro mi přijde uplně mimo mísu, v tomhle jednoznačně krok zpět...
v linuxu se taky snažili protlačit gnome3 a jak to dopadlo, nakonec se objevily různé náhrady starého gnome2 jako MATE a cinnamon, metro dopadne asi podobně...
7.12.2012 15:37:43   80.251.250.xxx 81
Článek jako vždy perfektní.
7.12.2012 15:46:14   46.13.253.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.12.2012 22:07:55   91.127.21.xxx 523
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.12.2012 03:00:21   89.102.241.xxx 122
nechovej se jak fanatický muslim
7.12.2012 22:29:00   46.13.253.xxx 131
mcandrej napsal:
žiadam autora článku aby vymazal z článku obrázok Ježiša so zdvihnutým prostredníkom. Ako kresťana ma to veľmi uráža a v článku o počítačoch tam vôbec nemusí byť.
Vďaka za porozumenie.

A to že se tu každej druhej vypisuje do Aleluja Ti nevadí??? Tak snad si pochopil,že to je vtip! A jinak, na tomto webu se uctívá jediné náboženství a to je : Křemíkové!
8.12.2012 01:10:01   109.80.171.xxx 20
Dejme tomu, že existuje křemíkové nebe. Jak ale potom vypadá křemílkové peklo
9.12.2012 18:14:57   46.135.29.xxx 10
http://diit.cz/clanek/jak-vypada-kremikove-nebe-nebo-peklo

Nevim jestli te to uspokoji, ale predstavu by sis udelat moh
8.12.2012 00:45:44   219.127.111.xxx 141
mcandrej napsal:
žiadam autora článku aby vymazal z článku obrázok Ježiša so zdvihnutým prostredníkom. Ako kresťana ma to veľmi uráža a v článku o počítačoch tam vôbec nemusí byť.
Vďaka za porozumenie.
chlapce zapomen, urazeni krestani uz davno nikoho nezajimaji, tech se lidi bali pred sto lety, dneska ma kazdy strach urazit alaha
8.12.2012 00:47:30   219.127.111.xxx 112
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.12.2012 03:13:33   89.102.241.xxx 230
To si nemyslim, dnes psal jako bych mluvil ja, ale casto s nim nesouhlasim v nicem. Zajdi si na zive tam jsou opacni fanatici, kteri metro adoruji. Herni, HW grupe schazejici se zde, metro nic neprinasi, jen obtezuje. Proto je dnes vic kladnych reakci.

Pro me je treba ideal "styl vista" - nabidka start, rychle spusteni, a aktivni ikony v tray. Na většinu věcí co zabírá obrazovka start mi stací 20-30pixelu na vysku a k tomu obcas nabidka start na 1/30 obrazovky. Jinak mam na monitoru vzdy neco spustene.

Metro slouzi jen k tomu aby lidi byli prinuceni nahlednout do store, nedavno se MS nechal slyset, ze chce nejvetsi ekosystem na svete. Metro v PC neni pro uzivatele, ale pro MS.
8.12.2012 10:09:07   188.75.185.xxx 217
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.12.2012 14:08:11   89.203.213.xxx 50
for je v tom, ze lide, kteri byli nalomeni k prechodu na jiny system (a je nyni jiz docela vyber) toto budou vnimat jako pobidnuti. protoze pokud si ma nekdo zvykat na neco noveho, proc to musi byt zrovna windows?
8.12.2012 21:24:29   46.13.253.xxx 08
... se divím, že nejsou automaticky zabaleny všechny příspěvky pro velké množství negativního obsahu
8.12.2012 23:50:20   89.103.243.xxx 123
Michale R., že je metro podivné vědí všichni kteří chodí na PcTuning. Zeptal jsi se sam sebe,1. jsou v MS tak blbi nebo to ma nejaky duvod? 1. proc se nam jeví podivné? 2. kdo je cílová skupina metra?
Na vse jsi si odpovedel jsi si v podstate sam, archetyp kupujiciho je totiz, ... zena. Presne ta pipka co prestavuje nabytek proto ze to bylo nudne. Podle sociologu a marketingovych vyzkumu jsou prave zeny ktere rozhoduji, zapadnim svete za co se bude utracet. Koukni se na par reklam na auta, a srovnej s reklamama z 80 let. Rozdil co? Presne proto Microsoft zvolil tento obal pro jejich produkt Operacniho systemu. Presne proto nadáva mraky hradcore hracu ze soucasne hry jsou sracky. Duvod nasich stesku, je stejny. Uz nejsme hlavni cilova skupina. Nemame kupni silu. Jak to napravit? ... mno, odpoved ve svete kde maji zeny zakonem rezervovana mista ve spravnich radach, je politicky nekorektni.
9.12.2012 09:48:35   94.113.120.xxx 211
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.12.2012 13:24:39   88.101.136.xxx 40
Nikoloki napsal:
Frank Burns? To ne … Balmer je jasný Charles Emerson Winchester III.


jj jsem hlup, jsem se spletl je to Winchester, ale hlavně když víme o koho jde
11.12.2012 21:50:08   82.114.221.xxx 30
Rybka: jednodušší by bylo na to místo ukázat, ale myš je skoro stejně dobrá.

Miluju u mysi, ze nemusim zvedat ruku, drzet ji nekde v prostoru, ale mam ji pohodlne oprenou. Schvalne jsem si zkusil, ze bych ukazoval na monitor- hnus- drina. Cesta je mit oboje- spojit vse do jednoho a mit vzdy na vyber. Pouzit pak to co je v dane situaci nejpohodlnejsi. Mit neco jako kinect + mys nebo stejne velky touchpad jako je podlozka na mys, aby byl stejne pohodlny jako mys. O cem se ale bavime? O surfovani?- cteni video? na to malo je skoro jakehokoli vyvoje skoda a staci co je- tablety, desktopy. Na praci? grafika- tam se daji poridit ruzne ficuriny. Programovani- klavesnice. Cili jde o masy, abychom mohli jinak cist a sledovat video? K cemu jako? Ja se nechci nadrit- minority report- jezis to je telocvik. Nebo obrovskej stul, obrovskej tablet a bude me bolet za krkem. Prijdete do kuchyne a na sklenenym stole si rano date kafe a sjedete noviny. Hologram jako ve sci-fi? Ted proste neni duvod neco extra menit, proto taky nic moc pouzitelnyho nevznika. Na monitor to staci a na tablet nic nepotrebujete. Pokud chteji casem vse prstama, tak hlavne at mne nenuti zvedat ruce a nekam se sapat. A stejne co resime, kdyz prej podle pseudo-oborniku desktop konci. Telka? ovladac jakejkoli, treba jako od konzoli. Abyste zmackli play (vyberova nabidka bude prehledna a potvrzovaci tlacitka velky jako vrata od chliva) nepotrebujete nic specialniho a na psani- vyhledavani toho videa nikdo nevymyslel nic nez klavesnici. Hlas? zatim nic, aby to bylo pouzitelny. Sotva funguje hlasovy vytaceni- spis nefunguje. Popripade budete tabletem ovladat a zadavat znaky do televize a tablet muze byt i jako velkej touchpad na desktop, pokud se mezi sebou vyrobci domluvi- jenze zase spotreba- drát. Dle meho pujde o propojeni vseho se vsim tedy prenositelnost jednoho inam- universalnost. Tipuju, ze to odstartuje (nejdriv to stihne) Apple. Apple TV, macbook atp,ipad, iphone. AppleCUBE-hry. Chybi ji jen hry a telka, nechapu s takovou zakladnou kdy jim cokoli co vydaji spotrebitele doslova rvou z ruk, nechapu dalsi expanzi. A ovladani? Co tam chcete ovladat? Jednim zgarbem budete ovladat dalsi zgarb. Na co si kupovat samostatnej zgarb na ovladani.
14.12.2012 10:35:48   82.114.221.xxx 00
jeste treba neco jako sirsi laserovy ukazovatko na tu telku- nebo spis uz multimerdialni zobrazovac. Dalo by se tim i psat pismenka a tak by odpadla klavesnice. Napred by se to podle vasich gest nakonfigurovalo a hotovka
14.12.2012 11:17:36   82.114.221.xxx 40
dobry. Vlastne ani moc ne. Ja nevim ti lidi proste vsechno vyhodeji. Ja vam reknu, ze me uz 2 lidi nabizeji lcd monitory. Prej nechces? Ti to dam za 200. Proste normalni 18 acer a uz jim to neni dobry. To je silenstvi. Ja si proste nekupuju monitor ddo zadele na 2,5 roku. Ani televizi. Tady uz nejde o to kdo na to ma anebo ne, ale o rozmazlenost. Nechci moralizovat, ale je to blby chovani a vysledek je k smichu a k placi zaroven. Pritom si nejsem jistej, jestlli ve sbernym dvore si muzete pouzitelny veci odnyst- to bych uzakonil a ne aby to tam lidi dovezli- nekdy i za odevzdani zaplatili a stat (mesta) to sbirali jen proto, ze je to kseft jako krava. Ze jim jde o ekologii si muze myslet leda naivni trouba. V momente, kdyby to nebylo tak vyhodne, tak bychom videli tu ekologii. Jenze tvrdej byznys je schovanej za nalepkou ekologie a mi blbci to odse.. A to neni jen o pocitacich. Nechapu, ze to lidi dela tak stastnym vyhodit funkcni vec a koupit si na 2 roky ten samej kram s modnejsi uhloprickou. Ja zazil komouse- na zakladce, ale pamatuju si jak jsme si veskere elektroniky vazili a tak to mam v sobe. Vyvoj je rychlej, ale vlastne pomalej. Lidi kupuji vymenuji kvuli kosmetickejm zmenam. Pracka pere, trouba troubí, mikrovlnka mikrovlni, fen fení a nic se neopravuje.- jsou to z 90ti procent pouzitelne veci a zvlast by to tak bylo, kdyby je tak i staveli- jako driv. Pak to bylo nesmrtelny. Jsem na tyhle chytraky z byznysu nastvan.
Lidi a poprosim vas o jedno. Neverte jim, kdyz rikaji, ze na tom stoji celej nas svet- tahle ekonomika. Ze to tak museji vyrabet, jinak krize. Je to hloupost a jejich zvast, nicim nepodlozenej. Zacali s tim pozvolna a protoze to lidem nevadi, drzi usta tak v tom pokracuji. At si kdo chce co chce rika, ale styl 2,5 roku a zase novy auto je zrudnost a kaslu na modu. Je to obrovskej zrout materialu a ma byt skoro nesmrtelnej, coz pri precizni udrzbe kdysi platilo a nakonec jsou to porad nadherny stroje. Zadne auto nebylo spotřebák. A dnes to u normalnich aut tak je...I design tomu podrizuji, protozeza 10 let ty auta uvidite nebudo pekny. Nevystredni funkcni, nadcasovej design (bauhaus) treba starych bmw uz se nenosi, zato svetla a chladic jak vrata od stodoly atp (podnikatelsky baroko jo) Ale to je nazor vkusu. Proste mit svyho milacka, kterej je skvelej a nemam duvod ho aspon 20 let vymenit. Vzdyt sakra porad je to auto. A jsou krasny kary i takto stary, ale chce to peci. Jenze proc? Vzdyt je to trapas ne? Musim reprezentovat, kazdy roky novy nebo si kolegove z golfu budou myslet, ze se mi nedari. Nic to spravi pujcka. 75 procent si novy kary kupuje na dluh a to uz vubec nechapu, pokud to neni firma, ktera jaksi k tomu ma jasnej duvod. No a prej nejsem normalni. Jsem pritom mladej kluk, ale nejak nezapadam, protoze proste nepotrebuju tolik kramu a tak casto z jednoho duvodu: Tu chvilku pri nakupu, ten pocit blaha, tak ten me prestal bavit. Zacal jsem o tom premyslet a jak me to trklo, proste uz to neni ono. Vim, ze je to debilni. Rad si neco koupim, ale proste nechci, aby tohle byli ty chvilky stesti, protoze o to VUBEC nejde. Citim ze by stacilo tohle a hned by se tu dychalo lip. No takhle se muzem tesit akorat na dalsi zelenou buzeraci od EU, ktera to jiste pod rouskou naseho blaha da do nejakyho balicku se sklenikovym timhletim a bude vymalovano. No ty fotky me dostali nektery fakt. Znam to ze jo, ale tady ta absurdita toho oslika a toho co nese, jsem se musel rozohnit.
14.12.2012 11:18:56   82.114.221.xxx 10
jsem reagoval na prispevek nahore o kremikovym pekle- ty obrazky
14.12.2012 20:50:59   37.188.234.xxx 10
oldrick napsal:
[quote=mcandrej]žiadam autora článku aby vymazal z článku obrázok Ježiša so zdvihnutým prostredníkom. Ako kresťana ma to veľmi uráža a v článku o počítačoch tam vôbec nemusí byť.
Vďaka za porozumenie.


A už si s tim byl u doktora?
15.12.2012 00:28:32   77.242.95.xxx 31
Jestli něco nesnáším, tak je to monitor zamazaný od prstů...tolik k dotykovému ovládání. Nepořizuju si kvalitní IPS panel na to, abych po něm jezdil jak trotl prstem, ale abych měl řádné barvy, solidní pozorovací úhly atd.

K tomu bych doplnil, že další věc, co nesnáším, že displej telefonu zamazaný od prstů. Tfuj dotykovému ovládání, teď to ty blbci dokonce budou cpát od foťáků.

Dokud nepřijdou s novým ovládáním, při kterém si ovšem nezaprasím obrazovku, tak ať si ho strčí někam. No a teda inovace v podobě nemultitaskujícího Metra, to je nářez, sice ne nečekanej-vony Windows multitasking všeobecně moc neumí...ale stejně, bože dyk to uměl Amiga Workbench před více než 20ti lety a už tehdy to uměl líp než dnešní OS, o tehdejší době černobílého DOSu na PC ani nemluvě.
18.12.2012 09:10:41   193.210.65.xxx 01
Ach jo, jednou se snad toho rozhraní z Ghost in the Shell SAC dočkám. Od Microsoftu to ale nebude.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

305 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 138.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.