Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Úvaha: Sinofsky je pryč. Největší propadáky Microsoftu
Úvaha: Sinofsky je pryč. Největší propadáky Microsoftu
autor: Michal Rybka , publikováno 17.11.2012
Úvaha: Sinofsky je pryč. Největší propadáky Microsoftu

Když se objevily informace o tom, že Steven Sinofsky opustil Microsoft, objevila se hora spekulací. Některé mluví o tom, že usiloval o získání postu šéfa Microsoftu, další říkají, že důvodem je nespokojenost s výsledky prodejů Windows 8. Budou snad dalším propadákem v řadě? Ne všechno se totiž Microsoftu povedlo dle očekávání...


Pokud se o něčem v Microsoftu nemluví, je to BOB. Šlo o grafické rozhraní pro Windows 95, které vypadalo jako pokojík. Idea byla taková, že složité počítačové koncepty budou pro BFU nahrazeny líbivým a přehledným rozhraním, které se jim bude líbit. Desktop a ikony byly nahrazeny velkými animovanými dlaždicemi... počkat, zpět, to popisuji dotykové rozhraní z Windows 8. BOB byl ve srovnání s Windows 8 hezčí, roztomilejší, nebyly v něm dlaždice, ale ručně malované objekty, které sloužily ke spouštění aplikací. Navíc jste v něm měli rádce, pejska, který nabízel různé tipy.

Úvaha: Sinofsky je pryč. Největší propadáky Microsoftu

Zákazníci nebyli z nového rozhraní nadšení, což možná souviselo s tím, že nechtěli prostředí na hraní, ale chtěli pracovní nástroj, který by se ovládal tak, jak byli zvyklí z práce. BOB byl nakonec „prostě zrušen“ a zůstala z něj jenom bayesovská inteligence, která poháněla pejska. Ta se stala mechanismem, který poháněl i pomocníka v Office, jenž řadu uživatelů rovněž štval (nevím proč, dal se snadno vypnout a navíc bayesovské sítě docela inteligentně nabízely témata nápovědy).

Z neúspěchu BOBa se Microsoft poučil. Nové dlaždicové rozhraní Windows 8 uživatele neuráží svou infantilností a prokresleností, je ošklivé a suché, navíc neobsahuje pomocníka, takže jeho úspěch je zaručený.

Microsoft ActiMates

Řada inteligentních panenek / robotů ActiMates mířila na drobotinu a představovala revoluční koncept hračky, která reaguje na dění na obrazovce a nebo v počítači. Základem bylo několik panáků: Dinosaurus Barney, cosi jako klokan Arthur, panenka se šíleným jménem DW a Teletubbies. Panák měl v sobě IR přijímač, který reagoval na IR vysílač, co se připojil k počítači. Vysílač šlo údajně nějak propojit i s videem. IR senzor byl v oku hračky, takže když panák „viděl“ dění na obrazovce, byl ho schopen komentovat a hýbat se.

Otevřeně říkám, že mě se Barney líbil. Byla s ním sranda, i když byl trochu natvrdlý a bez běžícího softwaru poměrně omezený. Rozhodně to byl ten nejmazlivější robot, kterého jste si mohli koupit.

Určité problémy měl, například jste s ním museli poměrně přesně mířit na IR vysílač, což je něco, co drobotině moc nešlo. Tento problém by ale betonově šel vyřešit přechodem na nějakou bezdrátovou technologii a koncept robotické panenky by šel určitě rozvíjet.

Proč Barneyho Microsoft eliminoval, opravdu netuším. Možná to souviselo s tím, jak ho zatkli v Chile...

Úvaha: Sinofsky je pryč. Největší propadáky Microsoftu



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
207 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 89.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.