Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Úvaha: Sinofsky je pryč. Největší propadáky Microsoftu
Úvaha: Sinofsky je pryč. Největší propadáky Microsoftu
autor: Michal Rybka , publikováno 17.11.2012
Úvaha: Sinofsky je pryč. Největší propadáky Microsoftu

Když se objevily informace o tom, že Steven Sinofsky opustil Microsoft, objevila se hora spekulací. Některé mluví o tom, že usiloval o získání postu šéfa Microsoftu, další říkají, že důvodem je nespokojenost s výsledky prodejů Windows 8. Budou snad dalším propadákem v řadě? Ne všechno se totiž Microsoftu povedlo dle očekávání...


Další měsíce budou velice zajímavé, zvláště reakce korporátních zákazníků na nový systém. Pak se uvidí, zda jsem se od počátku zásadně mýlil a národy přijmou dlaždice s nadšeným aplausem a nebo zda se dočkáme rychlého update ve formě Windows 9, který věci vrátí zpět k desktopovému normálu. Nicméně očekávám soustředěnou a masivní snahu protlačit dlaždice, nezapomínejme, že o vývoj Windows se nyní bude spolustarat Julie Larson-Green, která stojí jak za Metrem, tak i za Ribbonem.

Úvaha: Sinofsky je pryč. Největší propadáky Microsoftu

Microsoft to ale bude mít nesmírně těžké, hlavně proto, že telefony a tablety s Androidem tlačí cenu drtivě dolů. Jejich nízká cena je přitom v době krize veliká výhoda. I kdyby nakrásně Surface a WP8 fungovaly perfektně, může Google na mobilním poli Microsoft jednoduše převálcovat cenou. Příští rok bude zlomový, Google očekává, že v roce 2013 bude více než polovina přístupů k vyhledávačům z mobilních zařízení.

Úvaha: Sinofsky je pryč. Největší propadáky Microsoftu

Pokud se Microsoftu nepodaří v tomhle segmentu úspěšně zachytit, může to nastartovat proces naprosto zásadních změn s velmi nepříjemnými dopady pro Microsoft. O tom, jak to dopadne, budou hodně rozhodovat právě korporátní uživatelé. No, bude to hodně, hodně zajímavé...



Tagy: úvaha  microsoft  technologie  vývoj  sinofsky  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
17.11.2012 14:21:13   82.99.187.xxx 538
pulkou techto zarizeni jsem si podle vseho prosel spolecne s autorem a musim souhlasit. Bylo az vtipne jak vyrobci windows mobile handheldu a telefonu s kazdou novejsi verzi umistili reset vzdy o neco pristupneji
18.11.2012 16:02:07   91.127.208.xxx 155
Dakujem autorovi za krasny clanok, musim konstatovat, ze po viacerych skusenostiach s MS produktmi len plne suhlasim a krajsie by som to nenapisal.

Ad windows mobile ... keby to len mrzlo kaslat nato, da sa to opravit patchom - ale to priserne a chaoticke ovladanie, za to by som ruky lamal.

Win8 bude fail, ale nic strasne sa nestane. Bude to len dalsie zlyhanie v rade, nic doleziteho sa nezmeni. Biznis MS bezi na obrovskej zotrvacnosti, bude upadat - ale pomaaaaly.

Nechapem preco Microsoft musi ist do kazdej bitky, do kazdej vyzvy ktoru si sam najde. (vyhladavac, tablety, telefony, prehravace, konzoly ... a milion inych veci).

Nejde ani tak o to do coho sa pusta, ale to mnozsto. Trpia komplexom ze ked nie su vsade, tak im usiel vlak.
17.11.2012 14:28:27   89.102.126.xxx 82
Microsoft Strategic Commander mam jeden nevybaleny kousek doma, kdyby nekdo shanel, muzem se domluvit, co Rybko?
18.11.2012 11:06:17   122.235.69.xxx 00
Cau, jeden shanim. Muzem se dohodnout andregoesmad at gmail.com
17.11.2012 14:39:59   212.96.185.xxx 438
Problém je, že Microsoft začal poslední dobou protlačovat různé nové produkty dost brutálním způsobem. KIN třeba zařízl, ale s další mobilní platformou Windows Phone si toto už nemůže dovolit. Takže leje obrovské množství peněz do marketingu, možná mnohem více než do samotného vývoje a čeká kdy se to zlomí a běžní uživatelé tento produkt akceptují, navzdory tomu, že jim nevyhovuje. To možná souvisí i s tím, že dnešní uživatel se rád přizpůsobuje produktu, než aby tomu bylo naopak. Za 10 let budeme už možná všichni honit po obrazovce dlaždice a budeme čekat, až nějakého kreativce napadne další kravina, kterou nám jeho společnost doslova nacpe do chřtánu.
17.11.2012 15:11:03   62.201.20.xxx 3111
Nové win9 nepřijdou dříve a nebudou reinkarnací W7.Definitivně z nich zmizí desktop a jen dokonají genocidu nejrozšířenějšího systému.Dámy s úzkým knírkem a patkou budou spokojené.
Skupinka "nepřizpůsobivých" bude živořit na OSněco či Tučuxu.
17.11.2012 15:39:10   88.100.132.xxx 87
Kapitola 8 totálně odfláknutá Vaio UX sice stálo řachu, ale narozdíl od jiných UMPC se dalo ovládat jednou rukou (díky joysticku). Naopak Wibrain se dal i v našich končinách sehnat pod 16k nový. Taktéž jste u vychvalované Jordany zapomněl vychválit jak se s ní v ČR krásně komunikovalo online (bez karty nemožné) nebo jak se dala připojit na monitor (taktéž bez karty nemožné - podotýkám, že ani jedna z nich se u nás sehnat oficiální cestou nedala). O nepoužitelném CPU VIA by se dalo polemizovat ostatně jako třeba o ARM/x86 - vše má svá + i -. Např. v mobilním segmentu jediná VIA nabídla PadLock což z těchto zařízení dělalo mobilní nedobytný trezor
17.11.2012 15:46:51   88.100.132.xxx 510
Ještě by mě zajímalo jak jste v té době dokázal hrát Future Shocka na ARMu, vezmu-li v úvahu že se první porty začínaly objevovat v průměru tak 5-10 let na mnohem rozšířenější PXA ARMy s normálním rozlišením a ne na tu nudli.
18.11.2012 09:29:32   78.45.200.xxx 81
Asi jsi to nepochopil, ale IMHO mu Future Shock padal na PC tak často, že raději furt ukládal. Přeneseno na Jordanu720, kde to asi padalo stejně často, tak když psal nějaký dokument, tak taky raději furt ukládal ;-)
28.11.2012 15:37:53   5.104.22.xxx 10
Tak já si třeba na nějaké časté pády ve Future Shock nepamatuju. Spíše se mi prostě stalo, že jsem někam vběhnul a zhebnul. Tak jsem taky radši často ukládal
17.11.2012 16:02:35   89.103.223.xxx 1711
Doufám, že ten chytrý člověk, který na začátku tohoto týdne (alespoň myslím) my v debatě o DX 11.1 tvrdil že jsem musel W8 vidět z okna jedoucího vlaku, protože je to nejspíš ten über nejluxusnější OS kterej je ( předpokládám že ten samý by mi tvrdil že Visty jsou ten nejhorší shit ,tedy ne že by to bylo to nej, ale ja jsem s nimi fungoval spokojeně 3 roky od vydání až do koupi nového PC a to bez jediného pádu nebo BSOD) tomu bych doporučil přečíst si kapitolu 10 ideálně 2x až 3x, protože W8 JSOU Fail
17.11.2012 16:11:16   89.102.126.xxx 257
Brnkni Guinessovi, 3 roky bez BSOD, to je hustokrutokulervouci!
18.11.2012 04:16:03   88.146.243.xxx 1113
ja mam s vistama naproste stejne zkusenosti.. lepsi a stabilnejsi system jsem nikdy nemel.. nikdy zadnej zasek ani spadnuti natoz BSOD
26.11.2012 14:18:29   62.209.192.xxx 00
ale prave jak psal Michal, tak vetsina lidi melo problemy s prechodem ze starsiho OS na Visty, kde jsi pak mel prevazne problemy s ovladacema pro mene pouzivane komponenty (napr. Sound Blaster udelal ovladace od rady X-fi, starsi zvukovky proste ignoroval). Pokud jsi koupil celou sestavu tak jsi vetsinou nemel problemy, jeden kamos na Vistach jede dodnes a uz tomu budou tak 4 roky, taky zadnej problem (jednou mu odesla zakladovka ale to stihla jeste v reklamacce) a nemuze si je vynachvalit.
17.11.2012 18:16:33   178.41.48.xxx 218
Ty hodnotis OS podla jednej kapitoly v jednom clanku? A v tej kapitole vobec nie su vyzdvihnute pozitiva.

Patris do tej skupiny, ktora s W8 nema ziadnu skusenost, len sa orientuje podla bludov, ktore cita na nete.
19.11.2012 09:50:22   165.72.200.xxx 44
A ona jsou nejaka pozitiva, ktera by stala za rec? Mozna cena..
17.11.2012 16:14:56   89.101.239.xxx 165
Co som doteraz poprecital a pozistoval na nete ma uistuje o tom, ze Microsoft ma pekne naslapnute smerom k neuspechu. Preslapy a zle volby pri vyrobe a vyvoji produktov ako Win 8 ich bude stat hodne. Samozrejme krachnut MS nekrachne kedze zaklady ma pevne ale celkovo uspechov vela mat nebudu. Uvidime po roku co sa stane. Zrejme par hlav padne po zhodnoteni ziskov.
17.11.2012 16:26:54   109.164.78.xxx 195
Nokia měla taky pevné základy a teď je s ní Ámen. S Microsoftem to může jít taky rychle z kopce.
17.11.2012 19:28:00   94.112.70.xxx 141
MS drží firemní klientela. A pokud ta dlaždice nepřijme a MS je bude tlačit ve W9 ještě extrémněji, tak až teprve pak bude mít opravdu problém.
Moc totiž nevěřím, že se mu podaří proniknout s win RT.
Jestli lze něčemu trochu věřit, tak osmičkový tabletům na x86.
18.11.2012 08:44:57   158.193.64.xxx 11
Ako bolo v článku spomenuté niekoľkokrát ... MS sa proste odmieta zbaviť desktopového vzhľadu svojho OS, vždy na tom pohorel, ale nedá si pokoj a skúša to zas -> Windows RT
26.11.2012 14:21:29   62.209.192.xxx 10
Prave ze naopak, zkousi tabletovy vzhled OS na desktopu. Dlazdice nejsou az tak marnej napad ale podle me jen pro ty telefony a tablety.
17.11.2012 16:24:48   88.100.132.xxx 1413
Andermann napsal:
...

Souhlas. Já na Visty zpočátku nadával (pracoval jsem s nimi u HP ve dvou jazyk. mutacích - počítače na export), ale po týdnu jsem si na jejich provázanost zvykl a přesedlal jsem na ně z XP64. Chápu, že některým na obstarožním železe běžely pomalu, ale to ostatně všechno. Také mě hoooodně pobavují týpci co tvrdí jak jsou 7 uberhypermegasuper a Visty sux Tak hlavně Win8 ≠ osekané Win7 ≠ Vista, vůbec né
17.11.2012 16:33:58   109.164.72.xxx 214
A proto už si zvykám na linux
17.11.2012 16:43:17   88.100.132.xxx 235
Douf
dohnalik napsal:
A proto už si zvykám na linux

Doufám, že Vás bude víc protože za to jak MS zprasil Wokna by si odliv desktopových uživatelů zasloužil, na tabletech si už nima poradí japko/zelená příšera
17.11.2012 16:54:22   89.102.126.xxx 403
Ber to tak ze ne vzdy se dilo podari na XP jsem frcel dobrych 10 let (a nejen ja) tak na win7 muzu taky 10 let. MS to moc dobre vi a proto win 8 nemuze byt chapan jako nastupce win7, ale jen jako alternativa pro rekneme jednodussi uzivatele. win8 je experiment, ktery se nepovedl.
17.11.2012 18:42:15   109.164.72.xxx 113
Já má Windows rád, je to dobrý systém, W8 se sice moc nepovedl z pohledu metra...ale co. Používám linux, protože mi vyhvouje více, nesere se do všeho (ovladače) jako windows.
17.11.2012 16:54:48   88.100.132.xxx 33
Mimochodem tady http://notebooky.idnes.cz/maly-pocitac-do-velke-kapsy-test-ultraprenosneho-mivvy-um400-pli-/vyrobci.aspx?c=A080108_193714_vyrobci_jza se můžete podívat jaká je ta VIA stráááášnááá nevýhoda proti Intelu v UXku, který měl pouze Core Solo ULV
17.11.2012 17:04:35   89.101.239.xxx 83
T1ger napsal:
Co som doteraz poprecital a pozistoval na nete ma uistuje o tom, ze Microsoft ma pekne naslapnute smerom k neuspechu. Preslapy a zle volby pri vyrobe a vyvoji produktov ako Win 8 ich bude stat hodne. Samozrejme krachnut MS nekrachne kedze zaklady ma pevne ale celkovo uspechov vela mat nebudu. Uvidime po roku co sa stane. Zrejme par hlav padne po zhodnoteni ziskov.[/quote][quote=ppromi]Nokia měla taky pevné základy a teď je s ní Ámen. S Microsoftem to může jít taky rychle z kopce.

Nokia nedrzala krok z dobou a zaspala na dlhe roky. Mysleli si, ze im prvenstvo vystaci naveky a netreba nic robit. Opak sa ukazal byt v tomto pripade pravdou
17.11.2012 17:13:54   193.17.251.xxx 116
Já mám své Windows 8 rád. Koupil jsem si Start8, v registrech zakázal Nástroj řízení účtů (což vyřadí z provozu veškeré Modern UI aplikace), a vypnul většinu Hot Corners. Výsledkem je trochu hezčí Win7, kde mi všechno funguje úplně stejně, akorát to nabíhá trochu rychleji.

Ale souhlasím s tím, že MS snaha sjednotit se ovládání na více zařízeních je žalostná. Nechte desktop na desktopu a dlaždice na tabletu (jestli se člověku vzhledově líbí je čistě subjektivní).
17.11.2012 17:48:30   87.158.135.xxx 162
A teraz uz len dufat, ze az pride prvy tocha vacsi service pack tak sa takto opatchovany Windows nerozpadne na disku na kusky, ze. ;-)
17.11.2012 18:12:51   178.41.48.xxx 49
W8 nebude mat SP, vsetko bude riesene len priebeznymi aktualizaciami.
18.11.2012 23:35:43   83.240.11.xxx 51
Což by dávalo smysl, pokud systém a) nebude existovat dlouho, b) bude absolutně bug free.
Možnost a) by Mrkvosoft raději neviděl, možnost b) by zase rádi viděli zákazníci ale není reálná.
Při určitém objemu aktualizace je pro MS i klienta výhodnější vydat SP verzi.
26.11.2012 14:28:51   62.209.192.xxx 11
hmm a co tak za rok? Clovek si koupi W8 a bude tahat desitky opravnych balicku, protoze jich MS vydava kazdej mesic nekolik? Asi jsi nepochopil co Service pack znamena jsou to aktualizace vydane do data uvedeni toho SP aby clovek udelal jen jeden update s SP a nemusel tahat x desitek aktualizaci
17.11.2012 18:13:42   178.41.48.xxx 512
Na Modern UI by si si zvykol a dost rychlo, nemusel si okamzite spiatocnicky reagovat
17.11.2012 18:03:53   193.17.251.xxx 41
Zůstávám optimistou
17.11.2012 18:08:10   82.208.57.xxx 711
v poslednom case ked to tu citam si pripadam ako by som cital mierneho Stacha s tym jeho slusne povedane hlupym stylom hladat len chyby, to dobre nikoho nezaujima
17.11.2012 18:11:58   178.41.48.xxx 925
Presne tak, rozbehla sa anti W8 propaganda a najviac nadavaju ti, ktori ho ani neodskusali, len citali na nete aky je zly
17.11.2012 18:58:30   88.100.65.xxx 104
iTunes je fakt otřesnej ALE pouze na windowsech. když sem měl win. tak sem se pokušel omezit jeho používání ale po přechodu na mac, se naopak snažím všechny soje média přestěhovat právě tam. rozdíl tam fakt je a to neuvěřitelně obrovskej - v pc a mac verzi
17.11.2012 19:49:04   88.100.132.xxx 41
.::Richmond::. napsal:
Ještě by mě zajímalo jak jste v té době dokázal hrát Future Shocka na ARMu, vezmu-li v úvahu že se první porty začínaly objevovat v průměru tak 5-10 let na mnohem rozšířenější PXA ARMy s normálním rozlišením a ne na tu nudli.

Tak pardón, že zpochybňuji tvrzení pana Rybky. Terminator Future Shock byl napsán přímo na míru Jordany, nepotřebuje kompilovat pro ARM natož pak pro 640x256 lcd. Moje vina
17.11.2012 19:51:25   88.100.132.xxx 34
Chuck Norris na Jordaně napíše Bibli, pan Rybka rozjede cokoliv včetně Sedmiček s Aerem a nikomu to nepřijde vtipný
27.11.2012 05:43:25   62.209.192.xxx 00
nejses nejakej zakomplexovanej? Jenom kvuli tomu ze nechapes ruzny spojitosti a jeste k tomu v psanym textu je napovazenou. Smysl tveho nepochopeni je vysvetlen u tve prvni zminky nekde na zacatku diskuze. Jinak W7 jsem rozjel na nejakym starodavnym pentiu jednicce ale cekal jsem asi 20-30 minut nez to najelo takze sem je zas dal pryc ale spalaly
17.11.2012 19:53:11   88.100.132.xxx 23
Hoďte si do Googlu "rybka scifi"
17.11.2012 21:17:02   89.103.223.xxx 187
Rajnoha napsal:
Ty hodnotis OS podla jednej kapitoly v jednom clanku? A v tej kapitole vobec nie su vyzdvihnute pozitiva.

Patris do tej skupiny, ktora s W8 nema ziadnu skusenost, len sa orientuje podla bludov, ktore cita na nete.



potrefená husa se ozvala, takže speciálně pro tebe, protože jsi to očividně nepochopil, odkaz na kapitolu 10 byl z důvodu negativ, která na W8 vidím a proto je nechci, jak je řečeno níže, hlavním důvodem úspěchu windows je korporátní klientela a opravdu už vidím sekretářku odvedle, která potřebuje funkcionalitu, nikoli toto stupidní rozhraní jak bude celá nadšená a unesená z toho že má možnost ovládat počítač na nedotykovém monitoru prstem, a rozhraní je k tomu navíc skvěle uzpůsobeno, tady totiž nejde o to že ostatní věci mohou fungovat stejně dobře nebo malinkato lépe než u W7, ale o to že W8 je jako reklama na skvělé úsporné auto které jezdí za 0litrů na 100km protože je šlapací a to znamená že je spoustě lidí k ničemu, což sice nemusí být tvůj případ, ale pro mě je k ničemu. Navíc někdo tvrdil že W8 jsou lepší protože přináší vyšší výkon je taky nepodložená, protože dle měření z různých webů (ne opravdu nebudu dělat měření jen proto abych ověřil to co už oveřovali jiní) je rozdíl v rámci chyby měření, takže, ještě něco?
19.11.2012 16:45:02   82.117.131.xxx 17
Instaloval jsem Windows 8 uz asi na 6 PC a je znacne rychlejsi oproti 7 ... je to znat hlavne pri zapinani a vypinani. Pochopitelne vypocet PI atd rychlejsi nebude ... to nikdo normalni neceka. Ono je moderni na neco nadavat, stejne jako se predtim nadavalo na Visty ... a bezdvodne, pac ted jsou vsichni nadseni z tech senzacnich 7, ktere jsem defakto jen mirne vylepsene Visty.
18.11.2012 08:37:05   158.193.64.xxx 213
Julie Larson-Green ... kde sa jej môžem osobne "poďakovať" za to revolučné, nepoužiteľné, primitívne, nekonzistentné, zložité, touchscreen-only Metro???

Windows 8 je rýchly a stabilný OS, ale nanútené Metro a absencia Štartu mu neskutočne podkopávajú jeho možný úspech ...

Kúsok mi to pripomína Windows Mobile ... spravíme Windows pre dotykové displeje, ale za boha z toho nespravíme OS, ktorý bude možné ovládať pohodlne aj bez použitia myši ...

MS je krásnym príkladom chaotického riadenia podniku, ktorý robí jeden prešľap za druhým ...
18.11.2012 11:05:11   193.87.99.xxx 610
Kvalitu, výpovednú hodnotu a pod sa už neoplatí komentovať. Skúsim len radu pre menej skúsených užívateľov, ktorí si nevedia poradiť so Štartom alebo METRO rozhraním- skúste použiť google. Je niekoľko miniprogramov, ktoré umožnia úplne jednoducho prispôsobiť rozhranie WIN 8 podľa každého predstáv (Ninite...).
Téza, že všetko, čo sa podobá APPLE je len lacná kópia a naopak, všetko, čo je odlišné od APPLE je na nič, je detinská. A to bez ohľadu na zamestnávateľa.
Autor by si to mohol konečne uvedomiť.
(píšem ako používateľ zariadení HTC One X+, New Ipad a operačného systému win
18.11.2012 13:09:20   158.193.64.xxx 132
Už vidím ako ide užívateľ typu "moja mama" hľadať program, ktorým by dostala do Windows 8 tlačítko Štart

Ja to vidím tak, že Windows 8 pre desktopy či notebooky mal zostať bez Metra a pre tablety či All-In-One mali vytvoriť komplet prostredie prispôsobené pre dotykové ovládanie ...

Takto z toho spravili zas len nejakého mačkopsa
18.11.2012 23:40:05   83.240.11.xxx 21
evoluce jde vždycky přez vývojové stupně a vždy vyseparuje slepou větev.
Uvidíme, zda se z W8 stane slepá vývojová větev, nebo se to nakonec ovede.
27.11.2012 06:33:57   62.209.192.xxx 20
presne tak, hodnotim veci podle sveho vlastniho nazoru a metro je jen do telefonu a tabletu, na desktopu je to zbytecnost. A jestli argumentujete ze si k tomu mam hledat jeste nejaky dalsi programky? To uz se radsi budu s*at s Linuxem, kterej je alespon zadarmo. A kdyz za tohle chce jeste nekdo penize? Opravdu ne, dekuji.
18.11.2012 13:46:58   88.100.132.xxx 04
edemski3 napsal:
Asi jsi to nepochopil, ale IMHO mu Future Shock padal na PC tak často, že raději furt ukládal. Přeneseno na Jordanu720, kde to asi padalo stejně často, tak když psal nějaký dokument, tak taky raději furt ukládal ;-)

Akorát je v tom malinkatej háček - NEJDE to jen tak přenést! PC = x86, Jordana = ARM a tyhle historky mu fakt nežeru. To, že mu FS padal na pc bylo nejspíš tím, že v té době umělo postavit pc pár desítek lidí a ne každej druhej co měl křížovej šroubovák.
19.11.2012 10:55:53   178.17.1.xxx 11
Ehm, nějak jsem si nevšiml, že by Rybka ukládal FS , kvůli tomu, že by padal. On zase ten FS nebyla zas tak jednoduchá hra.
18.11.2012 15:27:28   88.100.32.xxx 33
ppromi napsal:
Nokia měla taky pevné základy a teď je s ní Ámen. S Microsoftem to může jít taky rychle z kopce.


Nechci ti kazit iluze ale Nokia tu stále je ;)
18.11.2012 15:39:09   88.100.32.xxx 49
IQLogic napsal:
Už vidím ako ide užívateľ typu "moja mama" hľadať program, ktorým by dostala do Windows 8 tlačítko Štart

Ja to vidím tak, že Windows 8 pre desktopy či notebooky mal zostať bez Metra a pre tablety či All-In-One mali vytvoriť komplet prostredie prispôsobené pre dotykové ovládanie ...

Takto z toho spravili zas len nejakého mačkopsa


To je takovej problém si nainstalovat ikonku startu když po tom tak toužíte upřímě já start používám jen na vypnutí jinak je podle mě zbytečnej. Uznávám že lidi ho tam desítky let viděli a měli ho tam a najednou je pryč. Nejdřív jsem osmičkám moc nevěřil a řikal si že zatim zůstanu na sedmičkách ale po vyzkoušení jsem se rozhodl že při příští přeinstalaci tam dám 8. Jsou stabilnější, rychlejší a prostě se mi líbej.
18.11.2012 17:14:47   94.113.34.xxx 72
jojo zensky byly dycky spis na design a ne na pouzitelnost, prakticnost.buh s nami
18.11.2012 18:47:32   85.70.237.xxx 911
Nabídka start se jednoduše přežila. Na XP, kde se do ní standardně cpalo všechno, během chvíle nabobtnala do rozměrů tabulky přes celou obrazovku, kde byly navíc programy často "inteligentně" seřazené podle výrobců a nikoli dle názvů. MS to v sedmičkách vyřešil tím, že pro Start nadefinoval pevnou velikost a zavedl scrollování. Výsledkem bylo, že nabídka Start se používala teměř výhradně pro přístup Ovl. panelům, tiskárnám, dokumentům a vypínacímu tlačítku a hledání. Na spouštění programů byl quickbar a plocha. Win8 se snaží přímět uživatele, aby k spouštění opět používal nabídku start, která teď funguje prakticky identicky s plochou, jen tam jsou místo ikon dlaždice. Ani to kontextové menu pod pravým tlačítkem nechybí. Nativní metro aplikace nikdo nikoho používat nenutí a odepnout je ze Startu a/nebo odinstalovat je záležitostí dvou kliků, stejně jako připnutí oblibených programů z desktopu. Takže fakt nechápu v čem je pořád takový problém?
19.11.2012 00:34:43   83.240.91.xxx 62
No ja W8 zatim videl jen na videich, ale chci se te teda zeptat.

Udajne u Metro ikon neexistuji podslozky, tzn. kdyz nainstaluju aplikaci, ktera normalne do klasickeho Start menu prida slozku v niz jsou treba soubory jako Help, exe, uninstal exe, odkaz na WWW atd. tak ve W8 se v Metru vytvori pro kazdy tenhle soubor vlastni ikona?

Pokud ano, tak Metro musi byt po nejake dobe neskutecne precpane ikonama a neustale odmazavat nepotrebne ikony je docela opruz ne?
19.11.2012 05:41:21   81.200.56.xxx 75
Je to presne jak rikate, W8 jsem pouzival par mesicu v beta/RC verzi a po nejake dobe bylo Metro neprehledne a hlavne neskutecne skarede.
19.11.2012 16:49:29   82.117.131.xxx 03
V Metru se take delaji podslozky - staci si zobrazit seznam aplikaci. Podslozky samozrejme nejsou na tom uvodnim panelu ktery je urceny pro zive dlazdice a casto pouzivane aplikace.
18.11.2012 21:46:16   89.103.143.xxx 116
Tedy ne, že bych trpěl návaly radosti vždy, když čtu o propadácích z Microsoftu. Ono koneckonců asi každá firma v tomto odvětví si musela vytrpět nějakou svou porážku, ale toto je podle mě dobře napsaný článek, který mě pobavil a obohatil o některé informace. Akorát k té Vistě bych byl asi tvrdší, protože Visty byly a jsou opravdu těžký průser, se kterým se bohužel potýkám dodnes. Nevadila mě změna vzhledu a ovládání, na to se dalo poměrně rychle zvyknout a není to špatné, co mě ale vytočilo vždy, je její pomalost, nestabilita a špatná funkčnost. A aby toho nebylo málo Visty, jakmile vyšly na trh se automaticky nacpaly do téměř všech notebooků a PC bez ohledu na to, o jakou konfiguraci se jednalo. Výsledkem toho byly opravdu "vtipné" variace, jako například levný notebook s jednojádrovým Celeronem na Vistách, které se už od samého počátku načítaly téměř deset minut a počítač se tak stával prakticky téměř nepoužitelný. Dodnes jsem taky nepochopil, proč má Vista takové problémy s instalací ovladačů většiny flashdisků. Chápu, že se musely napsat nové ovladače, ale alespoň ty běžné věci, které se denně používají měly prostě fungovat, takže downgrade na XP bylo v tu dobu vlastně to nejlepší, co se s Vistama dalo dělat :-)
19.11.2012 16:51:17   82.117.131.xxx 22
Pokud byly Visty na dobrem HW s dobre napsanymi ovladaci, tak krome trochu pomalejsi prace s diskem se chovaji dobre a naprosto stabilne.
27.11.2012 08:32:49   62.209.192.xxx 20
a jak teda vysvetlis to ze MS tlacil Visty i tam kde nebyl dostatecny vykon? To je jako jsem videl ze si firma objednala 32b XP a do kompu 4GB ramky a v ty dobe ty pameti nebyly zrovna tak levny jako dnes.
19.11.2012 08:24:51   85.216.239.xxx 14
ano, win 8 a ms ako taky, a hlavne co sa tyka tabletov a s nim aj cela mobilna cast ms stoji najma na biznis klientoch (cena je asi najdolezitejsi faktor, keby to stalo 150, tak je to ina pesnicka). a biznis uz bezi na iVeciach. pozrite sa okolo. kazdy ma iphone, na dovolenky a prezentacie sa nosi ipad, vsetci su synchro. zeby office toto dokazal naraz zmenit? nie som si isty.. proste tu bol apple skor a tie veci sa z praktickych dovodov zacali pouzivat. navyse ich ucivatelia maju radi/chcu ich (masivne) aj v sukromi.

k metru ma teraz napadla este jedna vec. ked sa ms rozhodne za kazdu cenu (doslova za kazdu - miliardy) presadit metro (co sa im podla mna v konecnom dosledku neoplati a nikdy nevrati), tak je mozny aj taky scenar, ze sa mu nakoniec prisposobia ostatni. tzn. co ked budu monitory nakoniec dotykove (sice to bude nepohodlne, ale), alebo sa pridaju dotykove (oled) displeje do klavesnic, alebo dotykove plochy do mysi... ??
27.11.2012 09:04:39   62.209.192.xxx 10
kdy jsi se probudil z hybernace? Dotykovy monitory uz normalne jsou, dotykovou klavesku jsem sice zatim nevidel ale mys s dotykovou plochou misto tlacitka uz jo, viz. zdejsi novinky. Navic Apple je v USA uspesny diky tem cenam za jaky to prodava, kdyby nasadil stejnou cenu jako tady mame my, tak by ten trh vypadal uplne jinak
19.11.2012 08:55:16   188.123.111.xxx 68
Vike napsal:
Tedy ne, že bych ... Akorát k té Vistě bych byl asi tvrdší, protože Visty byly a jsou opravdu těžký průser, se kterým se bohužel potýkám dodnes. ...co mě ale vytočilo vždy, je její pomalost, nestabilita a špatná funkčnost. ...


Mal si niekedy nainstalovane orig. Visty? Asi nie. Ja ich mam od zaciatku a tak isto mam NT so 7ckami, v praci 7cky + XP. Pomalost? Nestabilita? Ja jediny rozdiel medzi Vista a 7 vidim v skine a par drobnostiach. Inak ani netusim na com prave pracujem. Ze mali Visty zo zaciatku problemi? Asi si na to mlady ale zazil si v zaciatkoch XP? Podla mna na tom boli minimalne tak zle ako Vista ak nie horsie. U mna doma je Vista uz nainstalovana 3 roky bez reinstalu (kludne sa smejte ze tam mam bordel ale to len neskuseny ludia si nevedia upratat pocitac) nezazil som nikdy BSOD a je to jediny Win pri ktorom som zazil ze sa mi nezaskne uplne PC. Vzdy som sa stoho nejak dostal. To u XP ani u 7 nemozem povedat. A kludne ma uminuskujte. Hlavne ty co ste bezali na warez Vistach a nemozete zit bez warez winu.
19.11.2012 09:57:02   165.72.200.xxx 92
On malokdo vi, ze se SP2 je Vista zcela pohodovy a spolehlivy system, vicemene ekvivalent Win7.
19.11.2012 11:02:47   178.17.1.xxx 53
Ach jo. Visty byly průser v tom, že nefungovaly VŠUDE správně, ne bylo to jen záležitost pomalých sestav. Mě běželi obstojně na jednojádře AMD a 2GB RAM, ale na př. na noteboocích s Core 2 DUo a 4 GB RAM byly nepoužitelné. Bylo to dáno ovladači, kdy výrobcům to trvalo hodně dlouho vyladit a hlavně tím, že Visty drsně zatěžovaly HDD (nevím jak po SP2), což dokumentují i testy. Takže to právě nejvíce odnášely notebooky, kdy i 7200 otáčkové mobilní HDD v té době byly prostě na Visty pomalé.
19.11.2012 10:37:30   62.84.144.xxx 81
Musím přiznat, že Win 8 jsem zkusil a dalo by se s nimi žít. Pokud by tu nebyly Win7, ale jen XPčka nebo Visty, pak bych to nich šel. Ale ve chvíli kdy spokojeně pracuji ve Win7 a Win8 pro mne nic přínosného nemají, tak není důvod o nich přemýšlet.
Navíc i na firmě ještě dlouho budou Win7 a teprve se z firemních PC vyhánějí XPčka.
Jinak samozřejmě líbí se mi nápad jisté uniformity celé platformy, kdy by plocha na vašem desktopu, NB, tabletu i smartphonu byla stejná a synchronizovaná společně s dalšími aplikacemi. Aby člověk mohl opravdu mezi svými zařízeními přecházet a měl vždy vše na svém místě a v aktuální verzi. To je zajímavá představa, ale obávám se, že takto to ve Win8 fungovat nebude.
19.11.2012 11:11:06   195.168.78.xxx 63
Konečne normálne čitateľný a zaujímavý článok. Michal Rybka vie písať veľmi dobré články, ak práve neoslavuje Apple alebo nešíri svetonázor, že tablety nahradia úplne všetko vrátane chladničiek.
Inak MS zase šliapol vedľa, pretože mať na desktopoch a notebookoch dotykové rozhranie je blbosť a MS nás k nemu bude zase raz nútiť. Nehovoriac o tom, že graficky sa MS vrátil niekedy do roku 1993. A ešte jedna vec, normálny používateľ nikdy nepochopí, že nieje Windows 8 ako Windows 8, takže MS čaká asi niečo také, ako keď prišla Vista.
19.11.2012 20:14:15   88.100.32.xxx 02
zikurat napsal:
No ja W8 zatim videl jen na videich, ale chci se te teda zeptat.

Udajne u Metro ikon neexistuji podslozky, tzn. kdyz nainstaluju aplikaci, ktera normalne do klasickeho Start menu prida slozku v niz jsou treba soubory jako Help, exe, uninstal exe, odkaz na WWW atd. tak ve W8 se v Metru vytvori pro kazdy tenhle soubor vlastni ikona?

Pokud ano, tak Metro musi byt po nejake dobe neskutecne precpane ikonama a neustale odmazavat nepotrebne ikony je docela opruz ne?


Tak do metra se instaluji hlavně metro aplikace a bez urážky je to absolutní blbost aby se celý metro postupně zahlcovalo souborama který tak fakt nechceš. Netvrdim že dělám s s W8 24h denně ale tohle jsem ještě neviděl
19.11.2012 23:13:51   89.176.223.xxx 01
No, konkretne toto opravdu W8 delaji - pinuji zastupce novych aplikaci po instalaci k dlazdicim. Na druhou stranu neni problem je sem tam prebrat a vyhazet co tam nechci.
19.11.2012 20:26:21   88.100.32.xxx 12
Plno lidí tu mluví o nestabilitě a o zasekanosti ale v 80% je problém mezi klávesnicí a židlí. Od doby co mám W7 a jsou to cca +-3 roky mi spadli jen asi 3x(myslím tím blue screen) a vím že minimálně jednou z toho to byla moje chyba a to když jsem si hrál s GPU. Uznávám že má drobný záseky ale na to že se na něm střídají cca 3 uživatelé si myslim že je to slušný ale od toho se tomu řiká osobní počítač..to slovo osobní je tam docela důležitý. Každej by měl mít svůj protože pak alespoň ví kde může být chyba. A pak je tu kategorie lidí co jim je absolutně jedno co na ten počítač instalují. Když vidim u některých lidí všechny ty toolbary a jak jich mají občas i několik desítek tak je mi z toho blbě a ty lidi se pak diví že jim něco nejde nebo že všechno trvá dlouho atd.
27.11.2012 09:14:25   62.209.192.xxx 10
osobni pocitac je z toho duvodu ze ho uz muzes mit doma, predtim byli jen halove pocitace, ktere klidne zabrali jedno patro budovy. Nerikam ze takove pocitace nejsou i dnes ale podstatny rozdil je v tom, ze driv to byla jedina varianta.
19.11.2012 20:33:10   78.45.19.xxx 21
Sinofsky byl podle všeho vyhozen proto, že nechtěl metro ve windows a snažil se mu zabránit. Ten člověk si zaslouží uznání, bez něj bychom měli ještě víc mrzáckou verzi dotekového rozhraní už ve windows 7.
21.11.2012 15:25:23   213.226.245.xxx 00
Přečti si tu kapitolu ještě jednou.
"...ve srovnání s Windows 2000 šlo o systém zastaralý a nestabilní."
Dál píše, že je má pro věci, které nejedou ani přes emulátor.
21.11.2012 15:26:26   213.226.245.xxx 00
To měla být reakce na DD - ianko
19.11.2012 21:56:27   217.116.184.xxx 03
aspon ze viem ktora pica odjebala 20% obrazu pre ko**tinu, 4 kapitolu si pisal zhuleny a bez penazi? obhajovat Me moze iba zufalec, ktory to aj vtedy mal skopirovane...
20.11.2012 18:43:48   84.242.116.xxx 10
Lavak napsal:
Mal si niekedy nainstalovane orig. Visty? Asi nie. Ja ich mam od zaciatku a tak isto mam NT so 7ckami, v praci 7cky + XP. Pomalost? Nestabilita? Ja jediny rozdiel medzi Vista a 7 vidim v skine a par drobnostiach. Inak ani netusim na com prave pracujem. Ze mali Visty zo zaciatku problemi? Asi si na to mlady ale zazil si v zaciatkoch XP? Podla mna na tom boli minimalne tak zle ako Vista ak nie horsie. U mna doma je Vista uz nainstalovana 3 roky bez reinstalu (kludne sa smejte ze tam mam bordel ale to len neskuseny ludia si nevedia upratat pocitac) nezazil som nikdy BSOD a je to jediny Win pri ktorom som zazil ze sa mi nezaskne uplne PC. Vzdy som sa stoho nejak dostal. To u XP ani u 7 nemozem povedat. A kludne ma uminuskujte. Hlavne ty co ste bezali na warez Vistach a nemozete zit bez warez winu.

Proč hned mínusy, já ti mínus určitě nedám, je to Tvůj názor a máš na to své právo, jen pár věcí bych chtěl uvést na pravou míru: Visty jsem provozoval na NTB, kde již byly výrobcem předinstalované (tedy NE warez), další zkušennosti s Vistama jsem sbíral, když mě zákazníci vozili (a vozí) své počítače na opravu, týkalo se to jak stolních PC, tak i NTB a v drtivé většině taktéž originál systém. A na základě toho tvrdím, že Visty prostě byly průšvihové. Netvrdím, že každý musí být stejného názoru a když někdo prohlásí, že mu fungují, nebo fungovaly korektně, proč ne. Věřím tomu, ale spíše to považuji za vyjímku. Faktem zůstává, že než se Visty stačily řádně opravit a polátat (u Win XP na to měl pravda Microsoft mnohem víc času), tak už vyšly sedmičky a lidi přecházeli na ně. Dokážu si představit, že Visty na SP2 a novém HW pojedou dobře a pokud se uživatel bude k tomu chovat normálně, tak bude i spokojenost, jenže dnes už to s ohledem na výskyt sedmiček je tak trochu pasé. Nevím, co si představuješ pod pojmem "mladý", ale věř, že nemoci a strasti prvních XP jsem zažil. Začínal jsem vyťukáváním příkazů do příkazového řádku MS DOS, takže si dobře pamatuju i přechod z DOSu na Win 95 a ty hrůzy okolo toho, takže při vší skromnosti si myslím, že nějaké zkušennosti mám. Jen příště prosím nepodsunuj někomu, kdo není s něčím spokojený, že je automaticky pirát a že určitě musí mít warez, není to (alespoň u mě) pravda.
23.11.2012 10:01:44   37.188.224.xxx 10
Tak umístit subwoofer na stůl může jenom...ehm, no nic.

Co se týče DualStrike, tak já ho měl v době, kdy vyšlo GTA: Vice City, já byl zrovna na několik měsíců upoután na lůžko, měl jsem velké bolesti, ale hrozně jsem chtěl nové GTA hrát. Nemohl jsem použít myš a klávesnicí a tak jsem si koupil tuto věc (a připojil PC k TV). Můžu říct, že se mi střílečky a zejména GTA nikdy na ničem nehrálo z postele lépe, než na té věci, byla to bomba!

Naučil jsem se s tím hrát naprosto perfektně, ale nikdy v životě jsem se nenaučil hrát střílečky ani GTA na dual-shock ovladači. Na DualStrike jsem dosahoval stejné preciznosti, jako na kombu myš + klávesnice, vážně. Škoda, že mi to pak imbecilní bratříček rozlomil, koupil bych si to ihned znovu! (Jestli to někdo máte v zachovalém stavu, napište mi na info@mindwarp.cz, odkoupím!) Na hraní stříleček z postele / gauče jsem vážně lepší věc v ruce nedržel, jen musel mít člověk trpělivost a naučit se s tím pracovat, ale jakmile systém přešel do krve, byla to nádhera. Moc rád na tu věc vzpomínám, tenkrát mě zachránila...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

207 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 89.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.