Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Úvaha: Opravdu ho musíme mít tak velkého?
Úvaha: Opravdu ho musíme mít tak velkého?
autor: Michal Rybka , publikováno 9.11.2012
Úvaha: Opravdu ho musíme mít tak velkého?

Když Apple uvedl iPad Mini, definitivně opustil cestu stanovenou již zesnulým Stevem Jobsem. Steve Jobs si totiž myslel, že „kdo má sedmičkový tablet, má ho malýho“, protože pořádný tablet má úhlopříčku přesně 9,7“. Ne 7“. Ne 10,1“. Přesně 9,7“! Když se nad tím vším ale zamyslíme, iPad Mini může být hřebíčkem do rakve všem notebookům.


To, co se odehraje právě u největších tabletů, dost možná změní koncept laptopového světa. Drahý univerzální notebook bez výkonné grafiky se stane zbytečný – masakr přežijí jenom ty levné. Výkonné notebooky představovaly vždy okrajový trh a ten si také nechají, i když se bude nadále zmenšovat s tím, jak se hry budou stěhovat na tabletovitá zařízení.

Výrobci s tím nepochybně počítají. Tablet Surface s Windows RT přináší stejný systém ovládání na desktopy, laptopy i tablety – a je to dotykový systém. Začíná tedy dávat smysl, aby i laptopy měly dotykovou obrazovku. A jaký je rozdíl mezi laptopem s dotykovou obrazovkou a tabletem s připojenou klávesnicí? Podle mě velmi malý.

U Apple se zase spekuluje o tom, že se chce vzdát procesorů Intel a přejít na ARM. Tím by jejich laptopy získaly stejný procesor jako tablety a opět by došlo ke konsolidaci. Pro drtivou většinu normální práce dnes žádné supervýkonné procesory nepotřebujete. Budete mít přiměřený výkon a opravdu dlouhý běh na baterie, což je výborná kombinace.

Úvaha: Opravdu ho musíme mít tak velkého?

S tím, jak z přenosných zařízení mizí harddisky a nahrazují je SSD, konsolidaci laptopů a tabletů nic nebrání. Pokud zmizí i aktivní ventilace, můžete s laptopem dělat to samé, co s tabletem: Spát s ním pod peřinou, běhat s ním v zapnutém stavu a nebo pracovat v leže na boku. Výsledek podobného sloučení bude mobilnější, odolnější a praktičtější. Žádné dlouhé bootování, jenom trvalé používání spánkových režimů. Paráda. Dává to smysl.

To, co mi naopak nedává smysl, je dogmatické setrvávání na několika standardizovaných velikostech, které hlásal Jobs. Dovedu si představit menší i větší zařízení, s poměrem 4:3 i širokoúhlá. Dneska se můžeme smát legračním videím o tom, jak Apple uvádí iPad Mini Mega Micro Max, ale v podstatě neexistuje žádný rozumný důvod, proč by zařízení se stejným systémem nemohla mít různou velikost.

Telefony jsou různě velké – a zákazníci si můžou vybrat. Tablety budou taky různě velké – a nikoho to nesloží k zemi. Na iPadu Mini můžete hrát stejné hry, jako na jeho větším bráchovi, jenom ty věcičky jsou trochu titěrnější. Každý si vybere podle toho, co mu přijde praktičtější, ať už jsou jeho důvody jakékoliv.

Takže vážně nevidím důvod, proč by se vám měl někdo smát, že ho máte menšího...



Tagy: ipad  apple  mini  micro  mega  tablet  ultrabook  notebook  úvaha  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
9.11.2012 04:25:13   84.246.167.xxx 18218
Když už si někdo koupí mobil za nějakých 15-16000Kč, určitě pro něj nebude problém dát něco málo přes tisícovku za 64GB kartu. Potom bude mít mobil větší úložný prostor než jakýkoli tablet/telefon od Apple. To jaksi autor "zapomněl" dodat. Telefon za 16000Kč s pamětí 16GB s možností levného rozšíření o dalších 64GB je komický. Telefon od Apple s 64GB za 24000Kč bez možnosti rozšíření je potom co? Tragikomedie?

Rozšiřitelnost úložného prostoru pomocí paměťové karty je tu podaná skoro jako nevýhoda. Já to vidím naopak. Proč by se měla paměťová karta často vyndavat?
9.11.2012 04:46:22   114.153.37.xxx 3454
Pokud pametovou kartu casto nevyndavam, tak je snad lepsi(rychlejsi, spolehlivejsi) mit tam ty cipy napajene napevno, autor se nevysmiva slotu, jenom faktu, ze jsou tak skoupi tam pridat vic pameti.
9.11.2012 06:02:40   80.250.1.xxx 845
Začnu srovnáním iPadu mini s Galaxy Note II - opravdě tady někomu připadá, jako tragédie pořídit si za necelých devět stovek 32GB class 10 kartu, když už tu možnost mám? Nehledě na to, že se jen tak nedá srovnávat iPad mini s Galaxy Note II už jen proto, že každý přístroj reprezentuje jiný způsob použití. Apple vyrobil iPad stále "jen" jako tablet, Galaxy Note II je pořád "jen" telefon (ale táááákhle velkej), který proti tabletu prostě umí něco navíc. Proto mi přijde zcestné přímé srovnání cen zařízení sice o různé paměťové kapacitě, ale také jiném rozsahu možností použití.

Jako fanda Androidu velkoryse přejdu nenávistnou litanii Michala na moje oblíbená tlačítka, ale tuším, že se tu pár návrhů na upálení sejde

Jinak opět pěkné zamyšlení, i když pro mně osobně jsou tablety zbytečná záležitost, kterou zatím vesele přehlížím a pokud právě nejsem v dosahu počítače, vystačím si s telefonem a to je taky důvod, proč ho mám tak velkého
10.11.2012 06:28:59   82.132.248.xxx 1934
Pametova karta na telefone je uplne zbytocna .
A pochopi to len ten clovek co ma foun bez slotua s 32-64gb uloznym miestom priamo vo fone..
10.11.2012 10:57:58   88.103.82.xxx 189
až ti telefon bez paměťovky zničehonic umře - třeba tak, že ti spadne do vody, nebo ho někdo poleje, pobleje (děti) atp. - tak se rád podívám, jak z něj dostaneš fotky, nahraný hovory, videa, uložený hesla .... cokoli ..
btw - jak se vlastně dá nacpat cyanogen atd. do telefonu bez karty?
10.11.2012 13:39:01   88.100.65.xxx 1512
od toho má apple iCloud, kde se ti zalohuji veskere kontakty, maily, nastavení a fotky + v itunes se ti dělají pravidelné backupy přičemž tě to neomezuje a uživatel se nemusí o nic starat. když koupí novej telefon, připojí ho k itunes a za hodinu má veškerá data ze starého telefonu v novém. jinak ale mi je docela jedno kdo má co za telefon, hlavně že je spokojenej. ja beru apple, kamoši berou android a aspoň můžeme porovnávat a člověk si přehodnotí některy svoje názory (oboustraně) protože nic neni dokonaly. a je sranda se někdy dohadovat co je lepší, když už nic prostě su rád že ne všici maji apple a ne všici maji android asi tak
11.11.2012 08:32:03   82.132.139.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.11.2012 17:39:26   88.100.65.xxx 13
1) nemas pravdu, to my mame taky (box.net, drop box atp.)
2) u icloudu se o nic nemusis starat a nic te neotravuje, secko je plne automaticky coz je obrovsky plus. secko mam zaroven na macu a na iphonu, samozrejme si to muzes nastavit tak aby te to vyhovovalo coz je chvilenka a de to primo z nastaveni telefonu. maximalni jednoduchost a maximalni funkcnost. nerikam ale ze android je kvuli tomuhle spatnej, naopak nekdo ma rad absolutni kontrolu nad tim co kde ma a racisi to dela rucne, v tomhle se neda porovnavat co je lepsi ale na co chci poukazat je ze tohle a spoustu dalsiho, lidi co drzeli iphone nekoho ciziho nemuzou vedet nebo ocenit protoze to nevyuzivaji, az pak se to cloveku zalibi - muj nazor, pokud s nim nesouhlasite berte to tak ze to je moje chyba ze nemam neco lepsiho a vic se tim nezaobirejte. jinak moc nechapu ty minuska ale co uz
11.11.2012 08:24:42   82.132.248.xxx 23
Ja nemm fon na fotenie ale na volanie man..
Ja mam sony nex-5 200mm lens na fotenie!
A ak nieco chytro odfotim mobilomhned to ide na mail..asi tak..
11.11.2012 08:22:15   82.132.248.xxx 12
Hej to by som velmi rad chcel vidiet tych co dali minusa a tristvrte znich vlasni iphona..
Ahaha chuji...
9.11.2012 04:49:22   114.153.37.xxx 515
Prijde mi to dost spatny, pokud se dospeli lide trapi tim, co si jejich okoli mysli o velikosti jejich elektronicke hracky. To se da ocekavat tak na zakladni skole, nebo mezi chudaky. Kazdopadne si myslim, ze asi nejlepsi je kombinace. Telefon do 4" v kapse na hovory a 7" do 300g tablet v tasce ci batohu na surfovani a hry. Clovek tak ziska vic baterie. Jenom by meli vyrobci zajistit, aby mobilni pripojeni fungovalo na obou za jednu cenu.
9.11.2012 06:11:08   90.182.205.xxx 910
na mobilnim zarizeni seriozne pracovat, tudiz stale jeste zustavam u NTB s klasickou klavesnici, vetsim displejem a vykonem. Osobne nejake prezentace obchodnich zastupcu ci manazeru tak nejak nepovazuji "praci", spise za hezke omalovanky. Takze jsem asi konzerva, ale pri soucasnem vykonu a PRACOVNI ergonomii tabletu, pro me zbyva NTB + maly mobil s poradnou vydrzi + ctecka na ten hajz.ik.
9.11.2012 06:20:39   90.179.243.xxx 1453
Pan Rybka si myslí, že 90% lidí se živí prezentováním. Proto je jasné, že notebook je k ničemu a vše jde nahradit mobilním telefonem (iPhonem) a nebo tabletem (iPadem). Ona je ale skutečnost někde jinde.
9.11.2012 09:50:26   178.248.61.xxx 566
No spíš pan Rybka ví, že taková zmínka v článku rozproudí spoustu lidem krev a pak naběhnou do diskuze... a to je pak známka dobře odvedené práce.
9.11.2012 13:44:43   90.182.205.xxx 240
Asi bych nic nenamital, kdyby v clanku bylo, ze takovemu reseni da prednost 3/4 populace - to bych klidne i bral. Ale tvrdit, ze si tohle poridi lide na seriozni praci, to bych s autorem opravdu polemizoval, protoze snad nejsem sam, kdo pro dobrou ergonomii pri praci da prednost i pred nejakym tim kilem navic. Az to zarizeni vygeneruje holografickou klavesnici a holograficky displej o uhlopricce cca 15", tak to beru, jenze to je v soucasnosti dost sci-fi a nevim, nevim, jestli se toho doziju (ale chtel bych! ).
9.11.2012 06:15:24   90.179.243.xxx 10919
Nepřekvapuje mě, že existují lidé, co umí vypldit takovýto blábol. Ale číst se to opravdu nedá a co to navíc dělá na PCtuningu? Tohle by si měl autor dát maximálně na svůj blog. Upřímě články pana Rybky mi připadají vě většině případů jen jako přemýšlení nad kravinama ve vesmíru kde jeho středem je Apple.
9.11.2012 06:47:38   82.100.59.xxx 396
Nojo, jenže "E-novinařina" je obor sám pro sebe, pisatel může být sebevětší ovce a hanit vše kolem sebe a degradovat se z novináře na nějakého blogového pisálka, ale na netu se počítají kliknutí a zda čitatel odchází nasraný nebo potěšený z článku už je zcela nepodstatné. Kdybych si tento článek přečetl v časopisu, tak už bych si ho příště nekoupil ale když to člověk čte "zdarma" tak mu to tak nevadí a klidně si přečte rybkův článek znova pro "pobavení" to je právě ta E-novinařina.....
9.11.2012 06:53:43   82.100.59.xxx 391
jinými slovi lepší je, když Vám na článek nadává a má 5 tisíc přečtení, než když Vám ho každý pochválí a má 2 tisíce přečtení
9.11.2012 06:54:30   82.100.59.xxx 170
*jaj slovy....omg no já si aspoň nehraji na novináře a taky by mohli dát možnost změnit komentář....
9.11.2012 08:08:08   212.5.197.xxx 355
Musim sa pridat, to bol asi najslabsi clanok od p.Rybu. Cim dalej tym viacej ma odradza citat to.
Ak tablety nahradia notebooky, tak len preto lebo to budu chciet vyrobcovia. Nie preto, ze o nich nebude zaujem.
Notebook a tablet sa neda provnavat. Jedno druhe nenahradi.
9.11.2012 06:34:27   95.80.215.xxx 130
...na které si přečtete i weby, které ignorují mobilní revoluci a svým návrhem zůstávají v dobách prvního dotcomového boomu...
9.11.2012 07:11:23   195.113.106.xxx 236
No, já osobně mám Galaxy W (soukromý mobil) a iPad 2 (z práce).

Souhlasím s tím, že ta dotyková ovládací tlačítka Androidu vymýšlel naprostý idiot, ovšem neustále zobrazená ovládací lišta u Androidu 4+ je ještě větší demence než dotyková tlačítka na těle telefonu. Tohle v Googlu fakt nevychytali a považuji to za jednu z mála, ovšem pořádnou nevýhodu Androidu.

Co se týče iPadu, tak je to velice šikovné zařízení do autobusu, vlaku, na surfování u televize při nudných částech filmu, na surfování z postele, atd. Na tohle má iPad určitě lepší ergonomii než notebook. Na druhou stranu jako přehrávač filmu mi příjde zrovna iPad dost nepoužitelný vzhledem k mizerné podpoře formátů.

Jinak si ale nedokážu představit, že bych nahradil počítač tabletem. Na tabletu se dobře hraje taková šmoulí vesnice, akční hry na tom ovšem ovládat prostě nedokážu, jsem asi lama, ale nedokážu.

A prostě na prohlížení webu a hraní šmoulů mi tablet příjde jako moc drahá věc.

Na druhou stranu, kamarádka od té doby, co dostala Lenovo tablet s Androidem, počítač nepustila.
9.11.2012 07:14:07   89.235.0.xxx 4119
Raději bych týden ukončil něčím smysluplným, než nudnými úvahami pana Rybky. Nemůžu si pomoct, článek tu podle mě nemá co dělat. Bulvár, bulvár, bulvár.
9.11.2012 07:38:44   80.250.1.xxx 2528
Bulvár? Proč bulvár proboha, chytl ses oblíbený kategorizace článků a ještě blbě.

Když to někoho obtěžuje číst, proč to teda čte? A když to nečte, protože ho to nebaví a je to evidnentně pod jeho úroveň, proč není pod jeho úroveň to komentovat?

Výš se další srandista, zumik31, pouští do Michala Rybky s tím, že se jeho články točí okolo Apple. Ten je taky asi nečte, nebo čte a nevnímá, nebo ani takovouhle odpočinkovku nechápe.

I když dnešní článek nepatří mezi top tvorbu, co se tu objevila, je to minimálně příjemné zpestření na konec pracovního týdne, když člověk neví, do čeho by v práci po ránu píchnul.
9.11.2012 08:57:41   90.179.243.xxx 116
Občas jsou články pana Rybky zajímavé ačkoliv se všemi jeho názory nesouhlasím. Ale občas (většinou) to je příšernost (podle mě).
Nicméně jak říkáte, že mě obtěžuje ty články číst (já bych spíše řekl že to je pro mě ztráta času) je sice pravda. Ale následná diskuze mne naopak velmi baví. Sice mi je jasné že názor nikomu nezměním, ale alespoň se pobavím.
A navíc jak zdůraznil Motodriver, pro internetovou novinařinu není podstatné jestli mě článek zajímá a nebo ho čtu, ale kolikrát zde kliknu, což akttivní účastí do diskuze splním naprosto perfektně, takže jsou všichni spokojení .
9.11.2012 09:30:53   80.250.1.xxx 114
Aha, takže flejmer, znám ;)

Já jsem nikde nenapsal, že s jeho názory stoprocentně souhlasím, ale Michalovi se nedá upřít, že umí najít téma, kde by ho málokdo hledal a ještě o tom umí čtivým způsobem zpracovat zajímavou úvahu.
9.11.2012 10:08:13   90.179.243.xxx 49
On pan Rybka má články opravdu čtivé, ale to jen za předpokladu, že s jeho názory souhlasíte a nebo alespoň s většinou.

JInak ano flamer. Jako že flame nemám rád, tak u PCtuning úvah dělám výjimky :-D. Třeba to jednou dotáhnu na ban a přestanu sem chodit.
9.11.2012 12:35:12   80.250.1.xxx 60
Aby cokoliv bylo čtivé, ne nezbytně s tím musí čtenář souhlasit, pleteš si formu s obsahem.

Jinak ban nepomáhá, mám to vyzkoušené
10.11.2012 11:53:40   89.111.103.xxx 02
Ale kdepak, pokud s tím naprosto nesouhlasím, tak to může být napsané sebe lépe a stejně se mi to nebude líbit a číst to nebudu. Pokud s tím nesouhlasím částečně, pak ano, máte pravdu. Ale pokud čtu úvahu a s autorem nesouhlasím vůbec s ničím, tak je uplně jedno jak je to napsané, protože mě bude zajímat jen a pouze obsah a vše ostatní přestanu vnímat.
10.11.2012 18:18:36   80.250.1.xxx 30
Hele dohadovat se s tebou nebudu, asi je to o trošku i o toleranci, ale i když se mi něco nelíbí, tak to může bejt čtivě napsaný. Jak jsem už psal, pleteš si formu s obsahem.
9.11.2012 08:01:19   85.135.185.xxx 667
1. "Lidi, kteří tvrdí, že nutně potřebují na prohlížení webu zapnutý počítač se spotřebou 200 wattů, jsou prostě šílení" - som šialený ak chcem pozerať a komentovať webové novinky/Youtube na poriadnom 22-24" LCD, surfovať s poriadnou myšou a komentovať na poriadnej a plnohodnotnej klávesnici ??? OK, tak som šialený. 2. "Laptopářů rychle ubývá" - no to by som sa pozrel... ved len taký vysokoškoláci a celkovo puberťáci - už vidím ako si na prednášky a do školy nosia 7" tablety 3. "či v místech, kam i královna chodila sama" - sorry, poviem to vulgárne a na rovinu, ale keď už chcem mať tablet/fon/NTB pri sebe aj pri sra*í tak to už musím byť vážne kok**. To už ozaj nieje normálne. PS, tých čo menili trh tu už bolo... a všetko sa okukalo ...VHS/DVD/Notebooky/Netbooky.... prečo by mali byť tablety výnimka ???
9.11.2012 08:50:45   90.179.243.xxx 92
Naprostý souhlas.
k 1. Osobně po připojení NB k 24" monitoru s LED podsvícením mi spotřeba nepřeleze při brouzdání na netu přes 40W a to je ještě nadhodnocená hodnota.
9.11.2012 09:01:42   193.84.252.xxx 191
Naopak mi spíš přijde, že s klesající cenou laptopů a možností koupit kvalitní repasované stroje, např. Thinkpady spíše roste počet laptopů na hlavu
9.11.2012 09:15:35   90.179.243.xxx 40
Tak on je trend nahrazovat stolní PC. Ve většině případů to je za notebook nebo netbook. Ale jsou lidé co PC používají jen na přístup k internetu a ty ho nahradí tabletem, ale těch je dle mě minimum a spíše je tablet jako další zařízení vedle notebooku.
9.11.2012 08:04:33   94.113.168.xxx 1011
Mám nokii N900. 32GB úložný prostor jsem využil naplno jen tehdy, když jsem měl v notebooku málo místa a musel jsem to hodit jinam. Jinak jsem nikdy víc jak 3GB paměti nevyužil. Čím lidé zaplní 64 GB paměti v telefonu? Filmy? Fotkami?
Sledovat film na mobilu mi přijde celkem zrůdnost. Film si vychutnám doba, kdy si u něj pohodlně sednu nebo lehnu, ale mít hlavnu skloněnou u mobilu a dívat se na film, který vypadá na tom displayi jak nějaký .gif, kdy vás po chvilce začne bolet krt, ruce a celkvoě tělo, to opravdu ne.

Co se týče těch mobilních verzí stránek, tak jsem silně proti nim. Pokud se mi na mobilu otevře stránka v mobilní verzi, okamžite se ji snažím vypnout. I přesto že má ta nokie malý display, tak klasické zobrazení stránky mi plně vyhovuje.

Tablet v dohledné době notebook určitě nenahradí. Obě zařízení jsou úplně odlišná. Levné netbooky a podobně, to nejsou notebooky. To jsou kravské tablety bez dotykového displaye a s trapnou klávesnicí.

Tablet jsem nikdy neměl. Na prohlížení stránek a i to občasné sledování nějaké ho filmu (za dva roky co mám ten telefon jsem jen jednou sledoval jedno anime na něm) dnešní telefony bohatě stačí. Nechápu stále k čemu je tablet. Na mobilu dokážu dělat vše co na tabletu. Někdo může tvrdit, že nevím včem tkví jeho výhoda doku ho nemám. Ale jakožto "případný zákazník", bych opravdu rád věděl, k čemu mi to žehlící prkno bude.
9.11.2012 08:30:21   89.102.126.xxx 1028
Takze cituji. "tablet jsem nikdy nemel" a dale "nechápu stále k čemu je tablet". Ale hlavne ze vis ze je tablet k nicemu. Ja myslim ze vysvetlovat ti neco nema ani trochu smysl. Zustan u sve spickove nokie N900.
9.11.2012 10:00:23   178.248.61.xxx 232
Na prohlížení webu telefony stačí... To je jak dělat čaj z pětkrát louhovanýho pytlíku. Někomu to taky stačí, ale v zásadě to má k ideálu opravdu daleko...
9.11.2012 10:44:47   91.191.117.xxx 53
no som rad, ze sa aspon niekto nasiel kto pouziva N900. Tiez ho mam a je to to naj co sa da pouzivat vsade. Pracuje sa s tym ako s tabletom/netbookom ale hlavne nezavadza v rupsaku.
skoda ze pan Rybka nevzal do uvahy aj tento pristroj.
9.11.2012 08:30:03   212.67.67.xxx 50
Pokud má někdo problém s dálkovým ovládáním telefonu, můžu doporučit Sony smar****ch k androidu. Handsfree nevytáhnete telefon jen tak z kapsy. Možnosti Sony Smar****ch jsou perfektní. Bohužel Apple nic takového nemá.
9.11.2012 08:32:29   212.79.110.xxx 105
"Nejen proto, že kadit s laptopem na klíně je na můj vkus moc kyberpunkové, ale s výkonným procesorem, který se vám snaží upéci stehno, rovněž velmi nepříjemné." Nic me tento mesic nedostalo vic jak toto . Hlaska za vsechny prachy. A plne s tim souhlasim
9.11.2012 09:00:09   193.84.252.xxx 111
Představte si, že jsou notebooky co jsou celkem chladné i v zátěži a při provozu na baterii moc nesmaží. Pokud ale kupujete stroje v cenové hladině 8-10 000Kč, tak se tomu nedivím.
9.11.2012 09:07:23   90.179.243.xxx 170
Jako pokud někdo potřebuje být online i na záchodě, pak je pro takové lidi tablet opravdu zázračné zařízení.
9.11.2012 08:56:07   94.113.31.xxx 431
jakozto majitel 10let stareho telefonu mi ten clanek prisel trochu usmevny a krapet mimozni Posledni dobou mi zacina pripadat ze pan autor se zacal povazovat za jakehosi inkvizitora ktery ma za ukol rozsirovat svou pravou viru mezi nas pohany. Zatím je to fajn, u cteni se jeden pobavi a dokud se nebudou verjne kamenovat lide, kteri nemaji posledni generaci nejakeho neceho tak proc ne. Já jen, ze obsahove mi weby pctunig a telefony/tablety furt este nejdou moc dohromady...
9.11.2012 08:58:50   193.84.252.xxx 222
Cel0 tohle je WTF, chodit s notebookem na záchod? srsly? Problém s chlazením při práci na baterii? Autor používá zjevně nějaké Hrbaté Parchanty, Aušusy, Acery a podobné značky. Víte moderní HW umí spoustu úsporných funkcí a pokud zrovna nepařím Crysis tak smažit moc nebude. Skvělý příklad jsou např. IBM/Lenovo ThinkPady ;)

Jinak je zajímavé, že ještě před několika lety měly stroje Windows Mobile často QVGA 2,8" displeje a surfovalo se na tom parádně, špičková a legendární PDA jako např. Fujitsu Loox měla tuším 4,5" VGA displej a to byla pecka, surfovat se na tom dá pohodlně vcelku i dnes

uPad Mini je spíš krok Applu jak si zajistit další zisk na poli, kde dosud neměli co nabídnout.

BTW nedávno jsem koupil tablet za 60USD z ebaye, 7" kousek jmenující se Koalapad A701. A světe div se, 1GHz CPU, 512MB RAM, 4GB interní paměť, GPS, akcelerometr, wifi, kamerka, 800x480 displej a pure android 4.0.4. Wifi má na čínu slušný příjem, vejde se hezky do kapsy, procesor jde libovolně taktovat v rozmezí 30-1488MHz, papá to až 32GB microSD karty. Prostě hračka na hajzl jako dělaná. Běhá to svižně a nemusím kupovat šílenost za 8k +
9.11.2012 09:02:18   212.79.110.xxx 55
Igor napsal:
Když už si někdo koupí mobil za nějakých 15-16000Kč, určitě pro něj nebude problém dát něco málo přes tisícovku za 64GB kartu. Potom bude mít mobil větší úložný prostor než jakýkoli tablet/telefon od Apple. To jaksi autor "zapomněl" dodat. Telefon za 16000Kč s pamětí 16GB s možností levného rozšíření o dalších 64GB je komický. Telefon od Apple s 64GB za 24000Kč bez možnosti rozšíření je potom co? Tragikomedie?

Rozšiřitelnost úložného prostoru pomocí paměťové karty je tu podaná skoro jako nevýhoda. Já to vidím naopak. Proč by se měla paměťová karta často vyndavat?
HTC one X ma vnitrni pamet 32GB a to mi prijde dobry. Slot na kartu je proste jako bonus a mit u telefonu za 16k 16GB interni pameti je opravdu komicke.
9.11.2012 09:25:01   94.100.245.xxx 110
To je pravda, ale o to mi zase tolik nešlo. Rybka tu paměť bral jako nevýhodu oproti ipadu.
10.11.2012 16:44:40   212.79.110.xxx 40
Tak to potom souhlasim a omlouvam se.
9.11.2012 09:15:24   71.57.44.xxx 73
ja tablet pouzivam na brouzdani po internetu,napr do postele ,na sedacku atd., notebook je na to neohrabany,porad hlidat abych mu neucpal chlazeni,velikost neresim protoze ho taham jen po byte(mam ipad 9,7 a asus 10,1) ,dalsi vec je baterie,o vikendu bych ten notas musel dobijet nekolikrat denne,takze ta mobilita s notasem na spagate ztraci smysl,tablet ven netaham protoze je na to moc velky,tam mi na to brouzdani staci mobil 4,5" ,pracuju manualne a to je asi vetsina uzivatelu takze tablety,pc atd. mam pouze pro zabavu a nejake prezentace a praci na nich resit nemusim, neni kazdy podnikatel,it apod.
9.11.2012 09:58:21   147.32.79.xxx 34
Zaujimava uvaha. Akurat si nemyslim, ze by tablety nahradili notebooky a PC v profesionalnej sfere (samozrejme na bezne surfovanie a prehravanie videa stacia), ale na pre mna bezne pouzitie mi nestaci ani core i5, nVidia 5200m a 8GB RAMky v notebooku. Potrebujem vykon a mobilitu v jednom (3D grafika, strihanie FullHD videa,...).
Nad tabletom som rozmyslal (kvoli surfovaniu a filmom), ziadny mne vyhovujuci som vsak v tej dobe nenasiel (Nexus 7 a iPad mini este neboli na trhu). Pre mna najidealnejsie riesenie by bolo: mobil + vacsia obrazovka (napr. Asus PadFone), ale chcem mat moznost individualne si vybrat aky mobil do doku zapojim a aku velkost displaya k nemu budem mat. Napr. kupim si mobil, po case k nemu dokupim 7" display, lebo mi to na prenasanie vyhovuje, potom ale zistim, ze doma, ked ho neprenasam je 7" malo, tak si dokupim napr. 10" display, pre firmy by bol napr. 13" na prezentacie. Idealne aby sa obraz do displaya prenasal bezdrotovo (mozem surfovat na velkom displayi a telefonovat so smartphonom (ktory by nebol velkosti Note 2) sucasne.
9.11.2012 10:02:06   178.41.66.xxx 51
...ktorú som už po prečítaní prológu stratil chuť prečítať. Tak nejak mi hneď bolo jasné o čom to bude a o to fakt nestojím.
9.11.2012 10:22:06   85.71.89.xxx 292
ach jo, to jsou zase moudra. prvni postreh - rybka v textu nekolikrat odporuje sam sobe. svou vizi pro notebooky vesti ze svych zkusenosti konzumenta webu a hrace angry birds . jsem projektant a potrebuju stroj s vykonou grafikou /CAD/ a minimalne 15 HD displejem. pochybuju, ze se to v budoucnosti nejak zasadne zmeni. nejvtipnejsi na celem clanku ale je to, ze internetovy filozof a odbornik na vsechno dosel k zasadnimu postrehu - steve jobs se mylil. jobs, ivy a tym vyvojaru si ten poznatek kupodivu nevycucali z prstu a ani nevytlacili behem vysedavani na zachode. byl to vysledek podrobneho vyzkumu technologickych moznosti, ergonomie, psychologie, navyku a dalsich x faktoru. to ze se zacal vyrabet ipad mini jeste neznamena popreni jobsova nazoru, ale uplne neco jineho. apple vi, ze jeho vylucnost odesla s jobsem a tak se zacina chovat jako standardni spolecnost. vnima poptavku po svych produktech a tak nabizi dalsi. cook je omezeny technokrat bez vize a vi to o sobe. dela co umi nejlip - snazi se prodavat co nejvic produktu. co prodava, je mu v podstate jedno.
12.11.2012 09:22:37   62.209.192.xxx 20
no a presne co jsi napsal v poslednim souveti je presne proti Jobsovu stylu, ktery chtel malo produktu (prakticky jen jeden v kazdem odvetvi) na ktery se udelaji OS na miru, protoze vedel ze cim vic produktu podobneho zamereni tim vetsi sance na bugy a konkurovani sam sobe. Proto Michal napsal ze jdou proti Jobsovi.
9.11.2012 11:57:42   90.180.62.xxx 115
Po přečtení nadpisu jsem trochu nevěděl jestli chce autor psát o délce mého penisu, nebo jestli tím zamýšlí něco jiného . Potom jsem si přečet příspěvky a jsem rád, že jsem to nečet. Takže apeluji na vedení. Proč to k sakru vydáváte ?
12.11.2012 09:18:11   62.209.192.xxx 20
a proc to sakra nekdo komentuje, kdyz to ani necetl? Nechapu tu dnesni modu odsoudit neco jen na zaklade nazoru ostatnich. Kdyz chci neco soudit tak si o tom alespon neco prectu a ne jen reagovat stylem: Jedna pani povidala.
9.11.2012 12:09:31   82.113.62.xxx 130
Teda to je poprve, co s clankem od Michala v tolika bodech nesouhlasim. Treba ultrabooky existuji prave proto, aby to byl slusny vykon s dlouhou vydrzi. Napr. Samsung Series 9 (13" i 15") maji v testech vydrz pres 7 hodin. Viz. treba zde: http://www.engadget.com/2012/07/06/samsung-series-9-review-13-inch -mid-2012/ Co se tyka ruznych velikosti iOS tabletu, tak hlavni problem s tim budou mit designeri aplikaci. Udelat aplikaci pro maly (4") a velky (10") displej, kdyz jsou zname presne velikosti a rozdil je tak velky, docela jde. Jedno se ovlada primarne jednou rukou, druhe dvema. Ale vytvorit optimalni ovladani pro vsechny dostupne uhlopricky? To bude masakr.
9.11.2012 13:29:25   93.91.243.xxx 75
Doufal jsem, že úvahy na PCTuningu zrušili, ale on se Rybka nedá zahnat a dál si píše úvahy hodné tak jeho osobního blogýsku, maximálně příspěvku na Facebooku. Jediné plus je to video na konci.
9.11.2012 13:41:13   46.13.243.xxx 60
Článek a následná diskuze mi lehce připomíná teleshoping s Horstem. Proč mít telefon, tablet, notebook, netbook a kdecovšechno? Protože je to novy a všeci to chtějí.
Ano chceme telefon, co umí všechno, ale zároveň chceme tablet, protože má větší obrazovku kvůli internetu, ale taky chci notebook, protože má vysoký výkon, ale desktop musím mít taky, protože hry hrajuna GTX680 a 150 monitorech...
Pravda, na přírodu se těžko dívá v centru města, tak všichni musíme čumět do displeje.
9.11.2012 13:56:21   83.69.56.xxx 163
Nevím jestli mám slabší den teď já, nebo pan Rybka v den psaní článku. Já tuhle úvahu prostě nechápu. Můj základní pohled na věc je ten, že každému vyhovuje něco jiného. Každý totiž dělá něco jiného, nějak jinak a tak k tomu potřebuje jiné nástroje, přístroje atp. Že někomu stačí na prezentace tablet, no budiž. Ale jsou lidé, kteří neprezentují, ale tvoří a tam tablet je tablet nepoužitelný. Vlastně i když prezentují, tak můžou potřebovat vyšší výkon, nebo podporu nějaké aplikace, které na tabletu prostě chybí.
S komentáři ve stylu "úvahy pana Rybky sem nepatří" nesouhlasím. Obvykle má zajímavý pohled na danou problematiku a i když s ním nemusím souhlasit, tak i to zamyšlení nad jiným názorem je přínosem. Ale tady mě to nějak chybí.
9.11.2012 15:50:12   82.208.57.xxx 128
Bože ať už konečně tenhle člověk drží h..u.
9.11.2012 15:54:44   193.164.219.xxx 95
Já používám čtyři zařízení. Stolní počítač, čtečku Kindle a hloupý mobil. Čtvrté zařízení je navigace, kterou použiju tak 2x ročně.
Stolní počítač mám doma a mám ho i v práci, tedy nemám potřebu nějakých tabletů či smartphonů. Pokud jsem někde, kde nemám stolní počítač zabavím se čtením z Kindlu.
Opravdu netuším, kde bych měl používat notebook/tablet/smartphone, jenže když čtu tak tyhle úvahy, vypadá to, že jsem nějaký exot, který je sto let za opicema a neví, o co přichází.
9.11.2012 18:17:06   90.176.115.xxx 131
7 a půl palců naprosto stačí, mě to vyhovuje a slečny si nikdy nestěžovaly
9.11.2012 18:54:30   78.45.165.xxx 92
Nemá smyl to moc komplikovat. Ipad mini je low-end Ipad. To co by Jobs nikdy nechtěl, Jobs nikdy nechtěl Apple jako mainstream, vždy chtěl aby to byla prémiová značka. Po jeho odchodu se Apple nahrne do mainstreamu, rozšíří se ještě více ale ztratí svoje kouzlo, pověst, kvalitu, začne se čám dál více tlačit na cenu, a stane se z toho jen další čína které za +- 3-5 le začne pomalu upadat.

Dále, ne opravdu nepotřebuji na netu surfovat s 200W idle PC a 30" obrazovkou, ale já to chchi! Kdyby měl brát jen věci jaké k existenci potřebuju nebyl bych člověk ale stroj či otrok. Na tomto stejnak staví veškerá spotřební elektronika, nikdy to není moc dobré, ale je to udělané tak že to lidi chtěji. Nevim moc co chtít na Ipadu mini. Telefon nenahradí a je horší než klasickej Ipad. Tečka.
9.11.2012 20:01:35   90.180.69.xxx 97
Nejsem fanoušek moderní spotřební elektroniky a proto nevlastním a ani netoužím po žádném dotykovém zařízení. Nedávno jsem se byl jen tak mimochodem podívat v prodejně telefonů - normálně tam lezu až ten předchozí ztratím nebo rozbiju tak, že už ho nejsem schopen sám opravit - a viděl jsem tam vytrýnu s chytrejma telefonama. Teda musím říct, že všechno, až na Apple iPhone generace já nevím kolik, asi ten nejposlednější, to bylo s nešikovně monstrózní obrazovkou a v ruce z toho měl člověk takovej nepříjemnej, plastovej a levnotu navozující pocit. Nevím jak to Apple dělá, ale vyváženost jejich zařízení ve všech směrech je zkrátka jedinečná. Je to asi jedinej chytrej telefon, kterej mě trochu láká, ostatní mi připomínaj pohádku o pejskovi a kočičce, jak vařili smartphone. Poslepovali kusy hardwaru a protože zjistili nákladovou efektivitu u rostoucí úhlopříčné délky displayů, udělali pádlo široké a dlouhé, u nějž velikost zobrazovadla náležitě zmarketizovali. Ale ona je ta velikost spíše kontraproduktivní, za menší display se u kategorie mobilního zařízení skoro vyplatí si připlatit.
9.11.2012 23:29:52   80.250.1.xxx 79
Velikost si každý vybere podle svého, ale ve tvém případě těžko něco vysvětlovat, protože neznáš ani základy a pindáš nesmysly
10.11.2012 12:22:53   213.226.245.xxx 12
Pindáš nesmysly.
10.11.2012 16:14:35   90.180.69.xxx 76
Ty mi říkej něco o základech. Většina chytrejch telefonů jsou stejně jen hračky. Hádat se ohledně lepšího rozlišení nebo druhu paměti je jako přít se o to, jestli jsou lepší korálky nebo knofličky místo očí plyšového medvídka. Smartphony život spíš komplikujou, než aby ho zjednodušovali, ale je to ten druh komplikací, kterej mají lidi rádi - můžou o nich vykládat v hospodě. Kdybych já si měl koupit smartphone, kterej by mi život komplikoval nejmíň, koupil bych si iPhone. Ostatní smartphony vystavují na obdiv svoje silné stránky, jako je obří display, ...nejčastěji obří display, ale za nimi je tušit hromada polovičatých řešení, jen co je vezmeš do ruky.
10.11.2012 12:24:28   213.226.245.xxx 00
JSem jediný, kdo si myslí, že optimální kompromis mezi PC, telefonem a tabletem je UMPC?
10.11.2012 15:14:23   85.71.218.xxx 211
Nechápu jak pan Rybka mohl vyplodit takový blábol.... Jsem si vědom toho, že někdo používá tablety... Ale že by někdy mohly nahradit notebooky? Hloupost... Tablet je super hračička, dá se na tom koukat skvěle na film, číst si, nebo hrát hry. Ale pracovat na tom? To jako proč? Prezentace se na tom pustí skvěle, to ano, ale většina lidí potřebuje i něco jiného... A také potřebují maximální kompatibilitu. Já například používám každý den netbook, který vydrží cca 8 hodin, má normální windows, takže otevře vše co desktop a můžu mezi nimi vše přesouvat, můžu používat ad hoc (to s tablety možná taky, to nevím) a váží kilo. Nevidim důvod, proč bych měl místo toho používat tablet, kde není kompatibilita vždy zaručena a potřeboval bych externí klávesnici, takže tahat prakticky 2 krámy místo jednoho (nebo i jen jeden, ale opět, žádná výhoda)???

Tento článek napsal člověk co miluje tablety a cpe to všem okolo.
10.11.2012 15:59:58   86.63.210.xxx 30
srovnávat tablet s notebookem je komické, hold notebooky už jsou tu dlouho(ostatně jako pc a nastup konzoli který po jakem si "probuzeni" zase opadává), a tak lidé potřebují vyzkoušet něco nového(žijeme přece v době kdy má každý víc než potřebuje ač stále málo - soused má přece něco co vy ne), až lidé opití těmito návaly reklam a zahlceni stále novými produkty pro udržení zisků opět vystřízliví notebooky se budou zase prodávat směle dál, ale(nebo snad?) je tu pořád možnost že se microsoftu někdy se svými windows XX konečně podaří do tabletů s přídavnou klávesnicí dohnáním výkonu nb nacpat plnohodnotný notebookový/pc windows(pravda v tu dobu půjde jen o klasický notebook s dotykovou obrazovkou ač to samosebou bude hlásáno jako "revoluční tablet")
, pak bude těmhle debatám konec
10.11.2012 17:08:48   85.216.239.xxx 30
ano, potrebujem velkeho. ako pise michal, nie je to 100% casu nosene zariadenie a podla mojich skusenosti je to minimalna / optimalna velkost. samozrejme, kto chce inu, nech sa paci, ale pre pohodlnu pracu s tabletom by som mensiu velkost urcite neuvazoval.
co sa ipadu mini tyka, budme uprimni, ludia si ho budu kupovat nie kvoli nejakej praktickosti/velkosti, ale kvoli cene. tzn., ze budu moct mat ipad za danu cenu bez ohladu na velkost displeja.
a preco ze tolko ludi chce pamatovku? nie kvoli tomu, aby ju tak casto vymienal, ale opat kvoli cene. aky je rozdiel v cene tabletu 32gb vs 64gb a v cene 32gb + 32gb SD?
troska nerozumiem problemu s tenkym okrajom pri nejakom androide. nema nahodou ipad mini tiez tenky okraj? pritom je to relativne velke a hlavne tazke zariadenie, takze sa drzi este horsie. neraz sa stane aj na ipade, ze ho clovek drzi nesikovne, nevedomky sa dotyka palcom obrazovky a kvoli tomu "nefunguje" dotykove ovladanie. pri tenkom okraji je to este pravdepodobnejsie. sirsi okraj (ala ipad) je teda praktickejsi.
takisto neverim na mnozstvo vyrabanych rozmerov, rozliseni atd tabletov. nemohlo by sa to nasekat v takych mnozstvach, tzn by nebola tak optimalizovana vyroba, ale hlavne cim viac verzii, tym horsia kompatibilita uplne vsetkeho s uplne vsetkymi rozslieseniami. a proste "bordel" v produktoch.
na zaver - tiez to pisem z kompu, plnohodnotneho, zapnuteho so vsetkym. ale spotreba je hlboko pod spomenutou hodnotou. troska vyssia, ako na NTB, ale stale v pohode. komp nemusi zakonite zrat stovky watov v idle/win/net.
11.11.2012 10:42:49   46.13.253.xxx 71
Ano, článek je opět blbost a je škoda, že jedná-li se o PCTunning a chtěl autor pouukázat aspoň na problém se spotřebou, tak do toho nemusel zatahovat mobilní a Tablet segment... osobně Tablety sou kategorie, které nepatří do DeskTop ani MobilPhone.
To, že Apple nemá rozšířitelný slot na paměť je chyba, a že UltraBook nemá Médium mechaniku je taky chyba... to ale všichni víme.
To, že autor na to přišel v nějakém delíriu a zde se vypsal, je fakt sranda.
A Tablet je jen taková ta věc, pro ty co nechtějí NoteBook a stačí jim dotyková obrazovka a tak to je v pořádku...
Opravdu by se měli zde zaměřit o čem tento web má být... o PC? Díky :-)
11.11.2012 21:55:14   82.114.221.xxx 40
Rybka: Každý si vybere podle toho, co mu přijde praktičtější, ať už jsou jeho důvody jakékoliv.
Celou dobu pri cteni tohoto subjektivniho clanku mam na mysli tuto vetu. Pro Krista je to uplne jedno. Mame vyber a koupime si to co potrebujeme a bude pro nas uzitecne. Co je to porad za tabletomanii. Proste masinka, ktera ma svoje misto na slunci. Jeste jsme se dozvedeli jaky potrebuje Michal pristroj, aby byl spokojeny a ze u Samsungu jsou idioti. Schvalne bych ho nechal pokecat s tymem, ktery by mu vysvetlil proc nemohli zatim dat hdmi vystup. To jak by mel vypadat idealni mobil asi taky vedi, jelikoz oni je vymysleji, nejen kritizuji. Nebude to tak jednoduche. Zas by mel treba jinej parametr, kvuli zmene architektury ajinej recenzent b pindal neco o vaze, tloustce, sirce oproti tomu a tomu za stejny penize bla bla bla. Je tezky ac se ro nezda vyrobit pristroj tak, aby se prodaval co nejvic a jeste se vlezl do vkusu Michala Rybky. Daji pryc tlacitko zpet a bude vic chybet nez nechybet- Android.
Pratele v zivote se drzim pouckynaseho ucitele na stredni, ktery s oblibou rikaval: CO JE UNIVERSALNI, TO JE NA CENZURA.
Jo a jeste co je to psat si poznamky? Takze filmy, casual hry, poznamky, internet. Fajn, ale lidi delaji u PC vic a to vic si chteji, potrebuji nosit sebou. Napriklad vysokoskolakovi asi tablet stacit nebude. Na druhou stranu za 5000 neni problem jednou za 1, 2, 3 klidne 4 roky koupit k hlavnimu pocitaci i laciny tablet. Kdo na pocitaci PRACUJE opravdu ho vyuziva, potrebuje opravdovy pocitac. Tablet je proste jenom na hltani neceho, co vytvorili jini. A jak to bude dal za 5 deset let, tak to nam Michal Rybka jiste v budoucnu sdeli. Ted je situace jaka je. Proste pokud na to mate, je dobry mit k PC, notebooku i tablet. Smartphone? Klidne taky, vzdyt pokud jako ja nehodlate platit za high-end, nakoupite rok dva starsi pristroje v te dobe high end a ani vas to neboli. A mate za par slupek masinu, ktera se od pritomnostniho prumeru moc nevzdaluje. Muzete mit to co vyuzijete, a proto mame vyber. Jen doufam, ze tohle tabletosilenstvi, ktere novinari podporuji jak placeni volebni agitatori nejak nespomali vyvoj aplikaci, ktere by se prizpusobovali na mene vykonne ARM na ukor vykonnych pracovnich stanic. Proste aby nedelali universalni aplikace, ktere funguji vsude a budou pocitat s tim, aby to utahnul tablet- napadaji mne treba hry- Studio, ktere by pracovalo na regulerni PC hre si spocita, ze jim vyjde lip nejaka zjednodusena hricka na tablet. Atd. Ale na druhou strnu vzdycky bude snaha uspokojit vsechny. Kdyz je mezera, nekdo jiny ji rad zaplni, cili chci rict, ze nakonec budeme spokojeni a spis- viz tento clanek- nebudeme vedet co driv koupit. All in one pro cely svet nikdo nevymyslel a nikdy nevymysli (pro Rybku uz tuplem ne:-), protoze plati zminena zivotni nemenna pravda: Co je universalni, to je na CENZURA
11.11.2012 22:03:36   82.114.221.xxx 11
Ze slova cenzura mi jde mraz po zadech. Ale zvykejme si. Prituhuje, diky nasi oblibene IT a diky nasim skvelym vynalezcum a vyvojarum o nas na jeden klik vi stat vsechno podstatne, konta, nakupy, GPS, kamery, IP, sftver pro firmy na trekovani trasy- za to jim moc dekuji.
Jinak cenzurovane slovo je ta skvela vec, ktera z vas skoro denne leze. Ovsem jak je videt je zakazano ji vyslovit, napsat, a to presto ze k nam tak casto neodmyslitelne patri- tedy nez se ji zbavime. Ach jo. Cenzura, je za VSECH okolnosti spatna vec. Sami diskutujici umi nazorove umravnit debilka, trola a cloveka pisiciho nesmyslne urazlive, neni potreba likvidovat vykaly hovorove
12.11.2012 06:55:15   195.168.78.xxx 80
Už dlhšie mám pocit, že z rozumných článkov sa stávajú PR články firmy Apple, ale nemôžem si pomôcť, je to tak. Myslím, že keby teraz Apple uviedli nový iPod bez podpory MP3 súborov, objavili by sa tu oslavné ódy na to, že MP3 je tak či tak zastaralý formát. Už nutnosť používať na prenos mutlimédií nejaký program, by ma štvala riadne. Inak sa mi ich produkty páčia, ale kým bude Apple ako firma taká zaprdená a kým budú jej fanúšikovia takí trollovia, tak u mňa nemajú miesto. Konieco koncov, ide aj o cenu, kúpiť si niečo od Apple je ako kúpiť si auto s výbavou Škody Favorit za cenu 20 000€ len preto, že vypadá pekne a má na sebe značku jablka
12.11.2012 12:13:30   165.72.200.xxx 50
Zatim nejslabsi Rybkuv clanek na PCT. Nekolikrat si protireci, ma vesely celkovy nazor na tablety, vyjimecne je zcela nekriticky technooptimisticky + spousta dalsich nahore uz zminenych nedostatku. Od Michala Rybky bych cekal spis uvahu na tema za kolik mesicu zacne bublina tabletu praskat a co se bude dit pak, ne tohle. :o(
12.11.2012 14:05:46   195.168.78.xxx 81
Ja nechápem tie argumenty notebook vs. tablet. Najprv je písané, že veľký tablet nieje určený na nosenie "do vrecka", takže čím vyhráva tablet nad notebookom?
Argumenty sú asi takéto:
-S notebookom sa zle vykonáva potreba (subjektívne)
-Vysoká spotreba
-Vysoký výkon
-Veľa, veľa, veľa odpadového tepla
-Nepraktičnosť, vysoká hmotnosť
Autor úplne ignoruje, že ešte stále žijú netbooky s procesorom Atom.
Taký notebook je veľký asi ako ten slávny tablet, hmotnosť je okolo 1kg, spotreba je minimálna, okolo 10W, z čoho plynie, že tiež vytvárajú minimum stratového tepla.
Oproti tabletu je tu oveľa nižšia cena (zvlášť oproti milovanému Apple), oveľa vyššia flexibilita a plnohodnotná náhrada PCčka! Kto by hrešil na nízky výkon netbooku, s ním asi nikdy v živote nepracoval. Jasné, nieje to na hranie ani na náročné aplikácie, ale to ani tablet. Na rozdiel od tabletu, na netbooku sa dá obsah nielen konzumovať, ale hlavne aj tvoriť. Neviem si predstaviť, že by som mal písať poznámky, upravovať tabuľky a pod. v tablete.

Michal proste tablety precenil a je vidieť že ho štve, že si ľudia myslia, že tablet je blbosť. Všetci sme zaprdení, pretože sa odmietame vzdať ergonomického optima (tvoreného klasickou klávesnicou a myšou/touchpadom). Alebo bohužiaľ, medzera medzi smartphonom a výkonným PC je tvorená práve notebookmi/netbookmi.
Môj názor na tablety je asi taký, že je to hračka pre tých, ktorí na to majú, je to dobré na zamachrovanie ale t je tak všetko.
Tablety sú tu od 90. rokov a vždy boli len také, okrajové. Prečo potom nastal boom tabletov v posledných pár rokoch? Opoveď je jednoduchá, pretože svoj tablet uviedol Apple. Apple je náboženstvo, takže keby teraz uviedli na trh trebárs aj písací stroj, ľudia by to kupovali ako šialení.
21.11.2012 17:08:34   93.99.200.xxx 00
Otázka zní: Potřebuju to? Každý to má, každý to chválí a když jsem byl u známýho, který si pořídil 10" tablet a surfoval na noťasu, tak na dotaz "proč?" mi odvětil, že to dobrý leda tak do postele. Tablety budou prosazovat operátoři, protože mobilní internet...,distributoři, protože když už to vyrobili, musíme to prodat a placení propagátoři. (Neryju do redakce, i když to tak vypadá) Mám doma PC a pendluju s NB. V batohu. Jak úžasné by bylo mít tablet v autobuse. Pokud si sednu. Přečíst si zprávy v lokalitách kde se stránka načte ve chvíli, kdy vystupuji je frustrující. A nejrychlejší 3G síť je asi jen v Praze. U nás na Moravě, to někde vázne. Takže mám čučet na titěrných 10 palců, nebo si zapnu PC a 24 monitor? Volat z tabletu? Na to mi stačí mobil. Otázka zní: Proč kupovat tablet, když ho nepotřebuju? Mám odpovídat na mail jedním prstem nebo deseti v plném komfortu? Moje přítelkyně si prohlíží net na mobilu. Spíš vyjímečně, ale prohlíží. Před spaním, do postele, jako drahá zbytečnost, možná. To co zvládne tablet, zvládne na pár vyjímek i lepší mobil. Bez těch se docela obejdu. A nebudou mě bolet oči, což je následkem drobného textu téměř jistota. Jenže já považuji za nepotřebné i netbooky. Nebo se na to budu dívat takhle: Koupím tablet a nebudu mít internet. Takže půjdu do kavárny, kde bych si měl vykládat se známýma nebo ne? Nebo uspořádáme tablet párty, kde bude 50 lidí, ale nikdo nikoho nepozná. Moc se mi nechce věřit, že by se někdo popálil o netbook, který se za 5 hodin vybije nebo se sám uspí. Já osobně bych ho ve spánku nejspíš rozlámal. Takže proč? Nebylo by lepší si místo toho koupit třeba nové lyže? Nebo kolo? Ať je to jak chce, na rychlé posurfování mi stačí i moje nenáviděná Nokia a když ji použiju jako modem... Ale nemám tablet a nejsem "in". Jsem dysgrafik a dyslektik ...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

213 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.