Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Úvaha: Jak nám operátoři přibili cloud zpátky k zemi
Úvaha: Jak nám operátoři přibili cloud zpátky k zemi
autor: Michal Rybka , publikováno 24.8.2012
Úvaha: Jak nám operátoři přibili cloud zpátky k zemi

Všichni ví, že se na nás valí technologická změna tak obrovská, že ji lze přirovnat snad jen k příchodu PC – náhrada klasických počítačů chytrými telefony. Prodávají se po desítkách milionů, táhnou růst objemu trhu s elektronikou. Výrobci se dělí na ty, kteří je mají, a zbytek, co pláče nad ztrátami a doufá v lepší zítřky.


Problémy nejsou jenom u nás, i když u nás mají ten správný retro nádech díky zastaralým technologiím, komickým limitům a tlustým nugetům zlata, které platíte za jednotlivé kilobyty. I operátoři jinde ve světě s hrůzou zjistili, že lidi začínají používat smartphony jako smartphony a mimo tradičních služeb si žádají nové věci, jako stahování obsahu, používání videohovorů a stahování aplikací. A tu náhle i zahraniční operátoři zpanikařili a začali se šprajcovat, jako třeba AT&T, která před nedávnem řekla, že neomezené datové přenosy jsou skutečně neomezené*. (* Pokud nepoužíváte videokonferenční aplikaci FaceTime, páčto za to si, holenkové, připlatíte!)

Úvaha: Jak nám operátoři přibili cloud zpátky k zemi

Uživatelé v USA zjišťují, že operátoři se pokoušejí odejít od neomezených nabídek k FUPovaným a nebo k omezeným tarifům. Pásma nejsou nafukovací, upgrade technologií jsou nákladné a zaříznout ten příval dat a pokud možno ho ještě trochu zkasírovat vypadá jako řešení. Alespoň u nás to, zdá se, funguje dobře a spokojeni jsou všichni: Buď vám to jakž takž jede, takže si nemáte na co stěžovat, a nebo, po aplikaci FUPu, vám to vlastně skoro nejede, takže si nemáte jak stěžovat. Pokud vám mobilní data nevyhovují, máte sedět doma a užívat si pokroku klasických technologií. Tam to funguje dobře. Je sice pravda, že když musíte sedět doma, vyjde vám v konečném součtu levněji zálohovat na NAS než do cloudu, ale co už.

Úvaha: Jak nám operátoři přibili cloud zpátky k zemi

A přesně tohle je ten faktor, který zásadně zabrzdí rozvoj cloudu. Nebude to mít tak drtivý dopad jako u streamovaného hraní, které je na mobilním připojení prostě nepoužitelné, ale brzda to rozhodně bude. Zatím nás čeká spíš cloudík čmoudík, takový malý obláček na kalendář, mail, kontakty a dokumenty, protože nic většího trvale synchronizovat přes naše mobilní připojení nepůjde. Ale kdo ví, třeba se jednou stane něco gigantického, připojení zrychlí, bude objemově neomezené a všudypřítomné – a pak možná cloud opravdu disky nahradí. Jenomže tohle předpokládá rozvoj sítí a tvrdou konkurenci mezi operátory, která tlačí cenu dolů.

Po zážitku s 20 kbit/s připojením ovšem nejsem až tak velký optimista. S tímhle tempem pokroku to bude ještě pár desítek let trvat.



Tagy: úvaha  cloud  smartphone  ipad  3G  mobil  operátor  operátoři  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
24.8.2012 06:05:35   42.111.209.xxx 11922
Zdravím z Indie, odkud píšu přes mobilního operátora, protože nemálo místních wifi má od českých serverů BAN. Mám limit na data 3GB přes GPRS. Ano je to pomalé, ale když nic jiného není, tak se smíříte s tím, že 10MB přílohu posíláte několik minut a Skype máte bez videa.

Jen tak pro zajímavost týdně přenesu: Pošta 300MB (stahuju do počítače asi 100 mailů týdně s přílohami); Internet 50MB; aktualizace Androidu 30MB; informace o počasí 1,5MB; novinky 5MB a k tomu Skype 0,5MB/min (6 hodin = 180MB)

3GB může někomu možná připadat málo, ale pokud vysloveně nechcete stahovat videa nebo warez, na což je obecně rychlost mobilního internetu stejně nízká kdekoliv na světě, tak je máte problém "zkonzumovat."

A to nemluvím o tom, že Cloud obecně beru jako nebezpečný a pro normální práci nepoužitelný nesmysl. Psal jsem to už v době, kdy jste tady jásali nad tím, jak je desktop mrtvý a nahradí ho internet. Nestalo se to a nestane se to nejen kvůli rychlosti připojení a FUP od mobilních operátorů. Pro práci totiž potřebujete myš a klávesnici, ne mastit prstem po displeji a je jedno jestli online nebo offline. A když už vylezete ven z domu, tak si dovedu představit kopec jiné zábavy, než s plackou v ruce brouzdat po netu!

Takže bych si vám dovolil poopravit jeden titulek: Sítě nám nebrzdí pokrok, protože samotný fakt, že na stavbě v Indii 20km za městem mezi poli se můžu připojit na firemní VPN v Čechách a do deseti minut mít v počítači aktuální výkres mi příjde jako velká technická vymoženost. Sítě nám brzdí asociální zábavu na sociálních sítích. Jaká tragédie!
24.8.2012 23:38:35   81.164.144.xxx 149
3 GB je problem zkonzumovat pokud nechcete koukat na video. Jo tak, slusny lidi na mobilu na video nekoukaj, tak nejak si to myslel?

Uplne to same by ale mohl napsat jakykoliv poskytovatel internetu, ne jen mobilniho.

Jak kdyby mi prodejce aut tvrdil, ze osobni vozidlo je pro prepravu osob a pokud chci vezt taky kufry, tak to uz je naklad a mel bych si poridit nejakou nakladni verzi
je pravda ze to prirovnani trochu hapruje, protoze u auta kdyz sem ochoten si zaplatit tak dostanu cokoliv si vzpomenu. A druhy podstatny rozdil je, ze je tam realna konkurence!
25.8.2012 08:14:28   42.104.184.xxx 115
Ano 3GB je problém zkonzumovat pokud nekoukáte na filmy nebo netaháte software. Nikdo ale neříká, že koukat na filmy a stahovat musí být nutně nelegální nebo "neslušné". Jen mě osobně přijde využívání mobilního připojení k takovému účelu naprosto zcestné, protože je a ještě hodně dlouho bude doplněk k pevnému připojení nebo wifi - jak kvůli rychlosti tak kapacitním limitům. Můžete mít samozřejmě vyšší FUP nebo rychlosti, ovšem za extrémní příplatky, které se vyplatí především těm, komu ty data vydělávají.

Váš příměr s autem je mimo, už jen proto, že pokud jste v minulosti koupil auto na živnosťák, musel mít například kombík oddělenou kabinu od kufru mříží a automaticky jste přišel o jedno místo k sezení. Stejná situace je do dnes při instalaci plynové bomby.

Kromě toho, výrobce mobilu, který je v analogické pozici k výrobci auta, vám samozřejmě naslibuje, co všechno jeho mobil umí. Když si ale nekoupíte benzín do auta a stejně tak službu k mobilu, tak ani jedno nebude fungovat.
25.8.2012 21:13:26   85.160.30.xxx 120
Tak zrovna 3GB na měsíc, tedy cca 100MB na den, není nikterak brutální limit, jenže otázkou je, co máte za tarif, že máte tak vysoký limit a kolik za něj platíte a jde li to vůbec z Vaší kapsy. (Předpokládám, dle toho co píšete, že máte nejvyšší možný a platí to firma.)
No a pak je tu zbytek populace, který nemá možnost mít internet v mobilu "zadarmo" a je to pro ně další výdaj v rozpočtu. A to se pak dostáváme k tarifům, kde máte za nějakých 300kč/měsíc 500MB dat. No a to už je celkem málo za docela dost peněz. Přihlédneme li pak třeba k tomu, že měsíční objem dat bývá dělen po týdenních dávkách, tak nám vyjde limit 125MB na týden a to vypotřebovat jde celkem snadno. (Je to pak trapných 17MB den).
Když si pak představím situaci, že si nepohlídám aktualizace a jednu dvě stáhnu, na hory jedu podle googlí navigace a po horách chodím s GPSkou a seznamáckými turistickými mapami (super!), tak je limit pryč jedna dvě. Ano, můžu si cestu doma stáhnout do offline verze přes wifi, ano, můžu používat offline navigaci (koupit si ji), ano můžu si na horách koupit papírovou mapu, ale přijdu tak o možnost vidět svou polohu přesně na mapě, což třeba při lovení kešek někde v lese je docela dost fajn věc. A telefon toho umí ještě mnohem víc a všechny ty funkce spotřebovávají data, a já je rád používám.

Nechci s Vámi moc polemizovat, na tom co píšete je sousta pravdy, minimálně je vidět nějaký pokrok, ale na druhou stranu ne každý dosáhne na tak dobrý limit jako Vy a operátoři si od nás berou dost na to, abych já se pak musel rozhodovat, jestli jim ještě dost připlatím a nebo si budu hodně rozmýšlet, na co telefon použiji a kterou funkci si raději odpustím. Když nic jiného, tak mi to kazí radost a přidělává starosti.
26.8.2012 14:32:49   220.225.77.xxx 41
Ono je to trochu složitější, ale jsem napsal, mám ty data na práci a byl bych hloupý, kdybych se ve finále nepostaral o to, aby je zaplatil někdo jiný. To v žádném případě nepopírám.

Z daleka se ale mýlíte, když si myslíte, že ten tarif, který mám v Indii je na místní poměry vysoký nebo přehnaně rychlý. Dá se tu sehnat i 15GB měsíčně v přepočtu za 1000Kč a k tomu každých dalších 15GB za příplatek 500kč. A to vše při rychlosti 7,2MB/s. Bohužel na pracovišti jsem rád za GPRS (při hodně dobrém signálu EDGE).

Jak už jsem níže psal, pro soukromou potřeby mi data mobilních operátorů v Čechách příjdou předražená a sám bych si je dobrovolně nekoupil. Možná to bude mým postojem k technologiím, se kterými je to jako s ohněm - dobrý sluha ale zlý pán.
24.8.2012 06:37:42   95.80.215.xxx 1758
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.8.2012 11:43:44   85.70.225.xxx 341
Hm, a se mnou nikdo od O2 neměl zájem cokoliv vyjednávat, to je ale zvláštní.
24.8.2012 06:53:04   133.5.165.xxx 151
Je celkem dobra otazka, kam budoucnost telfonovani speje. Dneska uzivatele iphonu ma imessage a ifacetime a tak vlastne mezi sebou pro komunikaci staci mit jenom wifi pripojeni, nebo datovy tarif. Pokud s necim takovym prijde i google(mozna uz prisel, nevim) tak vlastne operatori v budoucnu nebudou prodavat minuty, nebo sms, ale ciste data a jestli se budeme vracet k FUP nebo platbe za KB tak potes prd.l.
24.8.2012 08:15:55   80.188.115.xxx 130
Samozřejmě, že Google něco takového také má - Google Talk. Ale pak je tu spousta jiných možností - Skype, Viber, multiplatformní WhatsApp.. Takže přes data/wifi toho hodně jde už dneska..
24.8.2012 08:33:48   133.5.165.xxx 22
to me nedoslo, GTalk pouzivam v pc..no u toho imessage mi prijde dobry, ze clovek se nemusi nikam logovat a podobne, skype mam taky, ale prijde mi divny ho mit 24h pustenej
24.8.2012 06:53:51   62.209.192.xxx 336
nebudu nejakymu zidakoj(operatoroj) at uz za 150Mb nebo 3Gb davat ani korunu nejsem na hlavu padlej max bych platil tak 200 max 300 za neomezenej net kterej pude pripojit k notasu jako mobilni.

ale kdyz sou lide hloupi a operatoroj za par mb ty penize daj tak proc by je operator nebral na hul
24.8.2012 07:14:47   80.95.113.xxx 311
Naši operátoři opravdu krutě zaspali dobu. Sám jsem se po nějakém slušném datovém tarifu sháněl, ale nic jsem nenašel, takže prostě krmím smartphone skrze wifi doma a v práci.
24.8.2012 07:18:23   80.95.113.xxx 400
thorgal napsal:
3GB může někomu možná připadat málo

Ale tady se bavíme o tom, že v ČR je běžný fup 150MB, odhadem by vám to podle vašich propočtů stačilo asi na 2 dny z měsíce.
Tedy na 3GB měsíčního FUPu na mobilu by si většina lidí opravdu nestěžovala.
24.8.2012 14:40:07   220.225.77.xxx 72
Pozor, já si za ty data připlácím jak v Indii tak v Čechách, kde mám FUP 1,5GB za týden s rychlostí až 3G. Jinak bych neměl žádné data, dokonce ani těch 150MB ...

A tady narážíme na to, co je poptávka trhu a co je adekvátní cena. Vím že potřebuju 3GB na práci a klidně za ně dám 400Kč. Ale úplně stejně tak vím, že pro soukromou potřebu a tedy hlavně pro zábavu je mi ten objem málo, ale přitom i zadarmo příliš drahý. To ale není chyba operátora. Samozřejmě by mohli být u nás levnější, ale to změní nic na faktu, že každá sranda něco stojí a záleží na každém, kolik je ochotný dát. Respektive, proč si budu kupovat smartphone, když vím, že za "služby" platit nechci?!
26.8.2012 04:37:57   81.200.55.xxx 31
A proto si kupuji takove co vse umi dokonce i off-line
24.8.2012 08:17:28   93.91.243.xxx 2259
Trochu zbytečný článek, který není o nějakém zamezení přístupu na síť, ale o Rozežraností lidí mít nekompromisně všechno hned a jen pro ně. Pan Rybka asi životně potřebuje vysokorychlostní internet do mobilu na kraviny a sociální sítě, aby mohl rychleji "likeovat" a tím spolu s ostatními takovými mohli nechat spadnout síť, která není pro jeho tužby stavěna. Od doby, kdy operátoři tolik neomezovali rychlost narostl počet uživatelů smartphonů a taky přišly standardy 3G a HSUPA, další krok bude posílení sítě, který je nejspíše bude stát mnoho, takže se do toho nehrnou. Já si nestěžuji, na skutečný internet PC, na cesty mi mobilní internet stačí, nemusím cestou vlakem přehrávat HD videa.
24.8.2012 08:31:25   62.209.192.xxx 2710
Kvuli takovejm jako ty to tady vypada tak jak to tady vypada. Nejses zamestnanec O2 nebo jinejch vyzirku z ceskej operatoru?
Operatori maj nahrabano az az tak at si tu sit postavjej prachu jim na to ceske ovecky dali uz hromadu !!!
24.8.2012 09:09:17   93.91.243.xxx 1333
Nejsem zaměstnanec O2 ani jiného operátora, jde jen o to, že nejde mít vše hned. S větší poptávkou po mobilním internetu časem přijdou operátoři s lepšími službami v této oblasti v rámci konkurenčního boje. Většina lidí telefon nepoužívá pro internet, tak to není pro operátory tak zajímavé a většině uživatelů současný stav vyhovuje. Kvůli mizivému procentu, které žádá třeba to HD video určitě nebudou financovat upgrade sítě. Myslete tržně.
24.8.2012 09:56:43   194.228.122.xxx 116
je to jeste dite, to od nej nemuzete cekat, mysli jen na sebe
25.8.2012 09:39:40   46.33.112.xxx 80
co bylo dřív ? slepice nebo vejce ? bez poptávky=pořádné sítě lidi nenakoupí smartphony a tlusté tarify a bez toho se nebude do sítí investovat... začarovaný kruh.
Nechtějte furt po lidech/zákazních aby tento kruh rozbíjeli na vlastní náklady, stačí že to udělali už jednou doma (wifi, metropolitní free sítě...)
28.8.2012 07:34:25   62.209.192.xxx 10
a proc jsem nekde na netu cetl ze nasi operatori (kteri jsou vlastne hlavne zahranicni) vydelavaji v cechach na nehoraznych tarifech a pritom treba pokryti 3G v Rumunsku je daleko lepsi i kdyz maji vetsinu uzemi hornatou?
26.8.2012 04:47:40   81.200.55.xxx 00
A ja nepouzivam smartfon k telefonovani jak kdyby to nepockalo 10minut pripojim se na wi fi a vse vyridim jen za cenu energie co smartfon potrebuje jinak 200 Kc mi staci na cely rok kdyz neco hori zkousel jsem pres mobilni pripojeni stahnout aspon mapovy podklad a nenacetlo mi to poradne ani celou ulici a mel jsem po FUP 17Mb a roh nejakyho baraku je kazdymu k h*vn*
24.8.2012 08:49:59   178.17.1.xxx 306
A proč bychom si nemohli pouštět HD videa, když to technologie umožňuje? Na co je takové LTE, které opravdu v Jesenici a okolí jede až 40 mbit (kolega testuje), když FUP dojde za pár minut? Měl jsem jpůjčený iPhone na zkoušku (rozhoduji se o novém tel.) a bylo super, že po cestě z práce jsem si mohl přehrát oblíbený pořad z Youtube. Bohužel ale jen asi 2x, než došel FUP. Anebo teď byla Olympiáda a byl jsem schopen přes mobil sledovat na notebooku LOH kanály. ALe také jen chvíli.
A co dělají operátoři? Místo aby posilovali sítě, na které si bez problémů vydělají asi za 2-3 měsíce, tak zdražují, viz poslední tarify Vodafone. Dát k tarifu za 3300 měsíc jen FUP 1,2 GB je šílenost.
24.8.2012 09:24:24   93.91.243.xxx 111
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.8.2012 10:59:45   178.17.1.xxx 110
Problém je, že Vodafone měl dříve u tarifu za 3000 FUP 3GB, teď to zmenšil na 1,2. Pokud bys chtěl větší FUP, tak zaplatíš mnohem víc za hlas.
24.8.2012 08:36:04   93.99.208.xxx 90
Žiju na rozmezí středních čech a vysočiny a buď sem smolař, nebo je to tak všude. V práci signál není, nebo nepoužitelný, doma 15km od práce se mi pro změnu stále přepíná EDGE na 3G a stále dokola a net je také nepoužitelný. Celkově za poslední 3 mesíce co mám datový tarif, jsem nenašel místo, kde by "jel" a ani na náměstí, v neděli ve čtyři hodiny RÁNO jsem nebyl schopný přes mobilní data nahrát fotky na blog.
24.8.2012 09:19:59   80.188.115.xxx 10
Nevím, jak funguje iMessages, předpokládám, že je to komunikace mezi 2 Apple zařízeními, čili logovat se člověk nikam nemusí, protože nalogovaný je již ihned po spuštění iPhonu/iPadu.. Stejně tomu je i u Androida - Android má smysl pokud má člověk google účet, který se zadá při prvním spuštění a pak už je automaticky pod tímto účtem nalogován, čili Google Talk je automaticky dostupný.. WhatsApp je zase spojen s telefonním číslem, které jednou potvrdíte a opět se už nikam logovat nemusíte..
24.8.2012 09:21:00   80.188.115.xxx 01
aj, to byla reakce na kingbeana..
24.8.2012 09:42:53   79.170.254.xxx 22
Tak já mám od T-Mobile internetový tarif Internet v mobilu Klasik s limitem 300MB, a jen tak jsem si vyzkoušel, jak mi to pojede po vyčerpání limitu a světe div se, no nejelo to. Sice ve smlouvě mám, že to klesne na down/up 64/32kbps, ale při tom se mi nebyla schopná načíst jedinná stránka. Jedinné co mi funguje s touto rychlostí je aktualizace informací o počasí ve widgetu AccuWeather, což je teda podle mě dost málo. Naštěstí to, ale u nás ve městě mám podchycené tak, že jak jsem v dosahu AP určitého místního poskytovatele internetu, tak mám na ně umožněný přístup, takže mám rychlý net v zhruba 75% města. Když jsem mimo, tak mi stačí ujít maximálně 500m a jsem zase v dosahu něčeho co mi bude fungovat. A jinak v restauracích a barech je u nás free wi-fi, takže i tam to mám nakonec v pohodě. Ale je to u nás v ČR fakt hrůza. I na Slovensku jsou na tom zhruba 2x lépe než u nás.
24.8.2012 10:03:51   165.72.200.xxx 280
Primarni zlo je integrace/propojeni Ceskeho Telekomunikacniho Uradu s operatory.

Tento urad dlouhodobe FAILUJE v jeho zakladni funkci - tzn. regulace trhu tak, aby netrpeli ani operatori, ani spotrebitele; aby byla umoznena volna soutez mezi operatory a aby telekomunikacni trh v CR nezaostal. Cituji WIKI entry o CTU :
"V žebříčku vydávaném Evropskou asociací telekomunikačních operátorů ECTA (European Competitive Telecommunications Association) se ČTÚ v letech 2005-2011 umisťoval mezi nejhoršími regulátory v Evropě"
24.8.2012 10:19:14   194.228.122.xxx 819
Mate zakoupeny tarif, kde je primarni telefonie a data jsou jako bonus...az to bude obracene a verim, ze se tak casem stane, muze se situace zacit menit.
Takhle mi clanek pripada jako kdyby v nejake recenzi na ipod breceli kvuli tomu, ze pri naklepavani rizku praska display...
24.8.2012 10:58:18   178.17.1.xxx 81
Tak se podívej na poslední počin od Vodafone. FUP ještě ořízli.
24.8.2012 11:35:51   188.95.127.xxx 102
Nějak jsem si nevšiml, že by operátoři účtovali jenom telefonování a data dávali navíc jako bonus.
24.8.2012 11:52:26   194.228.122.xxx 34
ja taky nepsal nic o uctovani ;)
24.8.2012 11:16:26   46.13.253.xxx 930
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.8.2012 12:47:33   78.80.67.xxx 110
dalším rizikem je ztráta dat, která se stala novináři Matu Honanovi - ne nevyhořela servrovna - někdo se mu jednoduše naborual pomocí sociálního inženýřství do účtů a promazal mu je. Co by asi dal za to, kdy měl zálohy na lokálním NAS?
http://www.lupa.cz/zpravicky/jak-se-hacker-dostal-k -uctu-mata-honana-v-icloudu-pres-amazon/
24.8.2012 18:02:29   83.240.81.xxx 91
Já nevím, ale cloud nepotřebuju... mezi počítači přenáším data pomocí flashky, kterou nosím téměř pořád sebou, případně si data nahrát do mobilu, který disponuje také vlastním úložným prostorem a ten už máte po ruce skoro pořád a když jedu někam bez flashky, tak sebou mám počítač(tak si to nahraju do něj předem, bez nej bych se nepripojil ke cloudu...) Případně bych si zřídil VPN. Jasné sice tam nebude webové rozhraní a tlačítko sdílej a like....

Nevíte jak je to s těma zbylými kanály po digitalizace? slyšel sem že jejich volné kanály mají být využity pro mobilní internet, ale s rychlosti zmen v CR se toho snad doziji nasi vnuci...:-)

Jinak když sem přečerpal fup na mobilu, i minimalni rychlost pro odesílání zpráv přes icq a viber stacila, ale web se nanacetl ani za nic.
24.8.2012 18:55:54   173.170.125.xxx 23
...obecně brždění rozvoje zrovna cloudu. Třeba nám to dá více času najít a řešit problémy, které to přináší - závislost, ochrana dat...
24.8.2012 19:56:39   213.151.87.xxx 66
Operátoři si mysleli, že si namastí kapsy za data pro smartphony, které začaly marketingově protlačovat. Trochu je jim to vymklo z rukou, tak ted zachranuji co se da - ja se jim ani nedivim Jinak pro prohlizeni internetu s Operou mini bohate staci stare GPRS v sony ericssonu K750i. To co je ve smartphonech navích je pouché plýtvání kapacitou datových linek.
24.8.2012 20:44:51   193.164.219.xxx 1310
Jak si tak čtu diskusi, skoro všichni vidí problém v operátorech, ale ani za nic nechtějí slyšet o tom, že pokrýt celé území rychlým internetem pro všechny je nemožné. A operátoři jsou v situaci, z které není východisko. V současné době stále ještě hodně slušně vydělávají na hovorech a smskách. Když vydělané peníze vezmou a postaví více BTSek, vybaví je lepší technologií, tak dosáhnou jen toho, že lidé jim od hovorů a smsek utečou k datům. Jim se navzdory masivní investici sníží příjmy (tomu se snad ani nedá říkat investice) a lidé budou stejně naštvaní, protože jim to nebude fungovat. Pokud tomu nevěříte, zkuste si připojit k jedné wifině 50 zařízení a začněte je najednou používat. Zjistíte, že rychlost vám rázem z desítek až stovek Mbps klesne na desítky kbps a ani na jednom zařízení se nebude dát kloudně pracovat. S wi-fi to vyřešíte celkem snadno, namontujete jich více a jelikož každá má pokrytí pár desítek metrů, dokonce vám to i bude fungovat. Jenže operátoři nemohou pokrývat po pár desítkách metrů, ti pokrývají po stovkách metrů v hustě obydlených městech až po kilometry na zbytku území. A pak jeden vysílač neobsluhuje desítky lidí, ale tisíce. A to prostě není schopen zvládnout (s dostatečně vysokým datovým tokem).
Takže varianty pro operátory jsou následující:
a) Nedělat nic a tlumit data co nejvíce - ještě chvíli budou vydělávat na tom ostatním
b) Vrhnout se do stavby nových sítí, proinvestovat desítky miliard a zvednout tak propustnost své sítě - lidé přestanou volat, smskovat, začnou platit jen paušál za data a stejně jim ta data nepotečou, protože sítě budou stejně přetížené
Podívejte se do diskusí, jakou cenu by byli ochotní lidé platit za data. Pak se podívejte na to, co momentálně utratí za hovory. Pak to porovnejte, zohledněte nutnost investic do nových sítí, aby ta data alespoň trochu fungovala a vyjde vám, že dělat v budoucnu mobilního operátora nebude žádné terno. Rozhodně bych do jejich akcií neinvestoval.
25.8.2012 07:48:15   88.101.70.xxx 820
Zbytecne se namahate, to je jako hazet pely svinim, zdejsi deti pravdu nesnesou, takze ani vas prispevek Oni preci zivotne dulezite potrebuji prehravat denne 100 HD videi, a dnesni technologie to umoznuji, tak to podle jejich zvracene logiky musi mit k dispozici i oni a to okamzite...retardi.
26.8.2012 05:10:54   81.200.55.xxx 118
Tak se vrat k telegrafu a srubu v lese kdyz ti dnesni technologie vadi
26.8.2012 07:49:29   194.228.122.xxx 411
Vase chapani psaneho textu je opravdu tristni.
Nemam nic proti novym technologiim, naopak. Jen nesnasim omezene a hloupe lidi, kteri nechapou nebo spis nechteji chapat, ze implementace technologii do praxe neni to same jako namazat si chleba maslem.
Jenze to lide bez praxe (a soude podle zdejich detinsky naivnich komentaru, sem prispiva predevsim mladez) mohou jen tezko pochopit.
26.8.2012 07:57:52   46.33.112.xxx 51
Zajímavé že pro jiné to problém není, je to jednoduchá trojčlenka si spočítat jestli se mi investice do sítě vyplatí. Chcete říst že mobilní operátoři neovládají trojčlenku ? No hodně by to vysvětlovalo...
26.8.2012 07:55:13   46.33.112.xxx 10
To jsou stejný hovádka co se po deseti letech probrali (aka telescum) a začli nabízet wifi, jenomže to už jsem měl tou dobou doma kabel, dneska mám optiku... (a vůbec mně nezajímá co nabízejí)
25.8.2012 16:28:29   173.170.125.xxx 111
Zajímavé, že třeba v USA není problém pořídit tarif nejen s neomezenými daty,m ale i voláním a SMS.
Nikdo nechce zázraky, ale alespoň takový standard, který je v zahraničí.
26.8.2012 06:49:40   193.164.219.xxx 24
Zajímavé je, že ten neomezený tarif s daty, voláním a sms funguje tak na 20 % území USA a to jsem ještě hodně velký optimista. Možná kdyby američtí operátoři měli podmínku pokrýt 99 % území, že jejich ceny budou také jinde.
26.8.2012 07:52:55   46.33.112.xxx 20
A na kolika % území u nás funguje 3G ? 99% ? Haaaaahahaha
26.8.2012 19:02:16   89.102.126.xxx 00
10%+- autobus
28.8.2012 08:29:38   62.209.192.xxx 30
tak tohle me rozesmalo, videl jsi nekdy jak vypada amerika? Proc by mel operator nebo kdokoliv pokryvat lesy, hory nebo pouste signalem, kdyz tam ani nikdo (ten kdo by mohl vyuzit prenosy dat, volani atp.) neni nebo je jen par lidi na nekolik desitek mil ctverecnich? Pokud ale zijes ve vetsim meste, tak tam nejspis nebude zadnej problem vyuziti site.
24.8.2012 23:15:25   46.13.253.xxx 13
Stále nechápu co nebo proč chcete něco po operátorovi, fakt je , že internet a tedy Cloud se neměl nebo spíš měl vyhnout mobilu jako takovému. Fakt je , že SmartPhone je něco jako malý Comp ale je dáno, že operátoři nemyslí jako PC uživatelé. Je to prostě trochu scestné, a pokud i mobily všeobecně budou stejně výkonné , tak operátor bude ta brzda. No tady cesta nevede a ani snaha se úvahou vyzpovídat! :-) jinak eště narážka na
Handheld zde v článku... ano jsou to zařízení pro hráče do kapsy a určitě to není nic co by se mělo prodávat v X miliónu kusech??? Jen příklad, PSVita měla stát kolem 12,5 tisíce a měla mít + to že to byl mobil, smartphone a handheld dohromady, a nikdo neví proč se v Sony zalekli a ořezali to jen na Handheld?!? Dnes toho možná litují ale je fakt, žre bych taky vedle mobilů a smartphonů nenabízel vše v jednom... jenže se to trochu zvrtlo ale nemohu tvrdit, co zde v úvaze, že daný Handheld je nějaká sračka, ba naopak výkon PSVita je z za ty peníze někde jinde a to žádný Smartphone nenabídne! Ano nemohu telefonovat ale taky si nezahraju... možná někdo nechce tahat dvě zařízení ale sme pořád na začátku... chci číst knihy, tak si ten E- book stejně koupím a budu mít v kapse mobil a eště další krám a bude mi to jedno.:-)
25.8.2012 09:31:34   46.33.112.xxx 82
A to je důvod proč prdím na smartphone. Mobil mám opravdu jen na to když někam jdu a někdo mi volá. Jinak všechno řeším přez PC doma. Operátorům nakakat a rozmazat...
25.8.2012 12:38:08   213.81.156.xxx 00
toto je vazne: http://pocitace.sme.sk/c/6509441/osn-zvazuje-ze-zdani-cast-dat-na-w ebe.html
28.8.2012 08:56:47   62.209.192.xxx 01
LOL, proc teda platime za ty FUPky apod.? No jo, ja zapomel ze mame ten skvely kapitalismus a kdyz si to nekdo prosadi, tak za ty data pak budeme platit dvakrat
11.6.2014 08:16:21   85.70.225.xxx 00
Daně kapitalismus, ale jeho pravý opak, soudruhu!
11.6.2014 08:17:21   85.70.225.xxx 00
Hm, má tam být daně nerovná se kapitalismus, sežralo to značky.
25.8.2012 15:57:58   193.84.186.xxx 170
peavey napsal:
Zbytecne se namahate, to je jako hazet pely svinim, zdejsi deti pravdu nesnesou, takze ani vas prispevek Oni preci zivotne dulezite potrebuji prehravat denne 100 HD videi, a dnesni technologie to umoznuji, tak to podle jejich zvracene logiky musi mit k dispozici i oni a to okamzite...retardi.


Tak hele panáčku, jestli lidi, co chtějí za svoje peníze adekvátní službu (a každému může být úplně putna, na co jí chce používat), jsou retardi, tak asi žiješ v době komunismu. Žádný z operátorů nenabízí svoje datové tarify vyloženě jako doplňkovou službu, ve smyslu nějakého bonusu (jak tady už několikrát padlo), ale jako regulérní připojení, které tak sami prezentují. Těch slavných 150MB (někde 300MB) na měsíc neuživí ani prosté prohlížení webu, bez přehrávání streamu jakékoliv kvality.
Na mobilu nevyžaduju neomezené připojení, ale rád bych FUP odpovídající době a technologickým požadavkům současné podoby webu. Jestli se operátoři neprobudí a dál budou uměle udržovat ceny na té úrovni, jako dnes (a zdaleka se nejedná jen o datové tarify), tak za nějakou dobu zjistí, že jím mizí zákazníci k alternativním službám. Nechci to hned, protože mi je jasné, že jde o dlouhodobý proces, ale rád bych viděl alespoň nějakou dílčí změnu k lepšímu. Jestli na tohle operátoři nepřistoupí a nebude se jim chtít rožšiřovat pokrytí kvalitním a dostatečně dimenzovaným internetovým připojením, tak jim prorokuju nepříliš růžovou budoucnost, ať už to bude za rok, za pět, nebo za deset.

Někteří lidé evidentně tohle nechápou a nevidí do budoucnosti ani jako předpovědní rosničky a v tom případě jsme na tom s retardama zase trošku jinde.
25.8.2012 17:44:59   89.203.135.xxx 114
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.8.2012 18:45:29   193.84.186.xxx 110
To je dost nešťastná formulace. Lidi ty podmínky akceptovat musí, protože je mají všichni operátoři, v podstatě, stejné. A rozhodně to není proto, že by cenám, potažmo kvalitě služeb při cenách stávajících, nemohli víc povolit uzdu. Charitu po nich nikdo nechce, rád si zaplatím za adekvátní službu a budu z toho mít ještě dobrý pocit, ale ať neprofitují z neschopnosti nejvyššího kontrolního úřadu v zemi na úkor zákazníků, tomu se totiž obyčejně říká zlodějina.
25.8.2012 21:50:05   89.203.135.xxx 111
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.8.2012 00:00:11   193.84.186.xxx 110
A já jsem myslel, že to už je snad každému jasné - možná proto, že u nás jiná alternativa neexistuje? Člověče, kde žijete, já si na smartphonu vyřídím při cestě do/z práce, nebo když mám cigárpauzu, většinu soukromých věcí, ať se jedná o maily, o projití oblíbených sajt, ebanking, apod. Kvůli tomu jsem si taky smartphone pořizoval a kvůli tomu si ho taky pořizuje drtivá většina ostatních uživatelů - máte ultramobilní alternativu počítače a můžete nějakým využít dobu, kdy nevíte, co roupama, ať jsou to ty cesty do/z práce/školy, nebo obyčejný lelkování, dovolená, cokoliv.

Jestli vám nedochází zmršenost cen za poskytované připojení a zároveň směšná úroveň, v porovnání se zahraničím ofc., tak nemá smysl se s vámi o tom dál bavit, protože odmítáte pochopit tu základní věc a donekonečna omýláte nesmysly.

Možná jste si toho nevšiml, ale už nějakou dobu drtivá většina z občanů ČR nepořizuje jen produkty, které MUSÍ mít a POTŘEBUJÍ je nutně k životu, ale i ty, které jim život ulehčují, nebo se týkají jejich koníčků.

Jenže díky vychcanosti našich operátorů, si ta vaše většina lidí MUSÍ platit neadekvátní sumy za šmejd, protože u nás prostě jiná možnost neexistuje.
26.8.2012 07:12:50   193.164.219.xxx 113
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.8.2012 07:51:37   46.33.112.xxx 40
Jo, existují alternativy, třeba satelitní datové spojení s odezvou dvě sekundy a cenou na vlastnictví srovnatelnou s autem
26.8.2012 10:05:23   193.164.219.xxx 16
A co tedy chcete? Neomezený tarif vám mobilní operátoři nabízejí, minimálně tím, že vám k tarifu dovolují dokupovat další data. Že na to nemáte, je jen váš problém. Alternativou k tomu je používat mobil jen na volání a brouzdání po netu nechat na počítači.
26.8.2012 10:49:43   46.33.112.xxx 51
A co asi dělám pane maďare ? Stačí číst příspěvky a vědět kdo je psal ale to je na vás asi moc.

PSro mě za mě ať si operátoři ten net strčí třeba někam i s cenovkou , to mi ale nezabrání si do nich rýpnout bo jsou směšní. Si myslí co nenabízí za zázraky
PPS: Jo a jsem socka co volí komouše, blbeček co používá na komunikaci vysílačku a chci aby podle mě skákali jak pískám protože se považuju za středobod vesmíru
26.8.2012 08:01:35   194.228.122.xxx 212
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.8.2012 09:54:18   46.135.32.xxx 80
Za prvé: člověče, vy tu svojí blbost prostě mocí mermo chcete dovést k dokonalosti. Ebanking jsem uvedl jako příklad využití, já osobně jej v mobilu používám spíše pro informace (imho, kdo si do svých zařízení neinstaluje kraviny, dává si pozor a neposkytuje svůj smartphone/ ntb/pc, dalším osobám a má to zařízení rozumným způsobem ošetřené, sníží bezpečnostní rizika na minimum. To se prostě týká všech platforem, které mají jakoukoliv konektivitu na net a určitému riziku se uživatel nevyhne nikdy.

Za druhé: peníze se najdou vždycky, jen mě prostě nebaví platit za předražené služby, ale už po několikáté opakuji, že jiný výběr není, takže skutečně alternativu nemám. Ta vaše fantasmagorie s wi-fi ani nestojí za okomentování.

Za třetí: na pohodlné prohlížení mailů a případné reakce smartphone potřebuji, nedokážu si představit vyťukávání odpovědi na mail v klasickém telefonu. Naopak na pohodlné prohlížení webu mi smartphone stačí bohatě, aktuálně používám SGS III a kdo mi tvrdí, že na toto nestačí, je slabozraký, nebo blb, co to nikdy nedržel v ruce, ale musí do všeho kecař jen proto, aby byl vidět.

A za čtvrté: komentováním vašich chabých odhadů, potažmo inteligence, bych se snížil právě na úroveň 13-15 děcka a vy mi za to, věřte, nebo ne, nestojíte.

Tímto ukončuji tuto plodnou debatu, nerad bych vyčerpal své duševní síly rozpravou s blbcem, přeji pěkný den a slunce v duši.
26.8.2012 10:53:19   46.33.112.xxx 11
To píšete pod víc nickama a očekáváte že tak činí i ostatní ? Co je to tady za klauni
26.8.2012 11:46:53   46.135.60.xxx 00
Ale ne, jen jsem omylem odepsal na dva příspěvky od podobně duševně vybavených lidí, pardon
26.8.2012 08:29:55   46.33.112.xxx 00
http://en.wikipedia.org/wiki/FON

Pokud se to u nás rozšíří, můžou si m. operátoři strčit 3G do špic...
26.8.2012 08:23:06   82.145.210.xxx 20
Tím jsem chtěl upozornit na to, že zdejší úvahy se zabývají blbostmi, které nemají pro většinu lidí smysl. Kdo chce mobilní internet, ten jej má, kdo chce plné využití, připojí se k WiFi nebo doma na PC. Pokud chcete víc, delejte s tím něco, třeba napište operátorovi, i když to bude k ničemu. Tady se jenom brečí nad pseudoproblémem.
26.8.2012 08:39:04   46.33.112.xxx 00
Můj příští router bude s podporou FON.

Stejně je moje širokopásmové připojení totálně nevyužité, proč nenabídnout připojení zdarma komunitě (která mi to na cestách/někde venku oplatí stejně) nebo za mrzký peníz všem ostatním ?
28.8.2012 09:15:22   62.209.192.xxx 00
hehe paid access tam maj 10min za 0.05€, takze neco kolem 3,5hodiny stoji 1€ koukam jeste lepsi cena nez u operatoru
26.8.2012 09:09:16   84.246.161.xxx 10
mamlasos napsal:
http://en.wikipedia.org/wiki/FON

Pokud se to u nás rozšíří, můžou si m. operátoři strčit 3G do špic...


Zdraví ve spolek

To si nějak nedokážu představit v praxi. Když vezmu dosah domácí WiFi, tak mě vychází, že s mobilním netem to nemá moc společného - hlavně když sedím třeba ve vlaku!!

Jinak já osobně tuto diskuzi chápu tak, že si tady několik lidí stěžuje na úroveň a cenu poskytované služby - jelikož jsme v tržním hospodářství tak je to zcela v pořádku. Je běžné, že poskytovatel služby začne něco měnit až tehdy, když jeho zákazníci jsou nespokojeni. Já se řadím mezi ně!!!

Jestli si tady někdo nevšiml, tak mobilní internet není určen pouze do smartphonů, ale také pro tablety, netbooky, notebooky a atd. Jelikož často cestuji vlakem Praha - Šumava a cesta mě trvá tři hoďky mám mraky času na práci a zábavu. Kdybych měl dostatečné připojení za rozumnou cenu byl bych spokojenější.

Ať si prostě říká kdo chce co chce - je to o operátorech!!! Nechtěj a nechtěj - důvod je jasný - prachy a zas jen prachy!!! Raději koupí technologie 3G, když už v době jejich zavádění bylo jasné, že jsou nedostačující a už byly známé 4G technologie.
26.8.2012 09:27:49   46.33.112.xxx 00
V zahraničí to funguje, nejhustší je asi VB

http://maps.fon.com/mapContent?lt=52.97510818173532&ln=1.34033203125& zm=6

Na vlak to asi nebude, ale kdo ví, stačí když dopravce takový AP dá do vlaku...
26.8.2012 09:28:34   46.33.112.xxx 00
http://maps.fon.com/mapContent?lt=52.97510818173532&ln=1.34033203125&zm=6
26.8.2012 13:58:36   89.203.135.xxx 13
febrik napsal:
... kvůli tomu si ho taky pořizuje drtivá většina ostatních uživatelů - máte ultramobilní alternativu počítače a můžete nějakým využít dobu, kdy nevíte, co roupama, ať jsou to ty cesty do/z práce/školy, nebo obyčejný lelkování, dovolená, cokoliv.


Možná jste si toho nevšiml, ale už nějakou dobu drtivá většina z občanů ČR nepořizuje jen produkty, které MUSÍ mít a POTŘEBUJÍ je nutně k životu, ale i ty, které jim život ulehčují, nebo se týkají jejich koníčků.

Jenže díky vychcanosti našich operátorů, si ta vaše většina lidí MUSÍ platit neadekvátní sumy za šmejd, protože u nás prostě jiná možnost neexistuje.


Ve svém příspěvku si sám odporujete a navíc potvrzujete můj názor - většina uživatelů vysokrychlostní internet nepotřebuje, pouze chce. Z rozmaru. Nic proti tomu! Jenže pak fungují běžné principy nabídky a poptávky. Kdyby ceny byly skutečně tak hrozné, většinu uživatelů by tvořila firemní klientela, a operátoři by šli s cenami dolů, aby nalákali i běžného spotřebitele. Zjevně je k takovému kroku nic(nikdo) netlačí.

Činnosti, co popisujete dělám taky, akorát doma u PC, kde mám na to klid, případně v práci o pauze (opět u PC). Není to zase tak velká agenda, abych musel využívat každou volnou minutu dne a nic z toho není tak neodkladné, aby to nemohlo do večera počkat. Na skutečně urgentní věci mám mobil s kreditem.

U Vašeho výčtu činností mi chybí jedna podstatná věc - co Vám to přináší navíc, že platíte "neadekvátní cenu za šmejd vychcaným operátorům". Nerýpám, opravdu mě to zajímá, kde je ta výhoda, že to za ty peníze stojí. Když jsem se svého času díval na nabídky mobilních datových služeb, řekl jsem si: "Ani omylem!" a funguju dál postaru.
26.8.2012 15:23:10   193.84.186.xxx 10
Ano? A čím si odporuju? Já jsem nikde netvrdil, že to připojení nutně potřebuji k životu, navíc na tom ani nestojí tato diskuze, alespoň to není téma mých komentářů.

Věřte tomu, nebo ne, ty podmínky hrozné jsou, jen díky otevřeným wi-fi mimo bydliště možná lidi tolik neřvou. A ano, je to z rozmaru, dnes si to už můžeme dovolit, tak proč by ne. Je to vymoženost dnešní doby, tak proč jí nepoužívat. Mně jde o cenu a kvalitu služby, kterou poskytují operátoři a vydávají jí za plnohodnotné připojení.

Co mi to dává navíc? Navíc mi to přináší spoustu času, který můžu strávit jinak, než řešením otravné agendy doma u počítače, když si jí vyřeším v době, kdy nemám do čeho píchnout. V případě, že si podobné záležitosti vyřeším přes den a nebudu čekat až na dobu, kdy se vrátím z práce, mám alespoň nějaký volný čas, kdybych s tím čekal na večer, tak se vyřizováním agendy vyřídím sám, můžu v devět večer zabalit krám a zalézt do postele, což mně osobně přijde dost brzy. Takhle mám čas na koníčky, rodinu, přátele, prostě blbosti, bez kterých je život člověka tak trošku nemastný, neslaný.
26.8.2012 16:43:04   89.203.135.xxx 21
Je to přece v té citaci. Nevím jak ostatní, ale když něco nepotřebuji, nejsem nucen za to platit. Když to chci, svobodně se rozhodnu, jesli za to přemrštěné peníze dám nebo ne. Kolem toho se totiž všechno točí a o tom celou dobu píšu. Kdyby totiž aspoň polovina z oněch spravedlivě rozhořčených uživatelů přestala platit za předražené služby, bez kterých se obejde, operátorům by klesly zisky a byli by nuceni jít s cenami dolů.
Právě tihle uživatelé (bez nutnosti být 24 hodin online všude, kam se hnou) mají pořád alternativu v pevném připojení.

Nepřu se, jestli jsou podmínky hrozné nebo ne. Pro mě samotného je užitná hodnota služeb za uváděné ceny mizivá, takže se bez toho obejdu a radši ušetřím.

Stále nechápu, co všecho vyřizujete a kolik toho je, že je to otravné, protože osobně například komunikaci s přáteli nebo pročítání oblíbených webů počítám mezi určitý druh zábavy a ostatní věci snad není nutné řešit každý večer, ale budiž. Pokud Vám ten čas za ty peníze stojí, pak je přece všechno v pořádku, ne?
26.8.2012 17:28:13   193.84.186.xxx 00
V té citaci není nic, čím bych si odporoval, alespoň jsem si nevšiml.

Už jste u nás někdy viděl, že by se lidi dokázali na něčem, třeba zrovna na bojkotu, jak ho navrhujete?

Co se týká mého vyřizování, jde i o pracovní záležitosti, takže vedle vyřizování osobních mailů, kterých opravdu není až tolik, se zabývám i pracovními, toho je už trošku víc. Ten volný čas mi i za ty peníze stojí určitě, nemám na výběr, bez volného času bych z práce už zcvoknul.
26.8.2012 20:09:15   89.203.135.xxx 00
Pokud nevidíte rozpor mezi tvrzením "...lidé si nekupují pouze produkty nezbytně nutné k životu" a "...musí platit za šmejd, protože jiná možnost neexistuje", pak se asi dál nemáme o čem bavit. Protože pod označením "produkty", "služby" nebo "šmejd" chápu jednu věc - mobilní vysokorychlostní připojení.

Že se lidé nedokáží na něčem dohodnout nemá vliv na fakt, že výrazný pokles zákazníků by mohl operátory přimět ke snížení cen nebo zlepšení služeb. K bojkotu nevyzývám, jen poukazuji na skutečnost, že je-li dostatek zákazníků, je malá šance, že dojde ke změně.

Takže vlastně přes mobil i pracujete a správně by Vám měl náklady hradit zaměstnavatel, jenže je držgrešle (to znám). Tím ovšem vypadáváte ze skupiny, o níž píši, která využívá mobilní připojení jen proto, že neví co roupama.
27.8.2012 17:31:18   193.84.186.xxx 00
Ne, v tom skutečně rozpor nevidím, možná jste špatně pochopil smysl toho komentáře, ale s tím já už nic neudělám.

Dostatek zákazníků je, protože, i když ta cena je zmršená a FUP je šíleně nízký, není to zase taková pálka, aby se to nedalo zaplatit, ale člověka štve, že úroveň té služby je taková, jaká je.

Zaměstnavatele se musím zastat, není držgrešle, jsem rád, že je takový, jaký je To je zase způsob, jakým si šetřím volný čas. Možná teď můžete napsat, že jsem vůl, že to dávám ze svého, ale můžu jen opakovat, že si zatím víc cením volného času, než těch peněz.
26.8.2012 16:38:35   114.153.0.xxx 61
Pan z Indie je se svym pripojenim spokojenej, tak rika at ostatni drzej hubu a krok. Fakt ubohost 20 let od padu komunismu a jeste od nekoho kdo cestuje po svete a vidi mnohem snaz co je to u nas za bordelstan. Tady je jakakoliv diskuze o fupu nemistna. Jaky je rozdil mezi nokii 5110 a smartphonem? Ten ze smartphone ma internet a clovek ho tak muze pouzivat k praci, zabave, navigaci a spouste dalsich veci. K cemu mi je smartphone kdyz mi operator za slusny penize dovoli s nim volat a stahnout data o velikosti z dob 64kB modemu? Prijde mi to vazne uhozeny, ze nekdo muze obhajovat nenazranost nasich operatoru argumentem o nenazranosti uzivatelu.
26.8.2012 16:43:58   83.240.54.xxx 11
pokrok lidstva je rukojmim ekonomie. muzeme to zmenit? mame na to vuli?
11.6.2014 08:27:49   85.70.225.xxx 00
Tak samozřejmě že můžete pro dobro lidstva pracovat zadarmo.
26.8.2012 18:07:15   46.13.253.xxx 11
Jen zde připíši, na co se tu často naráží... ten daný stažitelný limit.
Když sem se ptal u operátora T-Mobile, jestli ten základ vzduchem vystačí na ty služby, které nabízí. Tak sem dostal odpověď, že neví a že je to na vás uživateli... Jako vtip je v tom, že bohužel vzduchem a eště s omezenými daty jaksi nechápu, i jejich nabídku TV s HD signálem, který je sice na 8MBit (ADSL) ale stejně máte smůlu. Při této rychlosti si HD nepustíte. Tím narážím i na to že vlastně jakýsi Cloud, kde bych měl data o velikosti kvality HD , mi bude k ničemu. Ale to si musí každý zkusit... a také vyzkoušet a tím sme u toho, jak z neznalosti a pak chytrosti operátora zakoupíte službu a pak zjistíte, že je to jinak. Ale to by tak nevadilo, kdyby se ty služby zlepšily a to se bohužel neděje. Dodnes nechápu provoz ADSL na telefonním kabelu, který pamatuje rok 1989. A WiFi, které nemá sjednocený signál, tedy je nepoužitelný ale jen na zaheslované krátké vzdálenosti :-) Smysl kupování silnějších antén a bůhví čeho z mé strany, absolutně ničí myšlenku přenosem vzduchu. Na to jak sme malá republika, tak tu máme tuny HW systémů ale nejsou ucelené, tím pádem pak jeden má takovou rychlost a druhej makovou :-) a pak se tu plácáme s úvahou, pod kterou se všichni vyjadřují jak se jim to hodí a stejně se nic nestane :-) za měsíc na novo :-)
27.8.2012 07:30:44   93.99.208.xxx 00
Trochu nechápu konec komentáře. K ADSL...to je naprosto zprávně že jede na kabelech který pamatují rok 89 a věřte ža i na mnohem starších. Ta technologie byla vyvinuta právě za tímto účelem. Protlačit co nejvíc dat na staré síti. Bohužel to ale nic nemění na faktu, že nám u baráku v roce 2012 vlajou telefonní dráty jen tak ve větru, jako za éry pana Bella a přes to nikdo neprotlačí ani těch 8Mit. Smutné je, že si měření O2 snad ani neeviduje, protože po pěti letech, kdy jsem to chtěl znovu zkusit, chtěli znovu přijet a znovu měřit. Nemusím ani dodávat, že kvalita linek v naší ulici se nezměnila, nýbrž ještě zhoršila dalším hlodáním zubu času a větru. Už tehdá říkali, že jim do tý krabice nateklo a že je ten hliníkový kabel nahnilý.
27.8.2012 11:51:56   93.99.208.xxx 00
"Správně"
27.8.2012 07:15:48   93.99.208.xxx 20
Operátoři nechtějí inovovat. Jinak si nedokážu vysvětlit, proč se postupně všichni za posledních 10let zbavili vlastních technických středisk. Pokud se někde něco stane, nejedou tam lidi od operátora, ale externí firma. Že to vyjde levněji? Ale kdeže. Dlouhodobě to vyjde levně jen za předpokladu, že budou služby externích firem využívat nárazově a s tím se počítá. Zároveň to něco vykazuje o tom, co má do budoucna operátor v plánu...nic. Pokud by totiž v plánu něco měl, určitě by si zpočítal, že ho při 5ti letém plánu rekonvalescence telekomunikačních sítí vyjde na tu dobu levněji zaměstnat vlastní lidi, kteří na tom budou dělat.
Mimochodem na pokrytí firmou kvalitním hovorovým signálem jsme čekali přes rok a půl. Proč by spěchali, když tu nemá řádný signál nikdo. Museli jsme kuli tomu podepsat i další nové smlouvy, prý aby se mu tam vyplatilo zbudovat novou miniBTS. O velké nechtěli ani slyšet.
27.8.2012 14:57:24   46.13.253.xxx 00
cursedslayer napsal:
"Správně"

Nechci se tu rozepisovat o přesné podobě telefonních linek, které se staly součástí ADSL.
Jen k tomu nepochopení... pouze narážím na to, že vše co je jaksi nastíněno v úvaze, prostě nikam nevede, ty systémy se sice tváří, že by mohly komunikovat ale prostě jak se každý tady vyjádřil a i autor úvahy, že ti operátoři to brzdí ale né za účelem pokroku, tedy to zmé strany by bylo naivní si to myslet... prostě operátor je zloděj a zatím se mu daří, my jako uživatelé jsme hlupáci, že přistupujem na jejich smlouvy... prostě v závěru sem jen napsal, že až to zas vyšumí tak třeba za měsíc tohle téma tu máme znovu a v jiné obměně a stejně se neshodnem. Tak jak je to napsáno, tak se tu i reaguje... :-) a jediný co nechápu je jakýsi systém palců, který nic neznamená, spíš to vypadá jak ve škole, kdy se učitelka rozhodla dát zelený nebo černý puntík ( zvednout si EGO) První zde komentář mi připomněl komedii: zdravím z Indie a tak... ;-)
28.8.2012 09:05:51   194.228.124.xxx 00
Moc pěkný čtení - sám bych to líp nenazval. Sám smartphone využívám z velké části jen jako "smart" a musím říct, že mimo město je to skoro jen krabička na telefonování. A dokonce i po městě když má protistrana pomalejší internet tak ani hovor přes gtalk není použitelný (a to by člověk řekl, že to nebude datově náročná záležitost) ...

Doporučení pro ostatní (hlavně kvůli cenám): používejte tarif a můžete si při prodlužování smlouvy vybojovat solidní slevy - já teď jedu za 410Kč na 240minutách hovorů a 2GB internetu - proti zahraničí bída, ale tady se cejtim docela suveréně ...
31.8.2012 00:29:41   193.179.208.xxx 00
Pane Rybko,

kde najdu ten "báječný článek o tom, co všechno se o vašich zvycích dá zjistit z toho, jakým způsobem čtete svoje elektronické knihy"?

Moc by mě to zajímalo.
2.9.2012 18:33:47   81.201.60.xxx 22
Na cloud se vubec netesim. Predne cloudovy vypocetni vykon. Kdyz zdileny vypocetni vykon vytlaci ten co mam doma, tak z trhu vytlaci klasicka pc a vlastne cokoliv s vlastnim vykonem. To sice bude k dostani ale asi tak za penize za ktere se dala v '91 sehnat 286ka. Cili vetsine lidi nedostupne, nasledne cloudovy vypocetni vykon bude radne zpoplatnen a bude na tom asi tak jako jsou u nas ceny za mobilni sluzby. Takze tady se neni na co tesit ale spise se bát. A to same je to s cloudovym uloznym prostorem. V momente kdy vetsina uzivatelu prestane disponovat vlastni radnou uloznou kapacitou, cloudova se pekne zpoplatni. Navic sou data ktera si do cloudu rozhodne ukladat nechci, uz jen proto ze je chci mit k dispozici vsude a porad a to jaksi s mobilnim internetem nejde, nedej boze kdyz vypadne proud.
19.8.2013 18:35:55   94.113.72.xxx 00
Přesně. PSVita je propadák. Málo kvalitních her, vysoká cena... Hrůza ani pořádný prohlížeč to nemá (HTML5 tam třeba nemá podporu videa). I takové PSP má víc her
10.7.2018 07:45:12   185.184.164.xxx 00
EU parlament riesi kadejake hluposti ale aby zakazali FUP tak to nie. Potom co z toho ked mam takmer vsade kam chodim rychly LTE/4G net ked FUP aj tak splachnem ani nie za 2 hodky. Staci ze si cestou pozriem priamy prenos vo futbale.
Pre uplnost u ORANGE SK znamena "neobmedzeny internet" za 40 eur mesacne FUP 5 GB + 2GB docasne navyse v aktualnej akcii . Uprostred mesiaca uz mam minute 3,5 GB a teraz aby som setril data...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

235 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 114.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.