Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Garmin EcoRouteHD – palubní počítač a diagnostika v jednom
Garmin EcoRouteHD – palubní počítač a diagnostika v jednom
autor: Daniel Wojtěch , publikováno 4.4.2012
Garmin EcoRouteHD – palubní počítač a diagnostika  v jednom

I přesto, že se na našem serveru máme zabývat spíše hardwarem a všemi tématy kolem počítačů, nedalo mi to a pustil se do testování velice zajímavého zařízení, které potěší zejména majitele vozů bez palubního počítače. A že jich vůbec nebude málo – průměrné stáří vozového parku v Česku je 14 let!


Co říci závěrem? Cena překračující 2000 Kč za zařízení, které umožňuje sledovat spotřebu a nějaké další údaje, které vás časem omrzí, je opravdu veliká. Také je dána tím, že jiný výrobce podobné zařízení nenabízí, a tak nemá žádné konkurenty. Nějaké výjimky se určitě najdou, ale jedná se spíše o čínské výrobky prodávané na eBayi apod.

Garmin EcoRouteHD – palubní počítač a diagnostika  v jednom

Velice dobrým krokem bylo zařazení podpory pro telefony s OS Android. Bez ní by byla prodejnost rozhodně nižší. Škoda je, že program postrádá český jazyk, ale to se doufejme časem změní.

Není také zrovna pohodlné při každé cestě spojovat modul s telefonem či navigací. Nějakou chvíli to trvá, a to mě zrovna nepřijde pohodlné. Zastávám názor, že není nad klasický palubní počítač nebo orientační počítání spotřeby svépomocí. Pokud máte ale starší automobil, Garmin EcoRouteHD funguje, dokáže zobrazit velké množství údajů a nemáme k němu žádné významnější výtky.

Garmin EcoRouteHD – palubní počítač a diagnostika  v jednom

Za zapůjčení navigace a modulu děkujeme společnosti Alza.cz

Garmin EcoRouteHD – palubní počítač a diagnostika  v jednom



Tagy: garmin  ecoroute  nuvi  1390  navigace  počítač  diagnostika  auto  test  recenze  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.4.2012 05:56:33   217.197.148.xxx 51
Já používal Evolve navigaci a v té době měla to co garminu se mohlo zdát,i když Garmin jako značka patří mezi ty nejlepší má taky své mouchy .Začíná to cenou za značku přes náběh k satelitům po průjezdní body atd.
Naštěstí jsou na výběr další solidní výrobci jako tomtom ,mio,nuvi,navigon
a v neposlední řadě co testuji tak prestigio které sice patří do lowend ale naviguje stejně ne-li líp jako Garmin!
Navíc pokud tam dáte Igo primo s mapama Teleatlas rozhodně nepojedete přes zahrádky či do jednosměrky opačně nebo nedej bože přes polňačky k dálnici jako u jiných map!
4.4.2012 06:38:41   93.99.208.xxx 24
Existuje nějaký seznam čidel pro určitá auta? Některé né zrovna eco informace by se hodily...např. teplota oleje, teplota nasávaného vzduchu atd... Myslim že své lidi si to najde, ale ekologisti to zrovna nebudou.
4.4.2012 09:32:17   194.228.201.xxx 20
Teplotu oleje i nasavaneho vzduchu lze vycist u novych aut z jednotky. U starsich si musis poradit jinak (budik + cidlo). Ostatne jestli mas moznost pripojit auto na diagnostiku, tak tam jsou k videni veskere info.
4.4.2012 06:44:42   213.192.1.xxx 122
1. Navigace na PCtuningu? Nevim
2. Nemůžu si pomoct, ale ze spousty screenshotů mi připadá, že někdo aplikaci špatně přeložil a místo "spotřeba" tam dali "úspora". Což je trochu matoucí.
3. Zaujala mě věta: "Děsivý je údaj o vyprodukovaném uhlíku, kde již za 16 Kč vyprodukuji 1,3 kg uhlíku."

To je trochu moc ne? Kdyz vezmu 0.48L nafty a spocitam hmotnost: 0.48*0.84 tak je to ~0.4 Kg. Podil uhliku v nafte je 87%, takze 0.4 * 0.87 = 0.348Kg uhliku v nafte za 16 Kč. Mužete mi někdo říct, kde se při spalování veme ten další (skoro) kilogram uhlíku jak to spočítala na navigace? Nebo kde jsem udělal chybu? Nebo to ma být celková uhlíková stopa na výrobu a spálení nafty za 16Kc?
4.4.2012 12:45:35   90.178.56.xxx 50
Chybu jsi neudělal nikde, navigace to takto spočítala proto, že je to navigace: pokud chci diagnostiku na auto nebo palubní počítač, koupím si ten - zkalibrovaný a určený právě na konkrétní vůz a motor. Navigace svádějí bitvu se smartphony, takže se snaží zaujmout něčím navíc, bohužel Garmin v tomhle případě očividně sáhnul vedle. Údaje jsou zkreslené a lze je brát s rezervou jako hodně orientační - o perpetuum mobile k výrobě uhlíku ani nemluvím.
4.4.2012 06:51:08   90.177.211.xxx 140
"Děsivý je údaj o vyprodukovaném uhlíku, kde již za 16 Kč vyprodukuji 1,3 kg uhlíku."

Je vůbec možné "vyprodukovat" z 0,5l nafty 1,3 kg uhlíku?

Hustota nafty je dle wiki 0,84 g/cm3 takže tam tolik uhlíku být nemůže.


Umí online zobrazovat data z čidel nejaký diagnostický program? Chtěl bych to zkusit, ale tohle tedy ne.
4.4.2012 08:11:22   147.229.198.xxx 114
ty cisla jsou uplne mimo "Při rozjezdech není problém dosáhnout aktuální spotřeby až ke 200 litrům na 100 km." ... to ma mozna tak F1 a jakmile to vyhodi podobny udaj, urcite to rozhazi ostatni prumery a je to uplne zbytecny
4.4.2012 11:52:42   90.177.211.xxx 81
Těch 200 l/h bych nespochybňoval, když auto stojí a běží motor je spotřeba nekonečná(na 100km). Čili spotřebu 200 l/100km v určité fázi rozjezdu mít bude (nějakou tu desetinku sekundy :-).

Jak se s tím vypořádá software při průměrování je otázka druhá a moji důvěru prostě nemá.
4.4.2012 22:01:30   178.143.250.xxx 10
To je fakt. ja ked sa s autom rozbieham tak mi to na palubaku na chvilu ukaze 99,9l/100Km. a kazdych 30m sa mi prepocitava aktualna spotreba. takze po chvilke to spadne pri rozjazdoch cca na 20 a potom ked idem rovnomerne tak cca sa drzim medzi 3-6 litrov ak idem po meste s velmi jemnou nohou, na dialnici cca tych 5 - 6 litrov, zalezi od poveternostnych podmienok.
4.4.2012 08:21:15   109.238.43.xxx 61
Uvedené čidlo mám a ve vozidle jej používám. Mám hybridní Toyotu Prius a všechna uvedená měřidla mi fungují. Samozřejmě, že Prius má palubní pořítač a má i navigaci. Já si to pořídil hlavně kvůli těm měřidlům ke snímání údajů z čidel a také jsem získal otaáčkoměr, kterým hybridní vozidlo není vybaveno. Jako display pro zobrazování používám navigaci nüvi 1490. Vše funguje jak má.
4.4.2012 08:39:57   195.212.29.xxx 42
Znackove a predrazene zariadenie. Na diagnostiku ale vhodne nieco uplne ine. Za par eur sa da kupit bluetooth diag a k tomu vhodny soft (ci uz do laptopu alebo mobilu).
Napriklad toto -> http://www.buyincoins.com/details/ob d-ii-bluetooth-car-elm-327-reader-diagnostic-scanner-product-5812.html
Otazne je ci to bude fungovat. Predsalen Cina je Cina... :-)
4.4.2012 13:17:08   62.245.126.xxx 40
Taky jsem trosku pohledal na internetu jak je to s temi kompatabilnimi vozidly a autor nejspis prehledl IN ve slove incompatible nebot dle tohoto odkazu: http://www8.garmin.com/services/ecoroute/incompatible.html
jsou vyjmenovana vozidla,udavane autorem jako kompatibilni, dle vyrobce NEkompatibilni..
4.4.2012 17:30:16   81.200.55.xxx 00
MaT0.1 napsal:
http://www8.garmin.com/services/ecoroute/incompatible.html
jsou vyjmenovana vozidla,udavane autorem jako kompatibilni, dle vyrobce NEkompatibilni..


Děkujeme za upozornění, opravíme...
4.4.2012 17:52:03   90.180.253.xxx 30
Netvorus napsal:
1. Navigace na PCtuningu? Nevim
2. Nemůžu si pomoct, ale ze spousty screenshotů mi připadá, že někdo aplikaci špatně přeložil a místo "spotřeba" tam dali "úspora". Což je trochu matoucí.
3. Zaujala mě věta: "Děsivý je údaj o vyprodukovaném uhlíku, kde již za 16 Kč vyprodukuji 1,3 kg uhlíku."

To je trochu moc ne? Kdyz vezmu 0.48L nafty a spocitam hmotnost: 0.48*0.84 tak je to ~0.4 Kg. Podil uhliku v nafte je 87%, takze 0.4 * 0.87 = 0.348Kg uhliku v nafte za 16 Kč. Mužete mi někdo říct, kde se při spalování veme ten další (skoro) kilogram uhlíku jak to spočítala na navigace? Nebo kde jsem udělal chybu? Nebo to ma být celková uhlíková stopa na výrobu a spálení nafty za 16Kc?


Ne, jen to bude blbě přeložený CO2, které se uvádí a hlídá jako parametr. Protože se diesel směšuje s kyslíkem v poměru cca 3:1, 1,3kg CO2 z 0,35kg nafty zhruba sedí.
11.4.2012 21:08:45   109.80.23.xxx 00
A kde kdo zjistil ze se nedaji pridat prujezdni body? ja mam 1390T a tam to jde. Staci kliknout na novy bod na mape.jako novy cil myslim a v tom vyjede nabidka jestli ten "cil" ma byt prujezdny bod nebo ne...
15.4.2012 08:49:13   88.101.96.xxx 30
Jak už se v diskuzi zmínilo, stačí koupit libovolný OBD II adaptér s UBS kabelem nebo lépe bluetooth (vyjde do 300 Kč i s poštovným) a pak použít na mobilu vhodnou aplikaci, na Android např. Torque (na SvetAndroida.cz brzy vyjde recenze). Navíc můžete zaznamenávat i video trasy a v něm promítnuté libovolné údaje (otáčky, spotřeba, zrychlení, zátěž motoru, výkon, ... google mapa s aktuální polohou atd.)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

29 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.