Garmin EcoRouteHD – palubní počítač a diagnostika  v jednom
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Garmin EcoRouteHD – palubní počítač a diagnostika v jednom

Garmin EcoRouteHD – palubní počítač a diagnostika v jednom | Kapitola 4

Daniel Wojtěch

Daniel Wojtěch

4. 4. 2012 03:00 16

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Balení a příslušenství 3. Instalace 4. Funkce navigace 5. Funkce Androidu 6. Závěr

I přesto, že se na našem serveru máme zabývat spíše hardwarem a všemi tématy kolem počítačů, nedalo mi to a pustil se do testování velice zajímavého zařízení, které potěší zejména majitele vozů bez palubního počítače. A že jich vůbec nebude málo – průměrné stáří vozového parku v Česku je 14 let!

Reklama

Jakmile bude navigace se zařízením propojená, povolí vám vstup do příslušné nabídky, ve které lze nalézt velice zajímavé funkce.

Garmin EcoRouteHD – palubní počítač a diagnostika  v jednom
i Zdroj: PCTuning.cz

Funkce "Úspora paliva, Měřidla a diagnostika" jsou dostupné pouze při nastartovaném motoru. Pokud tomu tak není, zcela se z nabídky vymažou.

Garmin EcoRouteHD – palubní počítač a diagnostika  v jednom
i Zdroj: PCTuning.cz

První funkce se skrývá pod názvem ecoChallenge a poskytne vám informace o stylu jízdy. Pokud vše svítí zeleně, jedete úsporně, pokud žlutě nebo až červeně, není to zrovna ideální. Přiznám se, že zeleného hodnocení se mi podařilo získat pouze při jízdě z kopce se zařazeným kvaltem či ustálenou rychlostí na nejvyšší rychlostní stupeň.

Garmin EcoRouteHD – palubní počítač a diagnostika  v jednom
i Zdroj: PCTuning.cz

Asi nejzajímavější funkcí je ta, která vás informuje o aktuální a průměrné úspoře paliva. Toto je opravdu zajímavé a někdy až děsivé sledovat. Při rozjezdech není problém dosáhnout aktuální spotřeby až ke 200 litrům na 100 km. Děsivý je údaj o vyprodukovaném uhlíku, kde již za 16 Kč vyprodukuji 1,3 kg uhlíku. Nedokážu si představit výslednou hodnotu při nějaké delší cestě...

Pokud se při jízdě nudíte, tak vás zaručeně zabaví funkce "Měřidla", kde si lze dle libosti nastavit údaje, které chcete sledovat.

Dostupnost čidel závisí na vašem autě. Já jich tu měl poměrně hodně.

Dle výrobce zařízení umožňuje snímat okamžitou spotřebu paliva, otáčky motoru, teplotu nasávaného vzduchu, teplotu chladící kapaliny, oleje, tlak oleje, pozici plynového pedálu, stav motoru, zatížení motoru, napětí baterie a informace o klimatizaci.

Možné je také vyčíst paměť závad, kterou výrobce naučil 4300 chybovým kódům. Ta, kterou mi hlásí jiná (profesionální) diagnostika, mezi nimi nejspíš chybí, protože mi to nenalezlo žádné kódy. Hláška o tom, že je vůz připraven na testování emisí na mne vypadla u každého testovaného vozu.

Pokud ale nějaký kód přeci jen nalezne, je možné ho vymazat, a tak zjistit, zda se jednalo jen o přechodnou závadu. Pokud se objeví znovu, bude skutečně něco špatně.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama