Garmin EcoRouteHD – palubní počítač a diagnostika v jednom | Kapitola 3
Seznam kapitol
I přesto, že se na našem serveru máme zabývat spíše hardwarem a všemi tématy kolem počítačů, nedalo mi to a pustil se do testování velice zajímavého zařízení, které potěší zejména majitele vozů bez palubního počítače. A že jich vůbec nebude málo – průměrné stáří vozového parku v Česku je 14 let!
Prvním krokem před instalací EcoRoutu do vozu je zjistit, kde se nalézá diagnostická zásuvka. U některých výrobců se to může lišit, ale zpravidla bývá u levé nohy řidiče nebo dokonce v odkládací schránce či nohou spolujezdce. Pokud si přesto nejste jisti, bude asi nejlepší nahlédnout do návodu o vozidle.
To, že je zařízení nepřipojené poznáte dle toho, zda v menu navigace chybí u ikonky EcoRoutu logo "HD". Prvně budete vyzváni k nastavení profilu vozidla.
Zvolíme si tedy typ paliva, které používáme. Nabízené jsou standardně nafta, benzín, ethanol, LPG a CNG. Pokud vlastníte hybridní vozidlo, tak se vás na tuto skutečnost zařízení zeptá až po nastavení následujících údajů.
Já si zvolil typ paliva nafta a další údaje o spotřebě jsem vytáhl z velkého technického průkazu. Cenu PHM jsem zvolil dle posledního tankování.
Ještě (nejlépe) před zastrčením klíčku do zapalování zařízení připojte.
V dalším kroku je důležité otočit klíčkem do druhé polohy, kdy se rozsvítí kontrolky palubní desky a vyčkat až se navigace spáruje se zařízením. U jednoho z testovaných vozů jsem musel mít dokonce nastartováno, aby došlo k detekci zařízení. Podle kontrolky na EcoRoutu lze poznat, zda je vše v pořádku a nečekáte zbytečně. Pokud bliká nebo svítí zeleně, tak je vše v pořádku a pokud bliká střídavě zelená s modrou, tak je někde chyba a nejlepší bude celý proces opakovat.
Jakmile bude navazování spojení dokončeno, budete o tom informování příslušnou hláškou a v menu navigace se objeví již zmiňované logo "HD" u zeleného listu.