Úvaha: Povánoční výprodeje, podvody v přímém přenosu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Úvaha: Povánoční výprodeje, podvody v přímém přenosu

Úvaha: Povánoční výprodeje, podvody v přímém přenosu | Kapitola 4

Jiří Zahrádka

Jiří Zahrádka

28. 12. 2011 03:00 60

Seznam kapitol

1. Historický základ 2. Velké sliby 3. Ranní kocovina 4. Úloha médií

Až vám dojde na mail leták o bomba slevách na veškerou elektroniku, nebo vám dá pěstí do oka křiklavý banner na nějakém serveru informujícím o tomtéž, zkuste před hektickým nákupem srovnat ceny. Za posledních několik dní se sice rozjel kopec fantastických totálních výprodejů, v drtivé většině jsou ale jen totálně na nic.

Reklama

Mediální svět stojí na vodě, informovat může kdokoli bez jakýchkoli zkoušek, licence, vzdělání. Drtivá většina médií jsou zcela normální soukromé společnosti, jejichž posláním není objektivita, ale kliky a zisk z reklamy. To je třeba si uvědomit hned na začátek.

Hlavou mi tedy běží, jestli je povánoční kampaň všech médií ve stylu „Pozor, začaly 70% výprodeje“ regulérní placenou inzercí velkých řetězců, anebo jestli jsou novináři opravdu už tak zdegenerovaní množstvím práce, že automaticky věří všemu, co jim kdo řekne.

Úvaha: Povánoční výprodeje, podvody v přímém přenosu
i Zdroj: PCTuning.cz

Osobně si myslím, že pravdou je druhá možnost. Jinak si nedokáži vysvětlit, proč o „slevách“ informuje Český rozhlas a Česká televize, tedy veřejnoprávní instituce, u kterých musí jít PR články zcela stranou a inzerce musí být jasně označená. Pokud by kdokoli z jejich redaktorů strávil ověřováním informací alespoň 5 minut, nikdy by takové zprávy nemohl pustit do éteru. Tím hůře, že nad sebou mají mít chytřejší editory a ti ještě chytřejší šéfredaktory.

Ať si soukromá média informují o čem chtějí v kvalitě, jakou si sami nastaví. Je na jejich rozhodnutí, jestli si pak udrží čtenáře (ze setrvačnosti většinou ano). Od institucí, u kterých platím nemalý paušál (koncesionářský poplatek) na jejich provoz, se mi ale falešné zpravodajství nelíbí ani trochu.

V prakticky každé diskusi na velkých serverech se pod aktuálními články lidé rozčilují, že jsou ve „slevových“ článcích lži a realita je jinde. Schválně si to zkuste najít. Jak to ale vypadá, novináře to nezajímá a dál jedou jako kolovrátek články o bomba slevách. Do reálných slev z USA přitom máme stejně daleko jako do Ameriky samotné, a to ještě na gumové velrybě. Místo hlídačů demokracie jsou z nás přihazovači pod kotel.

Podvod v přímém přenosu nicméně pokračuje. O slevách budeme číst aktuální zpravodajství minimálně do poloviny ledna. A teď už tu neseďte, za rohem mají televize za polovinu.

Úvaha: Povánoční výprodeje, podvody v přímém přenosu
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama