Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Úvaha: Microsoft to nemá lehké. Windows 8 moc kombinují
Úvaha: Microsoft to nemá lehké. Windows 8 moc kombinují
autor: Michal Rybka , publikováno 30.9.2011
Úvaha: Microsoft to nemá lehké. Windows 8 moc kombinují

Podle Microsoftu byla většina uživatelů, kteří si stáhli developerský build Windows 8, nadšena z nového rozhraní Metro. Po pravdě řečeno, kdo čekal něco jiného? Přizná někdy šéf, že udělali něco špatně? Těžko. A pokud ano, bude to vždy ve srovnání s novým a lepším produktem ve stylu „předtím jsme se trochu mýlili, ale tohle bude vážně super“.


Dovedu si zcela představit, že by rozhraní Metro bylo výlučně určeno pro tablety a nebo nějaká podobná zařízení. Přísně vzato, na tablet není možné jednoduše nasadit náročnější desktopovou aplikaci – i když jede, je ergonomicky optimalizována na klávesnici a myš, případě další periferie. Používat klasický Excel na tabletu je nepraktické, i když software rozjedete. Proto vlastně vznikly konvertibly – aby na dotykovém stroji bylo možné skutečně používat normální aplikace.

Úvaha: Microsoft to nemá lehké. Windows 8 moc kombinují

To samé platí i naopak: aplikace navržené pro dotykové ovládání jsou na klasickém PC jednoduše divné. Konvertibly jsou ale poměrně nepraktické, v obou svých rolích jsou poněkud neohrabané a navíc jsou zbytečně složité.

Úvaha: Microsoft to nemá lehké. Windows 8 moc kombinují

zdroj: brothersoft.com

A naprosto stejný dojem mám z duality Metro – Desktop. Je to vlastně takový convertible softwarového světa, napůl normální, nijak překvapivá Windows, napůl radikálně změněný, zajímavý, ale pro desktop nepraktický design. Nejsem si jistý, zda to hodlají prodávat vážně v té podobě, v jaké jsou nyní Windows 8 ke stažení – možná to přehodnotí a opravdu to rozdělí na dvě verze. Současný slepenec je matoucí a divný.
Ale co vám budu vyprávět? Stáhněte si vývojářskou verzi Windows 8 sami a vyzkoušejte si je. Má to tři až pět GB, rozhodně to je zajímavé a stojí se za to na ně podívat!

Odkaz je zde

 



Tagy: rybka  úvaha  windows  microsoft  metro  gui  ui  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
30.9.2011 04:44:42   78.80.16.xxx 324
Článek je pěkný, ale chtělo by to nějaké video k dané tematice. Je hezké o tom číst, ale není zase tak snadné si to představit (až na to malé procento uživatelů, kteří betaverzi mají někde nainstalovanou)
30.9.2011 07:19:13   89.111.108.xxx 60
Co bych dal za betu, je to jen developer preview, na hry docela v pohodě, ale Skype mi nefunguje, VLC trochu zlobí, WinAmp se občas sekne...no vlastně celé Win8 se občas zastaví na čtvrt až půl minuty:-) Nejhorší je, že mi zlobí vypínání a občas spánek, takže musím restartovat a vypínat ručně
30.9.2011 06:09:44   114.152.97.xxx 152
uz jsem to mel stazene hned jak to vyslo, ale instaloval jsem to az po precteni dnesniho clanku. Prijde mi, ze autor najednu stranu chvali apple za inovativni a nekonformni pristup a na strane druhe strane za ten sami pristup odsuzuje microsoft. Jestli jsou windows 8 krok spravnym smerem nebo ne, to ukaze az cas. Hral jsem si s tim 10 minut na pc a ta cast pro tablety mi prijde pekna, na druhou stranu cast pro pc jsme zatim nebyl schopen pochopit ;p paradni je, ze to lze instalovat z windows 7 bez uziti dvd nebo usb, takze vsem doporucuju vyzkouset, instalace je hracka
30.9.2011 07:02:41   81.19.35.xxx 213
Je snad nadmíru jasné že ty dvě nádstavby nejsou určený pro desktop PC. To METRO je určeno pro touch-zařízení a tablety. A pak budou verze bez METRO rozhraní. Nevím kde autor článku bere tyto nepodložené informace. Snad i logickou úvahou se dá dojít k tomu že Microsoft nebude přece chtít aby uživatelé měli většinu Microsoftích aplikací 2x.
30.9.2011 07:21:21   89.111.108.xxx 131
Podle mě tahle verze je cca ideální pro all-in-one pc, dotykové notebooky a různě tablet-notebook hybridy, na normálním PC metro aplikace nic moc, na druhou stranu mi nevadí, jen mi chybí starý start.
30.9.2011 08:16:19   194.228.220.xxx 121
presne tak Mozna to povede k tomu, ze se zacnou vyrabet daleko vice dotykove displeje. Tam by potom Windows kralovalo.
Navic je, jak uz vyse nekdo pise, zrejme, ze tento kockopes je spise takove technologicke demo. Kdo bude chtit pouze desktop tak o Metru ve finalni verzi ani neuslysi
30.9.2011 14:35:23   78.111.121.xxx 122
Naprostý souhlas. Nedovedu si představit, že by uživatel na jednom stroji(PC, tablet,...) potřeboval obě rozhraní najednou. Kdo si koupí tablet, tak v drtivé většině na něm nebude chtít programovat, nebo vytvářet cosi v excelu, ale bude ho používat na konzumaci obsahu. A v tom případě vůbec nebude třeba používat klasický desktop. Podle mě autor článku s úvahou trochu přestřelil.
30.9.2011 07:11:48   89.176.31.xxx 17
RedFan napsal:
Je snad nadmíru jasné že ty dvě nádstavby nejsou určený pro desktop PC. To METRO je určeno pro touch-zařízení a tablety. A pak budou verze bez METRO rozhraní. Nevím kde autor článku bere tyto nepodložené informace. Snad i logickou úvahou se dá dojít k tomu že Microsoft nebude přece chtít aby uživatelé měli většinu Microsoftích aplikací 2x.


Chtěl by... proto budou win 8 pro ARM kde x86 aplikace nebudou fungovat... ale kdyby x86 aplikace pro desktop a pro pad byly placené extra, tak by se jim na to každý z vysoka a pořídil by si tablet s androidem... proto MS spoléhá na to, že když už bude mít člověk office na desktopu tak si je raději zdarma přetáhne na pad, než aby se učil třeba android...

Otázkou je, jak to bude vypadat s výkonem... jestli android pad bude mít 1W ARM a 1GB RAM a bude nadšený.. a windows pad 35W ULV čtyřjádro a 4 GB ram aby to nějak šlapalo,a tak to nemůže "na baterky" vyhrát a wowowowo tom to je.. pad co se po 30 minutách odporoučí si nikdo nepořídí
30.9.2011 08:28:02   212.80.83.xxx 89
Sice mám staženo již nějakou dobu,ale nějak jsem se k vyzkoušení nedostal a jak to vypadá,tak u ledu to zůstane natrvalo.
Na můj moderní bezdotykový monitor se to opravdu nehodí.
30.9.2011 09:31:53   85.207.55.xxx 70
já si nejsem tak jistej že MS udělá dvě různé verze. co se MS nechal slyšet, tak Metro je součástní jádra systému, běží vedle a na stejné úrovni jako desktopové jádro. za mě osobně bych bral samostatnou desktopovou vrzi, pak verzi pouze s metrem pro tablety a tuto kombinovanou pro kombinované tablety/počítače.

jinak umíte si představit v metru aplikace jako adobe photoshop, after effects či 3dmax? no třeba nám to udělají dlaždicově a přehledně, pak bude z photoshopu takové hezčí malování, ale půjde ovládat prstem
30.9.2011 10:04:41   195.47.14.xxx 103
Nevim, zatim jsem nemluvil s nikym kdo by z Metra byl jakkoliv nadseny.. Prijde mi to vyjadreni jako sveho Balmerovy nadsene vykriky jak jsou vsichni uneseni z Vist..
30.9.2011 10:16:51   82.114.193.xxx 168
Pritom by stacilo tak malo - priznat si, ze ne vsichni uzivatele vyuziji vsecky ty zpomalovaci sluzby windows a umoznit pri instalaci vybrat si co tam chci a co ne jako ve starickych windows 98, nebo v kazdem linuxu. Ovsem mocny microsoft prece nejlepe vi co vsechno je pro vas dobre a mistem dnes taky neni treba setrit, takze po vzoru applu vam tam nacpe uplne vsecko at si taky uzijete stahovani zabezpeceni der vsech tech programu, ktere nikdy nevyuzijete. A o ergonomii se u microsoftu nema cenu bavit - maximalne tak o jejim neustalem snizovani na ukor silenych designeru desktopu - nejdrive zacali schovavat polozky ve start menu, aby clovek musel klikat na dalsi pokazde jak blbec, pak pro jistotu zlikvidovali vsecky standartni ikony na plose, aby meli nudici se reditele neruseny vyhled na pozadi a dorazili to ve viste omezenim velikosti start nabidky na cca 15% plochy, takze pri vyhledavani mezi instalovanymi programy musite mit bud fotografickou pamet (abyste v uzasnem search baru vedeli jak se to vlastne menovalo) nebo se urolujete k smrti listovaním mezi instalovanymi programy v pidi okynku (a bude hur s neustalym zvetsovanim monitoru). K cemu mam 24 palcu monitor a full hd rozliseni, kdyz mi start menu vyuzije jen mini rozek nekde dole?
Metro by melo byt volitelne instalovatelna nadstavba a na destopech bysme se pak s nim vubec nemuseli potkat. Bohuzel jak microsoft ukazal u media center edice, tak to tam narve natvrdo a pokoj od nej budou mit maximalne tak nestastnici co dostanou starter verzi.
30.9.2011 10:38:52   89.111.108.xxx 10
Ve Vistě šla(a nejspíš stále jde) Start nabídka docela podstatně zvětšit.
30.9.2011 12:44:27   90.177.243.xxx 60
Kde a jak? Pomocí přispůsobení nabídky start se mi povedlo pouze nafukování do výšky, ale lepší by bylo mít zobrazeny "Všechny programy" v několika sloupcích jako u XP.
30.9.2011 13:53:58   192.108.125.xxx 22
Skús vyskúšať VistaStartMenu, mal by si byť spokojný, je to aj pre Win7, aj 64-bit. Máš tam platenú, aj free verziu, väčšine ludí stačí aj tá free.
http://www.vistastartmenu.com/index.html
30.9.2011 14:03:16   213.192.19.xxx 69
no jako nevím jak vy, ale já přes start ve win7 spustím drtivou většinu programů o několik desítek procent rychleji než na xp. Možná i o víc. Sledujte: Stisknu klávesu Start, napíšu "file", tím na mě okamžitě vypadne Filezilla a stiknu Enter. Časová náročnost 3-4 vteřiny. A to nemluvím o tom, že používám v 90% případů cca 15 programů, které mám připnuté na liště. Časová náročnost spuštění je ještě nižší. Dokážu si představit, že pokud je někomu 55 a bavilo ho před lety procházet několika úrovněmi startu ve win98, asi se těžko přizpůsobí...ale mladý člověk?
30.9.2011 19:29:10   78.98.1.xxx 01
to vlask:

suhlas s moznostou vybrat si pri instalacii co chem. Media player,movie maker, outlook express, internet explorer a dalsie veci nepouzivam a predsa ich tam musim mat a stahovat updaty.
Mna start menu netrapi mna skor trapi ako skomplikovali niektore nastavenia, skomplikovali control panel a chovanie systemu. Obycajny clovek niektore veci nema sancu nastavit alebo sa v nich vyznat.
1.10.2011 07:59:04   94.113.27.xxx 41
Udělám vám radost - Outlook Express ani Movie Maker už ve Windows dávno nejsou a na odebrání Media Playeru a IE stačí použít kouzlo - Control Panel / Programs / Turn Windows Features on or off...
30.9.2011 10:55:25   90.176.190.xxx 40
Dvě odlišné verze IE jsou již od dob Win Vista.
30.9.2011 11:13:10   46.226.16.xxx 50
Myšlenka jednoho operačního systému na všechna zařízení je dobrá. Těžko proveditelná, aby pro každé zařízení byl systém dostatečně optimalizován, ale dobrá.
30.9.2011 11:28:27   213.195.224.xxx 00
Pěkný článek, jen by to chtělo trošičku zamaskovat to, že se autor naučil nové slovo(pojem) tj. ergonomie, tak jako píše v jedné kapitole, že "Shortcutů by nemělo být moc."
30.9.2011 12:24:23   15.203.169.xxx 20
Podla mojho nazoru sa vo finalne verizii bude dat nastavit defaultne rozhranie. Je zrejme, ze pre enterprise pouzivatelov Metro nema vyznam. Urcite to pojde prednastavit cez GPO a aj lokalne. Toto by som bral naozaj iba ako demo ukazku, kde sa snazili ukazat uplne vsetko a naraz. Vela ludi to zrejme pomylilo a nadobudli dojem, ze takto zmiesane to bude vyzerat na kazdom pocitaci. Urcite nebude.
30.9.2011 12:40:35   89.111.108.xxx 20
Podle mě bude metro schované jako Media Center a většina lidí o něm na desktopu nebude ani vědět.
30.9.2011 13:10:36   81.201.62.xxx 30
Abych se přiznal, tak mi naprosto unikl důvod proč vydávat nové Windows? resp. jaký je duvod upgradu z mě dost vyhovujicich Win7, se kterými v zásadě nemám problém? Obyčený uživatel je poslední kdo se rád učí nové věci a z hlediska zkušenějších uživatelů nevidím tu zásadní změnu, která nás přimněje nainstalovat osmičky...
30.9.2011 13:17:28   90.177.243.xxx 30
Konkurence pro iPad
30.9.2011 15:23:43   213.220.219.xxx 40
peníze? directx 12 bude také nejspíš W8 only .. metro je jen výmluva, kterou málokdo na desktopu/notebooku použije ... W7 se dobře prodává, ale je třeba to udržet i v konkurenci tabletů
30.9.2011 15:55:44   114.152.97.xxx 90
Mozna je to blbost, ale napadla me takova teorie. Windows 8 budou neco jako Visty. Prichazeji po operacnim systemu, jez je velice oblibeny a prichazeji se spoustou novinek na ktery lidi nejsou zvykli. Tipnul bych si ze, ze dobre chyti na tech arm proc. tabletech, ale na desktopu to bude mit tak do 20% lidi. Jejich ukolem, je pripravit pole pro nove, podobne revolucni (ale neodsuzovane) a jiz odzkousene windows 9.
30.9.2011 13:15:49   85.161.91.xxx 80
stejně to nakonec dopadne tak že někdo vyrobí aplikaci jako je nLite a tam půjde Metro a blbinky okolo ořezat a bude klid
Ale vzhledem že je tohle preview tak předpokládám že ve finále budou různé edice jako dnes a pochybuje že by v takové obdobě Win 7 Profi bylo aktivované Metro, to spíš bude v multimediální verzi.
30.9.2011 15:19:16   213.220.219.xxx 40
další výborný článek, díky!
30.9.2011 15:52:45   78.80.16.xxx 00
Promiň, máš pravdu Taky ji mam staženou, ale ještě jsem se k tomu nedostal.
30.9.2011 18:35:51   90.178.49.xxx 49
Když jsem si tenhle komentář přečetl neudržel jsem se a musel se smát.Slyšel jste někdy o ovládacích panelech?V nich celkem snadno upravíte celý system včetně vypnutí těch pro Vás "nepotřebných a zatěžujících funkcí, které nikdy nevyužijete" nedovedu si představit jaký bordel máte v PC když si nedokážete zapamatovat nástroje které při práci s ním používáte a pokud máte na každý úkon milion programů a "urolujete se k smrti v pidi okýnku" tak je nejspíš něco špatně u Vás a ne u microsoftu."K cemu mam 24 palcu monitor a full hd rozliseni, kdyz mi start menu vyuzije jen mini rozek nekde dole?" Nedokážu si představit co všechno v tom menu chcete mít že Vám nestačí, takové jaké je, ale jestli máte 10 přehrávačů medií, 6 prohlížečů webu, 15 programů na komunikaci a další podobné počty aplikací na jednotlivé úkony, tak není špatná ergonomie windows ale Vaše užívání PC.
30.9.2011 19:18:51   94.113.62.xxx 80
Přestože jsem Linuxák, samozřejmě odkojenej Windowsama, se zájmem jsem si přečetl tento článek, protože i v Linuxu dochází k podobným "převratným" změnám, které většina komunity nese nelibě, jako například nové grafické rozhraní Gnome 3, nebo grafická nástavba Unity, kteráž jsou až nápadně podobně nepraktická. Prostě klasika asi brzo zmizí, a všichni se svorně budeme muset učit ovládat ty výtvory retardovaných vývojářů, protože oni jsou přece ti, co nejlépe ví, co my potřebujeme. Teď už by mě jen zajímalo, kdo od koho tyhle nápady okopíroval.
30.9.2011 19:29:09   78.80.78.xxx 50
Mno Metro je hezké, ale uživatelsky nekonfigurovatelné. Dlažnice by měly mít možnost transparentnosti + na pozadí obrázek. V metro ovládacích panelech, ne tu brutální bílou na pozadí, to samé v mailech. Bílá na 24" LCD vypaluje oči. Určitě by měla být možnost to celé vypnout pro uživatele desktopů ve standardu, ale trend v linuxu aka Unity nebo v nejnovější Mandrivě spíše inklinuje k defaultu "Velká nabídka start". Zajímavé bude sledovat jak se zapotí programátoři při vytváření Metro/ne-metro aplikací. Hold to, že existuje IE10 tak či onak neznamená, že bude existovat v tom samém provedení např. Photoshop
Btw Microsoft to myslí s dlaždicema hodně vážně, protože Windows 8 Server je maximálně Metroidní, až jsem z toho paranoidní
2.10.2011 13:52:49   213.192.19.xxx 20
zspasitel napsal:

Btw Microsoft to myslí s dlaždicema hodně vážně, protože Windows 8 Server je maximálně Metroidní, až jsem z toho paranoidní

Tomu se mi nechtělo věřit, ale nějaká ta videa o Windows Server 8 to potvrzují, to je hrůza

Že si uživatelé tabletů budou chtít hrát s dlaždicemi, to ještě celkem pochopim, ale nějaký server admin? To je kravina.
30.9.2011 22:19:10   92.60.57.xxx 71
siaham po instalacke XP....
14.10.2011 21:47:13   89.176.243.xxx 00
Se jednou fanoušci naserou a udělaj XP2 a vykašlou se na 8, 7 a Vistu.
30.9.2011 22:22:47   92.60.57.xxx 30
martin022 napsal:
siaham po instalacke XP....

a hned na to instalacke Ubuntu 11 bez unity...
30.9.2011 22:31:35   178.77.243.xxx 60
lepsi by bylo kdyby standartni prostredi byly klasicke windows s nabidkou start jak ji zname z windows 7 a metro by byla jenom nadstavba jakou je treba media center u win 7. tablety by po nabootovani rovnou spousteli metro, u konvertibilnich notebooku by se s otocenim displye prepinalo mezi metrem a klasickym rozhranim win
14.10.2011 21:46:29   89.176.243.xxx 00
To zní logicky, ale v microsoftu asi už nikdo logicky nemyslí. Ale počkal bych aspoň na betu.
1.10.2011 01:59:41   81.201.60.xxx 20
kdyz mam konvertibilni tablet a nekdy ho pouzivam jako desktop na praci a jindy jako tablet a hlavne na zabavu, kez by to slo jednoduse na jedno az dve kliknuti prepnout z metro na normal a zpet.
1.10.2011 16:53:17   178.40.191.xxx 26
Tohle mě opravdu nesmírně těší – taková skvělá zpráva...!
Konečně si i my, linuxáci, dosud nemilosrdně stíháni schizmatem KDE–GNOME, můžeme vychutnat tuhle pomstu vůči windowsákům...
14.10.2011 21:45:33   89.176.243.xxx 10
Asi brzo taky přejdu na linux, jestli mi budou cpát ňáký metro.
1.10.2011 16:58:23   94.229.39.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.10.2011 18:17:24   147.251.4.xxx 03
Snad popisu srozumytelne, nad cim prave premyslim.
V tomto momentu si dovedu zive predstavit konec klasickeho mysaka. Vedle klavesnice by to misto ni sluselo 10-12" dotykovemu displayi zrcadlicimu okna ze standartniho displaye (obdoba toho velkeho touchpadu, co zacal prodavat Apple). Predstavuji si to tak, ze na dotehovem displayi, by mohly byt zvetsene ovladaci prvky oken z velkeho displaye ale zmenseny samotny obsah oken. Ovsem musela by byt moznost (bez znatelne prodlevy, treba "zoompinchem") zvetsit jako lupou cast te(standartne potlacene pracovni plochy s obsahem okna.
Umite si predstavit, ze pred kliknutim prstem na konkretni bunku v Excelu, nebo pred zacatkem vyberu textu ve Wordu udelate navic gesto? ale jinak by jste na malem displaji "horni listu" s minimalizaci, maximalizaci a zavrenim okna, pak "Ribbon nebo Soubor, Upravy,..., pod tim Listu nastroju, a pak dole stavovy radek a "Hlavni listu se Start tlacitkem a a hodinama? Co vy na to?

V prostredi Metro by stacilo klidne zmensene zrcadlo toho, co na hlavnim displayi.

(Win8 mam od prvniho dne, ovsem jeste prvni den jsem v registrech zakazal cele Metro a misto nej mam klasickou Nabidku Start. Vlastne tak mam osekane Win7 s rozdilnou prihlasovaci obrazovkou)
2.10.2011 18:21:42   147.251.4.xxx 00
Podminkou by muselo byt to, ze prostredi by se okamzitou promenou velikosti objektu na mensin displayi muselo od zacatku pocitat. Nesmela by to byt za odpoledne splacnuta Lupa a nespolo by dochazet k prodleve pri tom zvetsovani nastroju nebo obsahu oken.
3.10.2011 20:48:20   89.102.20.xxx 06
..a tím bohužel nemyslím jen windows, ale i autorovi články. Schválně jsem se kouknul kde tu na pctuningu byly podrobně ukázané a probrané windows 8. Nic jsem nenašel. Takže mi přijde, že si autor plete web s nějakým vlastním blogem, kde může psát o svých názorech. Co jinak může nám čtenářům říci článkem o něčem, co většina znás ještě neviděla? pod polovinou pojmů si neumím nic představit. Co pak mám asi říci na článek?? Neaktuální, jednostrané a těžko pochopitelné...
3.10.2011 20:49:55   89.102.20.xxx 00
P.S. Podle obrázků to vipadá stejnak jako win7+rainmeter
3.10.2011 20:51:22   89.102.20.xxx 00
y-kurnik ta čeština , editace nic?
7.10.2011 10:02:36   78.80.92.xxx 40
Úvodem bych chtěl napsat, že tahle úvaha se mi moc líbila - mělo to hlavu a patu, pisatel svoje argumenty vysvětloval a popisoval, takže tohle u mě moc dobrý... A teď k věci - jednak si nemyslim, že by pisatel "chváli Apple za jejich inovace a Microsoftu to pak vytýkal" jak tu někdo napsal - ten člověk četl zjevně jinej článek. A za druhý - tahle debata má podle mě většinu přispěvatelů, který bych označil jako "advanced user" a lepší (já se počítam k těm v uvozovkách:-) a pisatel je myslím taky jeden z téhle skupiny. A v tom si myslim je zakopanej pes - nedávno sem se bavil s jednim jabkařem, a ten byl unešenej, jak je to všechno supr - svoje věci má někde v úložišti u applu na webu, věci co instaluje odklikne na těch tunes a rovnou se instalujou (sami, ani neví kam-pro něj ohromný plus) žádný "kam uložit" "kam nainstalovat" atd. Tim nechci nikoho urazit, prostě je to úhel pohledu. Pro mě a další ze skupiny výše to znamená noční můru (přinejlepšim) data někde v kopru, vim prd co a kdo k nim může, věci nandaný tam kde je chci nejmíň atd. Jenže soudruzi přiznejme si - nás je míň než těch druhejch a mam pocit, že řádově míň. Takže logicky (komerčně) dochází k tomu, že největší hráči chtějí opustit "klasiku" a nacpat všem na stoly dotykový all-in-one pc... Z mýho pohledu by (alespoň pro mě) bylo nejlepší zachovat určitou modularitu systému, a při instalaci mít možnost prostě ty sračky v advanced installu odškrtat, protože je nikdy dobrovolně nepoužiju (na to byla moje myš moc drahá:-)) Takže doufám, že ten závěr nebude jenom zbožné přání jinak nás čekaj opravdu krušné časy:-)
14.10.2011 21:44:14   89.176.243.xxx 00
Taky by se mi to tak líbilo. Jako to bylo u starejch Woken, tam taky byl výběr se součástma systému který se maj nainstalovat, nechápu proč už to tam neni. Si myslej že ty systémy instalujou cvičený opice nebo co?
7.10.2011 10:59:41   193.95.172.xxx 00
"U rozhraní Metro mi připadá, že se s klávesnicí moc nepočítá: lidi jsou naučení, že při čtení pokračují obvykle stiskem Space a nebo PgDn. U čtečky News ale tyhle klávesy nefungují, ovládání se drží „geometrické logiky“: šipky doprava a doleva skáčou mezi články a pokud chcete číst, musíte si scrollovat prstem a nebo myší. Je vidět, že u Metra je dost zásadní odklon od ovládání klávesnicí, což dává smysl u tabletu, o něco menší smysl u Media PC a dle mého mínění to nedává absolutně žádný smysl u normálního PC."

Asi som divny, ale pocitac ovladam vyhradne mysou uz snad od Windows 95, klavesnicu pouzivam akurat na pisanie a hry. Fungujem v podstate na rovnakom systeme ako pri FPS; prava ruka na mysi, lava na klavesnici. Na vacsinu veci mi staci prava.
14.10.2011 21:41:58   89.176.243.xxx 10
Přesně, naprosto souhlasim. Já třeba nechápu proč tam dali ten ribbon, ty věci co tam jsou vubec nemusej bejt furt na očích, vždyť je to přese pod pravym myšítkem, a když chci něco smazat, tak prostě zmáčknu del a nebudu to někde hledat v ribbonu jak debil.
14.10.2011 21:39:23   89.176.243.xxx 00
No já tada z toho metra nadšenej nebyl, grafikcy je to ohavný, pro mě naprosto nelogický, vubec nevim kde co mam najít, jediný co to zachraňovalo bylo že se prosta dá začít psát a ono to vyhledá. Jinak jsem metro okamzžitě zakázal v registrech, nic jinýho si to nezaslouží. Takže ve finální verzi bych uvítal na začátku instalace volbu jestli mam tablet nebo PC.
14.10.2011 21:48:44   89.176.243.xxx 01
Mně třeba strašně vyděj i ty efekty animace oken a tyhle kraviny, to uplně nesnášim. Já bych byl nejradši kdybi tam už po instalaci bylo Aero uplně černý s vypnutou průhledností a bez těch otravnejch efektů, tak si představuju dokonale přívětivý prostředí.
14.10.2011 21:48:53   89.176.243.xxx 00
vaděj
17.10.2011 14:22:21   178.22.116.xxx 00
On celá ta schizofrenie by se dala vyřešit úplnou izolací desktopu od jádra. Uživatel by si pak nainstalovat buď jedno nebo druhé podle vlastní volby. (Btw neslibovali oni to náhodou? Mám dojem, že jsem něco takovýho čet.)
Jinak IMHO Metro je super, ale rozhodně bych si ho nedal na desktop (on to tak nějak asi ani nebyl záměr)...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

120 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 49.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.