Úvaha: Když pravidla vývoje brzdí vývoj samotný
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Úvaha: Když pravidla vývoje brzdí vývoj samotný

Úvaha: Když pravidla vývoje brzdí vývoj samotný | Kapitola 5

Michal Rybka

Michal Rybka

15. 4. 2011 03:00 16

Seznam kapitol

1. Produktový cyklus 2. Zrychlený produktový cyklus 3. Čistě virtuální produktová fáze 4. Výrobní pipeline
5. Tik-tak cyklus (tick-tock) 6. Návrh a eliminace 7. Zjednodušování na kost 8. Kreativní chaos

V moderním světě oslavujeme pokročilé vývojové metody, a zapomínáme na efektivní vývojové metody ze staré školy. Je to dáno softwarovým vývojem, který prosazuje „ne-průmyslové“ vývojové postupy. Změna je dobrá, buďme agilní, nebojme se změn, přesypávejme procesy během vývoje! Některé jsou opravdu super, ale...

Reklama

Jedna z nejgeniálních vývojových metod, kterou prosazuje Intel, spočívá ve střídání vývojových a technologických cyklů – a viditelně jim to perfektně funguje. Je to svým způsobem je to svatý grál návrhu. Podařilo se jim rozdělit vývoj na dva samostatné relativně oddělené problémy, totiž návrh nové mikroarchitektury a úpravu výrobního procesu. Jeden rok se mění mikroarchitektura (tik), další rok se mění výrobní proces – přechází se na jemnější litografii (tak). Oba problémy řešíte samostatně, každý rok se můžete soustředit jenom na jeden z nich a přitom mají vývojové týmy relativní klid řešit své problémy v roce, kdy „nejdou do výroby“. Oddělení výrazně snižuje riziko souběžných chyb, které by vaši výrobu mohly dokonale vykolejit.

Úvaha: Když pravidla vývoje brzdí vývoj samotný
i Zdroj: PCTuning.cz

Intelu se podařily všelijaké průšvihy, ale obecně jim jejich tik-tak systém funguje velmi dobře, je predikovatelný a zákazníci si můžou vybrat, zda chtějí mít co nejdříve procesor s novou, výkonnější architekturou, anebo zda si počkají na technologickou iteraci, která jim přinese tentýž procesor, ale s nižší spotřebou, cenou a obvykle taky s lepší přetaktovatelností.

Úvaha: Když pravidla vývoje brzdí vývoj samotný
i Zdroj: PCTuning.cz

Jedinou nevýhodou této metody je fakt, že se dá použít jenom při takovém typu činnosti, kde se vyskytují jak vývojové, tak výrobní činnosti a lze je měnit relativně odděleně. Kupříkladu u vývoje software si tik-tak systém nedovedu dost dobře představit, teoreticky by snad šlo „přidávat vlastnosti“ a „pročišťovat kód“, ale na to jednak není čas a navíc u software existují efektivnější postupy. V řadě případů sice výrobce vyvíjí a vylepšuje produkt, ale když vyvíjíte například nový model auta, tak při změně výroby musíte samozřejmě ihned rekonfigurovat i výrobní linku, nemůžete to „odložit“ do samostatného cyklu. Tato metoda je tedy sice účinná, ale možnosti jejího nasazení jsou omezené.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama