Úvaha: Když pravidla vývoje brzdí vývoj samotný
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Úvaha: Když pravidla vývoje brzdí vývoj samotný

Úvaha: Když pravidla vývoje brzdí vývoj samotný

Michal Rybka

Michal Rybka

15. 4. 2011 03:00 16

Seznam kapitol

1. Produktový cyklus 2. Zrychlený produktový cyklus 3. Čistě virtuální produktová fáze 4. Výrobní pipeline
5. Tik-tak cyklus (tick-tock) 6. Návrh a eliminace 7. Zjednodušování na kost 8. Kreativní chaos

V moderním světě oslavujeme pokročilé vývojové metody, a zapomínáme na efektivní vývojové metody ze staré školy. Je to dáno softwarovým vývojem, který prosazuje „ne-průmyslové“ vývojové postupy. Změna je dobrá, buďme agilní, nebojme se změn, přesypávejme procesy během vývoje! Některé jsou opravdu super, ale...

Reklama

Klasický produktový cyklus vypadá tak, že si na základě analýzy trhu vyberete, co chcete vyvinout, necháte si to navrhnout, vyrobíte prototyp, schválíte prototyp, navrhnete výrobní proces, připravíte výrobu, začnete produkovat své zařízení a pak ho budete marketovat a prodávat. Na základě vašeho úspěchu a nebo neúspěchu pak upravíte své představy o tom, co budete vyrábět dále a celý cyklus opakujete.

Je to takové akademicky jasné, zdánlivě bezpečné (v kterékoliv fázi můžete upravovat vývoj a v případě problémů projekt bezpečně ukončit), měřitelné, kontrolovatelné, logicky to na sebe navazuje – a taky je to dost pomalé a neflexibilní, takže se to hodí spíš pro odvětví, kde „rok není žádná míra.“ Dost špatně se zaměřuje na nějaké konkrétní datum, takže jakákoliv zdržení, která se během vývoje a problémů při výrobě nasbírají, se projeví v pekelném závěrečném finiši, kdy pracovníci komunikují s rodinami pouze telefonem a zoufale se snaží trefit datum nějaké významné výstavy. Přes pekelné podmínky, které panují na pracovištích, ale není žádná záruka, že se produkt podaří dokončit včas a manažerům hrozí, že budou muset na výstavách ve finále ukazovat nějaké náhražkové hebly, jako „koncepty“, „prototypy“, „modely“, projekt pojede přes emulaci a bude se to muset celé nějak umotat tak, že emulátor přehodíme černou dekou, jako že to je super tajné, nikdo to nesmí vidět a tak dále.

Úvaha: Když pravidla vývoje brzdí vývoj samotný
i Zdroj: PCTuning.cz

Nenechte se mýlit: každá firma raději předvede finální funkční zařízení, než aby se tvářila, že je produkt „už za rohem“. Pokud nějaká firma produkt oznamuje, ale neukazuje, obvykle to prostě znamená, že ho nemá a jenom se řečmi pokouší zpochybnit dominantní postavení konkurence. Lidé jsou naštěstí hloupí, a tak jsou nadšení z toho, že když si počkají „pár měsíců“, koupí si konkurenční produkt, který bude lepší, výkonnější, levnější atd., než to, co by si mohli koupit nyní. Pravidlo pravé ruky ale říká, že pokud nejste schopní ukázat finální výrobek nyní, tak ho za několik měsíců budete jenom těžko prodávat.

Úvaha: Když pravidla vývoje brzdí vývoj samotný
i Zdroj: PCTuning.cz

Od prototypu vede k výrobku ještě dlouhá cesta, ladění vývoje, vlastní výroba, distribuce a tak dále, takže „za několik měsíců“ bude přinejlepším k dispozici jenom omezené množství produktů, které se marketing pokusí umístit obvykle tam, aby to konkurenci co nejvíce uškodilo: do zemí, kde jsou velké prodeje a které jsou významné. Produkt, který bude „v prodeji za pár měsíců“ se proto do okrajových zemí, jako je naše končina, obvykle dostane za půl roku až za rok – a paradoxně přitom platí, že čím menší je o něj zájem „venku“, tím dříve bude u nás.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama