Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Genius SW-HF5.1 6000 - nástupce klasiky
Genius SW-HF5.1 6000 - nástupce klasiky
autor: Jindřich Pirner , publikováno 5.2.2009
Genius SW-HF5.1 6000 - nástupce klasiky

Společnost Genius udělala před lety opravdu chytrý tah, když uvedla na trh na první pohled solidně zpracované surround reproduktory ze dřeva se solidním zvukem a hlavně výbornou cenou. Od té doby pravidelně vylepšuje detaily a polehoučku zyšuje zvukový výkon a pořadová čísla nových řad. Poslední šestitisícová řada už nabídne rovnou 200W R.M.S. ovšem pořád ještě není dokonalá.


Genius SW-HF5.1 6000 - nástupce klasikyJsou to nové, ačkoliv klasické Genius 5.1 reproduktory s klasickou konstrukcí běžnou pro tyto výrobky. Zpracování je tedy solidní a vše je ve dřevě (tedy přesně řečeno ve dřevotřísce potažené texturou třešňového dřeva). Ke každému z reproduktorů je krycí textilní mřížka, což je určitě plus. Hlavní, co se nepovedlo a nebude to jen můj názor, je dálkové ovládání a neustále svítící displej, který při stand-by neuchová nastavení. Ale se dřevem Genius pracovat umí, umí dělat dřevěné bedny, vždycky jsem to rád vybaloval. Je totiž něco jiného vybalovat dřevěné bedny, než třeba plastovou klávesnici, která páchne toxickými jedy, tady na vás dýchne, ehm, příroda.


Zvukově je vše velice podobné jako u starších modelů. Zdá se mi, že to hraje buď skoro stejně, nebo mírně lépe, nemá to tolik problému samo s vlastní reprodukcí. Hlavními novinkami jsou tedy papírově vyšší výkon, nový design, displej a široké možnosti nastavení.


Genius SW-HF5.1 6000 - nástupce klasiky


Kvůli neustále svítícímu displeji bych si asi vybral nějaký starší model a těm, co je již mají, bych asi doporučil u nich zůstat. Ale kdo uvažuje o novém, výkonném, dřevěném 5.1 setu, dostane za své peníze hodně muziky. Cena 3100Kč s DPH  je velice nízká na to, co všechno dostanete a v tomto ohledu to mohu doporučit. Pouze zmiňované nedostatky ohledně displeje a ovladače by mě odrazovaly.

Genius SW HF5.1 6000

KladyZápory
+ poměr cena/výkon- neustále svítící displej
+ dřevěné zpracování
- ovladač s nečitelnými popisky
+ hlasitý zvuk, pokryje prostor- kompletní reset při přechodu do stand-by
+ detailní možnosti nastavení hlasitostí


Orientační cena včetně DPH: 3 100Kč

Za zapůjčení výrobku děkujeme společnosti Genius

Genius SW-HF5.1 6000 - nástupce klasiky



Tagy: Genius  SW-HF5.1 6000  recenze  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
5.2.2009 06:39:00   89.235.13.xxx 2032
Akorat sou ty reproduktory z papiru, akorat je na tom lepenka s potiskem ;)
5.2.2009 07:34:19   83.208.30.xxx 712
no a to by si je chtěl z masivu? to by se rozpadly drive nez by je z dovezli z Číny
5.2.2009 07:35:52   83.208.30.xxx 52
lol asi ještě spím řeč je určitě o měničích
5.2.2009 12:32:06   89.235.13.xxx 72
No vazne, skuste si ze satelitu vyndat reproduktor a zjistite ze je to jen vrstvenej papir, tlustej cca 1.5cm
5.2.2009 20:57:51   84.42.172.xxx 52
Jestli mluvíte o membráně, tak tady u těch 6000 je nějaká ta jejich novější postříbřená. Mě se nejvíce zamlouvala starší bílá membrána, kterou Genius už bohužel nikam nemontuje a ani jí snad do 5.1 setů nikdy nemontoval - http://www.mindwarp.cz/pctuning/genius/index.htm
5.2.2009 06:40:18   147.33.1.xxx 343
Oceňuji, že se tu po delší době objevil článek o audiu/reproduktorech, ale přště by to chtělo býr trochu aktuálnější, tyto repro jsou v prodeji cca půl roku a napsáno bylo už dost... Kvalitu repro hodnotit nebudu protože jsem ještě neměl možnost vyzkoušet, ale Genius (a někteří další výrobci) už by mohli dát pokoj s těmi supersvítícími diodami, které nejsou na obtíž jen ve zcela vypnutém stavu, o resetu nastavení při vypnutí těchto repro ani nemluvě...
5.2.2009 07:05:49   81.19.4.xxx 112
Za 3K pro děcka na vyblbnutí až moc. Nicméně to ttřešńové dřevo, to je dobrý :-)
5.2.2009 07:29:39   83.69.38.xxx 94
podle me je to celkove odflaknuta recenze. v tabulce shrnuti je nadepsanej notebook, je to velice kratke. a obecne u repro bych cekal treba zvukovou sondu kvuli mereni sumu a zkresleni.
5.2.2009 07:41:50   91.127.160.xxx 104
Ja mam SW-HF5.1 5005 som spokojny zvukovo. Pred tym som mal plastove chrastitka a toto je oproti tomu Ferrary. Sice aj ja mam to dialkove ale od novoty nefunguje :-( . Este je tam mensia chybicka krasy (sluchu), ked je v stand-by je ticho v miestnosti je pocut bzucanie trafaku. Mne to vadi, tak ich na noc vypinam uplne zo zadu. Kto vie ci to robia aj SW-HF5.1 6000.
5.2.2009 10:19:59   194.213.214.xxx 51
jj.. taky to na noc vypinam... bo vecer slisi clovek sebemensi zvuk a kdyz vam v mistnosti bzuci repro tak to neni nic moc prijemne.. Velko nevyhodu techto repro 5005 vidim ovladac.. Clovek musi mirit na repro coz si myslim ze je docela na ....!
5.2.2009 10:35:59   141.113.85.xxx 51
uplne souhlasim.Pres noc je ten hluk na pest a to ovladani ma opravdu maly uhel snimani. Nad sviticima diodama se radeji nebudu roycilovat.Cekam na konec reklamacni doby a jdou ven (i na monitoru,...)
5.2.2009 13:41:56   84.42.172.xxx 62
Ne, bzuceni trafa jsem si u 6000 nevsimnul, jenze to muze byt kus od kusu jine. No ja bych to klidne reklamoval, ale pocitam, ze uz to asi nemate v zaruce.
5.2.2009 07:44:55   89.29.32.xxx 1111
Třešňové dřevo teda rozhodně ne, ale ta tapeta na nich se někomu líbit může. Na poslech ty repráky taky zrovna perfektní nejsou. Nehledě na spolehlivost a časté hučení trafa. Tyto repráky stály za to naposledy když ještě neměly v názvu žádné číslo.
5.2.2009 07:59:42   81.19.4.xxx 136
Já bych to ještě doupřesnil, tyto, ale i jiné takové repráky (sety) "stály za to", když AVR byl přístroj, nad kterým slintala naprostá většina čechů v recenzích dávných časopisů, jako Stereo a Video a Domácí Kino byla magická fráze, vyslovovaná s úctou a potichu. Dnes je tohle jen další reinkarnace totálního braku pro dětské potěšení z randálu, nic víc.
5.2.2009 08:25:53   213.160.183.xxx 61
v tabulke na konci mate zle uvedeny nazov vyrobku UMAX VisionBook M860TU
5.2.2009 08:35:03   85.93.97.xxx 512
Zdravim vsechny a dekuji za mirne opozdenou recenzi :-)

Mam rad kvalitni Audio, poznam podle zvuku co je lepsi ( mam tedy dobry hudebni sluch ) a jsem citlivy na jakekoliv sumeni nebo jine zvukove nedokonalosti. Papirove ale zvuku nijak vyrazne nerozumim. Hodlam si porizovat lepsi (to jsou snad kazde) reproduktory nez mam (Stare levne creative 5+1). Kdysi jsem vlastnil prvni model Genius SW Home Theater 5+1. Potom jsem se jich musel kvuli sousedum zbavit.
Jsem tzv. znackofil a mam rad pro mne zajimavy design...Jedna z firem, ktere vzdavam hold je firma Logitech:
Velmi rad bych si poridil jedny z techto reproduktoru: Logitech Z-5450 5.1 Wireless 315W RMS / Logitech Z-5500 5.1 500W RMS

Samozrejme vidim vykonovy rozdil a vim, ze prvni z nich jsou bezdratove(coz by pro mne bylo +).
Rad bych se tedy zeptal, mate nekdo s temito reproduktory zkusenosti? Zaslouzi si za svuj zvuk svou cenu, za kterou se prodavaji? Bezdratove provedeni - nebude horsi zvuk?-nebude to rusit mou digitalni televizi kterou prijimam antenou ( uz mi ji rusi telefon ) ?

Predem dekuji za jakoukoliv reakci...
5.2.2009 08:40:40   90.176.141.xxx 81
... kvalitní audio nelze pořidit za 3tis. A "kvalitní" Home Theater to snad ani nejde.
5.2.2009 08:41:28   85.93.97.xxx 51
Reproduktory co jsem zde uvedl stoji cca 9000!
8.2.2009 11:51:47   88.146.64.xxx 42
Ja mam hifinu za 50 klacku od JVC a hraje to celkem dobre, kdybych si mel porizovat novy audino tak sem s cenou nekde pres 300k, protoze jen lampovy zesilovac stoji, ten zakladni, kolem 80 90k a o nejakych repracich nemluve. samozrejme 2.0 :-)
5.2.2009 08:45:07   91.208.72.xxx 51
jestliže chceš poslouchat kvalitně kat jedině po kabelu , žádný firewole , integrovaný zesilovače apd.! Doporučuju ti značky jako: Tanoy,Seas, (starý Tesly sou taky slušný) atd. U zesiků pokud nemáš peníz bych ti z vlastní zkušenosti doporučil sehnat Wegu ( Hi-Fi odnož Sony) mam jí doma , je to hybryd-tranzistor a hraje výborně. pokud něco výkonějšího , tak je na trhu dost věcí. Hlavně ber Tranzistory nebo digitální zesiky. Zdar
5.2.2009 08:46:32   91.208.72.xxx 72
Pokud fanšmekr tak lampový věci , ale to je trochu jíná cena.
5.2.2009 08:49:07   199.41.197.xxx 52
Mam asi pul roku Z-5500 a jsem naprosto spokojen. Hrajou vyborne, mam je k X-Fi pripojene optikou. Podle me maji jedinou nevyhodu, kterou je ...cena. :o(
5.2.2009 08:50:30   199.41.197.xxx 61
PS: Predtim jsem mel tady zminovane SW-HF5.1 5005. Hraly celkem fajn (za ty penize), ale s Z-5500 se to vubec neda srovnat. To je uplne jina kategorie!
5.2.2009 09:31:49   85.93.97.xxx 83
Moc dekuji - presne to jsem cekal a priklanim se tedy ke koupi uz 6-te logitech veci, co mam doma :-)
5.2.2009 09:00:22   85.93.97.xxx 64
Dekuji, pravda je, ze to take mohu vyresit jinak.. Mam doma, po stehovani zatim nepouzity zesilovac Harman Kardon ( ted nevim ktery model , ale uz ma peknych par let....)

Opravdu bych mohl nakoupit ciste nejake Repraky a pak je napojit na ten zesilovac a PC pak do nej...

Zase na druhou stranu - nejsem milionar - a domaci kino za 750 000 co maji moji rodice i presto ze nerozpoznaji stekani od mnoukani opravdu nepotrebuji.

Takovy rozumny financni limit je pro mne 10.000Kc.. Myslite, ze ty Logitechy Z-5500 jsou v tomto pripade dobra volba? Nebo by jste radsi doporucili neco jineho?
5.2.2009 09:10:06   84.42.172.xxx 61
Tady je otázka, na jaký účel to budete většinou používat? Hudba, film, nebo hry?
5.2.2009 09:15:50   85.93.97.xxx 61
Odpoved zni - hudba (vsechny zanry krome dechovky, repu, hip-hopu) + filmy (vsechny zanry) + hry .... Takze v podstate na vse..
5.2.2009 09:23:05   84.42.172.xxx 61
Tak pokud to chcete vyloženě na hudbu, tak určitě nedoporučuji 5.1 řešení, ale pořádné hi-fi. Tam se nabízí různé druhy. Osobně mám rád na hi-fi pořádné sloupové reproduktory napojené na kvalitní zesilovač (např. Harmann Kardon). To už ale celkově vyjde cenově o dost dráž, takovou sestavu mám na chatě a komplet to vyšlo na 40 tisíc.

Nedávno jsem ovšem v německu viděl bezvadnou cenovou akci, kde se nabízely repasované studiové reproduktory Tannoy Reveal 8D, které normálně stojí 30 tisíc, za 10 tisíc. Tohle repro hraje VELMI nahlas a velmi kvalitně, navíc má digitální vstup, i analogový, je to aktivní repro. Ale tahle akce už je asi pasé.

V tom případě velmi doporučuji reproduktory Yamaha HS80M, které jsou dostupné a jsou vynikající, je to něco mezi hi-fi a studiovými reproduktory, mají možnost korekcí místnosti, bílé membrány. Určitě super volba, na muziku za ty peníze nic lepšího není.
5.2.2009 09:26:08   84.42.172.xxx 50
Ty Yamahy prodávají třeba v Muzikeru, cena za jedno repro je 5790,- Kč s DPH - http://www.muziker.cz/Default.aspx?Yamaha-HS80M&nid=20016&nparams=kod_ id;9033
5.2.2009 09:31:01   85.93.97.xxx 51
Dekuji za radu, ale asi jste prehledl, ze nejen hudbu :-)
5.2.2009 09:41:34   84.42.172.xxx 50
Jo aha, přehlédl no ;) Ale hudbu jste dal na první místo. No já bych osobně na ty filmy a hry koupil něco lacinějšího a na hudbu něco pořádného.
5.2.2009 23:42:03   90.177.17.xxx 51
Hlavně su kup dobrý repráky! Jestli hodláš investovat cirka 10.000,- a máš doma starší zesilovaš Harman/Kardon, což je solidní americká značka, doporučuju ti jednoznačně dokoupit dva dražší Repráky s velkým R, než soustavu pěti šidítek. Jednak zužitkuješ zesilovač, na kterej se tak doma nebude zbytečně prášit, druhak budeš mít na tisíc honů lepší reprodukci hudby, nesrovnatelně, díle si užiješ i filmy, protože kvalitní stereo dokáže vytvořit prostor a na hry doporučuju nějaký levný, velký, pohodlný sluchátka.
Ideální kombinace, nejlepší kompromis. Sám to takhle provozuju.
Doporučuju kouknout se na aukro a do různejch internetovejch hifi inzercí, kolikrát se dají za velmi výhodnejch podmínek pořídit špičkový věci.
A udělej si finanční rezervu na nějakou lepší zvukovku, ideálně asi ASUS Xonar. Když totiž do kvalitní sestavy pustíš špatnej signál, nic dobrýho z toho nevyleze.
A až to budeš mít všechno po kupě, nezapomeň na kvalitní kabeláž a správné rozmístění repro. Propojovací kabely bych do začátku doporučil nějaké lacinější Profigold a k reprákům klasickou měděnou dvoulinku, čím tlustší, tím lepší.
Na finále tě to možná vyjde i na víc než 10.000,- ale budeš mít věc trvalýho charakteru, která nestárne jak kvalitativně, tak morálně, tak ani konstrukčně.
5.2.2009 15:36:15   78.98.122.xxx 52
ked uz mas tak kvalitny hudobny sluch urcite sa neuspokojis s ledajakymi repro k urcenych primarne k PC ... ked uz chces kvalitu poobzeraj sa po nejakych poriadnych Hi-Fi sustavach ... s repro k PC nedostanes tak kvalitny zvuk ani ked tam budes mat neviem kolko nalepiek Dolby, THX ci DTS ... niet totiz nad kvalitne trojpasmove hifi repro s moznostou priestoroveho zvuku ...
6.2.2009 07:29:39   217.196.71.xxx 60
S Logitech Z-5500 nelze udělat chybu. Vynikající podání zvuku, design, špičkový panel, kombinace IO. Pokud na to máš finance není co řešit. známý je má a když jsem je slyšel poprvé nevěřil jsem, že takový zvuk je možný. Jinak není špatné kouknout i po Altec Lansing. Některé jejich 5.1 sestavy jsou taky velice povedené. Osobně mám Altecy 2.1 FX5021 a jsem maximálně spokojen.
Bylo by super, kdyby se na PCT objevovaly kvylitní recenze reproduktorů častěji a předdevším kdyby byly zaměřeny na zajímavější značky než je v tomto segmentu Genius nebo Redstar.
6.2.2009 08:59:07   84.42.172.xxx 41
Jaké zajímavější značky konkrétně?

Když odhlédnu od toho tria Creative, Logitech, Genius, tak bych třeba rád testnul něco od velmi dobré firmy BOSE, ta dělá také tyhle surround sety.
5.2.2009 08:37:40   91.208.72.xxx 51
Ja mam ty jejich první dřevotřískový 5.1 doma. Na dom.kino a na PC je to slušný , ale na poslech muziky je to dost bída. To už je zvukově zosekaj starý Tesla repro (dnes TVR).
Dálkáč nepoužívám páč už mi ten motorek dokroutil spojku přez kterou se točilo "volume". Naštěstí u těhlech ještě nedávali ty šílený modrý diody, uff. Jednotlivé balanci se nastavovali ručně na bedně , takže mi po vypnutí nic nemizí. U mej beden je použit jako zesilovač klasickej TDA , takže zkreslení je dost... u dalších generací odhaduju že tam bude taky. Radši bych ho vyměnil za "čistokrevnej" tranzistor , nebo digitál ve třídě "T". Máte někdo zkušenost jak hrajou bedýnky s jinym zesikem ?
5.2.2009 08:56:57   91.208.72.xxx 50
Nějak se mi zdá že výkony sou stále divný čísla. Když sem rozebral ty svoje Home theatre a mrknul na to TDA , myslim že to mělo nějakejch 2x20W , sou tam 4. napájení je 30V. Tak mi přijde nesmysl RMS XXX W! Pamatuju si doby kdy sem dělal zesiky z MBA 810 a to mělo 5W /12V. Když sme to dali naplno naplnilo to celej pokoj kraválem. Doma mam ještě Panasonic 2x80W a když sem na to dal 60cm Repro tak na mě těžko někdo měl.
5.2.2009 09:25:07   88.100.254.xxx 62
Naprostý souhlas, viděl bych to tak, že kdyby se tyto reproduktory připojili na kvalitní 5kanálovej zesilovač, odporoučely by se věčných lovišť.

Jinak k článku, ten mi přijde naprosto odfláknutý a nedostatečný. Obrázek o autorovi jsem si udělal již n aprvní straně, kdy lituje, že Genius naprosto nepochopitelně opustil od 6ti kolíkového konektoru. Mě se tento krok zdá velice pohopitelný. 6ti kolíkový konektor už vizuálně předurčuje tyto reproduktory maximálně tak do dětského pokoje. Myslím, že např. informace "Doporučuji umístit všechny satelity ve výšce uší" je naprosto zbytečná. Zabývat se polovinou polovinou stránky také o tom, jak se autorovi zdají reproduktory hlasité je také naprosto nic neříkající informace.

Naproti tomu zde naprosto chybí jakékliv o něčem vypovídající měření, například o vyrovnanosti spektra atd...
Co bych také u článku takového typu velice ocenil by bylo popsat vnitřní strukturu reproduktorů. Minimálně alespoň nějaká zmínka a použitě výhybce, výztužení a tlumení reproduktorů.

Je mi jasné, že sestava reproduktorů za 3000Kč asi ani nemůže disponovat nějakými zázračnými vlastnostmi, ale objektivní a kvalitvní recenzi by si určitě zasloužila
5.2.2009 09:40:15   84.42.172.xxx 71
Pokud se připojí na kvalitní zesilovač, odporoučejí se, pokud se do nich pustí víc šťávy, než se má, to pochopitelně. Jinak není problém, ale proč by to někdo dělal, to netuším.

Vedle tu mám starší Genius s tím 5.1 konektorem a zdá se mi to, jako dobré řešení. Tady o nějakém vlivu super kvalitních kabelů na kvalitu zvuku nemůže být moc řeč.

Ad vyrovnanost spektra - jak píšu, všechno se dá regulovat. Takže to krásně lze přebasovat, nebo si to nastavit normálně. Tedy vzhledem k možnostem regulace jednotlivých repro, to může hrát všelijak, hodně různorodě. Výšky a středy jsou zastřenější - to píšu v článku - a je to subjektivní pocit, nemá to křišťálovou průzračnost, ani buhví jakou čitelnost.

Měření jsem konzultoval se zkušenějšími, kteří se živí měřením repro a vyplynulo z toho, že abych mohl dodat graf, tak jak píši níže, musel bych si půjčit drahý měřící mikrofon a mimoto to rozmístit do ideálnějšího akustického prostoru. Toto měření by stálo asi i více, než samotné reproduktory, kdybych ho měl udělat skutečně pořádně. Samotné testování frekvencí, tedy jestli to zvládne frekvence, které to má v papírech, nic neřekne o tom, jak to hraje.

O vhodném umístění jsem se zmínil proto, že pokud tedy už chcete z toho dostat maximum, tak jsem si nemohl nevšimnout změn ve zvukovém podání, které nastaly, pokud to bylo rozmístěné hala-bala. Rozmístění MÁ vliv na kvalitu poslechu.
5.2.2009 09:43:53   84.42.172.xxx 51
Jo a jinak, recenze každých reproduktorů je dost subjektivní a nakonec vám každý řekne: "Běžte si to někam poslechnout". Nic lepšího nelze udělat, to je lepší, než jakákoliv recenze, to snad uznáte.
5.2.2009 09:52:58   85.207.210.xxx 41
To je jasné, pro BFU dostatečná recenze, audiofil se stejně bude dívat jinam. Osobně jsem docela spokojený, vím že bych si reproduktory spíše nekoupil Přesto se nedá recenzi upřít jakási uspěchanost, mimojiné i proto, že by to rozhodně potřebovalo korekturu!
5.2.2009 10:20:37   78.45.90.xxx 61
Jasně že je to blábol, takový hudební výkon by jste slyšeli hoodně daleko a ne jen na ozvučení místonsti. Můj bratr ma Home Theater tu nejstarší verzi (má ještě malé satelity a "154W" RMS) a nehraje to na hudbu fakt dobře, ty vyškové reproduktory ktere seženete za 30kč tam prostě kvalitní zvuk neudělají a ty středopásmové až hloubkové taky za moc nestojí.

Btw - MBA-810 má myslim 4W při 12V, ale to je fuč, taky se tu na mě ještě směje tesla pod regálem (Synkopa 1032A) která za svých časů dokázala i se 2 x 4W rozhýbat nábytek.

Ja použivám Tesly reprobedny s vyměněnáýma vyhýbkama a vyškovýma repro a hrajou teda o velký kus kvalitnějí než ty zmetky u Geniusu. Zesilovač použivám Technics ve třídě A s výkonem 2x60W.

Geniusy jsou fajn - filmy hry, ale jestli chcete hudbu, za ty prachy koupíte slušné stereo které vám bude hudbu podávat daleko věrněji a bez sebemenšího zkreslení za polovinou "volume" jak to dělají Geniusy.
5.2.2009 13:59:25   85.13.126.xxx 91
můj člověk, dvě 50L tesly, nový vejšky, krmený vlastním 2x60W zesákem (trafo tam je 220W a občas to zvládne i nějakou tu párty :-)

měl jsem dokonce u pc i sedačku z auta když to člověk trošku osolil, hodil repra dozadu, tak člověk cítil vibrace "motoru" )
5.2.2009 14:04:49   78.45.90.xxx 42
tak Tesly vyrabí reproduktory že nikoho neurazí a ani bůh vi jak nepotěší. Je to spíše otom, jakou hudbu do toho posíláte. Když máte fajn zesilovač, tak i tesly (dnešní TVM - Tesla Val-Mez reproduktory) hrajou solidně. Tyhle sestavy na stylu Genius, Logitech atd se normálním reprobedám s normálním a kvalitním zesilovačem nikdy nevyrovnají.
5.2.2009 22:39:52   85.207.244.xxx 51
jasný, neříkám, že je to křišťálově čistý jako nějaký drahý soustavy (na to mám pořádný sluchátka) ale zahrajou co potřebuju a to i pěkně nahlas holt "objem jen tak nenahradíš" :-)

jinak poslochal jsem geniusy (ty velký něco-něco-1250), když byly potichu šuměly a bručely, dá se to potunit, pak to něco i hraje

ty logitechy, ta nejvyšší řada, nevěřil jsem plastu, ale fakt překvapily, jen jsem zíral

každopádně mě to donutilo pořídit lepší zvukovku
5.2.2009 09:07:08   84.42.172.xxx 62
Název tabulky dole opraven, omlouváme se.

Jinak třešňové dřevo je zavádějící, to je pravda. To uvádí ale výrobce, já to nerozřezával ;) Z masivu to samozřejmě není, je to z dřevotřísky, ale jak na to lepí tu texturu a co to přesně je, to nevím.

Jinak testování nějakými sondami atp. jak tu zaznělo, mi přijde u repro za +- 2 tisíce celkem k ničemu. Mám možnost si půjčit měřící mikrofon, který je velmi drahý a i půjčení je dost drahé, musel bych obtěžovat lidi, kteří s tím měří skutečně velmi drahé repro. Má to cenu u tohoto? Myslím, že nemá. Ani nějaké frekvenční testy nemají smysl, protože to nic neřekne o tom, jak to hraje, to si musíte poslechnout sami.

Mě přišlo nejdůležitější popsat co všechno dostanete, porovnat s předchozími modely a popsat neduhy, které to má. Hraje to velmi velmi podobně, jako ty předešlé a předpředešlé, co víc dodat.

Ten displej, resetování a podivný ovladač, jsou tři věci, na které si stěžovali i lidé, co ty bedny doma už nějaký ten pátek mají. To jsem musel uvést, mě to vadilo také, ačkoliv za ty peníze, co to stojí, to zase nelze úplně strhat. Dospívajícím a dětem to na hry, filmy a vlastně i na tu hudbu, to stačit bude, já jedny hodně staré předchůdce těcho (byly celé černé) také měl a dokud jsem se na tom nepokoušel dělat muziku, celkem mi to stačilo.
5.2.2009 09:28:48   88.100.254.xxx 51
Ovšem k čemu taková recenze potom je? Subjektivní pociit má každý jedinec jiný. Co dělá recenzi recenzí jsou nějaké naměřené popřípadě vyzkoumané hodnoty, které z reklamních letáků nevyčtete
5.2.2009 09:46:18   84.42.172.xxx 41
Recenze speciálně u repro dává akorát rámcový pohled na věc. Pokud chcete vědět, jak to hraje, běžte si to někam poslechnout - nic lepšího nelze udělat, v porovnání s vlastním poslechem jsou jakákoliv měření nebo rozpitvávání úplně podřadná. Zejména u dražších reproduktorů vám většina výrobců ochotně na prodejně repro pustí a nechá vás si poslechnout vaší oblíbenou hudbu. Není lepší řešení.
5.2.2009 09:55:56   88.100.254.xxx 51
Samozřejmě subjektivní pocit je u výběru reproduktorů také důležitý, ovšem neměl by být předmětem recenze. U notebooku se většina čtenárů naprosto spokojí se dvouřádkovým subjektivním pocitem zvuku z interních repráčků, ale u recenze reproduktorů?

Píšete, že u levných reproduktorů se nevyplatí půjčovat jakokoliv sondu. S tímto názorem také nemohu souhlasit, porovnání reproduktorů je více než záhodné s kvalitnějšímí reproduktory, aby si mohl udělat náhled úplně každý.

U notebooku se také porovnávají levné výrobky s drahými na základě naměřených testů a ne podle toho, jak se zdál pčítač autorovy rychlý podle toho jak se zrovna vyspal.
5.2.2009 10:54:16   84.42.172.xxx 53
Není to zcela subjektivní pocit, snažím se být velmi objektivní. Dlouho se zabývám tréninkem poslechu a odhlalováním byť sebemenších nedostatků. Jenže u podobných repro jako jsou tyto Genius, musím kritizovat s ohledem na cenu a cílovou skupinu. Tak jsem k tomuto produktu přistupoval a velmi se mírnil.

Bude další recenze na jiné, dražší a kvalitnější reproduktory, ale 2.1. Tam chci dát srovnání/test s kvalitním a 2x dražším repro - pár lidí mi ale říkalo, že to není dobrý nápad. Problém je v tom, že si myslím, že to lidé moc nepřijmou (a nepochopí to), ač jde o přímý zvukový test, který jsem provedl a velmi konkrétně bylo slyšet, kde to "vázne". Až do té chvíle si to nešlo uvědomit, pokud tohle srovnání člověk nemá. Tedy až když jsem na obou repro pustil stejnou skladbu a živě je přepínal mezi sebou, se ukázaly nedostatky těch horších, protože mé repro je referenční, tedy vyrovnané. Na odhalování nedostatků konzumních repro je ideální, kromě jiného. Ale logicky většinou platí, že 2x dražší repro hraje 2x lépe, což se mi i potvrdilo.
U těchto Geniusů nebyl tento test možný a ani nevím, zda by o něj byl zájem. Uvidím u příští recenze, jaké budou reakce.

Jinak vězte, že mám naposlouchané větší množství reproduktorů a tak moje názory nejsou opřeny o to, jak jsem se vyspal, ale o to, co jsem měl možnost slyšet a denně slyším. Snažím se uši denně trénovat, jako správný "postižený" audiofil a tak si myslím, že poznám jak co hraje. Ale pravda, sonda nejsem. Navíc jsem ale o žádné testovací sondě neslyšel, reproduktory, když už se nějak testují, měří se jejich projev měřícím mikrofonem - možná tím myslíte tu sondu.
5.2.2009 09:29:38   85.70.84.xxx 62
Příliš komentářů nepíšu, ale teď si jeden nemužu odpustit. Někdo tu psal, že má rád kvalitní audio a že pozná kvalitní zvuk bez šumu a tak... No ono je podstatný rozdíl mít rád kvalitní PC audio a nebo Kvalitní audio. Když jedete čistě přez zvukárnu od Creativu a pichnete do ní Geniusy nebo Logitechy je podstatnej rozdíl než mít Auzen, na ten píchnout mixák od Pionýra a valit to na bednách který pokryjou celou stěnu pokoje přez QSC (není můj případ i když k tomu nemám daleko). Takže ten kdo píše že má rá kvalitní audio a zároveň uvažuje o těchto geniuskách, tak asi nezná kvalitní audio.

Ale co se týče těchto repro, tak ta první verze "5000" je v pohodě na to PC audio (mám odzkoušeno). U této nové ale šíleně vadí ten display.
5.2.2009 09:38:20   85.93.97.xxx 62
Predopkladam, ze jste reagoval na me.
Mam rad kvalitni audio, nejen PC audio, ale...
1. Nemuzu si dovolit mit sestavu moc nahlas - sousedi by na mne zavolali Policii
2. Nejsem milionar
3. Mam toho rad hodne - nejen audio, poridim-li si opravdu kvalitni audio system, nikdy nebudu mit prostredky na video-system. Nehlede na to, ze samozrejme penize mizi porad nekam jinam, same zarizovani atd atd. Ale to vetsina z nas samozrejme zna, nebo ma stejne.
Taky mam rad auta - ale neporidim si Porsche ( i kdyz za 'par' let setreni bych na nej mel ).

Abych to shrnul - Rad bych mel od vseho to nej, ale jsem smiren s tim, ze to nej to nebude, chci to nej v urcite cenove relaci...
5.2.2009 09:40:06   85.93.97.xxx 51
Krome toho o techto geniuskach neuvazuji - Uvazuji o Logitech Z-5500 5.1 500W RMS


- v pripade ze jste nemluvil o me, tak se omlouvam..
5.2.2009 09:45:32   85.207.210.xxx 50
Pokud už však máte, jak jsem z dříve napsaného pochopil, nějaký dostatečně použitelný zesilovač, možná by nebylo od věci zakoupit přecijen jednotlivé reprobedny, PC audio mi vždy přijde dost nevyvážené. I když je pravda, že logitech ve vyšších cenových relacích bývá dost slušný.
5.2.2009 09:50:00   85.93.97.xxx 51
Nejake starsi, ale rozhodne ne uplne nekvalitni bedny k tomu zesilovaci uz mam ( velikanske, koupene kolem roku 1993-4). Ve stejne roce je kupovany i zesilovac. Tenkrat se to kupovalo v Rusku...(zesilovac Harman Kardon). Ted akorat otazka, jestli ten logitech nevyjde lepe...
5.2.2009 09:47:48   88.100.254.xxx 62
No nedivim se tomu komentari, pises jaky si audiofil a jak poznas sebemensi zvukove ninance. A v druhe vete se rozplyvas nad reproduktory od firmyy logitec. Logitec dela kvalitni mysi a klavesnice. Ale kde se urcite neradi na spici je Audio. Dela pouze nadprumerne slusne vyrobky v kategorii PC audio, ale tato kategorie nema s velmi slusnyma reproduktorama nic spolecnyho a ani se zde neda hovorit o "zvukovych nedokonalostech" jak si sam psal
5.2.2009 09:52:26   85.93.97.xxx 42
Toto jsem potreboval vedet - Logitech v kategorii Audio jsem prave jeste nikdy nemel moznost vyzkouset. Na internetu na ty reproduktory bez vyjimky nachazim jen kladne reakce. Ale chtel jsem si to potvrdit. Ale vypada to, ze tento nazor byl vyvracen..

Dekuji
5.2.2009 10:08:37   85.207.210.xxx 52
Mám osobní zkušenost s dost typy reproduktorů od Logitechu (měl jsem možnost zkoušet) a myslím, že patří v každé cenové relaci k tomu lepšímu, tím spíš když cena o nějakou tu tisícovku poskočí (to za design, ale i kvalitu provedení). Určitě bych se toho nebál, ale na hudbu to 5.1 není zrovna ono, pořád to bude mít problém s vyrovnaností spektra. Bas zbourá sousedům domek, pokud jsou přítomny kvalitní výškové reproduktory tak i v tomhle to nebude problém, ale pořád tomu něco bude chybět. U filmů to na řeč stačí a většinu práce pak odbude subwoofer, stejně tak u her.. ale ta hudba.
5.2.2009 10:12:08   85.93.97.xxx 61
Uvadite, ze na hudbu 5.1 neni ono... jak presne to myslite, nevim jestli vam spravne rozumim...
Popr. Nespravi se to soft. equalizerem ?
5.2.2009 10:25:36   85.207.210.xxx 52
Pochybuji, u x.1 souprav je většina výkonu (a fin prostředků) v subwooferu, protože jde o film. Na to aby vám to roztřáslo půdu pod nohama při pochodu skřetů v Pánu Prstenů (a podobných infrazvuků je tam hodně a je pravda že když jsou tyhle čisté a bez rezonancí, je to pak "efektní" a působivé) to stačí, ale u hodby do tohohle spektra spadá akorát basa a bicí. Prostorové reprosoustavy mají většinou značně neprokreslené, plytké středy. Když někdo pořádně řízne do kytary, tak to zanikne, nebo to zní kvůli naddimenzovanému subwooferu přebasovaně, nepřirozeně. Vážná hudba vám pak zas přijde upišťěná, protože malé repráčky na výšky stačí, ale opět nepokryjí středové pásmo. Pokud bych chtěl kvalitní poslech rozhodně bych volil klasické audio reproduktory, nějaké dva slabší satelity si dozadu kvůli prostorovému efektu můžete hodit vždy, většinou to stačí, ostatně dost často bývají satelity u 5.1 soustav méně výkonné...
5.2.2009 10:59:45   85.207.210.xxx 50
Především je to velikostí membrány, což určuje rychlost kmitu. Viděl jsem sice kytarové kombíčko překvapivě malých rozměrů a překvapivě silného zvuku, ale to bylo kovovou membránou, která dokáže i při malých rozměrech kmitat dost pomalu na basový zvuk. Ale silně pochybuji, že by to byla levná a rozšířená metoda. Nejlepší je však poslech na vlastní uši, pokud o tom Logitechu vážně uvažujete a nemáte to daleko do Prahy, pokud se stavíte do Mironetu na Praze 7 někdy při neděli, skladníci vám reprosoustavu klidně předvedou.
5.2.2009 11:02:10   85.93.97.xxx 50
Tak... jsem z Brna, ale to by nebyl takovy problem... Dekuji za tip, asi se tam stavim..
5.2.2009 11:05:49   85.207.210.xxx 51
V tom případě doporučuji si je zarezervovat v objednávce (není to závazné, dělám to běžně ;) ) ať nejedete takovou dálku zbytečně Pochybuji, že by je prodávali každý den, ale náhoda je blbec
5.2.2009 11:06:48   85.93.97.xxx 41
Dekuji, jeste zjistim jestli takovy shop ( aby mi je predvedli) nenarazim nekde v Brne a pak pri "nejhorsim" budu resit Prahu ;-)
5.2.2009 11:07:10   84.42.172.xxx 41
Tak u subwooferu na hudbu jsou kladeny požadavky hlavně na jeho rychlost a na čitelnost basů. Tyhle filmové sety mají subwoofery, které se při rychlejších a náročnějších basech snadno zahltí a pak to akorát bublá a brumlá, rozhodně nejde o dynamický a kvalitní poslech. Jenže takový subwoofer na hudbu, začíná na ceně 10 tisíc za samotný sub, bez repráků.
5.2.2009 11:13:43   85.93.97.xxx 51
V tom pripade mam jeste 1 dotaz - mam doma subwoofer - rikal jsem ze jsem na tom strasne spatne papirove s hudbou - neznam ted z pameti jeho nazev. Kupoval se v nemecku cca pred 5 lety. Stal neco kolem 30-ti tisic.
Dal by se nejak propojit s tou sestavou od Logitech?

Myslim, ze ne, ale proc se nezeptat, ze :-)
5.2.2009 11:20:32   85.207.210.xxx 50
Máte-li zesilovač, jde všechno, chce to jen kabeláž ;) Ale pochybuji, že by ona soustava chyběla nedostatkem basů..
5.2.2009 11:27:32   85.93.97.xxx 50
Nedostatkem ne, jde mi o: cituji :"Tyhle filmové sety mají subwoofery, které se při rychlejších a náročnějších basech snadno zahltí a pak to akorát bublá a brumlá, rozhodně nejde o dynamický a kvalitní poslech. "
5.2.2009 12:19:26   84.42.172.xxx 51
Tak to pozor, to můžete mít doma nějaký opravdový skvost a kvalitu, na který se nějaké tyhle Logitechy ani nehrabou - ty to budou akorát degradovat a nestíhat. Pomocí zesilovače to propojit lze - pokud je sub pasivní. Pokud je aktivní, má vzadu rovnou vstupy.
5.2.2009 12:26:39   85.93.97.xxx 41
Na to se doma radsi jeste mrknu, dekuji !
5.2.2009 17:28:36   85.207.210.xxx 41
Rozhodně mi na vašem místě přijde zbytečné pořizovat kompletní sestavu beden, máte-li kvalitní zesilovač a subwoofer, stačí se prostě dovybavit, znít to bude líp a pokud chcete prostor, stačí zapojit dozadu dva satelity, které nemusí být omračujícího výkonu a je vystaráno ;)
5.2.2009 09:56:59   85.93.97.xxx 52
Mimochodem - tvrdil jsem, ze jsem znackofil. Mam uchylku k nekterym znackam ( ASUS, Logitech,...) A od Logitehu mam klavesnice, mysi, dalkove ovladani, mikrofon, herni klavesnici. Se vsim 100% spokojenost. Proto jsem premyslel o Logitech Z-5500 5.1...
5.2.2009 10:03:02   85.70.84.xxx 51
Ano reagoval jsem na Vás. Možná jsem se nechal během psaní komentáře trochu unést ale přici jenom. I menší a levnější OPRAVDOVÁ audio sestava je kvalitnější než tyhle PC bedny. Já používám bedny od Tesly něco takového http://www.repromania.net/tesla/tesla-reprosou stavy-ars-1054/tesla-reprosoustavy-ars-1054-04.jpg model přesně neznám a jsou starší jak já. Mixák od Numarku je supr a jen za 1500,- . Také se věnuji několika zálibám a to že peníze tečou jinam známe určitě všici to ano. Ono už jen to bydlení něco stojí. A pak je také možnost jak nerušit sousedy, pořídit si třeba kvalitní sluchátka. Já si zatím vystačuji s Sennheiser HD202 .

Takže ve schrnutí jde o toto: Pro člověka co chce opravdu kvalitní audio by měli být takovéto počiny jako je Genius nemysliltelné a raději by měl uvažovat o levnější opravdové kvalitě zvuku. Pakliže mu na ni opravdu záleží.
5.2.2009 10:08:54   85.93.97.xxx 50
Jak uz jsem rikal, o Geniusech neuvazuji. Zajimaji mne Logitech Z-5500 5.1.

S tema sluchatkama mate pravdu a rad bych to tak mel.....jenze.....
At mam jakekoliv sluchatka ( kvalitni jsem mel pujcene ) a ze jsem jich vyzkousel velke mnozstvi....Me z nich po delsi dobe (15 minut) strasne boli v usich (nezalezi na hlasitosti) . :-(
5.2.2009 10:27:34   85.70.84.xxx 50
Nebudeme se hádat. :-)

Co se týče těch sluchátek, tak to chápu tak, že vás vždy začnou rychle tlačit. V tom případě jde o to, co jste už vyzkoušel. Jedna možnost je pořídit sluchátka s velkými náušníky a ideálně i s hlubokými. Vidim že píšete V UŠÍCH, ale to muže byt také právě zpusobeno tím tlačením. Kraj ucha se ohýbá příliš k hlavě a tak sluchátka tlačí na vnitřní místa která se pak zdají jako bolest uvnitř. Ale každého nakonec začnou uši bolet po nějaké té době používání. Já mám po 5 hodinách práce také dost.

V případě velkých náušníků je ale velmi důležité, aby sluchátka měli hoodně kvalitní podestlání "mostu" protože taková sluchátka většinou hodně sedí na hlavě právě za most. Při horší podestílce pak bolí hlava celkově.
5.2.2009 10:41:31   85.93.97.xxx 41
Dekuji, to me nenapadlo, ze by me mohlo uvnitr usi bolet, kvuli tlaceni na povrchu, ktereho si nejsem vedom, ale presto je to mozne...

Vratime se tedy k me posedlosti znackou logitech :-)

Co by jste rekl na tyto sluchatka? :

http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/pc_gaming/h eadsets_microphones/devices/5095&cl=us,en
5.2.2009 11:02:14   84.42.172.xxx 50
Pokud nutně nepotřebujete ten mikrofon na těch sluchátkách, tak říkám: "Jen to ne!".

Zkuste si prohlédnout tyto modely, jsou jedny z těch nejlepších sluchátek, co lze koupit:

Sennheiser HD580/600/650
AKG K701
Audiotechnica ATH-AD700/ATH-W5000
5.2.2009 11:11:14   85.93.97.xxx 52
Nechtel byste prosim udelat recenzi na sluchatka, ktere jsem uvedl? Teda az u nas v CR budou k dispozici ?

Mnoho hracu, at uz profesionalnich ci jen z lasky ke hram ( ;-) ) si totiz chce nebo by si totiz rado poridilo nove Logitech Combo - mys G9x(mam G9), klavesnice Logitech G19(cekam az se objevi v CR), herni klavesnice G13(mam) -=a prave tyto sluchatka - G35 =-

A jak tady kolega spravne rika - mohla by to byt velice zajimava volba.

Mimochodem -stranky PCtuning navstevuje velke mnozstvi (ne-li vetsina) hracu - pro ktere tyto sluchatka jiste urcene jsou...

Dekuji....
5.2.2009 11:29:56   84.42.172.xxx 50
Jj, vím že sem chodí hodně hráčů, tak jsem čekal, až někdo nadhodí konkrétní model, abych to mohl prodiskutovat s vedením. Poptám se, snad to dostane zelenou.
5.2.2009 11:02:26   85.207.210.xxx 41
S kvalitními 3D sluchátky jsem se ještě nesetkal, ale při tom co dokážou sluchátka od Logitechu za pětistovku, tohle vypadá nadějně, s chutí bych je vyzkoušel
5.2.2009 11:09:21   84.42.172.xxx 50
No na fóru byl návrh na test právě nějakých 5.1 sluchátek, tak tyhle by mohly být kandidátem, když by byl zájem.
5.2.2009 11:18:23   85.207.210.xxx 50
Zájem by byl, jsem náruživý hráč 3D akcí a sluch je opravdu důležitý, někdy jde po sluchu i střílet přes zeď, ale ještě jsem se nesetkal s 3D sluchátky s věrohodným 3D zvukem, spíš to byl takový šum navozující 3D dojem. Navíc vzhledem k tomu, že se používá více menších repro ve sluchátku, je zvuk celkově horší kvality. A přecijenom, nejsem jenom hráč. Cena sice snižuje dostupnost, ale že se za kvalitu platí, to je jasná věc a co není může být ;)
5.2.2009 11:23:47   84.42.172.xxx 41
Já jedny 5.1 také měl a byla to hrůza, ale také byly asi za 2 tisíce, už nevím ani co za značku. No poslouchat hudbu bylo utrpení, znělo to kovově a chrastilo to.

Na tom odkazu, co dal pan Horáček, je cena 129 USD, což se mi zdá jako docela málo, vzhledem k tomu, že to je taková normální cena za kvalitní klasická sluchátka. Dostupnost v ČR pohledám. Vím, že na PCT chodí hodně hráčů, tak spíš než nějaké moje audiofilní sluchátka by vás asi zajímalo tohle ;)
5.2.2009 11:31:05   85.93.97.xxx 41
Predem dekuji - snad to vyjde. Na pripadnou recenzi se moc tesim.

Jeste bych poprosil - Mohl byste mi nekdo odpovedet na tu zvukovou kartu co mam jako posledni koment?
5.2.2009 11:28:39   85.70.84.xxx 51
I mě tyto sluchátka zaujaly co se týče designu. Zdají se být velké. Ovšem obrázek to většinou neprozradí. Lepší by bylo si je někde vyzkoušet. Pakliže požadujete sluchátky s mikrofonem, tak by to nemusela být špatná volba.

Pakliže není mikrofon nutností, pokusil bych se vyzkoušet například http://www.dj33.cz/article.php?aid=107896 , http://www.muzikant.cz/dj-3/sluchatka-74/sennheiser-hd-485-9457.php , už drahá http://www.dj33.cz/article.php?aid=104628 . Je to jen náhodný výběr kde se mi zdají větší náušníky. Ne 100%ní doporučení.

Já mám Sennheiser HD202 ale také nejsou největší. Vnitřní kratší průměr je 3,5cm . delší pak 5,5cm.

Eště mě napadli tyto - ale velikostně si nejsem jist. "Sennheiser PC350 G4ME Gaming Headset" na českém obchodě jsem je bohužel nenašel http://www.tigerdirect.com/applications/SearchToo ls/item-details.asp?EdpNo=3756954&CatId=2382 .

a co se týče těch Logitechů tak togitech dělá spolehlivé věci takže těch tlačítek bych se nebál a zvuk by neměl být nejhorší. Jen jsem na obrázcích nějak neviděl 3,5mm jack konektor ale pouze USB tak by mě zajímalo jak je to doopravdy. Je li skutečně zvuk přenášen přez USB tak jsou nekompatibilní s jinými zvukovými zařízeními.

Osobně jsem trochu ovlivněn jinými značkami, co se týče zvuku, jelikož dělám do muziky. Výběr je sice z převážně DJs sluchátek, ale taková jsou opravdu často pohodlná - z vlastní zkušenosti.
5.2.2009 11:33:49   85.93.97.xxx 50
Mate pravdu - je tam jen USB konektor - coz me osobne prijde mirne zvlastni a radsi bych tam mel jack ... ale rozhodne bych to prezil... Teda pokud to automaticky neznamena horsi vlastnosti prenaseneho zvukoveho signalu..
5.2.2009 12:40:54   85.70.84.xxx 50
V zásadě by se kvalita zhoršit neměla. Ale jack je klasika a je hold flexibilní na jiná zařízení.

Až budou k dostání tak bych je na vašem místě vyzkoušel jak padnou a hrají někde v "kameném" obchodě a dle toho rozhodoval. Avšak cena nebude nízká ...
5.2.2009 13:29:36   90.182.115.xxx 71
jak jsem se na to dival, je to ARN 66x, absolutni bomba v dane dobe / cca r. 1980 /
jedny z nejlepsich / mozna nejlepsi / basaky sveho typu dane doby...
ja z nich stavel sve bedynky a nedam na ne dopustit, dodnes slouzi k plne spokojenosti / jj, v dane dobe mely asi nejlepsi podani basu za minimalni peniz...., tehda se TESLA vytahla.. /
11.2.2009 06:06:15   90.182.115.xxx 30
to by me opravdu zajimalo, kterej "audiofil" oznacil muj prispevek za blabol...
asi "pan znalec vsehomira"...
za tema basakama si stojim, absolutni "spica dane doby na nasem trhu"!
srry, trochu jsem ujel....
5.2.2009 09:49:49   193.84.193.xxx 51
to nikdo nikde neměří spotřebu nebo jsem slepý? docela by mě i zajímala, jelikož mám tu historickou verzi a tam je stand by spotřeba 12w! a v loadu 25w.
5.2.2009 10:07:56   62.168.80.xxx 52
Mám od Genius repráky 1200A. Keď mi prišli domov a išiel som sa presvedčiť či sú skutočne z dreva tak som ich otvoril a zistil som že ten materiál má od reva veľmi ďaleko, je to nejaká drevotrieska s papierom a ako zadná stena je len nejaký zlepený papier na hrúbku necelého 1cm. A trojpásmové sú už neni vôbec! Takže či sú tie v recenzii skutočne drevenné tak pochybujem otom.
5.2.2009 10:29:29   85.93.97.xxx 50
Jeste bych mel dalsi dotaz na PC-Audio odborniky...

Myslite, ze je lepsi volba zvukova karta ASUS Xonar, nebo Nejaka Creative?

Dalsi otazka: Pokud Xonar, je nejaky opravdu vyrazny rozdil v kvalite zvuku, nebo v necem jinem mezi jednotlivymi modely, pouziju-li je s reproduktory od Logitechu, ktere jsem uz udaval?

btw. Jen zjistuju, ty Logitechy jsem jeste ani nezavrhnul, ani si je nepotvrdil..
5.2.2009 11:34:14   84.42.172.xxx 51
Ja bych si koupil radsi Creative X-Fi (ackoliv oni chystaji nejakeho nastupce pokud vim, tak bych mozna pockal). Mam tu pujceny nejaky Xonar D2, ale ze by to bylo nejak uzasne, navic za pomerne hodne velkou cenu, to tedy ne. Nejake trochu lepsi X-Fi hraje v pohode, i Audigy co jsem mel pred asi 5ti lety, hralo uspokojive pri pripojeni 5.1 sestavy.
5.2.2009 11:38:21   85.93.97.xxx 51
Audigy 2 jsem vlastnil , ale jak jsem se zbavil Genius SW HT 5.1 , zbavil jsem se i te zvukove karty.

To vite , pro me je uchylka ASUS + Logitech ... Proto bych sel -pokud by se to kvalitativne vyplatilo - do drazsiho xonaru .. ale pokud rikate, ze se to nevyplati, tak koupim X-Fi , nebo pockam na nastupce...

Kazdopadne dekuji...
5.2.2009 11:42:25   85.70.84.xxx 50
opět já :-)

Pokud nemáte dosud žádnou zvukovou kartu, pouze integrovanou. Tak první dojem bude Výborný u jakéhokoliv výběru. Jinak mezi ASUS a Creative bych volil ASUS. Popřípadě bych uvažoval o Terratech.
5.2.2009 11:45:52   85.93.97.xxx 51
Souhlasim s prvni vetou, jak rikam, Audigy 2 jsem uz mel :-) , takze vim jak jsem tenkrat byl nadsen ;-)
/ Takze Asus ( sakra, ja znackofil :-) ). Myslite ze bude stacit ta *levna* za 2,5k ? D1? Nebo mam zainvestovat do nektere z tech drazsich? Me predpoklady uz znate :-)

Predem dekuji,...
5.2.2009 12:01:46   85.70.84.xxx 51
Zatím jsme si nepověděli, na co ji chcete ve výsledku používat. Takže pokud jen na přehrávání zvuku: poslceh hudby, sledování filmů atp. tak D1 bohatě postačí. Pokud hodláte se zvukem více pracovat: něco málo nahrávání, tvorba instrumentů, úprava a čištění zvukových stop, tak "Asus Xonar D2/PM" . V případě velké zátěže na zvukovou kartu a případně hodně nahrávání, tak už bychom se dostali někam jinám ale to asi není váš případ, bez urážky.

Tedy D1 je asi volbou pro Vás.
5.2.2009 12:05:52   85.70.84.xxx 50
ještě bych se doplnil. V hrách je horší podpora EAX u karet ASUS. Ale ovladače to napravují úspěšně. Týká se to jen velmi malého množství herních titulů, ale prostě je to tak. Kdyby nešlo o značku, tak bych skutečně uvažoval buď o nějaké Terratech nebo AuzenTech.
5.2.2009 12:07:37   85.93.97.xxx 51
Proc urazky? Bez problemu :-) . Jen mam rad kvalitni audio, ale na nahravani, tvorbu instrumentu atd atd bych si nikdy netroufl :-). Ja vam tak maximalne zazpivam ;-)

Dobre, dekuji D1 tudiz ma volba jest ...
5.2.2009 12:12:55   84.42.172.xxx 42
Nj, D2 má ASIO, což je plus, ale to je spíš takové na oko, protože pokud někdo chce dělat hudbu alespoň trochu seriózně (což pan Horáček neuváděl), potřebuje i XLR výstupu atd. Na tvorbu hudby se dají za méně peněz koupit výrazně kvalitnější karty, třeba E-MU 1212m a spol.
5.2.2009 12:15:03   85.93.97.xxx 51
Jak rikate, neuvadel, tady uz jsem uplne mimo a radsi ani nebudu zkouset mimo nebyt :-)
5.2.2009 12:32:02   85.70.84.xxx 51
ano - dají se koupit další karty- ale tady je požadavek dobrého zvuku , za nepříliš peněz a ideálně ASUS nebo Logitech. Takže v tom případě je D1 dobrá volba.

XLR výstup není zásadní. Pokud nechcete nahrávat pouze jeden microfon. Zajímavým produktem je pro USB například Lexicon Lambda, ale ačkoliv se tváří že pobere dva XLR a něco navíc, tak stejně nahraje pouze 2XLR a nic víc nebo jen jeden XLR. V případě více microfonů je ideálnější řešení Dobře zvolený mixážní pult. Popřípadě jejich kombinace, není li dsot finančních prostředků. Něco málo o tom vím. Nahrávací studio je pro mne takřka domovem.
5.2.2009 12:46:28   84.42.172.xxx 51
Kdyby byl požadavek pouze dobrého zvuku, mohl by si pan Horáček koupit právě nějakou studiovou kartu, jenže on chce 5.1 a mít to i na hry, na což nelze profi zvukárnu doporučit.

Mixážní pult neřeší to, pokud někdo chce nahrávat více nástrojů/vstupů separátně, pokud to není mixák s vestavěnou zvukovkou. Já osobně koukám po Soundcraft Compact 4, také mám studio (www.mindwarp.cz).
Spletl jsem to XLR, myslel jsem TRS 1/4" balanced výstupy, to je předpoklad dobré hudební zvukovky - na druhé straně samozřejmě může být balanced XLR, nebo balanced TRS, no a nebo unbalanced.
Na řešení nahrávání dejme tomu kapely, kdy chci každou stopu separátně (což je nutnost pro pozdější práci s tím materiálem), je nutno zvolit zvukovku s dostatečným počtem vstupů/výstupů. Například MOTU Ultralite. K mojí 1212m je řešením i přikoupení ADAT modulu, který dodá třeba až dalších 12in/12outs, jenže nejlevnější takový modul stojí 13 tisíc a to je cena třeba té MOTU Ultralite, takže to se nevyplatí. To jentak na okraj a pro upřesnění.
Rozvíjíme tedy dost OT debatu, vzhledem k recenzovanému produkto, no ale já tu s vámi se všemi rád debatuji.

Jinak USB mikrofony - dost rád bych otestoval např. sE Electronics USB1000a http://www.audiopro.cz/prodejni-katalog/studiov a-technika/mikrofony/usb-mikrofony/usb1000a.html
Jen tady o to asi nebude moc zájem, nevím k čemu by to zdejší návštěvníci používali, možná pod-cast, ale jinak asi nic.
5.2.2009 13:25:39   85.70.84.xxx 50
jej teď sem si to po sobě raději přečetl a trochu sem se v tom asi už zamotal - jak trapné.

Ano jistě že mixážní pult neřeší situaci a je zapotebí zvukovka s více vstupy a výstupy. Ale několikrát jsem byl v situaci, kterou jsem řešil připojením dalšího mixpultu do MAIN mixu. Některé stopy nemusejí být nutně separátní - viz právě DJs. Takže při nahrávání 5 DJs kdy potřebujete teoreticky 10in stačí 5, jelikož stopa nemusí být nahrána separátně - DJ si oba kanály mixuje sám přímo při nahrávce. U microfonů ale, jak říkáte správně, je opravdu potřeba 1 a více XLR. To jsem celkově popletl.

Jo jedeme OT - takže konec debaty.
5.2.2009 11:36:37   217.112.175.xxx 71
No já mám ty první co dělali už asi 5 let a spokojenost, co by lidi chtěli za 3 tisíce? Jasně, že to není nějaká supr kvalita, ale hraje to a umí 5.1 Používám je normálně u PC. Logitech, Asus, Creative to jsou značky určené obyčejným lidem, nedájí se od nich čekat zázraky. Je to vždy o kompromisu mezi cenou a kvalitou.
P.S. Helu Vondráčkovou nebo nějaký ten rap bo co to teď frčí bych mohl poslouchat na sestavě za mega a pořád by to stálo za ho..o
5.2.2009 11:40:01   85.93.97.xxx 41
Rozesmal jste mne :-)
5.2.2009 12:38:18   85.70.84.xxx 51
podle vaší poslední věty usuzuji, že muzice a hudbě příliš neholdujete. V hlasech totiž příliš zázrak neuděláte při poslechu na kvalitních repro, ačkoliv bude zvuk čistší a nebude tak prošumnělí a neprocítěný jako u chrastítek za 200,- . Zásadní rozdíl je totiž v hudbě. Pokud vám to slovo nic neříká a představujete si pod ním jen mp3 tak si skutečně pořidte ty chrstítka. Každý reproduktor má jiné frekvence které je schopen přehrát a v různých kvalitách, pak se tudíž může stát že to co slyšíte na jedné sestavě neuslyšíte na jiné ale uslyšíte zas něco co na předešlé ne. Mír
5.2.2009 12:45:00   85.93.97.xxx 50
Mimochodem, nevite kde se u nas da sehnat DVD-Audio ? Kdyz jsem kdysi davno dostal ke sve Audigy2 Sample DVD-Audio, uplne to lahodilo mym usim ...
5.2.2009 13:12:47   85.70.84.xxx 51
tady http://www.bontonland.cz když zadate "DVD audio" tak se vám naskytnou 3 alba - 2x QUEN a 1x Elvis Presley. U nás se těžko shání a celkově ho není mnoho jelikož nahrávání DVD audia je drahé a celkový přístup k tvorbě je trochu jiný než u běžného nahrávání. A více jak DVD audio je lákadlem 3D audio. Poslechová aparatura na 3D audio se pohybuje ve výších jako například sportovní vozy. Samotné 3D audio stopy jsou drahé a navíc jich je šíleně málo. Jednou jsem měl možnost vyzkoušet v anglii. Zážitek je nepopsatelný. Kdyby se tak v této kvalitě dělali klasické filmy a cena byla někde jinde - jééé ...
5.2.2009 15:59:48   83.240.5.xxx 41
zesilovac mam Harman Kardon AVR30 - problem u nej je, ze nikde( at se koukam jak se koukam) nevidim jinou moznost vstupu, nez stereo .

Predni reprak mam Magnat Vector Needle Center 10.
Velke predni reproduktory : BOSE 401TM
Zadni pak: Sanyo SX225

Zesilovac jsem zapomnel ve starem bydlisti, tedy pribyde az casem...
5.2.2009 16:21:32   83.240.5.xxx 51
oprava - sobwoofer jsem zapomnel ve starem bydlisti...
5.2.2009 16:22:55   84.42.172.xxx 51
Docela dobre, i kdyz uz postarsi veci mate. Ten zesik je z roku +- 92, takze co vim, tak to moc 5.1 vstupy jeste nefrcely, takze to bylo falesne surround, spis quadro. Je to asi tak, sice beden lze pripojit hromadu, ale ve vsech bude hrat to same, koukam ted na manual a vypada to tak, ze opravdu pouze stereo vstupy. Mozna by stalo za to, pokud ty repraky hraji dobre, proste misto tech Logitechu koupit zesik, co umi 5.1, ty novejsi Harmany to umeji a mnohem vic (optiku, S/PDIF, atd.).
5.2.2009 16:30:48   83.240.5.xxx 41
Vim, vim, rodice maji doma ted prave nejaky novy harman kardon a ten ma vse - ale taky podle toho stal :-(

Co ty Sanyo ? Stoji ty za neco?
5.2.2009 18:00:10   84.42.172.xxx 52
Ty Sanyo neznám, obecně ani moc tu značku neznám (akorát jsem viděl od nich nějaké laciné "hi-fi" věžičky za pár tisíc), v hi-fi se moc nepohybuji, znám spíš studiové značky a ty jsou úplně jiné.
O Magnat jsem někde slyšel myslím něco ve smyslu "ujde to", ale možná si to s něčím pletu.
Všechno co vypisujete jsou nejspíš nějaké asi min. 10 let staré modely, takže těžko říct, ale ty staré hi-fi z téhle doby nehrály špatně. Musíte posoudit sám, jak to hraje, já to tu nemám.
Ale na ty multimédia jsou nějaké Logitechy v pohodě, ony jsou na široké použití konstruované.
Je to nejjednodušší a nejbezproblémovější volba, koupit ty Logitechy - má to všechno v sobě, pěkné ovládání, žádné zbytečné řešení nějakých zesilovačů a spol.
5.2.2009 16:34:07   83.240.5.xxx 52
pane boze, ted jsem se dival na http://www.excelia-hifi.cz/

Zesilovac za 896 000 ? :-)) To si radsi poridim Mazdu RX-8 :-))
6.2.2009 23:02:36   78.102.191.xxx 50
Jestli jste z Brna, tak se muzete stavit ;) Trochu se o audio zajimam a muzeme pokecat. Kdyz si vezmete svoje naposlouchane nahravky, muzete si i poslechnout. Muzu nabidnout repasovane Tesly 3p i 2p 70./80. leta a nove 3p TVM. Jde totiz o to, aby jste si zjistil, co vam nejvice sedne.
6.2.2009 23:04:54   78.102.191.xxx 50
Neni to samozrejme zadny highend, ale jde o to, ze vetsinu sezenete v zastavarnach/bazarech za velmi slusny prachy (radove nekolik stokorun).
5.2.2009 17:56:32   94.112.2.xxx 51
ja porad uvazuju, jake stereo reproduktory si koupit k PC, aby to nebyly nejake klasicke smejdy, ale zaroven nebyly nijak rozmerove velke, mely vyrovnany zvuk v celem spektru a kvalitni prednes...jedina cesta je asi kouknout se do uplne jineho odvetvi a to na studiove monitory...zaujaly me YAMAHA HS50M, sice stoji cca 4.5k za kus, ale pry nic kvalitnejsiho v teto tride nejde koupit...nema s tim nekdo nejake zkusenosti?
5.2.2009 18:04:10   84.42.172.xxx 50
Jj, ty jsou výborné, osobně bych tedy volil spíše HS80M (cenový rozdíl není moc, za kus je to 5700,- s DPH), ale ty jsou větší, to ano, ale zase mají rozhodně více basů. Jak jsem psal tady někde výše, tato Yamaha řada je něco mezi hi-fi a studiovými repro, hrají velmi pěkně, líbivě a kvalitně. Určitě bych je bral, to je diametrální rozdíl oproti všem PC bedničkám, jsou to opravdové a hodně kvalitní bedny, navíc legendární Yamaha s bílou membránou.
10.2.2009 20:53:45   85.13.108.xxx 30
řešil sem to samé a puvodně sem chtěl zrovna zminovane YAMAHA HS50M, které sem měl tu možnost poslechnout si. Nakonec ale z finančních důvodů sem koupil Behringer MS20 s připojením přes digitální vstup :1' title='Visit :Edirol:1' title='Visit 61
pokud jde o zvuk pro PC a k němu bedny aŤ už 2.1 nebo 5.1 tak Genius je balení divných pazvuků a brumu co má do kvalitní hudby hodně daleko ale pokud si koupíte Logitech který je sice "jen" v plastu (krom worfru)
zjistíte že reprodukce muziky dokáže být i kvalitní na PC .
kdo nepoznal =neví , nezná ,neposoudí.
6.2.2009 11:49:46   193.179.208.xxx 51
koupil jsem si k PC verzi 5005 a musim rict ze zvuk neni nic extra... jsou to klasicke večkovky ktere hrajou dobre pouze vysky a basy na hudbu je to hruza na vsechno ostatni to je dostacujici...
6.2.2009 12:25:05   80.95.102.xxx 81
no, ony vsechny aparatury typu X.1 jsou na vsechno mozny jen ne na hudbu
6.2.2009 21:56:24   90.182.115.xxx 51
na hudbu existuje pouze jedina zalezitost, 2.0..., a radeji kvalitni sluchatka, pokud nechce rusit okoli...
pouze "stredovy" BOOOM, BOOOM je vylozene na guwno!..., nj, ujal se...SHIT!
6.2.2009 13:42:28   81.0.215.xxx 61
konecne zase recenze o audiu... dozvedel jsem se vse co jsem potreboval, ale chtelo by to tyto repra porovnat s nejakejma jinejma treba o neco drazsima, aby bylo videt jestli nejni vyhodnejsi koupit si o par neco drazsi ...
9.2.2009 12:32:16   85.207.195.xxx 60
Nejoptimálnější finančně dostupná kombinace mi připadá - na film (popř. hry) repro Logitech Z-5500 a na hudbu kvalitní sluchátka, např. Sennheiser HD 595.
10.9.2010 09:02:34   192.108.125.xxx 00
hovori o materialu z ktoreho su bedne ;)
ten vrstveny papier co spomina je MDF/HDF doska a pouziva sa tam kde sa ocakavaju oble hrany.. drevotriesku by si musel lisovat pri velkom tlaku a nedosiahol by si oblych tvarov bez kvanta lepidla a nakoniec lepit tu PLASTOVU povrchovu upravu (z ktorej dycha priroda - som sa fakt nasmial) na drevotriesku je zlozitejsie a nedrzi tak dobre ako na MDF/HDF

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

225 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 92.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.