Hlavní stránka Hardware Monitory, LCD panely Hewlett Packard LP3065 - když ani 24'' nestačí
Hewlett Packard LP3065 - když ani 24'' nestačí
autor: Kuchař Martin , publikováno 16.3.2007
Hewlett Packard LP3065 - když ani 24'' nestačí

Dnešní recenzí se po delší době poněkud odpoutáme od testů LCD panelů s menšími úhlopříčkami a pohneme se kousek kupředu. A když říkáme kousek, tak v dnešní recenzi tomu bude přesně o dalších jedenáct palců. Do redakce se nám totiž dostál opravdový velikán, který v nás zanechal velice slušný dojem toužebné vzpomínky. Máme totiž k dispozici LCD s úhlopříčkou celých 30'' což se dá již velice slušně porovnat s menším televizorem.


Ani se nám do tohoto závěru nechce neboť znamená pouze to, že se budeme muset s našim miláčkem brzy rozloučit. Na menší úhlopříčku se přechází vždy velmi obtížně a po dnešní recenzi bude tento efekt ještě umocněn. Po praktických testech založených na optické sondě jsme neodolali a mnoho a mnoho hodin jsme sledovali filmy, hráli hry a krátili si čas všemi možnými způsoby. Panel si nás získal a ani v jedné z kategorií (kromě podsvícení) nám nedal důvod začít o něm pochybovat - přesně takové modely do testů bychom si přáli častěji.

Hewlett Packard LP3065 - když ani 24\'\' nestačí

Musíme ale připomenout již zmíněnou kvalit podsvícení, která je opravdu pod hranicí průměru avšak výrobce s tímto jevem není schopen moc udělat. Dalším záporem může pro někoho být právě velmi vysoké rozlišení, které s sebou nese jistě HW nároky - především ve hrách budete potřebovat opravdu silnou grafickou kartu, aby byla schopna grafiku vykreslovat v takto vysokém rozlišení a to na hratelné úrovni FPS. Můžete si být prakticky jistí, že takové nároky si žádají například 8800GTX či GTS a nebo použití SLI a Crossfire, které jsou optimální právě při použití ve vyšších rozlišeních, kde se jejich náskok teprve začíná pořádně projevovat.

I přes to všechno si ale troufáme toto LCD doporučit každému, kdo žádá něco více, chce ohromit své přátele a návštěvy a nečiní mu problém utratit 31 200 bez DPH,-

Hewlett Packard LP3065

Klady Zápory
+ obří rozměry displeje- homogenita podsvícení
+ velmi vysoké rozlišení- vyšší cena
+ podání barev- není OSD menu
+ pozorovací úhly 
+ stabilita kontrastu 
+ záruka tři roky se servisem doma 

Orientační cena: 31 200,- Kč bez DPH

Hewlett Packard LP3065 - když ani 24\'\' nestačí

Monitor HP  zapůjčila společnost BGSLevi a.s.

Za zapůjčení digitálního paměťového osciloskopu děkujeme:
ETC s.r.o.
Hewlett Packard LP3065 - když ani 24\'\' nestačí



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
16.3.2007 08:22:21   194.149.113.xxx 7571
Vzdy s udivem hledim na hodnoceni moznych naklonu LCD, pozorovacich uhlu a ovladani OSD. Jako by to snad bylo tak strasne dulezite mit moznost natacet si LCD v rozsahu 360/360° a zvedat ho metr nahoru a dolu. Taktez mi nejak nejde na rozum, ze by se snad nekdo pri praci koukal na LCD shora ze strany pod uhlem 150° . No a co se OSD tyce, vazne existuje nekdo kdo hrabe do nastaveni LCD denne? Ale jinak pekna recenze. Testovaci obrazce, zmereni odezvy a homogenity podsviceni je fajn Nak
16.3.2007 09:12:21   147.228.209.xxx 4738
S tim OSD souhlasim,take nechapu,proc si v ruznych testech stezuji treba na skryta tlacitka pro nastavovani atd.,kdyz je clovek pouzije parkrat za zivot panelu.Ale pozorovaci uhly jsou urcite dulezite,vzdyt vetsina lidi nesedi jen pred monitorem,ale kdyz si pusti film,tak si treba lehne na postel (muj pripad) a kouka na nej z vetsiho uhlu...
16.3.2007 10:18:22   194.108.108.xxx 4235
to jsem si myslel taky dokud jsem nenastavoval neco v menu FLATRON L1952HM ( http://www.obchod.cz/products_detail.php?kod_zbozi=00067621 ), kterej ma tlacitka na prave zadni strane panelu mel jsem chut ho rozmlatit, na ty tlacitka neni vubec videt, clovek nevi co macka, takze kazde nastavovani je to porod
16.3.2007 14:42:42   81.19.5.xxx 4034
to je fakt, navic, ja mam teda hodne slabej lcd display, divam se na nej temer kolmo a vidim dole jine barvy nez nahore, takze uhel viditelnosti je urcite dulezitej
17.3.2007 10:43:16   81.90.170.xxx 3932
co když se chceš rodině pochlubit s fotkama z výletu? se budete všichni střídat PŘÍMO před monitorem aby nekoukali na černou sklopenou plochu?
18.3.2007 01:29:01   83.208.65.xxx 3732
Co se týká porvacích úhlů, tak důležité to je, pokud napříkald upravuju fotku na LCD co má malé pozorovací úhly tak zejéma horní a dolní kraj fotky, je vidět s jiným jasem, to se potom těžko nastavují jěmně například úrovně. Jinak se obávám, že tento monitor je na grafiku slabý, ale neviděl jsem ho žive :o)
A u OSD má váznam ho zpracovat dobře, jsou lidé co jsou v OSD opravdu skoro denně, při kalibraci, ale i když tam má někdo chodit jednou za měsíc, hodí se použitelné rozhraní :-)
16.3.2007 12:16:30   80.95.97.xxx 3833
na tom by se opravdu krásně pracovalo v CADu. Ještě by to chtělo vyrobit verzi s dotykovým displejem a bylo by to supr. Nemusel bych si vyjíždět nic na plotru. Prostě bych si položil display na stůl
Ale proč píšu: Jakýpak je příkon?
16.3.2007 13:05:19   81.201.48.xxx 4232
Příkon je 180W. Jsem štastným majitelem tohoto obra a pořídil jsem si ho právě z důvodu práce v Cadech. Jsem sním velmi spokojen, absence OSD mi vůbec nevadí. Předtím jsem měl 24'' a rozdíl co se týče pracovní plochy je obrovský.
16.3.2007 15:50:47   82.202.17.xxx 3633
Super recenze na super monitor...:-)
Když jsem u toho docela by se šiklo porovnat tohohle macíka s Apple monitorem o stejné velikosti, je sice dražší ale myslím si, že v této kategorii není zase cena takovým aspektem. Byl jsem se na něj juknout v Apple Center a myslím, že by to byl robrej souboj.
16.3.2007 18:02:40   83.240.7.xxx 3833
Brutalni velikost. Kdyz sedim pred 32" TV a parim CaC3, tak si rikam ze je to hrozne velka plocha - nedokazal bych si predstavit jak u takoveho panelu sedet cely den a pracovat na tom :-D
16.3.2007 18:03:11   83.240.7.xxx 4033
ps: a samozrejme majitelum zavidim ;-)
17.3.2007 10:25:21   195.70.143.xxx 3831
30" pocitacove LCD lze provozovat na hry v polovicnim rozlisenim 1280x800, coz je velmi podobne jako LCD TV 32". Avsak obraz na tomto HP je o poznani lepsi a s potencialem velke pracovni plochy. Takove jsem mel temer pred rokem zkusenosti...treba se to zmenilo.
17.3.2007 11:35:23   83.240.7.xxx 3631
no ja tu moji reakci myslel spise z pohledu ergonomie moji prace - at mam pred sebou CRT nebo LCD, tak mam hlavu pri praci tak max 50cm daleko ...u tohodle macka bych jej musel pridelat na zed za stul :-D
17.3.2007 11:18:19   85.70.80.xxx 3631
Hm.. moc peknej.Ty penize bych za nej klidne dal ale kupovat kvuli nemu kazdej rok naslaplou grafiku bych asi nechtel.Premyslim nad 23.24kou  















Kód:
  
17.3.2007 11:47:48   91.127.119.xxx 3832
Uz pri predchadzajucej recenzii 24" LCD som chcel napisat aby ste nedavali len nicnehovoriace obrazky monitora ako takeho ale aj realnu fotku umiestnenia LCD na pracovnom stole. Recenziu som cital v praci tak som hned zobral meter a prilozil som si 610mm k mojmu 19" Samsungu a proste som nechcel uverit ze to moze byt take velke. Mat tak velku LCD na stole je vazne neskutocne, snad ani televizor nemam tak velky. Bolo by pekne mat to doma ale ked si predstavim tu investiciu do celeho PC aby som mohol to LCD pouzivat aj na nieco ine ako pozeranie fotiek tak ma hned prejde chut
17.3.2007 21:44:39   85.71.106.xxx 3834
mam ho asi mesic, predtim jsem pouzival 3x19" (strih videa/skladani hudby)...s recenzi souhlasim. dulezitou veci je virtualni rozdeleni desktopu, tomu se recenze nevenuji. doporucuji nvidia grids nebo freeware gridmove (ten pouzivam, protoze funguje i na druhem "odkladacim" 21" monitoru oproti tomu od nvidie). dalsi vec, kterou jsem resil, je rychlost pohybu mysi po plose..intellimouse/genius drivery byly moc "pomale" na prejeti screenu. vyresil driver od logitechu. jednoznacne nejvetsim prinosem pro praci a muj duvod pro koupi (v softech s timeline- vegas video/premiere/after effects atd., cubase atd.) je vertikalni rozliseni 1600 pixelu...v mnoha pripadech eliminuje nutnost scrollovani nahoru/dolu v projektu. puvodne jsem uvazoval o reseni dvou 1600x1200 lcd v modu pivot 1200x1600, ale nvidia ma stale zmrsene drivery (nefunkcni ani zakladni akcelerace ve woknech v tomto rezimu..kdo ma ati, muze o tomto zpusobu misto 30" uvazovat). a kdyz se nepracuje, hraju hry na gf7600 v 1280x800 (polovicni rozliseni nativniho).
19.3.2007 08:29:52   194.213.41.xxx 3429
slava, konecne na pctunigu recenzuji zajimavy kousek HW.
19.3.2007 18:05:41   217.75.73.xxx 3330
neviem ci ma vysmejete . ale jak dam cez jeden konektor 2560 * neviem kolko ked na jden DVI mozes dat tusim pri mojej karte 6800 len do 2000*nieco .. ? ako je to vyriesenne ,,, das tam dva ? ale zas mam len jeden DVI a jeden VGA
19.3.2007 23:55:43   85.71.106.xxx 3629
potrebujes dual-dvi kabel a kartu, ktera ma dual-dvi vystup, kabel je to jeden (od sedmickove rady geforce tusim na jistotu). bacha- neznackove dualdvi kabely jsou do cca 1920x1200, musel jsem ho vracet. funguje ten dodavany, ale je kratky..pro pet metru, ktere potrebuji, jsem koupil kramer..pripadne by mel byt ok take belkin.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

214 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 104.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.